Grupy dyskusyjne   »   Prawie nie jedzie :( silniczek 1.6 ATF (VW/Seat) - gdzie w W-wie dobrze ustawie zap³on ?

Prawie nie jedzie :( silniczek 1.6 ATF (VW/Seat) - gdzie w W-wie dobrze ustawie zap³on ?



1 Data: Kwiecien 24 2007 17:30:30
Temat: Prawie nie jedzie :( silniczek 1.6 ATF (VW/Seat) - gdzie w W-wie dobrze ustawie zap³on ?
Autor: Alex 

Witam,

Moje autko Seat Toledo '98 1.6 ATF (100KM) marniutko siê wkrêca.

Praca na wolnych obrotach równiutka, ale gwa³towne przyspieszanie wygl±da tragicznie.
Powolne, delikatne przyspieszanie jako¶ jeszcze siê udaje.

Do tego je¶li podpiêty jest przep³ywomierz, to prawie w ogóle nie przyspiesza.
Co ciekawe, na gazie równie¿ marniej jedzie na przypiêtym przep³ywomierzu.

Je¶li odpiêty przep³ywomierz powietrza, na gazie autko je¼dzi w miarê w miarê,
na benzynie marnie.

Na VAG'u nie wyrzuca b³êdów prócz jednego:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) 16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent.
Przep³ywomierz na biegu ja³owym podaje wskazanie 118 - 122 - przy otwieraniu przepustnicy
wskazania rosn± a¿ do 700-900. Wiec chyba sam przep³ywomierz nie jest dziabniêty.

Sonda lambda równie¿ wymieniona (co prawda na nieoryginaln± - NKG) ale wskazania na
biegu ja³owym wahaj± siê miêdzy 0,4V do ok 1.1V wiêc chyba sygna³ z sondy dociera
jednostki centralnej komputerka.

Zacz±³em od elektryki.
Nowe ¶wiece, przewody WN, nowa cewka (pad³a zim±), nowa kopu³ka i palec rozdzielacza.

Nie mam pomys³u.
Jedyne co mi przychodzi do g³owy, to to, ¿e ostatnio wymienia³em pasek rozrz±du plus jakie¶
rolki. Kole¶ z warsztatu (ASO) po tej operacji ustawia³ zap³on. Jednak robi³ to bez "zblokowania"
komputera w autku - a podobno trzeba wprowadziæ CPU autka w tryb serwisowy, czy
jaki¶ tam, aby zap³on da³o siê precyzyjnie ustawiæ - czy mo¿e to kto¶ potwierdziæ ? i
ewentualnie poradziæ gdzie w Warszawie dok³adnie ustawi± zap³on ?

Wszelkie inne sugestie mile widziane,

Aha - je¶li kto¶ posiadaj±cy ten sam silniczek (AFT) by³by chêtny i mia³by czas, to chêtnie
podpi±³bym notebook i zczyta³ warto¶ci z czujników silnika dla porównania ze swoimi.

Alex.
Seat Toledo 1.6 AFT '98 100KM ( + gaz 2 generacja).



2 Data: Kwiecien 24 2007 11:38:30
Temat: Re: Prawie nie jedzie :( silniczek 1.6 ATF (VW/Seat) - gdzie w W-wie dobrze ustawie zap³on ?
Autor: Pete 


U¿ytkownik "Alex" wrote

Na VAG'u nie wyrzuca b³êdów prócz jednego:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) 16-10 - Signal Outside
Specifications - Intermittent.

No to mo¿e wymieniæ t± czê¶æ (Hall Sender siê to zwie)?


Przep³ywomierz na biegu ja³owym podaje wskazanie 118 - 122 - przy
otwieraniu przepustnicy
wskazania rosn± a¿ do 700-900. Wiec chyba sam przep³ywomierz nie jest
dziabniêty.

700-900 to chyba o wiele za du¿o.  Co prawda nie znam tego silnika
konkretnie.  U mnie w AWM maksymalna warto¶æ przy prawid³owym
przep³ywomierzu to by³o co¶ lekko poni¿ej 200.  Nie s±dzê by u Ciebie
powinno byæ 4 razy wiêcej...

Pozdr.
Pete

3 Data: Kwiecien 24 2007 18:03:31
Temat: Re: Prawie nie jedzie :( silniczek 1.6 ATF (VW/Seat) - gdzie w W-wie dobrze ustawie zap³on ?
Autor: loli 


Dlaczego nie wymieniles tego co ci komputer mowi?
Wymien ten czujnik halla (polozenia walu korbowego). Decyduje on m in o momencie zaplonu.

4 Data: Kwiecien 24 2007 18:42:12
Temat: Re: Prawie nie jedzie :( silniczek 1.6 ATF (VW/Seat) - gdzie w W-wie dobrze ustawie zap³on ?
Autor: Blyskacz 

loli napisa³(a):

Dlaczego nie wymieniles tego co ci komputer mowi?
jakby tak zawsze wymieniac wszystko co komputer "mowi" to moznaby wielu z torbami puscic ;-)

Wymien ten czujnik halla (polozenia walu korbowego). Decyduje on m in o momencie zaplonu.
od kiedy to camshaft to wal korbowy  ?  ;-)

a w temacie - to faktycznie mozna obadac sprawe tego czujnika walka rozrzadu, ale i warto zobaczyc same znaki na rozrzadzie...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

5 Data: Kwiecien 24 2007 19:23:47
Temat: Re: Prawie nie jedzie :( silniczek 1.6 ATF (VW/Seat) - gdzie w W-wie dobrze ustawie zap³on ?
Autor: PAndy 


"Blyskacz"  wrote in message

od kiedy to camshaft to wal korbowy  ?  ;-)
hehe
a w temacie - to faktycznie mozna obadac sprawe tego czujnika walka rozrzadu, ale i warto zobaczyc same znaki na rozrzadzie...

tym bardziej ze byl robiony rozrzad i wlasnie od tego momentu sie posypalo... oby nie skonczylo sie na wymianie glowicy/silnika ;)

6 Data: Kwiecien 24 2007 21:04:22
Temat: Re: Prawie nie jedzie :( silniczek 1.6 ATF (VW/Seat) - gdzie w W-wie dobrze ustawie zap³on ?
Autor: loli 

Dlaczego nie wymieniles tego co ci komputer mowi?
jakby tak zawsze wymieniac wszystko co komputer "mowi" to moznaby wielu z torbami puscic ;-)
Niestety sam to wiem. Co gorsza u mnie komputer pokazuje, ze wszystko jest OK,
natomiast mam problem z obrotami i dlugim odpalaniem przy zimnym (<5 stC)

Wymien ten czujnik halla (polozenia walu korbowego). Decyduje on m in o momencie zaplonu.
od kiedy to camshaft to wal korbowy  ?  ;-)
Euueeuu no masz racje :-). crankshaft to korbowy :).

Pozdrawiam!

7 Data: Kwiecien 24 2007 22:02:08
Temat: Re: Prawie nie jedzie :( silniczek 1.6 ATF (VW/Seat) - gdzie w W-wie dobrze ustawie zap³on ?
Autor: Alex 

Dziêki wszystkim za odpowiedzi.

Niestety ten czujnik Halla w tym autku jest wymienny tylko
razem z aparatem zap³onowym :( ...

Tzn s± 2 czujniki - jeden na wale korbowym (tak jak kto¶ tu sugerowa³)
- i drugi przy aparacie zap³onowym...

Jak nic innego nie pomo¿e, to wymienie badziewie :)

Dziêki,
Pozdrawiam,
Alex.

Re: Prawie nie jedzie :( silniczek 1.6 ATF (VW/Seat) - gdzie w W-wie dobrze ustawie zap³on ?



Grupy dyskusyjne