Witam
Od 3 lat przy wymianie oleju zalewalem Zafire 2.0 DTI syntetykiem Mobilem 1 0W40 Tturbo Diesel.
Zafirka brala jakies 1l oleju na 15kkm czyli jak na diesla Opla z przebiegiem 240kkm dobrze. Miesiac temu, za namowa speca
z warsztatu, zmienilem olej na Mobile 1 5W50.
No i zaczely sie problemy, po jakims 1 kkm musialem dolac
litr oleju. Zastanawiam sie co to moze byc?
Zmienilem syntetyk Mobil 1 na podobny tej samej firmy
a zuzycie wzroslo x 15?
Zastanawiam sie jaka jest przyczyna?
Olej 0W40 kupowalem wczesniej w hurtowni (moze nie byl to oryginal?)
Olej 5W50 byl kupiony w warsztacie z beczki (moze nie byl to oryginal?)
No i co dalej?
Robic dolewki z 5W50 czy wrocic do 0W40?
Moze w tej sytuacji przy przebiegu 240kkm zaczac robic juz dolewki
z polsyntetyku?
2 |
Data: Listopad 06 2009 22:02:14 |
Temat: Re: Problemy po wymianie oleju. |
Autor: Seweryn |
"Bastion"
No i zaczely sie problemy, po jakims 1 kkm musialem dolac
litr oleju. Zastanawiam sie co to moze byc?
Zmienilem syntetyk Mobil 1 na podobny tej samej firmy
a zuzycie wzroslo x 15?
Zastanawiam sie jaka jest przyczyna?
Olej 0W40 kupowalem wczesniej w hurtowni (moze nie byl to oryginal?)
Olej 5W50 byl kupiony w warsztacie z beczki (moze nie byl to oryginal?)
No i co dalej?
Robic dolewki z 5W50 czy wrocic do 0W40?
Spróbuj wrócić do "starego" oleju. Jeśli to jest przyczyną, to
zaoszczędzisz kilkanaście litrów na kolejne dolewki.
Pozdrawiam,
SPB
3 |
Data: Listopad 07 2009 14:30:24 | Temat: Re: Problemy po wymianie oleju. | Autor: CUT_INZ |
Bastion pisze:
Witam
Od 3 lat przy wymianie oleju zalewalem Zafire 2.0 DTI syntetykiem Mobilem 1 0W40 Tturbo Diesel.
Zafirka brala jakies 1l oleju na 15kkm czyli jak na diesla Opla z przebiegiem 240kkm dobrze. Miesiac temu, za namowa speca
z warsztatu, zmienilem olej na Mobile 1 5W50.
No i zaczely sie problemy, po jakims 1 kkm musialem dolac
litr oleju. Zastanawiam sie co to moze byc?
Zmienilem syntetyk Mobil 1 na podobny tej samej firmy
a zuzycie wzroslo x 15?
Zastanawiam sie jaka jest przyczyna?
Olej 0W40 kupowalem wczesniej w hurtowni (moze nie byl to oryginal?)
Olej 5W50 byl kupiony w warsztacie z beczki (moze nie byl to oryginal?)
No i co dalej?
Robic dolewki z 5W50 czy wrocic do 0W40?
Moze w tej sytuacji przy przebiegu 240kkm zaczac robic juz dolewki
z polsyntetyku?
Może po prostu macher za mało oleju wlał, a ty to po 1kkm zauważyłeś? Każdą ewentualność trzeba brać pod uwagę :)
4 |
Data: Listopad 07 2009 20:57:01 | Temat: Re: Problemy po wymianie oleju. | Autor: Bastion |
Użytkownik "CUT_INZ" napisał w wiadomości
Może po prostu macher za mało oleju wlał, a ty to po 1kkm zauważyłeś? Każdą ewentualność trzeba brać pod uwagę :)
No niestety nie.
Mam taki zwyczaj, ze zawsze po wymianie oleju, wyciagam bagnet i
sprawdzam poziom, kolor.
Po ostatniej wymianie poziom byl rowno na maxa a obecnie(czyli po miesiacu)
jest ponizej minimum.
5 |
Data: Listopad 07 2009 23:18:47 | Temat: Re: Problemy po wymianie oleju. | Autor: jarek |
Bastion pisze:
Użytkownik "CUT_INZ" napisał w wiadomości
Może po prostu macher za mało oleju wlał, a ty to po 1kkm zauważyłeś? Każdą ewentualność trzeba brać pod uwagę :)
No niestety nie.
Mam taki zwyczaj, ze zawsze po wymianie oleju, wyciagam bagnet i
sprawdzam poziom, kolor.
Po ostatniej wymianie poziom byl rowno na maxa a obecnie(czyli po miesiacu)
jest ponizej minimum.
Może coś nie dokręcone i wykapuje ? A może silnik się kończy ?
Jarek
6 |
Data: Listopad 08 2009 02:29:28 | Temat: Re: Problemy po wymianie oleju. | Autor: Moon |
Bastion wrote:
Użytkownik "CUT_INZ" napisał w wiadomości
Może po prostu macher za mało oleju wlał, a ty to po 1kkm zauważyłeś?
Każdą ewentualność trzeba brać pod uwagę :)
No niestety nie.
Mam taki zwyczaj, ze zawsze po wymianie oleju, wyciagam bagnet i
sprawdzam poziom, kolor.
Po ostatniej wymianie poziom byl rowno na maxa a obecnie(czyli po
miesiacu) jest ponizej minimum.
to w ogóle dziwne, że miales olej 0W i nie było żadnego zużycia przy tym przebiegu.
to dziwne - olej 0 jest prawie jak woda, to dla nowych aut i szczelnych instalacji.
nie dla 200 tysięczników.
a może on ci lał coś innego, np minerlany 15W40, a KASOWAŁ za MOBIL 1 - 0W 50?
to chyba wersja prawdziwa...
moon
8 |
Data: Listopad 09 2009 16:23:11 | Temat: Re: Problemy po wymianie oleju. | Autor: Moon |
J.F. wrote:
On Sun, 8 Nov 2009 02:29:28 +0100, Moon wrote:
to w ogóle dziwne, że miales olej 0W i nie było żadnego zużycia przy
tym przebiegu.
to dziwne - olej 0 jest prawie jak woda, to dla nowych aut i
szczelnych instalacji.
nie dla 200 tysięczników.
a może on ci lał coś innego, np minerlany 15W40, a KASOWAŁ za MOBIL
1 - 0W 50? to chyba wersja prawdziwa...
Jakbys mial troche pojecia to bys wiedzial ze 0w50 jest gestszy
[bardziej lepki] niz 15W40.
W rozgrzanym silniku oczywiscie.
nieprawda.
pierwsza liczba to gęstość, a druga WYTRZYMAŁOŚĆ termiczna,
siadaj, dwója
moon
9 |
Data: Listopad 08 2009 16:20:40 | Temat: Re: Problemy po wymianie oleju. | Autor: Adam Płaszczyca |
Dnia Sun, 8 Nov 2009 02:29:28 +0100, Moon napisał(a):
Panie Piotrze Dynda, prezesie QMC international sp. z o.o. z siedzibą przy
ul. Chocimskiej 27.4 w Krakowie
to dziwne - olej 0 jest prawie jak woda, to dla nowych aut i szczelnych
instalacji.
nie dla 200 tysięczników.
A może nie wszyscy mają tak chujowe auta jak Pan Prezes?
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
10 |
Data: Listopad 08 2009 23:02:31 | Temat: Re: Problemy po wymianie oleju. | Autor: Andrzej |
Użytkownik "Moon" napisał w wiadomości
to w ogóle dziwne, że miales olej 0W i nie było żadnego zużycia przy tym
przebiegu.
to dziwne - olej 0 jest prawie jak woda, to dla nowych aut i szczelnych
instalacji.
corolla 98 1,4 z gazem i ponad 200kkm - 5w40 lub 0w40 - bez dolewek między
wymianami, ale przyjechała z japonii (angliki i tureckie ponoć potrafiły pić
niemało)
--
Pozdrv!
Andrzej
http://glajty.w.interia.pl
http://ump.waw.pl
| | | | | | | |