Grupy dyskusyjne   »   Panstwo promuje diesle?

Panstwo promuje diesle?



1 Data: Pa?dziernik 05 2015 22:31:53
Temat: Panstwo promuje diesle?
Autor: Marcin 

Witam

Jak sie przyjrzec akcyzie na paliwa to na diesla jest ona sporo mniejsza niz na benzyne (1540 PLN/1m3 benzyny a na
ON 1171 PLN/1m3). Co prawda oplata paliwowa jest mniejsza na beznyne niz na ON ale w sumie i tak ON jest mniej obciazony fiskalnie.
Czy jest ku temu jakis powod skoro przecietny diesel zostawia duzo wiecej syfu w powietrzu niz silnik benzynowy?
Nie mozna by obnizyc akcyzy na benzyne do poziomu tej na ON by ludzie chetniej kupowali auta benzynowe?

Zrodlo: http://www.e-petrol.pl/notowania/rynek-krajowy/stawki-oplat

P.S.
Sam mam auto z silnikiem diesla.



2 Data: Pa?dziernik 05 2015 23:02:03
Temat: Re: Panstwo promuje diesle?
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  Marcin pisze tak:

Nie mozna by obnizyc akcyzy na benzyne do poziomu tej na ON by
ludzie chetniej kupowali auta benzynowe?

Ludzie i tak chętniej kupuj± auta benzynowe a nigdy więcej diesla
odbija się już echem od samiu¶kich Tater.

Kolega szukał samochodu, w Polsce B, w sierpniu i musiał wł±czyć
wycieraczki żeby zepchn±ć ogłoszenia kocmołuchów których Poznań i
Wrocław już nie chce.
 

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

3 Data: Pa?dziernik 05 2015 23:54:25
Temat: Re: Panstwo promuje diesle?
Autor: J.F. 

Dnia Mon, 05 Oct 2015 22:31:53 +0200, Marcin napisał(a):

Jak sie przyjrzec akcyzie na paliwa to na diesla jest ona sporo mniejsza
niz na benzyne (1540 PLN/1m3 benzyny a na
ON 1171 PLN/1m3). Co prawda oplata paliwowa jest mniejsza na beznyne niz
na ON ale w sumie i tak ON jest mniej obciazony fiskalnie.
Czy jest ku temu jakis powod skoro przecietny diesel zostawia duzo
wiecej syfu w powietrzu niz silnik benzynowy?

Jest. Panstwo chce zerznac obywateli, ale nie podnosic kosztow
transportu. Dawniej bylo tak, ze ciezarowki byly na ON, a osobowe na
benzyne. Zabrac bogatym i dac biednym.

Nie mozna by obnizyc akcyzy na benzyne do poziomu tej na ON by ludzie
chetniej kupowali auta benzynowe?
Zrodlo: http://www.e-petrol.pl/notowania/rynek-krajowy/stawki-oplat

Ale popatrz jeszcze na oplate paliwowa.

A dalszy numer - zobacz jeszcze ciezary wlasciwe obu paliw.
Na ON jest jeszcze nizszy podatek niz sie wydaje.

Gdzies jeszcze sa minimalne stawki akcyzy wyznaczone przez Unie ...

P.S.
Sam mam auto z silnikiem diesla.

A tu najoszczedniej jest LPG :-)

J.

4 Data: Pa?dziernik 06 2015 14:08:37
Temat: Re: Panstwo promuje diesle?
Autor: t-1 

W dniu 05.10.2015 o 22:31, Marcin pisze:

Witam

Jak sie przyjrzec akcyzie na paliwa to na diesla jest ona sporo mniejsza
niz na benzyne (1540 PLN/1m3 benzyny a na
ON 1171 PLN/1m3). Co prawda oplata paliwowa jest mniejsza na beznyne niz
na ON ale w sumie i tak ON jest mniej obciazony fiskalnie.
Czy jest ku temu jakis powod skoro przecietny diesel zostawia duzo
wiecej syfu w powietrzu niz silnik benzynowy?
Nie mozna by obnizyc akcyzy na benzyne do poziomu tej na ON by ludzie
chetniej kupowali auta benzynowe?

Zrodlo: http://www.e-petrol.pl/notowania/rynek-krajowy/stawki-oplat

P.S.
Sam mam auto z silnikiem diesla.
Zapominasz o całym transporcie ciężarowym, który jest głównym konsumentem ON.
Na ulicy też zapominasz parkuj±c, że ciężarówka musi przejechać?

5 Data: Pa?dziernik 10 2015 10:18:27
Temat: Re: Panstwo promuje diesle?
Autor: Trybun 

W dniu 2015-10-05 o 22:31, Marcin pisze:

Witam

Jak sie przyjrzec akcyzie na paliwa to na diesla jest ona sporo mniejsza niz na benzyne (1540 PLN/1m3 benzyny a na
ON 1171 PLN/1m3). Co prawda oplata paliwowa jest mniejsza na beznyne niz na ON ale w sumie i tak ON jest mniej obciazony fiskalnie.
Czy jest ku temu jakis powod skoro przecietny diesel zostawia duzo wiecej syfu w powietrzu niz silnik benzynowy?
Nie mozna by obnizyc akcyzy na benzyne do poziomu tej na ON by ludzie chetniej kupowali auta benzynowe?

Zrodlo: http://www.e-petrol.pl/notowania/rynek-krajowy/stawki-oplat

P.S.
Sam mam auto z silnikiem diesla.

To czemu jest tak Ľle skoro jest tak dobrze? Z czego ta wysoka cena ON w stosunku do etyliny skoro sam proces produkcji ON jest także taĹ„szy?
OdpowiadajÄ…c wprost na tytułowe pytanie - paĹ„stwo promuje diesle, ale rzecz dotyczy okresu sprzed 30 lat.

6 Data: Pa?dziernik 12 2015 12:57:35
Temat: Re: Panstwo promuje diesle?
Autor: Grzegorz Tomczyk 

W dniu 10.10.2015 o 10:18, Trybun pisze:

do etyliny

Przypominam, że benzyna bezołowiowa już etylin± nie jest.

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

7 Data: Pa?dziernik 12 2015 14:19:03
Temat: Re: Panstwo promuje diesle?
Autor: J.F. 

Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomoĹ›ci grup W dniu 2015-10-05 o 22:31, Marcin pisze:

Nie mozna by obnizyc akcyzy na benzyne do poziomu tej na ON by ludzie chetniej kupowali auta benzynowe?
Zrodlo: http://www.e-petrol.pl/notowania/rynek-krajowy/stawki-oplat
Sam mam auto z silnikiem diesla.

To czemu jest tak Ľle skoro jest tak dobrze? Z czego ta wysoka cena ON w stosunku do etyliny skoro sam proces produkcji ON jest także taĹ„szy?

Wysoka ? Niska obecnie.

Chociaz ... o jeszcze jednej cesze warto pamietac - ON ma gestosc ~10% wieksza niz benzyna.
Kupujac litr paliwa kupujemy wiecej kg ON niz kg benzyny.
Cecha o tyle istona, ze no wartosc opalowa jest podawana na kg.

A cena ... rynek. Po zwyklej destylacji z surowej ropy naftowej wychodza benzyny lekkie (lakiernicze), benzyna silnikowa, nafta (lotnicza), ON/lekki OO, oleje smarowe, ciezki OO, asfalty ... i teraz cena musi byc taka, aby to sie wszystko sprzedalo.

Owszem - benzyna moze wymagac dodatkowych procesow i dodatkow przeciwstukowych, ON podobnie - niemal na pewno odsiarczania i byc moze filtrowania.

Dalej mamy procesy crackingu i reformingu - mozemy zmieniac ilosci produktow i dopasowac do rynku, ale procesy troche kosztuja.

OdpowiadajÄ…c wprost na tytułowe pytanie - paĹ„stwo promuje diesle, ale rzecz dotyczy okresu sprzed 30 lat.

Jak widac po stawkach podatku - nadal troche promuje.
Tylko ze z tej promocji wychodzi tyle, ze diesli coraz wiecej, popyt na ON rosnie, na benzyne spada, i ceny odpowiednio tez.
Oczywiscie to skutek zmian na swiecie, nie tylko u nas.
No i ... byl juz czas, gdy ON hurtowo byl drozszy niz benzyna, teraz sie chyba odwrocilo, a diesli nie ubylo ...

Niemcy np zniechecaly do diesli dosc wysoka stawka podatku "drogowego", znacznie wyzsza niz dla benzyny.
W efekcie oplacalo sie tylko tym,  ktorzy zamierzali sporo przejechac swoim samochodem ... a potem nie ma sie co dziwic ze licznik w TDI cofniety :-)

Teraz jest troche inaczej bo im jeszcze CO2 doszlo i znizki za klase EUR,
http://www.kfz-steuer.de/kfz-steuer_pkw-text.php

Tam tez spoleczenstwo bywa bardziej swiadome, wie, ze diesle bardziej szkodza, wie, ze w czasie alarmu smogowego dieslem jezdzic nie wolno, wie jakie sa wymogi na plakietke srodowiskowa.

Tak czy inaczej - zniechecanie bylo chyba niezbyt skuteczne, skoro udzial diesli rosnie :-)

Obecna afera z VW tez wynikla ponoc z checi promocji diesli - jakas grupa w USA chciala wykazac ze diesle zanieczyszczaja podobnie jak benzyniaki, a tu nieprzyjemny wynik wyszedl :-)


J.

8 Data: Pa?dziernik 13 2015 09:27:32
Temat: Re: Panstwo promuje diesle?
Autor: Trybun 

W dniu 2015-10-12 o 14:19, J.F. pisze:

Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomoĹ›ci grup W dniu 2015-10-05 o 22:31, Marcin pisze:
Nie mozna by obnizyc akcyzy na benzyne do poziomu tej na ON by ludzie chetniej kupowali auta benzynowe?
Zrodlo: http://www.e-petrol.pl/notowania/rynek-krajowy/stawki-oplat
Sam mam auto z silnikiem diesla.

To czemu jest tak Ľle skoro jest tak dobrze? Z czego ta wysoka cena ON w stosunku do etyliny skoro sam proces produkcji ON jest także taĹ„szy?

Wysoka ? Niska obecnie.

Chociaz ... o jeszcze jednej cesze warto pamietac - ON ma gestosc ~10% wieksza niz benzyna.
Kupujac litr paliwa kupujemy wiecej kg ON niz kg benzyny.
Cecha o tyle istona, ze no wartosc opalowa jest podawana na kg.

A cena ... rynek. Po zwyklej destylacji z surowej ropy naftowej wychodza benzyny lekkie (lakiernicze), benzyna silnikowa, nafta (lotnicza), ON/lekki OO, oleje smarowe, ciezki OO, asfalty ... i teraz cena musi byc taka, aby to sie wszystko sprzedalo.

Owszem - benzyna moze wymagac dodatkowych procesow i dodatkow przeciwstukowych, ON podobnie - niemal na pewno odsiarczania i byc moze filtrowania.

Dalej mamy procesy crackingu i reformingu - mozemy zmieniac ilosci produktow i dopasowac do rynku, ale procesy troche kosztuja.

W latach 90 przeglÄ…dałem tygodnik AutoBild. Była w nim rubryka ceny paliw w paĹ„stwach Europejskich. Tylko w jedynej Norwegii ceny ON były na poziomie benzyny, w wiÄ™kszoĹ›ci pozostałych cena ON kształtowała siÄ™ na poziomie 1/2-1/3 ceny benzyny.
Nie mam pojÄ™cia o gÄ™stoĹ›ciach, zdanie opieram na zasłyszanej od jakiegoĹ› eksperta paliwowego tezie że koszt wyprodukowania benzyny jest wyższy od kosztów produkcji ON. Co by zresztÄ… potwierdzały ceny obu produktów jeszcze zupełnie niedawno.


OdpowiadajÄ…c wprost na tytułowe pytanie - paĹ„stwo promuje diesle, ale rzecz dotyczy okresu sprzed 30 lat.

Jak widac po stawkach podatku - nadal troche promuje.
Tylko ze z tej promocji wychodzi tyle, ze diesli coraz wiecej, popyt na ON rosnie, na benzyne spada, i ceny odpowiednio tez.
Oczywiscie to skutek zmian na swiecie, nie tylko u nas.
No i ... byl juz czas, gdy ON hurtowo byl drozszy niz benzyna, teraz sie chyba odwrocilo, a diesli nie ubylo ...

Niemcy np zniechecaly do diesli dosc wysoka stawka podatku "drogowego", znacznie wyzsza niz dla benzyny.
W efekcie oplacalo sie tylko tym,  ktorzy zamierzali sporo przejechac swoim samochodem ... a potem nie ma sie co dziwic ze licznik w TDI cofniety :-)

Teraz jest troche inaczej bo im jeszcze CO2 doszlo i znizki za klase EUR,
http://www.kfz-steuer.de/kfz-steuer_pkw-text.php

Tam tez spoleczenstwo bywa bardziej swiadome, wie, ze diesle bardziej szkodza, wie, ze w czasie alarmu smogowego dieslem jezdzic nie wolno, wie jakie sa wymogi na plakietke srodowiskowa.

Tak czy inaczej - zniechecanie bylo chyba niezbyt skuteczne, skoro udzial diesli rosnie :-)

Obecna afera z VW tez wynikla ponoc z checi promocji diesli - jakas grupa w USA chciala wykazac ze diesle zanieczyszczaja podobnie jak benzyniaki, a tu nieprzyjemny wynik wyszedl :-)


J.


A wiÄ™c ponownie  pytam - dlaczego jest tak Ľle skoro jest tak dobrze??  Czym niby (poza podatkami) można tak zawyżyć cenÄ™ żeby do niedawna tani jak barszcz ON stał siÄ™ z dnia na dzieĹ„ droższy od benzyny??

9 Data: Pa?dziernik 13 2015 11:52:39
Temat: Re: Panstwo promuje diesle?
Autor: J.F. 

Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomoĹ›ci grup W dniu 2015-10-12 o 14:19, J.F. pisze:

A cena ... rynek. Po zwyklej destylacji z surowej ropy naftowej wychodza benzyny lekkie (lakiernicze), benzyna silnikowa, nafta (lotnicza), ON/lekki OO, oleje smarowe, ciezki OO, asfalty ... i teraz cena musi byc taka, aby to sie wszystko sprzedalo.
Owszem - benzyna moze wymagac dodatkowych procesow i dodatkow przeciwstukowych, ON podobnie - niemal na pewno odsiarczania i byc moze filtrowania.
Dalej mamy procesy crackingu i reformingu - mozemy zmieniac ilosci produktow i dopasowac do rynku, ale procesy troche kosztuja.

W latach 90 przeglÄ…dałem tygodnik AutoBild. Była w nim rubryka ceny paliw w paĹ„stwach Europejskich. Tylko w jedynej Norwegii ceny ON były na poziomie benzyny, w wiÄ™kszoĹ›ci pozostałych cena ON kształtowała siÄ™ na poziomie 1/2-1/3 ceny benzyny.
Nie mam pojÄ™cia o gÄ™stoĹ›ciach, zdanie opieram na zasłyszanej od jakiegoĹ› eksperta paliwowego tezie że koszt wyprodukowania benzyny jest wyższy od kosztów produkcji ON. Co by zresztÄ… potwierdzały ceny obu produktów jeszcze zupełnie niedawno.

Ale to masz ceny detaliczne z podatkami. Poszukaj cen np w Rotterdamie
http://www.e-petrol.pl/notowania/rynki-zagraniczne/europa-zachodnia-ara

benzyna 95  958$/t
diesel  ULS   877$/t
diesel 0.2%  856$/t
opal    1% S  565$/t

Jak widac dokladne odsiarczanie diesla kosztuje ok 21$/t. Choc ciekawi mnie ten opal ... to chyba jakis ciezki olej, bo roznica zbyt duza.

Ceny w kazdym badz razie zblizone obecnie, a jak mowie - rynek gra tu wielka role - produkujemy oba paliwa na raz, i oba trzeba sprzedac.

Nie wiem czy pamietasz jeszcze niedawno - jak LPG i ON na zime drozal - bo byly potrzebne do grzania.
Choc nadal sa potrzebne, a juz tak nie drozeja :-)

A wiÄ™c ponownie  pytam - dlaczego jest tak Ľle skoro jest tak dobrze??  Czym niby (poza podatkami) można tak zawyżyć cenÄ™ żeby do niedawna tani jak barszcz ON stał siÄ™ z dnia na dzieĹ„ droższy od benzyny??

a) byc moze: wydawalo ci sie, bo patrzyles na ceny z podatkami

b) podatki wlasnie - dawniej transport publiczny mial ulge. W miare rozwoju osobowych diesli, spojrzenia na zuzycie drog, zanieczyszczenie powietrza - zaczeli podnosic podatek i na ON.

c) cracking i reforming - skoro paliwa mozna konwertowac, to nie moze byc jedno istotnie tansze,
d) wzrost popytu na ON, bo to i diesle osobowe i dostawczaki i ogrzewanie domow.

J.

10 Data: Pa?dziernik 13 2015 13:48:37
Temat: Re: Panstwo promuje diesle?
Autor: Trybun 

W dniu 2015-10-13 o 11:52, J.F. pisze:

Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomoĹ›ci grup W dniu 2015-10-12 o 14:19, J.F. pisze:
A cena ... rynek. Po zwyklej destylacji z surowej ropy naftowej wychodza benzyny lekkie (lakiernicze), benzyna silnikowa, nafta (lotnicza), ON/lekki OO, oleje smarowe, ciezki OO, asfalty ... i teraz cena musi byc taka, aby to sie wszystko sprzedalo.
Owszem - benzyna moze wymagac dodatkowych procesow i dodatkow przeciwstukowych, ON podobnie - niemal na pewno odsiarczania i byc moze filtrowania.
Dalej mamy procesy crackingu i reformingu - mozemy zmieniac ilosci produktow i dopasowac do rynku, ale procesy troche kosztuja.

W latach 90 przeglÄ…dałem tygodnik AutoBild. Była w nim rubryka ceny paliw w paĹ„stwach Europejskich. Tylko w jedynej Norwegii ceny ON były na poziomie benzyny, w wiÄ™kszoĹ›ci pozostałych cena ON kształtowała siÄ™ na poziomie 1/2-1/3 ceny benzyny.
Nie mam pojÄ™cia o gÄ™stoĹ›ciach, zdanie opieram na zasłyszanej od jakiegoĹ› eksperta paliwowego tezie że koszt wyprodukowania benzyny jest wyższy od kosztów produkcji ON. Co by zresztÄ… potwierdzały ceny obu produktów jeszcze zupełnie niedawno.

Ale to masz ceny detaliczne z podatkami. Poszukaj cen np w Rotterdamie
http://www.e-petrol.pl/notowania/rynki-zagraniczne/europa-zachodnia-ara

benzyna 95  958$/t
diesel  ULS   877$/t
diesel 0.2%  856$/t
opal    1% S  565$/t

Jak widac dokladne odsiarczanie diesla kosztuje ok 21$/t. Choc ciekawi mnie ten opal ... to chyba jakis ciezki olej, bo roznica zbyt duza.

Ceny w kazdym badz razie zblizone obecnie, a jak mowie - rynek gra tu wielka role - produkujemy oba paliwa na raz, i oba trzeba sprzedac.

Nie wiem czy pamietasz jeszcze niedawno - jak LPG i ON na zime drozal - bo byly potrzebne do grzania.
Choc nadal sa potrzebne, a juz tak nie drozeja :-)

Nie wiem jakie wnioski z tego wyciÄ…gać, tego że jeszcze do niedawna były takie różnice w cenie na korzyć ON. Jedynym wytłumaczeniem zdaje siÄ™ być jakiĹ› podatek ekologiczny, o którym siÄ™ nie mówi. Diesel jakby na to nie patrzeć to to wzglÄ™dem benzynowców trujÄ…cy Ĺ›mierdziel, i nic tu żadne FAPy nie pomogÄ….
  Także mało, albo wcale, siÄ™ nie mówi o podatku "antypirackim", który płacimy przy zakupie drukarek, aparatów foto, nagrywarek DVD itd. A jednak on jest i wszyscy go płacimy.


A wiÄ™c ponownie  pytam - dlaczego jest tak Ľle skoro jest tak dobrze??  Czym niby (poza podatkami) można tak zawyżyć cenÄ™ żeby do niedawna tani jak barszcz ON stał siÄ™ z dnia na dzieĹ„ droższy od benzyny??

a) byc moze: wydawalo ci sie, bo patrzyles na ceny z podatkami

b) podatki wlasnie - dawniej transport publiczny mial ulge. W miare rozwoju osobowych diesli, spojrzenia na zuzycie drog, zanieczyszczenie powietrza - zaczeli podnosic podatek i na ON.

c) cracking i reforming - skoro paliwa mozna konwertowac, to nie moze byc jedno istotnie tansze,
d) wzrost popytu na ON, bo to i diesle osobowe i dostawczaki i ogrzewanie domow.

J.


W średnich cenach na stacjach paliw??
A więc podatki...
  I tak w ogóle co rozumiesz po przez pojecie - "rozwój osobowych diesli"? Chodzi Ci o zużycie przez nie paliwa? Ja odnoszÄ™ wrażenie że w tej dziedzinie to technologia obniżyła sie o kilka poziomów. Przykład - w latach 80tych jeĽdziłem Oplem Rekordem 2.2d. Auto spalało mniej ropy niż maluch benzyny. Teraz jeżdżÄ™ Matriksem z 1.5 CRDI, (podobno nowoczesny)niestety ten mały silniczek spala prawie tyle samo ropy co 1,8 benzyna w oplu Vectrze. Z tym jeszcze  że w tej Vectrze to jazda na LPG.

Re: Panstwo promuje diesle?



Grupy dyskusyjne