Grupy dyskusyjne   »   Opony - kiedy zmieniać?

Opony - kiedy zmieniać?



1 Data: Marzec 16 2012 22:45:29
Temat: Opony - kiedy zmieniać?
Autor: Mumin 

Nie chodzi mi o zmianę z zimówek na letnie :), tylko o wysokoć bieżnika przy jakiej letnie opony kwalifikują się do wymiany. Jest jakaś przyjęta reguła?


--
Pozdrawiam,
Mumin



2 Data: Marzec 16 2012 22:58:09
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Autor: Grejon 

W dniu 2012-03-16 22:45, Mumin pisze:

Nie chodzi mi o zmianę z zimówek na letnie :), tylko o wysokość bieżnika
przy jakiej letnie opony kwalifikują się do wymiany. Jest jakaś przyjęta
reguła?

Starcie klocków do znacznika w rowkach.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Green Trafic 140 dCi
Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi

3 Data: Marzec 16 2012 22:15:48
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Autor: to 

begin Mumin

Nie chodzi mi o zmianę z zimówek na letnie :), tylko o wysokoć bieżnika
przy jakiej letnie opony kwalifikują się do wymiany. Jest jakaś przyjęta
reguła?

Ja zmieniam jak druty wyłażÄ….

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

4 Data: Marzec 17 2012 16:44:54
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Autor: DoQ 

W dniu 16-03-2012 23:15, to pisze:

Ja zmieniam jak druty wyłażą.

Ja zmieniam dopiero jak druty przebiją dętkę. Ale bogatemu wolno...


--
Pozdr. Grzymosław

5 Data: Marzec 17 2012 17:37:33
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Autor: megrims 

W dniu 2012-03-16 23:15, to pisze:

begin Mumin

Nie chodzi mi o zmianę z zimówek na letnie :), tylko o wysokoć bieżnika
przy jakiej letnie opony kwalifikują się do wymiany. Jest jakaś przyjęta
reguła?

Ja zmieniam jak druty wyłażÄ….


W E60 zmieniam, jak skrzynia biegów zaczyna wariować.

6 Data: Marzec 17 2012 18:11:29
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2012-03-17 17:37, megrims pisze:

W dniu 2012-03-16 23:15, to pisze:
begin Mumin

Nie chodzi mi o zmianę z zimówek na letnie :), tylko o wysokość bieżnika
przy jakiej letnie opony kwalifikują się do wymiany. Jest jakaś przyjęta
reguła?

Ja zmieniam jak druty wyłażą.


W E60 zmieniam, jak skrzynia biegów zaczyna wariować.

Czyli co? Pytam o czas i przebieg.


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

7 Data: Marzec 17 2012 17:20:29
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Autor: to 

begin megrims

W E60 zmieniam, jak skrzynia biegów zaczyna wariować.

Też dobra metoda!

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

8 Data: Marzec 17 2012 18:37:04
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Autor: Irokez 

Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości

W dniu 2012-03-16 23:15, to pisze:
begin Mumin
Nie chodzi mi o zmianę z zimówek na letnie :), tylko o wysokoć bieżnika
przy jakiej letnie opony kwalifikują się do wymiany. Jest jakaś przyjęta
reguła?
Ja zmieniam jak druty wyłażÄ….
W E60 zmieniam, jak skrzynia biegów zaczyna wariować.

A ja jak wentyl puka mi w lewą stopę.

--
Irokez

9 Data: Marzec 17 2012 20:06:23
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Autor: DoQ 

W dniu 17-03-2012 17:37, megrims pisze:

W E60 zmieniam, jak skrzynia biegów zaczyna wariować.

Czyli co, marcuje ?


--
Pozdr. Grzymosław

10 Data: Marzec 17 2012 21:12:37
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Autor: megrims 

W dniu 2012-03-17 20:06, DoQ pisze:

W dniu 17-03-2012 17:37, megrims pisze:
W E60 zmieniam, jak skrzynia biegów zaczyna wariować.

Czyli co, marcuje ?



Wyjaśniam: Jak są zdarte opony na tylnej osi, to
jakiś tam sterownik dostaje inne odczyty obrotów
kół.

ASB uważa wtedy, że auto jest w trakcie pokonywania
zakrętu i przekłada biegi zdecydowanie wyżej.
Nie można tego objawu nie zauważyć. No ten typ tak
ma. I ja wtedy zmieniam opony. A jak przy okazji
zmian tyłów jak specjalista od ogumienia stwierdzi,
że przód  trzeba by również wymienić, bo się skończył,
albo skończy <5000 km to zmieniam przód również.

Jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby przód się wcześniej
skończył niż tył.

11 Data: Marzec 17 2012 21:16:29
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Autor: DoQ 

W dniu 17-03-2012 21:12, megrims pisze:

Wyjaśniam: Jak są zdarte opony na tylnej osi, to
jakiś tam sterownik dostaje inne odczyty obrotów
kół.
ASB uważa wtedy, że auto jest w trakcie pokonywania

No dobra, a nie masz jakiegoś guziczka kalibrującego? Seat ma coś takiego.

--
Pozdr. Grzymosław

12 Data: Marzec 18 2012 00:59:07
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Autor: megrims 

W dniu 2012-03-17 21:16, DoQ pisze:

W dniu 17-03-2012 21:12, megrims pisze:
Wyjaśniam: Jak są zdarte opony na tylnej osi, to
jakiś tam sterownik dostaje inne odczyty obrotów
kół.
ASB uważa wtedy, że auto jest w trakcie pokonywania

No dobra, a nie masz jakiegoś guziczka kalibrującego? Seat ma coś takiego.


nie ma.

13 Data: Marzec 18 2012 09:18:30
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Autor: DoQ 

W dniu 18-03-2012 00:59, megrims pisze:

No dobra, a nie masz jakiegoś guziczka kalibrującego? Seat ma coś
takiego.
nie ma.

No dobra, wiem że skrzynie potrafią świrować przy różnych rozmiarach opon - ale nie sądziłem że wychwyci różnicę między dobra a zużyta;)

--
Pozdr. Grzymosław

14 Data: Marzec 18 2012 11:02:31
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Autor: megrims 

W dniu 2012-03-18 09:18, DoQ pisze:

W dniu 18-03-2012 00:59, megrims pisze:
No dobra, a nie masz jakiegoś guziczka kalibrującego? Seat ma coś
takiego.
nie ma.

No dobra, wiem że skrzynie potrafią świrować przy różnych rozmiarach
opon - ale nie sądziłem że wychwyci różnicę między dobra a zużyta;)


w sumie to takie zachowanie auta jako wskaźnik zużytej opony
to nie jest złe. :)

15 Data: Marzec 17 2012 23:30:29
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Autor: to 

begin megrims

ASB uważa wtedy, że auto jest w trakcie pokonywania zakrętu i przekłada
biegi zdecydowanie wyżej. Nie można tego objawu nie zauważyć. No ten typ
tak ma. I ja wtedy zmieniam opony. A jak przy okazji zmian tyłów jak
specjalista od ogumienia stwierdzi, że przód  trzeba by również
wymienić, bo się skończył, albo skończy <5000 km to zmieniam przód
również.

Jakbym czytał Michała, tylko auto lepsze. :>

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

16 Data: Marzec 17 2012 00:36:01
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Autor: Tomasz Pyra 

On Fri, 16 Mar 2012 22:45:29 +0100, Mumin wrote:

Nie chodzi mi o zmianę z zimówek na letnie :), tylko o wysokość bieżnika
przy jakiej letnie opony kwalifikują się do wymiany. Jest jakaś przyjęta
reguła?

Pytanie do jakiej prędkości jesteś gotów zwalniać przed głęboką wodą
(koleiny, kałuże)...

Bo tak poniżej 3-4mm bieżnika (zależy jeszcze co to za opona, jaka szeroka,
jaki samochód itd.) zaczyna się już wyraźnie gorsza odporność na taki
głęboki aquaplanning.

Reszta parametrów w zasadzie bez zmian praktycznie do zera bieżnika.

17 Data: Marzec 17 2012 01:06:26
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Autor: Krzysztof 45 

Tomasz Pyra napisał(a):

Reszta parametrów w zasadzie bez zmian praktycznie do zera bieżnika.
Nie do końca. Czasami zjeżdża się z utwardzonej drogi by dojechać do jeziorka, lasu miedzy polami itp. Trafimy nawet na lekko śliskie błotko po wiosennym deszczyku i bez bieżnika stoimy :)
--
Krzysiek

18 Data: Marzec 17 2012 00:39:18
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Autor: kogutek 

Krzysztof 45  napisał(a):

Tomasz Pyra napisał(a):
> Reszta parametrów w zasadzie bez zmian praktycznie do zera bieżnika.
Nie do końca. Czasami zjeżdża się z utwardzonej drogi by dojechać do jeziorka,
lasu miedzy polami
itp. Trafimy nawet na lekko śliskie błotko po wiosennym deszczyku i bez bieżnik
a stoimy :)
Jak jeżdżę tylko po mieście, nie zjeżdżam z utwardzonych dróg to też muszę
wymieniać jak mi zostało 5 milimetrów bieżnika? I muszę pierdolić się z
wymianą na zimowe?  Raptem w Łodzi były tej zimy ze cztery dni żeby się
przydały. Spokojnie je opękałem na oponach na których prawie nie ma bieżnika.
Na okoliczność śniegu na podwórku nabyłem łopatę do węgla. Dwa razy jej
użyłem. Taki jeden co niedawno kupił nowy samochód i ma na jego punkcie
pierdolca, co skutkowało zbędną dla niego wymianą opon na zimowe, też jej użył
bo nie mógł wyjechać. On jeździ tylko po mieście i chyba mniej niż ja. To po
co mu były te zimówki. Chyba tylko po to żeby jego żona w starym palcie chodziła.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

19 Data: Marzec 17 2012 08:02:35
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Autor: Krzysztof 45 

kogutek napisał(a):

Krzysztof 45  napisał(a):
Tomasz Pyra napisał(a):
Reszta parametrów w zasadzie bez zmian praktycznie do zera bieżnika.
Nie do końca. Czasami zjeżdża się z utwardzonej drogi by dojechać do jeziorka, lasu miedzy polami itp. Trafimy nawet na lekko śliskie błotko po wiosennym deszczyku i bez bieżnik
a stoimy :)
Jak jeżdżę tylko po mieście, nie zjeżdżam z utwardzonych dróg to też muszę
wymieniać jak mi zostało 5 milimetrów bieżnika?
Nie.
--
Krzysiek

20 Data: Marzec 17 2012 13:43:44
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Autor: to 

begin kogutek

Jak jeżdżÄ™ tylko po mieście, nie zjeżdżam z utwardzonych dróg to też
muszę wymieniać jak mi zostało 5 milimetrów bieżnika? I muszę pierdolić
się z wymianą na zimowe?  Raptem w Łodzi były tej zimy ze cztery dni
żeby się przydały. Spokojnie je opękałem na oponach na których prawie
nie ma bieżnika.

To chyba masz jakieś opony z kibla, bo ogólna zasada jest taka -- im
chujowsze letnie, tym lepsze na śniegu. Na szerokich, sportowych gumach
nigdzie byś po śniegu nie pojechał, najwyżej do rowu albo w latarnię.

A jak ktoś nie chce zmieniać, to niech sobie kupi całoroczne, a nie
jeździ zimą na letnich i stwarza zagrożenie albo wkurwia innych jazdą 30
km/h.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

21 Data: Marzec 17 2012 01:03:44
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Autor: Krzysiek Kielczewski 

Dnia 16.03.2012 Tomasz Pyra  napisał/a:

Pytanie do jakiej prędkości jesteś gotów zwalniać przed głęboką wodą
(koleiny, kałuże)...

Bo tak poniżej 3-4mm bieżnika (zależy jeszcze co to za opona, jaka szeroka,
jaki samochód itd.) zaczyna się już wyraźnie gorsza odporność na taki
głęboki aquaplanning.

Reszta parametrów w zasadzie bez zmian praktycznie do zera bieżnika.

Tak z ciekawości: a jak to wygląda na luźnych nawierzchniach typu
szuter?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

22 Data: Marzec 17 2012 19:01:22
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Autor: Tomasz Pyra 

On Sat, 17 Mar 2012 01:03:44 +0100, Krzysiek Kielczewski wrote:

Dnia 16.03.2012 Tomasz Pyra  napisał/a:

Pytanie do jakiej prędkości jesteś gotów zwalniać przed głęboką wodą
(koleiny, kałuże)...

Bo tak poniżej 3-4mm bieżnika (zależy jeszcze co to za opona, jaka szeroka,
jaki samochód itd.) zaczyna się już wyraźnie gorsza odporność na taki
głęboki aquaplanning.

Reszta parametrów w zasadzie bez zmian praktycznie do zera bieżnika.

Tak z ciekawości: a jak to wygląda na luźnych nawierzchniach typu
szuter?

Na luźnych bieżnik jest bardzo istotny od samego początku.
Dokłądnie tak samo jak zimą na śniegu.

Jakieś błotko czy coś to nawet jak się uda na nowej letniej przejechać, to
na takiej która ma nawet 5-6mm bieżnika już będzie dużo trudniej.

To co pisałem poprzednio dotyczy asfaltu.

23 Data: Marzec 17 2012 00:46:15
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Autor: kogutek 

Mumin  napisał(a):

Nie chodzi mi o zmianę z zimówek na letnie :), tylko o wysokoć bieżnika
przy jakiej letnie opony kwalifikują się do wymiany. Jest jakaś przyjęta
reguła?

Przyjętą regułą jest taki stan opon że jak Cie niebieski do przypadkowej
kontroli zatrzyma to nie zabierze dowodu. Oczywiście od tej reguły są
odstępstwa. Chociażby takie że jak będziesz jeździł  do rodziny po kartofle
raz na kwartał. I zdarzy się że będzie padał deszcz. To dasz radę przez sto
kilometrów zamiast jechać dziewięćdziesiąt pojechać siedemdziesiąt. Znam
takich co by nie potrafili. 


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

24 Data: Marzec 17 2012 02:20:05
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Autor: BartekK 

W dniu 2012-03-16 22:45, Mumin pisze:

Nie chodzi mi o zmianę z zimówek na letnie :), tylko o wysokoć bieżnika
przy jakiej letnie opony kwalifikują się do wymiany. Jest jakaś przyjęta
reguła?
Reguła jest taka, że musi być więcej niż do znacznika na oponie. Dla letnich to jakieś 3mm przeważnie. Tylko powstaje problem, jak opona zużyta niesymetrycznie na całej powierzchni - z boków łysa, a na środku bieżnik został i znacznika nie dochodzi? Kwestia tego, na kogo trafisz i czy ci zabierze za to dowód.
Praktyka niestety jest też taka, że im szersza opona, a bieżnik słabszy - tym szybciej na nawet niewielkiej ilości wody jedziesz jak po lodzie. Jeśli masz jakieś szerokie opony w stosunku do "typowych dla tego auta" - to nawet schodzenie do tych 3mm jest już ryzykowne.

Ja np. mam na lato 19" 255/30 Pirelli Pzero nero - i obecnie zeszły już poniżej 4mm, niby 1mm do znacznika więc można jechać, a wystarczy deszcz i ślizgają się radośnie. W tych samych warunkach (10minut wcześniej, to samo miejsce, deszcz ten sam) na zimówkach 225/40 - 10x lepsza przyczepnoć. Po prostu zbyt niski nacisk na mm^2 na szerokich pirrelli w stosunku do słabych już możliwości odprowadzenia wody płytkimi rowkami.

Na suchym czystym asfalcie w sporcie to na slickach gołych bez bieżnika się jeździ, i przyczepnoć jest, ale w warunkach drogowych zawsze trzeba liczyć że może być deszcz, kałuża, trochę błota nawiezie traktor z pola albo wywrotka z budowy... i nim zauważysz dlaczego, to już lecisz tyłem do przodu na niepozornym zakręcie, który przecież codziennie przejeżdżałeś z prędkością naddzwiękową...


--
| Bartłomiej Kuźniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

25 Data: Marzec 17 2012 21:01:35
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Autor: Krzysiek Kielczewski 

Dnia 17.03.2012 BartekK  napisał/a:

Reguła jest taka, że musi być więcej niż do znacznika na oponie. Dla
letnich to jakieś 3mm przeważnie. Tylko powstaje problem, jak opona
zużyta niesymetrycznie na całej powierzchni - z boków łysa, a na środku
bieżnik został i znacznika nie dochodzi? Kwestia tego, na kogo trafisz i
czy ci zabierze za to dowód.

To trzeba się nauczyć utrzymywać właściwe ciśnienie w oponach.

[ciach reszta, też tak uważam]

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

26 Data: Marzec 18 2012 22:35:49
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Autor: BartekK 

W dniu 2012-03-17 21:01, Krzysiek Kielczewski pisze:

Dnia 17.03.2012   napisał/a:

Reguła jest taka, że musi być więcej niż do znacznika na oponie. Dla
letnich to jakieś 3mm przeważnie. Tylko powstaje problem, jak opona
zużyta niesymetrycznie na całej powierzchni - z boków łysa, a na środku
bieżnik został i znacznika nie dochodzi? Kwestia tego, na kogo trafisz i
czy ci zabierze za to dowód.

To trzeba się nauczyć utrzymywać właściwe ciśnienie w oponach.
Ciśnienie to jedno, a niesymetryczne zużywanie bieżnika w autach które maja "dziwne kąty" to drugie. Są takie auta, fabrycznie mają taką geometrię zawieszenia, i nic na to nie poradzisz że nierówno zjadają opony. Przykład - wiele BMW, Mercedesów, Opel Omega mające /-- -\ ... oraz np Maluch który ma lekkie \-- -/ albo ciężarówki Tatra, w który plusy zmieniają się w minusy, zależnie od załadowania.


--
| Bartłomiej Kuźniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

27 Data: Marzec 18 2012 22:49:20
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Autor: Krzysiek Kielczewski 

Dnia 18.03.2012 BartekK  napisał/a:

W dniu 2012-03-17 21:01, Krzysiek Kielczewski pisze:
Dnia 17.03.2012   napisał/a:

Reguła jest taka, że musi być więcej niż do znacznika na oponie. Dla
letnich to jakieś 3mm przeważnie. Tylko powstaje problem, jak opona
zużyta niesymetrycznie na całej powierzchni - z boków łysa, a na środku
bieżnik został i znacznika nie dochodzi? Kwestia tego, na kogo trafisz i
czy ci zabierze za to dowód.

To trzeba się nauczyć utrzymywać właściwe ciśnienie w oponach.

Ciśnienie to jedno, a niesymetryczne zużywanie bieżnika w autach które
maja "dziwne kąty" to drugie. Są takie auta, fabrycznie mają taką
geometrię zawieszenia, i nic na to nie poradzisz że nierówno zjadają
opony. Przykład - wiele BMW, Mercedesów, Opel Omega mające /-- -\ ...
oraz np Maluch który ma lekkie \-- -/

I one ścierają opony z obu boków czy z jednego?

albo ciężarówki Tatra, w który
plusy zmieniają się w minusy, zależnie od załadowania.

Litości, NTG.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

28 Data: Marzec 19 2012 16:56:48
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Autor: BartekK 

W dniu 2012-03-18 22:49, Krzysiek Kielczewski pisze:

To trzeba się nauczyć utrzymywać właściwe ciśnienie w oponach.

Ciśnienie to jedno, a niesymetryczne zużywanie bieżnika w autach które
maja "dziwne kąty" to drugie. Są takie auta, fabrycznie mają taką
geometrię zawieszenia, i nic na to nie poradzisz że nierówno zjadają
opony. Przykład - wiele BMW, Mercedesów, Opel Omega mające /-- -\ ...
oraz np Maluch który ma lekkie \-- -/

I one ścierają opony z obu boków czy z jednego?
ścinają oczywiście z jednej strony (od wewnątrz lub od zewnątrz), a w celu przedłużenia życia oponie niektórzy je co jakiś czas "przestawiają" lewe na prawe, by teraz zjechały się po przeciwnej stronie. Po kilku zmianach efekt jest taki, że są zjechane mocniej z zewnątrz i wewnątrz, niż na środku.


--
| Bartłomiej Kuźniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

29 Data: Marzec 17 2012 15:24:22
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Autor: Bydlę 

On 2012-03-16 22:45:29 +0100, Mumin  said:

Nie chodzi mi o zmianę z zimówek na letnie :), tylko o wysokość bieżnika przy jakiej letnie opony kwalifikują się do wymiany. Jest jakaś przyjęta reguła?

W takim jednym rozporządzeniu napisali tak:

§ 11. 1.Pojazd samochodowy powinien być wyposażony:
10) w fartuchy odpowiednio przedłużające tylne błotniki od tyłu albo umieszczone dalej od kół niż błotniki, jeżeli przy masie własnej pojazdu błotnik lub inny znajdujący się w płaszczyźnie symetrii opony za tylnym kołem element nadwozia lub podwozia, osłaniający tylne koło (koła), położony jest wyżej nad jezdnią niż 0,25 odległości tego elementu od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś tylnego koła (kół), a dla samochodu osobowego oraz autobusu, samochodu ciężarowego i specjalnego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t z pojedynczymi kołami na osi tylnej i motocykla - wyżej niż ta odległość; odległość dolnej krawędzi fartucha od jezdni nie powinna przekraczać tych wielkości; szerokość fartucha nie powinna być mniejsza niż szerokość opony (opon), sztywność fartuchów zaś powinna zapewniać ograniczenie do minimum ochlapywania pojazdów jadących z tyłu; fartuchów nie wymaga się w pojeździe o konstrukcji uniemożliwiającej ich umieszczenie,
(...)
6.Pojazd nie może być wyposażony(...):
(...)
4) w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon nie zaopatrzonych w takie wskaźniki - o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm, z zastrzeżeniem § 23 ust. 4 pkt 3...






Pozycję 10 zostawiłem, byś docenił prostotę zapisu o bieżniku w oponach.
:-)


--
Bydlę

30 Data: Marzec 18 2012 15:24:28
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Autor: Agent 


Użytkownik "Mumin"  napisał w wiadomości

Nie chodzi mi o zmianę z zimówek na letnie :), tylko o wysokoć bieżnika przy jakiej letnie opony kwalifikują się do wymiany. Jest jakaś przyjęta reguła?

Opona ma wskaźnik zużycia tzn miejsce o małej powierzchni (jak pół paznokcia) wystające z np rowka opony. Jak wysokoć opony się zrówna z tym wskaźnikiem to jest to graniczne zużycie

31 Data: Marzec 18 2012 16:03:14
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2012-03-18 15:24, Agent pisze:


Użytkownik "Mumin"  napisał w wiadomości

Nie chodzi mi o zmianę z zimówek na letnie :), tylko o wysokość
bieżnika przy jakiej letnie opony kwalifikują się do wymiany. Jest
jakaś przyjęta reguła?

Opona ma wskaźnik zużycia tzn miejsce o małej powierzchni (jak pół
paznokcia) wystające z np rowka opony. Jak wysokość opony się zrówna z
tym wskaźnikiem to jest to graniczne zużycie

Czyli taka opona "do wymiany zgodnie ze znacznikem" ma bieżnik na jakieś 1-1,6mm. Do realnej wymiany była zatem już dawno, bo przy naszych drogach zwyczajnie jest niebezpieczna. Mam na myśli koleiny i stojącą w nich wodę.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Re: Opony - kiedy zmieniać?



Grupy dyskusyjne