Peugeot Partner 2.0 HDI (podsumowanie)
1 | Data: Marzec 09 2007 18:59:19 |
Temat: Peugeot Partner 2.0 HDI | |
Autor: MK | Witam, 2 |
Data: Marzec 09 2007 20:09:28 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: Czarek Daniluk | Użytkownik MK napisał: Witam, Ja dodam że moje służbowe Berlingo HDI przy 170km/h jedzie w.g GPS'a 155km/h ;) a tak się zachwycałem że taki szybki, taki fajny ;) a tu błąd pomiaru 15km/h ;) oczywiście 155km/h jest jak najbardziej fabryczną prędkością max. Pozdro !! 3 |
Data: Marzec 09 2007 19:15:03 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: Waldek Godel | Dnia Fri, 09 Mar 2007 20:09:28 +0100, Czarek Daniluk napisał(a): Ja dodam że moje służbowe Berlingo HDI przy 170km/h jedzie w.g GPS'a czyli standardowe 10% jak w każdym samochodzie -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org Jeżeli nie ma dowodu, to istnieje poważna przesłanka, że taki dowód może istnieć - Jacek Kurski 4 |
Data: Marzec 09 2007 22:26:33 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: Boombastic | czyli standardowe 10% jak w każdym samochodzie Nie jak w każdym samochodzie. 5 |
Data: Marzec 09 2007 22:48:07 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: PeJot - Krk | Użytkownik "Waldek Godel" napisał w wiadomości Dnia Fri, 09 Mar 2007 20:09:28 +0100, Czarek Daniluk napisał(a): Raczej jak w wielu francuskich samochodach ;) Był kiedyś test i w :francuzach" jest tragedia ... pozdro PeJot Civic 3D 1.4iS'97 6 |
Data: Marzec 09 2007 23:29:06 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: karkow |
Raczej jak w wielu francuskich samochodach ;) nieprawda, kiedys gdy jechalem 307mką fotoradar "zmierzyl" :-D predkosc i dokladnie tyle samo co na licznku było;-) pozdrawiam 7 |
Data: Marzec 10 2007 00:19:54 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: PeJot - Krk | Użytkownik "karkow" napisał w wiadomości Raczej jak w wielu francuskich samochodach ;)nieprawda, kiedys gdy jechalem 307mką fotoradar "zmierzyl" :-D predkosc i dokladnie tyle samo co na licznku było;-) Dobre! A było kupić jakiś starszy model ? :P pozdro PeJot 8 |
Data: Marzec 10 2007 00:02:51 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: Łukasz C. | PeJot - Krk napisał(a): czyli standardowe 10% jak w każdym samochodzie ROTFL! -- Łukasz C. 9 |
Data: Marzec 10 2007 21:30:25 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: PeJot - Krk | Użytkownik ""Łukasz C."" napisał w wiadomości ROTFL!czyli standardowe 10% jak w każdym samochodzieRaczej jak w wielu francuskich samochodach ;) Hehe, a jednak - znajdę gazetkę to zeskanuję :) pozdro PeJot Civic 3D 1.4iS'97 10 |
Data: Marzec 10 2007 08:02:52 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: GrzegorzG |
Witam, no a co to jest 90km na tak ciezki samochod... 11 |
Data: Marzec 10 2007 18:25:09 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: Marek P. | no a co to jest 90km na tak ciezki samochod... Dokładnie tak. Mam takiego i straszny muł chociaż jak jeździłem 1,9 to przesiadka wydawała się przejściem na rakietę. Miekkie zawieszenie, wysoka buda i spora masa sprawia że gdy przesiadam się na 90 KM (też diesel) mazdę to dopiero czuję się jak w rakiecie tym bardziej że turbina niżej działa. -- Pozdr Marek P. Mazda 323 2,0 DiTD PMS + President Herbert ASC + WA-27 Mitsubishi Lancer 1,5 GLXi PMS + President Herbert ASC + AT-71 Peugeot Partner 2.0 HDI + President Herbert ASC + Sirio DV 27 12 |
Data: Marzec 10 2007 18:22:03 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: MK | Przetestowałem dziada i 13 |
Data: Marzec 10 2007 18:27:39 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: Marek P. | Komputer ogranicza obroty do 5 tys, (czerwone pole od 5,5 tys) Mój ma tak samo. To już drugi i myślałem że to normalne. To diesel. Tu się nie jeździ na wysokich obrotach. -- Pozdr Marek P. Mazda 323 2,0 DiTD PMS + President Herbert ASC + WA-27 Mitsubishi Lancer 1,5 GLXi PMS + President Herbert ASC + AT-71 Peugeot Partner 2.0 HDI + President Herbert ASC + Sirio DV 27 14 |
Data: Marzec 10 2007 17:33:25 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: Waldek Godel | Dnia Sat, 10 Mar 2007 18:27:39 +0100, Marek P. napisał(a): Komputer ogranicza obroty do 5 tys, (czerwone pole od 5,5 tys) taaa.. a za pół roku będzie płacz na newsach - "te diesle, to miały być takie trwałe... a tu już poleciała głowica i turbina się rozsypała" -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org Jeżeli nie ma dowodu, to istnieje poważna przesłanka, że taki dowód może istnieć - Jacek Kurski 15 |
Data: Marzec 10 2007 18:38:06 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: Marek P. | Komputer ogranicza obroty do 5 tys, (czerwone pole od 5,5 tys) Sugerujesz że ma ciągnąć do 6 tys czy do odcięcia ? Poprzedni przejechał 350 tys i silnik miał się dobrze a 4 tys raczej nie przekraczałem. -- Pozdr Marek P. Mazda 323 2,0 DiTD PMS + President Herbert ASC + WA-27 Mitsubishi Lancer 1,5 GLXi PMS + President Herbert ASC + AT-71 Peugeot Partner 2.0 HDI + President Herbert ASC + Sirio DV 27 16 |
Data: Marzec 10 2007 18:55:23 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: MK | Marek P. napisał(a): Do czerwonego pola a dalej odcinać.taaa.. a za pół roku będzie płacz na newsach - "te diesle, to miałyKomputer ogranicza obroty do 5 tys, (czerwone pole od 5,5 tys)Mój ma tak samo. To już drugi i myślałem że to normalne. To diesel. Poprzedni przejechał 350 tys i silnik miał się dobrze a 4 tys raczej nie przekraczałem.OK przekraczać 4 tys czy nie, ale nie o to chodzi. Silnik w miare ciągnie przy 2 tys obrotów a dalej nie. To jest TURBO to przy 2 tys, 3 czy 4 powinien mieć ten sam moment. Po co zakłada się turbo? aby wraz ze wzrostem obrotów zwiększać ciśnienie przez co nie spada moment wraz ze wzrostem obrotów. MK 17 |
Data: Marzec 10 2007 18:21:11 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: Waldek Godel | Dnia Sat, 10 Mar 2007 18:55:23 +0100, MK napisał(a): Po co zakłada się turbo? aby wraz ze wzrostem obrotów zwiększać no cóż.. ja tam zawsze głupi myślałem, że doładowanie jest po to, żeby można było dać więcej paliwa przy zachowaniu odpowiednich proporcji mieszanki, ale człowiek się jak widać całe życie uczy... tyle, że z latami coraz te teorie ciekawsze. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org Jeżeli nie ma dowodu, to istnieje poważna przesłanka, że taki dowód może istnieć - Jacek Kurski 18 |
Data: Marzec 10 2007 19:49:09 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: MK | Waldek Godel napisał(a): Dnia Sat, 10 Mar 2007 18:55:23 +0100, MK napisał(a): zgadza się, przez co zwiększa się moc i przy okazji zwiększa elastyczność silnika na wyższych obrotach. im większe obroty tym większa wydajność turbo. Kilka lat temu pewnie z 10 lat temu miałem okazje przejechać się sportowym 2.0 turbo był to opel calibra fakt że miało to 200KM ale dzięki turbo ładnie ciągnie od 2 do 7 tys obrotów, wciskasz pedał gazu i trzymasz a samochód cały czas wciska cie w fotel. MK 19 |
Data: Marzec 10 2007 20:05:11 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: Marek P. | Kilka lat temu pewnie z 10 lat temu miałem okazje przejechać Ale my cały czas piszemy o HDI (diesel) Benzyną mozęsz ciągnąć do 7 tys. Diesel przy 4-5 tys już się jakby nasyca i nie chce się kręcić. -- Pozdr Marek P. Mazda 323 2,0 DiTD PMS + President Herbert ASC + WA-27 Mitsubishi Lancer 1,5 GLXi PMS + President Herbert ASC + AT-71 Peugeot Partner 2.0 HDI + President Herbert ASC + Sirio DV 27 20 |
Data: Marzec 10 2007 20:16:10 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: MK | Marek P. napisał(a): Diesel przy 4-5 tys już się jakby nasyca iNo to po to mu turbo się zakłada aby ciągnął na wyższych obrotach i był bardziej elastyczny tak jak silnik benzynowy. MK 21 |
Data: Marzec 10 2007 20:23:01 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: Marek P. | MK wrote: Marek P. napisał(a): Ręce opadają. Patrz post Waldek Godel z godz. 20:09 -- Pozdr Marek P. Mazda 323 2,0 DiTD PMS + President Herbert ASC + WA-27 Mitsubishi Lancer 1,5 GLXi PMS + President Herbert ASC + AT-71 Peugeot Partner 2.0 HDI + President Herbert ASC + Sirio DV 27 22 |
Data: Marzec 11 2007 20:21:45 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: Adam Płaszczyca | On Sat, 10 Mar 2007 20:16:10 +0100, MK wrote: No to po to mu turbo się zakłada aby ciągnął Turbo nmie sprawi, że czas indukcji i spalania nagle się zmniejszy, a to jest ograniczeniem prędkości obrotowej silnika z obiegiem Diesla. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 23 |
Data: Marzec 10 2007 19:09:57 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: Waldek Godel | Dnia Sat, 10 Mar 2007 19:49:09 +0100, MK napisał(a): zgadza się, przez co zwiększa się moc i przy okazji zwiększa Bzdura, turbodiesel nigdy nie był elastyczniejszy od wolnossącego. Turbina daje większą moc ale w znacznie węższym zakresie obrotów, ponieważ zaczyna działać późno, odprężony silnik na niskich obrotach ma moc NIŻSZĄ niż podobny wolnossący. Natomiast spadek mocy jest bardzo podobny, i przy bardzo podobnych obrotach. Poprawiono to w najnowszych dieslach z bezpośrednim wtryskiem, ale poprawiono dół, powyżej 4000 moc leci na mordę jak dawniej (bo moment poleciał dużo niżej) Najnowsze silniki, jak 1.6 HDI mają najlepsze parametry w okolicach 2000 obrotów i w takim zakresie należy w miarę możliwości go utrzymywać. 2.0 HDI z osiołka najlepiej się czuł w zakresie 2500-3500 i tak trzymany daje najlepsze parametry. Te dane są powszechnie dostępne i trzeba być nieźle odpornym na fakty, żeby marudzić, że po 4700 nie ciągnie... to zakrawa wręcz na głupotę. Zresztą najwięcej diesli jest zarzynanych właśnie w służbowych autach, gdzie kierowcy przesiadają się ze szlifierek 1.4 czy 1.6 które były piłowane do oporu (bo to panie szef goni, trzeba szybko, szybko szyyybciutko, a szefem byli kumple na lanczu którym trzeba było się pochwalić jak się szybko przeleciało z tego miasta do innego miasta) na diesle i piłują tak samo. I potem się bierze opinia, że diesle słabe, głowice lecą, a turbiny jeszcze szybciej. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org Jeżeli nie ma dowodu, to istnieje poważna przesłanka, że taki dowód może istnieć - Jacek Kurski 24 |
Data: Marzec 10 2007 21:07:13 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: MK | Waldek Godel napisał(a): Dnia Sat, 10 Mar 2007 19:49:09 +0100, MK napisał(a): to znaczy że turbo zmniejsza użyteczny zakres obrotów silnika ? Turbina daje większą moc ale w znacznie węższym zakresie obrotów, ponieważ nie bardzo to rozumiem.
ok czyli diesel ciągnie do 4 tys obr i nie zależnie od turbo to jest granica ? Najnowsze silniki, jak 1.6 HDI mają najlepsze parametry w okolicach 2000 spokojnie jeżdżąc prywatnym (fiat brava),fakt że benzynowym wyższy bieg wrzucam przy 4 tys obrotów tak więc 4700 nie są wcale takimi wysokimi. Głównie poruszam się po mieście, prywatnym mogę jechać na jednym biegu od 20 do ponad 100 głównie na trójce, jak potrzeba to mogę depnąć do odcięcia 130. Teraz pytanie to jak tym HDI się poruszać ? niby zakres jest od 1 tys do 5,5 tys obr gdzie się zaczyna czerwone pole ale co widze z odpowiedzi to nie ma sensu kręcić więcej jak 4 tys. czyli użyteczny zakres będzie od 1 do 4 tys obr ? trochę słabo na nowoczesny silnik skoro w 10 letniej bravce mogę jeździć od 1 - 7 tys obr ! MK 25 |
Data: Marzec 10 2007 20:11:39 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: Waldek Godel | Dnia Sat, 10 Mar 2007 21:07:13 +0100, MK napisał(a): to znaczy że turbo zmniejsza użyteczny zakres obrotów silnika ? oczywiście nie bardzo to rozumiem. trudno, zdarza się.. ok czyli diesel ciągnie do 4 tys obr i nie zależnie od turbo to jest każdy silnik ciągnie tyle ile go zaprojektowano i zrobiono. diesle zazwyczaj kończą nisko, poniżej 5000 spokojnie jeżdżąc prywatnym (fiat brava),fakt że benzynowym wyższy bieg a w dieslu można przy 2500 i to cała różnica Głównie poruszam się po mieście, prywatnym mogę jechać na jednym biegu tylko po co? niby zakres jest od 1 tys do 5,5 tys obr gdzie się zaczyna czerwone pole nie, tak jak napisałem - 2500-3500. nawet nie przeczytałeś dokładnie? trochę słabo na nowoczesny silnik skoro w 10 letniej bravce mogę nowoczesności nie mierzy się obrotami. szczególnie maksymalnymi. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org Jeżeli nie ma dowodu, to istnieje poważna przesłanka, że taki dowód może istnieć - Jacek Kurski 26 |
Data: Marzec 10 2007 21:47:18 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: MK | Waldek Godel napisał(a): Dnia Sat, 10 Mar 2007 21:07:13 +0100, MK napisał(a): w bravce też mogę wrzucać wyższy przy 2,5 tys ale wtedy nie będzie taka dynamiczna. aby uzyskać maksymalną moc i wyprzedzić szybko np TIRa. OK czyli ilu obrotów mam nie przekraczać ? nie ale nowocześniejszy -> lepsze parametry !trochę słabo na nowoczesny silnik skoro w 10 letniej bravce mogę Wnioskuje z tego że właściciele diesli lubią trochę bajerować. koleś ma seata leona tdi podobno jakieś 150 KM i on mówi że przy 100 czy przy 150 przyspiesza tka samo natompast peugeot partner HDI do powyżej 100 to praktycznie wogóle nie przyspiesza. MK 27 |
Data: Marzec 10 2007 21:50:25 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: Marek P. | Wnioskuje z tego że właściciele diesli lubią trochę bajerować. Czytasz te posty czy piszesz aby pisać? Leona porównujesz do Partnera. Może lepiej sprawdź jak to TDI sprawuje się w Caddy Jeśli już chcesz porównać to może do 307ki. -- Pozdr Marek P. 28 |
Data: Marzec 10 2007 22:05:18 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: MK | Marek P. napisał(a): Wnioskuje z tego że właściciele diesli lubią trochę bajerować. nic nie rozumiecie, skoro przy 100 i przy 150 ma takie samo przyspieszenie to znaczy że (przykładowo) przy 100 ma 3000 tys obrotów przy 150 ma 4500 obrotów i przy 3000 i przy 4500 ma ten sam moment. natomiast partner HDI traci moment obrotowy wraz ze wzrostem obrotów. MK 29 |
Data: Marzec 11 2007 00:51:04 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: Alex81 | In article says... nic nie rozumiecie, skoro przy 100 i przy 150 ma takie Ale jesteś absolutnie przekonany że mówił cały czas o tym samym biegu? Inna sprawa że mocno przesadził ;) -- Alex GG#1667593 '97 Caro 1.6GLSI http://www.skotniczny.com/samochody/stratus/tjunink.jpg http://alex81.byxonline.com 30 |
Data: Marzec 11 2007 07:48:52 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: MK | Alex81 napisał(a): In article says... Raczej tak, każdy wie że im wyższy bieg tym gorzej samochód przyspiesza. Inna sprawa że mocno przesadził ;) Może będę miał okazje dziś innego turbo diesla przetestować. MK 31 |
Data: Marzec 11 2007 22:24:48 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: JanuSz | Użytkownik MK napisał: Alex81 napisał(a): W turbodieslach niekoniecznie. We fiacie (odcięcie 5300) po zmianie z 4 na 5 przy ok 4000 na 5 przy ok 2700 przyspiesza lepiej. O przyczynach napisali przedpiścy. Najlepsze przyspieszenie jest od 2000 do 3500, dlatego benzynowy zwykle zostaje daleko z tyłu na światłach, bo nim kierownik wkręci silnik na wysokie obroty, to już może tylko poczytać tylną rejestrację.
32 |
Data: Marzec 11 2007 22:38:46 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: Piotr P | JanuSz napisał(a): Użytkownik MK napisał: Jeżeli porównujesz silniki o tej samej mocy to chyba nie jest takie proste. Ile biegów musisz użyć w dieslu żeby dojść do 100? 140? Choć po ostatnich jazdach Avensisem 2.2 coraz bardziej podobają mi się traktory.
33 |
Data: Marzec 11 2007 21:49:35 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: Waldek Godel | Dnia Sun, 11 Mar 2007 22:38:46 +0100, Piotr P napisał(a): Jeżeli porównujesz silniki o tej samej mocy to chyba nie jest takie Na upartego 3 - mój stary diesel ma odcięcie przy 98 na III biegu. Tylko jest zasadnicze pytanie - PO CO? skoro można przy 60 wrzucić V i osiągnąć to samo szybciej, z mniejszym spalaniem i nie męcząc silnika. To zresztą silnie zależy od przełożeń skrzyni - turbodiesle mają inne niż wolnossące itp. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org Jeżeli nie ma dowodu, to istnieje poważna przesłanka, że taki dowód może istnieć - Jacek Kurski 35 |
Data: Marzec 12 2007 21:25:43 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: Waldek Godel | Dnia Mon, 12 Mar 2007 21:47:19 +0100, Piotr P napisał(a): Ale sam przyznasz że ani to zdrowe nie będzie ciągnąć go tak na 3-ce, Dlatego właśnie zapytałem retorycznie po co tak ciągnąć. stracisz. Choć jak powiedziałem traktorki robią się coraz milsze w zawsze były miłe, tylko trzeba było mieć właściwy silnik. Citroenowski 1.9D wyprzedzał konkurencję o epokę (biorąc pod uwagę, ze to konstrukcja z późnych lat 70), podobnie 1.4D a potem 1.5D -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org Jeżeli nie ma dowodu, to istnieje poważna przesłanka, że taki dowód może istnieć - Jacek Kurski 36 |
Data: Marzec 12 2007 09:13:42 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: Stanislaw Chmielarz | Piotr P wrote: Jeżeli porównujesz silniki o tej samej mocy to chyba nie jest Xantia 1.9 TD jak mocno przyspieszam to piatke wrzucam przy 130. -- Pozdrowienia!!StaCH Sieci,systemy,serwis PC,alarmy,kamery,domofony,sterowniki PLC. http://www.uniprojekt.com mobile:http://wap.uniprojekt.com 37 |
Data: Marzec 12 2007 18:47:46 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: JanuSz | Użytkownik Piotr P napisał: Do 100 - 3 biegi do 140 - 4 biegi, choć lepiej przy 120 wrzucić piątkę - lepiej przyspieszy, ale stracę czas na zmianę biegu. Tyle że w benzynowym musisz ruszyć od razu na wysokich obrotach, bo stracisz czas. Choć po ostatnich jazdach Avensisem 2.2 coraz bardziej podobają mi się traktory. Nie muszą wyć silnikiem, żeby dobrze przyspieszać. A benzynowy jak wyje to i pije - i tu jest zaleta diesla. Choć jeśli ktoś lubi taką melodię i chce za nią zapłacić, to dlaczego nie? :) 38 |
Data: Marzec 12 2007 19:47:46 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: MK | JanuSz napisał(a): Użytkownik Piotr P napisał: Sprawdziłem Peugeot Partner 2.0 HDI dojdzie na 3 do 100 ale od 70 do tych 100 będzie przyspieszał minutę do 140 - 4 biegi,na 4 biegu do 100 to jeszcze jakoś dojdzie ale do 140 będzie się bujać minutę. Problem polega w elastyczności silnika, np jadę na 5 biegu 80 i chce wyprzedzić TIRa i czy zredukuję na 3 bieg czy będę robić na 5tce to będzie się tak samo bujać. w weekend miałem okazje jako pasażer testnąć astrę CDTI 90KM i dużo lepiej ciągnie równo przyspiesza w pełnym zakresie obrotów natomiast silnik HDI ciągnie dobrze tylko do 3 tys obrotów myślałem że jest uszkodzony ale ten typ tak podobno ma. MK 39 |
Data: Marzec 12 2007 19:47:46 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: MK | JanuSz napisał(a): Użytkownik Piotr P napisał: Sprawdziłem Peugeot Partner 2.0 HDI dojdzie na 3 do 100 ale od 70 do tych 100 będzie przyspieszał minutę do 140 - 4 biegi,na 4 biegu do 100 to jeszcze jakoś dojdzie ale do 140 będzie się bujać minutę. Problem polega w elastyczności silnika, np jadę na 5 biegu 80 i chce wyprzedzić TIRa i czy zredukuję na 3 bieg czy będę robić na 5tce to będzie się tak samo bujać. w weekend miałem okazje jako pasażer testnąć astrę CDTI 90KM i dużo lepiej ciągnie równo przyspiesza w pełnym zakresie obrotów natomiast silnik HDI ciągnie dobrze tylko do 3 tys obrotów myślałem że jest uszkodzony ale ten typ tak podobno ma. MK 40 |
Data: Marzec 12 2007 19:47:46 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: MK | JanuSz napisał(a): Użytkownik Piotr P napisał: Sprawdziłem Peugeot Partner 2.0 HDI dojdzie na 3 do 100 ale od 70 do tych 100 będzie przyspieszał minutę do 140 - 4 biegi,na 4 biegu do 100 to jeszcze jakoś dojdzie ale do 140 będzie się bujać minutę. Problem polega w elastyczności silnika, np jadę na 5 biegu 80 i chce wyprzedzić TIRa i czy zredukuję na 3 bieg czy będę robić na 5tce to będzie się tak samo bujać. w weekend miałem okazje jako pasażer testnąć astrę CDTI 90KM i dużo lepiej ciągnie równo przyspiesza w pełnym zakresie obrotów natomiast silnik HDI ciągnie dobrze tylko do 3 tys obrotów myślałem że jest uszkodzony ale ten typ tak podobno ma. MK 42 |
Data: Marzec 14 2007 08:50:31 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: JanuSz | Użytkownik Piotr P napisał:
O,zwłaszcza to. Wysokie obroty są miłe dla ucha, ale niemiłe dla kieszeni. Mnie nie boli jak dokręcam silnik do 5-6 J.w. tysięcy ale dla kierowcy diesla było by to mordowanie silnika, bo jeździ on przecież na codzień z niższymi obrotami. Mój do 5 tys radzi sobie nieźle, mimo że diesel, przy 5300 ma odcięcie. Powyżej 4 tys już pracuje trochę podobnie do benzyny, ale wolę nie patrzyć na komputer :) Ekonomiczność to zupełnie inna historia - zużycie benzyny zawsze było wyższe. Pozostają dyskusje typu gaz, beznyna czy diesel, ale nie o tym tu dyskutowaliśmy. No tak. Dla mnie (w zakresie dyskusji) zaletą diesla jest to, że jadąc np 60 na 4 nie muszę redukować, aby szybko przyspieszyć. Wystarczy dodać gazu. 43 |
Data: Marzec 10 2007 20:53:28 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: Waldek Godel | Dnia Sat, 10 Mar 2007 21:47:18 +0100, MK napisał(a): nie ale nowocześniejszy -> lepsze parametry ! może załóż magnetyzery i świetlówki. Ja wysiadam. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org Jeżeli nie ma dowodu, to istnieje poważna przesłanka, że taki dowód może istnieć - Jacek Kurski 44 |
Data: Marzec 10 2007 22:19:08 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: MK | Waldek Godel napisał(a): Dnia Sat, 10 Mar 2007 21:47:18 +0100, MK napisał(a):Nie o ot mi chodziło, ale że jako dostałem samochód 90KM TURBO to powinno zrobić to ma mnie wrażenie i ten pojazd powinien mieć jakieś depnięcie. natomiast moje odczucia są podobne jak bym jechał starym katettem i przy mocniejszym depnięciu jest sporo hałasu i zero efektu a każdy co ma diesla strasznie go zachwala więc piszę tu bo chcę to zrozumieć o co w tym dieslu chodzi bo jak dla mnie to porażka. MK 45 |
Data: Marzec 11 2007 00:40:50 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: Boombastic | Nie o ot mi chodziło, ale że jako dostałem samochód 90 K to 90 KM, nie ma znaczenia czy z turbo, czy z diesla, czy z benzyny. To jest po prostu słaby silnik i koniec. Czego oczekujesz? Wbicia w fotel i odlotu do 200 km/h? Przecież to jest osiołek do pracy. 46 |
Data: Marzec 14 2007 08:40:14 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: Wlodek | Nie o ot mi chodziło, ale że jako dostałem samochód No niby tak ale jednak te 90koni moze byc oddane w rozny sposob i jak komus akurat przypasi charakter silnika to bedzie mu sie wydawalo, ze moze duzo wiecej. Dodatkowo nowego silnika trzeba sie troche "nauczyc". Jednym pasi, ze im wiecej gazu tym lepiej ciagnie, drudzy wola, zeby zaraz po nacisnieciu gazu przyspieszal a co pozniej to ich zbytnio nie obchodzi. Ja na ten przyklad wole wariant pierwszy ale niestety przyjdzie mi obecnie jezdzic wariantem zblizonym do 2 :( (tak pracuje oplowski 2.0 dth (100KM)- juz 2 razy wycofywalem sie z wyprzedzania, natomiast jazda 120 konnym jtd w vectrze C bardziej przypomina wariant pierwszy i to juz jest zupelnie inna bajka, duzo fajniejszy silnik) W. 47 |
Data: Marzec 11 2007 17:51:32 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: blackbird | Nie o ot mi chodziło, ale że jako dostałem samochód 90KM w Partnerze i kopniecie? Nie zartuj... natomiast moje odczucia są podobne jak bym jechał Jakim Kadetem? Chyba kazdy sprawny benzynowy Kadet od 1.4 poczynajac bedzie mial lepsze przyspieszenie niz ten Partner i nie ma w tym nic dziwnego. a każdy co ma diesla strasznie go zachwala Bo tak juz jest, ze wiekszosc osob bedzie zachwalac przyspieszenie nawet jezdzac CC700. Ze spalaniem tez jest podobnie - malo aut spala tyle ile producent przewiduje, wiekszosc osob deklaruje gdzies tak 2/3 - 4/5 normy fabrycznej. 48 |
Data: Marzec 10 2007 21:46:13 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: Marek P. | trochę słabo na nowoczesny silnik skoro w 10 letniej bravce mogę W Bravo masz 100 km/h na V biegu przu ok 3000 obr/min ja w HDI mam przy 2000 150 masz pewnie przy 5-6 tys a w HDI 3000 obr.min Chłopie. oprócz silnika jest jeszcze skrzynia. I nie porównuj znowu benzyny do ropniaka. Skoro się już uparłeś na tego Fiata to pojeździj JTD i sprawdż sam. -- Pozdr 49 |
Data: Marzec 10 2007 17:55:27 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI | Autor: Waldek Godel | Dnia Sat, 10 Mar 2007 18:38:06 +0100, Marek P. napisał(a): Sugerujesz że ma ciągnąć do 6 tys czy do odcięcia ? Nie, wręcz przeciwnie. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org Jeżeli nie ma dowodu, to istnieje poważna przesłanka, że taki dowód może istnieć - Jacek Kurski 50 |
Data: Marzec 11 2007 13:53:21 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI (podsumowanie) | Autor: MK | Po testach innego turbo diesla i rozmowach 51 |
Data: Marzec 11 2007 13:08:32 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI (podsumowanie) | Autor: Waldek Godel | Dnia Sun, 11 Mar 2007 13:53:21 +0100, MK napisał(a): Po testach innego turbo diesla i rozmowach noo.. wiosna idzie.. trolle z nor wyłażą... chłopaki, możecie letnie opony spokojnie zakładać. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org Jeżeli nie ma dowodu, to istnieje poważna przesłanka, że taki dowód może istnieć - Jacek Kurski 52 |
Data: Marzec 11 2007 16:00:38 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI (podsumowanie) | Autor: Stanislaw Chmielarz | MK wrote: Po testach innego turbo diesla i rozmowach Co Ty gadasz czlowieku? Ma Xantie 1.9 TD i spoko kreci do 4 tys. obrotow jak potrzebuje cos wyprzedzic na szybko. Normalnie na trasie jade na okolo 3tys. obrotow. Przy 2500 turbina ledwo doladowywuje. -- Pozdrowienia!!StaCH Sieci,systemy,serwis PC,alarmy,kamery,domofony,sterowniki PLC. http://www.uniprojekt.com mobile:http://wap.uniprojekt.com 53 |
Data: Marzec 11 2007 22:28:38 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI (podsumowanie) | Autor: JanuSz | Użytkownik Stanislaw Chmielarz napisał:
Masz stary silnik. Nowsze mają już wysoki moment od ok 1700. 54 |
Data: Marzec 12 2007 20:23:54 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI (podsumowanie) | Autor: Łukasz | MK wrote: francuskie diesle są do niczego, <rotfl> A to dobre. Ja moim HDI zrobiłem 140kkm przez dwa lata, idzie jak burza, mało pali i sie nie psuje. Kto Ci powiedział żeby nie przekraczać 2,5tyś obr ? Co prawda ja przy 2,5 zmieniam bieg, bo po prostu już nie ciągnie powyżej tych obrotów. No może czasem go przeciągne do 3tyś obr. -- Pozdrawiam - Łukasz Jeszke - Gdańsk Suzuki SJ410 86r. 1.0 4x4 i P.M.S Edition Berlingo 2.0HDi + U510+LemmAT71- P.M.S Edition Był : XM V6, Jeep XJ, UAZ 452, 469, VW Passat i inne gg i telefon : http://www.jeszke.org e-mail : antyspamowy 55 |
Data: Marzec 14 2007 08:53:08 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI (podsumowanie) | Autor: JanuSz | Użytkownik Łukasz napisał:
Naprawdę? To w jakim zakresie ciągnie? No może czasem go przeciągne do 3tyś obr. U mnie przeciąganie o jest dopiero powyżej 4000. 56 |
Data: Marzec 15 2007 02:45:04 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI (podsumowanie) | Autor: blackbird | No może czasem go przeciągne do 3tyś obr. Kupiles diesla i chcesz zeby jezdzil jak benzynowy... Trzeba bylo kupic prawdziwy silnik (benyznowy) i nie musialbys przeciagac, tylko jezdzilbys w normalnym, zakresie obrotow np. miedzy 4000 a 6500, zamiast w zakresie predkosci obrotowych sprzetu rolniczego, ktory meczy sie powyzej X obrotow. 57 |
Data: Marzec 16 2007 08:34:37 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI (podsumowanie) | Autor: icek | blackbird napisał(a): heh...No może czasem go przeciągne do 3tyś obr. ja to widze tak.. ten Pan od zawsze benzyna rulez, to jego pierwsze jazdy dieselkiem.. z moim kumplem zawsze się po pijaku kłócimy co lepsze, diesel czy benzyna :) jak się człowiek przyzwyczai to diesel jest super.. ja nie narzekam a na francuskim 1.9 cdi do 3,5-4k ciągne i jedzie :) ale lepiej zmienic bieg na 3,5k turbinka od 1,7k się włącza jest ok i nie narzekam :) -- pozdros icek 58 |
Data: Marzec 12 2007 20:23:54 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI (podsumowanie) | Autor: Łukasz | MK wrote: francuskie diesle są do niczego, <rotfl> A to dobre. Ja moim HDI zrobiłem 140kkm przez dwa lata, idzie jak burza, mało pali i sie nie psuje. Kto Ci powiedział żeby nie przekraczać 2,5tyś obr ? Co prawda ja przy 2,5 zmieniam bieg, bo po prostu już nie ciągnie powyżej tych obrotów. No może czasem go przeciągne do 3tyś obr. -- Pozdrawiam - Łukasz Jeszke - Gdańsk Suzuki SJ410 86r. 1.0 4x4 i P.M.S Edition Berlingo 2.0HDi + U510+LemmAT71- P.M.S Edition Był : XM V6, Jeep XJ, UAZ 452, 469, VW Passat i inne gg i telefon : http://www.jeszke.org e-mail : antyspamowy 59 |
Data: Marzec 14 2007 08:53:08 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI (podsumowanie) | Autor: JanuSz | Użytkownik Łukasz napisał:
Naprawdę? To w jakim zakresie ciągnie? No może czasem go przeciągne do 3tyś obr. U mnie przeciąganie o jest dopiero powyżej 4000. 60 |
Data: Marzec 15 2007 02:45:04 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI (podsumowanie) | Autor: blackbird | No może czasem go przeciągne do 3tyś obr. Kupiles diesla i chcesz zeby jezdzil jak benzynowy... Trzeba bylo kupic prawdziwy silnik (benyznowy) i nie musialbys przeciagac, tylko jezdzilbys w normalnym, zakresie obrotow np. miedzy 4000 a 6500, zamiast w zakresie predkosci obrotowych sprzetu rolniczego, ktory meczy sie powyzej X obrotow. 61 |
Data: Marzec 16 2007 08:34:37 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI (podsumowanie) | Autor: icek | blackbird napisał(a): heh...No może czasem go przeciągne do 3tyś obr. ja to widze tak.. ten Pan od zawsze benzyna rulez, to jego pierwsze jazdy dieselkiem.. z moim kumplem zawsze się po pijaku kłócimy co lepsze, diesel czy benzyna :) jak się człowiek przyzwyczai to diesel jest super.. ja nie narzekam a na francuskim 1.9 cdi do 3,5-4k ciągne i jedzie :) ale lepiej zmienic bieg na 3,5k turbinka od 1,7k się włącza jest ok i nie narzekam :) -- pozdros icek 62 |
Data: Marzec 12 2007 20:23:54 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI (podsumowanie) | Autor: Łukasz | MK wrote: francuskie diesle są do niczego, <rotfl> A to dobre. Ja moim HDI zrobiłem 140kkm przez dwa lata, idzie jak burza, mało pali i sie nie psuje. Kto Ci powiedział żeby nie przekraczać 2,5tyś obr ? Co prawda ja przy 2,5 zmieniam bieg, bo po prostu już nie ciągnie powyżej tych obrotów. No może czasem go przeciągne do 3tyś obr. -- Pozdrawiam - Łukasz Jeszke - Gdańsk Suzuki SJ410 86r. 1.0 4x4 i P.M.S Edition Berlingo 2.0HDi + U510+LemmAT71- P.M.S Edition Był : XM V6, Jeep XJ, UAZ 452, 469, VW Passat i inne gg i telefon : http://www.jeszke.org e-mail : antyspamowy 63 |
Data: Marzec 14 2007 08:53:08 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI (podsumowanie) | Autor: JanuSz | Użytkownik Łukasz napisał:
Naprawdę? To w jakim zakresie ciągnie? No może czasem go przeciągne do 3tyś obr. U mnie przeciąganie o jest dopiero powyżej 4000. 64 |
Data: Marzec 15 2007 02:45:04 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI (podsumowanie) | Autor: blackbird | No może czasem go przeciągne do 3tyś obr. Kupiles diesla i chcesz zeby jezdzil jak benzynowy... Trzeba bylo kupic prawdziwy silnik (benyznowy) i nie musialbys przeciagac, tylko jezdzilbys w normalnym, zakresie obrotow np. miedzy 4000 a 6500, zamiast w zakresie predkosci obrotowych sprzetu rolniczego, ktory meczy sie powyzej X obrotow. 65 |
Data: Marzec 16 2007 08:34:37 | Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI (podsumowanie) | Autor: icek | blackbird napisał(a): heh...No może czasem go przeciągne do 3tyś obr. ja to widze tak.. ten Pan od zawsze benzyna rulez, to jego pierwsze jazdy dieselkiem.. z moim kumplem zawsze się po pijaku kłócimy co lepsze, diesel czy benzyna :) jak się człowiek przyzwyczai to diesel jest super.. ja nie narzekam a na francuskim 1.9 cdi do 3,5-4k ciągne i jedzie :) ale lepiej zmienic bieg na 3,5k turbinka od 1,7k się włącza jest ok i nie narzekam :) -- pozdros icek |