Grupy dyskusyjne   »   Potrzebne dane obliczeniowe dla samochodow

Potrzebne dane obliczeniowe dla samochodow



1 Data: Styczen 26 2007 15:14:18
Temat: Potrzebne dane obliczeniowe dla samochodow
Autor: aaa 

Jakie współczynniki tarcia przyjąć dla opony na suchym asfalcie, na suchym betonie, na mokrym asfalcie, na mokrym betonie, na szutrze? Powiedzmy dla typowych opon o szerokości 175 - 225.

Na jakiej wysokości od nawierzchni jest środek ciężkości w samochodzie osobowym, w osobowym terenowym, dostawczym, ciężarowym i autobusie?



2 Data: Styczen 26 2007 18:13:08
Temat: Re: Potrzebne dane obliczeniowe dla samochodow
Autor: Hipcio 


Użytkownik "aaa"  napisał w wiadomości

Jakie współczynniki tarcia przyjąć dla opony na suchym asfalcie, na suchym
betonie, na mokrym asfalcie, na mokrym betonie, na szutrze? Powiedzmy dla
typowych opon o szerokości 175 - 225.

zainstaluj sobie polski program do rekonstrukcji zdarzeń - uzywa go policja
i eksperci, tam uzyskasz odpowiednie dane

3 Data: Styczen 26 2007 20:10:07
Temat: Re: Potrzebne dane obliczeniowe dla samochodow
Autor: Tomasz Pyra 

aaa napisał(a):

Jakie współczynniki tarcia przyjąć dla opony na suchym asfalcie, na suchym betonie, na mokrym asfalcie, na mokrym betonie, na szutrze? Powiedzmy dla typowych opon o szerokości 175 - 225.

Bardzo z grubsza to suchy asfalt/beton 0.9-1
Mokry beton około 0.5-0.6.
Szuter jest bardziej skomplikowany bo zależy od wielu czynników, inny współczynnik w płaszczyźnie przód-tył, inny w bocznej bo samochód zaczyna ryć. Zmiennych się robi sporo.


Na jakiej wysokości od nawierzchni jest środek ciężkości w samochodzie osobowym, w osobowym terenowym, dostawczym, ciężarowym i autobusie?

Takie typowe dane bez wskazania konkretnych modeli
Samochody osobowe około 55-70cm (konkretnie Mondeo AFAIR 66cm) - oczywiście jakieś sportowe zapewne niżej
SUV-y 70-80cm (AFAIR Grand Vitara 74cm)
terenowe to głównie zależy od wysokości zawieszenia.
Ciężarowe nie wiem - sądzę że głównie zależy to od załadowania i zabudowy
Autobusy - pewnie nisko, bo konstrukcja ramowa ze stosunkowo lekką górą.

Re: Potrzebne dane obliczeniowe dla samochodow



Grupy dyskusyjne