Grupy dyskusyjne   »   Problem - ubezpieczalnia i poÅ›rednicy (dostawca i warsztat) - co robić?

Problem - ubezpieczalnia i pośrednicy (dostawca i warsztat) - co robić?



1 Data: Sierpien 11 2015 09:00:07
Temat: Problem - ubezpieczalnia i po¶rednicy (dostawca i warsztat) - co robiæ?
Autor: Rablin 

Bêdzie d³ugo.
Jaki¶ czas temu zepsu³a mi siê podczas zdarzenia losowego czê¶æ w aucie. Powiedzmy, ¿e opona (oczywi¶cie to nie opona ale inna cze¶æ wa¿na dla auta).
Mam ubezpieczenie AC itp. w swoim 10 letnim aucie.
Zadzwoni³em do ubezpieczalni (powiedzmy DirectX) zapyta³em na jakich zasadach mogê naprawiæ szkodê w ramach AC.
Pani powiedzia³a, ¿e nie ma problemu. Mo¿na to zrobiæ gotówkowo (wtedy muszê robiæ zdjêcia i wype³niæ jaki¶ formularz albo bezgotówkowo).
Chcia³em i¶æ im na rêkê i powiedzia³em, ¿e ok niech bêdzie w "ich" warsztacie aby by³o szybko i bez komplikacji. Czyli bezgotówkowo.
Wcze¶niej zapyta³em, czy bêdê traci³ zni¿ki Pani powiedzia³a, ¿e jak zostanê u nich na kolejny rok to nie.
Nastêpnie Pani mnie prze³±czy³a do firmy zewn. Powiedzmy (kontynuuj±c w±tek oponiarski), ¿e w tej firmie przedstawiono mi siê jako Michelin Lublin (oczywi¶cie to przyk³ad).
Powiedzia³em, ¿e nie chcê jakiej¶ taniej opony tylko dobr± (tak± jak mia³em w oryginale - co¶ dobrego).
Pani powiedzia³a, ¿e produkt zosta³ wys³any i ¿ebym pojecha³ na wymianê.
Pojecha³em do warsztatu upewni³em siê, ¿e bêd± montowane opony Michelin (to przyk³ad oczywi¶cie) - panowie z warsztatu potwierdzili.
Po paru godzinach wracam do warsztatu. Podpisujê, ¿e zrzekam siê ubezpieczenia (cesja) na rzecz tego warsztatu, odbieram kluczyki. Idê do auta i ... patrzê, ¿e mam zamontowane ... nie opony Michelin (to przyk³ad) ale jakie¶ nieznane badziewie.

Pytam warsztat co to za ¿art. On na to, ¿e to przys³ali z Michelin Lublin (to przyk³ad) i oni tylko zamontowali.
Pytam ale rano pyta³em czy to bêdzie Michelin. Facet nic.
Dzwoniê do "Michelin Lublin" a tu go¶æ mi mówi, ¿e zrobili us³ugê na jak± mam wykupione AC. Pierwszy raz siê dowiadujê, ¿e mam ubezpieczenie (bo to niby firma direct) na zamienniki.
Dzwoniê do ubezpieczalni DirectX i ci tak¿e mi mówi±, ¿e na pewno mi mówili o zamiennikach. Na 100% procent nie mówili.

I co mam teraz zrobiæ?
Smaku ca³ej sprawie dodaje fakt, ¿e:
- kobieta u której zamawia³em te powiedzmy opony oszuka³a mnie min. 2 razy (np. ¿e z danym warsztatem nie wspó³pracuj± a na ich stronie WWW jest ten warsztat)
- tu¿ po z³o¿eniu szkody oddzwoni³a do mnie firma badawcza z pytaniem jak oceniam poziom obs³ugi (da³em im 8, teraz da³bym im ZERO!)



2 Data: Sierpien 11 2015 09:10:56
Temat: Re: Problem - ubezpieczalnia i pośrednicy (dostawca i warsztat) - co robić?
Autor: Liwiusz 

W dniu 2015-08-11 o 09:00, Rablin pisze:

Pierwszy raz siÄ™ dowiadujÄ™, ¿e mam ubezpieczenie (bo to niby firma
direct) na zamienniki.

Pierwszy b³Ä…d - nie patrzysz co kupujesz (ubezpieczenie).

Co jest o tyle dziwne, ¿e w przypadku rzeczy "namacalnych" mo¿na
zrozumieć fakt, ¿e ludzie olewajÄ… prawnÄ… kwestiÄ™ zakupu. Ale w przypadku
ubezpieczenia - gdzie nie kupujesz nic namacalnego, a jedynym zakupem sÄ…
warunki ubezpieczenia - twoje zachowanie jest dosyć dziwne.

W skrócie (bo pewnie i tak nie przeczytasz w ca³oÅ›ci powy¿szego ;) -
skoro kupi³eÅ› w ciemno bu³kÄ™, to czemu siÄ™ dziwisz, ¿e nie masz chleba?

--
Liwiusz

3 Data: Sierpien 11 2015 10:44:05
Temat: Re: Problem - ubezpieczalnia i pośrednicy (dostawca i warsztat) - co robić?
Autor: Rablin 

W skrócie (bo pewnie i tak nie przeczytasz w ca³oÅ›ci powy¿szego ;) -
skoro kupi³eÅ› w ciemno bu³kÄ™, to czemu siÄ™ dziwisz, ¿e nie masz chleba?

Chyba nie do końca.
1. Facet z ubezpieczalni (jak dzwoni³em, ¿e zrobili mnie w bambuko) powiedzia³, ¿e podczas podpisywania umowy na infolinii mówili mi, ¿e bÄ™dÄ… zamienniki gdyby coÅ› siÄ™ sta³o OC/AC. Ja na to, ¿e robi³em to umowa by³a przez net (nie tel.) i z nikim nie rozmawia³em. Nikt mi zatem nie mówi³, ¿e bÄ™dÄ… zamienniki.
2. Jak rozmawia³em zg³aszajÄ…c szkodÄ™ mówi³em, ¿e chcÄ™ taki produkt (producent) jaki mia³em firmowo w aucie. W ¿adnej rozmowie (ubezpieczyciel, dostawca) nie pojawi³o siÄ™ s³owo ale Pan nie mo¿e mieć tego producenta bo ...... Ja nawet czeka³em na produkt 48h aby dosz³o kurierem.
Dopiero teraz mi mówiÄ…, ¿e auto stare, ¿e zawsze dajÄ… zamienniki etc. W rozmowie jak zg³asza³em szkodÄ™ i zamawiana by³a dla mnie czÄ™æ nie by³o mowy o jakimÅ› syfie.
Pojawi³a siÄ™ (tak mi siÄ™ zdaje) konkretna marka A a mo¿e i B. I nie by³o wÄ…tpliwoÅ›ci.
3. Przed monta¿em pyta³em pracowników warsztatu czy na pewno bÄ™dzie produkt A i potwierdzili. OczywiÅ›cie nie mam na to Å›wiadków ale by³o przy tym dwóch pracowników warsztatu.

4 Data: Sierpien 11 2015 11:23:42
Temat: Re: Problem - ubezpieczalnia i pośrednicy (dostawca i warsztat) - co robić?
Autor: Liwiusz 

W dniu 2015-08-11 o 10:44, Rablin pisze:

W skrócie (bo pewnie i tak nie przeczytasz w ca³oÅ›ci powy¿szego ;) -
skoro kupi³eÅ› w ciemno bu³kÄ™, to czemu siÄ™ dziwisz, ¿e nie masz chleba?

Chyba nie do końca.
1. Facet z ubezpieczalni (jak dzwoni³em, ¿e zrobili mnie w bambuko)
powiedzia³, ¿e podczas podpisywania umowy na infolinii mówili mi, ¿e
bÄ™dÄ… zamienniki gdyby coÅ› siÄ™ sta³o OC/AC. Ja na to, ¿e robi³em to umowa
by³a przez net (nie tel.) i z nikim nie rozmawia³em. Nikt mi zatem nie
mówi³, ¿e bÄ™dÄ… zamienniki.

To, ¿e umowa jest przez net nie oznacza, ¿e nie posiada Ogólnych
Warunków Ubezpieczenia i ¿e nie by³o twoim obowiÄ…zkiem zapoznania siÄ™ z
nimi.

"Przez net" daje tÄ™ zaletÄ™, ¿e jak ju¿ byÅ› siÄ™ zapozna³ z warunkami, to
móg³byÅ› od nich odstÄ…pić, gdyby ci nie odpowiada³y.


2. Jak rozmawia³em zg³aszajÄ…c szkodÄ™ mówi³em, ¿e chcÄ™ taki produkt
(producent) jaki mia³em firmowo w aucie. W ¿adnej rozmowie
(ubezpieczyciel, dostawca) nie pojawi³o siÄ™ s³owo ale Pan nie mo¿e mieć
tego producenta bo ..... Ja nawet czeka³em na produkt 48h aby dosz³o
kurierem.
Dopiero teraz mi mówiÄ…, ¿e auto stare, ¿e zawsze dajÄ… zamienniki etc. W

Widocznie dopiero teraz dojrzeli jakie ubezpieczenie kupi³eÅ›. Mo¿e
pó¼no, ale lepiej ni¿ wcale (tak jak ty).



3. Przed monta¿em pyta³em pracowników warsztatu czy na pewno bÄ™dzie
produkt A i potwierdzili. OczywiÅ›cie nie mam na to Å›wiadków ale by³o
przy tym dwóch pracowników warsztatu.

MyÅ›lisz, ¿e pracownicy warsztatu mieli wglÄ…d w twoje umowy z
ubezpieczycielem?

--
Liwiusz

5 Data: Sierpien 11 2015 12:04:26
Temat: Re: Problem - ubezpieczalnia i pośrednicy (dostawca i warsztat) - co robić?
Autor: Rablin 


MyÅ›lisz, ¿e pracownicy warsztatu mieli wglÄ…d w twoje umowy z
ubezpieczycielem?

Chodzi mi o innÄ… kwestiÄ™.
1. dlaczego ubezpieczyciel nie informuje, ¿e to bÄ™dÄ… zamienniki i jeÅ›li chcÄ™ orygina³ to proszÄ™ bardzo ale to bÄ™dzie dro¿ej za rok / muszÄ™ dop³acić etc.
2. dlaczego dostawca (hurtownia/poÅ›rednik) ca³y czas wie, ¿e mówimy o oryginale (konkretnej marce albo dwóch) a na koÅ„cu wysy³a produkt Z12.
3. dlaczego warsztat montujÄ…cy na wyra¼ne pytanie (przed monta¿em) czy to bÄ™dzie markowy produkt A odpowiada, ¿e tak a potem po monta¿u Z12 mówi, ¿e ubezpieczalnie Directowe tak robiÄ…. WszÄ™dzie walÄ… zamienniki (zeby by³o taniej).

Chodzi o to, ¿e czÄ™æ którÄ… zg³asza³em do ubezpieczalni jest wa¿na dla mojego bezpieczeÅ„stwa. To nie jest jakiÅ› zderzak czy wk³ad lusterka albo kabelek.
Gdybym wiedzia³ wczeÅ›niej, ¿e to bÄ™dzie zamiennik to albo bym tego nie zg³asza³ do ubezpieczalni (zachowa³bym zni¿kÄ™ na przysz³y rok jak bÄ™dÄ™ chcia³ siÄ™ przenieæ) albo by³ dop³aci³ ze swojej kasy aby by³ orygina³ jaki ustala³em.

Zastanawiam siÄ™ czy da siÄ™ jakoÅ› ugry¼Ä‡ temat, ¿e ¿adna z w/w firm nie powiedzia³a mi ¿e to bÄ™dzie zamiennik.
WiÄ™cej w rozmowie z trzema firmami pos³ugiwa³em siÄ™ markami A i B a zamontowano mi z12.

6 Data: Sierpien 11 2015 12:10:15
Temat: Re: Problem - ubezpieczalnia i pośrednicy (dostawca i warsztat) - co robić?
Autor: Liwiusz 

W dniu 2015-08-11 o 12:04, Rablin pisze:


MyÅ›lisz, ¿e pracownicy warsztatu mieli wglÄ…d w twoje umowy z
ubezpieczycielem?

Chodzi mi o innÄ… kwestiÄ™.
1. dlaczego ubezpieczyciel nie informuje, ¿e to bÄ™dÄ… zamienniki i jeÅ›li
chcÄ™ orygina³ to proszÄ™ bardzo ale to bÄ™dzie dro¿ej za rok / muszÄ™
dop³acić etc.

Informuje - w OWU.

2. dlaczego dostawca (hurtownia/poÅ›rednik) ca³y czas wie, ¿e mówimy o
oryginale (konkretnej marce albo dwóch) a na koÅ„cu wysy³a produkt Z12.

Pytaj siÄ™ hurtowni. JeÅ›li zamawia³eÅ› innÄ… naprawÄ™ ni¿ dosta³eÅ›, to reklamuj.

3. dlaczego warsztat montujÄ…cy na wyra¼ne pytanie (przed monta¿em) czy
to bÄ™dzie markowy produkt A odpowiada, ¿e tak a potem po monta¿u Z12
mówi, ¿e ubezpieczalnie Directowe tak robiÄ…. WszÄ™dzie walÄ… zamienniki
(zeby by³o taniej).

Bo to nie ty jesteÅ› klientem warsztatu, tylko zak³ad ubezpieczeÅ„, zatem
to on decyduje jak naprawiać - mo¿e w koÅ„cu klient z warsztatem dogada³
siÄ™, ¿e ma być zamiennik.


Chodzi o to, ¿e czÄ™æ którÄ… zg³asza³em do ubezpieczalni jest wa¿na dla
mojego bezpieczeÅ„stwa. To nie jest jakiÅ› zderzak czy wk³ad lusterka albo
kabelek.
Gdybym wiedzia³ wczeÅ›niej, ¿e to bÄ™dzie zamiennik to albo bym tego nie
zg³asza³ do ubezpieczalni (zachowa³bym zni¿kÄ™ na przysz³y rok jak bÄ™dÄ™
chcia³ siÄ™ przenieæ) albo by³ dop³aci³ ze swojej kasy aby by³ orygina³
jaki ustala³em.

Wiedzia³eÅ›, a przynajmniej powinieneÅ› wiedzieć.


Zastanawiam siÄ™ czy da siÄ™ jakoÅ› ugry¼Ä‡ temat, ¿e ¿adna z w/w firm nie
powiedzia³a mi ¿e to bÄ™dzie zamiennik.
WiÄ™cej w rozmowie z trzema firmami pos³ugiwa³em siÄ™ markami A i B a
zamontowano mi z12.

Podstawowe pytanie jest - skoro wybra³eÅ› naprawÄ™ bezgotówkowÄ… - czy
naprawa zosta³a wykonana zgodnie z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia. Z
opisu wynika, ¿e tak.

--
Liwiusz

7 Data: Sierpien 11 2015 13:54:29
Temat: Re: Problem - ubezpieczalnia i pośrednicy (dostawca i warsztat) - co robić?
Autor: Ergie 

U¿ytkownik "Liwiusz"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup

Podstawowe pytanie jest - skoro wybra³eÅ› naprawÄ™ bezgotówkowÄ… - czy
naprawa zosta³a wykonana zgodnie z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia. Z
opisu wynika, ¿e tak.

Ale decydujÄ…c siÄ™ na naprawÄ™ bezgotówkowÄ… zosta³ wprowadzony w b³Ä…d co do tego ¿e bÄ™dzie u¿yty orygina³ a nie zamiennik. To ¿e nie zapozna³ siÄ™z OWU nie zmienia tego ¿e ktoÅ› go przez telefon _oszuka³_. Gdyby mia³ to nagrane to nie by³oby problemu. Ale nie ma i jedyne co pozostaje to podać nazwÄ™ ubezpieczyciela ku przestrodze.

UprzedzajÄ…c co warsztat winien? Ano winien bo jak w³aÅ›ciciela informuje ¿e zamontujÄ… orygina³ a montujÄ… zamiennik (bo tak chce ubezpieczyciel - zleceniodawca) to doprowadzajÄ… w³aÅ›ciciela do niekorzystnego rozporzÄ…dzenia w³asnym mieniem. Gdyby od razu mu powiedzieli ¿e bÄ™dÄ… montować zamiennik to klient mia³by jeszcze czas by siÄ™ rozmyÅ›lić.

Pozdrawiam
Ergie

Re: Problem - ubezpieczalnia i pośrednicy (dostawca i warsztat) - co robić?



Grupy dyskusyjne