Parametry samochody, które wa¿ne?
1 | Data: Listopad 23 2015 00:51:00 |
Temat: Parametry samochody, które wa¿ne? | |
Autor: Bolko | U cioci na imienianach zawsze schodzi wcze¶niej czy pó¼niej na samochody. 2 |
Data: Listopad 23 2015 09:59:00 | Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne? | Autor: Lewis | W dniu 2015-11-23 o 09:51, Bolko pisze: U cioci na imienianach zawsze schodzi wcze¶niej czy pó¼niej na samochody. no raczej, fizyka jest wszêdzie taka sama. Chyba ¿e to USA tam dostajesz WHP - Wheel Horse Power :) Bo pomiêdzy asfaltem a silnikiem s± takie urz±dzenia jak Hamownia po przeliczeniu prze³o¿eñ i obliczeniu strat uk³adu napêdowego podaje moc na silniku. To nie USA :) I ostatnie pytanie (w kontek¶cie VW) Wje¿d¿asz na rolki i widzisz co masz. W katalogu warto¶ci laboratoryjne zazwyczaj odbiegaj± od rzeczywistych ;) A co do pojemno¶ci - Co to za silnik jak mój czajnik ma wiêksza pojemno¶æ :) -- Pozdrawiam Lewis 3 |
Data: Listopad 23 2015 13:44:27 | Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne? | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Bolko" napisa³ w wiadomo¶ci grup Ale pojawi³o siê pytanie Sa powiazane. Moc=moment * obroty. Oczywicie moc maksymalna bedzie przy innych obrotach niz moment maksymalny, wiec wzor troche zawodzi, tym niemniej w praktyce auto o wysokim momencie bedzie mialo i wysoka moc i dobrze przyspieszalo. Lekkie zamieszanie moze wprowadzic kwestia benzyna kontra diesel - obroty diesla nizsze, to i moment daje mniej mocy. W praktyce moc bardziej miarodajna i silnik 150KM przyspiesza auto lepiej niz 100KM (zakladajac porownywalna mase) ... ale popatrz na wykres momentu - w niektorych silnikach mocno spada ponizej pewnych obrotow, i nie jezdzi sie tym przyjemnie. Bo jak producent mi pisze Zapewne tak. Mozesz miec jeszcze kGm, ale tu roznica 10x, albo funto-stopy. Bo pomiêdzy asfaltem a silnikiem s± takie urz±dzenia jak No wlasnie - skrzynia zmienia moment, dyfer w czesci dyfrowej nie - ale zazwyczaj ma przekladnie, ktora zmienia .. I ostatnie pytanie (w kontek¶cie VW) Na wszystkim moga :-) J. 4 |
Data: Listopad 23 2015 17:19:50 | Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne? | Autor: Scobowski | W dniu 2015-11-23 o 13:44, J.F. pisze: Sa powiazane. Moc=moment * obroty. A to nie by³o jakos tak, ¿e moc wychodzi³a ~ jako pochodna momentu po obrotach? 5 |
Data: Listopad 23 2015 18:45:24 | Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Scobowski, W dniu 2015-11-23 o 13:44, J.F. pisze: Sa powiazane. Moc=moment * obroty. A to nie by³o jakos tak, ¿e moc wychodzi³a ~ jako pochodna momentu po Przecie¿ to jest elementarna fizyka! moc=si³a*przesuniêcie/czas -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 6 |
Data: Listopad 24 2015 11:03:17 | Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne? | Autor: robot | W dniu 2015-11-23 o 17:19, Scobowski pisze: W dniu 2015-11-23 o 13:44, J.F. pisze: Mo¿e chodzi³o o to ¿e prêdko¶æ to pochodna przyspieszenia. 7 |
Data: Listopad 23 2015 05:36:41 | Temat: Parametry samochody, które wa¿ne? | Autor: Zenek Kapelinder | U cioci na imieniach samochody pala nie wiêcej ni¿ 4,28. 8 |
Data: Listopad 23 2015 14:51:55 | Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne? | Autor: Robson | Ka¿dy ma swoje priorytety. Wg mojej ¿ony: 9 |
Data: Listopad 23 2015 15:12:18 | Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne? | Autor: abn140 |
Ka¿dy ma swoje priorytety. Wg mojej ¿ony: hehe po roku szukania taniego auta ktore mniej wiecej jezdzi i wyglada rynek zredukowal oczekiwania: - serwo Cala reszta moze byc 'srednia'. i .... nadal bez auta.... 10 |
Data: Listopad 23 2015 19:48:27 | Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2015-11-23 o 15:12, abn140 pisze: Ka¿dy ma swoje priorytety. Wg mojej ¿ony: Skoro szukasz auta za flaszkê... -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶wiêty spokój." 11 |
Data: Listopad 23 2015 15:18:32 | Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne? | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-11-23 o 09:51, Bolko pisze: U cioci na imienianach zawsze schodzi wczeÅ›niej czy pó¼niej na samochody. Ka¿dy samochód spali tyle ile wlejesz i ani litra wiÄ™cej. Niezale¿nie od wielkoÅ›ci silnika. :-) Ale pojawi³o siÄ™ pytanie Tak, ale przy ró¿nych obrotach. Bo pomiÄ™dzy asfaltem a silnikiem sÄ… takie urzÄ…dzenia jak BÄ™dzie mniej. I ostatnie pytanie (w kontekÅ›cie VW)Nie ma. Jest natomiast sporo parametrów na których siÄ™ nie op³aca oszukiwać. Wymiary, waga, kolor. :-) Pozdrawiam 12 |
Data: Listopad 23 2015 20:13:02 | Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne? | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Bolko pisze tak: U cioci na imienianach zawsze schodzi wcze¶niej czy pó¼niej na Zazdraszczam takich beztroskich tematów-klimatów :) Ale pojawi³o siê pytanie Nie trzeba byæ fachowcem ¿eby poczuæ, ¿e autem z du¿ym silnikiem je¼dzi siê fajniej ni¿ z ma³ym. -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. 13 |
Data: Listopad 23 2015 13:01:57 | Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne? | Autor: Zenek Kapelinder | Zw³aszcza ze w mie¶cie wolno jechaæ 50 a za miastem dwa razy szybciej.. Wyj±tkiem s± autostrady. W mie¶cie fajnie siê je¼dzi ma³ym samochodem bo jest mniej problemów z parowaniem. Chujowa teoria ze autem z du¿ym silnikiem fajnie siê je¼dzi. 14 |
Data: Listopad 24 2015 00:15:29 | Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne? | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Zenek Kapelinder pisze tak: Zw³aszcza ze w mie¶cie wolno jechaæ 50 a za miastem dwa razy gówno prawda -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. 15 |
Data: Listopad 23 2015 15:56:51 | Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne? | Autor: Zenek Kapelinder | Jak ktos na wsi mieszka to tego co siê dzieje w miastach jego umys³ nie ogarnia. 16 |
Data: Listopad 24 2015 08:47:15 | Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne? | Autor: masti | Zenek Kapelinder wrote: Jak ktos na wsi mieszka to tego co siÄ™ dzieje w miastach jego umys³ nie ogarnia. to, ¿e ty nie oarniasz to nie znaczy, ¿e inni tez tak majÄ… -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoÅ›ci? -Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett 17 |
Data: Listopad 24 2015 11:06:48 | Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne? | Autor: robot | W dniu 2015-11-23 o 22:01, Zenek Kapelinder pisze: Chujowa teoria ze autem z du¿ym silnikiem fajnie siê je¼dzi.Sam jeste¶ chujowy. 18 |
Data: Listopad 23 2015 16:00:47 | Temat: Parametry samochody, które wa¿ne? | Autor: Zenek Kapelinder | Dla mojej zony kolor by³ wa¿ny. Zielony mia³ byæ i ¿eby ska³y sraly to ¿aden inny. 19 |
Data: Listopad 24 2015 01:05:31 | Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne? | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 23 Nov 2015 00:51:00 -0800 (PST), Bolko napisa³(a): I moje kolejne pytanie brzmi Moment jest przeliczany na moment na wale silnika. I je¶li chodzi o jego maksymaln± warto¶æ, to jest parametrem mówi±cym bardzo niewiele, praktycznie nic. Jak powiem Ci ¿e samochód ma 300Nm i wa¿y 1200kg to nadal bardzo niewiele bêdziesz wiedzia³ o jego osi±gach. Równie dobrze mo¿e to byæ jakie¶ zdech³e 1.9tdi z 115KM, a mo¿e te¿ byæ 3.2 o mocy 240KM które bêdzie przyspieszaæ 2x lepiej. Dopiero jak bêdziesz zna³ moc - czyli np. 150KM i masê 1200kg, no to ju¿ o osi±gach bêdzie wiadomo do¶æ sporo niezale¿nie czy to diesel, benzyna, turba-nieturba czy inne co¶, to mniej wiêcej wiadomo jak to siê bêdzie rozpêdzaæ. I ostatnie pytanie (w kontek¶cie VW) czasy na 1/4 mili z zawodów :) 20 |
Data: Listopad 23 2015 23:34:44 | Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne? | Autor: Bolko | W dniu wtorek, 24 listopada 2015 01:05:34 UTC+1 u¿ytkownik Tomasz Pyra napisa³: Dnia Mon, 23 Nov 2015 00:51:00 -0800 (PST), Bolko napisa³(a): Ja to rozumiem Tylko pierwszy komentarz by³ : no raczej, fizyka jest wszêdzie taka sama. Chyba ¿e to USA tam dostajesz Gdzie tam moc jest mierzona. Bo w³a¶nie powy¿szy komentarz nie daje mi spokoju. Bo pierwsze na imprezie stwierdzili ¿e Nm ¿e to te¿ jest wa¿ny parametr. Ja fachowiec nie jestem. Ale wiem ¿e jest takie urz±dzenie co skrzynia biegów siê nazywa. I albo mam MOMENT=du¿o si³y jak startuje Albo mam OBRÓT= du¿o obrotów jak szybko jade No i teraz nie wiem dlaczego o tym Nm zaczeli wszyscy mówiæ. Jak dla mnie to MOC < proste do oceny masa < proste do oceny skrzynia biegów < ????????????????? jest wa¿na. Bo mój traktor C330 ma w uj wielki moment tak ¿e oraæ w polu mogê. Ale jakbym chcia³ nad morze nim pojechaæ to ju¿ ciê¿ko by by³o. 21 |
Data: Listopad 24 2015 11:21:22 | Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne? | Autor: Adam | W dniu 2015-11-24 o 08:34, Bolko pisze: (...) A teraz we¼ ten silnik z C330 i za³ó¿ do innego pojazdu. Czyli w przybli¿eniu masz Defendera czy ichniego Discovery, wzglêdnie jakiego¶ Pajero. Da siê tym jechaæ i 160km/h. Ale dobre przy¶pieszenie jest tylko na pocz±tku - do ok. 50 km/h (np. Disco TD200), czy do 80 km/h (Pajero). Pó¼niej ju¿ - jak w Maluchu. Im wiêcej biegów, tym lepiej - mo¿na przy¶pieszaæ "podrêcznikowo" pomiêdzy max. momentem a max. moc±. Jak dobry automat - to jeszcze lepiej, brak strat czasu przy zmianie biegów. Po chwili: Trochê ¼le napisa³em: C330 jest chyba z silnikiem wolnoss±cym. Czyli trzeba porównywaæ np. z Mercedesem MB115 W200. -- Pozdrawiam. Adam 22 |
Data: Listopad 24 2015 10:55:37 | Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne? | Autor: robot | W dniu 2015-11-23 o 09:51, Bolko pisze: U cioci na imienianach zawsze schodzi wcze¶niej czy pó¼niej na samochody. W uproszczeniu: Najwa¿niejsza jest moc. Moc sk³ada siê z momentu oraz obrotów. Diesle maj± mniejsze obroty wiêc musz± mieæ wiêkszy moment, ¿eby mieæ tak± moc jak benzyniaki. 23 |
Data: Listopad 24 2015 11:31:41 | Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne? | Autor: Jacek | W dniu 2015-11-24 o 10:55, robot pisze: Najwa¿niejsza jest moc.Nie zawsze tak to wygl±da. Jak siê przesiad³em z 75 konnej octavii na 103 konne stilo, to wra¿enie mia³em, ¿e ten mocniejszy (i l¿ejszy) jest s³abszy. Stilo mia³o silnik "lubi±cy obroty" a wiêc o charakterystyce z maksimum momentu gdzie¶ ko³o 4000, a octavia ci±gnê³a ³adnie ju¿ od 2000. Jacek 24 |
Data: Listopad 24 2015 17:56:20 | Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne? | Autor: Shrek | On 24.11.2015 11:31, Jacek wrote: Moc sk³ada siê z momentu oraz obrotów.Nie zawsze tak to wygl±da. Jak siê przesiad³em z 75 konnej octavii na Z tego wynika tylko tyle, ¿e Stilo trzbaby³o krêciæ do 4000 a Octavii nie. Nie oznacza to, ¿e silnik by³ "s³abszy" a po prostu nieoptymalnie z niego korzysta³e¶:P Shrek 25 |
Data: Listopad 25 2015 01:38:02 | Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne? | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 24 Nov 2015 11:31:41 +0100, Jacek napisa³(a): W dniu 2015-11-24 o 10:55, robot pisze: No tak, ale co to za sens robiæ zawody w je¼dzie na niew³a¶ciwym biegu? 26 |
Data: Listopad 25 2015 08:03:56 | Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne? | Autor: Jacek | W dniu 2015-11-25 o 01:38, Tomasz Pyra pisze: No tak, ale co to za sens robiæ zawody w je¼dzie na niew³a¶ciwym biegu?Napisa³em "mia³em wra¿enie" pod k±tem tego, ¿e szanowny W±tkotwórca IMO nie bardzo wie, co to jest ten tajemniczy moment obrotowy i dlatego bardziej do niego przemawia t³umaczenie "humanistyczne". Co do jazdy na niew³a¶ciwym biegu to siê nie zgodzê, bo jad±c Stilo przy 2000 rpm i spokojnej je¼dzie wszystko by³o ok, gorzej, gdy trzeba by³o szybko przyspieszyæ - wtedy zostawa³y 2 opcje: daæ gaz i siê denerwowaæ, albo zredukowaæ bieg i przyspieszaæ. Osobi¶cie wolê auto, które ma w miarê dobre przyspieszenie w zakresie np. 2500-5000 rpm, od takiego, które ma ten zakres w±ski. Jacek |