Agent pisze:
U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomo¶ci
Agent pisze:
Witam,
Mam pro¶bê. Mo¿e kto¶ pod³±cza³ zamiennik si³ownika centralnego zamka master w Skodzie (Fabia 1) i wie jak mam pod³±czyc przewody. Jest ich 5 i narazie zrobi³em jedno zwarcie (naszczê¶cie bezpiecznik) i nadal nie wiem. Tu zamiesci³em schemat pod³±czenia zamka zamiennika http://img411.imageshack.us/my.php?image=p1000184abe3.jpg
Który przewód mam pod³±czyæ z którym.
Mam wra¿enie ¿e nie do koñca zada³e¶ pytanie.
Na schemacie masz wszystko dok³adnie narysowane.
Je¿eli chodzi o to który przewód do czego:
czarny - masa
niebieski/zielony - sterowanie silnikiem (+/-) jak pod³±czysz odwrotnie to si³ownik bêdzie chodzi³ odwrotnie
bia³y/br±zowy - czujniki wci¶niêcia/wyci±gniêcia bolca (w si³ownikach master) jak odwrotnie pod³±czysz to pozosta³e si³owniki bêd± chodziæ odwrotnie
Teraz w czym masz problem?
Jakie przewody masz w tym zamienniku? Masz do niego jak±¶ instrukcjê albo schemat?
Problem jest w tym ¿e nie mam schematu pod³±czenia oryginalnego si³ownika w którym s± inne kolory. A ta instrukcja której schemat zamie¶ci³em jest od zamienika
Zepsuty si³ownik by³ master czy slave (2 czy 5 przewodów?).
0. Je¿eli 2 to prosta sprawa - pod³±czasz je do niebieskiego i zielonego. Jak bêdzie dzia³a³ odwrotnie to zamieniasz przewody miejscami.
1. Je¿eli masz tam 5 przewodów to musisz znale¼æ taki na którym pojawia siê przez chwilê napiêcie przy otwieraniu, a na drugim przy zamykaniu - jak nie masz voltomierza to od biedy dasz radê ¿arówk± (jêzykiem nie polecam) - to bêd± Twoje dwa przewody które pod³±czasz do niebieskiego i zielonego (jak bêdzie dzia³a³o odwrotnie to wtedy je zamieniasz).
2. Teraz musisz znale¼æ masê - na 95% bêdzie czarna - pod³±czasz do czarnego.
3. Jak zlokalizowa³e¶ masê to zostaj± Ci po obu stronach po 2 przewody które pod³±czasz tak jak Ci siê bardziej podoba i patrzysz czy zamek nie dzia³a odwrotnie. Jak dzia³a odwrotnie to znaczy ¿e musisz je pod³±czyæ odwrotnie.
Gdyby masa nie by³a czarna, to po pierwszym punkcie masz 3 zagadkowe przewody - dotykasz nimi po kolei do nielakierowanej czê¶ci nadwozia (do masy). Jeden bêdzie powodowa³ zamykanie zamka, drugi otwieranie, a trzeci nic. Ten trzeci to masa, a dwa pozosta³e to bia³y i br±zowy.
To wszystko przy za³o¿eniu ¿e centralka zamka dzia³a w taki sam sposób jak to masz na schemacie - ale wszystkie zamki które widzia³em dzia³a³y w³a¶nie w taki sposób.
6 |
Data: Sierpien 15 2008 00:49:05 |
Temat: Re: Pod³±czenie si³ownika centralnego zamka |
Autor: Agent |
U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomo¶ci
Agent pisze:
U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomo¶ci
Agent pisze:
Witam,
Mam pro¶bê. Mo¿e kto¶ pod³±cza³ zamiennik si³ownika centralnego zamka master w Skodzie (Fabia 1) i wie jak mam pod³±czyc przewody. Jest ich 5 i narazie zrobi³em jedno zwarcie (naszczê¶cie bezpiecznik) i nadal nie wiem. Tu zamiesci³em schemat pod³±czenia zamka zamiennika http://img411.imageshack.us/my.php?image=p1000184abe3.jpg
Który przewód mam pod³±czyæ z którym.
Mam wra¿enie ¿e nie do koñca zada³e¶ pytanie.
Na schemacie masz wszystko dok³adnie narysowane.
Je¿eli chodzi o to który przewód do czego:
czarny - masa
niebieski/zielony - sterowanie silnikiem (+/-) jak pod³±czysz odwrotnie to si³ownik bêdzie chodzi³ odwrotnie
bia³y/br±zowy - czujniki wci¶niêcia/wyci±gniêcia bolca (w si³ownikach master) jak odwrotnie pod³±czysz to pozosta³e si³owniki bêd± chodziæ odwrotnie
Teraz w czym masz problem?
Jakie przewody masz w tym zamienniku? Masz do niego jak±¶ instrukcjê albo schemat?
Problem jest w tym ¿e nie mam schematu pod³±czenia oryginalnego si³ownika w którym s± inne kolory. A ta instrukcja której schemat zamie¶ci³em jest od zamienika
Zepsuty si³ownik by³ master czy slave (2 czy 5 przewodów?).
0. Je¿eli 2 to prosta sprawa - pod³±czasz je do niebieskiego i zielonego. Jak bêdzie dzia³a³ odwrotnie to zamieniasz przewody miejscami.
1. Je¿eli masz tam 5 przewodów to musisz znale¼æ taki na którym pojawia siê przez chwilê napiêcie przy otwieraniu, a na drugim przy zamykaniu - jak nie masz voltomierza to od biedy dasz radê ¿arówk± (jêzykiem nie polecam) - to bêd± Twoje dwa przewody które pod³±czasz do niebieskiego i zielonego (jak bêdzie dzia³a³o odwrotnie to wtedy je zamieniasz).
2. Teraz musisz znale¼æ masê - na 95% bêdzie czarna - pod³±czasz do czarnego.
3. Jak zlokalizowa³e¶ masê to zostaj± Ci po obu stronach po 2 przewody które pod³±czasz tak jak Ci siê bardziej podoba i patrzysz czy zamek nie dzia³a odwrotnie. Jak dzia³a odwrotnie to znaczy ¿e musisz je pod³±czyæ odwrotnie.
Gdyby masa nie by³a czarna, to po pierwszym punkcie masz 3 zagadkowe przewody - dotykasz nimi po kolei do nielakierowanej czê¶ci nadwozia (do masy). Jeden bêdzie powodowa³ zamykanie zamka, drugi otwieranie, a trzeci nic. Ten trzeci to masa, a dwa pozosta³e to bia³y i br±zowy.
To wszystko przy za³o¿eniu ¿e centralka zamka dzia³a w taki sam sposób jak to masz na schemacie - ale wszystkie zamki które widzia³em dzia³a³y w³a¶nie w taki sposób.
Dziêki. Po Twoim pierwszym po¶cie i zastanowieniu wykuma³em który przewód jest od czego. Jutro zrobiê tak jak napisa³e¶. Woltomierz mam i jak go pod³±czy³em to w³asnie by³y skoki napiêcia na dwóch przewodach jest czarny przewód wiêc pozostaj± tylko 2 od sygnalizacji po³o¿enia a kombinacja 2 daje ju¿ tylko 2 mo¿liwe kobinacje podl±czenia.
|