Witam,
Objaw jest taki, że auto przyspiesza normalnie do ~3000 obr/min, po czym to przyspieszenie zanika za to wskazówka zdecydowanie szybciej pnie siÄ do ~4500 obr/min, tam siÄ zatrzymuje mimo że pedał w podłodze na jakieĹ 1-2 sekundy (czasami delikatnie siÄ cofajÄ
c) i dopiero rusza dalej, ale tutaj już różnie; czasami normalnie czasami znowu siÄ dławiÄ
c.
Pacjent to O1 2006r 1.8T 20V, sprzÄgło miał wymieniane przy 80 tys km, teraz ma 160 tys - czy moje podejrzenia sÄ
słuszne? 8 tys temu wymieniony był wysprzÄglik sprzÄgła, bo uciekał płyn hamulcowy (do sprzÄgła nie było zaglÄ
dane, bo dostÄp do wyprzÄgnika jest od góry, spod maski).
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
2 |
Data: Czerwiec 22 2014 16:31:24 |
Temat: Re: Padające sprzęgło? |
Autor: Pawel O'Pajak |
Powitanko,
Objaw jest taki, że auto przyspiesza normalnie do ~3000 obr/min, po czym
to przyspieszenie zanika
Jak rusza normalnie, to malo prawdopodobne padniecie sprzegla.
Zaciagnij reczny, spróbuj ruszyc, jak zacznie sie slizgac, to z pewnoscia uslyszysz i zobaczysz, jak podniesie pupcie i silnik zacznie sie dlawic, to z pewnoscia nie sprzeglo.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
3 |
Data: Czerwiec 22 2014 18:45:12 | Temat: Re: PadajÄ
ce sprzÄgło? | Autor: Hinek |
Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał
Objaw jest taki, że auto przyspiesza normalnie do ~3000 obr/min, po czym to przyspieszenie zanika za to wskazówka zdecydowanie szybciej pnie siÄ do ~4500 obr/min, tam siÄ zatrzymuje mimo że pedał w podłodze na jakieĹ 1-2 sekundy (czasami delikatnie siÄ cofajÄ
c) i dopiero rusza dalej, ale tutaj już różnie; czasami normalnie czasami znowu siÄ dławiÄ
c.
Obroty silnika rosnÄ
-> prÄdkoć nie roĹnie -> Ĺlizga siÄ sprzÄgło
A Ĺlizga siÄ przy 3000 obr/min bo wtedy silnik daje najwiÄkszy moment.
Objawy sÄ
typowe dla padajÄ
cego sprzÄgła.
--
Hinek
4 |
Data: Czerwiec 28 2014 22:41:49 | Temat: Re: PadajÄ
ce sprzÄgło? | Autor: Mateusz Bogusz |
Objaw jest taki, że auto przyspiesza normalnie do ~3000 obr/min, po
czym to przyspieszenie zanika za to wskazówka zdecydowanie szybciej
pnie siÄ do ~4500 obr/min, tam siÄ zatrzymuje mimo że pedał w podłodze
na jakieĹ 1-2 sekundy (czasami delikatnie siÄ cofajÄ
c) i dopiero rusza
dalej, ale tutaj już różnie; czasami normalnie czasami znowu siÄ dławiÄ
c.
Obroty silnika rosnÄ
-> prÄdkoć nie roĹnie -> Ĺlizga siÄ sprzÄgło
A Ĺlizga siÄ przy 3000 obr/min bo wtedy silnik daje najwiÄkszy moment.
Objawy sÄ
typowe dla padajÄ
cego sprzÄgła.
Problemem był wysprzÄglik z którego ciekło. Dlatego przy wyższym momencie, sprzÄgło zaczynało siÄ ĹlizgaÄ.
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
5 |
Data: Czerwiec 28 2014 14:13:57 | Temat: Re: Padające sprzęgło? | Autor: |
W dniu sobota, 28 czerwca 2014 22:41:49 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
>> Objaw jest taki, że auto przyspiesza normalnie do ~3000 obr/min, po
>> czym to przyspieszenie zanika za to wskazówka zdecydowanie szybciej
>> pnie się do ~4500 obr/min, tam się zatrzymuje mimo że pedał w podłodze
>> na jakieś 1-2 sekundy (czasami delikatnie się cofając) i dopiero rusza
>> dalej, ale tutaj już różnie; czasami normalnie czasami znowu się dławiąc.
>>
>>
> Obroty silnika rosną -> prędkość nie rośnie -> ślizga się sprzęgło
> A ślizga się przy 3000 obr/min bo wtedy silnik daje największy moment.
> Objawy są typowe dla padającego sprzęgła.
Problemem był wysprzęglik z którego ciekło. Dlatego przy wyższym
momencie, sprzęgło zaczynało się ślizgać.
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
Podobny wpływ ma ślizganie sprzęgła jak cieknący wysprzęglik, o ile płyn nie leci na tarczę co jest w zasadzie niemożliwe, ma wytarta guma na pedale sprzęgła. Powodem ślizgania było zużycie tarczy. W czasie wymiany wysprzęgnika mechanik wyregulował skok jałowy pedału sprzęgła.
6 |
Data: Czerwiec 22 2014 22:00:48 | Temat: Re: Padające sprzęgło? | Autor: Budzik |
Użytkownik Mateusz Bogusz ...
Objaw jest taki, że auto przyspiesza normalnie do ~3000 obr/min, po czym
to przyspieszenie zanika za to wskazówka zdecydowanie szybciej pnie się
do ~4500 obr/min, tam się zatrzymuje mimo że pedał w podłodze na jakieś
1-2 sekundy (czasami delikatnie się cofając) i dopiero rusza dalej, ale
tutaj już różnie; czasami normalnie czasami znowu się dławiąc.
Pacjent to O1 2006r 1.8T 20V, sprzęgło miał wymieniane przy 80 tys km,
teraz ma 160 tys - czy moje podejrzenia są słuszne? 8 tys temu
wymieniony był wysprzęglik sprzęgła, bo uciekał płyn hamulcowy (do
sprzęgła nie było zaglądane, bo dostęp do wyprzęgnika jest od góry, spod
maski).
Sprzęgło co 80 tys? Fajnie...
Kobieta jeżdzi?
7 |
Data: Czerwiec 23 2014 12:42:29 | Temat: Re: Padające sprzęgło? | Autor: Lewis |
W dniu 2014-06-23 00:00, Budzik pisze:
Sprzęgło co 80 tys? Fajnie...
Kobieta jeżdzi?
A może mocno nadłubany silnik z seryjnym sprzęgłem? :)
U mnie po 40kkm już powoli daje o sobie znać :)
--
Pozdrawiam
Lewis
8 |
Data: Czerwiec 23 2014 09:34:12 | Temat: Re: Padające sprzęgło? | Autor: PiteR |
na ** p.m.s ** Mateusz Bogusz pisze tak:
Pacjent to O1 2006r 1.8T 20V
tzn co?
sprzęgło miał wymieniane przy 80 tys km
komplet? docisk też?
Tarcza chyba nie zdążyła się zetrzeć więc prawdopodobnie przegrzany
docisk.
A może wymieniony wysprzęglik nie do końca uwalniał docisk i zniszczył
sprzęgło bo się ślizgało.
--
Piter
9 |
Data: Czerwiec 23 2014 15:12:14 | Temat: Re: Padające sprzęgło? | Autor: jerzu |
On Mon, 23 Jun 2014 09:34:12 +0200, PiteR wrote:
Pacjent to O1 2006r 1.8T 20V
tzn co?
Uwaga, deszyfruję :)
Skoda Octavia 1 z 2006 roku z silnikiem benzynowym, turbodoaładowanym
o pojemności 1.8 litra, pięć zaworów na cylinder :)
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
10 |
Data: Czerwiec 23 2014 20:19:40 | Temat: Re: Padające sprzęgło? | Autor: PiteR |
na ** p.m.s ** jerzu pisze tak:
Pacjent to O1 2006r 1.8T 20V
tzn co?
Uwaga, deszyfruję :)
Skoda Octavia 1 z 2006 roku z silnikiem benzynowym, turbodoaładowanym
o pojemności 1.8 litra, pięć zaworów na cylinder :)
no właśnie zastanawiałem się dlaczego nie SO1 :)
--
Piter
G2 1987r jest
PB5 1997r jest
FD 2012r był
FF 2014r jest*
| | | | | | | | |