Ostatnie moje boje z LPG
1 | Data: Styczen 03 2008 12:05:49 |
Temat: Ostatnie moje boje z LPG | |
Autor: ..:: Adam ::.. | Od jakiegoś czasu jeżdżę tylko na LPG, jako że pompa paliwa spalona a i 2 |
Data: Styczen 03 2008 12:37:49 | Temat: Re: Ostatnie moje boje z LPG | Autor: MarcinJM | ...:: Adam ::.. pisze: trochę mija z prawdą, bo sonda nie działa od jakiegoś miesiąca a było dobrze. Wywal krokowy, wstaw srube regulacyjna. Bedziesz wiedzial, czy to sterowanie szaleje, czy cos z podawaniem LPG. A potem srube zostaw i jezdzij dlugo i szczesliwie :) Mi po wywaleniu sterowania elektronicznego spalanie spadlo z 16-17 (trooper 2.6) do ok 12-13 i skonczyly sie wselakie problemy. Dadam tylko, ze za mikser robi kolanko z rurki miedzianej, ktora wg. gazownika "nie ma prawa dzialac". Dziala. Nadmienie tylko, ze wlot gazu jest tuz przy samej przepustnicy i mimo nieznanego przebiegu kabli i swiec (u mnie ponad 20kkm, a juz byly stare) nie nastapila zadna eksplozja, ani inna dantejska scena. Centralka elektroniczna sluzy mi tylko do automatycznego przelaczenia z benzyny na gaz i szczerze mowiac byl to wydatek kompletnie zbedny i nadmiernie kosztowny. -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 3 |
Data: Styczen 03 2008 12:51:16 | Temat: Re: Ostatnie moje boje z LPG | Autor: ..:: Adam ::.. |
..:: Adam ::.. pisze:tzn że silnik na gazie korzysta z krokowca? Kurczę kiedyś tak myslałem ale mnie jeden mechanik tak skutecznie przekonywał że na gazie nie działa krokowiec że mu uwierzyłem Pozdrawiam Adam 4 |
Data: Styczen 03 2008 13:14:53 | Temat: Re: Ostatnie moje boje z LPG | Autor: MarcinJM | ...:: Adam ::.. pisze: Użytkownik "MarcinJM" napisał w wiadomości Na podajacym gaz do kolektoram masz silnik krokowy. On zmienia sklad mieszanki w zaleznosci od lambdy. Wymien go na regulacje srubka i olej lambde. -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 5 |
Data: Styczen 03 2008 13:43:55 | Temat: Re: Ostatnie moje boje z LPG | Autor: ..:: Adam ::.. |
Na podajacym gaz do kolektoram masz silnik krokowy. On zmienia sklada bedzie potem chodził na benzynie? Pozdrawima Adma 6 |
Data: Styczen 03 2008 13:53:20 | Temat: Re: Ostatnie moje boje z LPG | Autor: MarcinJM | ...:: Adam ::.. pisze: Na podajacym gaz do kolektoram masz silnik krokowy. On zmienia sklada bedzie potem chodził na benzynie? Nie ma zaleznosci. -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 7 |
Data: Styczen 03 2008 13:57:09 | Temat: Re: Ostatnie moje boje z LPG | Autor: PaweL | ....Wymien go na regulacje srubka i olej lambde. I będziesz mógł sie chwalić instalacją I generacji. I będziesz kombinował jak przejść przegląd rejestracyjny. I za twoim samochodem będzie sie ciągnął smród niedopalonego gazu... Można jeszcze przerobić zapłon na stykowy, założyć ręczne ssanie i radio Safari 2 (z gałką do strojenia). Paweł 8 |
Data: Styczen 03 2008 14:08:02 | Temat: Re: Ostatnie moje boje z LPG | Autor: MarcinJM | PaweL pisze: ...Wymien go na regulacje srubka i olej I będziesz mógł sie chwalić instalacją I generacji. I będziesz kombinował jak przejść przegląd rejestracyjny. I za twoim samochodem będzie sie ciągnął smród niedopalonego gazu... Co za bzdury. Wiesz czym sie rozni I gen. od II? przepisami, ze sklad mieszanki musi byc regulowany elektronicznie. Przed przegladam niestety trzeba zalozyc krokowca z powrotem, bo moga sie przyczepic. Można jeszcze przerobić zapłon na stykowy, założyć ręczne ssanie i radio Safari 2 (z gałką do strojenia). Z ciekawosci ile instalacji zalozyles i uzytkowales? -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 9 |
Data: Styczen 03 2008 15:43:21 | Temat: Re: Ostatnie moje boje z LPG | Autor: PaweL |
A dlaczego wprowadzono wymóg samoczynnej regulacji składu mieszanki? Bo regulacja śrubą jest mało stabilna. A przy złym składzie mieszanki katalizator nie jest skuteczny. Nie wiem czy wiedziałeś, ale spaliny są trujące. Coraz ostrzejsze przepisy służą ochronie ludzi i przyrody. Interesują cię takie szczegóły? Z ciekawosci ile instalacji zalozyles i uzytkowales? Kilka założyłem. Tylko IV gen. Samochody z EOBD. Nie mam żadnych problemów z zapalającą się kontrolką silnika. Paweł 10 |
Data: Styczen 03 2008 16:11:12 | Temat: Re: Ostatnie moje boje z LPG | Autor: MarcinJM | PaweL pisze:
LPG bez dopalania katalitycznego jest znacznie czystszym paliwem od benzyny. W zasadzie zaryzykowalbym stwierdzenie, ze dopalania LPG nie ma zupelnie sensu. Kata jeszcze nigdy nie udalo mi sie zniszczyc za pomoca LPG na "srubke"
Tyle, ze IV dziala zupelnie inaczej od I i II. jest bardziej zintegrowana ze sterownikami samochodu i o ile II zadziala nawet bez ukladu benzynowego, o tyle IV juz nie, bo nie bedzie wiedziala nic o czasie wtrysku, itd. -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 11 |
Data: Styczen 03 2008 21:14:27 | Temat: Re: Ostatnie moje boje z LPG | Autor: nom |
LPG bez dopalania katalitycznego jest znacznie czystszym paliwem odma zupelnie sensu. Kata jeszcze nigdy nie udalo mi sie zniszczyc za pomoca Za pomocą śrubki nie da się ustawić mieszanki stechiometrycznej w calym zakresie obrotów silnika, bo charakterystyka reduktora nie jest liniowa. Podjedź do jakiejś stacji diagnostycznej i napisz na grupie jakie masz lambda przy wolnych i przy ok. 3 tys. obr/min. 12 |
Data: Styczen 03 2008 21:19:49 | Temat: Re: Ostatnie moje boje z LPG | Autor: MarcinJM | nom pisze: Użytkownik "MarcinJM" napisał w wiadomości Hola hola. nigdzie nie napisalem, ze sie da. Da sie wyregulowac JAKOS i jezdzic nie klopotajac sie wiecej. -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 13 |
Data: Styczen 04 2008 11:00:13 | Temat: Re: Ostatnie moje boje z LPG | Autor: nom |
Hola hola. nigdzie nie napisalem, ze sie da. Jezdzic to pewnie, ze sie da, podobnie jak maluchem na gazniku ino nie będzie spełniona norma Euro 2. :-) 14 |
Data: Styczen 04 2008 11:18:30 | Temat: Re: Ostatnie moje boje z LPG | Autor: MarcinJM | nom pisze: "MarcinJM" wrote in message Bedzie spelniona, zapewniam cie. Jesli ktos zafunduje 20 zl to pojade na stacje zrobie pomiar i przedstawie wyniki. :) -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 15 |
Data: Styczen 04 2008 20:08:50 | Temat: Re: jakoś | Autor: PaweL | Hola hola. nigdzie nie napisalem, ze sie da. JAKOŚ? Tylko takie masz ambicje? Nie masz zwyczaju robić czegoś dobrze? Smród trujący innych nie sprawia ci kłopotu?
Zapewniam cię że nie spełnisz tej normy. Zapewne przejdziesz badanie techniczne, ale normy Euro2 nie spełnisz. Bo ta norma wymaga żeby układ zasilania paliwem był zdolny do adaptacji do zmieniających sie przez tysiące kilometrów warunków pracy silnika. Regulacja śrubką jest dokładna przez 2-3 tygodnie. Pomyśl czasem chłopie o innych ludziach. Nie wpadaj w samozadowolenie bo ci samochód nie gaśnie na światłach i nie szarpie przy ruszaniu. To za mało. Paweł 16 |
Data: Styczen 04 2008 16:10:34 | Temat: Re: Ostatnie moje boje z LPG | Autor: Jakub Witkowski | nom pisze: Użytkownik "MarcinJM" napisał w wiadomości Prędzej charakterystyka podciśnienia w funkcji przepływu. Podjedź do jakiejś stacji diagnostycznej i napisz na grupie jakie masz W dwu punktach to da się wyregulować bardzo dobrze. Układ I gen. ma dwa stopnie swobody regulacji właśnie po to. Mogą być kłopoty z wyregulowaniem w całym zakresie mocy, ale można osiągnąć stan zupełnie zadowalający dla np. 80% zakresu. Lepiej się sprawdza dobrze wyregulowana I g. niż byle jak regulowana IIg "bo komputer sam wyreguluje" - nieprawda. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 17 |
Data: Styczen 03 2008 14:02:05 | Temat: Re: Ostatnie moje boje z LPG | Autor: J.F. | On Thu, 3 Jan 2008 12:51:16 +0100, ..:: Adam ::.. wrote: Użytkownik "MarcinJM" napisał w wiadomości tzn że silnik na gazie korzysta z krokowca? Krokowce sa dwa. Jeden oryginalny do regulacji wolnych obrotow przez komputer benzynowy, drugi do regulacji gazu. Oba pracuja na gazie. J. |
Re: Ostatnie moje boje z LPG

