Opona z niższym indeksem prędko¶ci
1 | Data: Pa?dziernik 31 2016 13:07:19 |
Temat: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci | |
Autor: Jacek | Sąsiad szuka jednej opony do Volvo z napędem 4x4. 2 |
Data: Pa?dziernik 31 2016 13:53:18 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci | Autor: Uncle Pete | On 2016-10-31 13:07, Jacek wrote: SÄ…siad szuka jednej opony do Volvo z napÄ™dem 4x4. Bardziej bym obawiał założenia na jednÄ… oĹ› różnych opon, chociażby tylko różniÄ…cych stopniem zużycia. Przy okazji, może ktoĹ› mi wytłumaczy zdanie z podlinkowanego artykułu: "Bierzemy dowolny model samochodu, w dowolnej skali. Blokujemy mu przednie koła i puszczamy przed siebie. NastÄ™pnie przenosimy blokadÄ™ na tylne koła i ponownie puszczamy przed siebie. Jaki bÄ™dzie wynik? ZdradzÄ™, że przy zablokowanych tylnych kołach samochód bÄ™dzie zachowywał siÄ™ mniej stabilnie i możemy liczyć na liczne wywrotki." Czy nie jest przypadkiem odwrotnie - nie tracimy sterowania pojazdem przez zablokowane przednie koła? Ponadto zablokowane tylne koła przyhamowujÄ… samochód od tyłu, a nie od przodu, co wydaje siÄ™ bÄ™dzie działo raczej stabilizujÄ…co. Bo tłumaczenie w artykule wydaje siÄ™ dziwne: "Na przedniej osi nowoczesne samochody majÄ…: skrÄ™tne koła, silnik, systemy wspierajÄ…ce trakcjÄ™ (ESP), systemy wspierajÄ…ce hamowanie (ABS, BA), opony. Jeżeli za kierownicÄ… siedzi użytkownik, który potrafi zrobić użytek z tego wszystkiego, to do tej listy można zapisać jeszcze człowieka. W innym przypadku bardziej jest to zagrożenie niż pozytyw. A co mamy na tylnej osi? TylnÄ… oĹ› i dobre opony." Jakby na tylnej osi nie było ani ABS, ani ESP, ani chyba nawet zwykłych hamulców. Piotr 3 |
Data: Pa?dziernik 31 2016 15:20:30 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci | Autor: Jacek | W dniu 31.10.2016 o 13:53, Uncle Pete pisze: Bardziej bym obawiał założenia na jednÄ… oĹ› różnych opon, chociażby tylkoCzyli, jak? Niech Ĺ›miało montuje z niższym indeksem i jeĽdzi? StopieĹ„ zużycia bÄ™dzie podobny, bo opony majÄ… przebieg max 10 kkm. Przy okazji, może ktoĹ› mi wytłumaczy zdanie z podlinkowanego artykułu:Poeta miał na myĹ›li chyba, że przy zablokowanych tylnych kołach łatwo o zarzucenie tyłem. Co sam potwierdzam, bo (jak były zimy ze Ĺ›niegiem) spróbowałem, jak to bÄ™dzie skrÄ™cić gwałtownie na Ĺ›liskim i spróbować wyprowadzić. Okazało siÄ™, że nawet nie wiedziałem kiedy, jak mój tył mi wyprzedził przód ;-) Miałem wtedy z przodu opony "miód malina" a z tyłu takie bliskie zdarcia do TWI. Jacek 4 |
Data: Pa?dziernik 31 2016 16:00:51 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci | Autor: Budzik | Użytkownik Jacek ... Bardziej bym obawiał założenia na jedn± o¶ różnych opon, chociażby tylkoCzyli, jak? Niech ¶miało montuje z niższym indeksem i jeĽdzi? Stopień W niektorych krajach mozesz montowac rózne opony na tej samej osi. U nas musi byc taki sam bieznik (rzeĽba) I tyle. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić... wyrwać drzewo, zburzyć dom i dać w pysk swojemu synowi... 5 |
Data: Pa?dziernik 31 2016 17:00:27 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci | Autor: t-1 | W dniu 2016-10-31 13:53, Uncle Pete pisze: Ponadto zablokowane tylne koła Zablokowane tylne koła, jak zapewne sobie wyobrazisz, musz± się ¶lizgać gdy samochód jedzie. A ¶lizgać się mog± w dowolnym kierunku, zazwyczaj lubi± w bok. Koła dobrze hamuj± jak maj± pełn± przyczepno¶ć do drogi. Podobnie trudno niewprawnemu kierowcy jeĽdzić z tylnym napędem. St±d częste problemy 'młodzieży" w BMW. Kierowcy dawniej często wozili trylinkę w kufrze, aby zwiększyć przyczepno¶ć tylnych kół. 6 |
Data: Pa?dziernik 31 2016 18:09:20 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci | Autor: t-1 | W dniu 2016-10-31 13:07, Jacek pisze: S±siad szuka jednej opony do Volvo z napędem 4x4. Jak wiem z do¶wiadczenia, opony o niższym indeksie prędko¶ci s± mniej dokładnie zrobione. Indeks prędko¶ci może więc wpływać na łatwo¶ć wyważenia opony. Inaczej mówi±c, przy dużych szybko¶ciach może być odczuwane trudne do zlikwidowania drżenie kierownicy. Ale tak być nie musi, po prostu kwestia szczę¶cia w zakupie. Nie ma zakazu stosowania opon i różnym indeksie, jednak lepszym niż dopuszczalny. Tu znalazłem trochę informacji. http://www.tirendo.pl/indeks-predkosci 7 |
Data: Pa?dziernik 31 2016 19:33:05 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci | Autor: Marcin N | W dniu 2016-10-31 o 18:09, t-1 pisze: Nie ma zakazu stosowania opon i różnym indeksie, jednak lepszym niż A jaki jest dopuszczalny indeks prędko¶ci? Co z tego, że samochód rozwija np. 210 km/h skoro ja nie przekraczam 150? Po co mi wysoki indeks? -- MN 8 |
Data: Pa?dziernik 31 2016 19:53:59 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 31 Oct 2016 19:33:05 +0100, Marcin N napisał(a): W dniu 2016-10-31 o 18:09, t-1 pisze: Teoria mówi że ten indeks nie ma być dostosowany ani do prędko¶ci z któr± jeĽdzisz, ani do prędko¶ci któr± rozwija samochód, a być taki (lub wyższy) jak ten w oponach okre¶lonych w homologacji. I potrzebny jest wyższy dostosowany do mocy, rodzaju napędu i jego geometrii. 9 |
Data: Pa?dziernik 31 2016 19:55:38 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 31 Oct 2016 13:07:19 +0100, Jacek napisał(a): S±siad szuka jednej opony do Volvo z napędem 4x4. Opony z różnym indeksem prędko¶ci mog± mieć inn± konstrukcję wewn±trz, inn± sztywno¶ć bocznych ¶cianek i inn± mieszankę. 10 |
Data: Listopad 01 2016 02:30:45 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci | Autor: | ja rozumiem ludzi co kupuja nalewki do Monster trucka o mocy 45KM i kulaja sie nim na dzialke czy do Biedry ale jak ktos dziaduje przy takiej furze to rece opadaja ... choc to chyba popularne ostatnimi czasy znam przypadek z rocznym Mietkiem (E-Klasa) jakies 20tys ojro w kredycie i jazde przez caly rok na zimowkach bo letni komplet za drogi :-) 11 |
Data: Listopad 01 2016 10:43:35 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci | Autor: tck |
12 |
Data: Listopad 01 2016 02:48:30 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci | Autor: | -- chce jÄ… wymienić zamiast posklejać bok opony? 13 |
Data: Listopad 01 2016 15:43:15 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci | Autor: Jacek | W dniu 01.11.2016 o 10:48, pisze: o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc pasujacej sztuki w odpowiednim indeksieNo to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata temu i można jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z niższym indeksem. Jacek 14 |
Data: Listopad 01 2016 08:00:47 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci | Autor: | -- No to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata temu 15 |
Data: Listopad 01 2016 17:18:08 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci | Autor: Jacek | W dniu 01.11.2016 o 16:00, pisze: -- No to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata temuTemat już nieaktualny. SÄ…siad kupił oponÄ™ z indeksem V zamiast W. Mam nadziejÄ™, że nie pozna różnicy. W jest do 270 a V do 240 km/h. Jacek 16 |
Data: Listopad 01 2016 18:42:11 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci | Autor: Cavallino | W dniu 01-11-2016 o 15:43, Jacek pisze: W dniu 01.11.2016 o 10:48, pisze: Pomysł, żeby jeĽdzić z jednÄ… oponÄ… nowÄ… i 3 starymi jest conajmniej wÄ…tpliwy..... 17 |
Data: Listopad 01 2016 22:01:01 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci | Autor: Budzik | Użytkownik Cavallino ... Albowiem?o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezcNo to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata temu -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi s± pouczajace. Andrzej J. Turowicz 18 |
Data: Listopad 01 2016 23:03:52 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci | Autor: Cavallino | W dniu 01-11-2016 o 23:01, Budzik pisze: Użytkownik Cavallino ... Z tego samego powodu, dla którego nie zakłada się dwóch różnych bieżników na koła tej samej osi. Czyli że taki zestaw może zachowywać się całkowicie nieprzewidywalnie - np. jedna strona się jeszcze nie ¶lizgnie, ale druga, ta bardziej zużyta, już tak. I masz b±czka jak nic. 19 |
Data: Listopad 02 2016 00:00:51 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci | Autor: Budzik | Użytkownik Cavallino ... Albowiem?o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezcNo to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata Nie zakłada się bo takie sa przepisy. W takim GBR nie ma z tym problemu. Czyli że taki zestaw może zachowywać się całkowicie nieprzewidywalnie W erze absu? E tam... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Kobiety mog± uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest miliarderem" - Charlie Chaplin 20 |
Data: Listopad 02 2016 16:43:40 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci | Autor: Cavallino | W dniu 02-11-2016 o 01:00, Budzik pisze: Użytkownik Cavallino ... Jasne. I nie wchodzi się pod samochody tylko dlatego, że przepisy zabraniaj±... W takim GBR nie ma z tym problemu. Może maj± mniejsze ci±goty do "oszczędzania" w ten sposób?
A co ma abs do tego? 21 |
Data: Listopad 02 2016 17:00:49 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci | Autor: Budzik | Użytkownik Cavallino ... Jak umiesz jezdzic, jezdzisz rozsadnie to ci rozne opony w niczymAlbowiem?o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezcNo to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata przeszkadzac nie beda - wiem bo ostatnio pare tysiecy przejechałem własnie na takim zestawie. Jak natomiast bedziesz jechał jak Hamilton nie majac odpowiedniego samochodu lub umiejetnosci to i tak się rozwalisz. A moze po prostu rozsadniejsze przepisy?W takim GBR nie ma z tym problemu. Przechodzic przez ulice tez u nich mozna na czerwonym swiatle pomimo tego, ze potracenie pieszego zabija u nich tak samo jak u nas... Ano to, ze jak przy hamowaniu wyjda jakies znaczace róznice w hamowaniu to abs sobie je wyrówna. Z tego wynika, ze lepiej miec jedna dobra opone i jedna gorsza niz dwie gorsze. Z tego wynika tez ze lepiej miec dwie dobre ale rózne niz dwie słabe ale takie same... Oczywi¶cie najlepiej miec dwie dobre, ale nie oszukujmy - nikt nie bedzie wyrzucał opony która ma powiedzmy 5mm bieznika. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Jaki¶ czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie Raczej pl.rec.gry.wstepne :-O 22 |
Data: Listopad 02 2016 18:47:25 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci | Autor: Cavallino | W dniu 02-11-2016 o 18:00, Budzik pisze: Użytkownik Cavallino ... Tak, tak, a nalewki s± lepsze niż nowe gumy markowego producenta - to już słyszałem. Tyle że jak się jednak okaże, że jest inaczej, to będzie za póĽno. Więc pozwolę sobie wierzyć raczej tym bardziej zapobiegliwym. A moze po prostu rozsadniejsze przepisy?W takim GBR nie ma z tym problemu. Powiedziałbym że społeczeństwo jako cało¶ć jest jednak m±drzejsze. Ale parę miesięcy temu był Brexit, więc nie mogę tak powiedzieć. Może potrzebuj± czasu, żeby przystosować się do masowego zdurnienia które ich też dopadło? Ano to, ze jak przy hamowaniu wyjda jakies znaczace róznice w hamowaniu to Problem w tym, że nic nie mówiłem o hamowaniu. Z tego wynika, ze lepiej miec jedna dobra opone i jedna gorsza niz dwie Mam dokładnie odwrotne zdanie na ten temat. Wol Z tego wynika tez ze lepiej miec dwie dobre ale rózne niz dwie słabe ale takie same... Zawsze można j± dorżn±ć na przemian z dwiema które jeszcze zostały. 23 |
Data: Listopad 02 2016 17:59:38 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci | Autor: masti | Cavallino wrote: Ale parÄ™ miesiÄ™cy temu był Brexit, naprawdÄ™? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoĹ›ci? -Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett 24 |
Data: Listopad 02 2016 19:00:49 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci | Autor: Budzik | Użytkownik masti ... Nawet tobie nie przystoi takie czepianie się skrótu myslowego.Ale parę miesięcy temu był Brexit, Kazdy przecietnie inteligentny człowiek wie o co chodzi czyli głowna funkcja jezyka została spełniona. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwi±zać" H. Jackson Brown, Jr. 25 |
Data: Listopad 02 2016 19:04:02 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci | Autor: masti | Budzik wrote: Użytkownik masti ... nie, nie wie. stwierdzenie, żÄ™ był Brexit jest bzdurÄ…. od niewiÄ…żÄ…cego referendum do realizcji jeszcze daleka droga i wcale niekoniecznie skuteczna. -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoĹ›ci? -Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett 26 |
Data: Listopad 02 2016 22:01:08 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci | Autor: Budzik | Użytkownik masti ... Tak, wiemy, kazdy srednio rozgarniety to rozumie.Nawet tobie nie przystoi takie czepianie się skrótu myslowego.Ale parę miesięcy temu był Brexit, -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Jest Leżajsk, jest dobrze. Był Leżajsk, jest mi niedobrze. 27 |
Data: Listopad 03 2016 09:58:48 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci | Autor: J.F. | Użytkownik "masti" napisał w wiadomoĹ›ci grup Budzik wrote: Użytkownik masti ... nie, nie wie. stwierdzenie, żÄ™ był Brexit jest bzdurÄ…. od niewiÄ…żÄ…cego Glupio tak najpierw spoleczenstwu obiecywac, a potem mowic, ze nie maja racji. Nowa premier jest zdecydowana, Niemcy i Francuzi tez sa zdecydowani, ma pojsc szybko. J. 28 |
Data: Listopad 03 2016 11:12:17 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci | Autor: masti | J.F. wrote: Użytkownik "masti" napisał w wiadomoĹ›ci grup nowa premier jest zdecydowana tylko społeczeĹ„stwo siÄ™ oddecydowuje jak zobaczyło co go czeka A Niemcy i Francuzi stawiajÄ… jÄ… pod Ĺ›cianÄ…. ChcieliĹ›cie to róbcie. Ale bez pieszczot. SiekierÄ…. I naraz okazuje siÄ™, że rzÄ…d brytyjski chciałby jak PiS. Wyjć z UE ale zachować wszystkie przywileje i dotacje. I udaje zdziwionego, zÄ™ tak siÄ™ nie da -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoĹ›ci? -Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett 29 |
Data: Listopad 03 2016 18:39:21 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci | Autor: Cavallino | W dniu 03-11-2016 o 09:58, J.F. pisze: Użytkownik "masti" napisał w wiadomoĹ›ci grup No chyba żeby jednak nie. Widać nowa premier powinna rozpieprzyć ichny trybunał, żeby nie przeszkadzał w pracy fanatyków...... 30 |
Data: Listopad 02 2016 19:00:49 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci | Autor: Budzik | Użytkownik Cavallino ... Jak umiesz jezdzic, jezdzisz rozsadnie to ci rozne opony w niczymAlbowiem?o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezcNo to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 Jedyny problem jaki widze w nalewkach to to, ze jednak masz opone 2-3 lat starsza (karkas), niemniej założyłem w jednym aucie i róznicy nie widze - rzeczywi¶cie jezdzi się super. Ostatnio jednak nie zakładam z innego powodu - róznica w cenie zrobiła się zbyt mała w moich rozmiarach. Ale tak jak mowie - wszystko zalezy od tego jak jezdzisz. Jezeli pomykałbym 200 na godzine nowym autem sportowym, nastawiałbym się na szybkie, sportowe pokonywanie zakretów to pewnie tez szukałbym opony najlepszej jaka da sie kupic. Mnie sie jednak juz tak nie spieszy... :) Więc pozwolę sobie wierzyć raczej tym bardziej zapobiegliwym.Czyli komu?
Ale w jakim sensie? Ale parę miesięcy temu był Brexit, więc nie mogę tak powiedzieć. :) Czyli jednak nie jest madrzejsze? Może potrzebuj± czasu, żeby przystosować się do masowego zdurnieniaMowisz ze to zdurnienie odstaje od sredniej europejskiej? Ok, sorry, jakos tak skojarzyłem poslizg z hamowaniem.Ano to, ze jak przy hamowaniu wyjda jakies znaczace róznice w Myslisz o ruszaniu, pokonywaniu zakretów? No to wracam do tego co pisałem powyzej - trzeba jezdzic z głow±. Do tego auta coraz nowsze wiec i systemów zwiazanych z jazda tez coraz wiecej a te nowe typu ASR, ESP etc sobie chyba z takimi sprawami równiez radza? Warto wiedziec czym sie jedzie i na co mozna sobie pozwolic. Szanuje odmienne zdanie, zwłaszcza jak jest poparte jakimis bardziej rozbudowanymi argumentami niz BO TAK! Niemniej zawsze to jakis kompromis. Reasumujac - zamiast namietnie wierzyc w to co potrafi auta lepiej byc swiadomym... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę." Blaise Pascal 31 |
Data: Listopad 02 2016 22:50:45 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci | Autor: Cavallino | W dniu 02-11-2016 o 20:00, Budzik pisze: Więc pozwolę sobie wierzyć raczej tym bardziej zapobiegliwym.Czyli komu? Czyli tym co na kołach jednej osi każ± mieć takie same opony. I tym co nalewki uważaj± za zło. Powiedziałbym że społeczeństwo jako cało¶ć jest jednak m±drzejsze. Oszczędzania 50-100 funtów na jednej oponie.
Na to wychodzi, że zdurnieli. Aczkolwiek może jeszcze jakie¶ wnioski wyci±gn±.
Ale takiej obecnej, czy takiej sprzed kilkunastu lat? Od takiej obecnej niekoniecznie. Chodziło jednak o to, że przepisy były robione w czasach mniej zdurniałych, więc może zorientuj± się, że czas je zmienić. Ok, sorry, jakos tak skojarzyłem poslizg z hamowaniem. Nie, my¶lę o jeĽdzie jako takiej, w całym jej aspekcie. No to wracam do tego co pisałem Daruj sobie, jedno drugiego nie wyklucza. Do tego auta coraz nowsze wiec i systemów zwiazanych z jazda tez coraz Zadziałał CI kiedy¶ ESP w aucie? Bo mi tak i byłem mocno zdziwiony efektem. Mogę sobie wyobrazić przypadek, gdy kto¶ przestraszy się na tyle mocno, że wykona takie kontry, że mimo ESP skończy w rowie. Warto wiedziec czym sie jedzie i na co mozna sobie pozwolic. No jasne, bo Ty przecież poparłe¶ wynikami testów niesamowicie poprawne spisywanie się jednej opony dobrej i jednej starej, więc masz prawo się domagać tego samego..... Niemniej zawsze to jakis kompromis. Nie - to proszenie się o kłopoty z powodu własnej głupoty. W byciu niedowiarkiem też trzeba zachować umiar. 32 |
Data: Listopad 02 2016 23:35:17 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci | Autor: re |
Do tego auta coraz nowsze wiec i systemów zwiazanych z jazda tez coraz Zadziałał CI kiedy¶ ESP w aucie? Bo mi tak i byłem mocno zdziwiony efektem. Mogę sobie wyobrazić przypadek, gdy kto¶ przestraszy się na tyle mocno, że wykona takie kontry, że mimo ESP skończy w rowie. -- - To przecież takie ryzyko i tak istnieje, gorsza opona tylko je przybliża, ale chyba nie mówimy o całkiem łysej a tylko nieco innej. 33 |
Data: Listopad 02 2016 23:00:58 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci | Autor: Budzik | Użytkownik Cavallino ... W ten sposób mozna wytłumaczyc kazdy wydatek...Więc pozwolę sobie wierzyć raczej tym bardziej zapobiegliwym.Czyli komu? Oczywi¶cie. Ale czasami mam wrażenie, ze najniebezpieczniej jada ci co im sie wydaje ze samochód wybaczy kazdy bład. I potem jest zdziwienie. Nigdy nie jezdziłem autem z ESP. Moze gdzies tam przypadkowo na jakims krótkim dystansie ale nie - nie wł±czył mi się. Ale to jak mam rozumiec te uwage - ESP to zło, bo straszy kierowców? Podałem argumenty dlaczego uwazam, ze nie ma to znaczenia. A ty odpowiedziałes: nie bo nie. Demonizujesz.Niemniej zawsze to jakis kompromis. Swiadomosc, ostroznosc, umiejetnosci to sa wazne rzeczy a nie to, ze jedna opona ma inny bieznik od drugiej. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej 34 |
Data: Listopad 03 2016 18:38:30 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci | Autor: Cavallino | W dniu 03-11-2016 o 00:00, Budzik pisze: Użytkownik Cavallino ... Nie, jako sugestię, żeby nie pakować badziewia na koła, licz±c tylko na ESP, bo można się na tym przejechać. Jakie¶ normy przyzwoito¶ci jednak trzeba zachowywać. Tobie jako kierowcy busa może ciężko się z tym pogodzić, ale ja komplet opon zużywam co 4-5 lat co daje roczny koszt jednej opony poniżej 100 zł, więc jest mi naprawdę łatwo olać tego typu pseudooszczędno¶ci. Więcej zaoszczędzę gdy kupię wielosezonówkę zamiast zimówki, zwłaszcza że zim± rzadko poza miasto wyjeżdżam. No jasne, bo Ty przecież poparłe¶ wynikami testów niesamowicie poprawnePodałem argumenty dlaczego uwazam, ze nie ma to znaczenia. Ty podałe¶ argumenty że uważasz, a ja że uważam dokładnie przeciwnie, gdzie tu widzisz rozbieżno¶ci w wadze argumentów? Zwłaszcza że to ja Tobie wypisałem w jakich sytuacjach jest to zagrożenie, Ty nie podałe¶ dowodów na to, że go nie ma. Tylko zbagatelizowałe¶ problem, czyli zrobiłe¶ co¶ dokładnie odwrotnego do ich przedstawienia. Co nie przeszkadza Ci domagać ich się ode mnie.
Nie - takie s± fakty. Możesz nie ufać temu, kto wymy¶lił taki przepis, ale bez przesady, zanim nie sprawdzisz jakie były powody, nie warto mówić że na pewno jest inaczej. 35 |
Data: Listopad 03 2016 19:00:56 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci | Autor: Budzik | Użytkownik Cavallino ... W ten sposób mozna wytłumaczyc kazdy wydatek...Więc pozwolę sobie wierzyć raczej tym bardziej zapobiegliwym.Czyli komu? Pogubiłem sie w Twojej argumentacji. Spróbujmy uporz±dkować. Co Twoim zdaniem bedzie lepsze: - dwie opony o róznym rodzaju bieznika i głębokosci bieznika po ok 8mm - dwie opony o takim samym biezniku ale o głęboko¶ci bieznika 4mm I drugi zestaw: - dwie opony nowe, bieznikowane - dwie opony 3 letnie o głebokosci bieznika 4mm? Jakie¶ normy przyzwoito¶ci jednak trzeba zachowywać.Tu nie chodzi o pseudooszczednosci tylko o optymalizacje zasobów. Ja przykładowo, zamiast 4 dobrych wielosezonowych wole 2 zestawy tanszych ale zima + lato. Zarówno do busa jak i do osobówki. Ale napisałem dlaczego tak uwazam. Byc moze czegos nie rozumiem, ale wytłumacz mi dlaczego 2 dobre opony o róznym biezniku beda zachowywały się gorzej niz 2 opony o takim samym biezniku ale majace juz swój przebieg i dosc zuzyty bieznik na poziomie 4mm. Zwłaszcza że to ja Tobie wypisałem w jakich sytuacjach jest toSkoro Twoim koronnym argumentem jest to, ze ESP jest niebezpieczny jak sie wł±cza... Gdyby to był przepis ktory obowi±zywałby bezwzględnie wszedzie to nie miałbym w±tpliwo¶ci. ale jak w jednym kraju jest tak a w drugim siak to zaczynam się zastanawiac, dlacego u nich jest to bezpieczne a u nas nie. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam kontrargument "Bo tak!". Tomasz 'tsca' Sienicki 36 |
Data: Listopad 04 2016 19:45:35 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci | Autor: Cavallino | W dniu 03-11-2016 o 20:00, Budzik pisze: 37 |
Data: Listopad 05 2016 05:00:57 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci | Autor: Budzik | Użytkownik Cavallino ... Nie mam najmniejszej ochoty przekopywać się przez 10 ekranów, żeby Znów demonizujesz - nie 10 ekranów, a 2... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze, to znaczy, że co¶ przeoczyłe¶." Ed Murphy 38 |
Data: Listopad 06 2016 08:27:28 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci | Autor: Cavallino | W dniu 05-11-2016 o 06:00, Budzik pisze: Użytkownik Cavallino ... Ale w miejscu w których wystarczyłyby dwa zdania - i tyle ma być. Ma się mie¶cić na jednym ekranie. Do poznawania cało¶ci w±tku służy przegl±danie w±tku, więc jego zawarto¶ć nie do¶ć że nie musi, to jeszcze NIE MOŻE być powielana w każdym po¶cie. 39 |
Data: Listopad 06 2016 09:26:55 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci | Autor: Budzik | Użytkownik Cavallino ... Wskazałem tylko ze jak zwykle przesadzasz, bo nie 10 a 2 strony, i nie dwaNie mam najmniejszej ochoty przekopywać się przez 10 ekranów, żeby zdania a zdecydowanie ponad 10 :) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem można je¶ć w miejscu publicznym ;-)" DooMiniK: "A alkohol w czekoladkach czy w butelce obok? ;]" 40 |
Data: Listopad 06 2016 10:37:48 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci | Autor: re |
Ale w miejscu w których wystarczyłyby dwa zdania - i tyle ma być. Ma się mie¶cić na jednym ekranie. -- - "Sieg heil" 41 |
Data: Listopad 05 2016 05:00:57 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci | Autor: Budzik | Użytkownik Cavallino ... Nie, jako sugestię, żeby nie pakować badziewia na koła, licz±c tylko -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Może wariaci to tacy ludzie, którzy wszystko widz± tak, jak jest, tylko udało im się znaleĽć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton 42 |
Data: Listopad 06 2016 08:25:34 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci | Autor: Cavallino | W dniu 05-11-2016 o 06:00, Budzik pisze: 43 |
Data: Listopad 06 2016 09:26:54 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci | Autor: Budzik | Użytkownik Cavallino ... Tnij cytaty, albo nie spodziewaj się odpowiedzi. Byc moze nie zauwazyłes ale post na ktory odpowiedziałes ma pociete, jest tylko + 1 poziom cytowania... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Poproszę o lekarstwo na zachłanno¶ć, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO 44 |
Data: Listopad 06 2016 12:54:55 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci | Autor: Cavallino | W dniu 06-11-2016 o 10:26, Budzik pisze: Użytkownik Cavallino ... Widocznie i tak za dużo, je¶li odnosisz się do 1 zdania, to tyle zostawiasz. 45 |
Data: Listopad 06 2016 13:00:52 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci | Autor: Budzik | Użytkownik Cavallino ... Tnij cytaty, albo nie spodziewaj się odpowiedzi. Powodzenia! -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Wiem, że to, co piszę, jest może ¶rednio m±dre, ale cóż - jestem w tym najlepszy." Szymon Majewski 46 |
Data: Listopad 03 2016 19:28:59 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci | Autor: mk4 | On 2016-11-01 23:03, Cavallino wrote: W dniu 01-11-2016 o 23:01, Budzik pisze: Pierdu pierdu. Tak jakby były jakie¶ gwarancje na przyczepno¶ć nawierzchni na przestrzeni choćby pół metra. Tu masz lód, tu piasek, tam błotko itd. To, że jedno sie jak to piszesz ¶lizgnie a drugie sie nie ¶lizgnie to raczej norma. -- mk4 47 |
Data: Listopad 03 2016 19:35:19 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci | Autor: Cavallino | W dniu 03-11-2016 o 19:28, mk4 pisze: On 2016-11-01 23:03, Cavallino wrote: Czy to jest powód, żeby dokładać sobie jeszcze jednÄ… przyczynÄ™ takiej możliwoĹ›ci? JesteĹ› kolejnym upartym, który z góry wie lepiej, ale googla nie potrafi użyć? http://zimoaktywni.pl/jak-wybrac-opony/niebezpieczne-kombinacje-dlaczego-nie-nalezy-uzywac-w-jednym-aucie-roznych-typow-ogumienia cyt: "Niebezpieczne kombinacje – dlaczego nie należy używać w jednym aucie różnych typów ogumienia? Różne opony – nawet w tym samym rozmiarze – mogÄ… różnić siÄ™ od siebie szerokoĹ›ciÄ… czy obwodem. To nie sÄ… duże różnice – czasen 2-3 mm – ale to wystarczy, by bezpieczna jazda nie była możliwa. To niejedyne powody, dla których użytkowanie dwóch różnych opon na jednej osi było skrajnie niebezpieczne. Wystarczy niewielka różnica w Ĺ›rednicy zewnÄ™trznej opon założonych na jednej osi, by samochód Ĺ›ciÄ…gał na lewÄ… lub prawÄ… stronÄ™. Ta różnica może wynikać z nierównego zużycia opon, ale też z zastosowania ogumienia różnych modeli na tej samej osi. Szczególnie duże różnice w faktycznym rozmiarze opon majÄ… miejsce w przypadku ogumienia różnych marek. Continental radzi: W przypadku samochodów z napÄ™dem na jednÄ… oĹ› dopuszczalne jest zastosowanie opon różnych marek i modeli na przedniej i tylnej osi, z zastrzeżeniem oczywiĹ›cie, że na jednej osi opony muszÄ… być takie same. Ta zasada jednak nie sprawdza siÄ™ w przypadku samochodów ze stałym napÄ™dem na cztery koła. JeĹ›li obwód kół przednich i tylnych w takim aucie jest choćby minimalnie różny, dochodzi do przyspieszonego zużycia układu przeniesienia napÄ™du, szczególnie podczas jazdy po nawierzchni o dobrej przyczepnoĹ›ci. W przypadku aut z dołÄ…czanym napÄ™dem drugiej osi i różnych oponach z przodu i z tyłu, dołÄ…czenie napÄ™du drugiej osi jest dopuszczalne tylko podczas jazdy po luĽnej lub Ĺ›liskiej nawierzchni. Różne opony jednak różniÄ… siÄ™ od siebie nie tylko rozmiarem: inaczej odprowadzajÄ… wodÄ™, zapewniajÄ… różnÄ… przyczepnoć w różnych warunkach. W przypadku gwałtownego hamowania samochodem wyposażonym w różne opony na jednej osi, układ ABS chroni nas przed utratÄ… panowania nad autem, ograniczajÄ…c siłÄ™ hamowania koła o wiÄ™kszej przyczepnoĹ›ci. Wydłuża siÄ™ wówczas droga hamowania. Natomiast gwałtowne naciĹ›niÄ™cie hamulca w aucie bez ABS-u z oponami o różnej przyczepnoĹ›ci na jednej osi powoduje gwałtowny, niekontrolowany obrót samochodu i utratÄ™ panowania nad autem! Uwaga: w przypadku dużej różnicy w zewnÄ™trznej Ĺ›rednicy opon w aucie z ABS-em w każdej chwili może dojć do wyłÄ…czenia tego układu. JeĹ›li chodzi o odprowadzanie wody, szczególne zagrożenie pojawia siÄ™, gdy koła natrafiÄ… na równomiernÄ… warstwÄ™ wody rozlanej np. na całej szerokoĹ›ci pasa ruchu. W takiej sytuacji opona gorzej odprowadzajÄ…ca wodÄ™ wyhamowuje auto, co może doprowadzić do nagłego Ĺ›ciÄ…gania samochodu. To niebezpieczne. Sytuacja, w której jedno z kół ma zdecydowanie inny rozmiar niż pozostałe pojawia siÄ™, gdy zakładamy tzw. dojazdówkÄ™. Takie koło najlepiej jest założyć na tylnÄ… oĹ›. Należy traktować je jako rozwiÄ…zanie awaryjne i w żadnym wypadku nie przekraczać prÄ™dkoĹ›ci 80 km/h. ZaĹ›wiecenie siÄ™ kontrolki ABS-u w takiej sytuacji oznacza, że układ przestał działać – bÄ™dzie funkcjonował dopiero po założeniu koła w prawidłowym rozmiarze. Warto wiedzieć, że nawet tak drobny – wydawałoby siÄ™ – parametr, jak indeks prÄ™dkoĹ›ci również ma wpływ na właĹ›ciwoĹ›ci opon. W żadnym wypadku nie należy używać na jednej osi opon nawet tej samej marki i tego samego modelu z różnymi indeksami prÄ™dkoĹ›ci. Opona o wyższym indeksie prÄ™dkoĹ›ci ma nieco inne właĹ›ciwoĹ›ci, może być sztywniejsza, może też inaczej reagować na zmiany temperatury. Oznacza to, że przyczepnoć opony z indeksem np. V (do 240 km/h) może być w pewnych warunkach zdecydowanie inna niż opony z indeksem T (do 190 km/h) – nawet jeĹ›li bieżniki tych dwóch opon wygldajÄ… identycznie." 48 |
Data: Listopad 03 2016 20:31:40 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci | Autor: mk4 | On 2016-11-03 19:35, Cavallino wrote: W dniu 03-11-2016 o 19:28, mk4 pisze: Przestałem czytać po "Continental radzi"... Nie, nie wiem lepiej ale zejdĽ na ziemie. Miałem cie za rozsÄ…dnego goĹ›cia a ty siejesz panikÄ™ jak jakiĹ› kompletny ignorant. Ogarnij siÄ™ bo rzecznikiem koncernów już możesz być a jeszcze trochÄ™ to siÄ™ na rzecznika rzÄ…du załapiesz. -- mk4 49 |
Data: Listopad 04 2016 19:43:45 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci | Autor: Cavallino | W dniu 03-11-2016 o 20:31, mk4 pisze: On 2016-11-03 19:35, Cavallino wrote: Uwielbiam takie stawianie sprawy - jak siÄ™ o czymĹ› nie ma zielonego pojÄ™cia, ale (całkowicie bezpodstawnie) wydaje Ci siÄ™ że coĹ› jest inne niż powszechnie wiadomo, to najlepiej naskoczyć na posłaĹ„ca wieĹ›ci, że jednak wiedza powszechna jest inna niż Twoja...... 50 |
Data: Listopad 05 2016 13:22:36 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci | Autor: mk4 | On 2016-11-04 19:43, Cavallino wrote: W dniu 03-11-2016 o 20:31, mk4 pisze: Bo chrzanisz jak nie inżynier. W sumie nie wiem, może nim nie jesteĹ›. Wnioskujesz, ze układ jezdny miałby być podatny na takie drobne zmiany. Kiedy właĹ›nie jest projektowany tak aby był odporny. Bo po prostu takie sÄ… warunki na drodze. Nigdy nie wiadomo z czym styka siÄ™ opona i jaki to coĹ› ma współczynnik tarcia. Az tu nagle od innego bieżnika mamy taka nieprzewidywalnoć że trzech metrów nie da siÄ™ ujechać bez baczka. PrawdÄ™ mówiÄ…c stosujÄ…c siÄ™ do przepisów ruchu - zwłaszcza prÄ™dkoĹ›ci to można by bez wiÄ™kszych problemów jeĽdzić na osławionych już na tej grupie oponach z wÄ™ża ogrodowego... Ty to wiesz, ja to wiem. Po co tak bić piane? Wiem, ze jest to niezalecane. Ale od niezalecane do groĽne czy niebezpieczne to jest jeszcze ho ho. -- mk4 51 |
Data: Listopad 06 2016 08:24:44 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci | Autor: Cavallino | W dniu 05-11-2016 o 13:22, mk4 pisze: On 2016-11-04 19:43, Cavallino wrote: A czemu miałbym być?
Nie ja. Ja tylko powtarzam wiedzÄ™ powszechnÄ…, jak widzisz google nie ma problemu z jej znalezieniem. A Ty jeszcze nie podałeĹ› żadnego linka, który miałby jej przeczyć, ale siÄ™ ciskasz. 52 |
Data: Listopad 03 2016 22:01:09 | Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci | Autor: Budzik | Użytkownik Cavallino ... Sytuacja, w której jedno z kół ma zdecydowanie inny rozmiar niż No juz widze jak po złapaniu kapcia z przodu robiÄ™ przekładkÄ™ na drodze tak aby dojazdówke załozyć z tyłu... Ehh... :) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Jest Leżajsk, jest dobrze. Był Leżajsk, jest mi niedobrze. |