Grupy dyskusyjne   »   Przyczyny wypadkow

Przyczyny wypadkow



1 Data: Kwiecien 23 2007 20:32:21
Temat: Przyczyny wypadkow
Autor: ~HeÂŽSk 


 http://miniurl.pl/swiatla_do_kontroli

 "Ósemka" przecina Polskę od granicy w Kudowie - przez Wrocław,
 Piotrków, Warszawę - po Suwałki i przejście graniczne w Budzisku.
 Według danych ministerstwa 90 proc. kierowców przekracza na niej
 dozwolone prędkości, a 5 proc. jeździ w terenie zabudowanym
 z prędkością przekraczającą 100 km/h."

 Pomoga swiatla cala dobe ? Jechaliscie kiedykolwiek "8" ?
 Niektorzy nazywaja ja "droga smierci"


--

 HeSk

"Nieprawdą jest, jakoby Internet był ziemią niczyją
 i terytorium darmowego opluwania innych."
* My personal opinions are just mine.(Art. 54 Konstytucji RP)



2 Data: Kwiecien 23 2007 20:33:58
Temat: Re: Przyczyny wypadkow
Autor: Maciek Sobczyk 

~HeÂŽSk napisał(a):

 Pomoga swiatla cala dobe ? Jechaliscie kiedykolwiek "8" ?
 Niektorzy nazywaja ja "droga smierci"
Piątka chyba nie lepsza?

pozdr.
M.

--
Kochana Mary!
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Tęsknię za Tobą tragicznie
A.T.Tappman, kapelan Armii Stanów Zjednoczonych

3 Data: Kwiecien 23 2007 20:40:23
Temat: Re: Przyczyny wypadkow
Autor: Tomasz Pyra 

~HeÂŽSk napisał(a):

 http://miniurl.pl/swiatla_do_kontroli

 "Ósemka" przecina Polskę od granicy w Kudowie - przez Wrocław,
 Piotrków, Warszawę - po Suwałki i przejście graniczne w Budzisku.
 Według danych ministerstwa 90 proc. kierowców przekracza na niej
 dozwolone prędkości, a 5 proc. jeździ w terenie zabudowanym  z prędkością przekraczającą 100 km/h."

Mnie zastanawia to 5%.
Często się słyszy (ale to chyba od przedstawicieli tych 5%), że po mieście to praktycznie tylko dziadki w kapeluszach jeżdżÄ… mniej niż 100km/h. A na odcinkach terenów zabudowanych na krajówkach to już w ogóle.
A tu się czyta że niby 5%...
Doć ciekawe, aczkolwiek niedalekie od moich prywatnych obserwacji.

4 Data: Kwiecien 23 2007 21:58:42
Temat: Re: Przyczyny wypadkow
Autor: J.F. 

On Mon, 23 Apr 2007 20:40:23 +0200,  Tomasz Pyra wrote:

~HeÂŽSk napisał(a):
 http://miniurl.pl/swiatla_do_kontroli
 "Ósemka" przecina Polskę od granicy w Kudowie - przez Wrocław,

Q* m@ .. a tak fajnie sie jezdzilo Ww-Klodzko .. tzn nic
nadzwyczajnego, autostrada to nie byla, troche lepiej niz srednia
krajowa, ale zaloze sie z proponowanego programu zrealizowane zostana
wylacznie radary :-)

Poszerzyc drogi nie poszerza, a chocby miejscami mogliby dodac
jeden pas do wyprzedzania, kladki nie powstana, a jak powstana to
miejscowym nie bedzie sie chcialo korzystac, drogi nie poszerza,
obwodnicy zadnej nie zrobia ..
Jedy szansa ze panu ministrowi fundusze zabiora, bo teraz trzeba
bedzie drogi na euro budowac .. a 160mln to moze dac na autostradowa
obwodnice wrocka - na dobry poczatek :-)

 Piotrków, Warszawę - po Suwałki i przejście graniczne w Budzisku.
 Według danych ministerstwa 90 proc. kierowców przekracza na niej
 dozwolone prędkości, a 5 proc. jeździ w terenie zabudowanym
 z prędkością przekraczającą 100 km/h."

Mnie zastanawia to 5%.
Często się słyszy (ale to chyba od przedstawicieli tych 5%), że po
mieście to praktycznie tylko dziadki w kapeluszach jeżdżÄ… mniej niż
100km/h. A na odcinkach terenów zabudowanych na krajówkach to już w ogóle.
A tu się czyta że niby 5%...
Doć ciekawe, aczkolwiek niedalekie od moich prywatnych obserwacji.

Ale to chyba na 4-ro pasowkach i w dodatku dlugich - bo przeciez nie
widzisz po osiedlach 100km/h.
Nawet po dobrych drogach we wrocku setke widuje sie rzadko, bo i tak
po prawdzie nie bardzo jest gdzie i po co. A jak ladnie trzymaja
ludzie 70km/h na Karkonoskiej [a to kawalek 8-ki wlasnie, choc
bardziej 5] - wystarczylo tylko zielona fale dobrze ustawic ..

Po tych wioskach na poludniu 8-ki tez bardzo nie szaleja ..

Co powiecie o antyradarach w charakterze wykrywaczy FR ?


J.

5 Data: Kwiecien 24 2007 06:12:13
Temat: Re: Przyczyny wypadkow
Autor: ~HeÂŽSk 

On Mon, 23 Apr 2007 21:58:42 +0200, J.F.
 wrote:

 [...]

Nawet po dobrych drogach we wrocku setke widuje sie rzadko, bo i tak
po prawdzie nie bardzo jest gdzie i po co. A jak ladnie trzymaja
ludzie 70km/h na Karkonoskiej [a to kawalek 8-ki wlasnie, choc
bardziej 5] - wystarczylo tylko zielona fale dobrze ustawic ..

 o tak we wroclawiu jezdnie sa fatalne. bylem kilka razy.

Po tych wioskach na poludniu 8-ki tez bardzo nie szaleja ..
Co powiecie o antyradarach w charakterze wykrywaczy FR ?

 jedyny pomysl polaczka na poprawe bezpieczenstwa ruchu.
 cenilem faceta wyzej a okazuje sie, ze nie odbiega od
 obecnie obowiazujacej normy. zenada.




 
--

 HeSk

"Nieprawdą jest, jakoby Internet był ziemią niczyją
 i terytorium darmowego opluwania innych."
* My personal opinions are just mine.(Art. 54 Konstytucji RP)

6 Data: Kwiecien 24 2007 06:50:52
Temat: Re: Przyczyny wypadkow
Autor: blackbird 

jedyny pomysl polaczka na poprawe bezpieczenstwa ruchu.
cenilem faceta wyzej a okazuje sie, ze nie odbiega od
obecnie obowiazujacej normy. zenada.

Polecam lekture, zalozen projektu "osiem, osiemdziesiat osiem". Takiego
sobie posrednio wybraliscie, to macie.

7 Data: Kwiecien 24 2007 11:07:10
Temat: Re: Przyczyny wypadkow
Autor: J.F. 

On Tue, 24 Apr 2007 06:12:13 +0200,  ~HeÂŽSk wrote:

On Mon, 23 Apr 2007 21:58:42 +0200, J.F.
[...]
Nawet po dobrych drogach we wrocku setke widuje sie rzadko, bo i tak
po prawdzie nie bardzo jest gdzie i po co. A jak ladnie trzymaja
ludzie 70km/h na Karkonoskiej [a to kawalek 8-ki wlasnie, choc
bardziej 5] - wystarczylo tylko zielona fale dobrze ustawic ..

o tak we wroclawiu jezdnie sa fatalne. bylem kilka razy.

Akurat Karkonoska [DK 5 bardziej] jest nowa [no, pare lat ma] i bardzo
dobra. Rowniutki [czy ó] asfalt, 2 do 4 pasow ruchu - mozna grzac ile
wlezie.
Ale swiatla ustawione na 60 i kierowcy sie szybko przyzwyczaili.
No czasem jak wjezdzam pozno w fazie to wiem ze moge wrzucic 80 na
licznik.

Natomiast DK8 prowadzi chyba teraz Slezna .. o, tam faktycznie
nawierzchnia zacheca do zwolnienia .. lub przyspieszenia :-)

Po tych wioskach na poludniu 8-ki tez bardzo nie szaleja ..
Co powiecie o antyradarach w charakterze wykrywaczy FR ?

jedyny pomysl polaczka na poprawe bezpieczenstwa ruchu.
cenilem faceta wyzej a okazuje sie, ze nie odbiega od
obecnie obowiazujacej normy. zenada.

No coz poczekamy zobaczymy - moze faktycznie ma lepszy pomysl,
a moze musi wykazac sie skutkami - ograniczenie predkosci plus
fotoradar to najprostszy i najtanszy sposob osiagniecia skutku :-)

Pozostaje kupic sobie niezarejestrowanego prepaida i zglaszac
stluczki w trasie. Jak policjant jedzie do wypadku to nie suszy :-)


J.

8 Data: Kwiecien 24 2007 11:36:22
Temat: Re: Przyczyny wypadkow
Autor: blackbird 

Ale swiatla ustawione na 60 i kierowcy sie szybko przyzwyczaili.
No czasem jak wjezdzam pozno w fazie to wiem ze moge wrzucic 80 na
licznik.

Skrecajac z Krzyckiej w strone A4? Oj, trzeba szybko pojechac, zeby ta
zielona fale zalapac.
Jeszcze lepiej jest skrecajac z "8" czyli wyscigowej w prawo na Karkonoska w
strone centrum, nie kazdy sprzet daje rade, chociaz prosta dluga...

Pozostaje kupic sobie niezarejestrowanego prepaida i zglaszac
stluczki w trasie. Jak policjant jedzie do wypadku to nie suszy :-)

To nie lepiej podejzenie popelnienia przestepstwa? Zawsze mozna powiedziec,
ze chyba jedzie pijany kierowca.

9 Data: Kwiecien 24 2007 12:22:43
Temat: Re: Przyczyny wypadkow
Autor: J.F. 

On Tue, 24 Apr 2007 11:36:22 +0200,  blackbird wrote:

Pozostaje kupic sobie niezarejestrowanego prepaida i zglaszac
stluczki w trasie. Jak policjant jedzie do wypadku to nie suszy :-)

To nie lepiej podejzenie popelnienia przestepstwa? Zawsze mozna powiedziec,
ze chyba jedzie pijany kierowca.

Moga stwierdzic ze sa za daleko, a skoro on jedzie ..

J.

10 Data: Kwiecien 24 2007 06:26:52
Temat: Re: Przyczyny wypadkow
Autor: blackbird 

Q* m@ .. a tak fajnie sie jezdzilo Ww-Klodzko .. tzn nic
nadzwyczajnego, autostrada to nie byla, troche lepiej niz srednia
krajowa, ale zaloze sie z proponowanego programu zrealizowane zostana
wylacznie radary :-)

Od dwoch lat jezdze do Klodzka (i pld.), A4 a potem przez Strzelin i
Ziebice, nie zraza mnie nawet nawierzchnia na tej drodze. Jezdzilem ta droga
nawet po ubieglej srogiej zimie co przyplacilem dwiema pogietymi felgami i
jedna zniszczona opona, w tym roku objazd tez nie zmienil mojego zdania,
jezdze pusta wiejska droga przez zapomniane odludzia. Jesli jezdzi Ci sie
fajnie "8" to przypuszczam, ze jezdzisz do Klodzka raczej weekendowo, w
dzien roboczy ta droga to jest od dawna horror, ze wzgledu na tragiczny
wyjazd z Wroclawia, zolwia predkosc w Lagiewnikach i raz na 2-3 przejazdy,
komplikacje z powodu wypadku. "8" do Klodzka tocze sie przewaznie 2 godziny
niezaleznie od tego jak bardzo mi sie spieszy, nawet pomimo olewania zakazow
wyprzedzania. Jadac przez Strzelin... choc pewnie trudno w to uwierzyc jade
duuuuzo szybciej, ale przede wszystkim bezpieczniej i bezstresowo, cierpi
tylko zawieszenie i opony na kretych drogach, ale to sa rzeczy o okreslonej
wartosci.

11 Data: Kwiecien 24 2007 11:47:13
Temat: Re: Przyczyny wypadkow
Autor: J.F. 

On Tue, 24 Apr 2007 06:26:52 +0200,  blackbird wrote:

Q* m@ .. a tak fajnie sie jezdzilo Ww-Klodzko ..

Od dwoch lat jezdze do Klodzka (i pld.), A4 a potem przez Strzelin i
Ziebice,

Moze kiedys sprobuje.

jezdze pusta wiejska droga przez zapomniane odludzia. Jesli jezdzi Ci sie
fajnie "8" to przypuszczam, ze jezdzisz do Klodzka raczej weekendowo, w

Nie tylko. Z tym ze raczej zima i rano wyjezdzam - tak powiedzmy 8 na
Bielanach.

dzien roboczy ta droga to jest od dawna horror, ze wzgledu na tragiczny
wyjazd z Wroclawia,

Byle do Powstancow/Hallera. Dalej juz latwo.

zolwia predkosc w Lagiewnikach

Nie narzekam. Owszem trzeba zwolnic ale Lagiewniki nie sa takie dlugie

i raz na 2-3 przejazdy, komplikacje z powodu wypadku.

Hm, znacznie rzadziej - ale to obserwacja z weekandami.

"8" do Klodzka tocze sie przewaznie 2 godziny
niezaleznie od tego jak bardzo mi sie spieszy, nawet pomimo olewania zakazow
wyprzedzania.
Jadac przez Strzelin... choc pewnie trudno w to uwierzyc jade
duuuuzo szybciej, ale przede wszystkim bezpieczniej i bezstresowo, cierpi
tylko zawieszenie i opony na kretych drogach, ale to sa rzeczy o okreslonej
wartosci.

No coz - od Bielan do pierwszego rozjazdu przy Klodzku [za boguszynem]
zajmuje mi okolo godziny. Srednia przekracza 80 ..
i to jest wersja bez szalenstw - da sie szybciej.

W drodze powrotnej jest zazwyczaj wolniej - jakis tlok sie robi przed
wroclawiem.

J.

12 Data: Kwiecien 24 2007 06:45:20
Temat: Re: Przyczyny wypadkow
Autor: blackbird 

Co powiecie o antyradarach w charakterze wykrywaczy FR ?

Mam Whistlera 1734, dojezdzajac do dzialajacego FR dziala z pewnym
(wystarczajacym) wyprzedzeniem, czasem moze byc za pozno na hamowanie jesli
jedziesz duzo szybciej niz przepisy przewiduja a FR jest za zakretem lub za
gorka, poprostu znajac droge trzebe dzialac szybko. Pozwala on jednak unikac
zbednego i bezsensownego hamowania, przed niedzialajacymi FR.

Przed zakupem 3 lata temu czytalem sporo testow, wynikalo z nich, ze jest to
najlepszy, po Bel e925 wykrywacz FR z tanszych (wtedy do 500 zl)
antyradarow, tego pierwszego nie udalo mi sie niestety kupic. Jednak
odradzam ze wzgledu na zbyt duza ilosc falszywych alarmow. Obecnie
zastanawiam sie nad zakupem czegos, z gornej polki np. RX65, bo obecny
antyradar wlacza sie bardzo czesto bez powodu, naszczescie zazwyczaj w
stalych punktach trasy. O tym, ze reaguje na wszystkie fotokomorki i
inteligentne sygnalizacje swietlne nie musze chyba wspominac. Co ciekawe,
policja przewaznie ignoruje antyradar poprzestajac na zartobliwych
komentarzach jak: "uuu, nie pomoglo?".

13 Data: Kwiecien 24 2007 09:18:18
Temat: Re: Przyczyny wypadkow
Autor: Tomasz Pyra 

J.F. pisze:

Co powiecie o antyradarach w charakterze wykrywaczy FR ?

Takie standardowe trąbią w zasadzie jak się już wjeżdża pod FR. Jeżeli doliczysz jeszcze sekundę na reakcję i to, że potrzeba drugiej sekundy żeby jakoś znacząco zmniejszyć prędkoć to w zasadzie nie ma szans.

Natomiast są firmy które robią antyradary na zamówienie - przerabiając firmowe konstrukcje.
Widziałem taki antyradar. Posiada dwie anteny - jedna z przodu, druga z tyłu samochodu. Domyślam się że działa to na zasadzie wzmocnienia różnicy sygnału pomiędzy tymi dwiema antenami co pozwala zredukować wpływ białego szumu, i zwiększyć czułoć na pobudzenie przychodzące z konkretnego kierunku.
Przy typowym poziomie fałszywych alaramów odbiera on sygnał z FR na tyle szybko, że daje to jakieś szanse.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

14 Data: Kwiecien 24 2007 09:24:37
Temat: Re: Przyczyny wypadkow
Autor: blackbird 

Takie standardowe trąbią w zasadzie jak się już wjeżdża pod FR. Jeżeli
doliczysz jeszcze sekundę na reakcję i to, że potrzeba drugiej sekundy
żeby jakoś znacząco zmniejszyć prędkość to w zasadzie nie ma szans.

Whistler 1734 "trabi" bez problemu juz powyzej 200 metrow przed FR, a to
jest jak najbardziej standardowy antyradar, ale w swoim czasie jeden z
najlepszych w klasie budzetowej. Dzisiaj juz praktycznie nie do zakupienia
lub za 250-300 zl. Jak juz pisalem, mimo wszystko odradzam bo jego
uzytecznosc jest obecnie kiepska ze wzgledu na mase falszywych alarmow, 3
lata temu bylo jeszcze znosnie.

15 Data: Kwiecien 24 2007 10:48:17
Temat: Re: Przyczyny wypadkow
Autor: Stanislaw Chmielarz 

Tomasz Pyra wrote:

~He?Sk napisał(a):
 http://miniurl.pl/swiatla_do_kontroli

 "Ósemka" przecina Polskę od granicy w Kudowie - przez Wrocław,
 Piotrków, Warszawę - po Suwałki i przejście graniczne w
 Budzisku. Według danych ministerstwa 90 proc. kierowców
 przekracza na niej dozwolone prędkości, a 5 proc. jeździ w
 terenie zabudowanym z prędkością przekraczającą 100 km/h."

Mnie zastanawia to 5%.

Jesli ten "teren zabudowany" to fragment trasy Siekierkowskiej lub
innego odpowiednika to wcale mnie to nie dziwi. Jak jest maly
ruch to mozna spokojnie jechac 130.

--
Pozdrowienia!!StaCH
Sieci,systemy,serwis PC,alarmy,kamery,domofony,sterowniki PLC.
http://www.uniprojekt.com  mobile:http://wap.uniprojekt.com

16 Data: Kwiecien 24 2007 11:14:35
Temat: Re: Przyczyny wypadkow
Autor: blackbird 

Jesli ten "teren zabudowany" to fragment trasy Siekierkowskiej lub
innego odpowiednika to wcale mnie to nie dziwi. Jak jest maly
ruch to mozna spokojnie jechac 130.

Na poludniowej 8-ce, ponad 100 km/h w terenie zabudowanym to juz bardzo
szybko, jak na normalne warunki w dzien. Droga nie jest szeroka, ruch
lokalny spory w tym ciagniki, teren gorzysty jest duzo niekorzystnie
ulokowanych skrzyzowan. Zreszta tam tablice oznaczajace obszary terenu
zabudowanego sa dosc rozsadnie i oszczednie ulokowane. Sam nie uwazam jazdy
110-130 km/h przez wies jako z zasady cos zlego, ale na drodze, o ktorej
mowimy to chyba nie jest dobry pomysl. Pomiedzy Wroclawiem a Piotrkowem jest
juz troche inaczej, na odcinku Piotrkow - Warszawa, jezdzi sie w zabudowanym
czesto nawet 200 km/h tam pewnie 50% pojazdow jedzie przez zabudowany ponad
100 km/h, odcinek Warszawa - Bialystok, to raczej prosta droga ale mocno
pofaldowana, nie ma tam po drodze zbyt wiele wsi, ale trzeba bardzo uwazac
na wyprzedzajace sie pod gorke auta.

17 Data: Kwiecien 23 2007 20:49:53
Temat: Re: Przyczyny wypadkow
Autor: Rafał "SP" Gil 

~HeÂŽSk napisał(a):

 Pomoga swiatla cala dobe ? Jechaliscie kiedykolwiek "8" ?
 Niektorzy nazywaja ja "droga smierci"

Jechałeś kiedyś krajową czwórką ? Niektórzy nazywają ją drogą śmierci.

Mój wujek Józek nazywa miedzę między jego hektarami a hektarami Podleskich drogą śmierci, bo ubił tam już 3 krowy przeciwnika traktorem - w nocy ... ani krowy ani traktor nie były wyposażone   w światła.

--
   |______    Rafał "SP" Gil
o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + AT 1500
(Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB: http://www.rafalgil.pl
[]=******=[] Serwis skuterów i motocykli Wawer: http://www.motopower.pl/

18 Data: Kwiecien 23 2007 21:29:12
Temat: Re: Przyczyny wypadkow
Autor: elmer radi radisson 

~He?Sk wrote:

 "Ósemka" przecina Polskę od granicy w Kudowie - przez Wrocław,
 Piotrków, Warszawę - po Suwałki i przejście graniczne w Budzisku.
 Według danych ministerstwa 90 proc. kierowców przekracza na niej
 dozwolone prędkości, a 5 proc. jeździ w terenie zabudowanym  z prędkością przekraczającą 100 km/h."

mam dla tych wszystkich medrcow od poprawy bezpieczenstwa
darmowa porade i jednoczesnie uprzejma prosbe.
przestanciez sie panowie pi&$#*@ic z obwieszaniem blyskotkami
kloaki jaka sa nasze "szlaki komunikacyjne" projektowane
pod rodzinne wycieczki Syrenka 105, tylko zrobcie w koncu tak,
by znacznie spadla szansa czolowego zderzenia, niszczenia
drzewostanu i potracen pieszych. a da to tylko budowa drog
dwujezdniowych - ekspresowek i autostrad oraz obwodnic. prosi
o to pokornie obywatel placacy na to i w paliwie, i w podatkach.
chcacy by wygladalo u nas choc troche jak "za granica". nawet
taka jak z bylych demoludow.

jak spadnie "bodycount" - nie uwierzycie wlasnym oczom!

ale to wszystko naturalnie wymaga konsekwentnych i konkretnych
dzialan, a nie nastepnych konferencjo-prezentacji kolejnych
wunderwaffen - brak mi tylko trebacza w tle grajacego
dla zagrzania do boju melodie piotra rubika.


--

safety signature: for emergency use only. unauthorised
use will be prosecuted to the full extent of law.

19 Data: Kwiecien 26 2007 06:35:17
Temat: Re: Przyczyny wypadkow
Autor: blackbird 

Pomoga swiatla cala dobe ?

No coz na pld "8", najbardziej stresuja tam wyprzedzajace sie samochody.
Czesto ktos wyjezdza na czolowke. Wyraznie sie to odczuwa jadac powyzej
130-140, czesto trzeba wtedy pomoc wyprzedzajacemu depnieciem w hamulec i
trzeba dzialac szybko, a wtedy pojawia sie kolejny problem.

Jechaliscie kiedykolwiek "8" ?
Niektorzy nazywaja ja "droga smierci"

Na znaczje czesci "8" miedzy innymi miedzy Klodzkiem a Wroclawiem, ale tez
nawet miejscami pomiedzy Piotrkowem a Warszawa czyli drodze gdzie z zasady
nalezy poruszac sie szybko jest tez inny problem. Nie wiem jak to nazwac, a
malo kto zauwaza takie rzeczy. Asfalt jest jakby bardzo sliski, pewnie
chodzi o mowiac obrazowo jego szorstkosc, to daje gorszy efekt niz dziurawa
droga, opony slychac na zakretach juz przy umiarkowanie wysokich
predkosciach, a przy hamowaniu popiskuja. Awaryjne hamowanie jest malo
skuteczne. Po deszczu jest juz bardzo kiepsko. Oczywiscie na takie niuanse
malo kierowcow zwraca uwage, a dla Panow odpowiedzialnych za stan drogi to
juz abstrakcja. Ale jak po ulewie na nowej A4 wyhamujesz ze 100 km/h na 60
metrach (przykladowo), tak tam dobrze jak bedziesz hamowal 80 metrow. Od
obwodnicy Klodzka i na pld. jest juz bardzo dobrze.

20 Data: Kwiecien 26 2007 06:38:36
Temat: Re: Przyczyny wypadkow
Autor: blackbird 

Pomoga swiatla cala dobe ?

Niedokonczylem w poprzednim poscie. Osobiscie nie sadze, ale koguty na
dachach pojazdow, moglyby ewentualnie pomoc.

21 Data: Kwiecien 26 2007 06:54:51
Temat: Re: Przyczyny wypadkow
Autor: HeÂŽSk 

On Thu, 26 Apr 2007 06:38:36 +0200, "blackbird"
wrote:

>> Pomoga swiatla cala dobe ?

Niedokonczylem w poprzednim poscie. Osobiscie nie sadze, ale koguty na
dachach pojazdow, moglyby ewentualnie pomoc.

 albo goniec z pochodnia przed kazdym autem.
 a moze nakazac uzywanie sygnalu dzwiekowego
 przy zblizaniu sie do przejscia dla pieszych ?
 na pewno poprawi to bezpieczenstwo pieszych !
 no wybrancy narodu, szybciutko zglaszac pomysl
 pod obrady takich jak wy wybrancow i uszczesliwic
 narod kolejnym "mondrym" pomyslem! a dziury w drogach
 niech  czekaja do 2012... albo i dluzej.



 
--

 HeSk

"Nieprawdą jest, jakoby Internet był ziemią niczyją
 i terytorium darmowego opluwania innych."
* My personal opinions are just mine.(Art. 54 Konstytucji RP)

22 Data: Kwiecien 26 2007 07:57:37
Temat: Re: Przyczyny wypadkow
Autor: blackbird 

Niedokonczylem w poprzednim poscie. Osobiscie nie sadze, ale koguty na
dachach pojazdow, moglyby ewentualnie pomoc.

albo goniec z pochodnia przed kazdym autem.

Wtedy to juz wszystkie elementy kontrukcji auta, ktore maja poprawiac
bezpieczenstwo staja sie zbedne. Tylko, ze ja pisalem zgodnie z wlasnymi
obserwacjami. Na takich drogach jak pld. 8 i pewnie wiekszosc drog na dolnym
slasku, zanim zobaczysz swiatla mijania pojazdu, z ktorym bedziesz sie
wymijal z duzym prawdopodobienstwem wczesniej zobaczysz jego dach lub bok.
Jakies radary pewnie moglyby pomoc kierowcy jeszcze bardziej i dzialalyby
tez na inne przeszkody. Swiatla mijania to rozwiazanie raczej przejsciowe i
ulomne, pewnie tak bedzie sie o nich mowilo oceniajac rozwoj motoryzacji za
kilkadziesiat lat.

a moze nakazac uzywanie sygnalu dzwiekowego
przy zblizaniu sie do przejscia dla pieszych ?

hmmm, przed wiekszoscia przejsc dla pieszych nawet na trasie obowiazuje "50"
czasem "70", no i efekt jest taki, ze kierowcy zamiast na pasy i
ewentualnych pieszych patrza po poboczach przeszywajac wzrokiem krzaki i
ogladaja slupy wzdluz drogi...

na pewno poprawi to bezpieczenstwo pieszych !

Widzialem dobre rozwiazanie na trasie Kielce - Annopol. Przed pasami
czerwony asfalt. Wyglad raczej nieistotny, ale asfalt jakiegos innego
gatunku, pozwala bowiem na bardzo efektywne hamowanie. Inne rozwiazanie to
kladki i sygnalizacja swietlna zatrzymujaca ruch na zyczenie pieszych...
Tylko, ze optymalnie byloby gdyby domyslnie bylo migajace zolte tak dla
samochodow jak i pieszych, bo przewaznie robi sie podwojne czerwone.
Sposobow jest cala masa, czesc mozna laczyc.

no wybrancy narodu, szybciutko zglaszac pomysl
pod obrady takich jak wy wybrancow i uszczesliwic
narod kolejnym "mondrym" pomyslem! a dziury w drogach
niech  czekaja do 2012... albo i dluzej.

A po co latac skoro na rownych ale z innych wzgledow zlych drogach czesciej
sie ludzie zabijaja? Zreszta zwroc uwage, ze po kazdym remoncie mnoza sie
przydrozne FR, przewezenia, wysepki... Slowem, jezdzi sie gorzej niz po
dziurach! Lepiej niech zajma sie na poczatek przebudowa sieci
najwazniejszych drog krajowych jednojezdniowych czyli obwodnicami i
separacja ruchu oraz jego rozsadna organizacja zamiast szumnymi
zapowiedziami budowy kilku km autostrad i kilu tysiecy FR.

Re: Przyczyny wypadkow



Grupy dyskusyjne