Grupy dyskusyjne   »   Przód na Tył

Przód na Tył



1 Data: Wrzesien 04 2014 18:10:44
Temat: Przód na Tył
Autor: sebolwg 

Witam.
Co się stanie gdy Oponę przeznaczoną na przód założę na tył ?
(Wymiary są takie jakie powinny być)
Pozdrawiam ;)


--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/



2 Data: Wrzesien 05 2014 08:15:01
Temat: Re: Przód na Tył
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2014-09-04 20:10, sebolwg pisze:

Witam.
Co się stanie gdy Oponę przeznaczoną na przód założę na tył ?
(Wymiary są takie jakie powinny być)

Motocykl zacznie jezdzic wspak.

pozdr
newrom
--
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

3 Data: Wrzesien 05 2014 07:37:52
Temat: Re: Przód na Tył
Autor: AZ 

On 2014-09-05, Roman Niewiarowski  wrote:

W dniu 2014-09-04 20:10, sebolwg pisze:
Witam.
Co się stanie gdy Oponę przeznaczoną na przód założÄ™ na tył ?
(Wymiary są takie jakie powinny być)

Motocykl zacznie jezdzic wspak.

Chlopie, Ty znasz sie w ogole na motorach?! Nic nie bedzie jezdzic wspak
tylko kierownica bedzie dzialac odwrotnie.

--
Artur
ZZR 1200
GSX-R 600 K6

4 Data: Wrzesien 05 2014 12:52:50
Temat: Re: Przód na Tył
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2014-09-05 09:37, AZ pisze:

Chlopie, Ty znasz sie w ogole na motorach?!

Nie. Ale znam sie na rybach.

tylko kierownica bedzie dzialac odwrotnie.

Albo kierownik, masz to przetestowane leszczu ;)

pozdr
newrom
--
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

5 Data: Wrzesien 05 2014 05:03:56
Temat: Re: Prz�d na Ty�
Autor:

W dniu czwartek, 4 września 2014 20:10:44 UTC+2 użytkownik sebolwg napisał:

Witam.

Co si� stanie gdy Opon� przeznaczon� na prz�d za�o�� na ty� ?

(Wymiary sďż˝ takie jakie powinny byďż˝)
 
Karkas opony ma konstrukcję kierunkową uwzględniającą fakt że tylna opona głównie napędza a przednia głównie hamuje, a jeśli jeszcze bieżnik ma również charakterystykę kierunkową to założenie przodu na tył skutkuje albo przeciążeniem karkasu (jeśli założysz zgodnie z kierunkiem rotacji) albo złym odprowadzaniem wody (jeśli założysz odwrotnie).

Poza tym węższy profil przodu da Ci co najmniej szybsze skręcanie całego motocykla ale niewykluczone że da Ci też brak stabilności, a kładzenie moto w zakręty może stać się  wydarzeniem samym w sobie.

Jeśli weźmiesz udział w zdarzeniu drogowym i na oponie będzie front tyre only to znaczy że jechałeś nie sprawnym motocyklem co może skutkować prawnie i sporo kosztować na koniec.
 
Producenci generalnie zabraniają takich praktyk.

KJ

Re: Przód na Tył



Grupy dyskusyjne