Witam.
Zakupiłem komplet opon Continental ContiEcoContact CP - przynajmniej
tak myślałem.
Okazało się jednak, że jakimś cudem nie wiem jakim, jedna z opon to
ContiEcoContact EP.
Sprzedawca nie chce mi wymienić tej jednej opony, bo mam dowód zakupu
na 4 sztuki CP i twierdzi że go chcę oszukać.
W momencie kupna nie sprawdzałem oznaczeń na oponach, raczej logiczne
że powinienem dostać 4 takie same.
Teraz pytanie - co spowoduje zamontowanie na jednej osi 2 opon troszkę
się od siebie różniących?
Wiem, że to jest niedozwolone w Polsce, ale pomińmy tą kwestię -
czy mając jedną CP i jedną EP założone na tylnej osi, będzie to
jakoś odczuwalne w czasie jazdy? (wibracje, mniejsza przyczepność,
itp).
Co zrobić w takiej sytuacji?
Pozdrawiam
2 |
Data: Listopad 20 2006 09:31:00 |
Temat: Re: Opony Continental - poważny problem (nie chodzi o wybór) |
Autor: KrzysiekPP |
Sprzedawca nie chce mi wymienić tej jednej opony, bo mam dowód zakupu
na 4 sztuki CP i twierdzi że go chcę oszukać.
Wezwij go na pismie, a jak mu rura nie zmięknie to idz do Inspekcji
Handlowej.
--
Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/ford/escort.jpg, #19 TTI-770
3 |
Data: Listopad 20 2006 10:47:48 | Temat: Re: Opony Continental - poważny problem (nie chodzi o wybór) | Autor: J.F. |
On 20 Nov 2006 00:09:16 -0800, Sandal wrote:
Okazało się jednak, że jakimś cudem nie wiem jakim, jedna z opon to
ContiEcoContact EP.
Sprzedawca nie chce mi wymienić tej jednej opony, bo mam dowód zakupu
na 4 sztuki CP i twierdzi że go chcę oszukać.
W momencie kupna nie sprawdzałem oznaczeń na oponach, raczej logiczne
że powinienem dostać 4 takie same.
Jak to trzeba uwazac na wszystko ... napisz co za zaklad - niech inni
go omijaja, albo uwazaja :-)
Wiem, że to jest niedozwolone w Polsce, ale pomińmy tą kwestię -
czy mając jedną CP i jedną EP założone na tylnej osi, będzie to
jakoś odczuwalne w czasie jazdy? (wibracje, mniejsza przyczepność,
itp).
Jak masz naped na przednia os to zapewne wcale. Do pierwszego
przegladu.
Co zrobić w takiej sytuacji?
Dokupic jedna EP, a CP regularnie rotowac zeby sie rowno zuzyly.
Nie sa chyba kierunkowe ? Sugerowalbym zeby zalozyc je na przodzie,
ale wtedy moze ci sciagac po zmianie.
J.
4 |
Data: Listopad 20 2006 16:58:21 | Temat: Re: Opony Continental - poważny problem (nie chodzi o wybór) | Autor: Marcin Jan |
Sandal napisał(a):
Witam.
Zakupiłem komplet opon Continental ContiEcoContact CP - przynajmniej
tak myślałem.
Okazało się jednak, że jakimś cudem nie wiem jakim, jedna z opon to
ContiEcoContact EP.
Sprzedawca nie chce mi wymienić tej jednej opony, bo mam dowód zakupu
na 4 sztuki CP i twierdzi że go chcę oszukać.
W momencie kupna nie sprawdzałem oznaczeń na oponach, raczej logiczne
że powinienem dostać 4 takie same.
Teraz pytanie - co spowoduje zamontowanie na jednej osi 2 opon troszkę
się od siebie różniących?
Wiem, że to jest niedozwolone w Polsce, ale pomińmy tą kwestię -
czy mając jedną CP i jedną EP założone na tylnej osi, będzie to
jakoś odczuwalne w czasie jazdy? (wibracje, mniejsza przyczepność,
itp).
Co zrobić w takiej sytuacji?
Pozdrawiam
Zorientowałeś się przed założeniem tych oponek czy jak już jeździłeś na nich? Bo jeśli to było jeszcze na nowych oponach to daj namiar który to zakład ma takie dziwne podejście.
Tak popatrzyłem na bieżnik wydaje mi sie że różnica jest spora.
Choć z drugiej strony nie raz jeździłem na zapasie który wogóle nie był od kompletu i jakieś tam tragedii nie było. Nie było wibracji, znoszenia itp BTW ciekawe dlaczego na jednej osi muszą być te same oponki a już na poszczególnych osiach różne. Przecież to po czym jedzie przednia opona to zwykle po tym jedzie również tylna.
Wracając do Twojego pytania myślę że da się jeździć w miarę bezpiecznie w takim układzie ale pamiętaj że przy kolizji ubezpieczyciel będzie szukał haka, będzie równiez problem z diagnostą.
Najlepiej wrzuć tą jedną na zapas i dokup nową, ew. sprzedają ją na allegro jako pojedynkę.
--
Pozdrawiam
Marcin Będkowski
"Nienawidzę twoich poglądów, ale dam się zabić, żebyś mógł je głosić"
5 |
Data: Listopad 20 2006 17:07:18 | Temat: Re: Opony Continental - poważny problem (nie c hodzi o wybór) | Autor: blyskacz |
Choć z drugiej strony nie raz jeździłem na zapasie który wogóle nie był od kompletu i jakieś tam tragedii nie było. Nie było wibracji, znoszenia itp BTW ciekawe dlaczego na jednej osi muszą być te same oponki a już na poszczególnych osiach różne. Przecież to po czym jedzie przednia opona to zwykle po tym jedzie również tylna.
imo to wymysl ustawodawcy... na wyspach kazde kolo moze miec inny ksztalt bieznika i
jakos jezdza... co wiecej u nich pogoda stawia wyzsze wymagania oponom, wiec jakby
cos bylo nie tak to oni pierwsi wymagaliby 4 kolek takich samych...
w sumie nie spotkalem sie z jakims testem.. jak ktos cos ma to niech wrzuci...
pozdrawiam Blyskacz
--
Volvo 850 2.5 20V 170KM 96' LPG :-)
| | | |