Prędko po śladach hamowania
1 | Data: Pa?dziernik 01 2013 16:26:19 |
Temat: Prędko po śladach hamowania | |
Autor: ToMasz | witam 2 |
Data: Pa?dziernik 01 2013 16:33:58 | Temat: Re: Prędko po śladach hamowania | Autor: J.F | Uytkownik "ToMasz" napisa w wiadomości grup Czy moecie mi pomc w oszacowaniu prędkości samochodu seicento? Zamy e kierowca od razu wcisną hamulec na maksa, na suchym asfalcie, mia dobre hamulce, opony, i zostawi ślady hamowania o dugości 14 metrw? Z jaką prędkością jecha przed hamowaniem? rzedu 15m/s, czyli rzedu 54km/h. J. 3 |
Data: Pa?dziernik 01 2013 16:00:56 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: Budzik | Osobnik posiadajcy mail napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje: Ale zaoenia ze wszystko zrobi od razu s troch naciagane chyba...Czy moecie mi pomc w oszacowaniu prdkoci samochodu seicento? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") Jeeli nawet OE nie widzi adnych zacznikw, to ich nie ma ;) 4 |
Data: Pa?dziernik 01 2013 18:06:22 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: Cavallino |
Osobnik posiadajcy mail napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje: A co miaby zrobi, eby jako specjalnie zmieni drog hamowania, skoro i tak zablokowa koa? 5 |
Data: Pa?dziernik 01 2013 19:45:23 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: RadoslawF | Dnia 2013-10-01 18:06, Uytkownik Cavallino napisa:
Najpierw hamowa normalnie a potem dopiero zablokowa koa. Czyli jecha mg i ponad setk. Pozdrawiam 6 |
Data: Pa?dziernik 01 2013 21:35:39 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: Maciek | Dnia Tue, 01 Oct 2013 19:45:23 +0200, RadoslawF napisa(a): Najpierw hamowa normalnie a potem dopiero zablokowa koa. To sie kloci z empiria. W sytuacjach wymagajacych gwaltownego hamowania wiekszoc ludzi depcze z calej sily po hamplach. -- Maciek Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba 7 |
Data: Pa?dziernik 01 2013 21:43:07 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: Krzysztof 45 | W dniu 2013-10-01 21:35, Maciek pisze: Dnia Tue, 01 Oct 2013 19:45:23 +0200, RadoslawF napisa(a): Napisa na samym pocztku: "Zamy e kierowca od razu wcisn hamulec na maksa" -- Krzysiek http://niewygodne.info.pl/index.htm 8 |
Data: Pa?dziernik 01 2013 21:28:16 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: Budzik | Osobnik posiadajcy mail @vp.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje: Najpierw hamowa normalnie a potem dopiero zablokowa koa. Tak. Ja nie twierdziem e nie napisa. Stwierdziem tylko, ze to niezbyt dobre zaoenie. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") "Kiedy delektujemy si dziwnym i egzotycznym piknem kwiatw - zdrowo jest uwiadomo sobie, e w gruncie rzeczy patrzymy na ich genitalia" 9 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 06:39:55 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: Krzysztof 45 | W dniu 2013-10-01 23:28, Budzik pisze: Osobnik posiadajcy mail @vp.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje: Ty jeste RadoslawF albo Maciek? -- Krzysiek http://niewygodne.info.pl/index.htm 10 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 09:00:44 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: Budzik | Osobnik posiadajcy mail @vp.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje: Najpierw hamowa normalnie a potem dopiero zablokowa koa. A co, na prywatnego maila wam sie wciem? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") "Kiedy delektujemy si dziwnym i egzotycznym piknem kwiatw - zdrowo jest uwiadomo sobie, e w gruncie rzeczy patrzymy na ich genitalia" 11 |
Data: Pa?dziernik 01 2013 21:44:17 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: RadoslawF | Dnia 2013-10-01 21:35, Uytkownik Maciek napisa: To spytaj tej empirii skd wiedza e hamowanie byo od pocztku nage ?Najpierw hamowa normalnie a potem dopiero zablokowa koa. Jecha go spokojnie tym maluchem, co zobaczy i zacz zwalnia a e to co jednak stao to w kocu depn zdrowo. Nie twierdz e tak byo, twierdz e tak mogo by. Co na to twoja empiria ? Pozdrawiam 12 |
Data: Pa?dziernik 01 2013 23:46:20 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: Maciek | Dnia Tue, 01 Oct 2013 21:44:17 +0200, RadoslawF napisa(a): To spytaj tej empirii skd wiedza e hamowanie byo od pocztku nage ? Ona mowi, ze nie rozumiesz. Z doswiadczenia wlasneg i cudzego/historii znanych przypadkow wynika, ze najczesciej kierowcy od razu ostro depcza. Czy teraz jasniej? -- Maciek Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba 13 |
Data: Pa?dziernik 01 2013 23:00:49 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: Budzik | Osobnik posiadajcy mail napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje: Ona mowi, ze nie rozumiesz. A skd wiesz? Przejechaem kilkaset tysiecy kilomentrw w zyciu i takich hamowa miaem jedno, moze dwa. I to przy niewielkich predkosciach. I nie mam pojeca jak wtedy wygldao hamowanie. Skd wiec posiada empiryczne dane? Dodatkowo, skoro ludzie hamuj mocno, po co te systemy wspomagania siy hamowania? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") "ycie ma to do siebie, e nie mona go powtrzy." Zbigniew Trzaskowski 14 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 06:16:59 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: RadoslawF | Dnia 2013-10-02 01:00, Uytkownik Budzik napisa: Z doswiadczenia wlasneg i cudzego/historii znanych przypadkow wynika, ze eby hamowali tak jak on twierdzi e powinni. Powiedzia bym e to ju pokolenie wychowane na ABSie, nauczony depta do oporu i o to samo podejrzewa wszystkich innych. A seicento ABSu nie ma, wic deptanie do oporu nie jest najlepszym rozwizaniem. Pozdrawiam 15 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 06:43:25 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: Maciek | Dnia Wed, 02 Oct 2013 06:16:59 +0200, RadoslawF napisa(a): Powiedzia bym e to ju pokolenie wychowane na ABSie, nauczony Pierwszy samochod mnialem bez ABS. Pol roku temu sprzedalem tez inne swoje auto, ktore rowniez ABS nie mialo - co wiecej nie mialo nawet tarcz ;) Tak ze Twoja teoria sie nie broni... -- Maciek Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba 16 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 09:00:43 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: Budzik | Osobnik posiadajcy mail napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje: Powiedzia bym e to ju pokolenie wychowane na ABSie, nauczony Mysle, ze to tez nie jest prawda. W sensie, ze pewnie i sie powinno, ale mao osb robi to prawidowo. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") Adam 'Sherwood' Zaparciski: "Polecam gorco kaski na rower." Marcin Szeffer: "Dzikuj. Wol kaski na gow." 17 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 15:48:50 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: John Koalsky |
Ale nikt si nad tym nie zastanawia w sytuacji awaryjnej. 18 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 06:40:01 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: Maciek | Dnia Tue, 1 Oct 2013 23:00:49 +0000 (UTC), Budzik napisa(a): Dodatkowo, skoro ludzie hamuj mocno, po co te systemy wspomagania siy Pamiatej, ze te systemy sa dosc nowe, za to ABS jest w powszechnym uzyciu od 25 lat albo i dluzej. -- Maciek Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba 19 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 09:00:43 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: Budzik | Osobnik posiadajcy mail napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje: O czym to wiadczy?Dodatkowo, skoro ludzie hamuj mocno, po co te systemy wspomagania siy -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") "To s cycki szczcia (.)(.) przelij je do trzech osb w przecigu 1 godziny inaczej nie bdziesz mia w nowym roku SEXU!!!" 20 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 17:36:54 | Temat: Re: Prędko po śladach hamowania | Autor: Przyjazny | On 2013-10-01 23:00, Budzik wrote: Osobnik posiadajcy mail napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje: Jedzi po bardziej skomplikowanych drogach gdzie jedz te osoby ktre maj mae dowiadczenie w takich sytuacjach, albo gdzie gdzie yje wicej zwierzt (nie musz by dzikie, wystarcz wolno biegajce ale posiadajce wacicieli psy). Ja miaem dwie takie sytuacje wczoraj, chocia rzeczywicie przy prdkociach mniejszych ni 50 km/h. Poprzedni jakie 4-6 miesicy temu, i to jest bardziej miarodajne - mniej wicej jedna na 4 miesice by wysza rednio z kilku lat. Inna sprawa e w ~poowie przypadkw okazuje si e drugi obiekt zamieszany w sytuacj te si zorientowa i bez takiego hamowania nic by si nie stao, ale w drugiej poowie byoby inaczjej. 21 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 23:00:39 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: Budzik | Osobnik posiadajcy mail napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje: Ona mowi, ze nie rozumiesz. Znaczy co? Jedze tylko w jakis enklawach? Kilkaset tysiecy km? Ale chyba mam szczcie bo rzeczywiscie wybiegnicie zwierzcia to losowanie a w sumie nigdy mi sie to jako nagle nie zdarzyo. Ja miaem dwie takie sytuacjeI co ja mam powiedzie? Ide w totka zagrac :) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") Krowa w sklepie: 'Poprosz mczk kostn. 20 kilo, jak szale, to szale!' 22 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 07:49:38 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: masti | Dnia pięknego Tue, 01 Oct 2013 23:46:20 +0200 osobnik zwany Maciek Dnia Tue, 01 Oct 2013 21:44:17 +0200, RadoslawF napisa(a): no i? jeśli masz ABS to auto nie zostawi śladw. Jeśli nie masz to te nie moesz być pewien, e depną od razu an tyle mocno, e od razu zablokowa. Zresztą waśnie dlatego, e kierowcy nie depczą wystarczająco mocno wprowadzono asystenta hamowania -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mwię, to grunt zabija!" T.Pratchett 23 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 09:54:12 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: Maciek | Dnia Wed, 2 Oct 2013 07:49:38 +0000 (UTC), masti napisa(a): Zreszt wanie dlatego, e kierowcy nie depcz wystarczajco Ale o wiele wczesniej wprowadzono ABS, bo deptali za mocno 8-) -- Maciek Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba 24 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 09:00:43 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: Budzik | Osobnik posiadajcy mail napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje: Zreszt wanie dlatego, e kierowcy nie depcz wystarczajco ROTFL... Wprowadzili, bo nie potrafili depta z rna sia na poszczeglne koa oraz nie potrafili kilkukrotnie w cigu sekundy zmieni siy hamowania na poszczeglne koo. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") "Nowa Kobieta chce by taka sama, jak Dawny Mczyzna. A moe nawet jeszcze gorsza." Benjamin Hoff 25 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 11:40:30 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: Maciek | Dnia Wed, 2 Oct 2013 09:00:43 +0000 (UTC), Budzik napisa(a): ROTFL... ROFLuj sobie. Pewnie zaraz napiszesz, ze jak uczono hamowania pulsacyjnego, to tez po to, zeby "depta z rna sia na poszczeglne koa oraz w cigu sekundy zmieni sie hamowania na poszczeglne koa". A ja myslalem, ze po to, zeby hamowac bez zrywania przyczepnosci i utraty sterownosci... -- Maciek Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba 26 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 13:00:52 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: Budzik | Osobnik posiadajcy mail napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje: Uczono pulsacyjnie bo nie byo innych moliwoci.ROTFL... Ja nie przecze ze bez ABS da sie jezdzi, ba, chyba nadal wiekszosc swoich zrobionych km przejechaem w samochodzie bez ABS ale chyba nie chcesz mi wmwi, e hamowanie pulsacyjne jest rwnie skuteczne jak ABS? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") ....i to by byo na tyle Jan T. Stanisawski 27 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 15:37:59 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: Maciek | Dnia Wed, 2 Oct 2013 13:00:52 +0000 (UTC), Budzik napisa(a): ale chyba nie chcesz mi Ale gdzie ja cost takiego napisalem? Ja tylko mowie, ze systemy ABS stosowano od dawna, a wspomaganie hamowania awaryjnego to pomysl sprzed 15 lat. Wysnuwam z tego wniosek, ze te pierwsze byly bardzie potrzebne. -- Maciek Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba 28 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 15:00:41 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: Budzik | Osobnik posiadajcy mail napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje: Ok, w takim razie pena zgoda.ale chyba nie chcesz mi ABS podczas uzytkowania samochodu dziaa wielokrotnie, natomiast tak jak pisaem, awaryjne hamowania osobicie praktycznie mnie sie nie zdarzaj wiec i przydatnoc wspomagacza byaby minimalna. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") "Istota, ktra przez cae ycie tworzya pewne okrelone wyobraenie swojej osoby, zginie raczej, ni stanie si antytez tego wyobraenia." Frank Herbert 29 |
Data: Pa?dziernik 01 2013 21:44:29 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: Wiwo |
Dnia Tue, 01 Oct 2013 19:45:23 +0200, RadoslawF napisa(a): Niestety nie, dlatego coraz czciej montuje si systemy wspomagania hamowania, ktre w krytycznej sytuacji maj zwikszy cinienie w ukadzie hamulcowym. http://www.motofakty.pl/artykul/system-wspomagania-hamowania.html Wiwo 30 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 00:17:42 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: John Koalsky |
Przecie ten artyku jest o hamowaniu z ABS. 31 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 11:34:25 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: Gotfryd Smolik news | On Wed, 2 Oct 2013, John Koalsky wrote: Uytkownik "Wiwo" ....no i? Jasne, przeczytae go rwnie uwanie jak standardy dotyczce zasad formatowania postw w usenecie. eby si nie przemczy zacytuj: "Tymczasem zwyky kierowca zazwyczaj zaczyna hamowa szybko, ale czyni to za sabo, niepotrzebnie wyduajc drog hamowania" pzdr, Gotfryd 32 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 18:30:45 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: John Koalsky |
No i koa si zablokoway, czyli ABS nie byo. Jasne, przeczytae go rwnie uwanie jak standardy dotyczce zasad Ano przeczytaem i zrozumiaem. Tak samo programici G...a przeczytali i zrozumieli. Tylko Ty przeczytae, ale nie zrozumiae.
"Ci hamujcy zbyt sabo s by moe zmyleni charakterystycznym dreniem i odgosem po rozpoczciu pracy ukadu, co moe dotyczy np. tylko jednego koa. Waciwa procedura hamowania awaryjnego z ABS polega na maksymalnie mocnym wciniciu pedau hamulca, co pozwoli wykorzysta maksimum dostpnej siy hamowania wszystkich k. " "Tymczasem zwyky kierowca zazwyczaj zaczyna hamowa szybko, ale czyni to za sabo, niepotrzebnie wyduajc drog hamowania" Jak wida, mowa o wykorzystaniu ABS. e kierowca czsto uznaje dziaalnie ABS za wystarczajce, gdy w istocie takim nie jest. Jak se koa zablokujesz bo nie masz ABS to nic wicej ju nie moesz zrobi dla skuteczniejszego hamowania. A jak Ci dziecko na drog wyskoczy to si nie bdziesz w ogle zastanawia i nawet marnymi hamulcami koa zablokujesz. Bo taki jest odruch. A nie taki, e se bdziesz leciutko pociska na pocztku a stwierdzisz, e chyba trzeba mocniej. No chyba, e jeste bldynk to moe. Jak masz BAS to kade gwatowne wdepnicie uruchomi hamowanie z tak skutecznoci, e ci za Tob sr... w gacie. I znowu nie ogarne tego co przeczytae. 33 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 23:42:10 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: Gotfryd Smolik news | On Wed, 2 Oct 2013, John Koalsky wrote: "Tymczasem zwyky kierowca zazwyczaj zaczyna hamowa szybko, ale czyni to za sabo, niepotrzebnie wyduajc drog hamowania" No i o tym pisa poprzednik. I to JEST wanie zaznaczone w artykule. Kady moe sobie sprawdzi :> pzdr, Gotfryd 34 |
Data: Pa?dziernik 03 2013 14:53:13 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: Wiwo |
eby si nie przemczy zacytuj: Szkoda, e nie przeczyta trzech zda wczeniej: "Przyczyna tego zjawiska ma po czci rdo w psychologii kierowcy. Badania zachowania kierowcw podczas hamowania wykazay, e rni si oni sposobem reagowania. Wikszo "przecitnych kierowcw" nie hamuje wystarczajco mocno w sytuacjach awaryjnych, za tych hamujcych prawidowo jest znaczna mniejszo." Jak wida, mowa jest rwnie o sposobie reakcji. Oczywiste jest, e czas reakcji ma znaczenie. Wiele bada pokazao, e ludzie nie hamuj na maksa od razu i to jest fakt niezaprzeczalny. Czciowo jest to tumaczone dziaaniem ABS, ale nie tylko. Wiele bada udowodnio, e w pocztkowej fazie hamowania awaryjnego, mzg kierowcy jeszcze nie jest pewien, czy hamowa na maksa, czy szuka innego rozwizania. U jednego to bd uamki sekund u innego nawet sekundy, wpyw na to ma midzy innymi dowiadczenie kierowcy. Wielu kierowcom wydaje si, e hamuj na maksa, ale w rzeczywistoci z ukadu hamulcowego mogliby wycisn jeszcze wicej. Niedowiadczeni kierowcy boj si czsto hamowa agresywnie, eby kto nie wjecha im w tyek, albo z powodu ewentualnej utraty kontroli nad samochodem. Oczywicie w skrajnej sytuacji te analizy dziaaj raczej na poziomie podwiadomoci, ale s do dokadnie zbadane i opisane, wystarczy poszuka lub porozmawia z instruktorami bezpiecznej jazdy. A nie taki, e se bdziesz leciutko pociska na pocztku a stwierdzisz, e chyba trzeba mocniej. No chyba, e jeste bldynk to moe. Tak, tak. Kolejny mistrz kierownicy. Jak pisaem wczeniej, ten problem jest zbadany do dokadnie i udowodniono, e reakcje kierowcw s rne. W pocztkowej fazie hamowania niekoniecznie s optymalne, co producenci prbuj korygowa systemami typu BAS (z rnym skutkiem). Ja te znam historie znajomych/rodziny/itp. jak to musieli awaryjnie hamowa i jakie si z tym wizay przeycia i emocje. Kilka razy widziaem to na ywo i gwarantuj, e do maksymalnego hamowania, jeszcze sporo brakowao, a nie byli to bardzo li kierowcy. Kilku osobom, ktre w swoich opowiadaniach czsto "musiay" awaryjnie hamowa, pokazaem co to naprawd znaczy i jak to wyglda, byy mocno zdziwione, e samochd moe tak si zatrzymywa... Jak masz BAS to kade gwatowne wdepnicie uruchomi hamowanie z tak skutecznoci, e ci za Tob sr... w gacie. To si raczej tyczy Ciebie... Sugeruj, eby przeczyta post Maka, ktrego dotyczya moja odpowied. Wiwo 35 |
Data: Pa?dziernik 03 2013 15:35:51 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: J.F | Uytkownik "Wiwo" napisa w wiadomoci Szkoda, e nie przeczyta trzech zda wczeniej: Hm, podejrzewam ze jak sytuacja bedzie w miare wyrazna - typu wybiega ci pieszy przed maske, albo ciezarowka zajezdza droge, to i hamowanie bedzie mocne. Az za mocne i blokujace kola, ale tu sie wlasnie ABS sprawdza. Natomiast w sytuacji niewyraznej ... przyznaje, zdarzyly mi sie takie, ale skad system ma wtedy wiedziec ze ja chce naprawde mocno zahamowac :-) A nie taki, e se bdziesz leciutko pociska na pocztku a stwierdzisz, e chyba trzeba mocniej. No chyba, e jeste bldynk to moe.Tak, tak. Kolejny mistrz kierownicy. No wiesz, my tu zazwyczaj mamy troche km przejechanych, tysiace hamowan zaliczonych, i tylko z rzadka rozbite pojazdy :-) J. 36 |
Data: Pa?dziernik 03 2013 19:00:36 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: Budzik | Osobnik posiadajcy mail napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje: Hm, podejrzewam ze jak sytuacja bedzie w miare wyrazna - typu wybiega ABS to sie sprawdza przede wszystkim w warunkach obnionej przyczepnoci. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz." Frank Herbert 37 |
Data: Pa?dziernik 03 2013 22:05:48 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: John Koalsky |
Tak, wtedy nawet nie wiesz czy dziaa :-) 38 |
Data: Pa?dziernik 04 2013 07:20:28 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: Wiwo |
Natomiast w sytuacji niewyraznej ... przyznaje, zdarzyly mi sie takie, ale skad system ma wtedy wiedziec ze ja chce naprawde mocno zahamowac :-) Nie martw si, z kad now wersj bdzie coraz lepiej. Wkrtce bdziesz si musia martwi tylko wskazaniem celu... ;-) A nie taki, e se bdziesz leciutko pociska na pocztku a stwierdzisz, e chyba trzeba mocniej. No chyba, e jeste bldynk to moe.Tak, tak. Kolejny mistrz kierownicy. Tia... I dlatego co drugi post jest o walce z ubezpieczycielem... ;-) Wiwo 39 |
Data: Pa?dziernik 03 2013 18:58:59 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: John Koalsky |
Te wywody mnie wzruszaj. Z artykuu na temat hamowania z ABS wycigacie wnioski o hamowaniu bez niego. A na dowd przytaczacie histori mamy, taty i psa. 40 |
Data: Pa?dziernik 04 2013 07:24:40 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: Wiwo |
To Ty tak robisz. Prosiem, eby sprawdzi co napisa Maciek, bo tego dotyczya moja odpowied. Zacytuj: "To sie kloci z empiria. W sytuacjach wymagajacych gwaltownego hamowania wiekszoc ludzi depcze z calej sily po hamplach." Czas i sposb reakcji nie zale od tego czy masz ABS, czy nie. Ty si skupie wybirczo na ABS, a w artykule byo te o sposobie reakcji, co skrztnie pomijasz. Wg bada ludzie nie hamuj od razu z maksymaln si. To dotyczy nie tylko aut z ABS. Wielu kierowcw boi si zablokowania k i tego unika, bo nasuchali si jakie to niebezpieczne. Po to stosuje si BAS, tego ucz w szkoach jazdy. To nie s moje wymysy, tylko twarde fakty. Ilu "przecitnych" kierowcw, dla samego siebie w bezpiecznym miejscu prbowao gwatownie hamowa i pozna reakcj samochodu? Popytaj wrd znajomych. Wikszo z nich nigdy tego nie robia, tak samo jak nie prbowaa si lizga, czy robi innych niebezpiecznych manewrw. Oczywicie, w ich mniemaniu zaliczyli ju podbramkowe sytuacje na drodze i "s dowiadczeni", tylko e w wikszosci to bzdura. Co gorsze, ci co ju zaliczyli polizg przy hamowaniu bez ABS, przy nastpnym bd si starali tego unikn i ich reakcja nie bdzie optymalna. Nie bez powodu pojawiaj si pomysy, eby w ramach szkole kierowcw zmusi ich do wicze awaryjnego hamowania, polizgw, itp. manewrw. wiey kierowcy s do tego nieprzygotowani i przez wikszo swojej kariery nie bd, bo mao ktry z nich bdzie chcia si szkoli. Wiwo 41 |
Data: Pa?dziernik 04 2013 21:33:21 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: John Koalsky |
Czowieku. Gwatowna sytuacja drogowa zawsze prowadzi do zablokowania k bo wynika z odruchu. Nie ma absolutnie adnej moliwoci, by kierowca nacisn za sabo. Najpodlejszymi hamulcami zablokujesz koa i jak nie masz ABS to suniesz tak do zatrzymania. Natomiast do skutecznego dziaania ABS potrzeba wikszej siy ni do zablokowania k. Wic jak Ci si ABS zaczy to potrzebujesz BAS by Ci trzyma z tak du si. O tym jest w tym artykule. 42 |
Data: Pa?dziernik 04 2013 22:00:41 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: Budzik | Osobnik posiadajcy mail napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje: Czowieku. Gwatowna sytuacja drogowa zawsze prowadzi do zablokowania hihihihi tyle bada potwierdzajcych, ze ludzie naciskaj za sabo, przez co wasnie nie blokuj od razu k ale jak wida, ludzie wiedz lepiej. Aha, przy hamowaniu na suchym ABS nie ma az takiego znaczenia jeeli chodzi o dugoc drogi hamowania. Ba, mozna powiedzie, ze wrecz delikatnie j wydua. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") Ozibo stosunkw midzy ludmi powstaje wskutek tar midzy nimi. I c ty na to fizyko??? 43 |
Data: Pa?dziernik 05 2013 19:38:04 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: John Koalsky |
Umiesz poda cho jeden link do takich bada ?
A propos czego to piszesz ? 44 |
Data: Pa?dziernik 05 2013 19:00:36 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: Budzik | Osobnik posiadajcy mail napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje: Zapytaj firmy ktre takie roziwazania wprowadziy.Czowieku. Gwatowna sytuacja drogowa zawsze prowadzi do zablokowania Ja bada nie widziaem, syszem tylko o nich w przynajmneij kilku programach motoryzacyjnych gdzie byy pokazywane rwniez przykady dowiadcze. Oczywicie moemy zaoy ze to spreparowane badania firm, kte chciay sprzeda system jako co super potrzebnego. A propos tego, ze zbyt ma sie hamowania mozna rozpatrywa w bardzoAha, przy hamowaniu na suchym ABS nie ma az takiego znaczenia jeeli podobnych realizach zarwno dla samochodw z abs jak i bez. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") "Bd odwany. A jeeli nie jeste, udawaj, ze jeste. Nikt nie zauway rnicy." H. Jackson Brown, Jr. 45 |
Data: Pa?dziernik 05 2013 22:39:03 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: John Koalsky |
Aaaa firmy. ROTFL. Ja bada nie widziaem, syszem tylko o nich w przynajmneij kilku Te czytaem jeden artyku ... o wspomaganiu hamowania ABS :-) Oczywicie moemy zaoy ze to spreparowane badania firm, kte chciay Moemy zaoy, e wspomaganie jakie posiada wikszo samochodw praktycznie uniemoliwia niezablokowanie k podczas awaryjnego hamowania. A jak chodzi o badania to polskie uczelnie takie prowadz.
Mona ? 46 |
Data: Pa?dziernik 01 2013 21:28:16 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: Budzik | Osobnik posiadajcy mail napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje: Nieprawda.Najpierw hamowa normalnie a potem dopiero zablokowa koa. Nawet kiedys ogldaem jakies badania na ten temat i opis jakiegos systemu ktry miaby wzmaniac si hamowania wasnie dlatego, ze ludzie w pocztkowej fazie hamuj zbyt sabo. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") "atwiej pozna ludzko ni pojedynczego czowieka" Francois La Rochefoucauld 47 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 00:28:05 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: John Koalsky |
Awaryjnego hamowania ? To by ABSu nie wymylano. 48 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 07:50:33 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: masti | Dnia pięknego Wed, 02 Oct 2013 00:28:05 +0200 osobnik zwany John Koalsky Uytkownik "Budzik" To się nazwywa brake Assist albo asystent hamowania. I jest w autah z ABSem, -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mwię, to grunt zabija!" T.Pratchett 49 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 15:53:33 | Temat: Re: Prędko po śladach hamowania | Autor: John Kołalsky |
No waśnie, a tu byo o śladach opon, czyli bez ABSu. 50 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 09:00:44 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: Budzik | Osobnik posiadajcy mail napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje: Nieprawda.Najpierw hamowa normalnie a potem dopiero zablokowa koa. Tak, awaryjnego To by ABSu nie wymylano. Taki system wsppracuje z ABS. O ABS tez kiedys czytaem, ze ludzie zbyt lekko hamuj. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") "ycie ma to do siebie, e nie mona go powtrzy." Zbigniew Trzaskowski 51 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 13:30:37 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: J.F | Uytkownik "Budzik" napisa w wiadomoci Nawet kiedys ogldaem jakies badania na ten temat i opis jakiegos I nazywa sie BAS :-) Swoja droga to chyba kiedys z nim jezdzilem w jakims VW, bo wciskam hamulec lagodnie, gdyz wcale nie chce mocno hamowac, az tu nagle auto deba staje. Cos nie na moje buty byl wyregulowany :-) O ABS tez kiedys czytaem, ze ludzie zbyt lekko hamuj. Inna sprawa - pedal wibruje, to ludzie mocniej nie wciskaja. A tymczasem to jedno kolo ma problemy, pozostale moglyby mocniej hamowac. J. 52 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 11:36:27 | Temat: Re: Prêdko¶æ po ¶ladach hamowania | Autor: AZ | On 2013-10-02, J.F wrote: Chyba jeszcze w tym czasie mruga awaryjnymi :-) Cos pieknego te wspolczesne samochody. -- Artur ZZR 1200 53 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 11:42:49 | Temat: Re: Prêdko¶æ po ¶ladach hamowania | Autor: AZ | On 2013-10-02, AZ wrote: On 2013-10-02, J.F wrote:Az z ciekawosci poszukalem: Na podstawie następujących sygnaw sterownik rozpoznaje hamowanie awaryjne i uruchamia funkcję asystenta hamowania. 1. Sygna wącznika świate hamowania informuje o tym, e kierowca wcisną peda hamulca. 2. Sygnay czujnikw prędkości k informują, jak szybko jedzie samochd. 3. Sygna czujnika ciśnienia hamowania informuje, jak szybko i z jaką sią kierowca wciska peda hamulca. Sia nacisku na peda hamulca oraz prędko wciskania pedau są wyliczane na podstawie tempa wzrostu ciśnienia hamowania, wytwarzanego przez pompę hamulcową. Oznacza to, e sterownik mierzy (za pomocą czujnika w zespole hydraulicznym) wzrost ciśnienia w pompie hamulcowej w określonym czasie. Szybko narastania ciśnienia jest nazywana gradientem ciśnienia. Prg wączenia asystenta hamowania ma określoną warto, zaleną od prędkości jazdy. Gdy sia nacisku na peda przekroczy ten prg w określonym czasie, asystent hamowania zaczyna dziaać. Jeśli tempo zmiany ciśnienia spadnie poniej tego progu, asystent przerywa dziaanie. Warunek uruchomienia asystenta jest więc speniony wtedy, gdy ciśnienie hamowania w krtkim czasie t1 osiągnie określoną warto. Natomiast gdy ciśnienie osiągnie tę samą warto w duszym czasie t2 (tzn. gdy krzywa ciśnienia jest mniej stroma), warunek nie jest speniony i asystent nie dziaa. Asystent nie uruchamia się więc wtedy, gdy: - kierowca nie naciśnie pedau hamulca lub zrobi to zbyt wolno, - prędko narastania ciśnienia hamowania nie przekroczy progu uruchomienia, - prędko jazdy jest zbyt maa, lub - kierowca naciśnie peda hamulca wystarczająco mocno. -- Artur ZZR 1200 54 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 17:40:45 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: Cavallino |
Dnia 2013-10-01 18:06, Uytkownik Cavallino napisa: Co znaczy normalnie? Hamowa, eby nie zwolni w awaryjnej sytuacji? Czyli jecha mg i ponad setk. A nawet dwie. 55 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 18:05:12 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: J.F | Uytkownik "Cavallino" napisa w wiadomoci Ale zaoenia ze wszystko zrobi od razu s troch naciagane chyba...A co miaby zrobi, eby jako specjalnie zmieni drog hamowania, skoro i tak zablokowa koa? Co znaczy normalnie? Hamowal zeby zwolnic, ale bez szorowania po asfalcie. I potem masz 14m sladow hamowania, "on mi nagle wyjechal", a nie 50m i "ile to sie jechalo po miescie ?" .. Mozna robic swiadomie, mozna nieswiadomie - ot, spokojnie zahamowac chcialem, a w polowie sie okazalo ze predkosc za duza i trzeba hamowac panicznie. Inna sprawa ze coraz mniej aut bez ABS jezdzi i nieswiadomie zrobic trudno. J. 56 |
Data: Pa?dziernik 01 2013 18:34:38 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: J.F | Uytkownik "Budzik" napisa w wiadomoci Czy moecie mi pomc w oszacowaniu prdkoci samochodu seicento? Slad ma 14m, wiec na tyle jest dowod. J. 57 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 20:44:09 | Temat: Re: Prędko po śladach hamowania | Autor: uzytkownik | Uytkownik "J.F" napisa w wiadomości Czy moecie mi pomc w oszacowaniu prędkości samochodu seicento? Zamy e kierowca od razu wcisną hamulec na maksa, na suchym asfalcie, mia dobre hamulce, opony, i zostawi ślady hamowania o dugości 14 metrw? Z jaką prędkością jecha przed hamowaniem? rzedu 15m/s, czyli rzedu 54km/h. Skąd masz dane dotyczące przyczepności opon do podoa? Asfalt, asfaltowi nierwny. Opony nawet inną mają przyczepno po rozgrzaniu ni na zimno, a co dopiero o rnych waściwościach w zalezności od zuycia, sposobu cięcia cięcia bienika oraz czy jest to opona zimowa czy te letnia. 58 |
Data: Pa?dziernik 01 2013 21:50:54 | Temat: Re: Prędko po śladach hamowania | Autor: Krzysztof 45 | W dniu 2013-10-01 16:26, ToMasz pisze: witam Jest taki sobie kalkulator. http://www.prawko-kwartnik.info/kalku/zatrzymanie.html -- Krzysiek http://niewygodne.info.pl/index.htm 59 |
Data: Pa?dziernik 01 2013 20:29:13 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: masti | Dnia pięknego Tue, 01 Oct 2013 21:50:54 +0200 osobnik zwany Krzysztof 45 W dniu 2013-10-01 16:26, ToMasz pisze: i guzik z tego wynika mając dane jak powyej -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mwię, to grunt zabija!" T.Pratchett 60 |
Data: Pa?dziernik 01 2013 22:54:50 | Temat: Re: Prędko po śladach hamowania | Autor: Krzysztof 45 | W dniu 2013-10-01 22:29, masti pisze: Dnia pięknego Tue, 01 Oct 2013 21:50:54 +0200 osobnik zwany Krzysztof 45 Nie guzik, tylko pi x oko. Są wzory na obliczanie, ale one tez są pi x oko. Nie mwiąc ju o teoretycznym gdybaniu. -- Krzysiek http://niewygodne.info.pl/index.htm 61 |
Data: Pa?dziernik 01 2013 21:11:44 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: masti | Dnia pięknego Tue, 01 Oct 2013 22:54:50 +0200 osobnik zwany Krzysztof 45 W dniu 2013-10-01 22:29, masti pisze: nadal nie wiadomo ile czasu i z jakiej prędkości hamowa przed zablokowaniem k -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mwię, to grunt zabija!" T.Pratchett 62 |
Data: Pa?dziernik 01 2013 23:56:42 | Temat: Re: Prędko po śladach hamowania | Autor: Krzysztof 45 | W dniu 2013-10-01 23:11, masti pisze: Nie guzik, tylko pi x oko. Są wzory na obliczanie, ale one tez są Jasne. Jeszcze nie wiemy jakiej firmy ma opony, o jakim bierzniku. Zimowe, letnie, caloroczne i jaki rozmiar. Ciśnienie w oponach tez bardzo istotne. Ilo paliwa w baku, ile osb w aucie, co przewozi w bagarzniku. Moe 4 worki cementu. Jaki to by asfalt, bo asfalt asfaltowi nie rwny. Jecha pod wiatr czy z wiatrem. Z jaką prędkością wia wiatr... itd itd. Czytaeś co napisa? "Zamy e kierowca od razu wcisną hamulec na maksa, na suchym asfalcie" On chce wiedzieć teoretcznie z jaka prędkościa jechao auto ktre w momencie naciśniecia hamuca na maksa pozostawio 14m śladw. Więc ten licznik powyej mu to obliczy. -- Krzysiek http://niewygodne.info.pl/index.htm 63 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 09:07:23 | Temat: Re: Prędko po śladach hamowania | Autor: Jan Koval |
W dniu 2013-10-01 23:11, masti pisze: Nie obliczy bo ta funkcja wymaga dwch zmiennych: prędko początkowa i opnienie hamowania. J. 64 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 16:00:01 | Temat: Re: Prędko po śladach hamowania | Autor: Krzysztof 45 | W dniu 2013-10-02 09:07, Jan Koval pisze:
Jest tam czas zadziaania hamulcw, czas reakcji kierowcy. Mona coś powstawiać kombinować z prędkością a wyjdzie 14 metrw drogi hamowania. -- Krzysiek http://niewygodne.info.pl/index.htm 65 |
Data: Pa?dziernik 03 2013 09:19:36 | Temat: Re: Prędko po śladach hamowania | Autor: Jan Koval |
W dniu 2013-10-02 09:07, Jan Koval pisze: Są dwa istotne: prędko początkowa i opnienie hamowania wyraone w metrach na sekundę do kwadratu. Reszta to tylko perfumowanie g... Za pomocą dwch zmiennych mogę uzyskać nieskończenie wiele (przesadzam) wynikw. Tylko niektre z nich będą wiarygodne. Ale olać tą stronę - jest ona do innego typu problemu. Masz prędko początkową. Trzeba znaleć wspczynnik tarcia slizgowego-dynamicznego guma-asfalt i z tego wyznaczyć wzr na się hamowania. A dalej to ju tylko fizyka i matematyka. J. 66 |
Data: Pa?dziernik 03 2013 10:30:30 | Temat: Re: Prędko po śladach hamowania | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2013-10-03 09:19, Jan Koval pisze: Masz prędko początkową. Trzeba znaleć wspczynnik tarcia slizgowego-dynamicznego guma-asfalt Wyznaczyć wzr ze wspczynnika? Od moich belfrw dostabyś paę za takie gadanie ;) A dalej to ju tylko fizyka i matematyka. Tylko e w rzeczywistości "wspczynnik tracia" jest stay tylko w podręcznikach fizyki dla gimnazjum, a w rzeczywistości jest funkcją rnych zmiennych. Cae prawo tarcia (w przeciwieństwie do praw fundamentalnych) jest tylko empirycznym uproszczeniem. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepowane, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub caości poglądom ich Autora. 67 |
Data: Pa?dziernik 03 2013 10:58:52 | Temat: Re: Prędko po śladach hamowania | Autor: J.F | Uytkownik "Jakub Witkowski" napisa w wiadomości W dniu 2013-10-03 09:19, Jan Koval pisze: Bo to belfry z liceum. znajdujemy wspolczynnik, okazuje sie zalezny od wielu parametrow, w tym i predkosci i temperatury, a wiec dystansu juz hamowanego, rozwiazujemy rownanie rozniczkowe i dostajemy wzor :-) J. 68 |
Data: Pa?dziernik 09 2013 17:52:39 | Temat: Re: Prędko po śladach hamowania | Autor: bartekltg | W dniu 2013-10-02 09:07, Jan Koval pisze:
Tak sobie czytam ten wątek sprzed tygodnia i nadziwić się nie mogę, bo sprawa pojawia się w wielu miejscach. Jakim kurde cudem opnienie hamowania ma mieć wpyw na wyliczoną prędko przed hamowaniem. Jadę sobie te wyliczone na początku 55km/h, widzę problem, reaguję przez 0.3-0.5s (czy ile tam jest w standardzie reakcja czowieka + ukadu hamulcowego), po tym czasie nadal jadę 55km/h! Hamulce hamują, w 14m wyhamowuję. Teraz jedzie dziadek. Niedzielny kierowca. 5 dioptrii, piszący smsa i po narkotykach. Jedzie 55km/h, widzi problem. Czeka 30s, po czym wciska hamulec. I po tych 30s nadal jecha 55km/h! Wcisną hamulec, nadal ślad mia 14m. I miaby 14m jakby z reakcją czeka 15 czy 40s. Nie ma znaczenia, ile zastanawia się nad hamowaniem, bo podczas zastanawiania nie hamowa, utrzymywa staą prędko (przez te 0.2 cz 1s) pzdr bartekltg 69 |
Data: Pa?dziernik 09 2013 18:00:53 | Temat: Re: Prędko po śladach hamowania | Autor: J.F | Uytkownik "bartekltg" napisa w wiadomości Nie obliczy bo ta funkcja wymaga dwch zmiennych: prędko początkowa i opnienie hamowania. Tak sobie czytam ten wątek sprzed tygodnia i nadziwić Jakim kurde cudem opnienie hamowania ma mieć wpyw Bartku, nie to opoznienie :-) Jest, zima, lod na jezdni i nie zahamujesz na 14m. A co sie zmienilo ? J. 70 |
Data: Pa?dziernik 09 2013 20:18:21 | Temat: Re: Prędko po śladach hamowania | Autor: bartekltg | W dniu 2013-10-09 18:00, J.F pisze: Uytkownik "bartekltg" napisa w wiadomości A, to tam chodzio o przyspieszenie (ujemne;) a nie zwokę? Niele odjechaliście;-) pzdr bartekltg 71 |
Data: Pa?dziernik 09 2013 18:25:31 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: masti | Dnia pięknego Wed, 09 Oct 2013 18:00:53 +0200 osobnik zwany J.F napisa: Jest, zima, lod na jezdni i nie zahamujesz na 14m. A co sie zmienilo ?jakby mia wą ogrodowy zamiast opon toby staną w miejscu! ;) -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mwię, to grunt zabija!" T.Pratchett 72 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 00:50:18 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 1 Oct 2013 21:11:44 +0000 (UTC), masti napisa(a): nadal nie wiadomo ile czasu i z jakiej prdkoci hamowa przed No tego nigdy nie bdziesz wiedzie, by moe hamowa z 600km/h, przy 200 odrzuci spachochron, potem 3km hamowania silnikiem, a na ostatnich 14 metrach zablokowa koa ;) Dlatego bada si tyle ile da si zbada. 73 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 08:04:48 | Temat: Re: Prędko po śladach hamowania | Autor: dddddddd | W dniu 2013-10-01 21:50, Krzysztof 45 pisze: W dniu 2013-10-01 16:26, ToMasz pisze: to moe widzia ktoś kalkulator 'radarowy' :) Wpisujemy prędko początkową (np.130km/h), prędko końcową (np. 90km/h), dodatkowo ew.uwzględnia czas reakcji kierowcy i wylicza ile metrw/sekund wcześniej musimy zobaczyć fotoradar eby nas nie ustrzeli :) p.s. z ilu metrw robią zdjęcia auta ITD jadąc z naprzeciwka? -- Pozdrawiam Łukasz 74 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 09:09:48 | Temat: Re: Prędko po śladach hamowania | Autor: Jan Koval |
Z tylu metrw na ile pozwala optyka (redukcja wibracji, jasno, powiększenie, ...) gra 5-10 metrw. J. 75 |
Data: Pa?dziernik 02 2013 10:54:12 | Temat: Re: Prdko po ladach hamowania | Autor: | ToMasz wrote: Czy moecie mi pomc w oszacowaniu prędkości samochodu seicento? Zamy 150 km/h, o ile mia hamulec energetyczny Łagiewki. -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ 76 |
Data: Pa?dziernik 09 2013 14:56:05 | Temat: Re: Prędko po śladach hamowania | Autor: Jan45 | Jak wynika z dyskusji, nie da się tego określić 77 |
Data: Pa?dziernik 09 2013 15:58:17 | Temat: Re: Prędko po śladach hamowania | Autor: J.F | Uytkownik "Jan45" napisa w wiadomości Jak wynika z dyskusji, nie da się tego określić Jest w tym jeden niuans - zaleznosc drogi od predkosci jest kwadratowa. Czyli szybko rosnie wraz z predkoscia. Innymi slowy i w odwrotna strone - predkosc mniej zalezy od drogi i innych wspolczynnikow. tzn - np dwukrotna zmiana wspolczynnika tarcia to tylko 41% zmiana predkosci. na takiej wiedzy, moe sięgnąć po coś, co praktykują Nie przeznaczone na straty, tylko dokladnie taka sama jak uzywana. Jeszcze pytanie w jakim celu to obliczenie, najczesciej zgrubne wystarcza. i kilka razy zahamować w tamtym miejscu, jadąc I opad, i temperatura, i rosa ... Ju atwiej jest określić prędko samochodu Tylko potem jednemu dzieciak wyskoczy na maske i wyliczy sie 80km/h, a w drugiemu wyczlapie staruszka i kierowca zdazy wyhamowac do 60.. J. 78 |
Data: Pa?dziernik 09 2013 17:58:02 | Temat: Re: Prędko po śladach hamowania | Autor: bartekltg | W dniu 2013-10-09 14:56, Jan45 pisze: Znam przypadek wpywowego kierowcy, ktry uderzy To moe trzeba byo tego rzeczoznawcę powoać od razu? pzdr bartekltg 79 |
Data: Pa?dziernik 10 2013 13:06:28 | Temat: Re: Prędko po śladach hamowania | Autor: Jan45 | W dniu 2013-10-09 17:58, bartekltg pisze:> W dniu 2013-10-09 14:56, Jan45 pisze: |