Grupy dyskusyjne   »   P

P



1 Data: Maj 24 2007 08:38:42
Temat: Płyn z chłodnicy paruje jak szalony.
Autor: Marcin Nowak 

Witam.
Mam pytanie.
Przerobiłem samochodzik na gaz jakieś 1,5 roku temu i od tego czasu co 2
miesiące muszę regularnie dolewać płynu do chłodnicy, ponieważ jego poziom
spada do minimum. Kiedyś zapomniełem dolać przez 4 miesiące i co dziwne
poziom płynu był na minimum lecz nie spadł już niżej (patrząc na sztbkość
parowania przez 4 miesiące powinno go wogóle nie być).
Czy to jest normalne. Przed założeniem instalacji tego nie było.
Słyszałem, że jest to związane z potrzebą odprowadzenia większej ilości
ciepła. Czy to prawda. Co o tym sądzicie, jaka może być tego przyczyna ?
Samochodzik: Daewoo Tico.
Z góry dziękuję.

Pozdrawiam.



2 Data: Maj 24 2007 09:15:26
Temat: Re: P
Autor: Jakub Witkowski 

Marcin Nowak wrote:

Witam.
Mam pytanie.
Przerobiłem samochodzik na gaz jakieś 1,5 roku temu i od tego czasu co 2
miesiące muszę regularnie dolewać płynu do chłodnicy, ponieważ jego poziom
spada do minimum. Kiedyś zapomniełem dolać przez 4 miesiące i co dziwne
poziom płynu był na minimum lecz nie spadł już niżej (patrząc na sztbkość
parowania przez 4 miesiące powinno go wogóle nie być).
Czy to jest normalne. Przed założeniem instalacji tego nie było.
Słyszałem, że jest to związane z potrzebą odprowadzenia większej ilości
ciepła. Czy to prawda.

Nieprawda. Odwrotnie, reduktor chłodzi.
Wyższa temp. spalania owszem może wystąpić (podobno, danych jak
dotąd nikt nie podał) tylko przy zbyt ubogiej mieszance.

Z mojego doświadczenia, stawiam na wycieki z przewodów do reduktora,
zwłaszcza trójniki plastikowe, winna też bywa słaba jakość gum.
Zapewne leci tylko wtedy gdy się rozgrzewa. Zmniejszanie się
przecieku gdy poziom płynu spada jest dośc typowe. Gdy uklad
(część pod ciśnieniem) nie jest już całkiem wypełniony cieczą,
płyn rozgrzewając się i rozszerzając nie zwiększa tak mocno ciśnienia
(bo gaz jest łatwiej ścisnąć), a poza tym powietrze łatwiej ucieka
np. zaworkiem przy chłodnicy. Zanim całe powietrze zostanie wypchnięte,
płyn jest już rozgrzany i dalsze jego rozszerzanie nie następuje,
więc i wyciek jest mały.

Zeby sprawdzić czy mam rację: zalej układ do pełna, ustaw wieczorem
samochód na suchym, a rano odpal zimny silnik i pozwól mu się rozgrzewać
aż do włączenia dmuchawy chłodnicy (10-20 minut). W międzyczasie
lukaj pod spód, czy nie kapie...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

3 Data: Maj 24 2007 12:13:05
Temat: Re: P
Autor: Marcin Nowak 

Z mojego doświadczenia, stawiam na wycieki z przewodów do reduktora,

Co to jest ten reduktor ? Masz na mysli parownik ?

4 Data: Maj 24 2007 12:22:14
Temat: Re: P
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 24 May 2007 12:13:05 +0200, "Marcin Nowak"
 wrote:

Co to jest ten reduktor ? Masz na mysli parownik ?

Masz na mysli reduktor/parownik? ;)
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

5 Data: Maj 24 2007 10:35:57
Temat: Re: Płyn z chłodnicy paruje jak szalony.
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 24 May 2007 08:38:42 +0200, "Marcin Nowak"
 wrote:

ciepła. Czy to prawda. Co o tym sądzicie, jaka może być tego przyczyna ?

Nieszczelność gdzieś.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

6 Data: Maj 24 2007 11:48:23
Temat: Re: Płyn z chłodnicy paruje jak szalony.
Autor: MGB 


Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w
wiadomości

On Thu, 24 May 2007 08:38:42 +0200, "Marcin Nowak"
 wrote:

>ciepła. Czy to prawda. Co o tym sądzicie, jaka może być tego przyczyna ?

Nieszczelność gdzieś.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


kolega miał podobną sytuację. pomogła wymiana plastikowych trójników na
metalowe.

7 Data: Maj 24 2007 13:33:00
Temat: Re: Płyn z chłodnicy paruje jak szalony
Autor: Jakub Witkowski 

MGB wrote:

kolega miał podobną sytuację. pomogła wymiana plastikowych trójników na
metalowe.

Jeśli to jest taka własnie nieszczelność na przyłączach robionych przez
gazownika, to się kwalifikowało do reklamacji. Ale od razu, a nie po 1.5 roku :>

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Re: P



Grupy dyskusyjne