Dnia Wed, 28 Sep 2011 12:18:34 +0200, Agent na pl.misc.samochody
napisał(a):
a w instrukcji jest 205/55 R16 91V.
Ważne co jest w homologacji. Wg. niej teoretycznie nie możesz zakładać
opon o mniejszym indeksie niż wskazany. Upierdliwy ubezpieczyciel może
fakt założenie opon niezgodnych z homologacją wykorzystać.
Nie wiem jak obecnie, ale kiedyś istniał przepis mówiący o tym, że jeśli
miałeś opony zimowe o niższym indeksie, to aby pozostać w zgodzie z prawem
trzeba było przykleić sobie w widocznym miejscu w kabinie naklejkę z
informacją o maksymalnej prędkości tego indeksu.
--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Trzeba się wystawiać na próby. Tylko tak każdy może przekonać się, na co
go stać. Seneka"
6 |
Data: Wrzesien 28 2011 19:26:18 |
Temat: Re: Opony czas zacząć - mniejszy indeks prędkości opony |
Autor: Iksinski |
Użytkownik "Marcin Stankiewicz" napisał w wiadomości
Nie wiem jak obecnie, ale kiedyś istniał przepis mówiący o tym, że jeśli
miałeś opony zimowe o niższym indeksie, to aby pozostać w zgodzie z prawem
trzeba było przykleić sobie w widocznym miejscu w kabinie naklejkę z
informacją o maksymalnej prędkości tego indeksu.
Poproszę o namiar na ten przepis. :-) Oczywiście obowiazujący kiedyś w naszym pięknym kraju.
Pozdrawiam
X
7 |
Data: Wrzesien 28 2011 20:46:05 | Temat: Re: Opony czas zacząć - mniejszy indeks prędkości opony | Autor: RoMan Mandziejewicz |
Hello Iksinski,
Wednesday, September 28, 2011, 7:26:18 PM, you wrote:
Nie wiem jak obecnie, ale kiedyś istniał przepis mówiący o tym, że jeśli
miałeś opony zimowe o niższym indeksie, to aby pozostać w zgodzie z prawem
trzeba było przykleić sobie w widocznym miejscu w kabinie naklejkę z
informacją o maksymalnej prędkości tego indeksu.
Poproszę o namiar na ten przepis. :-) Oczywiście obowiazujący kiedyś w
naszym pięknym kraju.
To chyba trochę bardziej na zachód mają takie... dziwne pomysły.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
8 |
Data: Wrzesien 28 2011 23:10:36 | Temat: Re: Opony czas zacząć - mniejszy indeks prędkości opony | Autor: Iksinski |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
To chyba trochę bardziej na zachód mają takie... dziwne pomysły.
Wiem. Chciałem zobaczyć jak wije się autor tego twierdzenia, dlatego podkreśliłem, że interesuje mnie tylko nasz piękny kraj. ;-)
Pozdrawiam
X
9 |
Data: Wrzesien 28 2011 20:59:21 | Temat: Re: Opony czas zacząć - mniejszy indeks prędkości opony | Autor: Irokez |
Użytkownik "Agent" napisał w wiadomości
Użytkownik "Przemysław Czaja" napisał w wiadomości
Użytkownik "Agent"
DO moejgo auta powinien być wg instrukcji indeks prędkości V i właśnie takie zimówki są drogie. Natomiast sporo tańsze są z indeksem H i T(do 190 km/h). Moje auto max wyciąga właśnie 190 km/h ale
Albo masz auto zepsute, skoto instrukcja twierdzi, że możesz jechać 240km/h, albo masz zepsutą instrukcję, skoro nie możesz tyle jechać ;-)
Auto to Avensis II 2.0 D4D 116 KM. Więcej to nie pojedzie (no raz sie
udało 200 pewnie z wiatrem) a w instrukcji jest 205/55 R16 91V. Zresztą
w poprzednim aucie też było na wyrost więc zakładam że to obecny
przypadek wcale nie jest wyjątkiem.
Ja tam mam UNIROYAL MS plus 66 205/55R16 91 T i sobie chwalę. W zeszłym roku za 1140zł kupiłem.
Chociaż mam wrażenie, że na SAVA Eskimo lepiej się jeździło, ale wtedy to była Alfa 156, a tam inna zawiecha.
Mam Ave II 2.0VVT-i D4 147KM.
Pozdro.
--
Irokez
10 |
Data: Wrzesien 28 2011 19:34:18 | Temat: Re: Opony czas zacząć - mniejszy indeks prędkości opony | Autor: Jacek |
Spokojnie kup opony z niższym indeksem v-max i pamiętaj, żeby tej prędkości nie przekraczać, ot i całą sprawa.
Miałem podobny dylemat i kupiłem właśnie takie.
Jeden raz w ciągu dwóch ostatnich zim miałem okazję zbliżyć się do prędkości maksymalnej opon, więc chyba nie ma czego żałować, a parę stówek zostało na drobne przyjemności.
Jacek
PS
nie bierz z indeksami J, K, L, M ;-)
11 |
Data: Wrzesien 29 2011 08:36:53 | Temat: Re: Opony czas zacząć - mniejszy indeks prędkości opony | Autor: Mirek Ptak |
Dnia 2011-09-28 19:34, *Jacek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Spokojnie kup opony z niższym indeksem v-max i pamiętaj, żeby tej
prędkości nie przekraczać, ot i całą sprawa.
Bez przesady - indeks prędkości odnosi się do maksymalnego obciążenia opony (do H) i przy mniejszym obciążeniu, co jest praktycznie regułą, można sobie pozwolić na jego lekkie przekroczenie.
Teraz mam V w samochodzie, ale na zimę prawie na pewno kupię H.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
12 |
Data: Wrzesien 29 2011 09:03:49 | Temat: Re: Opony czas zacząć - mniejszy indeks prędkości opony | Autor: Agent |
Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości
Dnia 2011-09-28 19:34, *Jacek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Spokojnie kup opony z niższym indeksem v-max i pamiętaj, żeby tej
prędkości nie przekraczać, ot i całą sprawa.
Bez przesady - indeks prędkości odnosi się do maksymalnego obciążenia opony (do H) i przy mniejszym obciążeniu, co jest praktycznie regułą, można sobie pozwolić na jego lekkie przekroczenie.
Teraz mam V w samochodzie, ale na zimę prawie na pewno kupię H.
No to ja też kupię H, 210 km/h napewno nie wyciągnę chyba że po tuningu :)
13 |
Data: Wrzesien 29 2011 21:51:43 | Temat: Re: Opony czas zacząć - mniejszy indeks prędkości opony | Autor: to |
begin Mirek Ptak
Bez przesady - indeks prÄdkoĹci odnosi siÄ do maksymalnego obciÄ
żenia
opony (do H) i przy mniejszym obciÄ
żeniu, co jest praktycznie regułÄ
,
można sobie pozwoliÄ na jego lekkie przekroczenie. Teraz mam V w
samochodzie, ale na zimÄ prawie na pewno kupiÄ H.
A ja mam Y na lato i T na zimÄ. To chyba nie był dobry pomysł. Ale na
szczÄĹcie zimówki już siÄ koĹczÄ
. ;)
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
| | | | | | | |