Jak w temacie. Jak to jezdzi?
Nie reaguje na przycisniecie gazu... Wciskasz gaz a samochod zaczyna
przyspieszac po jakiejs sekundzie. Dziwne te twinporty jezdza. Zestrojone
wybitnie do emeryckiej jazdy.
Starcza na bezpieczna i dynamiczna jazde czy lepiej szukac czegos
mocniejszego?
Byc moze komus wystarczy, bo obiektywnie to przyspieszenie nie jest takie
zle... Szkoda, jedynie ze nie ma piatego biegu, ale przy nizszych
predkosciach sie tego specjalnie nie odczuwa.
5 |
Data: Styczen 22 2007 12:28:49 |
Temat: Re: Opel Astra III - 90KM |
Autor: Krzysiek |
Nie reaguje na przycisniecie gazu... Wciskasz gaz a samochod zaczyna
przyspieszac po jakiejs sekundzie. Dziwne te twinporty jezdza. Zestrojone
wybitnie do emeryckiej jazdy.
kwestia przyzwyczajenia
Byc moze komus wystarczy, bo obiektywnie to przyspieszenie nie jest takie
zle... Szkoda, jedynie ze nie ma piatego biegu,
jak to nie ma piątego biegu ?
6 |
Data: Styczen 22 2007 14:24:30 | Temat: Re: Opel Astra III - 90KM | Autor: Michał |
Nie reaguje na przycisniecie gazu... Wciskasz gaz a samochod zaczyna przyspieszac po jakiejs sekundzie. Dziwne te twinporty jezdza. Zestrojone wybitnie do emeryckiej jazdy.
kwestia przyzwyczajenia
Byc moze komus wystarczy, bo obiektywnie to przyspieszenie nie jest takie zle... Szkoda, jedynie ze nie ma piatego biegu,
jak to nie ma piątego biegu ?
Może tak w cudzysłowu? :) Jak w Civicu 1.4: 100 km/h i ponad 3000 obr/min; 130 km/h (czyli przepisowo po autostradzie) ~4000 obr/min, masakra...
Pozdrawiam
7 |
Data: Styczen 22 2007 18:01:16 | Temat: Re: Opel Astra III - 90KM | Autor: blackbird |
Byc moze komus wystarczy, bo obiektywnie to przyspieszenie nie jest takie
zle... Szkoda, jedynie ze nie ma piatego biegu,
jak to nie ma piątego biegu ?
Pierwsze 3 biegi w Astrze 1.4 masz normalne, ale jak z trojki przelaczysz na
piatke to wrazenie jest takie jak po wrzuceniu czworki w normalnym
samochodzie. Przy 140 km/h na tej niby piatce jest juz prawie cale 5000
obrotow... Dziwne to troche, tym bardziej ze samochod calkiem dobrze ciagnie
juz od niskich obrotow. Przyspieszenie jest naprawde ok w porownaniu z
innymi porownywalnymi samochodami o takiej mocy i masie, wciskania w fotel
chyba nikt sie nie spodziewa.
8 |
Data: Styczen 22 2007 23:39:38 | Temat: Re: Opel Astra III - 90KM | Autor: Michał |
Byc moze komus wystarczy, bo obiektywnie to przyspieszenie nie jest takie zle... Szkoda, jedynie ze nie ma piatego biegu,
jak to nie ma piątego biegu ?
Pierwsze 3 biegi w Astrze 1.4 masz normalne, ale jak z trojki przelaczysz na piatke to wrazenie jest takie jak po wrzuceniu czworki w normalnym samochodzie. Przy 140 km/h na tej niby piatce jest juz prawie cale 5000 obrotow... Dziwne to troche, tym bardziej ze samochod calkiem dobrze ciagnie juz od niskich obrotow. Przyspieszenie jest naprawde ok w porownaniu z innymi porownywalnymi samochodami o takiej mocy i masie, wciskania w fotel chyba nikt sie nie spodziewa.
A więc zgadłem :) Tak mi sie wydaje ze robia to po by skrócic marketingowš elastycznosc 80-120 na V biegu... debilizm. Potem kto się podnieca "jakie elastyczne"...
Pozdrawiam
9 |
Data: Styczen 23 2007 00:12:12 | Temat: Re: Opel Astra III - 90KM | Autor: przemak |
Przy 140 km/h na tej niby piatce jest juz prawie cale 5000 obrotow... Dziwne to troche...
A więc zgadłem :) Tak mi sie wydaje ze robia to po by skrócic marketingowš elastycznosc 80-120 na V biegu... debilizm. Potem kto się podnieca "jakie elastyczne"...
Nie wiem, dlaczego tak robia, ale mam tak w nowej corolli. Wkurza tym bardziej, ze przesiadlem sie z dwulitrowej vectry, ktora miala przelozenia przegiete w druga strone - bez problemu na dwojce do setki. No ale sam chcialem mniejszy samochod, to mam, moglem wziac avensis ;-)
Ogolnie to mysle, ze nadal prawdziwe jest stwierdzenie "nic nie zastapi pojemnosci", w zwiazku z tym silnik 1,4 jest po prostu silnikiem 1,4 - takim, jak parenascie lat temu. To, ze np. w toyocie silnik ma 97KM nic w normalnej jezdzie nie znaczy, bo trzeba go upodabniac do wiertarki, zeby taka moc uzyskac, a co za tym idzie przelozenia sa takie, jak kiedys, gdzie dla silnika 1,4 o mocy 60KM predkosc 140km/h byla kosmiczna...
--
Przemek
www.mmstudio.com.pl
10 |
Data: Styczen 23 2007 00:29:21 | Temat: Re: Opel Astra III - 90KM | Autor: blackbird |
pojemnosci", w zwiazku z tym silnik 1,4 jest po prostu silnikiem 1,4 -
takim, jak parenascie lat temu. To, ze np. w toyocie silnik ma 97KM nic w
normalnej jezdzie nie znaczy, bo trzeba go upodabniac do wiertarki,
Parenascie lat temu silnik 1,4 mial tez nizszy moment obrotowy. Teraz masz w
porywach okolo 130 NM, a na poczatku lat '90 czesto bylo to niewiele ponad
100 NM. Problem w tym, ze samochody mamy o 30% ciezsze.
zeby taka moc uzyskac, a co za tym idzie przelozenia sa takie, jak kiedys,
gdzie dla silnika 1,4 o mocy 60KM predkosc 140km/h byla kosmiczna...
Oj nie, kiedys przelozenia byly nawet dluzsze. Ale zwroc uwage na to, ze 16v
moze (moze graniczy z powinien) pracowac na duzo wyzszych obrotach, bez
zauwazalnego pogorszenia ekonomi. Wyciszenie tez mamy lepsze.
11 |
Data: Styczen 23 2007 10:29:01 | Temat: Re: Opel Astra III - 90KM | Autor: Przemek |
Parenascie lat temu silnik 1,4 mial tez nizszy moment obrotowy. Teraz masz w porywach okolo 130 NM, a na poczatku lat '90 czesto bylo to niewiele ponad 100 NM. Problem w tym, ze samochody mamy o 30% ciezsze.
No wlasnie - roznice w momencie male, w dodatku rownowazone masa.
Oj nie, kiedys przelozenia byly nawet dluzsze. Ale zwroc uwage na to, ze 16v moze (moze graniczy z powinien) pracowac na duzo wyzszych obrotach, bez zauwazalnego pogorszenia ekonomi. Wyciszenie tez mamy lepsze.
Tak, silniki pracuja dobrze na wyzszych obrotach, i o tym jest ten "podwatek". Wyciszenie jest super, tez prawda. Ale ile ta wiertarka pokazuje, ze pali na autostradzie, to... dobrze, ze w vectrze tego "komputera" nie mialem ;-)
--
Przemek
www.mmstudio.com.pl
12 |
Data: Styczen 23 2007 10:49:48 | Temat: Re: Opel Astra III - 90KM | Autor: J_K_K |
Użytkownik "VigoX" napisał w wiadomości
Jak w temacie. Jak to jezdzi?
Starcza na bezpieczna i dynamiczna jazde czy lepiej szukac czegos
mocniejszego?
Mocy nigdy za wiele ;-)
1.4 16V spokojnie wystarczał w Astrze F hatchback
(licznikowe > 200 na autostradzie bez problemu) jak i Caravan (~195)
Zwłaszcza na 98 :-)
Niestety, do Astry G ten silnik został "zmulony"
(ekologia) i dopiero twinport do H i Classic II
jest znowu ruchem w górę (przynajmniej wg. uzytkowników)
I jak z awaryjnoscia tych autek wogole?
Pamiętać o rozrządzie i nie dziwić się gdy EGR padnie ;-)
Pzdr
JKK
| | | | | | | |