Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym
1 | Data: Wrzesien 21 2016 18:10:58 |
Temat: Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
Autor: z | Zasyszaem wanie w radiowej trjce o problemach posiadacza samochodu 4WD na przegldzie technicznym. 2 |
Data: Wrzesien 21 2016 18:19:29 | Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello z, Zasyszaem waśnie w radiowej trjce o problemach posiadacza samochodu Ktoś coś wie? Przecie te stacje są tak szczegowo opisane przepisami i Znaczy pan ze stacji wsiad do samochodu i nie zorientowa się, ze ma do czynienia z 4WD? Co do zomu - to nie o to chodzi - chodzi o sprzęgieka ukadu międzyosiowego - przy sprawdzaniu hamulcw kręcone są koa jednej osi... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 3 |
Data: Wrzesien 21 2016 17:37:16 | Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | Autor: masti | RoMan Mandziejewicz wrote: Hello z, i co? mają specjalne stacje dla 4x4 z 4 rolkami? c'mon. Ubawiem się serdecznie -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mwię. To grunt zabija!" T.Pratchett 4 |
Data: Wrzesien 21 2016 20:42:55 | Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | Autor: yabba | Uytkownik "masti" napisa w wiadomości RoMan Mandziejewicz wrote: Tak. Mają wzki z rolkami, ktre podkadają pod koa osi niemierzonej. c'mon. Ubawiem się serdecznie :) -- Pozdrawiam, yabba 5 |
Data: Wrzesien 21 2016 20:45:23 | Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie tec hnicznym | Autor: Irek.N. |
Oj chyba nie. Nie byo adnych zmian w rolkowni. Dokupili jakąś opcję i być moe coś modernizowali, ale wewnątrz sprętu. Nie wiem czy przypadkiem nie kręcą przeciwnie koem nie mierzonym. Sprawdzę w grudniu. Irek.N. 6 |
Data: Wrzesien 21 2016 21:17:58 | Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | Autor: yabba | Uytkownik "Irek.N." napisa w wiadomości
Oj chyba nie. Nie byo adnych zmian w rolkowni. Dokupili jakąś opcję i być moe coś modernizowali, ale wewnątrz sprętu. Nie wiem czy przypadkiem nie kręcą przeciwnie koem nie mierzonym. Sprawdzę w grudniu. Ja widziaem takie coś: http://motofocus.pl/media/_old/artdodatki/120102226547962539952ef.pdf -- Pozdrawiam, yabba 7 |
Data: Wrzesien 22 2016 02:05:03 | Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | Autor: Jimiasty | W dniu środa, 21 września 2016 20:45:16 UTC+2 uytkownik Irek.N. napisa: > W niektrych stacja maja funkcje kręcenia koami w przeciwnych kierunkach na jednej osi. Dalej problem, bo ja np mam szperę w dyfrze, więc suchając gosw niezadowolenia i utyskiwania panw diagnostw wjedzam na dodatkowe rolki. -- Pozdr. Jimiasty 8 |
Data: Wrzesien 21 2016 20:43:21 | Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie tec hnicznym | Autor: Irek.N. | i co? mają specjalne stacje dla 4x4 z 4 rolkami? Nie, mają programy kręcące odpowiednio, albo w ogle nie kręcą. Mnie pomyka (wiedzia, ale sobie le nacisną na pilocie) kosztowaa 600PLN. Następnym razem nawet nie prbowa kręcić. Za to chyba 2 lata pniej ju kręci. Coś tam zmodernizowali i mają algorytm do badania 4x4. Nie wiem czy to takie śmieszne... Miego. Irek. 9 |
Data: Wrzesien 21 2016 20:53:30 | Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie tec hnicznym | Autor: 007 | Irek.N. w i co? maj specjalne stacje dla 4x4 z 4 rolkami? Nie, maj programy krcce odpowiednio, albo w ogle nie krc. Ciebie? Zabra DR, wsiad w samochd, naciska cos na pilocie do swojego sprzetu, zepsu Ci samochd i Ty za to (oprcz badania) zapacie? masti to przygup, ale dalej nie rozumiem, dlaczego miabym paci za czyj niewiedz/bedy -- 'Tom N' 10 |
Data: Wrzesien 21 2016 19:29:33 | Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | Autor: masti | 007 wrote: masti to przygup ty z gatunku tych co nie zauwaą ironii jak ci dupy nie odgryzie? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mwię. To grunt zabija!" T.Pratchett 11 |
Data: Wrzesien 22 2016 18:58:52 | Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przegldzie technicznym | Autor: Irek.N. | Nie, maj programy krcce odpowiednio, albo w ogle nie krc. No co zrobi, nie do udowodnienia. cznik ktowy pad niecay tydzie po tym badaniu. Mechanik powiedzia, e zosta ukrcony wieloklin. Miego. Irek.N. 12 |
Data: Wrzesien 21 2016 20:55:01 | Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | Autor: yabba | Uytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisa w wiadomości Hello z, A po czym miaby się zorientować? Jeśli by to popularny samochd osobowy, to widoczna rnica pomiędzy wersjami 2WD a 4 WD moe być tylko w znaczku na tylnej klapie. -- Pozdrawiam, yabba 13 |
Data: Wrzesien 21 2016 21:04:46 | Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | Autor: atm |
No tak, ale jesli wiaze sie to z mozliwym uszkodzeniem samochodu diagnosta powienien profilaktycznie zapytac kierowce o to, podobnie jak robi anestezjolog przez znieczuleniem pytajac o leki lub dolegliwosci. Baaa, moglby byc nawet plan minimum w postaci kartki "informujacej o poinformowaniu" diagnosty o 4WD jak to z kolei ma miejsce w przypadku RTG i "ciezarowek". Zreszta, sam powienien do tego dojsc, sporo osob nie ma pojecia i nie musi miec czy ma CR, DPF, dwumase czy w/w 4WD. 14 |
Data: Wrzesien 21 2016 21:16:59 | Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przegldzie technicznym | Autor: 007 | atm w Baaa, moglby byc nawet plan minimum w postaci kartki "informujacej o To, e baba ma "brzuch" to wida... Zreszta, sam powienien do tego dojsc, Diagnosta? Wybacz, ale porwnanie technika RTG do technika 4WD jest troche nie na miejscu -- ten drugi nie musi, ale najczciej jest debilem... Ten pierwszy ma jak odpowiedzialno... sporo osob nie ma pojecia i nie musi miec czy ma CR, DPF, dwumase czy w/w 4WD. I to jest wita prawda, Lacetti przegld ma co rok i co rok mi mwili, e opony tnie, i w tym roku nie powiedzieli... a nic nie zmieniem... W Lancerze puscili, mimo, ze amor prawy przd nie dziaa -- dobrze wiedzieli, e skoro nie cieknie to se mog...Ale sam czuem e cos nie teges... -- 'Tom N' 15 |
Data: Wrzesien 22 2016 08:24:33 | Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | Autor: LEPEK | W dniu 21.09.2016 o 21:16, 007 pisze: atm w Dziki Ci, e jeste tu z nami i dzielisz si swoj wiedz. Dziki Tobie ycie staje si prostsze, bardziej podobne to Twojej osobowoci. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdaski no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 MX-5 II NB FL B6-ZE rdstr'03 16 |
Data: Wrzesien 22 2016 21:24:57 | Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przegldzie technicznym | Autor: 007 | LEPEK w Dziki Ci, e jeste tu z nami i dzielisz si swoj wiedz. Dziki Tobie LEPKU (epku), dzikuj za diagnoz, zapewne odpowiesz na pytanie: masz odpowiednie kwalifikacje do wypowiadania si o czyje osobowoci? -- 'Tom N' 17 |
Data: Wrzesien 22 2016 20:09:13 | Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | Autor: masti | 007 wrote: LEPEK w A Ty? a jednak się prbujesz wypowiadać -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mwię. To grunt zabija!" T.Pratchett 18 |
Data: Wrzesien 21 2016 21:05:35 | Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przegldzie technicznym | Autor: 007 | yabba w Znaczy pan ze stacji wsiad do samochodu i nie zorientowa si, ze ma A po czym miaby si zorientowa? Jego problem. Skoro tak podstawowej rzeczy nie potrafi zweryfikowa, to nie powinien by diagnost... -- 'Tom N' 19 |
Data: Wrzesien 21 2016 21:12:11 | Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | Autor: RadoslawF | W dniu 2016-09-21 o 20:55, yabba pisze: I przeączniku w kabinie.Zasyszaem waśnie w radiowej trjce o problemach posiadacza samochodu Pozdrawiam 20 |
Data: Wrzesien 21 2016 21:24:51 | Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | Autor: yabba | Uytkownik "RadoslawF" napisa w wiadomości W dniu 2016-09-21 o 20:55, yabba pisze: Jak jest co przeączać. Są napędy 4WD, w ktrych kierowca nie ma nic do przeączania. -- Pozdrawiam, yabba 21 |
Data: Wrzesien 21 2016 23:06:02 | Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | Autor: z | W dniu 2016-09-21 o 21:24, yabba pisze: Jak jest co przecza. S napdy 4WD, w ktrych kierowca nie ma nic do Dziki wszystkim za przestrogi. W mord trzeba si jeszcze za diagnost szkoli bo nie wiadomo na kogo si trafi :-) z 22 |
Data: Wrzesien 22 2016 09:36:45 | Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | Autor: J.F. | Uytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisa w wiadomości grup Wednesday, September 21, 2016, 6:10:58 PM, you wrote: Zasyszaem waśnie w radiowej trjce o problemach posiadacza samochodu Ktoś coś wie? Przecie te stacje są tak szczegowo opisane przepisami i Znaczy pan ze stacji wsiad do samochodu i nie zorientowa się, ze ma Niby specjalista - ale bo to widac ? Co do zomu - to nie o to chodzi - chodzi o sprzęgieka ukadu A potem sie wlacza haldex czy torsen i auto z rolek wyjezdza :-) J. 23 |
Data: Wrzesien 23 2016 22:31:08 | Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | Autor: Scobowski | W dniu 22.09.2016 o 09:36, J.F. pisze: A potem sie wlacza haldex czy torsen i auto z rolek wyjezdza :-)Torsen sie nie wączy, gwarantuję ci. 1: dziaa zawsze 2: jeśli druga strona nie "przyjmuje" min. 30% momentu - to dziaa jak otwarta rnicwka. Wyjedzie dopiero po zahamowaniu :P 24 |
Data: Pa?dziernik 05 2016 01:21:27 | Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | Autor: Scobowski | W dniu 21.09.2016 o 18:10, z pisze: Zasyszaem wanie w radiowej trjce o problemach posiadacza samochoduAle to nie jest Twj problem tylko diagnosty! Ty moesz go poinformowa, e masz auto czteronapdowe; dalej - niech si pan diagnosta gimnastykuje. Jak mu nie powiesz - sam musi na to wpa i zbadac Ci hamulce. Period. Ja - z zaledwie 20-letniej praktyki z czteronapdowymi osobwkami - napisze tylko: - torseny potrafi wyjechac z rolek _w_trakcie_hamowania_ (odsyam do teorii torsena i maxymalnego/minimalnego przenoszonego momentu) ) - haldexy maj to w dupie (sterownik wie, e jedna o si krci _powoli_ a druga stoi, wic pewnie "wie" , e to nie warunki drogowe i nie dopina - inne wielopytkowe sprzga midzyosiowe na przykadzie koreaczykw: jak w Haldexie 25 |
Data: Pa?dziernik 05 2016 13:09:22 | Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przegldzie technicznym | Autor: J.F. | Uytkownik "Scobowski" napisa w wiadomoci grup Ja - z zaledwie 20-letniej praktyki z czteronapdowymi osobwkami - napisze tylko: Zaraz - ruszam na sniegu/blocie pod gore i mam dac gaz duzy, bo powoli to nie da napedu na druga os ? Czy wlasnie po braku gazu/hamulcu sie zorientowal ze nie trzeba spinac J. 26 |
Data: Pa?dziernik 05 2016 17:38:39 | Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | Autor: Cavallino | W dniu 05-10-2016 o 13:09, J.F. pisze: Uytkownik "Scobowski" napisa w wiadomoci grup Tak - jak si nie ulizgnie, to nie doczy drugiej osi. Mona spi na stae, jak w trybie 4WD Lock w Dusterze, ale nie w kadym modelu. 27 |
Data: Pa?dziernik 05 2016 18:13:38 | Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przegldzie technicznym | Autor: J.F. | Uytkownik "Cavallino" napisa w wiadomoci grup W dniu 05-10-2016 o 13:09, J.F. pisze: Uytkownik "Scobowski" napisa w wiadomoci grup Tak - jak si nie ulizgnie, to nie doczy drugiej osi. No, tak dziala haldex, ale o to "powoli" mi chodzi - na ile szybko musi sie slizgac, aby uznal za stosowne dolaczyc ? Rolki wolniej kreca ? J. 28 |
Data: Pa?dziernik 06 2016 20:53:20 | Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | Autor: Scobowski | W dniu 05.10.2016 o 18:13, J.F. pisze: Rolki wolniej kreca ? Przede wszystkij jednostajnie, podczas gdy z drugiej osi dociera 0 impulsw - to bdzie chyba doc jasny sygna dla sterownika :) 29 |
Data: Pa?dziernik 06 2016 20:58:52 | Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przegldzie technicznym | Autor: J.F. | Uytkownik "Scobowski" napisa w wiadomoci grup W dniu 05.10.2016 o 18:13, J.F. pisze: Rolki wolniej kreca ? Przede wszystkij jednostajnie, podczas gdy z drugiej osi dociera 0 impulsw - to bdzie chyba doc jasny sygna dla sterownika :) Powinien byc jasny - poslizg, nalezy wlaczyc naped na druga os. J. 30 |
Data: Pa?dziernik 06 2016 23:35:36 | Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | Autor: Scobowski | W dniu 06.10.2016 o 20:58, J.F. pisze: Powinien byc jasny - poslizg, nalezy wlaczyc naped na druga os.Raczej "o w powietrzu - podnonik albo zabawy na przegldzie" ;-) Gdzies na forach za mlodu czytaem, e w haldexowych audicach na hamowni "jednoosiowej" _profilaktycznie_odcza si porzewody sterujce sprzgem z tyu - "na wszelki wypadek, gdyby zgupiao", bo samo nie powinno zapi w takich warunkach. Nie ka mi ggla teraz gdzie to widziaem.. 31 |
Data: Pa?dziernik 15 2016 00:00:47 | Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przegldzie technicznym | Autor: Budzik | Uytkownik Scobowski ... Gdzies na forach za mlodu czytaem, e w haldexowych audicach na hamowni Ktos tu ostatnio pisa, ze na przegldzie dla 4wd maja specjalny program, tylko trzeba im powiedziec, ze auto to 4wd. 32 |
Data: Pa?dziernik 06 2016 23:47:30 | Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | Autor: Scobowski | W dniu 05.10.2016 o 13:09, J.F. pisze: Zaraz - ruszam na sniegu/blocie pod gore i mam dac gaz duzy, bo powoli Dla precyzji: niezalenie od tego, czy jest to haldex czy jakakolwiek inna wiskoza, wielopytki czy cokolwiek: dopicie drugiej osi w takim przypadku jest zawsze wynikiem rznicy prdkoci obrotowej k pomiedzy osiami. Stopie tego spicia osi bdzie wynika zapewne z rznicy szybkoci, midzy osiami jak i poszczeglnymi koami (szpera, torsen albo eds/ebd czy inne dohamowywanie "najszybszych" k na "dodatkowej" osi). Wszystko zaley od sprytnego zaprogramowania sterownikw. Cakiem niezalenie od warunkw zadziaa ci TYLKO ukad z dwoma (centralny i tylny - audi V8 4.2 i modyfikowane mostem z V8 mniejsze audice, stare subaru) albo trzema (Mummer H1, H2 - na kadej osi i midzyosiowy) torsenami - tam nie ma "dodatkowej" osi. Zaoeniem jest napdzanie wszystkich k, tak, jak powinno by! Jeli masz wiskozy, wielopytki albo cokolwiek innego - tam ju elektronika decyduje, co ma si z czym krci. W takim wypadku sterownik po prostu jest oprogramowany na warunki badania z jedn osi bez oporu. Teraz janiejsze? |