Grupy dyskusyjne   »   Prz�d na Ty�

Prz�d na Ty�



1 Data: Wrzesien 04 2014 18:10:44
Temat: Przód na Ty³
Autor: sebolwg 

Witam.
Co siê stanie gdy Oponê przeznaczon± na przód za³o¿ê na ty³ ?
(Wymiary s± takie jakie powinny byæ)
Pozdrawiam ;)


--
Wys³ano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/



2 Data: Wrzesien 05 2014 08:15:01
Temat: Re: Przód na Ty³
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2014-09-04 20:10, sebolwg pisze:

Witam.
Co siê stanie gdy Oponê przeznaczon± na przód za³o¿ê na ty³ ?
(Wymiary s± takie jakie powinny byæ)

Motocykl zacznie jezdzic wspak.

pozdr
newrom
--
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

3 Data: Wrzesien 05 2014 07:37:52
Temat: Re: Przód na Ty³
Autor: AZ 

On 2014-09-05, Roman Niewiarowski  wrote:

W dniu 2014-09-04 20:10, sebolwg pisze:
Witam.
Co siÄ™ stanie gdy OponÄ™ przeznaczonÄ… na przód za³o¿Ä™ na ty³ ?
(Wymiary są takie jakie powinny być)

Motocykl zacznie jezdzic wspak.

Chlopie, Ty znasz sie w ogole na motorach?! Nic nie bedzie jezdzic wspak
tylko kierownica bedzie dzialac odwrotnie.

--
Artur
ZZR 1200
GSX-R 600 K6

4 Data: Wrzesien 05 2014 12:52:50
Temat: Re: Przód na Ty³
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2014-09-05 09:37, AZ pisze:

Chlopie, Ty znasz sie w ogole na motorach?!

Nie. Ale znam sie na rybach.

tylko kierownica bedzie dzialac odwrotnie.

Albo kierownik, masz to przetestowane leszczu ;)

pozdr
newrom
--
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

5 Data: Wrzesien 05 2014 05:03:56
Temat: Re: Prz�d na Ty�
Autor:

W dniu czwartek, 4 wrze¶nia 2014 20:10:44 UTC+2 u¿ytkownik sebolwg napisa³:

Witam.

Co si� stanie gdy Opon� przeznaczon� na prz�d za�o�� na ty� ?

(Wymiary s� takie jakie powinny by�)
 
Karkas opony ma konstrukcjê kierunkow± uwzglêdniaj±c± fakt ¿e tylna opona g³ównie napêdza a przednia g³ównie hamuje, a je¶li jeszcze bie¿nik ma równie¿ charakterystykê kierunkow± to za³o¿enie przodu na ty³ skutkuje albo przeci±¿eniem karkasu (je¶li za³o¿ysz zgodnie z kierunkiem rotacji) albo z³ym odprowadzaniem wody (je¶li za³o¿ysz odwrotnie).

Poza tym wê¿szy profil przodu da Ci co najmniej szybsze skrêcanie ca³ego motocykla ale niewykluczone ¿e da Ci te¿ brak stabilno¶ci, a k³adzenie moto w zakrêty mo¿e staæ siê  wydarzeniem samym w sobie.

Je¶li we¼miesz udzia³ w zdarzeniu drogowym i na oponie bêdzie front tyre only to znaczy ¿e jecha³e¶ nie sprawnym motocyklem co mo¿e skutkowaæ prawnie i sporo kosztowaæ na koniec.
 
Producenci generalnie zabraniaj± takich praktyk.

KJ

Re: Prz�d na Ty�



Grupy dyskusyjne