Przyczyny wypadkow
1 | Data: Kwiecien 23 2007 20:32:21 |
Temat: Przyczyny wypadkow | |
Autor: ~HeÂŽSk |
2 |
Data: Kwiecien 23 2007 20:33:58 | Temat: Re: Przyczyny wypadkow | Autor: Maciek Sobczyk | ~HeÂŽSk napisał(a): Pomoga swiatla cala dobe ? Jechaliscie kiedykolwiek "8" ?PiÄ tka chyba nie lepsza? pozdr. M. -- Kochana Mary! XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX TÄskniÄ za TobÄ tragicznie A.T.Tappman, kapelan Armii Stanów Zjednoczonych 3 |
Data: Kwiecien 23 2007 20:40:23 | Temat: Re: Przyczyny wypadkow | Autor: Tomasz Pyra | ~HeÂŽSk napisał(a): http://miniurl.pl/swiatla_do_kontroli Mnie zastanawia to 5%. CzÄsto siÄ słyszy (ale to chyba od przedstawicieli tych 5%), że po mieĹcie to praktycznie tylko dziadki w kapeluszach jeżdżÄ mniej niż 100km/h. A na odcinkach terenów zabudowanych na krajówkach to już w ogóle. A tu siÄ czyta że niby 5%... Doć ciekawe, aczkolwiek niedalekie od moich prywatnych obserwacji. 4 |
Data: Kwiecien 23 2007 21:58:42 | Temat: Re: Przyczyny wypadkow | Autor: J.F. | On Mon, 23 Apr 2007 20:40:23 +0200, Tomasz Pyra wrote: ~HeÂŽSk napisał(a): Q* m@ .. a tak fajnie sie jezdzilo Ww-Klodzko .. tzn nic nadzwyczajnego, autostrada to nie byla, troche lepiej niz srednia krajowa, ale zaloze sie z proponowanego programu zrealizowane zostana wylacznie radary :-) Poszerzyc drogi nie poszerza, a chocby miejscami mogliby dodac jeden pas do wyprzedzania, kladki nie powstana, a jak powstana to miejscowym nie bedzie sie chcialo korzystac, drogi nie poszerza, obwodnicy zadnej nie zrobia .. Jedy szansa ze panu ministrowi fundusze zabiora, bo teraz trzeba bedzie drogi na euro budowac .. a 160mln to moze dac na autostradowa obwodnice wrocka - na dobry poczatek :-) Piotrków, WarszawÄ - po Suwałki i przejĹcie graniczne w Budzisku. Ale to chyba na 4-ro pasowkach i w dodatku dlugich - bo przeciez nie widzisz po osiedlach 100km/h. Nawet po dobrych drogach we wrocku setke widuje sie rzadko, bo i tak po prawdzie nie bardzo jest gdzie i po co. A jak ladnie trzymaja ludzie 70km/h na Karkonoskiej [a to kawalek 8-ki wlasnie, choc bardziej 5] - wystarczylo tylko zielona fale dobrze ustawic .. Po tych wioskach na poludniu 8-ki tez bardzo nie szaleja .. Co powiecie o antyradarach w charakterze wykrywaczy FR ? J. 5 |
Data: Kwiecien 24 2007 06:12:13 | Temat: Re: Przyczyny wypadkow | Autor: ~HeÂŽSk | On Mon, 23 Apr 2007 21:58:42 +0200, J.F. Nawet po dobrych drogach we wrocku setke widuje sie rzadko, bo i tak o tak we wroclawiu jezdnie sa fatalne. bylem kilka razy. Po tych wioskach na poludniu 8-ki tez bardzo nie szaleja .. jedyny pomysl polaczka na poprawe bezpieczenstwa ruchu. cenilem faceta wyzej a okazuje sie, ze nie odbiega od obecnie obowiazujacej normy. zenada. -- HeSk "Nieprawdą jest, jakoby Internet był ziemią niczyją i terytorium darmowego opluwania innych." * My personal opinions are just mine.(Art. 54 Konstytucji RP) 6 |
Data: Kwiecien 24 2007 06:50:52 | Temat: Re: Przyczyny wypadkow | Autor: blackbird | jedyny pomysl polaczka na poprawe bezpieczenstwa ruchu. Polecam lekture, zalozen projektu "osiem, osiemdziesiat osiem". Takiego sobie posrednio wybraliscie, to macie. 7 |
Data: Kwiecien 24 2007 11:07:10 | Temat: Re: Przyczyny wypadkow | Autor: J.F. | On Tue, 24 Apr 2007 06:12:13 +0200, ~HeÂŽSk wrote: On Mon, 23 Apr 2007 21:58:42 +0200, J.F. Akurat Karkonoska [DK 5 bardziej] jest nowa [no, pare lat ma] i bardzo dobra. Rowniutki [czy ó] asfalt, 2 do 4 pasow ruchu - mozna grzac ile wlezie. Ale swiatla ustawione na 60 i kierowcy sie szybko przyzwyczaili. No czasem jak wjezdzam pozno w fazie to wiem ze moge wrzucic 80 na licznik. Natomiast DK8 prowadzi chyba teraz Slezna .. o, tam faktycznie nawierzchnia zacheca do zwolnienia .. lub przyspieszenia :-) Po tych wioskach na poludniu 8-ki tez bardzo nie szaleja .. No coz poczekamy zobaczymy - moze faktycznie ma lepszy pomysl, a moze musi wykazac sie skutkami - ograniczenie predkosci plus fotoradar to najprostszy i najtanszy sposob osiagniecia skutku :-) Pozostaje kupic sobie niezarejestrowanego prepaida i zglaszac stluczki w trasie. Jak policjant jedzie do wypadku to nie suszy :-) J. 8 |
Data: Kwiecien 24 2007 11:36:22 | Temat: Re: Przyczyny wypadkow | Autor: blackbird | Ale swiatla ustawione na 60 i kierowcy sie szybko przyzwyczaili. Skrecajac z Krzyckiej w strone A4? Oj, trzeba szybko pojechac, zeby ta zielona fale zalapac. Jeszcze lepiej jest skrecajac z "8" czyli wyscigowej w prawo na Karkonoska w strone centrum, nie kazdy sprzet daje rade, chociaz prosta dluga... Pozostaje kupic sobie niezarejestrowanego prepaida i zglaszac To nie lepiej podejzenie popelnienia przestepstwa? Zawsze mozna powiedziec, ze chyba jedzie pijany kierowca. 9 |
Data: Kwiecien 24 2007 12:22:43 | Temat: Re: Przyczyny wypadkow | Autor: J.F. | On Tue, 24 Apr 2007 11:36:22 +0200, blackbird wrote: Pozostaje kupic sobie niezarejestrowanego prepaida i zglaszac Moga stwierdzic ze sa za daleko, a skoro on jedzie .. J. 10 |
Data: Kwiecien 24 2007 06:26:52 | Temat: Re: Przyczyny wypadkow | Autor: blackbird | Q* m@ .. a tak fajnie sie jezdzilo Ww-Klodzko .. tzn nic Od dwoch lat jezdze do Klodzka (i pld.), A4 a potem przez Strzelin i Ziebice, nie zraza mnie nawet nawierzchnia na tej drodze. Jezdzilem ta droga nawet po ubieglej srogiej zimie co przyplacilem dwiema pogietymi felgami i jedna zniszczona opona, w tym roku objazd tez nie zmienil mojego zdania, jezdze pusta wiejska droga przez zapomniane odludzia. Jesli jezdzi Ci sie fajnie "8" to przypuszczam, ze jezdzisz do Klodzka raczej weekendowo, w dzien roboczy ta droga to jest od dawna horror, ze wzgledu na tragiczny wyjazd z Wroclawia, zolwia predkosc w Lagiewnikach i raz na 2-3 przejazdy, komplikacje z powodu wypadku. "8" do Klodzka tocze sie przewaznie 2 godziny niezaleznie od tego jak bardzo mi sie spieszy, nawet pomimo olewania zakazow wyprzedzania. Jadac przez Strzelin... choc pewnie trudno w to uwierzyc jade duuuuzo szybciej, ale przede wszystkim bezpieczniej i bezstresowo, cierpi tylko zawieszenie i opony na kretych drogach, ale to sa rzeczy o okreslonej wartosci. 11 |
Data: Kwiecien 24 2007 11:47:13 | Temat: Re: Przyczyny wypadkow | Autor: J.F. | On Tue, 24 Apr 2007 06:26:52 +0200, blackbird wrote: Q* m@ .. a tak fajnie sie jezdzilo Ww-Klodzko .. Od dwoch lat jezdze do Klodzka (i pld.), A4 a potem przez Strzelin i Moze kiedys sprobuje. jezdze pusta wiejska droga przez zapomniane odludzia. Jesli jezdzi Ci sie Nie tylko. Z tym ze raczej zima i rano wyjezdzam - tak powiedzmy 8 na Bielanach. dzien roboczy ta droga to jest od dawna horror, ze wzgledu na tragiczny Byle do Powstancow/Hallera. Dalej juz latwo. zolwia predkosc w Lagiewnikach Nie narzekam. Owszem trzeba zwolnic ale Lagiewniki nie sa takie dlugie i raz na 2-3 przejazdy, komplikacje z powodu wypadku. Hm, znacznie rzadziej - ale to obserwacja z weekandami. "8" do Klodzka tocze sie przewaznie 2 godziny No coz - od Bielan do pierwszego rozjazdu przy Klodzku [za boguszynem] zajmuje mi okolo godziny. Srednia przekracza 80 .. i to jest wersja bez szalenstw - da sie szybciej. W drodze powrotnej jest zazwyczaj wolniej - jakis tlok sie robi przed wroclawiem. J. 12 |
Data: Kwiecien 24 2007 06:45:20 | Temat: Re: Przyczyny wypadkow | Autor: blackbird | Co powiecie o antyradarach w charakterze wykrywaczy FR ? Mam Whistlera 1734, dojezdzajac do dzialajacego FR dziala z pewnym (wystarczajacym) wyprzedzeniem, czasem moze byc za pozno na hamowanie jesli jedziesz duzo szybciej niz przepisy przewiduja a FR jest za zakretem lub za gorka, poprostu znajac droge trzebe dzialac szybko. Pozwala on jednak unikac zbednego i bezsensownego hamowania, przed niedzialajacymi FR. Przed zakupem 3 lata temu czytalem sporo testow, wynikalo z nich, ze jest to najlepszy, po Bel e925 wykrywacz FR z tanszych (wtedy do 500 zl) antyradarow, tego pierwszego nie udalo mi sie niestety kupic. Jednak odradzam ze wzgledu na zbyt duza ilosc falszywych alarmow. Obecnie zastanawiam sie nad zakupem czegos, z gornej polki np. RX65, bo obecny antyradar wlacza sie bardzo czesto bez powodu, naszczescie zazwyczaj w stalych punktach trasy. O tym, ze reaguje na wszystkie fotokomorki i inteligentne sygnalizacje swietlne nie musze chyba wspominac. Co ciekawe, policja przewaznie ignoruje antyradar poprzestajac na zartobliwych komentarzach jak: "uuu, nie pomoglo?". 13 |
Data: Kwiecien 24 2007 09:18:18 | Temat: Re: Przyczyny wypadkow | Autor: Tomasz Pyra | J.F. pisze: Co powiecie o antyradarach w charakterze wykrywaczy FR ? Takie standardowe trÄ biÄ w zasadzie jak siÄ już wjeżdża pod FR. Jeżeli doliczysz jeszcze sekundÄ na reakcjÄ i to, że potrzeba drugiej sekundy żeby jakoĹ znaczÄ co zmniejszyÄ prÄdkoć to w zasadzie nie ma szans. Natomiast sÄ firmy które robiÄ antyradary na zamówienie - przerabiajÄ c firmowe konstrukcje. Widziałem taki antyradar. Posiada dwie anteny - jedna z przodu, druga z tyłu samochodu. DomyĹlam siÄ że działa to na zasadzie wzmocnienia różnicy sygnału pomiÄdzy tymi dwiema antenami co pozwala zredukowaÄ wpływ białego szumu, i zwiÄkszyÄ czułoć na pobudzenie przychodzÄ ce z konkretnego kierunku. Przy typowym poziomie fałszywych alaramów odbiera on sygnał z FR na tyle szybko, że daje to jakieĹ szanse. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 14 |
Data: Kwiecien 24 2007 09:24:37 | Temat: Re: Przyczyny wypadkow | Autor: blackbird | Takie standardowe trąbią w zasadzie jak się już wjeżdża pod FR. Jeżeli Whistler 1734 "trabi" bez problemu juz powyzej 200 metrow przed FR, a to jest jak najbardziej standardowy antyradar, ale w swoim czasie jeden z najlepszych w klasie budzetowej. Dzisiaj juz praktycznie nie do zakupienia lub za 250-300 zl. Jak juz pisalem, mimo wszystko odradzam bo jego uzytecznosc jest obecnie kiepska ze wzgledu na mase falszywych alarmow, 3 lata temu bylo jeszcze znosnie. 15 |
Data: Kwiecien 24 2007 10:48:17 | Temat: Re: Przyczyny wypadkow | Autor: Stanislaw Chmielarz | Tomasz Pyra wrote: ~He?Sk napisał(a): Jesli ten "teren zabudowany" to fragment trasy Siekierkowskiej lub innego odpowiednika to wcale mnie to nie dziwi. Jak jest maly ruch to mozna spokojnie jechac 130. -- Pozdrowienia!!StaCH Sieci,systemy,serwis PC,alarmy,kamery,domofony,sterowniki PLC. http://www.uniprojekt.com mobile:http://wap.uniprojekt.com 16 |
Data: Kwiecien 24 2007 11:14:35 | Temat: Re: Przyczyny wypadkow | Autor: blackbird | Jesli ten "teren zabudowany" to fragment trasy Siekierkowskiej lub Na poludniowej 8-ce, ponad 100 km/h w terenie zabudowanym to juz bardzo szybko, jak na normalne warunki w dzien. Droga nie jest szeroka, ruch lokalny spory w tym ciagniki, teren gorzysty jest duzo niekorzystnie ulokowanych skrzyzowan. Zreszta tam tablice oznaczajace obszary terenu zabudowanego sa dosc rozsadnie i oszczednie ulokowane. Sam nie uwazam jazdy 110-130 km/h przez wies jako z zasady cos zlego, ale na drodze, o ktorej mowimy to chyba nie jest dobry pomysl. Pomiedzy Wroclawiem a Piotrkowem jest juz troche inaczej, na odcinku Piotrkow - Warszawa, jezdzi sie w zabudowanym czesto nawet 200 km/h tam pewnie 50% pojazdow jedzie przez zabudowany ponad 100 km/h, odcinek Warszawa - Bialystok, to raczej prosta droga ale mocno pofaldowana, nie ma tam po drodze zbyt wiele wsi, ale trzeba bardzo uwazac na wyprzedzajace sie pod gorke auta. 17 |
Data: Kwiecien 23 2007 20:49:53 | Temat: Re: Przyczyny wypadkow | Autor: RafaĹ "SP" Gil | ~HeÂŽSk napisał(a): Pomoga swiatla cala dobe ? Jechaliscie kiedykolwiek "8" ? JechałeĹ kiedyĹ krajowÄ czwórkÄ ? Niektórzy nazywajÄ jÄ drogÄ Ĺmierci. Mój wujek Józek nazywa miedzÄ miÄdzy jego hektarami a hektarami Podleskich drogÄ Ĺmierci, bo ubił tam już 3 krowy przeciwnika traktorem - w nocy ... ani krowy ani traktor nie były wyposażone w Ĺwiatła. -- |______ Rafał "SP" Gil o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + AT 1500 (Oo =00= oO) AUTOCZÄĹCI / CB: http://www.rafalgil.pl []=******=[] Serwis skuterów i motocykli Wawer: http://www.motopower.pl/ 18 |
Data: Kwiecien 23 2007 21:29:12 | Temat: Re: Przyczyny wypadkow | Autor: elmer radi radisson | ~He?Sk wrote: "Ósemka" przecina Polskę od granicy w Kudowie - przez Wrocław, mam dla tych wszystkich medrcow od poprawy bezpieczenstwa darmowa porade i jednoczesnie uprzejma prosbe. przestanciez sie panowie pi&$#*@ic z obwieszaniem blyskotkami kloaki jaka sa nasze "szlaki komunikacyjne" projektowane pod rodzinne wycieczki Syrenka 105, tylko zrobcie w koncu tak, by znacznie spadla szansa czolowego zderzenia, niszczenia drzewostanu i potracen pieszych. a da to tylko budowa drog dwujezdniowych - ekspresowek i autostrad oraz obwodnic. prosi o to pokornie obywatel placacy na to i w paliwie, i w podatkach. chcacy by wygladalo u nas choc troche jak "za granica". nawet taka jak z bylych demoludow. jak spadnie "bodycount" - nie uwierzycie wlasnym oczom! ale to wszystko naturalnie wymaga konsekwentnych i konkretnych dzialan, a nie nastepnych konferencjo-prezentacji kolejnych wunderwaffen - brak mi tylko trebacza w tle grajacego dla zagrzania do boju melodie piotra rubika. -- safety signature: for emergency use only. unauthorised use will be prosecuted to the full extent of law. 19 |
Data: Kwiecien 26 2007 06:35:17 | Temat: Re: Przyczyny wypadkow | Autor: blackbird | Pomoga swiatla cala dobe ? No coz na pld "8", najbardziej stresuja tam wyprzedzajace sie samochody. Czesto ktos wyjezdza na czolowke. Wyraznie sie to odczuwa jadac powyzej 130-140, czesto trzeba wtedy pomoc wyprzedzajacemu depnieciem w hamulec i trzeba dzialac szybko, a wtedy pojawia sie kolejny problem. Jechaliscie kiedykolwiek "8" ? Na znaczje czesci "8" miedzy innymi miedzy Klodzkiem a Wroclawiem, ale tez nawet miejscami pomiedzy Piotrkowem a Warszawa czyli drodze gdzie z zasady nalezy poruszac sie szybko jest tez inny problem. Nie wiem jak to nazwac, a malo kto zauwaza takie rzeczy. Asfalt jest jakby bardzo sliski, pewnie chodzi o mowiac obrazowo jego szorstkosc, to daje gorszy efekt niz dziurawa droga, opony slychac na zakretach juz przy umiarkowanie wysokich predkosciach, a przy hamowaniu popiskuja. Awaryjne hamowanie jest malo skuteczne. Po deszczu jest juz bardzo kiepsko. Oczywiscie na takie niuanse malo kierowcow zwraca uwage, a dla Panow odpowiedzialnych za stan drogi to juz abstrakcja. Ale jak po ulewie na nowej A4 wyhamujesz ze 100 km/h na 60 metrach (przykladowo), tak tam dobrze jak bedziesz hamowal 80 metrow. Od obwodnicy Klodzka i na pld. jest juz bardzo dobrze. 20 |
Data: Kwiecien 26 2007 06:38:36 | Temat: Re: Przyczyny wypadkow | Autor: blackbird | Pomoga swiatla cala dobe ? Niedokonczylem w poprzednim poscie. Osobiscie nie sadze, ale koguty na dachach pojazdow, moglyby ewentualnie pomoc. 21 |
Data: Kwiecien 26 2007 06:54:51 | Temat: Re: Przyczyny wypadkow | Autor: HeÂŽSk | On Thu, 26 Apr 2007 06:38:36 +0200, "blackbird" >> Pomoga swiatla cala dobe ? Niedokonczylem w poprzednim poscie. Osobiscie nie sadze, ale koguty na albo goniec z pochodnia przed kazdym autem. a moze nakazac uzywanie sygnalu dzwiekowego przy zblizaniu sie do przejscia dla pieszych ? na pewno poprawi to bezpieczenstwo pieszych ! no wybrancy narodu, szybciutko zglaszac pomysl pod obrady takich jak wy wybrancow i uszczesliwic narod kolejnym "mondrym" pomyslem! a dziury w drogach niech czekaja do 2012... albo i dluzej. -- HeSk "Nieprawdą jest, jakoby Internet był ziemią niczyją i terytorium darmowego opluwania innych." * My personal opinions are just mine.(Art. 54 Konstytucji RP) 22 |
Data: Kwiecien 26 2007 07:57:37 | Temat: Re: Przyczyny wypadkow | Autor: blackbird | Niedokonczylem w poprzednim poscie. Osobiscie nie sadze, ale koguty na Wtedy to juz wszystkie elementy kontrukcji auta, ktore maja poprawiac bezpieczenstwo staja sie zbedne. Tylko, ze ja pisalem zgodnie z wlasnymi obserwacjami. Na takich drogach jak pld. 8 i pewnie wiekszosc drog na dolnym slasku, zanim zobaczysz swiatla mijania pojazdu, z ktorym bedziesz sie wymijal z duzym prawdopodobienstwem wczesniej zobaczysz jego dach lub bok. Jakies radary pewnie moglyby pomoc kierowcy jeszcze bardziej i dzialalyby tez na inne przeszkody. Swiatla mijania to rozwiazanie raczej przejsciowe i ulomne, pewnie tak bedzie sie o nich mowilo oceniajac rozwoj motoryzacji za kilkadziesiat lat. a moze nakazac uzywanie sygnalu dzwiekowego hmmm, przed wiekszoscia przejsc dla pieszych nawet na trasie obowiazuje "50" czasem "70", no i efekt jest taki, ze kierowcy zamiast na pasy i ewentualnych pieszych patrza po poboczach przeszywajac wzrokiem krzaki i ogladaja slupy wzdluz drogi... na pewno poprawi to bezpieczenstwo pieszych ! Widzialem dobre rozwiazanie na trasie Kielce - Annopol. Przed pasami czerwony asfalt. Wyglad raczej nieistotny, ale asfalt jakiegos innego gatunku, pozwala bowiem na bardzo efektywne hamowanie. Inne rozwiazanie to kladki i sygnalizacja swietlna zatrzymujaca ruch na zyczenie pieszych... Tylko, ze optymalnie byloby gdyby domyslnie bylo migajace zolte tak dla samochodow jak i pieszych, bo przewaznie robi sie podwojne czerwone. Sposobow jest cala masa, czesc mozna laczyc. no wybrancy narodu, szybciutko zglaszac pomysl A po co latac skoro na rownych ale z innych wzgledow zlych drogach czesciej sie ludzie zabijaja? Zreszta zwroc uwage, ze po kazdym remoncie mnoza sie przydrozne FR, przewezenia, wysepki... Slowem, jezdzi sie gorzej niz po dziurach! Lepiej niech zajma sie na poczatek przebudowa sieci najwazniejszych drog krajowych jednojezdniowych czyli obwodnicami i separacja ruchu oraz jego rozsadna organizacja zamiast szumnymi zapowiedziami budowy kilku km autostrad i kilu tysiecy FR. |