Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup
No i okazuje się, że na stronach Orlenu, BP czy Statoilu można wyczytać, że ich paliwa są super i hiper, albo że po spalaniu wydziela się mniej CO2 (jakbym jeździł po stacjach szukając mniej trującego paliwa...).
Niektorzy jezdza. ALe oni raczej za Odra mieszkaja :-)
Na Statoilu można jedynie znaleźć informację, że jest coś takiego jak Diesel Gold Zimowy. Diesel Gold Arktyczny oraz Supra Diesel Zimowy. Oczywiście zero informacji o temperaturach... Są po prostu "Zimowe". Oczywiście nie ma informacji, czy na wszystkich stacjach jest każdy rodzaj paliwa (mam wątpliwości, zdaje się że np. na stacji w Warszawie przy Powstańców Śląskich są tylko 3 rodzaje paliwa z bodaj 7 w ofercie...
Gdzies na stronach Orlenu specyfikacja byla, to pewnie i nadal jest.
Tam sie doczytasz roznic miedzy zimowym (chyba -20) a arktycznym (-35).
Oczywiscie nadal nie wiesz co kupisz - dystrybutor na stacji z ON jest jeden, latem leja letni, zima zimowy, arktyczny nie wiadomo kiedy.
Reszta "markowych" stacji leje paliwo z orlenu ... ale kto ich tam wie, moze i mieszaja jakis dodatek.
Tylko Lotos ma konkretną informację, że ich zimowe paliwo mętnieje przy -22 st.C i zamarza przy -32. I to jest konkret. No i można znaleźć informację, na których stacjach jakie paliwo jest sprzedawane...
Chyba specjalnie podjadę, bo nie warto przy tych mrozach ryzykować...
A tak z ciekawosci nalej probke do sloika i wsadz do zamrazarki.
IMO - metnienie to przy znacznie nizszej temperaturze zachodzi, tzn wyzszej, tzn ok -10.
Ale chyba nie przeszkadza, bo by pol Polski stalo :-)
Fachowo to sie chyba nazywa "temperatura zablokowania zimnego filtra" - ale tego sie chyba na oko nie stwierdzi.
I nawet dodatek nie zmienia jakos istotnie tej temperatury metnienia, choc chetnie bym to powtorzyl z lepszym wyposazeniem.
J.
| 3 | Data: Luty 01 2012 13:56:52 | 
| Temat: Re: Paliwo na mróz | 
| Autor: PaweL | 
Olej napędowy sprzedawany w Polsce musi spełniac normę PN-EN 590. Normowana jest między innymi temperatura zablokowania zimnego filtra (CFPP).
 
 Trzeba wiedzieć że ON arktyczny ma obnizoną liczbę cetanową. To zło
 konieczne na duże mrozy.
 
 
 Paweł
 
 
 | 4 | Data: Luty 01 2012 14:12:30 |  | Temat: Re: Paliwo na mróz |  | Autor: Berni |  No i można znaleźć informację,na których stacjach jakie paliwo jest sprzedawane...
 Chyba specjalnie podjadę, bo nie warto przy tych mrozach ryzykować...
 A reszta niech się goni i nadal podaje zawartość CO2 w wydychanym
 powietrzu... :-)
 T.
 
 
 Z każdą dostawą paliwa do stacji dostarczany jest odpis ze świadectwa jakości z konkretnymi wynikami badań. (z temperaturą zblokowania zimnego filtra włącznie). Kopię zawsze można dostać. Mam akurat przed sobą takie świadectwo z dnia 2.12.2011. Temperatura zblokowania zimnego filtra w tym przypadku "oznaczona -30stC, norma -20st. C
 Wszystkich parametrów na świadectwie jest 18, więc jest co analizować.
 SS
 
 
 | 5 | Data: Luty 01 2012 15:45:22 |  | Temat: Re: Paliwo na mróz |  | Autor: Marcin Luty |  W dniu 2012-02-01 12:05, T. pisze:
 
 
 Na Statoilu można jedynie znaleźć informację, że jest coś takiego jakDiesel Gold Zimowy. Diesel Gold Arktyczny oraz Supra Diesel Zimowy.
 Oczywiście zero informacji o temperaturach... Są po prostu "Zimowe".
 Oczywiście nie ma informacji, czy na wszystkich stacjach jest każdy
 rodzaj paliwa (mam wątpliwości, zdaje się że np. na stacji w Warszawie
 przy Powstańców Śląskich są tylko 3 rodzaje paliwa z bodaj 7 w ofercie...
 
 
Jeśli chodzi o arktyczny to na stronie głównej jest napisane -40 st. Po kliknięciu w jeden z linków przenosi do szczegółów a tam jest lista stacji sprzedających to paliwo. 
Kilka lat temu ta strona wyglądała inaczej. Obok mapy Polski klikałeś jakie paliwo Cię interesuje i od razu wyświetlały się odpowiednie informacje na mapie, teraz tego nie ma.
 
--  
Pozdrawiam 
ML
 |  |  |