Problem z WRXem
1 | Data: Marzec 19 2009 23:12:42 |
Temat: Problem z WRXem | |
Autor: m | Czołem, 2 |
Data: Marzec 19 2009 23:14:09 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: m | Czołem, 3 |
Data: Marzec 19 2009 22:37:06 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: Robert Rędziak | On Thu, 19 Mar 2009 23:14:09 +0100, m wrote: Mam mały kłopot z Imprezą Tu się niczego konkretnego nie dowiesz. http://theforum.pl/bb3/viewforum.php?f=3 http://forum.4turbo.pl r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 4 |
Data: Marzec 19 2009 23:47:21 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: m | Użytkownik "Robert Rędziak" napisał w wiadomości
Na 4T już atakowałem. Az mnie wyslał na badanie czujników i ciśnienia, ale będę mógł dopiero w sobotę. Do tej pory osiwieję, że się maszynerii krzywda dzieje... Chodziło mi o "mój kumpel tak miał, jak cośtam", ale przyjdzie do soboty poczekać... Dzięki i pozdrowienia - Maciek 5 |
Data: Marzec 20 2009 13:59:44 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: marek 'moa' piotrowski |
Na 4T już atakowałem. Az mnie wyslał na badanie czujników bez sprawdzenia wskazań czujników dalej nic nie zrobisz, jako pierwszy tps jeśli jest w twoim silniku. w zasadzie możesz to sam zrobić jak masz miernik i serwisówkę (albo chociaż prawidłowe zakresy wskazań). -- moa tj'98 4.0 http://niedzwiedzianorka.blogspot.com/ forester'06 2.5xt http://www.rajdy4x4.pl/forum/index.php http://jeep.org.pl/forum/ 6 |
Data: Marzec 20 2009 00:18:52 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: Tomasz Pyra | m pisze: Czołem, Ze standardowych przyczyn takich problemów - filtr powietrza, filtr paliwa, świece, przewody, pompa paliwa, turbina... 7 |
Data: Marzec 20 2009 01:26:58 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: | On 20 Mar, 00:18, Tomasz Pyra wrote: Ze standardowych przyczyn takich problemów - filtr powietrza, filtr czyli tak jak się mniej-więcej spodziewałem... No nic, dziękuję i dam znać, jak zinwestyguję kłopot :) POzdrowienia - Maciek 8 |
Data: Marzec 20 2009 00:22:02 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: Moon | m wrote: wykluczam - do tych 5500 auto jedzie normalnie, bov parska aż miło... może filtr paliwa czas zmienić? zwykle objawy zaczynają się od problemów z przyspieszaniem na czwórce/piątce. moon 9 |
Data: Marzec 20 2009 12:26:34 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: Zygmunt M. Zarzecki |
> się normalnie a później jakby ktoś czas zwolnił. Turbinę raczej Nie masz sondy lambda? zyga 10 |
Data: Marzec 21 2009 00:41:23 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: m | Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" napisał w wiadomości Raczej za mało powietrza, dzisiaj na wydech spojrzałem i chyba jest za Pewnie mam. W nissanku z 1992 miałem, więc pewnie i tu jest... Komp wykrył wypadanie zapłonów i bład czujnika położenia wałka rozrządu (nie wiadomo którego wałka). Po skasowaniu błędów żaden się nie powtórzył, a auto albo jedzie, albo nie... Tragedia normalnie :( Pozdrowienia - Maciek 11 |
Data: Marzec 21 2009 23:17:31 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: Zygmunt M. Zarzecki |
Raczej za mało powietrza, dzisiaj na wydech spojrzałem i chyba jest za Łączę się w bólu. Subaru, to świetne auta, tylko czasem kierowcy nie umieją z nich korzystać, tak jak jeden pan dzisiaj na trasie do Tych, w czarnej zwykłej imprezie na krakowskich blachach. Dać się objechać punciakowi, na zakrętach? Żenada. ;-) zyga 12 |
Data: Marzec 24 2009 09:32:05 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: kamil |
Moze nie wiedzial, ze ktos sie z nim sciga? Tez czasem zastanawiam sie, po co jakies pierdzidlo w stylu 10-letniej corsy zaczyna w ogole i czesto odpuszczam - pojade tak jak samochod pozwoli, a kretyn za mna pomysli jeszcze ze jego toczydlo tez zmiesci sie w zakret i tragedia gotowa. Pozdrawiam Kamil 13 |
Data: Marzec 24 2009 10:35:27 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: JG | kamil pisze: Moze nie wiedzial, ze ktos sie z nim sciga? Tez czasem zastanawiam sie, po co jakies pierdzidlo w stylu 10-letniej corsy zaczyna w ogole i czesto odpuszczam - pojade tak jak samochod pozwoli, a kretyn za mna pomysli jeszcze ze jego toczydlo tez zmiesci sie w zakret i tragedia gotowa.Jest dokładnie tak, jak mówisz. Ludziom się wydaje, że objeżdżają dany samochód, ale najczęściej kierowcy się po prostu nie chciało wciskać pedału przyspieszenia. pozdrawiam, JG 14 |
Data: Marzec 24 2009 11:03:51 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: Brzezi | wto, 24 mar 2009 o 10:35 GMT, JG napisał(a): Jest dokładnie tak, jak mówisz. Ja tez mam na swiatlach polewke, jak wciskam lekko gaz, skrzynia zmienia biegi przy 3krpm, a wozidlo kolo mnie chce sie scigac i slysze ze piluje silnik do max obrotow az silnik sie meczy i jedzie rowno ze mna :) Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ GEEK CODE [Version: 3.12]: GCM dpu s+:- ] [ Ekg: #3781111 ][ a-- - C+++ UL++ P+ L+++ E-- - W+++ N+++ ] [ LinuxUser: #249916 ][ o-- K- w-- - O-- M- V- PS PE Y PGP-- - t+ ] [ 5- X++ R* tv+ b- DI- D+ G+ e- h! r y-- ] 15 |
Data: Marzec 24 2009 10:11:37 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: kamil |
wto, 24 mar 2009 o 10:35 GMT, JG napisał(a): A to moja ulubiona zabawa z takimi pacjentami. Spokojny start, zeby nie meczyc niepotrzebnie skrzyni i napedow i na 3 biegu gaz w podloge. Niech maja te kilka sekund nadziei. ;-) Pozdrawiam Kamil 16 |
Data: Marzec 24 2009 12:09:44 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: Robert Rędziak | On Tue, 24 Mar 2009 10:11:37 -0000, kamil Spokojny start, zeby nie Aż trafisz na konkretnego sleepera i Twoja duma popadnie w depresję :> r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 17 |
Data: Marzec 24 2009 13:20:55 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: JG | Robert Rędziak pisze: Aż trafisz na konkretnego sleepera i Twoja duma popadnie wJa raz miałem taką pomyłkę. Kiedy stałem sobie na światłach, zobaczyłem zbliżające się do mnie Audi z dorabianymi ksenonami. Stwierdziłem, że to jakieś A6 C4 i że zobaczę z ciekawości, jak to jedzie. Niestety pomyliłem się dość sporo - siedział mi na ogonie, w końcu wziął mnie prawym pasem... Było to RS4 US-spec (stąd dorabiane ksenony). Nawet pomimo tego, że ten model słynął z mocy poniżej wartości nominalnych, to i tak szedł dosyć ładnie - szans nie miałem żadnych :) pozdrawiam, JG 18 |
Data: Marzec 24 2009 12:28:34 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: Robert Rędziak | On Tue, 24 Mar 2009 13:20:55 +0100, JG Ja raz miałem taką pomyłkę. [...] Było to RS4 US-spec (stąd dorabiane ksenony). Nawet To jest drobiazg. Najbardziej bolą wynalazki w stylu podłubanego Charade GTti, starego Swifta GTI czy innej Corsy A z C20LET pod maską. Można rzec, że zły kill boli całe życie :> r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 19 |
Data: Marzec 24 2009 12:33:17 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: kamil |
On Tue, 24 Mar 2009 13:20:55 +0100, JG WRX nie jest wyjatkowo szybkim autem, do tego skrzynia jest wrecz tragiczna (przelozenie z 1 na 2 w MY05 troche czasu zajmuje), ale na wiekszosc entuzjastow wyscigow uwazajacych saxo vtr i inne pierdzidla wystarczy w zupelnosci, szczegolnie kiedy troche mokrego spadnie. :) Pozdrawiam Kamil 20 |
Data: Marzec 24 2009 13:39:18 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: JG | Robert Rędziak pisze: To jest drobiazg. Najbardziej bolą wynalazki w stylu podłubanegoHm, C20LET w Corsie to faktycznie ciekawa opcja, ale przy mocach, jakie osiąga ten silnik, przeniesienie napędu już chyba bardzo boli. Zaturbiony Swift GTI - analogicznie. GTti jest rewelacyjnym mikroautkiem, ale w Polsce szukać takich na palcach. Ktoś to w ogóle w PL dłubał? Dla odmiany chętnie bym się spróbował z Sunny GTI-R, ale to też rodzynek. (...) pozdrawiam, JG 21 |
Data: Marzec 24 2009 12:57:10 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: kamil |
Robert Rędziak pisze: Probowalem sie z Pulsarem GT-R, ale to juz liga STi albo lepiej (bo auto duzo mniejsze i lzejsze). Kamil 22 |
Data: Marzec 24 2009 13:21:03 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: kamil |
Hm, C20LET w Corsie to faktycznie ciekawa opcja, ale przy mocach, jakie Z STi moze troche przesadzilem, bo seryjny GR-R (GTI-R) jest niewiele szybszy niz WRX. Problem w tym ze takie 15-letnie auta kupuja maniacy i raczej nie zostawiaja ich seryjnych, wiec WRXem nie ma nawet co startowac.. Kamil 23 |
Data: Marzec 24 2009 17:13:43 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: Robert Rędziak | On Tue, 24 Mar 2009 13:21:03 -0000, kamil Problem w tym ze takie 15-letnie auta kupuja maniacy i Ale skrzyni do nich nie znajduje się na każdym rogu, więc trzeba uważać, żeby nie przesadzić. wiec WRXem nie ma nawet co startowac.. Lepiej GT-kiem, przynajmniej nie jest spasiony. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 24 |
Data: Marzec 24 2009 17:31:33 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: kamil |
On Tue, 24 Mar 2009 13:21:03 -0000, kamil Fakt, ale i tak popularniejsze od takiej 323 GT-R, na ktora chorowalem dluuugi czas. wiec WRXem nie ma nawet co startowac.. Ano racja, WRX to ciezka krowa jest. Dlatego myslalem sporo o STi Type-R z okolicy 99-00, ale praktycznosc 4 drzwi i cywilizowane zawieszenie przewazyly.. Moze kiedy juz dom splace, trzeba miec marzenia. :) Podrawiam Kamil 25 |
Data: Marzec 24 2009 17:37:00 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: Jacek Rudowski | On 2009-03-24, kamil wrote: Ano racja, WRX to ciezka krowa jest. Dlatego myslalem sporo o STi Type-R z Zawsze pozostaje TypeRA albo chocby zwykle STi GC8. Co do zawieszenia - nie jest moze najbardziej miekkie, ale nie jest tez znow jakies strasznie twarde - rzeklbym, ze bardzo przyjemny zawias :) -- Jacek "AMI" Rudowski 26 |
Data: Marzec 24 2009 19:55:01 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: JG | kamil pisze: Ano racja, WRX to ciezka krowa jest. Dlatego myslalem sporo o STi Type-R z okolicy 99-00, ale praktycznosc 4 drzwi i cywilizowane zawieszenie przewazyly.. Moze kiedy juz dom splace, trzeba miec marzenia. :)Jeśli Subaru nie jest Twoją religią, to może rozważysz S3 Sportback? Ja jeżdżę krótką wersją i sobie bardzo chwalę, zawieszenie nawet na polskich drogach daje radę. W UK jest gość, który wybebeszył sobie cały tył, przerobił ją stosunkowo niedużym kosztem (dolot, turbo, wydech, program - wystarczyło) na ok. 430 KM i śmiga naprawdę ładnie. OIDP auto robi wysokie 12-ki, a i nieźle skręcać potrafi. pozdrawiam, JG 27 |
Data: Marzec 25 2009 09:27:23 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: kamil |
kamil pisze: Religia nie, ale minie jeszcze pewnie kilka lat zanim naciesze sie WRXem i poszukam czegos mocniejszego, ale to juz raczej jako weekendowa zabawka (impreza odwoze dzieciaka do przedszkola i zakupy robie), a to mi sie w aucie wlasnie najbardziej podoba - jest kilka kucy do popedzenia, ale zawieszenie bardzo cywilizowane i samochod dosc praktyczny. No ale OT sie robi. S3 a nawet S4 rozwazalem, ale tu gdzie zyje z jakiegos powodu sa sporo drozsze od WRXa, wiec wolal bym juz kilka groszy dorzucic i cieszyc sie STi. Pozdrawiam Kamil 28 |
Data: Marzec 25 2009 11:39:22 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: JG | kamil pisze: S3 a nawet S4 rozwazalem, ale tu gdzie zyje z jakiegos powodu sa sporo drozsze od WRXa, wiec wolal bym juz kilka groszy dorzucic i cieszyc sie STi.S4 to już troszkę inna liga, ale 4.2 V8 żłopie tyle, co mały smok. S3 jest od WRXa ponoć trochę szybsze (sam nie miałem okazji sprawdzić). Co do różnicy kosztów - weź pod uwagę, że nowa generacja S3 wyszła w 2006 i dopóki jest produkowana, będzie trzymała cenę. Nie mówię, że STi byłby złym wyborem ;) pozdrawiam, JG 29 |
Data: Marzec 25 2009 10:46:37 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: kamil |
kamil pisze: Powiedzmy, ze przeboleje tanie plastiki i spartanskie wyposazenie dla dzwieku boxera z back boxem Prodrive. Az nie chce sie gasic pod domem. ;) Pozdrawiam Kamil 30 |
Data: Marzec 25 2009 19:05:17 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: Robert Rędziak | On Wed, 25 Mar 2009 09:27:23 -0000, kamil Religia nie, ale minie jeszcze pewnie kilka lat zanim naciesze sie WRXem i W międzyczasie świat poznał nową zabawkę, która ponoć w wiekszości sytuacji masakruje nowe Imprezy i Evo: Focus RS. Więcej tu: http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=64453&st=0&start=0 i tu: http://magazines.drivers-republic.com/driversrepublic/prizefight042/ (z szybkiego porównania wskaźników wynika, że prócz sprintu spod świateł, Foka ma szanse zamiatać całą resztą). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 31 |
Data: Marzec 26 2009 01:21:14 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: JG | Robert Rędziak pisze: (z szybkiego porównania wskaźników wynika, że prócz sprintu spodO Hesus. Powiem jedno - parę informacji, którymi mnie podkarmiłeś sprawia, że zaczynam inaczej myśleć o FWD. A podśmiewałem się wcześniej z materiałów reklamowych Forda, w których mówili, że to będzie 'more fun to drive'. Z drugiej strony patrząc, ja wolę jednak samochody, które 'rządzą' przez 1/3-1/4 dni w roku - tj. AWD. Żadne RevoKnuckle nie będzie mimo wszystko w stanie być tego protezą. P.S. Miałeś rację z tymi bolesnymi killami. Dzisiaj próbowała mnie objechać S70 T5. Nie udało jej się, co było od początku w miarę oczywiste. Niemniej jednak baaardzo mocno się zdziwiłem, bo gdy próbowałem zmieniać pas po dynamicznym starcie równoległym, kontrolnie zerknąłem w lusterko, lekko zwalniając i zaczynając wykonywać manewr. Pierwszy raz musiałem się cofnąć na swój pas, dziwne uczucie ;) pozdrawiam, JG 32 |
Data: Marzec 26 2009 08:50:53 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: kamil |
On Wed, 25 Mar 2009 09:27:23 -0000, kamil
Na suchym moze i tak, ale pomieszkal bys w kraju, w ktorym pada prze 175 dni w roku (a w gorach nawet i do 300, a lubie powloczyc sie w weekendy), zmienisz zdanie. Pozostaje tez kwestia dynamicznych startow - mialem kilka FWD w okolicy 200KM i latwo nie jest.. Pozdrawiam Kamil 33 |
Data: Marzec 26 2009 10:07:32 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: JG | kamil pisze: Na suchym moze i tak, ale pomieszkal bys w kraju, w ktorym pada prze 175 dni w roku (a w gorach nawet i do 300, a lubie powloczyc sie w weekendy), zmienisz zdanie.Weź pod uwagę, że 5 tys. idzie na UK, a zaledwie 3 tys. będzie LHD. Pozostaje tez kwestia dynamicznych startow - mialem kilka FWD w okolicy 200KM i latwo nie jest..Poza ośnieżoną i bardzo mokrą nawierzchnią nie mówiłbym hop ;) pozdrawiam, JG 34 |
Data: Marzec 26 2009 09:17:11 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: kamil |
kamil pisze: UK to specyficzny rynek, tutaj kochaja Cossiego wiec Focus tez sie sprzeda z sentymentu do firmy. Pozostaje tez kwestia dynamicznych startow - mialem kilka FWD w okolicyPoza ośnieżoną i bardzo mokrą nawierzchnią nie mówiłbym hop ;) 300 kucy na osce? To bedzie robilo duze HOOOOP po wylaczeniu systemow kontroli trakcji. A z nimi watpie, zeby ruszalo dynamicznie. :) Pozdrawiam Kamil 35 |
Data: Marzec 26 2009 09:18:53 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: kamil |
Zreszta 0-62 w 5.9 sek mowi samo za siebie - praw fizyki nie przeskoczysz.. Kamil 36 |
Data: Marzec 26 2009 09:22:21 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: Jacek Rudowski | On 2009-03-26, kamil wrote: 300 kucy na osce? To bedzie robilo duze HOOOOP po wylaczeniu systemow Jak to juz ktos zauwazyl w podobnej dyskusji na racing forum - ile razy startujesz na torze jak sie wybierasz na trackday? -- Jacek "AMI" Rudowski 37 |
Data: Marzec 26 2009 09:27:32 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: kamil |
On 2009-03-26, kamil wrote: Na trackdaye kupuje sie Elise, skreca zdecydowanie lepiej. RSy, Imprezy i inne auta z tej klasy to glownie zabawka do codziennej jazdy, zreszta wystarczy rozejrzec sie po brytyjskich drogach (skoro juz o UK rozmawiamy). Wiecej tu Imprez, niz Lanosow w polsce. Pozdrawiam Kamil 38 |
Data: Marzec 26 2009 09:31:34 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: Jacek Rudowski | On 2009-03-26, kamil wrote: Na trackdaye kupuje sie Elise, skreca zdecydowanie lepiej. RSy, Imprezy i Mozna i Elise, nie przecze... Nie zmienia to faktu, ze przyspieszenie od 0 do 100km/h to nie wszystko co sie liczy w samochodzie. -- Jacek "AMI" Rudowski 39 |
Data: Marzec 26 2009 09:35:54 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: kamil |
On 2009-03-26, kamil wrote: Oczywiscie, ale nadal twierdze ze 300KM przeniesione na przednia os bez solidnej ingerencji elektroniki nie bedzie sie sprawdzalo. Przeciez to bedzie zrywac przyczepnosc przy zmianie chyba kadego biegu z 6 wlacznie.. Pozdrawiam Kamil 40 |
Data: Marzec 26 2009 09:39:23 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: Jacek Rudowski | On 2009-03-26, kamil wrote: Oczywiscie, ale nadal twierdze ze 300KM przeniesione na przednia os bez No najwyrazniej jednak samochod daje rade - skoro specjalisci odnosza sie do niego tak entuzjastycznie. Zwlaszcza Ci, ktorzy mieli okazje pojezdzic samochodem. -- Jacek "AMI" Rudowski 41 |
Data: Marzec 26 2009 10:41:18 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: JG | Jacek Rudowski pisze: No najwyrazniej jednak samochod daje rade - skoro specjalisci odnosza sie doJa ciekaw jestem, kiedy RevoKnuckle zaczną montować w innych samochodach. Konstrukcja tego wygląda w końcu stosunkowo prosto. http://www.not2fast.com/chassis/revoKnuckle.pdf pozdrawiam, JG 42 |
Data: Marzec 26 2009 20:47:49 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: Robert Rędziak | On Thu, 26 Mar 2009 10:41:18 +0100, JG Ja ciekaw jestem, kiedy RevoKnuckle zaczną montować w innych Już montują. Również w Volvo, o ile dobrze pamiętam. Ponadto Renault ma podobne rozwiązanie (tylko zamiast silentblocku łączącego wahacz z kolumną jest sworzeń kulisty). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 43 |
Data: Marzec 26 2009 20:46:34 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: Robert Rędziak | On Thu, 26 Mar 2009 09:35:54 -0000, kamil Oczywiscie, ale nadal twierdze ze 300KM przeniesione na przednia os bez To dlaczego _wszyscy_ pismacy, jak jeden mąż, są osikani? Dodawali im coś do szampana na prezentacji? ;) r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 44 |
Data: Marzec 26 2009 20:48:30 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: Robert Rędziak | On Thu, 26 Mar 2009 09:27:32 -0000, kamil Na trackdaye kupuje sie Elise, skreca zdecydowanie lepiej. RSy, Imprezy i Ale powiedz to tym, którzy kupili sobie Elise/Exige, a potem dowiedzieli się, że na Ringu objedzie ich... Megane na sterydach (R26.R, aka najszybsze FWD na Ringu -- 8:16:9). Ford chce zdetronizować Megane. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 45 |
Data: Marzec 26 2009 20:30:30 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: Robert Rędziak | On Thu, 26 Mar 2009 09:17:11 -0000, kamil UK to specyficzny rynek, tutaj kochaja Cossiego wiec Focus tez sie sprzeda z W UK przede wszystkim lubią sobie pojeździć i do nich jest ten samochód skierowany. Ueber hatch na trackdaye. Poza ośnieżoną i bardzo mokrą nawierzchnią nie mówiłbym hop ;) Jeśli tylko choć jedno koło znajdzie jakąś przyczepność, to auto pojedzie, bo jest zeszperowane, poza tym mocno zminimalizowali torque steer (CAR twierdzi, że jednak jest), dzięki czemu nie trzeba z nim walczyć. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 46 |
Data: Marzec 24 2009 17:11:59 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: Robert Rędziak | On Tue, 24 Mar 2009 13:39:18 +0100, JG Hm, C20LET w Corsie to faktycznie ciekawa opcja, ale przy mocach, jakie Wysokie dwunastki można robić. Zaturbiony Swift GTI - analogicznie. Ale po co to turbić, skoro można spokojnie zrobić około 200KM N/A? GTti jest rewelacyjnym Nie wiem, czy dłubał, ale widziałem w akcji wybebeszoną serię. Już tak jest całkiem dobrze. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 47 |
Data: Marzec 24 2009 19:41:02 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: JG | Robert Rędziak pisze: Zaskoczenie #1.Hm, C20LET w Corsie to faktycznie ciekawa opcja, ale przy mocach, jakie osiąga ten silnik, przeniesienie napędu już chyba bardzo boli. Ale po co to turbić, skoro można spokojnie zrobić około 200KMJw. #2. Kiedyś zdarzyło mi się jechać zaturbionym i to miało moc właśnie na poziomie 200 kucy. Nie wiedziałem, że taki potencjał jest już w wolnossącym silniku. (...) pozdrawiam, JG 49 |
Data: Marzec 24 2009 17:34:53 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: Jacek Rudowski | On 2009-03-24, JG wrote: Zaturbiony Swift GTI - analogicznie. GTti jest rewelacyjnym Nie wiem na ile dlubal i czy w takim sensie, w jakim mysle - dalszych modyfikacji itp. ale posiadacz (byly zdaje sie) jednego takiego GTti pracuje np. w 4turbo. Ale niewatpliwie samochod jest bardzo egzotyczny, zwlaszcza na Polskie warunki. -- Jacek "AMI" Rudowski 52 |
Data: Marzec 24 2009 13:15:01 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: JG | kamil pisze: A to moja ulubiona zabawa z takimi pacjentami. Spokojny start, zeby nie meczyc niepotrzebnie skrzyni i napedow i na 3 biegu gaz w podloge. Niech maja te kilka sekund nadziei. ;-)Oj, a ja akurat lubię korzystać z przewagi 4 napędzanych kół na mokrej nawierzchni. Żadne FWD, RWD po prostu nie daje rady z trakcją (łącznie z nowym M5 do ok. 70 km/h). pozdrawiam, JG 53 |
Data: Marzec 24 2009 12:08:45 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: Robert Rędziak | On Tue, 24 Mar 2009 11:03:51 +0100, Brzezi piluje A po czym to poznajesz? Pot się zeń leje? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 54 |
Data: Marzec 24 2009 13:13:51 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: Brzezi | wto, 24 mar 2009 o 13:08 GMT, Robert Rędziak napisał(a): piluje No jak male pierdziawki piluje sie do wysokich obrotow z gazem wcisnietym w podloge to wydaja taki specyficzny dzwiek, nie jest dzwiek mily dla ucha, tylko takie wlasnie pilowanie... Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ Never eat more than you can lift. ] [ Ekg: #3781111 ][ -- Miss Piggy ] [ LinuxUser: #249916 ][ ] 55 |
Data: Marzec 24 2009 12:22:58 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: Robert Rędziak | On Tue, 24 Mar 2009 13:13:51 +0100, Brzezi No jak male pierdziawki piluje sie do wysokich obrotow z gazem wcisnietym w Takie prawa akustyki (a czy miłe dla ucha? zależy od indywidualnych preferencji). To skąd poznajesz, że się męczy? Spocił się czy mu tętno skoczyło do 220 uderzeń na sekundę? r. PS. A wiesz, jak boli dusza, gdy mała pierdziawka, z małym silnikiczkiem (np. 1.0) ma około 200KM i waży sporo poniżej tony? -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 56 |
Data: Marzec 24 2009 22:16:46 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: Tomasz Pyra | Brzezi pisze: wto, 24 mar 2009 o 10:35 GMT, JG napisał(a): Mój cienias z jakiś dziwnych przyczyn bardzo niektóre frakcje okolicznej młodzieży w Golfach/Audi/BMW do wyścigów... W sumie to nie bardzo rozumiem dlaczego - przecież się pod remizą nie będzie chwalił "objechałem cieniasa", z kolei zostać objechanym przez cieniasa to by chyba była dla niego ujma na całe życie... Przez pierwsze tygodnie nawet mnie to bawiło, ale szybko mi się znudziło. Zwłaszcza że cienias mając 8-9s do 100km/h to nie jest znowu wcale żadną drogową bestią. 57 |
Data: Marzec 20 2009 01:32:18 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: | On 20 Mar, 00:22, "Moon" wrote: m wrote: Raczej za mało powietrza, dzisiaj na wydech spojrzałem i chyba jest za bogato, bo się lekko okopcił. Dzięki za naprowadzenie :) Pozdrowienia - Maciek 58 |
Data: Marzec 22 2009 15:56:36 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: Tomasz Pyra | pisze: On 20 Mar, 00:22, "Moon" wrote: Tam masz przecież przepływomierz, więc ECU ma informacje o faktycznie dostarczonej ilości powietrza i choćbyś szmatą zatkał wlot to nie powinien go zalewać za bardzo. Kolejna sprawa że jeżeli nie ciśniesz gazu do dechy to ECU pracuje w pętli sterowany sondą lambda i jeżeli sonda jest sprawna to mieszanka powinna być idealna niezależnie od tego co się dzieje w dolocie. Sprawdź czy jak powoli operujesz gazem i wciskasz go maksymalnie do 3/4 to czy możesz wtedy przekroczyć te 5500rpm. A jeżeli pętla zamknięta też nie daje rady, to coś wyjdzie na komputerze. To czy po dociśnięciu gazu jest za biednie czy za bogato to możesz też sprawdzić podłączając woltomierz do sondy lambda i patrząc co się dzieje. Mam u siebie bardzo podobne objawy i prawdopodobnie pompa paliwa ma za małą wydajność (tyle że auto zupełnie inne i wolnossący silnik). Objawy są takie że z gazem do dechy nie wkręca się powyżej 5000rpm (niezależnie czy na luzie czy na biegu) - spada wtedy ciśnienie na listwie, i przy czasach wtrysków odczytanych z map mieszanka się robi za uboga i auto nie jedzie. A jak nie wciskam gazu do dechy tylko delikatnie, to sterowany lambdą ECU potrafi wydłużyć odpowiednio czas wtrysku i wkręcić silnik na wysokie obroty. 59 |
Data: Marzec 23 2009 08:44:57 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: Jacek Rudowski | On 2009-03-22, Tomasz Pyra wrote: To czy po dociśnięciu gazu jest za biednie czy za bogato to możesz też Zamiast sie meczyc z dlubaniem pod maska zeby sie podpiac pod sonde lambda, lepiej moze zakupic kabelek obd2 - zwykly taki jak np. do VAGow. Sciagnac sobie jakis ecuexplorer / ecuflash / romraider i sprawdzic z laptopem siedzac w srodku. A nawet przejechac sie troche i zebrac logi, a potem je albo przeanalizowac samemu, jesli wiedzy wystarcza, albo pogadac z kims kumatym w temacie. EDIT: generalnie to www.openecu.org Tak czy inaczej bez jakiejs diagnostyki ciezko pewnie cos powiedziec. pozdrawiam -- Jacek "AMI" Rudowski 60 |
Data: Marzec 23 2009 23:34:30 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: Tomasz Pyra | Jacek Rudowski pisze: On 2009-03-22, Tomasz Pyra wrote: No lepiej pod warunkiem że ma się taki kabelek. Bo podłączenie miernika to 5 minut, a zakup kabelka to już pewnie kilka dni. W dodatku nie wiem jak to jest w przypadku Subaru. W moim fiaciorze diagnostyka lambdy w takiej sytuacji jest akurat niemożliwa - komputer podaje odczyty z lambdy tylko jak ECU pracuje w pętli zamkniętej. Jak ECU przechodzi w pętlę otwartą to parametry z lambdy przestają być odbierane (chociaż właśnie wtedy by się najbardziej przydały). Tyle że oczywiście jest wygodniej - wszystkie odczyty ma się na raz na ekranie i łatwiej się połapać co jest nie tak. W dodatku może komputer w tej sytuacji wykrywa jakiś błąd i wtedy już będzie zupełnie łatwo. 61 |
Data: Marzec 24 2009 08:45:22 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: Jacek Rudowski | On 2009-03-23, Tomasz Pyra wrote: No lepiej pod warunkiem że ma się taki kabelek. Pod warunkiem, ze ma sie miernik :) No ale dobra, nie szukajac dziury w calym, bo miernik faktycznie mozna kupic w byle sklepie elektrycznym - nie wiem jak z kabelkiem. Niemniej jednak zakup w sumie niedrogi, a przydac sie moze jeszcze pare razy w zyciu. W moim fiaciorze diagnostyka lambdy w takiej sytuacji jest akurat Przyznam bez bicia, ze nie wiem/nie pamietam w tej chwili, a chwilowo brak mozliwosci sprawdzenia. Tyle że oczywiście jest wygodniej - wszystkie odczyty ma się na raz na Z pewnoscia mozna odczytac kod bledu, jesli ecu jakis wywali - fakt. Tak naprawde, mozna tez go sobie wymrugac przy pomocy kostek diagnostycznych i lampki check engine - jesli jakis wyskoczy, bo roznie z tym bywa w przypadku np. przeplywomierza. Wszystkich parametrow na raz z sensownym czasem czasem probkowania sie kabelkiem obd2 nie przesledzi, ale kilka kluczowych bez problemu. Im wiecej parametrow do sprawdzenia, tym rzadsza probkowanie - interface nie jest zbyt szybki. I jest co analizowac mimo wszystko. Chyba, ze w new age jest cos lepiej pod tym wzgledem, bo tam juz troche nowoczesniejsze ecu sa tez. pozdrawiam -- Jacek "AMI" Rudowski 62 |
Data: Marzec 20 2009 00:49:23 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: Zygmunt M. Zarzecki |
Mam mały kłopot z Imprezą - niedomaga od wczoraj. Próba dynamicznego ruszenia z 3-4 tysięcy dławi silnik, trzeba sobie sprzęgłem pomóc. Do 120 przyspiesza względnie normalnie, później przyspieszenie na 4-5 biegu nie istnieje. Z gazem w podłodze na dwójce do 5500 rpm kręci się normalnie a później jakby ktoś czas zwolnił. Turbinę raczej wykluczam - do tych 5500 auto jedzie normalnie, bov parska aż miło... Ma ktoś pomysł? Na diagnostykę dopiero w sobotę będę mógł się udać a troszkę się niepokoję... Silnik ej20, może ktoś się spotkał z czymś podobnym? Na forum.subaru.pl byłeś? zyga 63 |
Data: Marzec 20 2009 15:24:04 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 20 Mar 2009 00:49:23 +0100, Zygmunt M. Zarzecki Na forum.subaru.pl byłeś? A po co? Żeby przedstawiciel SIP-u zaproponował mu wizytę w ASO? Poza tym oni tam teraz mają ważniejsze krucjaty od zajmowania się jakimiś problemami użytkowników subaraków. ;> r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 64 |
Data: Marzec 20 2009 16:53:35 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: Zygmunt M. Zarzecki |
Na forum.subaru.pl byłeś? O! A co się dzieje? Kłócą się o nową imprezę? zyga 65 |
Data: Marzec 20 2009 16:55:50 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 20 Mar 2009 16:53:35 +0100, Zygmunt M. Zarzecki A po co? Żeby przedstawiciel SIP-u zaproponował mu wizytę w ASO? To samo co zwykle. Ludzie chcą forum Subaru, właściciel chce forum importera. A obecny administrator jest miłośnikiem równo przyciętych żywopłotów. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 66 |
Data: Marzec 20 2009 16:02:07 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: kamil |
On Fri, 20 Mar 2009 00:49:23 +0100, Zygmunt M. Zarzecki Przesadzasz. Pozdrawiam Kamil 67 |
Data: Marzec 20 2009 16:54:00 | Temat: Re: Problem z WRXem | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 20 Mar 2009 16:02:07 -0000, kamil A po co? Żeby przedstawiciel SIP-u zaproponował mu wizytę w ASO? Wręcz przeciwnie. I obserwując to z boku mam dobry ubaw :> r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
Re: Problem z WRXem
.jpg)
