Grupy dyskusyjne   »   Powrot do 'zywych'! [dlugie]

Powrot do 'zywych'! [dlugie]



1 Data: Sierpien 30 2009 04:45:31
Temat: Powrot do 'zywych'! [dlugie]
Autor: Barnaba 

Elo ziomki!


   W koncu, po ponad roku przerwy, szukaniu odpowiedniego sprzeta (od
TT600R, AT, TA az po inne supersporty) postanowilem kupic sprzeta do
turystyki i milego smigania po miescie. Po wielu ciezkich
poszukiwaniach kupilem wymarzona VFR 800 '02. Nie bylo calkiem
kolorowo: dowiadywalem sie co nieco o tym sprzecie i wyszlo ze
prawdopodobnie byl po walnieciu, troszke krzywo zamontowany bak, byl
malowany. Pogodzilem sie z tym faktem, jako ze sprzet jezdzi dobrze,
ma pelna historie serwisowania w Polsce, a kupilem go troszke taniej.
Moze zrobilem glupio, a sie teraz sam przed soba tlumacze - nie
wiem :)
   Boli mnie tylko jedno, w starym XVS 650 moglem puscic calkowicie
kierownice przy kazdej predkosci, wyciagnac z kieszeni hamburgera i
sie nim zajadac, tutaj natomiast jakakolwiek minimalna nierownosc lub
ruch dupa powoduje shimmy. Drogie Bravo, czytalem archiwum, wiem ze to
moze byc spowodowane kiepskimi lozyskami glowki ramy, oponami, itp
itd. Od czego zaczac? Wywazenie kol? Dodam ze trzymajac kierownice
nawet jednym palcem nie wpada w zadne drgania. Dodatkowo spytam siem:
do kogo w Wawie, a moze nawet w Polsce zglaszac sie do serwisowania
VFRy? Chodzi glownie o obsluge VTECa.


--
Pozdrawiam,
Barnaba
VFR - co za seksowna i lotnicza nazwa ;)



2 Data: Sierpien 30 2009 13:52:17
Temat: Re: Powrot do 'zywych'! [dlugie]
Autor: Hinek 


Uzytkownik "Barnaba"  napisal


Drogie Bravo, czytalem archiwum, wiem ze to
moze byc spowodowane kiepskimi lozyskami glowki ramy, oponami, itp
itd. Od czego zaczac?
Najpierw sprawdz czy opona z przodu nie jest pozabkowana. No i czy przypadkiem
nie ma napisu Dunlop D 205 lub D 220...
Pozdr

--
Hinek

3 Data: Sierpien 30 2009 14:00:52
Temat: Re: Powrot do 'zywych'! [dlugie]
Autor: tech. Wheelman 


Uzytkownik "Hinek"  napisal w wiadomosci

Najpierw sprawdz czy opona z przodu nie jest pozabkowana. No i czy
przypadkiem
nie ma napisu Dunlop D 205 lub D 220...

A jak jest napis D220 to mozna sie ciezyc :)

tech.

4 Data: Sierpien 30 2009 05:43:57
Temat: Re: Powrot do 'zywych'! [dlugie]
Autor: Barnaba 

On 30 Sie, 13:52, "Hinek"  wrote:

Uzytkownik "Barnaba"  napisal

> Drogie Bravo, czytalem archiwum, wiem ze to
> moze byc spowodowane kiepskimi lozyskami glowki ramy, oponami, itp
> itd. Od czego zaczac?

Najpierw sprawdz czy opona z przodu nie jest pozabkowana. No i czy przypadkiem
nie ma napisu Dunlop D 205 lub D 220...

Bede musial sie upewnic na 100%. Teraz nie pamietam. Posprawdzam, a w
nastepnym tygodniu udam sie do serwisu.
Dodam jeszcze ze ta maszyna sie jezdzi pieknie, jest ciezka (ale tylko
przy przepychaniu na parkingu), bardzo mila w jezdzie, wydechy ciche,
ale przyjemne. Ostatnio jezdzilem sporo SV1000S, to w porownaniu z SV
jest przyjemniejsza, a kopa ma porownywalnego :) Jestem kurde
szczesliwy!


--
Pozdrawiam,
Barnaba
VFR

5 Data: Sierpien 30 2009 13:56:35
Temat: Re: Powrot do 'zywych'! [dlugie]
Autor: pgalos 

Barnaba pisze:

moze byc spowodowane kiepskimi lozyskami glowki ramy, oponami, itp
itd. Od czego zaczac? Wywazenie kol? Dodam ze trzymajac kierownice

Zacząłbym od opon. Ząbki, mocne zużycie, brak wyważenia koła to może dawać taki efekt. Potem łożyska główki ramy bo rozumiem, że samą ramę jako tako sprawdziłeś przy zakupie.

nawet jednym palcem nie wpada w zadne drgania. Dodatkowo spytam siem:
do kogo w Wawie, a moze nawet w Polsce zglaszac sie do serwisowania
VFRy? Chodzi glownie o obsluge VTECa.

W Krakowie wiem, w Warszawie niestety nie pomogę. Obługa VTECa - domyślam się, że chodzi o regulację zaworów bo innej obsługi to tam nie ma.

--
Pozdrawiam,
Barnaba
VFR - co za seksowna i lotnicza nazwa ;)


--
Pozdrawiam
Pawel
VFR 800 A3

6 Data: Sierpien 30 2009 05:46:43
Temat: Re: Powrot do 'zywych'! [dlugie]
Autor: Barnaba 

On 30 Sie, 13:56, pgalos  wrote:

W Krakowie wiem, w Warszawie niestety nie pomogę. Obługa VTECa -
domyślam się, że chodzi o regulację zaworów bo innej obsługi to tam nie ma.

Krakow tez odpowiada, nawet bardziej. Ja jestem centusio-cwaniak
warszawsko-krakowski ;) Rama sprawdzona, na tyle ile sam moglem,
laserowo nie mierzylem, nic nie sciaga, jezdzi ladnie. Odnosnie VTECa
to chodzi wlasnie o zawory, slyszalem ze malo osob tym sie zajmuje,
chcialbym miec pewny serwis, gdzie przykladaja sie do tego co robia.

--
Pozdrawiam
Pawel
VFR 800 A3

--
Dzieki i pozdrawiam,
Barnaba
VFR

7 Data: Sierpien 30 2009 20:14:19
Temat: Re: Powrot do 'zywych'! [dlugie]
Autor: pgalos 

Barnaba pisze:

Krakow tez odpowiada, nawet bardziej. Ja jestem centusio-cwaniak
warszawsko-krakowski ;) Rama sprawdzona, na tyle ile sam moglem,
laserowo nie mierzylem, nic nie sciaga, jezdzi ladnie. Odnosnie VTECa
to chodzi wlasnie o zawory, slyszalem ze malo osob tym sie zajmuje,
chcialbym miec pewny serwis, gdzie przykladaja sie do tego co robia.

Mototop na Wielickiej. Gadaj z Adamem Dukałą. Tanio tam nie jest ale robota zrobiona dobrze. Jeśli chodzi o regulację zaworów z VTEC to tam luz zaworowy regulujesz nie płytką ale całą szklanką i w takim przypadku regulacja może być droga.

--
Pozdrawiam
Pawel

8 Data: Sierpien 31 2009 18:13:33
Temat: Re: Powrot do 'zywych'! [dlugie]
Autor: Magic 

Barnaba pisze:

poszukiwaniach kupilem wymarzona VFR 800 '02.

Gratz.

Boli mnie tylko jedno, w starym XVS 650 moglem puscic calkowicie
kierownice przy kazdej predkosci, wyciagnac z kieszeni hamburgera i
sie nim zajadac, tutaj natomiast jakakolwiek minimalna nierownosc lub
ruch dupa powoduje shimmy.

Nie powinno tak być, u mnie do niedawna mogłem shamować do zera z puszczoną kierownicą i nic się nie działo, ostatnio pojawiła sie shima ale moto ma zrobione 63 kkm, a łożyska w główce były zmieniane przy 30 kkm, więc winię je.

Co do serwisu - www.motorista.pl, ul. Kopijników (równoległa do TT) na Pradze Płn.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

9 Data: Sierpien 31 2009 09:52:05
Temat: Re: Powrot do 'zywych'! [dlugie]
Autor: mkochano 

On Aug 30, 1:45 pm, Barnaba  wrote:

   Boli mnie tylko jedno, w starym XVS 650 moglem puscic calkowicie
kierownice przy kazdej predkosci, wyciagnac z kieszeni hamburgera i
sie nim zajadac, tutaj natomiast jakakolwiek minimalna nierownosc lub
ruch dupa powoduje shimmy. Drogie Bravo, czytalem archiwum, wiem ze to
moze byc spowodowane kiepskimi lozyskami glowki ramy, oponami, itp
itd. Od czego zaczac? Wywazenie kol? Dodam ze trzymajac kierownice

U mnie było tak, że przed zakupem było potężne shimmy przy ok. 80km/h
(ale tylko po puszczeniu kierownicy). Poprzedni właściciel stwierdził
że to łożysko główki, wymienił je i problem niby zniknął.

Mój mechanik jednak stwierdził że łożysko zostało zbyt mocno skręcone
i po poprawnym skręceniu shimmy wróciło. Problem zniknął po wymianie
opon na Pilot Road 2 (stare były już lekko "kwadratowe").

Pozdrawiam
Michał

PS. Polecam forum klubu VFR-OC: http://www.vfr-oc.pl/

Re: Powrot do 'zywych'! [dlugie]



Grupy dyskusyjne