Grupy dyskusyjne   »   Problem z bardzo d�ugim czasem rozgrzewa nia si� silnika

Problem z bardzo d�ugim czasem rozgrzewa nia si� silnika



1 Data: Grudzien 13 2012 20:10:38
Temat: Problem z bardzo d³ugim czasem rozgrzewania siê silnika
Autor: uPemek 

Cze¶æ,

Jestem u¿ytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety spor±
wadê, a mianowicie bardzo d³ugi czas rozgrzewania siê silnika. Termostat
jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko równie¿. Czy kto¶ mia³by mo¿e
jakie¶ sugestiê co jeszcze sprawdziæ? Lub mo¿e co jest bol±czk± tych
silników?

Przy obecnych temperaturach oscyluj±cych minimalnie poni¿ej 0st.C silnik
osi±ga normaln± temperaturê po 5-6km mimo nawiewu ustawionego na 18st.C,
chyba jednak co¶ jest nie tak, tylko jak okre¶liæ co?

Pozdr



2 Data: Grudzien 13 2012 20:38:48
Temat: Re: Problem z bardzo d�ugim czasem rozgrzewa nia si� silnika
Autor: dddddd 

W dniu 2012-12-13 20:10, uPemek pisze:

Cze¶æ,

Jestem u¿ytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety spor±
wadê, a mianowicie bardzo d³ugi czas rozgrzewania siê silnika. Termostat
jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko równie¿. Czy kto¶ mia³by mo¿e
jakie¶ sugestiê co jeszcze sprawdziæ? Lub mo¿e co jest bol±czk± tych
silników?

Przy obecnych temperaturach oscyluj±cych minimalnie poni¿ej 0st.C silnik
osi±ga normaln± temperaturê po 5-6km mimo nawiewu ustawionego na 18st.C,
chyba jednak co¶ jest nie tak, tylko jak okre¶liæ co?

Pozdr



ja chyba w weekend bÄ™dÄ™ walczy³ z tym samym w bmw 530d
Opcje widzÄ™ takie:
- Termostat na ch³odnicy
- drugi termostat jest przy egr i on częściej pada
- ponoć z niesprawnym webasto te¿ d³u¿ej siÄ™ nagrzewa wiÄ™c dziÅ› wieczorem tymczasowo pominÄ…³em obieg webasto, jutro sprawdzÄ™ czy coÅ› siÄ™ zmieni³o
- w e39 jest jeszcze dodatkowa elektryczna pompka obiegowa z elektrozaworami - ponoć te elektrozawory odpowiadają za ogrzewanie.
Wiem ¿e na temat innego modelu ale mo¿e coÅ› pomog³em, sam wczeÅ›niej nie sÄ…dzi³em ¿e tyle elementów mo¿e odpowiadać za nagrzanie auta

--
Pozdrawiam
Lukasz

3 Data: Grudzien 14 2012 01:59:35
Temat: Re: Problem z bardzo d�ugim czasem rozgrzewa nia si� silnika
Autor: scobowski 

W dniu 2012-12-13 20:10, uPemek pisze:

Cze��,

Jestem u�ytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety spor�
wad�, a mianowicie bardzo d�ugi czas rozgrzewania si� silnika. Termostat
jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko r�wnie�. Czy kto� mia�by mo�e
jakie� sugesti� co jeszcze sprawdzi�? Lub mo�e co jest bol�czk� tych
silnik�w?

Przy obecnych temperaturach oscyluj�cych minimalnie poni�ej 0st.C silnik
osi�ga normaln� temperatur� po 5-6km mimo nawiewu ustawionego na 18st.C,
chyba jednak co� jest nie tak, tylko jak okre�li� co?

Pozdr


W ¿yciu nie uwierzysz: masz niesprawny (i niewa¿ne, ¿e nowy) termostat (zak³adajÄ…c, ¿e przez "normalna temperatura" rozumiesz 90 stC na wska¼niku temp. p³ynu ch³odzÄ…cego, a owe 5km pokonujesz w mieÅ›cie, w korku).
Chyba, ¿e one 5km robisz, wyjechawszy spod domu wprost na krajowkÄ™ i jedziesz 90km/h - wtenczas i po 12km bÄ™dziesz mia³ zimny silnik (a na pewno ch³odnicÄ™ :) )

4 Data: Grudzien 15 2012 13:24:23
Temat: Re: Problem z bardzo d?ugim czasem rozgrzewania si? silnika
Autor: uPemek 

scobowski  naskroba³(a):

W dniu 2012-12-13 20:10, uPemek pisze:
Cze??,
Jestem u?ytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety spor?
wad?, a mianowicie bardzo d?ugi czas rozgrzewania si? silnika. Termostat
jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko r?wnie?. Czy kto? mia?by mo?e
jakie? sugesti? co jeszcze sprawdzi?? Lub mo?e co jest bol?czk? tych
silnik?w?
Przy obecnych temperaturach oscyluj?cych minimalnie poni?ej 0st.C silnik
osi?ga normaln? temperatur? po 5-6km mimo nawiewu ustawionego na 18st.C,
chyba jednak co? jest nie tak, tylko jak okre?li? co?
Pozdr
W ¿yciu nie uwierzysz: masz niesprawny (i niewa¿ne, ¿e nowy) termostat
(zak³adaj±c, ¿e przez "normalna temperatura" rozumiesz 90 stC na wska¼niku
temp. p³ynu ch³odz±cego, a owe 5km pokonujesz w mie¶cie, w
korku). Chyba, ¿e one 5km robisz, wyjechawszy spod domu wprost na
krajowkê i  jedziesz 90km/h - wtenczas i po 12km bêdziesz mia³ zimny
silnik (a na  pewno ch³odnicê :) )

Jazda w korku, gdzie poprzednie auto grza³o siê po 1-1,5km w pododbnych
warunkach.

PS. Stary termostat, podobnie jak nowy s± sprawne, to pewne - potrzebujê
sugestii co poza najbardziej oczywistymi elementami mo¿e mieæ tu znaczenie.

5 Data: Grudzien 16 2012 23:20:44
Temat: Re: Problem z bardzo d?ugim czasem rozgrzewania si? silnika
Autor: scobowski 

W dniu 2012-12-15 13:24, uPemek pisze:

scobowski  naskroba�(a):
W dniu 2012-12-13 20:10, uPemek pisze:
Cze??,
Jestem u?ytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety spor?
wad?, a mianowicie bardzo d?ugi czas rozgrzewania si? silnika. Termostat
jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko r?wnie?. Czy kto? mia?by mo?e
jakie? sugesti? co jeszcze sprawdzi?? Lub mo?e co jest bol?czk? tych
silnik?w?
Przy obecnych temperaturach oscyluj?cych minimalnie poni?ej 0st.C silnik
osi?ga normaln? temperatur? po 5-6km mimo nawiewu ustawionego na 18st.C,
chyba jednak co? jest nie tak, tylko jak okre?li? co?
Pozdr
W �yciu nie uwierzysz: masz niesprawny (i niewa�ne, �e nowy) termostat
(zak�adaj�c, �e przez "normalna temperatura" rozumiesz 90 stC na wska�niku
temp. p�ynu ch�odz�cego, a owe 5km pokonujesz w mie�cie, w
korku). Chyba, �e one 5km robisz, wyjechawszy spod domu wprost na
krajowk� i  jedziesz 90km/h - wtenczas i po 12km b�dziesz mia� zimny
silnik (a na  pewno ch�odnic� :) )

Jazda w korku, gdzie poprzednie auto grza�o si� po 1-1,5km w pododbnych
warunkach.

PS. Stary termostat, podobnie jak nowy s� sprawne, to pewne - potrzebuj�
sugestii co poza najbardziej oczywistymi elementami mo�e mie� tu znaczenie.


Nie ma samochodu, który po 1,5 km wolnej jazdy ma temp. roboczÄ…, choćby z zamkniÄ™tym termostatem.
SÄ… takie, co na takim odcinku ju¿ grzejÄ… kabinÄ™ (vel moje tico sprzed lat) albo seikaczento sporting, którego kiedyÅ› mia³em jako "s³u¿bowóz" , ale silnik nie ma prawa mieć 90stC.

MyÅ›lÄ™ sobie ¿e, wiesz co? _Masz_niesprawny_termostat_ :)

W pierwszym poÅ›cie piszesz, ¿e masz AEC?

Mia³em w ¿yciu ABC, AAH, ACK, AEC, ABH, jak równie¿ AAN, KV (ech...), NG, 7A - jeÅ›li chodzi o benzynowe audice. Jedne d³u¿ej, inne krócej. Ale ¿aden, powtórzÄ™: Å»ADEN z nich (szczególnie V-ki) nie grza³ po 1km w mieÅ›cie. Nieco szybciej nagrzewa³y siÄ™ piÄ™ciocylindrówki, ale - generalnie - w kabinie ciep³o lecia³o zimÄ… po circa 4-5 minutach pracy silnika.

I - tak jako ciekawostka: "fabryczny" termostat OEM dla tych WSZYSTKICH silników :D - czyli Wahler jest na zimno "niedomkniÄ™ty" albo (w zale¿noÅ›ci od wersji albo roku produkcji) ma w p³ytce dziurkÄ™, którÄ… odrobina p³ynu przep³ywa.

6 Data: Grudzien 17 2012 21:05:14
Temat: Re: Problem z bardzo d?ugim czasem rozgrzewania si? silnika
Autor: uPemek 

scobowski  naskroba³(a):

W dniu 2012-12-15 13:24, uPemek pisze:
scobowski  naskroba?(a):
W dniu 2012-12-13 20:10, uPemek pisze:
Cze??,
Jestem u?ytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety spor?
wad?, a mianowicie bardzo d?ugi czas rozgrzewania si? silnika.
Termostat jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko r?wnie?. Czy
kto? mia?by mo?e jakie? sugesti? co jeszcze sprawdzi?? Lub mo?e co
jest bol?czk? tych silnik?w?
Przy obecnych temperaturach oscyluj?cych minimalnie poni?ej 0st.C
silnik osi?ga normaln? temperatur? po 5-6km mimo nawiewu
ustawionego na 18st.C, chyba jednak co? jest nie tak, tylko jak
okre?li? co? Pozdr
W ?yciu nie uwierzysz: masz niesprawny (i niewa?ne, ?e nowy) termostat
(zak?adaj?c, ?e przez "normalna temperatura" rozumiesz 90 stC na
wska?niku temp. p?ynu ch?odz?cego, a owe 5km pokonujesz w mie?cie, w
korku). Chyba, ?e one 5km robisz, wyjechawszy spod domu wprost na
krajowk? i  jedziesz 90km/h - wtenczas i po 12km b?dziesz mia? zimny
silnik (a na  pewno ch?odnic? :) )
Jazda w korku, gdzie poprzednie auto grza?o si? po 1-1,5km w pododbnych
warunkach.
PS. Stary termostat, podobnie jak nowy s? sprawne, to pewne - potrzebuj?
sugestii co poza najbardziej oczywistymi elementami mo?e mie? tu
znaczenie.
Nie ma samochodu, który po 1,5 km wolnej jazdy ma temp. robocz±, choæby z
zamkniêtym termostatem.

2.5l R6 z Bawarii przy obecnych warunkach po takim dystancie ju¿ mia³by z
60-70C. I to przy wy³±czonym Webasto (uszkodozna elektryka przy nim).

S± takie, co na takim odcinku ju¿ grzej± kabinê (vel moje tico sprzed lat)
albo seikaczento sporting, którego kiedy¶ mia³em jako "s³u¿bowóz" , ale
silnik nie ma prawa mieæ 90stC.


Ja jestem z tych zimnolubnych wiêc przewa¿nie nie grzejê za bardzo kabiny
;-)

My¶lê sobie ¿e, wiesz co? _Masz_niesprawny_termostat_ :)

;-)

W pierwszym po¶cie piszesz, ¿e masz AEC?
Mia³em w ¿yciu ABC, AAH, ACK, AEC, ABH, jak równie¿ AAN, KV (ech...), NG,
7A - je¶li chodzi o benzynowe audice. Jedne d³u¿ej, inne krócej. Ale
¿aden, powtórzê: ¯ADEN z nich (szczególnie V-ki) nie grza³ po 1km w
mie¶cie. Nieco szybciej nagrzewa³y siê piêciocylindrówki, ale -
generalnie - w kabinie ciep³o lecia³o zim± po circa 4-5 minutach pracy
silnika.

Zainteresowa³o mnie to: "szczególnie V-ki"... Ja do tej pory g³ównie R-ki
eksploatowa³em, nawet sobie niedawno porówna³em ile p³ynu i oleju wchodzi do
tego silnika i do jednej z R6 która grza³a siê rekordowo mimo 12,5l
ch³odziwa i 7,5l oleju. Ale delikatnie mówi±c 2x d³u¿szy dystans mnie
niepokoi.

I - tak jako ciekawostka: "fabryczny" termostat OEM dla tych WSZYSTKICH
silników :D - czyli Wahler jest na zimno "niedomkniêty" albo (w zale¿no¶ci
od wersji albo roku produkcji) ma w p³ytce dziurkê, któr± odrobina p³ynu
przep³ywa.


Gdyby nie ta dziurka to ciê¿ko by³oby uk³ad odpowietrzyæ, swoj± drog± w
Polonezie jak mi mechanik tê dziurkê da³ na godzinie 6 to mia³em ca³y czas
zapowietrzony i ma³owydajny uk³ad, po poprawnym monta¿u problem znikn±³...
tyle ¿e mi nie doskwiera gotuj±cy siê zim± silnik jak w Poldku lata temu.

Pozdr

PS. Ile razy mia³bym wymieniæ termostat by w koñcu uznaæ ¿e to jednak co
innego lub ten typ tak ma? Nied³ugo szykuj± siê kolejne wydatki to mo¿e i na
zdjêcie rorz±du i wymianê termostatu siê skuszê, tylko ¿e to w najlepszy
wypadku 500z³ ekstra na test który robi³em pare miesiêcy temu :-/

7 Data: Grudzien 14 2012 07:54:23
Temat: Re: Problem z bardzo d�ugim czasem rozgrzewa nia si� silnika
Autor: Marcin Jan 

W dniu 2012-12-13 20:10, uPemek pisze:

Cze��,

Jestem u�ytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety spor�
wad�, a mianowicie bardzo d�ugi czas rozgrzewania si� silnika. Termostat
jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko r�wnie�. Czy kto� mia�by mo�e
jakie� sugesti� co jeszcze sprawdzi�? Lub mo�e co jest bol�czk� tych
silnik�w?

Przy obecnych temperaturach oscyluj�cych minimalnie poni�ej 0st.C silnik
osi�ga normaln� temperatur� po 5-6km mimo nawiewu ustawionego na 18st.C,
chyba jednak co� jest nie tak, tylko jak okre�li� co?

Pozdr



Witam, co prawa nie ten silnik bo 2 litrowy diesel ale moje auto te¿ osiÄ…ga wartoæ 90 stopni po ok . 5 km. Na 100% wszystko jest sprawne.
Pozdrawiam
Marcin Jan

8 Data: Grudzien 14 2012 08:47:50
Temat: Re: Problem z bardzo d�ugim czasem rozgrzewania si� silnika
Autor: szufla 

Przy obecnych temperaturach oscyluj�cych minimalnie poni�ej 0st.C silnik
osi�ga normaln� temperatur� po 5-6km mimo nawiewu ustawionego na 18st.C,
chyba jednak co� jest nie tak, tylko jak okre�li� co?


Diesle wolniej sie grzeja bo maja wysoka sprawnosc, ale przy benz 4.2 5-6km to jest ok.

sz.

9 Data: Grudzien 15 2012 01:08:06
Temat: Re: Problem z bardzo d³ugim czasem rozgrzewania siê silnika
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 13 Dec 2012 20:10:38 +0100, uPemek napisa³(a):

Cze¶æ,

Jestem u¿ytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety spor±
wadê, a mianowicie bardzo d³ugi czas rozgrzewania siê silnika. Termostat
jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko równie¿. Czy kto¶ mia³by mo¿e
jakie¶ sugestiê co jeszcze sprawdziæ? Lub mo¿e co jest bol±czk± tych
silników?

Sprawd¼ jednak ten termostat.

Uruchom samochód na mrozie, poczekaj a¿ silnik zacznie siê rozgrzewaæ i
sprawd¼ rêk± temperaturê ch³odnicy przy wlocie i w±¿ do niej prowadz±cy.
Powinny byæ lodowate - je¿eli bêd± cieplejsze (czyli jakkolwiek letnie czy
co¶) to masz niesprawny termostat.

Bo z mojego do¶wiadczenia wynika ¿e du¿e silniki rozgrzewaj± siê znacznie
szybciej ni¿ ma³e, jak rozgrzewa siê powoli, to nie ma raczej innej
mo¿liwo¶ci ni¿ dzia³aj±ca ch³odnica (czyli niedomkniêty termostat).

Potencjalnie te¿ jest mo¿liwo¶æ ¿e jak masz klimê na 18C w czasie mrozu, to
klima uruchamia Ci siê od razu na maksymalne grzanie, mocno chodzi
wentylator i wych³adza Ci silnik ogrzewaniem.
Dla eksperymentu wy³±cz nawiew w kabinie.

10 Data: Grudzien 15 2012 09:58:48
Temat: Re: Problem z bardzo d³ugim czasem rozgrzewania siê silnika
Autor: Marcin Jan 

W dniu 2012-12-15 01:08, Tomasz Pyra pisze:

Dnia Thu, 13 Dec 2012 20:10:38 +0100, uPemek napisa³(a):

Cze¶æ,

Jestem u¿ytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety spor±
wadê, a mianowicie bardzo d³ugi czas rozgrzewania siê silnika. Termostat
jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko równie¿. Czy kto¶ mia³by mo¿e
jakie¶ sugestiê co jeszcze sprawdziæ? Lub mo¿e co jest bol±czk± tych
silników?

Sprawd¼ jednak ten termostat.

Uruchom samochód na mrozie, poczekaj a¿ silnik zacznie siê rozgrzewaæ i
sprawd¼ rêk± temperaturê ch³odnicy przy wlocie i w±¿ do niej prowadz±cy.
Powinny byæ lodowate - je¿eli bêd± cieplejsze (czyli jakkolwiek letnie czy
co¶) to masz niesprawny termostat.

Bo z mojego do¶wiadczenia wynika ¿e du¿e silniki rozgrzewaj± siê znacznie
szybciej ni¿ ma³e, jak rozgrzewa siê powoli, to nie ma raczej innej
mo¿liwo¶ci ni¿ dzia³aj±ca ch³odnica (czyli niedomkniêty termostat).

Potencjalnie te¿ jest mo¿liwo¶æ ¿e jak masz klimê na 18C w czasie mrozu, to
klima uruchamia Ci siê od razu na maksymalne grzanie, mocno chodzi
wentylator i wych³adza Ci silnik ogrzewaniem.
Dla eksperymentu wy³±cz nawiew w kabinie.

imho element pomijalny. Nagrzewnica nie jest a¿ tak du¿a aby skutecznie wych³odziæ ca³y uk³ad. Byæ mo¿e w starszych uk³adach ogrzewania, w takich gdzie regulacjê temperatury w kabinie  dokonuje siê poprzez zamykanie zaworu na rurce z ciecz± ch³odz±c±, to mia³o wiêksze znaczenie (odcina³o siê czê¶æ cieczy ch³odz±cej). Teraz jest tak ¿e nagrzewnica zawsze jest pod³±czona do obiegu a regulacji dokonuje siê poprzez zamkniêcie lub otwarcie kasety.
Pozdrawiam
Marcin Jan

11 Data: Grudzien 15 2012 22:24:36
Temat: Re: Problem z bardzo d³ugim czasem rozgrzewania siê silnika
Autor: Arbiter 


U¿ytkownik "Marcin Jan"  napisa³ w wiadomo¶ci
news:kahe49

imho element pomijalny. Nagrzewnica nie jest a¿ tak du¿a aby skutecznie
wych³odziæ ca³y uk³ad. Byæ mo¿e w starszych uk³adach ogrzewania, w

Nagrzewnica w samochodzie ma tak du¿± moc ciepln±, ¿e przy w³±czonym
ogrzewaniu na max, praktycznie nie uruchamia siê du¿y obieg

12 Data: Grudzien 17 2012 01:26:41
Temat: Re: Problem z bardzo d³ugim czasem rozgrzewania siê silnika
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sat, 15 Dec 2012 09:58:48 +0100, Marcin Jan napisa³(a):

Potencjalnie te¿ jest mo¿liwo¶æ ¿e jak masz klimê na 18C w czasie mrozu, to
klima uruchamia Ci siê od razu na maksymalne grzanie, mocno chodzi
wentylator i wych³adza Ci silnik ogrzewaniem.
Dla eksperymentu wy³±cz nawiew w kabinie.

imho element pomijalny. Nagrzewnica nie jest a¿ tak du¿a aby skutecznie
wych³odziæ ca³y uk³ad.

W wiêkszo¶ci samochodów, przy mrozie bez problemu.
A ma³e nowoczesne diesle to ju¿ w ogóle - przy mocnym grzaniu w kabinie
stajesz pod ¶wiat³ami i wskazówka temperatury leci w dó³.

Tyle ¿e tu mówimy o du¿ym silniku, który nawet na wolnych obrotach generuje
sporo ciep³a.

Byæ mo¿e w starszych uk³adach ogrzewania, w
takich gdzie regulacjê temperatury w kabinie  dokonuje siê poprzez
zamykanie zaworu na rurce z ciecz± ch³odz±c±, to mia³o wiêksze znaczenie
(odcina³o siê czê¶æ cieczy ch³odz±cej).

To jest akurat praktycznie bez znaczenia - odcinanie ma³ego obwodu jedynie
zmniejsza pojemno¶æ uk³adu, na sam bilans juz wp³ywu nie ma.

Teraz jest tak ¿e nagrzewnica
zawsze jest pod³±czona do obiegu a regulacji dokonuje siê poprzez
zamkniêcie lub otwarcie kasety.

Tak, ale w³a¶nie puszczaj±c silny nadmuch powietrza z zewn±trz na
nagrzewnicê, odbiera siê to ciep³o od silnika.

13 Data: Grudzien 15 2012 13:35:15
Temat: Re: Problem z bardzo d³ugim czasem rozgrzewania siê silnika
Autor: uPemek 

Tomasz Pyra  naskroba³(a):

Dnia Thu, 13 Dec 2012 20:10:38 +0100, uPemek napisa³(a):
Cze¶æ,
Jestem u¿ytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety spor±
wadê, a mianowicie bardzo d³ugi czas rozgrzewania siê silnika. Termostat
jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko równie¿. Czy kto¶ mia³by mo¿e
jakie¶ sugestiê co jeszcze sprawdziæ? Lub mo¿e co jest bol±czk± tych
silników?
Sprawd¼ jednak ten termostat.
Uruchom samochód na mrozie, poczekaj a¿ silnik zacznie siê rozgrzewaæ i
sprawd¼ rêk± temperaturê ch³odnicy przy wlocie i w±¿ do niej prowadz±cy.
Powinny byæ lodowate - je¿eli bêd± cieplejsze (czyli jakkolwiek letnie czy
co¶) to masz niesprawny termostat.
Bo z mojego do¶wiadczenia wynika ¿e du¿e silniki rozgrzewaj± siê znacznie
szybciej ni¿ ma³e, jak rozgrzewa siê powoli, to nie ma raczej innej
mo¿liwo¶ci ni¿ dzia³aj±ca ch³odnica (czyli niedomkniêty termostat).
Potencjalnie te¿ jest mo¿liwo¶æ ¿e jak masz klimê na 18C w czasie mrozu,
to klima uruchamia Ci siê od razu na maksymalne grzanie, mocno chodzi
wentylator i wych³adza Ci silnik ogrzewaniem.
Dla eksperymentu wy³±cz nawiew w kabinie.

Zgodnie z sugesti± Marcina pewne wych³adzanie przez nagrzewnicê wystêpuje
zawsze w uk³adach aut maj±cych mniej ni¿ 20-30lat, w ka¿dym razie zgodnie z
sugesti± sprawdzê przy zerowym nawiewie minimalizuj±c oddawanie ciep³a jak
bêdzie.

Co do du¿ych silników to najmniejszy ostatnio 2,5 BMW grza³ siê
b³yskawicznie, na wolnych obrotach 2-3min do temp na wska¼niku 60-70st. C -
na lekkim mrozie nie zawsze zd±¿y³em obskrobaæ przedni± szybê bo zwyczajnie
oddtaja³a - od w³±czenia silnika nawiew na szybê (tyle ¿e tam by³o ustawiane
na16st. C).

Ale do¶æ ¿alenia siê, 2 sugestie dot. termostatu to sprawdzê to ponownie,
mo¿e w koñcu uda siê auto naprawiæ.

Pozdr

14 Data: Grudzien 15 2012 22:25:55
Temat: Re: Problem z bardzo d³ugim czasem rozgrzewania siê silnika
Autor: Arbiter 


U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci

Potencjalnie te¿ jest mo¿liwo¶æ ¿e jak masz klimê na 18C w czasie mrozu,
to
klima uruchamia Ci siê od razu na maksymalne grzanie, mocno chodzi

zgadza siê, 18 stopni na mrozie oznacza grzanie nagrzewnicy z pe³n± moc±,
je¶li nawiew dziala to odbiera równie¿ ciep³o. Ale swoj± drog± wola³bym mieæ
ogrzewanie w kabinie ni¿ nagrzany silnik

15 Data: Grudzien 16 2012 10:19:51
Temat: Re: Problem z bardzo d³ugim czasem rozgrzewania siê silnika
Autor: uPemek 

uPemek  naskroba³(a):

Cze¶æ,
Jestem u¿ytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety spor±
wadê, a mianowicie bardzo d³ugi czas rozgrzewania siê silnika. Termostat
jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko równie¿. Czy kto¶ mia³by mo¿e
jakie¶ sugestiê co jeszcze sprawdziæ? Lub mo¿e co jest bol±czk± tych
silników?
Przy obecnych temperaturach oscyluj±cych minimalnie poni¿ej 0st.C silnik
osi±ga normaln± temperaturê po 5-6km mimo nawiewu ustawionego na 18st.C,
chyba jednak co¶ jest nie tak, tylko jak okre¶liæ co?
Pozdr

Informacje uzupe³niaj±ce:
- termostat dalej jest ok, du¿y obieg jest nieaktyny do rozgrzania siê
silnika
- pod silnikiem s± os³ony
- wentylator elektryczny nie jest w³±czony podczas rozgrzewania siê silnika
(ale to w kontekscie braku braku wymiany ciep³a przez ch³odnicê nie ma
wielkiego znaczenia)

No i nie wiem co dalej mo¿na wzi±æ na tapetê, tak jak Tomasz napisa³ du¿e
silniki szybko siê grzej±, ten to stara konstrukcja tymbardziej nie powinien
zachowywaæ siê jak malutki nowoczesny dieselek.

Pozdr

16 Data: Grudzien 16 2012 12:04:03
Temat: Re: Problem z bardzo d³ugim czasem rozgrzewania siê silnika
Autor:

W dniu niedziela, 16 grudnia 2012 10:19:51 UTC+1 u¿ytkownik uPemek napisa³:

uPemek  naskroba�(a):

> Cze��,

> Jestem u�ytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety spor�

> wad�, a mianowicie bardzo d�ugi czas rozgrzewania si� silnika. Termostat

> jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko r�wnie�. Czy kto� mia�by mo�e

> jakie� sugesti� co jeszcze sprawdzi�? Lub mo�e co jest bol�czk� tych

> silnik�w?

> Przy obecnych temperaturach oscyluj�cych minimalnie poni�ej 0st.C silnik

> osi�ga normaln� temperatur� po 5-6km mimo nawiewu ustawionego na 18st.C,

> chyba jednak co� jest nie tak, tylko jak okre�li� co?

> Pozdr



Informacje uzupe�niaj�ce:

- termostat dalej jest ok, du�y obieg jest nieaktyny do rozgrzania si�

silnika

- pod silnikiem s� os�ony

- wentylator elektryczny nie jest w��czony podczas rozgrzewania si� silnika

(ale to w kontekscie braku braku wymiany ciep�a przez ch�odnic� nie ma

wielkiego znaczenia)



No i nie wiem co dalej mo�na wzi�� na tapet�, tak jak Tomasz napisa� du�e

silniki szybko si� grzej�, ten to stara konstrukcja tymbardziej nie powinien

zachowywa� si� jak malutki nowoczesny dieselek.

U mnie dwa fordy zachowujÄ… siÄ™ tak jak twoje "problematyczne" auto:
Ford fiesta 1.3 benzyna - od nowości nagrzewa sie przez jakieś 4-5km.
Zebym mia³ "ciep³o w uszy" to muszÄ™ zrobić jakieÅ› 10km. Wtedy w kabinie jest ju¿ normalnie i nie czuć zimna.

Podobnie focus 1.8 tdci. Te¿ trzeba dobrych 5-6 km zeby wskazowka zaczela sie podnosic. Przy czym focus jest troche starszy (5 letni).

Tak wiec moze byc ze ten typ tak ma. No chyba ze wczesniej sie zagrzewal szybko no to mo¿e jednak jakaÅ› usterka.

17 Data: Grudzien 17 2012 01:21:37
Temat: Re: Problem z bardzo d³ugim czasem rozgrzewania siê silnika
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sun, 16 Dec 2012 10:19:51 +0100, uPemek napisa³(a):

uPemek  naskroba³(a):
Cze¶æ,
Jestem u¿ytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety spor±
wadê, a mianowicie bardzo d³ugi czas rozgrzewania siê silnika. Termostat
jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko równie¿. Czy kto¶ mia³by mo¿e
jakie¶ sugestiê co jeszcze sprawdziæ? Lub mo¿e co jest bol±czk± tych
silników?
Przy obecnych temperaturach oscyluj±cych minimalnie poni¿ej 0st.C silnik
osi±ga normaln± temperaturê po 5-6km mimo nawiewu ustawionego na 18st.C,
chyba jednak co¶ jest nie tak, tylko jak okre¶liæ co?
Pozdr

Informacje uzupe³niaj±ce:
- termostat dalej jest ok, du¿y obieg jest nieaktyny do rozgrzania siê
silnika
- pod silnikiem s± os³ony
- wentylator elektryczny nie jest w³±czony podczas rozgrzewania siê silnika
(ale to w kontekscie braku braku wymiany ciep³a przez ch³odnicê nie ma
wielkiego znaczenia)

No i nie wiem co dalej mo¿na wzi±æ na tapetê, tak jak Tomasz napisa³ du¿e
silniki szybko siê grzej±, ten to stara konstrukcja tymbardziej nie powinien
zachowywaæ siê jak malutki nowoczesny dieselek.

To jeszcze inaczej - po czym wnioskujesz ¿e silnik d³ugo siê grzeje?
Je¿eli wskazówka Ci pó¼no wstaje, to mo¿e po prostu wska¼nik jest wysoko
wyskalowany?

W moim jednym samochodzie wska¼nik ma skalê od 80 do 100C, wiêc do¶æ d³ugo
trwa nim siê oderwie od minimalnego wskazania).
W innym aucie mia³em wksa¼nik by³ od 50-130C, wskazówka sz³a wiêc w górê
znacznie szybciej.

W wielu autach wska¼nik jest niemianowany (od C do H) i w sumie nie wiadomo
co ten wskazuje.

18 Data: Grudzien 17 2012 20:48:39
Temat: Re: Problem z bardzo d³ugim czasem rozgrzewania siê silnika
Autor: uPemek 

Tomasz Pyra  naskroba³(a):

To jeszcze inaczej - po czym wnioskujesz ¿e silnik d³ugo siê grzeje?

Po temperaturze cieczy ch³odz±cej, temp oleju, czy wrêcz odczuciu dot. temp
silnika podczas rozgrzewania jak sprawdza³em równie¿ Twoj± sugestiê dot.
termostatu.

Je¿eli wskazówka Ci pó¼no wstaje, to mo¿e po prostu wska¼nik jest wysoko
wyskalowany?

Wska¼nik temperatury cieczy ch³odz±cej ma 3 zapisane warto¶ci: 50, 90 i
130C.

W moim jednym samochodzie wska¼nik ma skalê od 80 do 100C, wiêc do¶æ d³ugo
trwa nim siê oderwie od minimalnego wskazania).
W innym aucie mia³em wksa¼nik by³ od 50-130C, wskazówka sz³a wiêc w górê
znacznie szybciej.

W BMW z silnikiem R6 wrêcz zasuwa³a, tu ledwie siê pnie.

Pozdr

19 Data: Grudzien 19 2012 00:52:05
Temat: Re: Problem z bardzo d³ugim czasem rozgrzewania siê silnika
Autor: uPemek 

Tomasz Pyra  naskroba³(a):

To jeszcze inaczej - po czym wnioskujesz ¿e silnik d³ugo siê grzeje?


Dzi¶ zaczê³o mnie zastanawiaæ jeszcze jedno, temperatura oleju. Wska¼nik
podnosi siê dopiero jak temp. p³ynu ma warto¶æ nominaln±, czyli oko³o 90C,
jednak nawet przy ostrzejszej je¼dzie nie dochodzi do po³owy skali (s±
zaznaczone 3 warto¶ci 60, 130 i 170C).

Wskazanie przy której zatrzymuje siê wska¼nik to 80, a mo¿e i 90C
(wyskalowanie nie jest liniowe), tylko czy czasem przy rozgrzanym silniku i
ostrzejszej je¼dzie temp nie powinna byæ wy¿sza ni¿ ch³odziwa? Zak³adam ¿e w
rajdówce masz dodatkowe zegary i zwróci³e¶ na nie uwagê ;-)

Pozdr

Re: Problem z bardzo d�ugim czasem rozgrzewa nia si� silnika



Grupy dyskusyjne