Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci
1 | Data: Pa?dziernik 31 2016 13:07:19 |
Temat: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci | |
Autor: Jacek | Sąsiad szuka jednej opony do Volvo z napędem 4x4. 2 |
Data: Pa?dziernik 31 2016 13:53:18 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci | Autor: Uncle Pete | On 2016-10-31 13:07, Jacek wrote: SÄ…siad szuka jednej opony do Volvo z napÄ™dem 4x4. Bardziej bym obawia³ za³o¿enia na jednÄ… oÅ› ró¿nych opon, chocia¿by tylko ró¿niÄ…cych stopniem zu¿ycia. Przy okazji, mo¿e ktoÅ› mi wyt³umaczy zdanie z podlinkowanego artyku³u: "Bierzemy dowolny model samochodu, w dowolnej skali. Blokujemy mu przednie ko³a i puszczamy przed siebie. NastÄ™pnie przenosimy blokadÄ™ na tylne ko³a i ponownie puszczamy przed siebie. Jaki bÄ™dzie wynik? ZdradzÄ™, ¿e przy zablokowanych tylnych ko³ach samochód bÄ™dzie zachowywa³ siÄ™ mniej stabilnie i mo¿emy liczyć na liczne wywrotki." Czy nie jest przypadkiem odwrotnie - nie tracimy sterowania pojazdem przez zablokowane przednie ko³a? Ponadto zablokowane tylne ko³a przyhamowujÄ… samochód od ty³u, a nie od przodu, co wydaje siÄ™ bÄ™dzie dzia³o raczej stabilizujÄ…co. Bo t³umaczenie w artykule wydaje siÄ™ dziwne: "Na przedniej osi nowoczesne samochody majÄ…: skrÄ™tne ko³a, silnik, systemy wspierajÄ…ce trakcjÄ™ (ESP), systemy wspierajÄ…ce hamowanie (ABS, BA), opony. Je¿eli za kierownicÄ… siedzi u¿ytkownik, który potrafi zrobić u¿ytek z tego wszystkiego, to do tej listy mo¿na zapisać jeszcze cz³owieka. W innym przypadku bardziej jest to zagro¿enie ni¿ pozytyw. A co mamy na tylnej osi? TylnÄ… oÅ› i dobre opony." Jakby na tylnej osi nie by³o ani ABS, ani ESP, ani chyba nawet zwyk³ych hamulców. Piotr 3 |
Data: Pa?dziernik 31 2016 15:20:30 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci | Autor: Jacek | W dniu 31.10.2016 o 13:53, Uncle Pete pisze: Bardziej bym obawia³ za³o¿enia na jednÄ… oÅ› ró¿nych opon, chocia¿by tylkoCzyli, jak? Niech Å›mia³o montuje z ni¿szym indeksem i je¼dzi? StopieÅ„ zu¿ycia bÄ™dzie podobny, bo opony majÄ… przebieg max 10 kkm. Przy okazji, mo¿e ktoÅ› mi wyt³umaczy zdanie z podlinkowanego artyku³u:Poeta mia³ na myÅ›li chyba, ¿e przy zablokowanych tylnych ko³ach ³atwo o zarzucenie ty³em. Co sam potwierdzam, bo (jak by³y zimy ze Å›niegiem) spróbowa³em, jak to bÄ™dzie skrÄ™cić gwa³townie na Å›liskim i spróbować wyprowadzić. Okaza³o siÄ™, ¿e nawet nie wiedzia³em kiedy, jak mój ty³ mi wyprzedzi³ przód ;-) Mia³em wtedy z przodu opony "miód malina" a z ty³u takie bliskie zdarcia do TWI. Jacek 4 |
Data: Pa?dziernik 31 2016 16:00:51 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci | Autor: Budzik | U¿ytkownik Jacek ... Bardziej bym obawia³ za³o¿enia na jedn± o¶ ró¿nych opon, chocia¿by tylkoCzyli, jak? Niech ¶mia³o montuje z ni¿szym indeksem i je¼dzi? Stopieñ W niektorych krajach mozesz montowac rózne opony na tej samej osi. U nas musi byc taki sam bieznik (rze¼ba) I tyle. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") Mê¿czyzna musi trzy rzeczy w ¿yciu zrobiæ... wyrwaæ drzewo, zburzyæ dom i daæ w pysk swojemu synowi... 5 |
Data: Pa?dziernik 31 2016 17:00:27 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci | Autor: t-1 | W dniu 2016-10-31 13:53, Uncle Pete pisze: Ponadto zablokowane tylne ko³a Zablokowane tylne ko³a, jak zapewne sobie wyobrazisz, musz± siê ¶lizgaæ gdy samochód jedzie. A ¶lizgaæ siê mog± w dowolnym kierunku, zazwyczaj lubi± w bok. Ko³a dobrze hamuj± jak maj± pe³n± przyczepno¶æ do drogi. Podobnie trudno niewprawnemu kierowcy je¼dziæ z tylnym napêdem. St±d czêste problemy 'm³odzie¿y" w BMW. Kierowcy dawniej czêsto wozili trylinkê w kufrze, aby zwiêkszyæ przyczepno¶æ tylnych kó³. 6 |
Data: Pa?dziernik 31 2016 18:09:20 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci | Autor: t-1 | W dniu 2016-10-31 13:07, Jacek pisze: S±siad szuka jednej opony do Volvo z napêdem 4x4. Jak wiem z do¶wiadczenia, opony o ni¿szym indeksie prêdko¶ci s± mniej dok³adnie zrobione. Indeks prêdko¶ci mo¿e wiêc wp³ywaæ na ³atwo¶æ wywa¿enia opony. Inaczej mówi±c, przy du¿ych szybko¶ciach mo¿e byæ odczuwane trudne do zlikwidowania dr¿enie kierownicy. Ale tak byæ nie musi, po prostu kwestia szczê¶cia w zakupie. Nie ma zakazu stosowania opon i ró¿nym indeksie, jednak lepszym ni¿ dopuszczalny. Tu znalaz³em trochê informacji. http://www.tirendo.pl/indeks-predkosci 7 |
Data: Pa?dziernik 31 2016 19:33:05 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci | Autor: Marcin N | W dniu 2016-10-31 o 18:09, t-1 pisze: Nie ma zakazu stosowania opon i ró¿nym indeksie, jednak lepszym ni¿ A jaki jest dopuszczalny indeks prêdko¶ci? Co z tego, ¿e samochód rozwija np. 210 km/h skoro ja nie przekraczam 150? Po co mi wysoki indeks? -- MN 8 |
Data: Pa?dziernik 31 2016 19:53:59 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 31 Oct 2016 19:33:05 +0100, Marcin N napisa³(a): W dniu 2016-10-31 o 18:09, t-1 pisze: Teoria mówi ¿e ten indeks nie ma byæ dostosowany ani do prêdko¶ci z któr± je¼dzisz, ani do prêdko¶ci któr± rozwija samochód, a byæ taki (lub wy¿szy) jak ten w oponach okre¶lonych w homologacji. I potrzebny jest wy¿szy dostosowany do mocy, rodzaju napêdu i jego geometrii. 9 |
Data: Pa?dziernik 31 2016 19:55:38 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 31 Oct 2016 13:07:19 +0100, Jacek napisa³(a): S±siad szuka jednej opony do Volvo z napêdem 4x4. Opony z ró¿nym indeksem prêdko¶ci mog± mieæ inn± konstrukcjê wewn±trz, inn± sztywno¶æ bocznych ¶cianek i inn± mieszankê. 10 |
Data: Listopad 01 2016 02:30:45 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci | Autor: | ja rozumiem ludzi co kupuja nalewki do Monster trucka o mocy 45KM i kulaja sie nim na dzialke czy do Biedry ale jak ktos dziaduje przy takiej furze to rece opadaja ... choc to chyba popularne ostatnimi czasy znam przypadek z rocznym Mietkiem (E-Klasa) jakies 20tys ojro w kredycie i jazde przez caly rok na zimowkach bo letni komplet za drogi :-) 11 |
Data: Listopad 01 2016 10:43:35 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci | Autor: tck |
12 |
Data: Listopad 01 2016 02:48:30 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci | Autor: | -- chce jÄ… wymienić zamiast posklejać bok opony? 13 |
Data: Listopad 01 2016 15:43:15 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci | Autor: Jacek | W dniu 01.11.2016 o 10:48, pisze: o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc pasujacej sztuki w odpowiednim indeksieNo to uwierz, ¿e ten model opony przestali produkować chyba 2 lata temu i mo¿na jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z ni¿szym indeksem. Jacek 14 |
Data: Listopad 01 2016 08:00:47 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci | Autor: | -- No to uwierz, ¿e ten model opony przestali produkować chyba 2 lata temu 15 |
Data: Listopad 01 2016 17:18:08 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci | Autor: Jacek | W dniu 01.11.2016 o 16:00, pisze: -- No to uwierz, ¿e ten model opony przestali produkować chyba 2 lata temuTemat ju¿ nieaktualny. SÄ…siad kupi³ oponÄ™ z indeksem V zamiast W. Mam nadziejÄ™, ¿e nie pozna ró¿nicy. W jest do 270 a V do 240 km/h. Jacek 16 |
Data: Listopad 01 2016 18:42:11 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci | Autor: Cavallino | W dniu 01-11-2016 o 15:43, Jacek pisze: W dniu 01.11.2016 o 10:48, pisze: Pomys³, ¿eby je¼dzić z jednÄ… oponÄ… nowÄ… i 3 starymi jest conajmniej wÄ…tpliwy..... 17 |
Data: Listopad 01 2016 22:01:01 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci | Autor: Budzik | U¿ytkownik Cavallino ... Albowiem?o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezcNo to uwierz, ¿e ten model opony przestali produkowaæ chyba 2 lata temu -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi s± pouczajace. Andrzej J. Turowicz 18 |
Data: Listopad 01 2016 23:03:52 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci | Autor: Cavallino | W dniu 01-11-2016 o 23:01, Budzik pisze: U¿ytkownik Cavallino ... Z tego samego powodu, dla którego nie zak³ada siê dwóch ró¿nych bie¿ników na ko³a tej samej osi. Czyli ¿e taki zestaw mo¿e zachowywaæ siê ca³kowicie nieprzewidywalnie - np. jedna strona siê jeszcze nie ¶lizgnie, ale druga, ta bardziej zu¿yta, ju¿ tak. I masz b±czka jak nic. 19 |
Data: Listopad 02 2016 00:00:51 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci | Autor: Budzik | U¿ytkownik Cavallino ... Albowiem?o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezcNo to uwierz, ¿e ten model opony przestali produkowaæ chyba 2 lata Nie zak³ada siê bo takie sa przepisy. W takim GBR nie ma z tym problemu. Czyli ¿e taki zestaw mo¿e zachowywaæ siê ca³kowicie nieprzewidywalnie W erze absu? E tam... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Kobiety mog± uczyniæ milionerem tylko takiego mê¿czyznê, który jest miliarderem" - Charlie Chaplin 20 |
Data: Listopad 02 2016 16:43:40 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci | Autor: Cavallino | W dniu 02-11-2016 o 01:00, Budzik pisze: U¿ytkownik Cavallino ... Jasne. I nie wchodzi siê pod samochody tylko dlatego, ¿e przepisy zabraniaj±... W takim GBR nie ma z tym problemu. Mo¿e maj± mniejsze ci±goty do "oszczêdzania" w ten sposób?
A co ma abs do tego? 21 |
Data: Listopad 02 2016 17:00:49 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci | Autor: Budzik | U¿ytkownik Cavallino ... Jak umiesz jezdzic, jezdzisz rozsadnie to ci rozne opony w niczymAlbowiem?o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezcNo to uwierz, ¿e ten model opony przestali produkowaæ chyba 2 lata przeszkadzac nie beda - wiem bo ostatnio pare tysiecy przejecha³em w³asnie na takim zestawie. Jak natomiast bedziesz jecha³ jak Hamilton nie majac odpowiedniego samochodu lub umiejetnosci to i tak siê rozwalisz. A moze po prostu rozsadniejsze przepisy?W takim GBR nie ma z tym problemu. Przechodzic przez ulice tez u nich mozna na czerwonym swiatle pomimo tego, ze potracenie pieszego zabija u nich tak samo jak u nas... Ano to, ze jak przy hamowaniu wyjda jakies znaczace róznice w hamowaniu to abs sobie je wyrówna. Z tego wynika, ze lepiej miec jedna dobra opone i jedna gorsza niz dwie gorsze. Z tego wynika tez ze lepiej miec dwie dobre ale rózne niz dwie s³abe ale takie same... Oczywi¶cie najlepiej miec dwie dobre, ale nie oszukujmy - nikt nie bedzie wyrzuca³ opony która ma powiedzmy 5mm bieznika. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") Jaki¶ czas temu pisa³em, ¿e przyda³oby siê stworzyæ pl.rec.gry.rpg.towarzyskie Raczej pl.rec.gry.wstepne :-O 22 |
Data: Listopad 02 2016 18:47:25 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci | Autor: Cavallino | W dniu 02-11-2016 o 18:00, Budzik pisze: U¿ytkownik Cavallino ... Tak, tak, a nalewki s± lepsze ni¿ nowe gumy markowego producenta - to ju¿ s³ysza³em. Tyle ¿e jak siê jednak oka¿e, ¿e jest inaczej, to bêdzie za pó¼no. Wiêc pozwolê sobie wierzyæ raczej tym bardziej zapobiegliwym. A moze po prostu rozsadniejsze przepisy?W takim GBR nie ma z tym problemu. Powiedzia³bym ¿e spo³eczeñstwo jako ca³o¶æ jest jednak m±drzejsze. Ale parê miesiêcy temu by³ Brexit, wiêc nie mogê tak powiedzieæ. Mo¿e potrzebuj± czasu, ¿eby przystosowaæ siê do masowego zdurnienia które ich te¿ dopad³o? Ano to, ze jak przy hamowaniu wyjda jakies znaczace róznice w hamowaniu to Problem w tym, ¿e nic nie mówi³em o hamowaniu. Z tego wynika, ze lepiej miec jedna dobra opone i jedna gorsza niz dwie Mam dok³adnie odwrotne zdanie na ten temat. Wol Z tego wynika tez ze lepiej miec dwie dobre ale rózne niz dwie s³abe ale takie same... Zawsze mo¿na j± dor¿n±æ na przemian z dwiema które jeszcze zosta³y. 23 |
Data: Listopad 02 2016 17:59:38 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci | Autor: masti | Cavallino wrote: Ale parÄ™ miesiÄ™cy temu by³ Brexit, naprawdÄ™? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoÅ›ci? -Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett 24 |
Data: Listopad 02 2016 19:00:49 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci | Autor: Budzik | U¿ytkownik masti ... Nawet tobie nie przystoi takie czepianie siê skrótu myslowego.Ale parê miesiêcy temu by³ Brexit, Kazdy przecietnie inteligentny cz³owiek wie o co chodzi czyli g³owna funkcja jezyka zosta³a spe³niona. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Nigdy nie rozcinaj tego co mo¿na rozwi±zaæ" H. Jackson Brown, Jr. 25 |
Data: Listopad 02 2016 19:04:02 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci | Autor: masti | Budzik wrote: U¿ytkownik masti ... nie, nie wie. stwierdzenie, ¿Ä™ by³ Brexit jest bzdurÄ…. od niewiÄ…¿Ä…cego referendum do realizcji jeszcze daleka droga i wcale niekoniecznie skuteczna. -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoÅ›ci? -Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett 26 |
Data: Listopad 02 2016 22:01:08 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci | Autor: Budzik | U¿ytkownik masti ... Tak, wiemy, kazdy srednio rozgarniety to rozumie.Nawet tobie nie przystoi takie czepianie siê skrótu myslowego.Ale parê miesiêcy temu by³ Brexit, -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") Jest Le¿ajsk, jest dobrze. By³ Le¿ajsk, jest mi niedobrze. 27 |
Data: Listopad 03 2016 09:58:48 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci | Autor: J.F. | U¿ytkownik "masti" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup Budzik wrote: U¿ytkownik masti ... nie, nie wie. stwierdzenie, ¿Ä™ by³ Brexit jest bzdurÄ…. od niewiÄ…¿Ä…cego Glupio tak najpierw spoleczenstwu obiecywac, a potem mowic, ze nie maja racji. Nowa premier jest zdecydowana, Niemcy i Francuzi tez sa zdecydowani, ma pojsc szybko. J. 28 |
Data: Listopad 03 2016 11:12:17 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci | Autor: masti | J.F. wrote: U¿ytkownik "masti" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup nowa premier jest zdecydowana tylko spo³eczeÅ„stwo siÄ™ oddecydowuje jak zobaczy³o co go czeka A Niemcy i Francuzi stawiajÄ… jÄ… pod Å›cianÄ…. ChcieliÅ›cie to róbcie. Ale bez pieszczot. SiekierÄ…. I naraz okazuje siÄ™, ¿e rzÄ…d brytyjski chcia³by jak PiS. Wyjæ z UE ale zachować wszystkie przywileje i dotacje. I udaje zdziwionego, zÄ™ tak siÄ™ nie da -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoÅ›ci? -Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett 29 |
Data: Listopad 03 2016 18:39:21 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci | Autor: Cavallino | W dniu 03-11-2016 o 09:58, J.F. pisze: U¿ytkownik "masti" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup No chyba ¿eby jednak nie. Widać nowa premier powinna rozpieprzyć ichny trybuna³, ¿eby nie przeszkadza³ w pracy fanatyków...... 30 |
Data: Listopad 02 2016 19:00:49 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci | Autor: Budzik | U¿ytkownik Cavallino ... Jak umiesz jezdzic, jezdzisz rozsadnie to ci rozne opony w niczymAlbowiem?o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezcNo to uwierz, ¿e ten model opony przestali produkowaæ chyba 2 Jedyny problem jaki widze w nalewkach to to, ze jednak masz opone 2-3 lat starsza (karkas), niemniej za³o¿y³em w jednym aucie i róznicy nie widze - rzeczywi¶cie jezdzi siê super. Ostatnio jednak nie zak³adam z innego powodu - róznica w cenie zrobi³a siê zbyt ma³a w moich rozmiarach. Ale tak jak mowie - wszystko zalezy od tego jak jezdzisz. Jezeli pomyka³bym 200 na godzine nowym autem sportowym, nastawia³bym siê na szybkie, sportowe pokonywanie zakretów to pewnie tez szuka³bym opony najlepszej jaka da sie kupic. Mnie sie jednak juz tak nie spieszy... :) Wiêc pozwolê sobie wierzyæ raczej tym bardziej zapobiegliwym.Czyli komu?
Ale w jakim sensie? Ale parê miesiêcy temu by³ Brexit, wiêc nie mogê tak powiedzieæ. :) Czyli jednak nie jest madrzejsze? Mo¿e potrzebuj± czasu, ¿eby przystosowaæ siê do masowego zdurnieniaMowisz ze to zdurnienie odstaje od sredniej europejskiej? Ok, sorry, jakos tak skojarzy³em poslizg z hamowaniem.Ano to, ze jak przy hamowaniu wyjda jakies znaczace róznice w Myslisz o ruszaniu, pokonywaniu zakretów? No to wracam do tego co pisa³em powyzej - trzeba jezdzic z g³ow±. Do tego auta coraz nowsze wiec i systemów zwiazanych z jazda tez coraz wiecej a te nowe typu ASR, ESP etc sobie chyba z takimi sprawami równiez radza? Warto wiedziec czym sie jedzie i na co mozna sobie pozwolic. Szanuje odmienne zdanie, zw³aszcza jak jest poparte jakimis bardziej rozbudowanymi argumentami niz BO TAK! Niemniej zawsze to jakis kompromis. Reasumujac - zamiast namietnie wierzyc w to co potrafi auta lepiej byc swiadomym... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Kpiæ z filozofii to filozofowaæ naprawdê." Blaise Pascal 31 |
Data: Listopad 02 2016 22:50:45 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci | Autor: Cavallino | W dniu 02-11-2016 o 20:00, Budzik pisze: Wiêc pozwolê sobie wierzyæ raczej tym bardziej zapobiegliwym.Czyli komu? Czyli tym co na ko³ach jednej osi ka¿± mieæ takie same opony. I tym co nalewki uwa¿aj± za z³o. Powiedzia³bym ¿e spo³eczeñstwo jako ca³o¶æ jest jednak m±drzejsze. Oszczêdzania 50-100 funtów na jednej oponie.
Na to wychodzi, ¿e zdurnieli. Aczkolwiek mo¿e jeszcze jakie¶ wnioski wyci±gn±.
Ale takiej obecnej, czy takiej sprzed kilkunastu lat? Od takiej obecnej niekoniecznie. Chodzi³o jednak o to, ¿e przepisy by³y robione w czasach mniej zdurnia³ych, wiêc mo¿e zorientuj± siê, ¿e czas je zmieniæ. Ok, sorry, jakos tak skojarzy³em poslizg z hamowaniem. Nie, my¶lê o je¼dzie jako takiej, w ca³ym jej aspekcie. No to wracam do tego co pisa³em Daruj sobie, jedno drugiego nie wyklucza. Do tego auta coraz nowsze wiec i systemów zwiazanych z jazda tez coraz Zadzia³a³ CI kiedy¶ ESP w aucie? Bo mi tak i by³em mocno zdziwiony efektem. Mogê sobie wyobraziæ przypadek, gdy kto¶ przestraszy siê na tyle mocno, ¿e wykona takie kontry, ¿e mimo ESP skoñczy w rowie. Warto wiedziec czym sie jedzie i na co mozna sobie pozwolic. No jasne, bo Ty przecie¿ popar³e¶ wynikami testów niesamowicie poprawne spisywanie siê jednej opony dobrej i jednej starej, wiêc masz prawo siê domagaæ tego samego..... Niemniej zawsze to jakis kompromis. Nie - to proszenie siê o k³opoty z powodu w³asnej g³upoty. W byciu niedowiarkiem te¿ trzeba zachowaæ umiar. 32 |
Data: Listopad 02 2016 23:35:17 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci | Autor: re |
Do tego auta coraz nowsze wiec i systemów zwiazanych z jazda tez coraz Zadzia³a³ CI kiedy¶ ESP w aucie? Bo mi tak i by³em mocno zdziwiony efektem. Mogê sobie wyobraziæ przypadek, gdy kto¶ przestraszy siê na tyle mocno, ¿e wykona takie kontry, ¿e mimo ESP skoñczy w rowie. -- - To przecie¿ takie ryzyko i tak istnieje, gorsza opona tylko je przybli¿a, ale chyba nie mówimy o ca³kiem ³ysej a tylko nieco innej. 33 |
Data: Listopad 02 2016 23:00:58 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci | Autor: Budzik | U¿ytkownik Cavallino ... W ten sposób mozna wyt³umaczyc kazdy wydatek...Wiêc pozwolê sobie wierzyæ raczej tym bardziej zapobiegliwym.Czyli komu? Oczywi¶cie. Ale czasami mam wra¿enie, ze najniebezpieczniej jada ci co im sie wydaje ze samochód wybaczy kazdy b³ad. I potem jest zdziwienie. Nigdy nie jezdzi³em autem z ESP. Moze gdzies tam przypadkowo na jakims krótkim dystansie ale nie - nie w³±czy³ mi siê. Ale to jak mam rozumiec te uwage - ESP to z³o, bo straszy kierowców? Poda³em argumenty dlaczego uwazam, ze nie ma to znaczenia. A ty odpowiedzia³es: nie bo nie. Demonizujesz.Niemniej zawsze to jakis kompromis. Swiadomosc, ostroznosc, umiejetnosci to sa wazne rzeczy a nie to, ze jedna opona ma inny bieznik od drugiej. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej 34 |
Data: Listopad 03 2016 18:38:30 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci | Autor: Cavallino | W dniu 03-11-2016 o 00:00, Budzik pisze: U¿ytkownik Cavallino ... Nie, jako sugestiê, ¿eby nie pakowaæ badziewia na ko³a, licz±c tylko na ESP, bo mo¿na siê na tym przejechaæ. Jakie¶ normy przyzwoito¶ci jednak trzeba zachowywaæ. Tobie jako kierowcy busa mo¿e ciê¿ko siê z tym pogodziæ, ale ja komplet opon zu¿ywam co 4-5 lat co daje roczny koszt jednej opony poni¿ej 100 z³, wiêc jest mi naprawdê ³atwo olaæ tego typu pseudooszczêdno¶ci. Wiêcej zaoszczêdzê gdy kupiê wielosezonówkê zamiast zimówki, zw³aszcza ¿e zim± rzadko poza miasto wyje¿d¿am. No jasne, bo Ty przecie¿ popar³e¶ wynikami testów niesamowicie poprawnePoda³em argumenty dlaczego uwazam, ze nie ma to znaczenia. Ty poda³e¶ argumenty ¿e uwa¿asz, a ja ¿e uwa¿am dok³adnie przeciwnie, gdzie tu widzisz rozbie¿no¶ci w wadze argumentów? Zw³aszcza ¿e to ja Tobie wypisa³em w jakich sytuacjach jest to zagro¿enie, Ty nie poda³e¶ dowodów na to, ¿e go nie ma. Tylko zbagatelizowa³e¶ problem, czyli zrobi³e¶ co¶ dok³adnie odwrotnego do ich przedstawienia. Co nie przeszkadza Ci domagaæ ich siê ode mnie.
Nie - takie s± fakty. Mo¿esz nie ufaæ temu, kto wymy¶li³ taki przepis, ale bez przesady, zanim nie sprawdzisz jakie by³y powody, nie warto mówiæ ¿e na pewno jest inaczej. 35 |
Data: Listopad 03 2016 19:00:56 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci | Autor: Budzik | U¿ytkownik Cavallino ... W ten sposób mozna wyt³umaczyc kazdy wydatek...Wiêc pozwolê sobie wierzyæ raczej tym bardziej zapobiegliwym.Czyli komu? Pogubi³em sie w Twojej argumentacji. Spróbujmy uporz±dkowaæ. Co Twoim zdaniem bedzie lepsze: - dwie opony o róznym rodzaju bieznika i g³êbokosci bieznika po ok 8mm - dwie opony o takim samym biezniku ale o g³êboko¶ci bieznika 4mm I drugi zestaw: - dwie opony nowe, bieznikowane - dwie opony 3 letnie o g³ebokosci bieznika 4mm? Jakie¶ normy przyzwoito¶ci jednak trzeba zachowywaæ.Tu nie chodzi o pseudooszczednosci tylko o optymalizacje zasobów. Ja przyk³adowo, zamiast 4 dobrych wielosezonowych wole 2 zestawy tanszych ale zima + lato. Zarówno do busa jak i do osobówki. Ale napisa³em dlaczego tak uwazam. Byc moze czegos nie rozumiem, ale wyt³umacz mi dlaczego 2 dobre opony o róznym biezniku beda zachowywa³y siê gorzej niz 2 opony o takim samym biezniku ale majace juz swój przebieg i dosc zuzyty bieznik na poziomie 4mm. Zw³aszcza ¿e to ja Tobie wypisa³em w jakich sytuacjach jest toSkoro Twoim koronnym argumentem jest to, ze ESP jest niebezpieczny jak sie w³±cza... Gdyby to by³ przepis ktory obowi±zywa³by bezwzglêdnie wszedzie to nie mia³bym w±tpliwo¶ci. ale jak w jednym kraju jest tak a w drugim siak to zaczynam siê zastanawiac, dlacego u nich jest to bezpieczne a u nas nie. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam kontrargument "Bo tak!". Tomasz 'tsca' Sienicki 36 |
Data: Listopad 04 2016 19:45:35 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci | Autor: Cavallino | W dniu 03-11-2016 o 20:00, Budzik pisze: 37 |
Data: Listopad 05 2016 05:00:57 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci | Autor: Budzik | U¿ytkownik Cavallino ... Nie mam najmniejszej ochoty przekopywaæ siê przez 10 ekranów, ¿eby Znów demonizujesz - nie 10 ekranów, a 2... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Je¿eli wydaje siê, ¿e wszystko dzia³a dobrze, to znaczy, ¿e co¶ przeoczy³e¶." Ed Murphy 38 |
Data: Listopad 06 2016 08:27:28 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci | Autor: Cavallino | W dniu 05-11-2016 o 06:00, Budzik pisze: U¿ytkownik Cavallino ... Ale w miejscu w których wystarczy³yby dwa zdania - i tyle ma byæ. Ma siê mie¶ciæ na jednym ekranie. Do poznawania ca³o¶ci w±tku s³u¿y przegl±danie w±tku, wiêc jego zawarto¶æ nie do¶æ ¿e nie musi, to jeszcze NIE MO¯E byæ powielana w ka¿dym po¶cie. 39 |
Data: Listopad 06 2016 09:26:55 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci | Autor: Budzik | U¿ytkownik Cavallino ... Wskaza³em tylko ze jak zwykle przesadzasz, bo nie 10 a 2 strony, i nie dwaNie mam najmniejszej ochoty przekopywaæ siê przez 10 ekranów, ¿eby zdania a zdecydowanie ponad 10 :) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") Tomasz Waszczynski: "Ja siê zastanawia, czy czekoladki z alkoholem mo¿na je¶æ w miejscu publicznym ;-)" DooMiniK: "A alkohol w czekoladkach czy w butelce obok? ;]" 40 |
Data: Listopad 06 2016 10:37:48 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci | Autor: re |
Ale w miejscu w których wystarczy³yby dwa zdania - i tyle ma byæ. Ma siê mie¶ciæ na jednym ekranie. -- - "Sieg heil" 41 |
Data: Listopad 05 2016 05:00:57 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci | Autor: Budzik | U¿ytkownik Cavallino ... Nie, jako sugestiê, ¿eby nie pakowaæ badziewia na ko³a, licz±c tylko -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Mo¿e wariaci to tacy ludzie, którzy wszystko widz± tak, jak jest, tylko uda³o im siê znale¼æ sposób, ¿eby z tym ¿yæ." William Wharton 42 |
Data: Listopad 06 2016 08:25:34 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci | Autor: Cavallino | W dniu 05-11-2016 o 06:00, Budzik pisze: 43 |
Data: Listopad 06 2016 09:26:54 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci | Autor: Budzik | U¿ytkownik Cavallino ... Tnij cytaty, albo nie spodziewaj siê odpowiedzi. Byc moze nie zauwazy³es ale post na ktory odpowiedzia³es ma pociete, jest tylko + 1 poziom cytowania... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") Poproszê o lekarstwo na zach³anno¶æ, ale DU¯O, DU¯O, BARDZO DU¯O 44 |
Data: Listopad 06 2016 12:54:55 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci | Autor: Cavallino | W dniu 06-11-2016 o 10:26, Budzik pisze: U¿ytkownik Cavallino ... Widocznie i tak za du¿o, je¶li odnosisz siê do 1 zdania, to tyle zostawiasz. 45 |
Data: Listopad 06 2016 13:00:52 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci | Autor: Budzik | U¿ytkownik Cavallino ... Tnij cytaty, albo nie spodziewaj siê odpowiedzi. Powodzenia! -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Wiem, ¿e to, co piszê, jest mo¿e ¶rednio m±dre, ale có¿ - jestem w tym najlepszy." Szymon Majewski 46 |
Data: Listopad 03 2016 19:28:59 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci | Autor: mk4 | On 2016-11-01 23:03, Cavallino wrote: W dniu 01-11-2016 o 23:01, Budzik pisze: Pierdu pierdu. Tak jakby by³y jakie¶ gwarancje na przyczepno¶æ nawierzchni na przestrzeni choæby pó³ metra. Tu masz lód, tu piasek, tam b³otko itd. To, ¿e jedno sie jak to piszesz ¶lizgnie a drugie sie nie ¶lizgnie to raczej norma. -- mk4 47 |
Data: Listopad 03 2016 19:35:19 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci | Autor: Cavallino | W dniu 03-11-2016 o 19:28, mk4 pisze: On 2016-11-01 23:03, Cavallino wrote: Czy to jest powód, ¿eby dok³adać sobie jeszcze jednÄ… przyczynÄ™ takiej mo¿liwoÅ›ci? JesteÅ› kolejnym upartym, który z góry wie lepiej, ale googla nie potrafi u¿yć? http://zimoaktywni.pl/jak-wybrac-opony/niebezpieczne-kombinacje-dlaczego-nie-nalezy-uzywac-w-jednym-aucie-roznych-typow-ogumienia cyt: "Niebezpieczne kombinacje – dlaczego nie nale¿y u¿ywać w jednym aucie ró¿nych typów ogumienia? Ró¿ne opony – nawet w tym samym rozmiarze – mogÄ… ró¿nić siÄ™ od siebie szerokoÅ›ciÄ… czy obwodem. To nie sÄ… du¿e ró¿nice – czasen 2-3 mm – ale to wystarczy, by bezpieczna jazda nie by³a mo¿liwa. To niejedyne powody, dla których u¿ytkowanie dwóch ró¿nych opon na jednej osi by³o skrajnie niebezpieczne. Wystarczy niewielka ró¿nica w Å›rednicy zewnÄ™trznej opon za³o¿onych na jednej osi, by samochód Å›ciÄ…ga³ na lewÄ… lub prawÄ… stronÄ™. Ta ró¿nica mo¿e wynikać z nierównego zu¿ycia opon, ale te¿ z zastosowania ogumienia ró¿nych modeli na tej samej osi. Szczególnie du¿e ró¿nice w faktycznym rozmiarze opon majÄ… miejsce w przypadku ogumienia ró¿nych marek. Continental radzi: W przypadku samochodów z napÄ™dem na jednÄ… oÅ› dopuszczalne jest zastosowanie opon ró¿nych marek i modeli na przedniej i tylnej osi, z zastrze¿eniem oczywiÅ›cie, ¿e na jednej osi opony muszÄ… być takie same. Ta zasada jednak nie sprawdza siÄ™ w przypadku samochodów ze sta³ym napÄ™dem na cztery ko³a. JeÅ›li obwód kó³ przednich i tylnych w takim aucie jest choćby minimalnie ró¿ny, dochodzi do przyspieszonego zu¿ycia uk³adu przeniesienia napÄ™du, szczególnie podczas jazdy po nawierzchni o dobrej przyczepnoÅ›ci. W przypadku aut z do³Ä…czanym napÄ™dem drugiej osi i ró¿nych oponach z przodu i z ty³u, do³Ä…czenie napÄ™du drugiej osi jest dopuszczalne tylko podczas jazdy po lu¼nej lub Å›liskiej nawierzchni. Ró¿ne opony jednak ró¿niÄ… siÄ™ od siebie nie tylko rozmiarem: inaczej odprowadzajÄ… wodÄ™, zapewniajÄ… ró¿nÄ… przyczepnoæ w ró¿nych warunkach. W przypadku gwa³townego hamowania samochodem wyposa¿onym w ró¿ne opony na jednej osi, uk³ad ABS chroni nas przed utratÄ… panowania nad autem, ograniczajÄ…c si³Ä™ hamowania ko³a o wiÄ™kszej przyczepnoÅ›ci. Wyd³u¿a siÄ™ wówczas droga hamowania. Natomiast gwa³towne naciÅ›niÄ™cie hamulca w aucie bez ABS-u z oponami o ró¿nej przyczepnoÅ›ci na jednej osi powoduje gwa³towny, niekontrolowany obrót samochodu i utratÄ™ panowania nad autem! Uwaga: w przypadku du¿ej ró¿nicy w zewnÄ™trznej Å›rednicy opon w aucie z ABS-em w ka¿dej chwili mo¿e dojæ do wy³Ä…czenia tego uk³adu. JeÅ›li chodzi o odprowadzanie wody, szczególne zagro¿enie pojawia siÄ™, gdy ko³a natrafiÄ… na równomiernÄ… warstwÄ™ wody rozlanej np. na ca³ej szerokoÅ›ci pasa ruchu. W takiej sytuacji opona gorzej odprowadzajÄ…ca wodÄ™ wyhamowuje auto, co mo¿e doprowadzić do nag³ego Å›ciÄ…gania samochodu. To niebezpieczne. Sytuacja, w której jedno z kó³ ma zdecydowanie inny rozmiar ni¿ pozosta³e pojawia siÄ™, gdy zak³adamy tzw. dojazdówkÄ™. Takie ko³o najlepiej jest za³o¿yć na tylnÄ… oÅ›. Nale¿y traktować je jako rozwiÄ…zanie awaryjne i w ¿adnym wypadku nie przekraczać prÄ™dkoÅ›ci 80 km/h. ZaÅ›wiecenie siÄ™ kontrolki ABS-u w takiej sytuacji oznacza, ¿e uk³ad przesta³ dzia³ać – bÄ™dzie funkcjonowa³ dopiero po za³o¿eniu ko³a w prawid³owym rozmiarze. Warto wiedzieć, ¿e nawet tak drobny – wydawa³oby siÄ™ – parametr, jak indeks prÄ™dkoÅ›ci równie¿ ma wp³yw na w³aÅ›ciwoÅ›ci opon. W ¿adnym wypadku nie nale¿y u¿ywać na jednej osi opon nawet tej samej marki i tego samego modelu z ró¿nymi indeksami prÄ™dkoÅ›ci. Opona o wy¿szym indeksie prÄ™dkoÅ›ci ma nieco inne w³aÅ›ciwoÅ›ci, mo¿e być sztywniejsza, mo¿e te¿ inaczej reagować na zmiany temperatury. Oznacza to, ¿e przyczepnoæ opony z indeksem np. V (do 240 km/h) mo¿e być w pewnych warunkach zdecydowanie inna ni¿ opony z indeksem T (do 190 km/h) – nawet jeÅ›li bie¿niki tych dwóch opon wygldajÄ… identycznie." 48 |
Data: Listopad 03 2016 20:31:40 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci | Autor: mk4 | On 2016-11-03 19:35, Cavallino wrote: W dniu 03-11-2016 o 19:28, mk4 pisze: Przesta³em czytać po "Continental radzi"... Nie, nie wiem lepiej ale zejd¼ na ziemie. Mia³em cie za rozsÄ…dnego goÅ›cia a ty siejesz panikÄ™ jak jakiÅ› kompletny ignorant. Ogarnij siÄ™ bo rzecznikiem koncernów ju¿ mo¿esz być a jeszcze trochÄ™ to siÄ™ na rzecznika rzÄ…du za³apiesz. -- mk4 49 |
Data: Listopad 04 2016 19:43:45 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci | Autor: Cavallino | W dniu 03-11-2016 o 20:31, mk4 pisze: On 2016-11-03 19:35, Cavallino wrote: Uwielbiam takie stawianie sprawy - jak siÄ™ o czymÅ› nie ma zielonego pojÄ™cia, ale (ca³kowicie bezpodstawnie) wydaje Ci siÄ™ ¿e coÅ› jest inne ni¿ powszechnie wiadomo, to najlepiej naskoczyć na pos³aÅ„ca wieÅ›ci, ¿e jednak wiedza powszechna jest inna ni¿ Twoja...... 50 |
Data: Listopad 05 2016 13:22:36 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci | Autor: mk4 | On 2016-11-04 19:43, Cavallino wrote: W dniu 03-11-2016 o 20:31, mk4 pisze: Bo chrzanisz jak nie in¿ynier. W sumie nie wiem, mo¿e nim nie jesteÅ›. Wnioskujesz, ze uk³ad jezdny mia³by być podatny na takie drobne zmiany. Kiedy w³aÅ›nie jest projektowany tak aby by³ odporny. Bo po prostu takie sÄ… warunki na drodze. Nigdy nie wiadomo z czym styka siÄ™ opona i jaki to coÅ› ma wspó³czynnik tarcia. Az tu nagle od innego bie¿nika mamy taka nieprzewidywalnoæ ¿e trzech metrów nie da siÄ™ ujechać bez baczka. PrawdÄ™ mówiÄ…c stosujÄ…c siÄ™ do przepisów ruchu - zw³aszcza prÄ™dkoÅ›ci to mo¿na by bez wiÄ™kszych problemów je¼dzić na os³awionych ju¿ na tej grupie oponach z wÄ™¿a ogrodowego... Ty to wiesz, ja to wiem. Po co tak bić piane? Wiem, ze jest to niezalecane. Ale od niezalecane do gro¼ne czy niebezpieczne to jest jeszcze ho ho. -- mk4 51 |
Data: Listopad 06 2016 08:24:44 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci | Autor: Cavallino | W dniu 05-11-2016 o 13:22, mk4 pisze: On 2016-11-04 19:43, Cavallino wrote: A czemu mia³bym być?
Nie ja. Ja tylko powtarzam wiedzÄ™ powszechnÄ…, jak widzisz google nie ma problemu z jej znalezieniem. A Ty jeszcze nie poda³eÅ› ¿adnego linka, który mia³by jej przeczyć, ale siÄ™ ciskasz. 52 |
Data: Listopad 03 2016 22:01:09 | Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci | Autor: Budzik | U¿ytkownik Cavallino ... Sytuacja, w której jedno z kó³ ma zdecydowanie inny rozmiar ni¿ No juz widze jak po z³apaniu kapcia z przodu robiÄ™ przek³adkÄ™ na drodze tak aby dojazdówke za³ozyć z ty³u... Ehh... :) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") Jest Le¿ajsk, jest dobrze. By³ Le¿ajsk, jest mi niedobrze. |