Zastanawiam się nad kupnem szybkiego diesla, najchętniej Golfa IV lub Leona. Zauważyłem, że mocniejsze wersje są na pompowryskach i trochę boję się ewentualnych napraw. Czy faktycznie to są tak delikatne i wrazliwe na jakość ropy elementy ?
Pozdrawiam
Jacek
2 |
Data: Styczen 26 2008 10:34:19 |
Temat: Re: Pompowtryski w TDI VW - czy warto ? |
Autor: Kuba (aka cita) |
Jacek wrote:
Zastanawiam się nad kupnem szybkiego diesla, najchętniej Golfa IV lub
Leona. Zauważyłem, że mocniejsze wersje są na pompowryskach i trochę
boję się ewentualnych napraw. Czy faktycznie to są tak delikatne i
wrazliwe na jakość ropy elementy ?
jak dbasz o olej, jak tankujesz sprawdzone paliwo - to nie masz sie czego bac.
--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl
www.cita.pl
3 |
Data: Styczen 26 2008 13:14:26 | Temat: Re: Pompowtryski w TDI VW - czy warto ? | Autor: Agent |
Użytkownik "Kuba (aka cita)" napisał w wiadomości
Jacek wrote:
Zastanawiam się nad kupnem szybkiego diesla, najchętniej Golfa IV lub
Leona. Zauważyłem, że mocniejsze wersje są na pompowryskach i trochę
boję się ewentualnych napraw. Czy faktycznie to są tak delikatne i
wrazliwe na jakość ropy elementy ?
jak dbasz o olej, jak tankujesz sprawdzone paliwo - to nie masz sie czego bac.
Zawsze mnie to ciekawiło z tym sprawdzonym paliwem. Jeśli paliwo jest czyste a filtr przecież powinien to zawsze zapewnić to co ma za znaczenie jakość paliwa. Wtryskiwacz ma za zadanie je wtrysnąc i tyle. Nie piszę złośliwie tylko po prostu od dziecka za dużo pytam: "A dlaczego?"
4 |
Data: Styczen 26 2008 13:39:20 | Temat: Re: Pompowtryski w TDI VW - czy warto ? | Autor: J.F. |
On Sat, 26 Jan 2008 13:14:26 +0100, Agent wrote:
jak dbasz o olej, jak tankujesz sprawdzone paliwo - to nie masz sie czego
bac.
Zawsze mnie to ciekawiło z tym sprawdzonym paliwem. Jeśli paliwo jest czyste
a filtr przecież powinien to zawsze zapewnić to co ma za znaczenie jakość
paliwa. Wtryskiwacz ma za zadanie je wtrysnąc i tyle. Nie piszę złośliwie
tylko po prostu od dziecka za dużo pytam: "A dlaczego?"
Klasycznie mamy problem czy zanieczyszczenia pyliste beda wieksze niz
pory w filtrze. A pompa wtryskowa byla bardzo precyzyjna.
A wspolczesnie to jest pytanie ile kwasu siarkowego i gipsu
jest w ON :-(
Kwas przenika przez filtry bez problemu, gips jest pylisty ..
J.
5 |
Data: Styczen 26 2008 14:57:22 | Temat: Re: Pompowtryski w TDI VW - czy warto ? | Autor: Kuba (aka cita) |
Agent wrote:
Użytkownik "Kuba (aka cita)" napisał w wiadomości
Jacek wrote:
Zastanawiam się nad kupnem szybkiego diesla, najchętniej Golfa IV
lub Leona. Zauważyłem, że mocniejsze wersje są na pompowryskach i
trochę boję się ewentualnych napraw. Czy faktycznie to są tak
delikatne i wrazliwe na jakość ropy elementy ?
jak dbasz o olej, jak tankujesz sprawdzone paliwo - to nie masz sie
czego bac.
Zawsze mnie to ciekawiło z tym sprawdzonym paliwem. Jeśli paliwo jest
czyste a filtr przecież powinien to zawsze zapewnić to co ma za
znaczenie jakość paliwa. Wtryskiwacz ma za zadanie je wtrysnąc i
tyle. Nie piszę złośliwie tylko po prostu od dziecka za dużo pytam:
"A dlaczego?"
jako zadanie domowe - sprawdz cisnienie wtrysku w ukłądach common rail, porównaj je z standardowym dieselem.
Później pomysl jak precyzyjna musi być pompa/zawór żeby poradzić sobie z tak małymi dawkami paliwa, podawanymi w tak krótkim czasie, a niekiety w kilku cyklach ("na jeden wtrysk")..
Filtr to moze zatrzymać śmieci z Twojego zbiornika, a nie z samego paliwa jako takiego.
--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl
www.cita.pl
6 |
Data: Styczen 26 2008 19:49:49 | Temat: Re: Pompowtryski w TDI VW - czy warto ? | Autor: darma |
>>> Zastanawiam się nad kupnem szybkiego diesla, najchętniej Golfa IV
>>> lub Leona. Zauważyłem, że mocniejsze wersje są na pompowryskach i
>>> trochę boję się ewentualnych napraw. Czy faktycznie to są tak
>>> delikatne i wrazliwe na jakość ropy elementy ?
>>
>>
>> jak dbasz o olej, jak tankujesz sprawdzone paliwo - to nie masz sie
>> czego bac.
>>
> Zawsze mnie to ciekawiło z tym sprawdzonym paliwem. Jeśli paliwo jest
> czyste a filtr przecież powinien to zawsze zapewnić to co ma za
> znaczenie jakość paliwa. Wtryskiwacz ma za zadanie je wtrysnąc i
> tyle. Nie piszę złośliwie tylko po prostu od dziecka za dużo pytam:
> "A dlaczego?"
jako zadanie domowe - sprawdz cisnienie wtrysku w ukłądach common rail,
porównaj je z standardowym dieselem.
Później pomysl jak precyzyjna musi być pompa/zawór żeby poradzić sobie z
tak
małymi dawkami paliwa, podawanymi w tak krótkim czasie, a niekiety w kilku
cyklach ("na jeden wtrysk")..
Filtr to moze zatrzymać śmieci z Twojego zbiornika, a nie z samego paliwa
jako takiego.
jako zadanie domowe- sprawdź czym różni się system common rail od
pompowtryskiwaczy :)
7 |
Data: Styczen 26 2008 07:28:08 | Temat: Re: Pompowtryski w TDI VW - czy warto ? | Autor: pawlo170 |
KOLEGO nie boj sie niczego !! kolega ma firme przewozaca ludzi po
polsce i europie urzytkuje tylko : VW SCHARAN-Y I FORD GALAXY malo
tego auta sa z roku 2001-2004 i maja przejechane *tylko* 350-600 tys
km i nic im sie nie dzieje malo tego jezdza na oleju opalowym ... sam
mialem okazje pojedzic . nic sie z autem nie dzieje a sa to silniki
TDI 116 KM z 6 biegowymi skrzyniami.. oczywiscie przeglady oleje itp
wszystko na czas zmieniane... pozdrawiam a jesli sie obawiasz
pompowtrysków to kup sobie 110KM z i bedziesz zadowolony moj tata
posiada i nie chce innego auta
8 |
Data: Styczen 27 2008 11:17:49 | Temat: Re: Pompowtryski w TDI VW - czy warto ? | Autor: Jacek |
Uzytkownik "pawlo170" napisal
....jesli sie obawiasz pompowtrysków to kup sobie 110KM z i bedziesz zadowolony moj tata
posiada i nie chce innego auta
slyszalem, ze 110 TDI jest na pompie, ale czy te nowsze roczniki (mam na mysli 2000-2003) równiez ?
Pozdrawiam
Jacek
9 |
Data: Styczen 27 2008 03:07:49 | Temat: Re: Pompowtryski w TDI VW - czy warto ? | Autor: pawlo170 |
kolego na pompie masz 110KM bez wzgledu na rok produkcji. jesli
pompowtryski to silniki wystepuja o mocach : 101KM , 115KM i 130KM .
10 |
Data: Styczen 27 2008 12:40:15 | Temat: Re: Pompowtryski w TDI VW - czy warto ? | Autor: Jacek |
Uzytkownik "pawlo170" napisal
kolego na pompie masz 110KM bez wzgledu na rok produkcji. jesli
pompowtryski to silniki wystepuja o mocach : 101KM , 115KM i 130KM .
jeszcze 150KM sa na pomowtryskach, w takim razie bede sie rozgladal za 110KM
Pozdrawiam
Jacek
11 |
Data: Styczen 27 2008 15:08:43 | Temat: Re: Pompowtryski w TDI VW - czy warto ? | Autor: AL |
pawlo170 pisze:
KOLEGO nie boj sie niczego !! kolega ma firme przewozaca ludzi po
polsce i europie urzytkuje tylko : VW SCHARAN-Y I FORD GALAXY malo
tego auta sa z roku 2001-2004 i maja przejechane *tylko* 350-600 tys
km i nic im sie nie dzieje malo tego jezdza na oleju opalowym ... sam
mialem okazje pojedzic . nic sie z autem nie dzieje a sa to silniki
TDI 116 KM z 6 biegowymi skrzyniami.. oczywiscie przeglady oleje itp
wszystko na czas zmieniane... pozdrawiam a jesli sie obawiasz
pompowtrysków to kup sobie 110KM z i bedziesz zadowolony moj tata
posiada i nie chce innego auta
to musi byc bardzo odwazny skoro po Niemcach gna na opale...
(albo jeszcze nie doswiadczyl zadnej kontroli)
--
pozdr
Adam (AL)
TG
12 |
Data: Styczen 28 2008 02:46:18 | Temat: Re: Pompowtryski w TDI VW - czy warto ? | Autor: pawlo170 |
kontrole oczywiscie ze je mial kara jak dla niego nie jest duza 500
euro
13 |
Data: Styczen 28 2008 18:07:26 | Temat: Re: Pompowtryski w TDI VW - czy warto ? | Autor: Mumin |
pawlo170 pisze:
kontrole oczywiscie ze je mial kara jak dla niego nie jest duza 500
euro
To fajny gościu, woli zarzynać silnik na opale i płacić kary niż zatankować normalny ON.
--
Pozdrawiam,
Mumin
14 |
Data: Styczen 29 2008 02:36:26 | Temat: Re: Pompowtryski w TDI VW - czy warto ? | Autor: pawlo170 |
kolego te auta kręcą średnio około 800-1000km na dzien wiec dla niego
kalkulacja jest prosta
| | | | | | | | | | | | |