Czy tarcze moga byc nierowne i wymagac wymiany?
tak. U mnie pomoglo przetoczenie tarcz + nowe klocki. Objaw byl taki ze
pulsowal hamulec i przy odhamowywaniu np ze 130->80km/h kierownica drżała.
Po wymianie i przetoczeniu objawy ustapily.
--
Pozdr Scyzoryk
Corolla E11 1.6 P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550
3 |
Data: Lipiec 19 2007 05:55:24 |
Temat: Re: Pulsujacy pedal hamulca |
Autor: mm_k |
"Scyzoryk" wrote in message
Czy tarcze moga byc nierowne i wymagac wymiany?
tak. U mnie pomoglo przetoczenie tarcz + nowe klocki. Objaw byl taki ze
pulsowal hamulec i przy odhamowywaniu np ze 130->80km/h kierownica drżała.
Po wymianie i przetoczeniu objawy ustapily.
--
Pozdr Scyzoryk
Corolla E11 1.6 P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550
dziekuje za szybka odpowiedz. Chyba zamowie nowe tarcze, to powinno pomoc
pozdrawiam
Lukasz
4 |
Data: Lipiec 19 2007 17:33:23 | Temat: Re: Pulsujacy pedal hamulca | Autor: Scyzoryk |
dziekuje za szybka odpowiedz. Chyba zamowie nowe tarcze, to powinno pomoc
jesli tarcze masz jeszcze grube to szkoda kupowac nowe. Koszt toczenia ok
50zł a tarcze (nie wiem jaki masz samochod) min 100zł/szt.
--
Pozdr Scyzoryk
Corolla E11 1.6 P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550
5 |
Data: Lipiec 19 2007 07:35:47 | Temat: Re: Pulsujacy pedal hamulca | Autor: MarcinJM |
mm_k pisze:
i do tego drzenie kierownicy podczas hamowania. Sprawdzilem tarcze i sa gladkie, grubosc ok, klocki zuzyte do polowy, nigdy nie wymieniane. VW Golf IV z 140 tys km przebiegu.
Czy tarcze moga byc nierowne i wymagac wymiany?
Mam sasiada inzyniera-slusarza. Twierdzi on, ze takie zachowanie tarcz wynika z braku, lub z niedostatecznego "odpuszczenia", czy tez "wygrzania" przed obrobka skrawaniem. Chodzi o usuniecie naprezen powstajacych w materiale przy odlewaniu.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm
6 |
Data: Lipiec 19 2007 08:26:11 | Temat: Re: Pulsujacy pedal hamulca | Autor: Agent |
Mam sasiada inzyniera-slusarza. Twierdzi on, ze takie zachowanie tarcz wynika z braku, lub z niedostatecznego "odpuszczenia", czy tez "wygrzania" przed obrobka skrawaniem. Chodzi o usuniecie naprezen powstajacych w materiale przy odlewaniu.
Przyczyn to może byc wiele. Jak ostro jedziesz i zagrzejesz tarcze to potrafi± się zrobić fioletowe i jak potem wjedziesz w kałużę to masz niezł± różnicę temp. i mog± się krzywić.
7 |
Data: Lipiec 19 2007 10:37:11 | Temat: Re: Pulsujacy pedal hamulca | Autor: Fenio |
Agent wrote:
Przyczyn to może byc wiele. Jak ostro jedziesz i zagrzejesz tarcze to
potrafi± się zrobić fioletowe i jak potem wjedziesz w kałużę to masz
niezł± różnicę temp. i mog± się krzywić.
Nie potrzeba do tego kałuży. Wystarczy mocno nagrzać tarcze i trzymać zaci¶nięty na niej hamulcec.
--
Pozdrawiam
Fenio
8 |
Data: Lipiec 19 2007 09:26:52 | Temat: Re: Pulsujacy pedal hamulca | Autor: Yes |
mm_k pisze:
i do tego drzenie kierownicy podczas hamowania. Sprawdzilem tarcze i sa gladkie, grubosc ok, klocki zuzyte do polowy, nigdy nie wymieniane. VW Golf IV z 140 tys km przebiegu.
Czy tarcze moga byc nierowne i wymagac wymiany?
dziekuje
Lukasz
Miałem identyczne oba objawy. Bicie na hamulcu wynikało z zapieczonego tylnego cylinderka hamulca a bicie na kierownicy to wynik krzywej tarczy na przodzie. tarczze z przodu były nowiutkie ale jedna krzywa - stoczenie rozwi±zało problem. Z tyłu wymienił mi cylinderek oraz przy okazji ze względu na duże zużycie zmieniłem tarcze i klocki.
I jest teraz już ok (oprócz zbytniego jeszcze zapowietrzenia - z czym do niego wrócę :) )
pozdrawiam
tr
9 |
Data: Lipiec 19 2007 09:58:56 | Temat: Re: Pulsujacy pedal hamulca | Autor: Tomasz Pyra |
mm_k pisze:
i do tego drzenie kierownicy podczas hamowania. Sprawdzilem tarcze i sa gladkie, grubosc ok, klocki zuzyte do polowy, nigdy nie wymieniane. VW Golf IV z 140 tys km przebiegu.
Czy tarcze moga byc nierowne i wymagac wymiany?
Z tego co widzę w sygnaturce to posiadasz Corollę E11.
Jeżeli to są oryginalne tarcze to TTTM - po nagrzaniu zaczynają bić.
Ponoć w niektórych krajach nawet wzywano z tego powodu kierowców do wymiany tarcz w ramach akcji serwisowej.
A rozwiązanie jest proste - tarcze należy wymienić na nowe.
--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++
10 |
Data: Lipiec 19 2007 10:40:16 | Temat: Re: Pulsujacy pedal hamulca | Autor: J.F. |
On Thu, 19 Jul 2007 09:58:56 +0200, Tomasz Pyra wrote:
mm_k pisze:
i do tego drzenie kierownicy podczas hamowania. Sprawdzilem tarcze i sa
gladkie, grubosc ok, klocki zuzyte do polowy, nigdy nie wymieniane. VW Golf
IV z 140 tys km przebiegu.
Czy tarcze moga byc nierowne i wymagac wymiany?
Z tego co widzę w sygnaturce to posiadasz Corollę E11.
Eee - a nie Golfa IV z ABS ?
J.
11 |
Data: Lipiec 19 2007 10:50:50 | Temat: Re: Pulsujacy pedal hamulca | Autor: Tomasz Pyra |
J.F. pisze:
Z tego co widzę w sygnaturce to posiadasz Corollę E11.
Eee - a nie Golfa IV z ABS ?
Ehem... Spojrzałem przez pomyłkę w sygnaturkę Scyzoryka której mm_k nie wyci±ł.
--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++
12 |
Data: Lipiec 22 2007 12:13:41 | Temat: Re: Pulsujacy pedal hamulca | Autor: Scyzoryk |
Ehem... Spojrzałem przez pomyłkę w sygnaturkę Scyzoryka której mm_k nie
wyci±ł.
ja juz swoje przetaczalem :) przy wymianie klockow Tez mialy lekkie bicie
--
Pozdr Scyzoryk
Corolla E11 1.6 P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550
13 |
Data: Lipiec 23 2007 10:18:47 | Temat: Re: Pulsujacy pedal hamulca | Autor: Tomasz Pyra |
Scyzoryk pisze:
Ehem... Spojrzałem przez pomyłkę w sygnaturkę Scyzoryka której mm_k nie
wyci±ł.
ja juz swoje przetaczalem :) przy wymianie klockow Tez mialy lekkie bicie
U mnie raczej przetaczanie nic nie da, bo na zimno są prościutkie, a dopiero jak się podgrzeją to zaczynają bić.
--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++
14 |
Data: Lipiec 23 2007 14:19:59 | Temat: Re: Pulsujacy pedal hamulca | Autor: Adam Płaszczyca |
On Mon, 23 Jul 2007 10:18:47 +0200, Tomasz Pyra
wrote:
U mnie raczej przetaczanie nic nie da, bo na zimno s± pro¶ciutkie, a
dopiero jak się podgrzej± to zaczynaj± bić.
Wbrew pozorom da. Na zimno odkształcenia sa jedyni emniejsze,
podgrzanie zwiększa wyboczenia.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
15 |
Data: Lipiec 19 2007 10:20:40 | Temat: Re: Pulsujacy pedal hamulca | Autor: Robert J. |
...Sprawdzilem tarcze i sa
gladkie
A w jaki sposób to sprawdziłe¶?
16 |
Data: Lipiec 19 2007 11:14:35 | Temat: Re: Pulsujacy pedal hamulca | Autor: Hektor |
Użytkownik "mm_k" napisał
i do tego drzenie kierownicy podczas hamowania. Sprawdzilem tarcze i sa gladkie, grubosc ok, klocki zuzyte do polowy, nigdy nie wymieniane. VW Golf IV z 140 tys km przebiegu.
Czy tarcze moga byc nierowne i wymagac wymiany?
Sprawdz gumy na wahaczach i koncówki drazków. Takie objawy to nie zawsze wylacznie tarcze.
Zbigniew Kordan
| | | | | | | | | | | | | |