Przewóz rowerów na długiej tras ie
1 | Data: Marzec 15 2007 11:26:55 |
Temat: Przewóz rowerów na długiej trasie | |
Autor: Dorota *** | Witam 2 |
Data: Marzec 15 2007 11:31:26 | Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie | Autor: Noel | Użytkownik Dorota *** napisał: Witam Trzy rowery na dach (można zmieścić 4), a czwarty rozkręć na części proste i umieść w środku. -- Tomek "Noel" B. 3 |
Data: Marzec 15 2007 11:44:47 | Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie | Autor: Gabriel'Varius' | Użytkownik Dorota *** napisał: WitamTo ja sie podlacze do pytanka kolezanki Doroty. Znacie jakies dobre/sprawdzone przyczepki do przewozu trzech max. czterech rowerow gorskich, czasem quada lub skutera wodnego (trasy od kilkudziesieciu do kilkuset km)? Kolega, zyjacy dosc intensywnie szuka dobrej sparwdzonej konstrukcji do przewozu w/w ladunku. Zastanawia sie czy kupic zwykla przyczepke (1 lub 2 osie) i kombinowac z mocowaniem czy lepeiej kupic specjalnie przystosowane przyczepki. pozdrawiam -- <-- - http://www.varius.jawnet.pl -- -> Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde 4 |
Data: Marzec 15 2007 12:12:00 | Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie | Autor: |
Znacie jakies dobre/sprawdzone przyczepki do przewozu trzech max. Te specjalistyczne kosztują pewnie sporo. Widziałem taką samoróbkę do przewozu rowerów - dyszel, oś, kawałek ramy ( bez podłogi ), światełka i 4 seryjne rynienki do przewozu rowerów na dachu. -- P. Jankisz trochę o rowerach: http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/ http://coogee.republika.pl/pj/pj.html 5 |
Data: Marzec 15 2007 11:44:47 | Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie | Autor: Tomasz Finke | bagażnika? A może jednak na tak długiej trasie bezpieczniej i wygodniej zamontować jednak hak i kupić bagażnik na hak? Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia w długiej jeździe z rowerami na dachu? Kilka razy woziłem na dachu 2-3 rowery z Wrocławia nad morze i z powrotem, nie ma z tym większych problemów, samochód jest trochę bardziej wrażliwy na boczny wiatr i to wszystko. Cztery rowery można zmieścić mocując bagażniki na przemian w kierunku do przodu i do tyłu, robiłem kiedyś takie przymiarki. Bagażniki Thule spokojnie wytrzymują długotrwałą jazdę 130 km/h, nie rdzewieją i nic się im złego nie dzieje. Zimą można na tych samych poprzeczkach przewozić narty luzem albo w boksie. Większość bagażników na hak pozwala na założenie maksymalnie 3 rowerów, czwarty rower przeważnie wymaga montażu przystawki. Uwzględniając koszt założenia haka to będzie droższe rozwiązanie i niestety blokujące dostęp do bagażnika. Dodatkowo rowery wystają z boku z obu stron, o czym trzeba pamiętać przy parkowaniu w ciasnych miejscach albo tankowaniu. T. 6 |
Data: Marzec 16 2007 20:29:43 | Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | Tomasz Finke napisał(a): Większość bagażników na hak pozwala na założenie maksymalnie 3 rowerów, Nieprawda - wystarczy wybrać model tobie odpowiadający. czwarty rower przeważnie wymaga montażu przystawki. Jakiej przystawki? Uwzględniając Nikt nie pytał o koszt montażu haka. Mowa była racjonalnym rozwiązaniu. i niestety blokujące dostęp do bagażnika. Tak się zastanawiam, czy kolega kiedykolwiek był użytkownikiem takiego rozwiązania, czy tylko opowiada głodne kawałki. Dostęp do bagażnika jest w 5 sekund, albo szybciej. Dodatkowo rowery wystają z boku z obu stron, o czym Wystają z obu stron? Ja Tico, to możliwe. trzeba pamiętać przy parkowaniu w ciasnych miejscach albo tankowaniu. Jasne, jak masz na dachu to trzeba uważaj na drzewa .... -- Jutro to dziś, tyle że jutro. 7 |
Data: Marzec 15 2007 12:00:46 | Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie | Autor: pontoon |
Czy ktoś z Was ma jakieś Cztery rowery na dachu to nie problem - większe opory i tyle. Można też kupić uchwyty, gdzie zdejmuje się w rowerze przednie koło i zaczepia rower o widelec, daje to trochę miniejsze opory, ale niestety potrzebne jest miejsce w samochodzie na koła. Proponuję też zabezpieczyć rowery przed wysmyknięciem się z uchwytu i złapać ramę i uchwyt jakimś paskiem montażowym (takie jednorazowe plastikowe paseczki). ponton 8 |
Data: Marzec 15 2007 12:04:51 | Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie | Autor: Gabriel'Varius' | Użytkownik pontoon napisał: Dodam, ze dobrze jest zalozyc pokrowce/woreczki na raczki oraz siodelko, gdyz po przejechaniu kilkuset km beda uswinione od owadow itp.pozdrawiamCzy ktoś z Was ma jakieś -- <-- - http://www.varius.jawnet.pl -- -> Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde 9 |
Data: Marzec 15 2007 12:56:22 | Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie | Autor: pontoon | Dodam, ze dobrze jest zalozyc pokrowce/woreczki na raczki oraz siodelko, Fakt. Ochrona manetek wpływa także na ich żywotność i sprawne działanie. Kiedyś jechałem 600 km w deszczu i tyle syfu co się dostało do manetek to nie złapałem przez rok jazdy rowerem po lesie. Jeśli już piszemy o brudzeniu się rowerów to napewno bardziej syfią się przewożone za samochodem na haku lub klapie niż na dachu. ponton 10 |
Data: Marzec 15 2007 20:29:16 | Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie | Autor: Dorota *** | piszemy o brudzeniu się rowerów Dzięki za te informacje (o brudzeniu się rowerów), nie wzięłam tego pod uwagę. Dorota 11 |
Data: Marzec 15 2007 12:06:11 | Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie | Autor: marthen | Dorota *** wrote: Witam Wiozłem kiedyś rowery na trasie 2x1100km. Wożenie trzech rowerów na dachu jest wykonalne bez większych (w moim przypadku rower "środkowy" jechał tyłem do kierunku jazdy) problemów, nawet na niewielkim aucie (u mnie była to Corsa B). Nie napisałaś nic na temat samochodu, który miałby wieźć te rowery, więc trudno powiedzieć czy one się tam zmieszczą. -- marthen 100NX pms edition & NA BRG LE "Sólo los muertos han visto el fin de la guerra" 12 |
Data: Marzec 15 2007 20:32:34 | Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie | Autor: Dorota *** | Nie napisałaś nic na temat samochodu, który miałby wieźć te rowery, więcAuto to vectra b kombi 1.8. Dzięki za informacje. D. 13 |
Data: Marzec 15 2007 12:08:38 | Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie | Autor: |
Owszem. Woziłem rowery na dachu i na bagażniku na haku i to drugie rozwiązanie wydaje mi się nieco wygodniejsze - auto wyraźnie mniej zmienia położenie środka ciężkości. 3, 4 rowery na dachu działają jak spadochron i przy bocznym wietrze i lekkim aucie może być nieciekawie. W zeszłym roku zrobiłem ponad 1.5 kkm z 3 rowerami "na haku". Bagażnik - najtańszy Thule Hang On, ale warto usztywnić ładunek pasami. Jest jeszcze jedna opcja na długą trasę i przy dużym bagażniku: rowery częściowo zdemontować i wrzucić do bagażnika, klamoty do boksa na dachu. -- P. Jankisz trochę o rowerach: http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/ http://coogee.republika.pl/pj/pj.html 14 |
Data: Marzec 15 2007 12:29:09 | Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie | Autor: Przemek | Przeszukałam archiwum i sieć szukając odpowiedzi, jaki bagażnik najlepszy do przewozu rowerów (4 bolidy w sumie ok. 80 kg) na długiej trasie (ok. 900 km). Nie mam haka. Normalnie woze cztery rowery na dachu od paru lat na Slowacje czy nad morze. Zadnych problemow dotychczas, a samochod zwawy i z rowerami (vectra B kombi 2.0), ale jeden rower maly, 20 cali. Lepiej jest, gdy mamy uchwyty mocujace za przenie widelce - jezeli kola i sztyce z siodelkami zmieszcza sie w srodku, do calosc jest duzo nizsza. Rowery mocowane "na przemian, czasem konieczne jest skrecenie kierownicy - wtedy zreszta nie trzeba ich mocowac na przemian. Kolega na passacie kombi miescil piec rowerow, wiec sie da ;-) Cztery rowery waza 80 kilo? Po 20 na rower? ;-) -- Przemek www.mmstudio.com.pl 15 |
Data: Marzec 15 2007 12:58:08 | Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie | Autor: pontoon | Cztery rowery waza 80 kilo? Po 20 na rower? ;-) Jest to możliwe przy fullach z "makro kesza" :) ponton 16 |
Data: Marzec 15 2007 13:23:08 | Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie | Autor: Przemek | Jest to możliwe przy fullach z "makro kesza" :) No wlasnie - a cena bagaznika przekracza cene rowerow ;-) -- Przemek www.mmstudio.com.pl 17 |
Data: Marzec 15 2007 20:27:52 | Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie | Autor: Dorota *** |
Prawie :-). Rowery starszego typu, ciężkie niestety, ale jeżdżą :-D.Jest to możliwe przy fullach z "makro kesza" :) D. 18 |
Data: Marzec 16 2007 01:15:07 | Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie | Autor: BartekK | Dorota *** napisał(a): Y, sory, to troszke chyba nieekonomiczna wycieczka? Za cene bagaznika to sobie na miejscu kupisz rowery takie same marketowe albo lepsze ;). Albo za to co wydalabys na paliwo (ze wzgledu na wieksze spalanie z takim rusztowaniem na dachu), to po prostu wypożycz rowery w miejscu docelowym? Mniej komplikacji, mniej meczenia siebie i rowerow (ktore moga taka podroz zniesc ciezko - jak sa marketowe stalowe z osprzetem marketowym to moze byc roznie).Prawie :-). Rowery starszego typu, ciężkie niestety, ale jeżdżą :-D.Jest to możliwe przy fullach z "makro kesza" :)No wlasnie - a cena bagaznika przekracza cene rowerow ;-) Jesli by to byly markowe rowerki to bylby sens rozlozenia ich na czynniki rama/kola/kierownica i przewiezienia w aucie w srodku, ale marketowe gwinty i żeliwo moga tego tez nie przezyc... -- | Bartlomiej Kuzniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 19 |
Data: Marzec 15 2007 13:48:44 | Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie | Autor: J.F. | On Thu, 15 Mar 2007 11:26:55 +0100, Dorota *** wrote: Nie mam haka. Zastanawiam się, czy nie lepiej by było kupić "zwykły" Plandeke ci porwie i urwie, a dach sobie uszkodzisz przy wkladaniu. J. 20 |
Data: Marzec 15 2007 14:23:21 | Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie | Autor: Noel | Użytkownik J.F. napisał: On Thu, 15 Mar 2007 11:26:55 +0100, Dorota *** wrote: Czyli zostaje sztywny hol i rowerzyści przyczepieni doń. Opcja hol z przodu może o 4KM zwiększyć moc silnika. -- Tomek "Noel" B. 21 |
Data: Marzec 15 2007 15:21:19 | Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie | Autor: kml |
On Thu, 15 Mar 2007 11:26:55 +0100, Dorota *** wrote: Nie wiem jak przy 4 ale przy jednym nie miałem tego typu problemu i wszystko było cacy. Teraz woże tylko w środku bo mam ogromną awersje do rowerów na dyndających na dachu :| -- pozdrawiam kml 22 |
Data: Marzec 15 2007 20:36:06 | Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie | Autor: Alex81 | In article says... 23 |
Data: Marzec 15 2007 20:54:52 | Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie | Autor: Dorota *** |
Podepnę się z pytaniem do praktyków. Jakiś czas temu z testu w pewnejZeszłego lata wysłaliśmy 4 rowery (ca.80 kg) OPEK Paczką - trasa ponad 800 km, koszt w jedną stronę ok. 120 - 130 zł = 260 zł w obie. Koszt wypożyczenia roweru: 20 zł/doba x 14 x 4=1120 zł. Zużycie paliwa +2 l/100 km x 9 (ponad 800 km) x4.5=81 zł. x 2 = 162 zł w obie strony. Dobrze liczę? Dorota 24 |
Data: Marzec 16 2007 07:23:11 | Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie | Autor: marthen | Alex81 wrote: In article says... U mnie wyglądało to mniej więcej tak (trasa Gliwice-Odense.dk): - z 3 rowerami - ok. 6,5l/100km (prędkość podróżna 110km/h. Szybciej się nie dało :) - bez rowerów - ok. 5,8l/100km (prędkość podróżna 140km/h) Auto Corsa B, mighty 45KM ;-) -- marthen 100NX pms edition & NA BRG LE "Sólo los muertos han visto el fin de la guerra" 25 |
Data: Marzec 15 2007 21:16:59 | Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | Dorota *** napisał(a): Witam Mogę się podzielić wrażeniami z wielu lat. Bagażnik na klapę jest dobry na dłuższe trasy, a nie na krótsze - kwestia pakowania rowerów. Nie wiem jaki samochód - ja mam doświadczenia od dużych kompaktów do klasy średniej/wyższej. 4 - 5 sztuk. Jeżdżąc wiele lat - 2/3 na dach, 2/3 na klapę, bądź na hak. Jazda z czterema rowerami na dachu jest możliwa, niemniej mocna upierdliwa i niespecjalnie komfortowa. Im więcej jest na dachu, tym masz wyżej środek ciężkości, większą reakcję na wiatr itd. -- Jutro to dziś, tyle że jutro. 26 |
Data: Marzec 15 2007 21:39:31 | Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie | Autor: Dorota *** |
Nie wiem jaki samochód - ja mam doświadczenia od dużych kompaktówW sumie ciekawa propozycja (nie z finansowego względu, bo dwa bagażniki trzeba). Auto kombi vectra 1,8. D. 27 |
Data: Marzec 15 2007 22:17:13 | Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | Dorota *** napisał(a): W sumie ciekawa propozycja (nie z finansowego względu, bo dwa bagażniki trzeba). Auto kombi vectra 1,8. Cóż, chciałaś wypowiedzi praktyków. W tym układzie jednak proponuję coś na tył (klapa, hak), które weźmie 2-3 rowery + dach z max dwoma. Bagażnik na haku ma ten plus, że rowery montujesz w 5 minut i w razie potrzeby dostępu do bagażnika przekręcasz kluczyk i rowery zamontowane na haku kładziesz z bagażnikiem na ziemi i masz dostęp o bagażnika. W przypadku bagażnika klapowego robi się problem z jego podniesieniem. Nie z trakcją na trasie, tylko z brakiem dostępu. Podnieść klapę obciążoną bagażnikiem + rowerami? Kwestia dyskusyjna. To rozwiązanie nadaje się raczej do zapakowania bagażnika, montażu bagażnika rowerowego, spętania rowerów, dojechania na miejsce i demontażu. Bagażnik 'hakowy' tej wady nie posiada. -- Jutro to dziś, tyle że jutro. 28 |
Data: Marzec 15 2007 22:35:18 | Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie | Autor: Dorota *** | Cóż, chciałaś wypowiedzi praktyków. Tak, dzięki wielkie. :-) W przypadku bagażnika klapowego robi się problem z jego podniesieniem. Nie z trakcją na trasie, tylko z brakiem dostępu. U nas nie ma kłopotu, bo do bagażnika można się dostać od wnętrza auta. Spróbuję pożyczyć gdzieś klapowy (do wakacji trochę czasu), bo rozwiązanie brzmi bardzo rozsądnie. W necie większość wypowiedzi jest jednak za tym, że na klapie wozi się rowery raczej na krótkim dystanse (ok. 200 km). D. 29 |
Data: Marzec 16 2007 18:45:05 | Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | Dorota *** napisał(a): Cóż, chciałaś wypowiedzi praktyków. Proszę bardzo :) W przypadku bagażnika klapowego robi się problem z jego podniesieniem. Dobrze, dobrze :) Złap gumę (czego osobiście nie życzę) i spróbuj wyjąć zapas + lewarek od strony pasażerskiej :) Wygląda to np. tak: http://www.futrzak.net/images/wyjazdy/zalesie1male.jpg Modele są różne. Jak kupowałem ten bagażnik, to zwyczajnie nie mogłem kupić w Polsce czegoś na hak (nie sugeruj się zdjęciem - w tym samochodzie akurat haka nie ma, to żonkowe toczydło), a musiałem kupić coś, do czego da się zamocować rowery o dość wymyślnych kształtach ram - tak na szybko. Wiernie służy - z 10 lat? Spróbuję pożyczyć gdzieś klapowy (do wakacji trochę czasu), bo rozwiązanie brzmi bardzo rozsądnie. W necie większość wypowiedzi jest jednak za tym, że na klapie wozi się rowery raczej na krótkim dystanse (ok. 200 km). Nie wiem skąd takie wypowiedzi. Z rowerami na tylnej klapie regularnie przekraczam ten 'magiczny' dystans kilkukrotnie (w jedną stronę :)) Trzeba tylko paski dociągnąć w początkowej fazie jazdy (na polskich drogach to nieodzowne - jak się przekroczy granice, to problem magicznie znika). Hakowy jest zdecydowanie wygodniejszy. -- Jutro to dziś, tyle że jutro. 30 |
Data: Marzec 16 2007 10:15:14 | Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasiee | Autor: Nex@pl | Podpinam się pod topic, czy są jakieś bagażniki do MB Vito 97'? |