nie zastanowilo Cie dlaczego taki silnik jest zalewany mineralem
15W40? Ja dowiadujac sie czegos takiego poszedlbym dalej...
Znam to auto i jego właściciela od 2 lat, zalewany był mineralem hmm czemu? zawsze lubił brać troche oleju ale uniego było to 0.5l na cały przebieg oleju czyli 10kkm więc raczej w normie i takiego dymienia nie było.
Auto było doinwestowywane pod względem estetycznym i technicznym, ale z tym olejem to faktycznie było dziwne, fakt faktem wlałem półsyntetyk i mam problem, lubie dbać o auto i nie chce tego zaklejać motodoktorem tylko zrobić co sie należy. Btw w serwisówce zalecany olej 10w lub 15w 40 więc tragedii niema. Sowją drogą nie był to najtańszy lotos a jednak jeden z lepszych minerali.
Skończy sie to pewnie na tym ze chciałbym zrobić wszystko co trzeba i jak sie już zdejmie głowice to przy okazji ze już rozebrany to jeszcze sprawdzi sie pierscionki panewki itp itd i z 1500zł moze zrobic sie 4000... Mam nadzieje ze to tylko góra..
Btw auto zasilane LPG Stag300, przebieg 260km, 1997r
Zostaje tylko problem tego do kogo sie udać zeby zrobił to bez zadnych cwaniakowań. Nie wierze w rzetelność ASO.
--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 na sprzedaż
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
5 |
Data: Maj 19 2008 13:30:57 |
Temat: Re: Pierscionki vs uszczelniacze... |
Autor: hamberg |
Jest jezszcze jedna szansa dla auta - nie wyeliminuje usterki ale moze
obnizy troche branie oleju - sprobuj oleju Valvoline MaxLife 10W40 -
slyszalem juz wiele relacji ze zmniejszal branie oleju i to nie na
zasadzie smoly wlewanej do silnika.
Ten castrol o ktorym mowiles (15W40) sam zalewalem do mojego starego
silnika i wcale nie bylem zadowolony z tego oleju.
Skończy sie to pewnie na tym ze chciałbym zrobić wszystko co trzeba i jak
sie już zdejmie głowice to przy okazji ze już rozebrany to jeszcze sprawdzi
sie pierscionki panewki itp itd i z 1500zł moze zrobic sie 4000... Mam
nadzieje ze to tylko góra..
no zycze powodzenia bo troche szkoda auta
Zostaje tylko problem tego do kogo sie udać zeby zrobił to bez zadnych
cwaniakowań. Nie wierze w rzetelność ASO.
niestety znam kilka mechanikow ale w moich okolicach wiec tu nie
pomoge :(
6 |
Data: Maj 19 2008 21:31:29 | Temat: Re: Pierscionki vs uszczelniacze... | Autor: PeJot - Krk |
Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości
Jako ze chodzi o moje auto więc nie chce sam prognozować usterki bo moze nie być miarodajna więc pytam Was ;)
A mianowicie jest sobie audi a6 c4 2.8 v6 30v i lubi brać troche oleju tak +- 0.8l/1000km.
Jak odpalam po nocnym postoju pojawia się chmurka niebieskiego dymu typowo smierdzocego przepalanym olejem, znika po kilku sekundach.
Jak jade spokojnie i dużo tocze się z puszczonym gazem "hamując silnikiem" przy odciętym paliwie to jak po pewnym czasie dodam gazu też pojawia się owa niebieska chmura i po chwili znika. Na luzie jak zrobie przegazówke tego dymu niema, podobnież przy ostrej jeździe z pedałem w podłodze tego dymu niema a jeśli już to naprawde śladowe ilości.
[...]
Ty wierzysz w cuda że, to będą tylko uszczelniacze zaworowe ?
A6 kupuje sie po to żeby robić dużo km i do tego nie wiadomo
jak była "pałowana".
Imho trzeba zrobić tez pierścienie, wbrew pozorom uszczelki dobrych
firm (Elring/Goetze) są tanie więc można jeszcze dołożyć i kupić pierścienie ....
pozdro
PeJot
Civic 3D 1.4iS'97
| |