Staszek Sosenko napisał(a):
Hej wszystkim!
Mam następujący problem:
Kuzynka z Niemiec chciałaby, żebym w okolicach lutego wziął jej auto (Opel
Meriva 1.8) do Polski i założył gaz (koszt w Polsce - ok. 4KPLN, w Niemczech
~3KEUR :P). I tutaj pytanie: jak zrealizować to od strony prawnej? Wydaje mi
się, że wszystkie certyfikaty/homologacje powinny obowiązywać na terenie
innych krajów UE. Dobrze mi się wydaje? Jeśli tak, to na pewno będę
potrzebował tłumaczenia od tłumacza przysięgłego. Może ktoś z Grupowiczów
wykonywał kiedyś taki manewr i podzieliłby się wskazówkami? Będę się też
próbował dowiedzieć w TÜV'ie i tutejszym WK, zobaczymy co z tego wyjdzie :)
Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi :)
Nie udziele dokladnych informacji na ten temat ale w pazdzierniku spotkalem
kumpla mieszkajacego w Niemczech, ktory do swojego samochodu zalozyl wlasnie w
Polsce instalke. Niestety jak sam stwierdzil musi ja zdemontowac, bo
formalnosci w Niemczech beda go kosztowac tyle czasu i pieniedzy, ze mu sie to
nie oplaci. Powiedzialem mu ze znam czlowieka, ktory podobnie jak on mieszka w
Niemczech, zalozyl instalke w Polsce i ją bez problemu tam zalegalizowal i
uzytkuje do tej pory. Odpowiedzial, ze zmienily sie przepisy, ktore znacznie
taka legalizacje utrudnily. Najlepiej jak sam piszesz dowiedziec sie u zrodla
czyli w Szkopfów.
PZDR
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
3 |
Data: Listopad 24 2006 23:24:11 |
Temat: Re: Polska inst. gazowa w aucie z Niemiec? |
Autor: Krzysztof Pujdak |
W telewizji Kabel1 jest program pt. "Abenteuer Auto", byla kiedys audycja, w
ktorej zakladali do MB E-Klasy W210 gaz we Wroclawiu i potem go
"zalegalizowali" w Niemczech. Podobno odbywa sie to bez problemu, trzeba
tylko pokazac w TÜV wazny na calym terenie EU jakis certyfikat (tylko
instalacje z tym certyfikatem sa dopuszczone w EU do obrotu, wiec nie
powinno byc z tym trudnosci) oraz przejsc badanie poprawnosci montazu.
Kosztuje to max. pareset Euro z tego co pamietam, a wiec i tak sie oplaca.
Audycja byla najdalej pare miesiecy temu, wiec informacje powinny byc
aktualne. Poszukaj na stronie kabel1, moze cos znajdziesz.
"Staszek Sosenko" schrieb im Newsbeitrag
Hej wszystkim!
Mam następujący problem:
Kuzynka z Niemiec chciałaby, żebym w okolicach lutego wziął jej auto (Opel
Meriva 1.8) do Polski i założył gaz (koszt w Polsce - ok. 4KPLN, w
Niemczech ~3KEUR :P). I tutaj pytanie: jak zrealizować to od strony
prawnej? Wydaje mi się, że wszystkie certyfikaty/homologacje powinny
obowiązywać na terenie innych krajów UE. Dobrze mi się wydaje? Jeśli tak,
to na pewno będę potrzebował tłumaczenia od tłumacza przysięgłego. Może
ktoś z Grupowiczów wykonywał kiedyś taki manewr i podzieliłby się
wskazówkami? Będę się też próbował dowiedzieć w TÜV'ie i tutejszym WK,
zobaczymy co z tego wyjdzie :)
Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi :)
|