Grupy dyskusyjne   »   Problem z dmuchawą

Problem z dmuchawą



1 Data: Pa?dziernik 20 2006 15:59:57
Temat: Problem z dmuchawą
Autor: sevq 

Witam
Mam problem w clioII przy włączeniu 4 biegu dmuchawy wywaliło mi
bezpiecznik,
biegi 1,2,3 działaja bez problemu, nie wiecie jaka może byc tego przyczyna
chciał bym sie czegoś na ten temat dowiedzieć przed wizytą w warsztacie sami
rozumiecie.
dzieki
pozdrawiam



2 Data: Pa?dziernik 21 2006 19:20:25
Temat: Re: Problem z dmuchawą
Autor: slimak_gda_5wzgorz 


sevq napisał(a):

Witam
Mam problem w clioII przy włączeniu 4 biegu dmuchawy wywaliło mi
bezpiecznik,
biegi 1,2,3 działaja bez problemu, nie wiecie jaka może byc tego przyczyna
chciał bym sie czegoś na ten temat dowiedzieć przed wizytą w warsztacie sami
rozumiecie.
dzieki
pozdrawiam

sprawdź opornicę przy dmuchawie - jeśli masz dmuchawę VALEO
istnieje dużeprawdopodobiestwo że trzeba przelutować dławik na
płytce. Usunięcie go, i wstawienie "polskiego dławika" w postaci
drutu powinno rozwiązać sprawę. dławik odpowiada za 4 bieg (12 V).

3 Data: Pa?dziernik 23 2006 09:30:23
Temat: Re: Problem z dmuchawą
Autor: sevq 



sprawdź opornicę przy dmuchawie - jeśli masz dmuchawę VALEO
istnieje dużeprawdopodobiestwo że trzeba przelutować dławik na
płytce. Usunięcie go, i wstawienie "polskiego dławika" w postaci
drutu powinno rozwiązać sprawę. dławik odpowiada za 4 bieg (12 V).


Dmuchawa jest magnetti mireli :) pewnie jak by była Valeo to bym nie miał z
nią problemów :)

4 Data: Pa?dziernik 24 2006 05:01:21
Temat: Re: Problem z dmuchawą
Autor: slimak_gda_5wzgorz 


sevq napisał(a):

sprawdź opornicę przy dmuchawie - jeśli masz dmuchawę VALEO
istnieje dużeprawdopodobiestwo że trzeba przelutować dławik na
płytce. Usunięcie go, i wstawienie "polskiego dławika" w postaci
drutu powinno rozwiązać sprawę. dławik odpowiada za 4 bieg (12 V).


Dmuchawa jest magnetti mireli :) pewnie jak by była Valeo to bym nie miał z
nią problemów :)

mimo wszystko poszukłabym przyczyny w opornicy - to standardowy
element dmuchawy - a gdy piszesz o wywalaniu korków na 4 biegu to to
byłaby najbardziej prawdopodobna przyczyna - wtedy na dmuchawe idzie
cie pełne 12 V, i tylko uszkodzony układ może ci wywalić korki - bo
dmuchawa na 4 biegu powinna działać bez zarzutu.

5 Data: Pa?dziernik 24 2006 08:44:33
Temat: Re: Problem z dmuchawą
Autor: Jendreck 

slimak_gda_5wzgorz napisał(a):

sevq napisał(a):
sprawdź opornicę przy dmuchawie - jeśli masz dmuchawę VALEO
istnieje dużeprawdopodobiestwo że trzeba przelutować dławik na
płytce. Usunięcie go, i wstawienie "polskiego dławika" w postaci
drutu powinno rozwiązać sprawę. dławik odpowiada za 4 bieg (12 V).


Dmuchawa jest magnetti mireli :) pewnie jak by była Valeo to bym nie miał z
nią problemów :)

mimo wszystko poszukłabym przyczyny w opornicy - to standardowy
element dmuchawy - a gdy piszesz o wywalaniu korków na 4 biegu to to
byłaby najbardziej prawdopodobna przyczyna - wtedy na dmuchawe idzie
cie pełne 12 V, i tylko uszkodzony układ może ci wywalić korki - bo
dmuchawa na 4 biegu powinna działać bez zarzutu.


Jak na dmuchawę idzie pełne napięcie to opornica nie ma nic do rzeczy.
Miałem dokładnie to samo. Najpierw byłem w autoryzowanym serwisie i stwierdzili, że to zwarcie w silniku (opornica była Ok) i że trzeba wymienić cały silnik, ale oni mają jako część zamienną tylko silnik z tymi dwoma skorupami za cenę coś koło 1000 złotych albo więcej (tu się uśmiechnąłem pierwszy raz) i na razie to oni mi założyli większy bezpiecznik (i tu się uśmiałem drugi raz).
Pojechałem do znajomego elektryka i co sie okazało, że w silniku są badziewne, zbyt "miękkie" szczotki i pył z nich pozapychał szczeliny pomiędzy działkami komutatora i silnik pobierał za dużo prądu, wystarczyło przemyć komutator benzyną i pomogło.


A co do opornicy to mój znajomy też ma Clio II i miał spalony jeden (lub więcej już nie pamiętam) z rezystorów w opornicy (ale dmuchawa nie wywalała bezpieczników tylko chodziła na IV biegu, nie chodziła na niższych biegach), chcieli mu wymienić cały moduł za ciężkie pieniądze, ale on pojechał do elektryka i po "wydłubaniu" wymienił mu tylko spalone rezystory.



--
Pozdrowienia
Jendreck

6 Data: Pa?dziernik 25 2006 14:50:52
Temat: Re: Problem z dmuchawą
Autor: sevq 

Dzięki Panowie
mam juz jakis obraz tego co powinienem zrobic, dowiadywałem sie o sam silnik
ale nie w aso koszto ok 200 zł generalnie na codzien moge miec tylko 3 biegi
ale czasami by sie 4 przydał :)
Pozdrwaiam

7 Data: Listopad 10 2006 23:33:01
Temat: Re: Problem z dmuchawą
Autor: Piotr 


Użytkownik "sevq"  napisał w wiadomości

Dzięki Panowie
mam juz jakis obraz tego co powinienem zrobic, dowiadywałem sie o sam
silnik ale nie w aso koszto ok 200 zł generalnie na codzien moge miec
tylko 3 biegi ale czasami by sie 4 przydał :)
Pozdrwaiam
 a u mnie upalił sie konektor - wtyczka przy samym silniku - dokładnie pin
który odpowiadał za 4 bieg.... marne połączenie, rozgrzał sie i powyginały
sie styki i "zwierało"
zacisnąłem bardziej styki i znów działa,
może to jakaś wskazówka.....

Pozdr
Piotr

Re: Problem z dmuchawą



Grupy dyskusyjne