Grupy dyskusyjne   »   Parametry samochody, które ważne?

Parametry samochody, które wa¿ne?



1 Data: Listopad 23 2015 00:51:00
Temat: Parametry samochody, które wa¿ne?
Autor: Bolko 

U cioci na imienianach zawsze schodzi wcze¶niej czy pó¼niej na samochody.

Wniosek
Czy jest to volvoS40 z 2 litrowym silnikiem czy skoda 1,4 to
pali na posobnym poziomie wg komputera czyli 7+/100km.

Ale pojawi³o siê pytanie
Moment obrotowy, modne s³owo?
Fachowcy mówili jaki on jest wa¿ny i trzeba na niego patrzeæ.
Fachowiec nie jestem wiec sprawdzi³em
https://pl.wikipedia.org/wiki/Moment_si%C5%82y
na samym dole
I co ?
Zale¿y od mocy i odwrotnie od obrotów.

I tak jeszcze jedno pytanie.
Bo jak producent mi pisze
¿e BMW ma 1000
a Audi ma 500 Nm
to oni w tych samych jednostkach licz± :)

Bo pomiêdzy asfaltem a silnikiem s± takie urz±dzenia jak
sprzêg³o,
skrzynia biegów,
mechanizm ró¿nicowy
i parê innych o których nie mam pojêcia.

I moje kolejne pytanie brzmi
jak Nm z hamowni (zak³adam ¿e moment jest mierzony na ko³ach)
ma siê do Nm w katalogu producenta.

I ostatnie pytanie (w kontek¶cie VW)
Czy s± jakie¶ paramtry w których producenci nie mog± oszukiwaæ?



2 Data: Listopad 23 2015 09:59:00
Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne?
Autor: Lewis 

W dniu 2015-11-23 o 09:51, Bolko pisze:

U cioci na imienianach zawsze schodzi wcze¶niej czy pó¼niej na samochody.

Wniosek
Czy jest to volvoS40 z 2 litrowym silnikiem czy skoda 1,4 to
pali na posobnym poziomie wg komputera czyli 7+/100km.

Ale pojawi³o siê pytanie
Moment obrotowy, modne s³owo?
Fachowcy mówili jaki on jest wa¿ny i trzeba na niego patrzeæ.
Fachowiec nie jestem wiec sprawdzi³em
https://pl.wikipedia.org/wiki/Moment_si%C5%82y
na samym dole
I co ?
Zale¿y od mocy i odwrotnie od obrotów.

I tak jeszcze jedno pytanie.
Bo jak producent mi pisze
¿e BMW ma 1000
a Audi ma 500 Nm
to oni w tych samych jednostkach licz± :)

no raczej, fizyka jest wszêdzie taka sama. Chyba ¿e to USA tam dostajesz WHP - Wheel Horse Power :)

Bo pomiêdzy asfaltem a silnikiem s± takie urz±dzenia jak
sprzêg³o,
skrzynia biegów,
mechanizm ró¿nicowy
i parê innych o których nie mam pojêcia.

I moje kolejne pytanie brzmi
jak Nm z hamowni (zak³adam ¿e moment jest mierzony na ko³ach)
ma siê do Nm w katalogu producenta.

Hamownia po przeliczeniu prze³o¿eñ i obliczeniu strat uk³adu napêdowego podaje moc na silniku. To nie USA :)


I ostatnie pytanie (w kontek¶cie VW)
Czy s± jakie¶ paramtry w których producenci nie mog± oszukiwaæ?

Wje¿d¿asz na rolki i widzisz co masz. W katalogu warto¶ci laboratoryjne zazwyczaj odbiegaj± od rzeczywistych ;)


A co do pojemno¶ci - Co to za silnik jak mój czajnik ma wiêksza pojemno¶æ :)


--
Pozdrawiam
Lewis

3 Data: Listopad 23 2015 13:44:27
Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne?
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Bolko"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

Ale pojawi³o siê pytanie
Moment obrotowy, modne s³owo?
Fachowcy mówili jaki on jest wa¿ny i trzeba na niego patrzeæ.
Fachowiec nie jestem wiec sprawdzi³em
https://pl.wikipedia.org/wiki/Moment_si%C5%82y
na samym dole
I co ?
Zale¿y od mocy i odwrotnie od obrotów.

Sa powiazane. Moc=moment * obroty.
Oczywicie moc maksymalna bedzie przy innych obrotach niz moment maksymalny, wiec wzor troche zawodzi, tym niemniej w praktyce auto o wysokim momencie bedzie mialo i wysoka moc i dobrze przyspieszalo.
Lekkie zamieszanie moze wprowadzic kwestia benzyna kontra diesel - obroty diesla nizsze, to i moment daje mniej mocy.

W praktyce moc bardziej miarodajna i silnik 150KM przyspiesza auto lepiej niz 100KM (zakladajac porownywalna mase) ... ale popatrz na wykres momentu - w niektorych silnikach mocno spada ponizej pewnych obrotow, i nie jezdzi sie tym przyjemnie.

Bo jak producent mi pisze
¿e BMW ma 1000
a Audi ma 500 Nm
to oni w tych samych jednostkach licz± :)

Zapewne tak. Mozesz miec jeszcze kGm, ale tu roznica 10x, albo funto-stopy.

Bo pomiêdzy asfaltem a silnikiem s± takie urz±dzenia jak
sprzêg³o,
skrzynia biegów,
mechanizm ró¿nicowy
i parê innych o których nie mam pojêcia.

No wlasnie - skrzynia zmienia moment, dyfer w czesci dyfrowej nie - ale zazwyczaj ma przekladnie, ktora zmienia ..

I ostatnie pytanie (w kontek¶cie VW)
Czy s± jakie¶ paramtry w których producenci nie mog± oszukiwaæ?

Na wszystkim moga :-)

J.

4 Data: Listopad 23 2015 17:19:50
Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne?
Autor: Scobowski 

W dniu 2015-11-23 o 13:44, J.F. pisze:

Sa powiazane. Moc=moment * obroty.

A to nie by³o jakos tak, ¿e moc wychodzi³a ~ jako pochodna momentu po obrotach?

5 Data: Listopad 23 2015 18:45:24
Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Scobowski,

Monday, November 23, 2015, 5:19:50 PM, you wrote:

W dniu 2015-11-23 o 13:44, J.F. pisze:

Sa powiazane. Moc=moment * obroty.

A to nie by³o jakos tak, ¿e moc wychodzi³a ~ jako pochodna momentu po
obrotach?

Przecie¿ to jest elementarna fizyka! moc=si³a*przesuniêcie/czas


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

6 Data: Listopad 24 2015 11:03:17
Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne?
Autor: robot 

W dniu 2015-11-23 o 17:19, Scobowski pisze:

W dniu 2015-11-23 o 13:44, J.F. pisze:

Sa powiazane. Moc=moment * obroty.

A to nie by³o jakos tak, ¿e moc wychodzi³a ~ jako pochodna momentu po obrotach?


Mo¿e chodzi³o o to ¿e prêdko¶æ to pochodna przyspieszenia.

7 Data: Listopad 23 2015 05:36:41
Temat: Parametry samochody, które wa¿ne?
Autor: Zenek Kapelinder 

U cioci na imieniach samochody pala nie wiêcej ni¿ 4,28.

8 Data: Listopad 23 2015 14:51:55
Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne?
Autor: Robson 

Ka¿dy ma swoje priorytety. Wg mojej ¿ony:
1. kolor nadwozia
2. automat

9 Data: Listopad 23 2015 15:12:18
Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne?
Autor: abn140 


Ka¿dy ma swoje priorytety. Wg mojej ¿ony:
1. kolor nadwozia
2. automat

hehe po roku szukania taniego auta ktore mniej wiecej jezdzi i wyglada rynek
zredukowal oczekiwania:
- serwo
Cala reszta moze byc 'srednia'.
i .... nadal bez auta....

10 Data: Listopad 23 2015 19:48:27
Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne?
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2015-11-23 o 15:12, abn140 pisze:

Ka¿dy ma swoje priorytety. Wg mojej ¿ony:
1. kolor nadwozia
2. automat

hehe po roku szukania taniego auta ktore mniej wiecej jezdzi i wyglada rynek
zredukowal oczekiwania:
- serwo
Cala reszta moze byc 'srednia'.
i .... nadal bez auta....

Skoro szukasz auta za flaszkê...

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶wiêty spokój."

11 Data: Listopad 23 2015 15:18:32
Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne?
Autor: RadoslawF 

W dniu 2015-11-23 o 09:51, Bolko pisze:

U cioci na imienianach zawsze schodzi wczeÅ›niej czy pó¼niej na samochody.

Wniosek
Czy jest to volvoS40 z 2 litrowym silnikiem czy skoda 1,4 to
pali na posobnym poziomie wg komputera czyli 7+/100km.

Ka¿dy samochód spali tyle ile wlejesz i ani litra wiÄ™cej.
Niezale¿nie od wielkoÅ›ci silnika.  :-)

Ale pojawi³o siÄ™ pytanie
Moment obrotowy, modne s³owo?
Fachowcy mówili jaki on jest wa¿ny i trzeba na niego patrzeć.
Fachowiec nie jestem wiec sprawdzi³em
https://pl.wikipedia.org/wiki/Moment_si%C5%82y
na samym dole
I co ?
Zale¿y od mocy i odwrotnie od obrotów.

I tak jeszcze jedno pytanie.
Bo jak producent mi pisze
¿e BMW ma 1000
a Audi ma 500 Nm
to oni w tych samych jednostkach liczÄ… :)

Tak, ale przy ró¿nych obrotach.

Bo pomiędzy asfaltem a silnikiem są takie urządzenia jak
sprzÄ™g³o,
skrzynia biegów,
mechanizm ró¿nicowy
i parÄ™ innych o których nie mam pojÄ™cia.

I moje kolejne pytanie brzmi
jak Nm z hamowni (zak³adam ¿e moment jest mierzony na ko³ach)
ma siÄ™ do Nm w katalogu producenta.

Będzie mniej.

I ostatnie pytanie (w kontekście VW)
Czy sÄ… jakieÅ› paramtry w których producenci nie mogÄ… oszukiwać?

Nie ma.
Jest natomiast sporo parametrów na których siÄ™ nie op³aca oszukiwać.
Wymiary, waga, kolor.  :-)


Pozdrawiam

12 Data: Listopad 23 2015 20:13:02
Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne?
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  Bolko pisze tak:

U cioci na imienianach zawsze schodzi wcze¶niej czy pó¼niej na
samochody.

Zazdraszczam takich beztroskich tematów-klimatów :)
 
Ale pojawi³o siê pytanie
Moment obrotowy, modne s³owo?
Fachowcy mówili jaki on jest wa¿ny i trzeba na niego patrzeæ.

Nie trzeba byæ fachowcem ¿eby poczuæ, ¿e autem z du¿ym silnikiem je¼dzi
siê fajniej ni¿ z ma³ym.


--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

13 Data: Listopad 23 2015 13:01:57
Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne?
Autor: Zenek Kapelinder 

Zw³aszcza ze w mie¶cie wolno jechaæ 50 a za miastem dwa razy szybciej.. Wyj±tkiem s± autostrady. W mie¶cie fajnie siê je¼dzi ma³ym samochodem bo jest mniej problemów z parowaniem. Chujowa teoria ze autem z du¿ym silnikiem fajnie siê je¼dzi.

14 Data: Listopad 24 2015 00:15:29
Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne?
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  Zenek Kapelinder pisze tak:

Zw³aszcza ze w mie¶cie wolno jechaæ 50 a za miastem dwa razy
szybciej. Wyj±tkiem s± autostrady. W mie¶cie fajnie siê je¼dzi
ma³ym samochodem bo jest mniej problemów z parowaniem. Chujowa
teoria ze autem z du¿ym silnikiem fajnie siê je¼dzi.


gówno prawda


--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

15 Data: Listopad 23 2015 15:56:51
Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne?
Autor: Zenek Kapelinder 

Jak ktos na wsi mieszka to tego co siê dzieje w miastach jego umys³ nie ogarnia.

16 Data: Listopad 24 2015 08:47:15
Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne?
Autor: masti 

Zenek Kapelinder wrote:

Jak ktos na wsi mieszka to tego co siÄ™ dzieje w miastach jego umys³ nie ogarnia.

to, ¿e ty nie oarniasz to nie znaczy, ¿e inni tez tak majÄ…

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett

17 Data: Listopad 24 2015 11:06:48
Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne?
Autor: robot 

W dniu 2015-11-23 o 22:01, Zenek Kapelinder pisze:

Chujowa teoria ze autem z du¿ym silnikiem fajnie siê je¼dzi.

Sam jeste¶ chujowy.

18 Data: Listopad 23 2015 16:00:47
Temat: Parametry samochody, które wa¿ne?
Autor: Zenek Kapelinder 

Dla mojej zony kolor by³ wa¿ny. Zielony mia³ byæ i ¿eby ska³y sraly to ¿aden inny.

19 Data: Listopad 24 2015 01:05:31
Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne?
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Mon, 23 Nov 2015 00:51:00 -0800 (PST), Bolko napisa³(a):

I moje kolejne pytanie brzmi
jak Nm z hamowni (zak³adam ¿e moment jest mierzony na ko³ach)
ma siê do Nm w katalogu producenta.

Moment jest przeliczany na moment na wale silnika.
I je¶li chodzi o jego maksymaln± warto¶æ, to jest parametrem mówi±cym
bardzo niewiele, praktycznie nic.

Jak powiem Ci ¿e samochód ma 300Nm i wa¿y 1200kg to nadal bardzo niewiele
bêdziesz wiedzia³ o jego osi±gach.
Równie dobrze mo¿e to byæ jakie¶ zdech³e 1.9tdi z 115KM, a mo¿e te¿ byæ 3.2
o mocy 240KM które bêdzie przyspieszaæ 2x lepiej.

Dopiero jak bêdziesz zna³ moc - czyli np. 150KM i masê 1200kg, no to ju¿ o
osi±gach bêdzie wiadomo do¶æ sporo niezale¿nie czy to diesel, benzyna,
turba-nieturba czy inne co¶, to mniej wiêcej wiadomo jak to siê bêdzie
rozpêdzaæ.

I ostatnie pytanie (w kontek¶cie VW)
Czy s± jakie¶ paramtry w których producenci nie mog± oszukiwaæ?

czasy na 1/4 mili z zawodów :)

20 Data: Listopad 23 2015 23:34:44
Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne?
Autor: Bolko 

W dniu wtorek, 24 listopada 2015 01:05:34 UTC+1 u¿ytkownik Tomasz Pyra napisa³:

Dnia Mon, 23 Nov 2015 00:51:00 -0800 (PST), Bolko napisa³(a):

> I moje kolejne pytanie brzmi
> jak Nm z hamowni (zak³adam ¿e moment jest mierzony na ko³ach)
> ma siê do Nm w katalogu producenta.

Moment jest przeliczany na moment na wale silnika.
I je¶li chodzi o jego maksymaln± warto¶æ, to jest parametrem mówi±cym
bardzo niewiele, praktycznie nic.

Jak powiem Ci ¿e samochód ma 300Nm i wa¿y 1200kg to nadal bardzo niewiele
bêdziesz wiedzia³ o jego osi±gach.
Równie dobrze mo¿e to byæ jakie¶ zdech³e 1.9tdi z 115KM, a mo¿e te¿ byæ 3.2
o mocy 240KM które bêdzie przyspieszaæ 2x lepiej.

Dopiero jak bêdziesz zna³ moc - czyli np. 150KM i masê 1200kg, no to ju¿ o
osi±gach bêdzie wiadomo do¶æ sporo niezale¿nie czy to diesel, benzyna,
turba-nieturba czy inne co¶, to mniej wiêcej wiadomo jak to siê bêdzie
rozpêdzaæ.

Ja to rozumiem
Tylko pierwszy komentarz by³ :

no raczej, fizyka jest wszêdzie taka sama. Chyba ¿e to USA tam dostajesz
WHP - Wheel Horse Power :)

Gdzie tam moc jest mierzona.
Bo w³a¶nie powy¿szy komentarz nie daje mi spokoju.

Bo pierwsze na imprezie stwierdzili ¿e Nm ¿e to te¿ jest wa¿ny parametr.
Ja fachowiec nie jestem.
Ale wiem ¿e jest takie urz±dzenie co skrzynia biegów siê nazywa.
I albo mam MOMENT=du¿o si³y jak startuje
Albo mam OBRÓT= du¿o obrotów jak szybko jade

No i teraz nie wiem dlaczego o tym Nm zaczeli wszyscy mówiæ.
Jak dla mnie to
MOC < proste do oceny
masa < proste do oceny
skrzynia biegów < ?????????????????
jest wa¿na.
Bo mój traktor C330 ma w uj wielki moment tak ¿e oraæ w polu mogê.
Ale jakbym chcia³ nad morze nim pojechaæ to ju¿ ciê¿ko by by³o.

21 Data: Listopad 24 2015 11:21:22
Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne?
Autor: Adam 

W dniu 2015-11-24 o 08:34, Bolko pisze:

(...)
No i teraz nie wiem dlaczego o tym Nm zaczeli wszyscy mówiæ.
Jak dla mnie to
MOC < proste do oceny
masa < proste do oceny
skrzynia biegów < ?????????????????
jest wa¿na.
Bo mój traktor C330 ma w uj wielki moment tak ¿e oraæ w polu mogê.
Ale jakbym chcia³ nad morze nim pojechaæ to ju¿ ciê¿ko by by³o.



A teraz we¼ ten silnik z C330 i za³ó¿ do innego pojazdu. Czyli w przybli¿eniu masz Defendera czy ichniego Discovery, wzglêdnie jakiego¶ Pajero.
Da siê tym jechaæ i 160km/h. Ale dobre przy¶pieszenie jest tylko na pocz±tku - do ok. 50 km/h (np. Disco TD200), czy do 80 km/h (Pajero). Pó¼niej ju¿ - jak w Maluchu.
Im wiêcej biegów, tym lepiej - mo¿na przy¶pieszaæ "podrêcznikowo" pomiêdzy max. momentem a max. moc±. Jak dobry automat - to jeszcze lepiej, brak strat czasu przy zmianie biegów.

Po chwili:
Trochê ¼le napisa³em: C330 jest chyba z silnikiem wolnoss±cym. Czyli trzeba porównywaæ np. z Mercedesem MB115 W200.


--
Pozdrawiam.

Adam

22 Data: Listopad 24 2015 10:55:37
Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne?
Autor: robot 

W dniu 2015-11-23 o 09:51, Bolko pisze:

U cioci na imienianach zawsze schodzi wcze¶niej czy pó¼niej na samochody.

Wniosek
Czy jest to volvoS40 z 2 litrowym silnikiem czy skoda 1,4 to
pali na posobnym poziomie wg komputera czyli 7+/100km.

Ale pojawi³o siê pytanie
Moment obrotowy, modne s³owo?
Fachowcy mówili jaki on jest wa¿ny i trzeba na niego patrzeæ.
Fachowiec nie jestem wiec sprawdzi³em
https://pl.wikipedia.org/wiki/Moment_si%C5%82y
na samym dole
I co ?
Zale¿y od mocy i odwrotnie od obrotów.


W uproszczeniu:

Najwa¿niejsza jest moc.

Moc sk³ada siê z momentu oraz obrotów.

Diesle maj± mniejsze obroty wiêc musz± mieæ wiêkszy
moment, ¿eby mieæ tak± moc jak benzyniaki.

23 Data: Listopad 24 2015 11:31:41
Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne?
Autor: Jacek 

W dniu 2015-11-24 o 10:55, robot pisze:

Najwa¿niejsza jest moc.

Moc sk³ada siê z momentu oraz obrotów.

Diesle maj± mniejsze obroty wiêc musz± mieæ wiêkszy
moment, ¿eby mieæ tak± moc jak benzyniaki.
Nie zawsze tak to wygl±da. Jak siê przesiad³em z 75 konnej octavii na 103 konne stilo, to wra¿enie mia³em, ¿e ten mocniejszy (i l¿ejszy) jest s³abszy. Stilo mia³o silnik "lubi±cy obroty" a wiêc o charakterystyce z maksimum momentu gdzie¶ ko³o 4000, a octavia ci±gnê³a ³adnie ju¿ od 2000.
Jacek

24 Data: Listopad 24 2015 17:56:20
Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne?
Autor: Shrek 

On 24.11.2015 11:31, Jacek wrote:

Moc sk³ada siê z momentu oraz obrotów.

Diesle maj± mniejsze obroty wiêc musz± mieæ wiêkszy
moment, ¿eby mieæ tak± moc jak benzyniaki.
Nie zawsze tak to wygl±da. Jak siê przesiad³em z 75 konnej octavii na
103 konne stilo, to wra¿enie mia³em, ¿e ten mocniejszy (i l¿ejszy) jest
s³abszy. Stilo mia³o silnik "lubi±cy obroty" a wiêc o charakterystyce z
maksimum momentu gdzie¶ ko³o 4000, a octavia ci±gnê³a ³adnie ju¿ od 2000.

Z tego wynika tylko tyle, ¿e Stilo trzbaby³o krêciæ do 4000 a Octavii nie.

Nie oznacza to, ¿e silnik by³ "s³abszy" a po prostu nieoptymalnie z niego korzysta³e¶:P

Shrek

25 Data: Listopad 25 2015 01:38:02
Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne?
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 24 Nov 2015 11:31:41 +0100, Jacek napisa³(a):

W dniu 2015-11-24 o 10:55, robot pisze:
Najwa¿niejsza jest moc.

Moc sk³ada siê z momentu oraz obrotów.

Diesle maj± mniejsze obroty wiêc musz± mieæ wiêkszy
moment, ¿eby mieæ tak± moc jak benzyniaki.
Nie zawsze tak to wygl±da. Jak siê przesiad³em z 75 konnej octavii na
103 konne stilo, to wra¿enie mia³em, ¿e ten mocniejszy (i l¿ejszy) jest
s³abszy. Stilo mia³o silnik "lubi±cy obroty" a wiêc o charakterystyce z
maksimum momentu gdzie¶ ko³o 4000, a octavia ci±gnê³a ³adnie ju¿ od 2000.

No tak, ale co to za sens robiæ zawody w je¼dzie na niew³a¶ciwym biegu?

26 Data: Listopad 25 2015 08:03:56
Temat: Re: Parametry samochody, które wa¿ne?
Autor: Jacek 

W dniu 2015-11-25 o 01:38, Tomasz Pyra pisze:

No tak, ale co to za sens robiæ zawody w je¼dzie na niew³a¶ciwym biegu?
Napisa³em "mia³em wra¿enie" pod k±tem tego, ¿e szanowny W±tkotwórca IMO nie bardzo wie, co to jest ten tajemniczy moment obrotowy i dlatego bardziej do niego przemawia t³umaczenie "humanistyczne".
Co do jazdy na niew³a¶ciwym biegu to siê nie zgodzê, bo jad±c Stilo przy 2000 rpm i spokojnej je¼dzie wszystko by³o ok, gorzej, gdy trzeba by³o szybko przyspieszyæ - wtedy zostawa³y 2 opcje: daæ gaz i siê denerwowaæ, albo zredukowaæ bieg i przyspieszaæ.
Osobi¶cie wolê auto, które ma w miarê dobre przyspieszenie w zakresie np. 2500-5000 rpm, od takiego, które ma ten zakres w±ski.
Jacek

Re: Parametry samochody, które ważne?



Grupy dyskusyjne