90. nie ma FAP, 
A tu się chyba mylicie kolego, bo ten 90KM ma jakiś dodatkowy tłumik na drodze.
W swojej Xantii (2.0HDi, 110KM) wymieniałem ostatni tłumik więc pracownik
warsztatu sprawdzał w jakimś katalogu tłumików i patrzyłem mu przez ramię:
były chyba 8 różnych wersji układu wydechowego ale wszystkie 90KM miała
dodatkową puchę przy samym silniku (różnica była tylko na ostatnim tłumiku ze
względu na mk I /mk II i liftback /kombi) a wersja 110KM nie miała tej
dodatkowej puchy.
nie ma kola dwumasowego.
dokładnie  to nie ma dwumasowego koła pasowego od paska wielorowkowego napędu
osprzętu, bo koło zamachowe jest dwumasowe w obu. Ale to już nie jest duży
problem, zaczęły takie koła kosztować (ponć normalne pieniądze).
Moja Xantia 2.0HDi 110KM ma ~220kkm i jeszcze nic się z tymi kołami
dwumasowymi nie dzieje.
Nie ma też turbiny o zmiennej geometrii (bo chyba taka jest różnica)
90 warto odrazu zachipowac na 115-120 koni bo jest malawo.
Może i 90KM jest maławo, ale 110KM w Xantii wystarcza całkowicie, po mieście
nawet jest strasznie, bo lekko wciśniesz gaz, nie popatrzysz na licznik a tu
już 110km/h a nawet więcej.
Pzdrw
Franc "Rowery Poziome Rule"
--  
niczym niewyróżniający się IMK P7
granatowa Żaba z D7F i LPG "TKP Edition"
zielona Xantia II, kombi, 2.0Hdi
--  
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> 
http://www.gazeta.pl/usenet/
| 5 | 
Data: Luty 26 2008 21:30:51 | 
| Temat: Re: Peugeot 406 2.0 HDI - 90 czy 110 KM | 
| Autor: Bugatti  | 
Użytkownik "Franc "  napisał w wiadomości: 
 
 A tu się chyba mylicie kolego, bo ten 90KM ma jakiś dodatkowy tłumik na drodze. 
 
Określ dokładnie gdzie jest ten "tłumik" - jeśli wychodzi zaraz od turbiny to, to właśnie FAP jest...
 
--  
Bugatti
 
V12 TDI
 | 6 | 
Data: Luty 27 2008 09:12:35 |  | Temat: Re: Peugeot 406 2.0 HDI - 90 czy 110 KM |  | Autor: Marcin J. Kowalczyk  |  
Franc pisze: 
 90. nie ma FAP,  
 
 
A tu się chyba mylicie kolego, bo ten 90KM ma jakiś dodatkowy tłumik na drodze. 
W swojej Xantii (2.0HDi, 110KM) wymieniałem ostatni tłumik więc pracownik 
warsztatu sprawdzał w jakimś katalogu tłumików i patrzyłem mu przez ramię: 
były chyba 8 różnych wersji układu wydechowego ale wszystkie 90KM miała 
dodatkową puchę przy samym silniku (różnica była tylko na ostatnim tłumiku ze 
względu na mk I /mk II i liftback /kombi) a wersja 110KM nie miała tej 
dodatkowej puchy. 
 
nie mylicie, bo jezdzicie taka wersja w 307.
 nie ma kola dwumasowego. 
 
 
dokładnie  to nie ma dwumasowego koła pasowego od paska wielorowkowego napędu 
osprzętu, bo koło zamachowe jest dwumasowe w obu. Ale to już nie jest duży 
problem, zaczęły takie koła kosztować (ponć normalne pieniądze). 
 
kolo dwumasowe sprzegla - 2000pln, chociaz od jakis 2 miesiecy Sachs lub Valeo robia zamiennik jednomasowy. mylisz koło *pasowe* od *dwumasowego* to sa dwie *odmienne* rzeczy. Pasowe masz wlasnie przy osprzecie silnika , a dwumasowe to sprzeglo tak w uproszczeniu.
 Moja Xantia 2.0HDi 110KM ma ~220kkm i jeszcze nic się z tymi kołami 
dwumasowymi nie dzieje. 
 
To masz szczescie, albo nie masz dwumasowki. Poszukaj na forum puga jak ludzie na to psiocza,
 Nie ma też turbiny o zmiennej geometrii (bo chyba taka jest różnica) 
 
i intercooler'a. brak zmiennej geometrii jest akurat + bo od niedawna Garet zaprzestal produkcji zestawow regeneracyjnych do sprezarek o zmiennej geometrii (bylo na grupie(). Wiec pewno pad sprezarki w HDI 110 (w zasadzie jest to 107 koni) bedzie duzo bardziej bolesny na portfela.
 90 warto odrazu zachipowac na 115-120 koni bo jest malawo. 
 
 
Może i 90KM jest maławo, ale 110KM w Xantii wystarcza całkowicie, po mieście 
nawet jest strasznie, bo lekko wciśniesz gaz, nie popatrzysz na licznik a tu 
już 110km/h a nawet więcej. 
 
110 koni jest juz OK, ja chce chipowac 307 na 115 koni.
  |  |