Ciekawe dane - 80 kiedyś, dziś 30 tys. :-)
-- -- -- -- -- -- --
Od stycznia tego roku stra miejska i stra gminna nie mogą przeprowadzać kontroli fotoradarowych. Kierowcy z pewnością poczuli duą ulgę, poniewa – jak się powszechnie uwaa – gwnym celem stosowania fotoradarw przez te suby byo „zarabianie” pieniędzy. Tylko w 2015 r. dzięki zdjęciom z fotoradarw wystawiono 750 tys. mandatw na sumę ponad 130 mln z. Czy jednak zmiana przepisw nie odbia się negatywnie na naszym bezpieczeństwie?
„Przeprowadziliśmy badania w pięciu lokalizacjach, gdzie przed 1 stycznia tego roku dziaay fotoradary stray miejskiej. Niestety wyniki wyszy bardzo ze. We wszystkich tych miejscach 73% kierowcw przekraczao dozwoloną prędko. W przypadku ok. poowy osb byo to przekroczenie o 10 km/h lub więcej” – mwi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Anna Zielińska z Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Instytutu Transportu Samochodowego.
W jednym ze sprawdzanych miejsc – w alei Niepodlegości na wysokości gmachu Gwnego Urzędu Statystycznego w Warszawie – w ciągu doby dozwoloną prędko przekroczyo ok. 30 tys. kierowcw. Tymczasem w trakcie funkcjonowania tam stacjonarnego fotoradaru stra miejska wystawiaa dziennie mniej więcej 80 mandatw.
Łącznie zlikwidowano prawie 400 stacjonarnych fotoradarw uywanych przez stra miejską i stra gminną. I moe nie byoby w tym nic zego, gdyby zastąpiono je kontrolami policyjnymi. Niestety nie stay się one jednak częstsze. Powoduje to, e kierowcy amiący przepisy czują się bardziej bezkarne i jeszcze częściej naruszają prawo. Brakuje prewencji, ktrą fotoradary zapewniay. „Ich uywanie byo najefektywniejszą i stosunkowo tanią metodą na zmianę zachowań kierowcw” – uwaa ekspertka.
Warto przy tym zauwayć, e zlikwidowane fotoradary w większości przypadkw stay tam, gdzie byy potrzebne. Ich lokalizację uzgadniano z policją i Inspekcją Transportu Drogowego. „Skoro fotoradary zostay zabrane, powinno się pojawić coś w zamian. Mija ju prawie rok, a w tych miejscach nie ma adnych kontroli lub są one sporadyczne. Dlatego te w okolicach dochodzi do ciękich wypadkw, ktrych przedtem nie byo” – zauwaa rozmwczyni. Czy stacjonarne fotoradary stray miejskiej i stray gminnej naley zatem przywrcić?
Źrdo: http://infowire.pl/generic/release/331052/polscy-kierowcy-kpia-sobie-z-ograniczen-predkosci/?ref=bulletin
T.
2 |
Data: Listopad 18 2016 15:54:40 |
Temat: Re: Polscy kierowcy kpią sobie z ograniczeń pr ędkości |
Autor: Maciek |
W dniu 2016-11-18 o 15:51, T. pisze:
W jednym ze sprawdzanych miejsc – w alei Niepodlegości na wysokości
gmachu Gwnego Urzędu Statystycznego w Warszawie – w ciągu doby
dozwoloną prędko przekroczyo ok. 30 tys. kierowcw. Tymczasem w
trakcie funkcjonowania tam stacjonarnego fotoradaru stra miejska
wystawiaa dziennie mniej więcej 80 mandatw.
Czy to nie jest przypadkiem miejsce, gdzie są 3 pasy ruchu, brak
pieszych (przejścia podziemne) i ograniczenie do 50?
--
Pozdrawiam
Maciek
3 |
Data: Listopad 18 2016 16:13:03 | Temat: Re: Polscy kierowcy kpią sobie z ograniczeń pr ędkości | Autor: Shrek |
W dniu 18.11.2016 o 15:54, Maciek pisze:
W dniu 2016-11-18 o 15:51, T. pisze:
W jednym ze sprawdzanych miejsc – w alei Niepodlegości na wysokości
gmachu Gwnego Urzędu Statystycznego w Warszawie – w ciągu doby
dozwoloną prędko przekroczyo ok. 30 tys. kierowcw. Tymczasem w
trakcie funkcjonowania tam stacjonarnego fotoradaru stra miejska
wystawiaa dziennie mniej więcej 80 mandatw.
Czy to nie jest przypadkiem miejsce, gdzie są 3 pasy ruchu, brak
pieszych (przejścia podziemne) i ograniczenie do 50?
To miejsce gdzie jeste urząd - tak. To miejsce grze rzeczywiście sta radar - nie. Przy okazji widać jakim kretynizmem jest brak jednego z przej.
W Warszawie akurat fotoradary stray robiy dobrą robotę, a opinię im spieprzy sownie jeden i to potem z uporem godnym lepszej sprawy broniony przez urządasw.
Shrek.
4 |
Data: Listopad 18 2016 16:07:29 | Temat: Re: Polscy kierowcy kpią sobie z ograniczeń pr ędkości | Autor: Nikt |
On 2016-11-18 15:51, T. wrote:
„Przeprowadziliśmy badania w pięciu lokalizacjach, gdzie przed 1
stycznia tego roku dziaay fotoradary stray miejskiej. Niestety wyniki
wyszy bardzo ze. We wszystkich tych miejscach 73% kierowcw
przekraczao dozwoloną prędko. W przypadku ok. poowy osb byo to
przekroczenie o 10 km/h lub więcej” – mwi w wywiadzie dla agencji
informacyjnej infoWire.pl Anna Zielińska z Centrum Bezpieczeństwa Ruchu
Drogowego Instytutu Transportu Samochodowego.
zoty goebbels się naley jak nic.
Niech podadzą jak to wpynęo na ilo wypadkw, a nie ile osb przekracza prędko...
5 |
Data: Listopad 18 2016 16:50:58 | Temat: Re: Polscy kierowcy kpią sobie z ograniczeń prędkości | Autor: J.F. |
Uytkownik "T." napisa w wiadomości grup
Ciekawe dane - 80 kiedyś, dziś 30 tys. :-)
-- -- -- -- -- -- --
Od stycznia tego roku stra miejska i stra gminna nie mogą przeprowadzać kontroli fotoradarowych. Kierowcy z pewnością poczuli duą ulgę, poniewa – jak się powszechnie uwaa – gwnym celem stosowania fotoradarw przez te suby byo „zarabianie” pieniędzy. Tylko w 2015 r. dzięki zdjęciom z fotoradarw wystawiono 750 tys. mandatw na sumę ponad 130 mln z. Czy jednak zmiana przepisw nie odbia się negatywnie na naszym bezpieczeństwie?
„Przeprowadziliśmy badania w pięciu lokalizacjach, gdzie przed 1 stycznia tego roku dziaay fotoradary stray miejskiej. Niestety wyniki
Ale ja tu nie widze tych drugich wynikow - o ile wzrosla ilosc wypadkow i kolizji.
Wcale nie wzrosla ?
wyszy bardzo ze. We wszystkich tych miejscach 73% kierowcw przekraczao dozwoloną prędko. W przypadku ok. poowy osb byo to przekroczenie o 10 km/h lub więcej” – mwi w wywiadzie dla agencji
No i widac jaka jest wola wiekszosci narodu.
Pardon - wiekszosci kierowcow, sa jeszcze w narodzie niezmotoryzowani :-)
Łącznie zlikwidowano prawie 400 stacjonarnych fotoradarw uywanych przez stra miejską i stra gminną. I moe nie byoby w tym nic zego,
W calym kraju, czy w Warszawie ?
Jak na caly kraj ... dziwnie malo. Chyba, ze rozwiazanie sie kryje w "stacjonarnych".
J.
6 |
Data: Listopad 18 2016 17:02:35 | Temat: Re: Polscy kierowcy kpią sobie z ograniczeń pr ędkości | Autor: Artur Miller |
W dniu 2016-11-18 o 16:50, J.F. pisze:
Uytkownik "T." napisa w wiadomości grup
Ciekawe dane - 80 kiedyś, dziś 30 tys. :-)
-- -- -- -- -- -- --
Od stycznia tego roku stra miejska i stra gminna nie mogą
przeprowadzać kontroli fotoradarowych. Kierowcy z pewnością poczuli
duą ulgę, poniewa – jak się powszechnie uwaa – gwnym celem
stosowania fotoradarw przez te suby byo „zarabianie” pieniędzy.
Tylko w 2015 r. dzięki zdjęciom z fotoradarw wystawiono 750 tys.
mandatw na sumę ponad 130 mln z. Czy jednak zmiana przepisw nie
odbia się negatywnie na naszym bezpieczeństwie?
„Przeprowadziliśmy badania w pięciu lokalizacjach, gdzie przed 1
stycznia tego roku dziaay fotoradary stray miejskiej. Niestety wyniki
Ale ja tu nie widze tych drugich wynikow - o ile wzrosla ilosc wypadkow
i kolizji.
Wcale nie wzrosla ?
oczywiście, ze nie wzrosa. ale waniejsze jest to, ze tyyyyyle kasy ucieko przez bandytw piratw mordercw...
bo przecie +10 zabija. a +30 zabija potrjnie.
ja ju wymordowaem pewnie jakieś średniej wielkości miasto.
a.
7 |
Data: Listopad 18 2016 19:52:06 | Temat: Re: Polscy kierowcy kpią sobie z ograniczeń prędkości | Autor: Marek |
On Fri, 18 Nov 2016 15:51:32 +0100, "T." wrote:
Niestety wyniki wyszy bardzo ze. We wszystkich tych miejscach 73% kierowcw przekraczao dozwoloną prędko.
Jakie znaczenie ma czy przekraczali?? Wane czy zawiększya się liczba wypadkw w tym miejscu.
--
Marek
8 |
Data: Listopad 19 2016 09:05:38 | Temat: Re: Polscy kierowcy kpią sobie z ograniczeń pr ędkości | Autor: Shrek |
W dniu 18.11.2016 o 19:52, Marek pisze:
On Fri, 18 Nov 2016 15:51:32 +0100, "T." wrote:
Niestety wyniki wyszy bardzo ze. We wszystkich tych miejscach 73%
kierowcw przekraczao dozwoloną prędko.
Jakie znaczenie ma czy przekraczali?? Wane czy zawiększya się liczba
wypadkw w tym miejscu.
Pewnie zaley gdzie. Ja tam na przykad jestem przekonany, e na Karowej w Warszawie nie wzrosa*), za to na Sobieskiego raczej tak.
*) Choć w sumie na Karowej to moga wzrosnąć i o pierdyliard% bo tam chyba wypadkw po prostu nie byo.
Shrek
9 |
Data: Listopad 23 2016 17:50:04 | Temat: Re: Polscy kierowcy kpią sobie z ograniczeń pr ędkości | Autor: t-1 |
W dniu 2016-11-19 o 09:05, Shrek pisze:
*) Cho w sumie na Karowej to moga wzrosn i o pierdyliard% bo tam
chyba wypadkw po prostu nie byo.
http://www.video.v10.pl/film/8021/wypadek-drifterow-podczas-kryterium-asow-na-karowej/
10 |
Data: Listopad 23 2016 17:58:17 | Temat: Re: Polscy kierowcy kpią sobie z ograniczeń pr ędkości | Autor: Shrek |
W dniu 23.11.2016 o 17:50, t-1 pisze:
W dniu 2016-11-19 o 09:05, Shrek pisze:
*) Cho w sumie na Karowej to moga wzrosn i o pierdyliard% bo tam
chyba wypadkw po prostu nie byo.
http://www.video.v10.pl/film/8021/wypadek-drifterow-podczas-kryterium-asow-na-karowej/
;)
Shrek
11 |
Data: Listopad 23 2016 19:07:31 | Temat: Re: Polscy kierowcy kpi sobie z ogranicze prdkoci | Autor: J.F. |
Uytkownik "t-1" napisa w wiadomoci grup W dniu 2016-11-19 o 09:05, Shrek pisze:
*) Cho w sumie na Karowej to moga wzrosn i o pierdyliard% bo tam
chyba wypadkw po prostu nie byo.
http://www.video.v10.pl/film/8021/wypadek-drifterow-podczas-kryterium-asow-na-karowej/
To nie wypadek, przynajmniej nie w policyjnej nomenkulatorze i statystyce.
Nie ma rannego czlowieka - to tylko kolizja.
J.
12 |
Data: Listopad 23 2016 19:21:10 | Temat: Re: Polscy kierowcy kpią sobie z ograniczeń pr ędkości | Autor: t-1 |
W dniu 2016-11-23 o 19:07, J.F. pisze:
To nie wypadek, przynajmniej nie w policyjnej nomenkulatorze i statystyce.
Nie ma rannego czlowieka - to tylko kolizja.
Masz racj, oba samochody sprzedane jako bezwypadkowe.
| | | | | | | | | | |