No to 140/70 bedzie za waska na ta felge. Na ten rozmiar powinno byc
150/60 lub nawet 160/60.
Kuczu, Bardzo ładnie dziękuję za informację.
Tego się właśnie obawiałem.
Niestety te rozmiary które potrzebuję kosztują jak za zboże o ile już sie je uda
trafić.
Odpowiadając deFreszowi: Motocykl to Suzuki DRZ400S do której dokupiłem używane
kółka supermoto. Kupując byłem poinformowany ze to nie są oryginalne kółka od
wersji SM tylko jakaś wydumka pozawodnicza w której łańcuch sukcesywnie ścina
krawędź opony.
Z kolei to co chciałem kupić to standardowe kapcie w które suzuki obuwa wersje
supermoto.
Reasumując: szlag, krew i kał! I nie ma za prosto.
Jeszcze raz ładnie dziękuję i pozdrawiam
SiW
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl
6 |
Data: Kwiecien 14 2009 21:29:28 |
Temat: Re: Opony o różnym rozmiarze bÄdapasowały czy nie? |
Autor: de Fresz |
On 2009-04-14 21:14:36 +0200, "SiW" said:
Tego się właśnie obawiałem.
Niestety te rozmiary które potrzebuję kosztują jak za zboże o ile już sie je uda
trafić.
Spróbuj na:
mynetmoto.com
Najczęściej wyraźnie taniej niż w Polsce, dostawa w 2-4 dni (czyli też często szybciej, niż serwisy ściągają opony od dystrybutorów).
Odpowiadając deFreszowi: Motocykl to Suzuki DRZ400S do której dokupiłem używane
kółka supermoto. Kupując byłem poinformowany ze to nie są oryginalne kółka od
wersji SM tylko jakaś wydumka pozawodnicza w której łańcuch sukcesywnie ścina
krawędź opony.
Jakiś czas temu robiłem mały risercz w temacie SM i się mi zapamiętało, że w DRZ tak właśnie jest - maks to 140, szersze są chetane przez łańcuch.
Reasumując: szlag, krew i kał! I nie ma za prosto.
Opcja pierwsza - sprzedać tylne kólko i poszukać oryginału/akcesoryjnego w fabrycznym rozmiarze. Jeśli to szprychowe, można je przepleść na węższą obręcz, ale to może wyjść w sumie drożej.
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
8 |
Data: Kwiecien 14 2009 15:46:20 | Temat: Re: Opony o różnym rozmiarze bÄdapasowały czy nie? | Autor: de Fresz |
On 2009-04-14 13:50:06 +0200, "SiW" said:
W tej chwili mam założone opony batlaxa BT090R 120/60/17 i 150/60/17.
Na allegro gość sprzedaje:
Dunlopy Sportmax 120/70/17 tyl 140/70/17
Takie dwa pytania główne i jedno pomocnicze:
1. czy jak sobie kupię te oponki to beda pasowały na felgę (czy nie sa za małe)
Przód powinien być ok.
3. czy różnica rozmiarów szerokości rzedu 1 cm będzie jakoś tam odczuwalna na
plus/minus
Albo tak albo nie ;-)
Ćwiczyłem lekkie odchyłki rozmiarowe w Sevence i na przykładzie tego motocykla mogę stwierdzić, że (nominały to 120/70R17 i 150/70R17):
- 120/60 na przodzie poprawiło "lekkość" składania motocykla w zakręt, w złożeniu prowadził się stabilnie, na prostych bez różnicy.
- 160/60 na tyle sprawiło, że motocykl zaczął wymagać wyraźnego wpychania go w zakręty, z mocnym przeciwskrętem na kierownicy, na prostych bez różnicy. Dodatkowy skutek uboczny - opona nie do zamknięcia, jakby się człowiek nie wysilał, zawsze zostawało ponad 1,5 cm - z racji większego "wywinięcia" na feldze.
Ty chcesz zrobić dokładnie na odwrót z rozmiarami, więc cieżko zgadnąć jak będzie z trakcją - IMHO przód raczej pomijalny, z tyłem - może być słabo.
W przypadku przodu szerokość opony jest taka sama, zmieni się wysokość, a więc profil. W przypadku tyłu, zakładasz węższą, a więc teoretycznie może istnieć ryzyko zsunięcia się jej z felgi. Nie napisałeś jaki motocykl, domyślam się opony bezdętkowe? No i (o ile nie jesteś pierwszym właścicielem) to że miałeś założone takie rozmiary, nie świadczy jeszcze że takie być powinny ;-) Sprawdź w manualu.
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
| |