Grupy dyskusyjne   »   Pulsujacy pedal hamulca

Pulsujacy pedal hamulca



1 Data: Lipiec 19 2007 02:55:10
Temat: Pulsujacy pedal hamulca
Autor: mm_k 

 i do tego drzenie kierownicy podczas hamowania. Sprawdzilem tarcze i sa
gladkie, grubosc ok, klocki zuzyte do polowy, nigdy nie wymieniane. VW Golf
IV z 140 tys km przebiegu.
  Czy tarcze moga byc nierowne i wymagac wymiany?

dziekuje
Lukasz



2 Data: Lipiec 19 2007 07:07:59
Temat: Re: Pulsujacy pedal hamulca
Autor: Scyzoryk 


 Czy tarcze moga byc nierowne i wymagac wymiany?

tak. U mnie pomoglo przetoczenie tarcz + nowe klocki. Objaw byl taki ze
pulsowal hamulec i przy odhamowywaniu np ze 130->80km/h kierownica drżała.
Po wymianie i przetoczeniu objawy ustapily.


--
Pozdr Scyzoryk

Corolla E11 1.6  P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550

3 Data: Lipiec 19 2007 05:55:24
Temat: Re: Pulsujacy pedal hamulca
Autor: mm_k 


"Scyzoryk"  wrote in message


 Czy tarcze moga byc nierowne i wymagac wymiany?

tak. U mnie pomoglo przetoczenie tarcz + nowe klocki. Objaw byl taki ze
pulsowal hamulec i przy odhamowywaniu np ze 130->80km/h kierownica drżała.
Po wymianie i przetoczeniu objawy ustapily.


--
Pozdr Scyzoryk

Corolla E11 1.6  P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550


dziekuje za szybka odpowiedz. Chyba zamowie nowe tarcze, to powinno pomoc

pozdrawiam
Lukasz

4 Data: Lipiec 19 2007 17:33:23
Temat: Re: Pulsujacy pedal hamulca
Autor: Scyzoryk 


dziekuje za szybka odpowiedz. Chyba zamowie nowe tarcze, to powinno pomoc

jesli tarcze masz jeszcze grube to szkoda kupowac nowe. Koszt toczenia ok
50zł a tarcze (nie wiem jaki masz samochod) min 100zł/szt.


--
Pozdr Scyzoryk

Corolla E11 1.6  P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550

5 Data: Lipiec 19 2007 07:35:47
Temat: Re: Pulsujacy pedal hamulca
Autor: MarcinJM 

mm_k pisze:

 i do tego drzenie kierownicy podczas hamowania. Sprawdzilem tarcze i sa gladkie, grubosc ok, klocki zuzyte do polowy, nigdy nie wymieniane. VW Golf IV z 140 tys km przebiegu.
  Czy tarcze moga byc nierowne i wymagac wymiany?

Mam sasiada inzyniera-slusarza. Twierdzi on, ze takie zachowanie tarcz wynika z braku, lub z niedostatecznego "odpuszczenia", czy tez "wygrzania" przed obrobka skrawaniem. Chodzi o usuniecie naprezen powstajacych w materiale przy odlewaniu.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

6 Data: Lipiec 19 2007 08:26:11
Temat: Re: Pulsujacy pedal hamulca
Autor: Agent 




Mam sasiada inzyniera-slusarza. Twierdzi on, ze takie zachowanie tarcz wynika z braku, lub z niedostatecznego "odpuszczenia", czy tez "wygrzania" przed obrobka skrawaniem. Chodzi o usuniecie naprezen powstajacych w materiale przy odlewaniu.

Przyczyn to może byc wiele. Jak ostro jedziesz i zagrzejesz tarcze to potrafi± się zrobić fioletowe i jak potem wjedziesz w kałużę to masz niezł± różnicę temp. i mog± się krzywić.

7 Data: Lipiec 19 2007 10:37:11
Temat: Re: Pulsujacy pedal hamulca
Autor: Fenio 

Agent wrote:

Przyczyn to może byc wiele. Jak ostro jedziesz i zagrzejesz tarcze to
potrafi± się zrobić fioletowe i jak potem wjedziesz w kałużę to masz
niezł± różnicę temp. i mog± się krzywić.

Nie potrzeba do tego kałuży. Wystarczy mocno nagrzać tarcze i trzymać zaci¶nięty na niej hamulcec.


--
Pozdrawiam
Fenio

8 Data: Lipiec 19 2007 09:26:52
Temat: Re: Pulsujacy pedal hamulca
Autor: Yes 

mm_k pisze:

 i do tego drzenie kierownicy podczas hamowania. Sprawdzilem tarcze i sa gladkie, grubosc ok, klocki zuzyte do polowy, nigdy nie wymieniane. VW Golf IV z 140 tys km przebiegu.
  Czy tarcze moga byc nierowne i wymagac wymiany?

dziekuje
Lukasz
Miałem identyczne oba objawy. Bicie na hamulcu wynikało z zapieczonego tylnego cylinderka hamulca a bicie na kierownicy to wynik krzywej tarczy na przodzie. tarczze z przodu były nowiutkie ale jedna krzywa - stoczenie rozwi±zało problem. Z tyłu wymienił mi cylinderek oraz przy okazji ze względu na duże zużycie zmieniłem tarcze i klocki.
I jest teraz już ok (oprócz zbytniego jeszcze zapowietrzenia - z czym do niego wrócę :) )

pozdrawiam

tr

9 Data: Lipiec 19 2007 09:58:56
Temat: Re: Pulsujacy pedal hamulca
Autor: Tomasz Pyra 

mm_k pisze:

 i do tego drzenie kierownicy podczas hamowania. Sprawdzilem tarcze i sa gladkie, grubosc ok, klocki zuzyte do polowy, nigdy nie wymieniane. VW Golf IV z 140 tys km przebiegu.
  Czy tarcze moga byc nierowne i wymagac wymiany?

Z tego co widzę w sygnaturce to posiadasz Corollę E11.
Jeżeli to są oryginalne tarcze to TTTM - po nagrzaniu zaczynają bić.
Ponoć w niektórych krajach nawet wzywano z tego powodu kierowców do wymiany tarcz w ramach akcji serwisowej.

A rozwiązanie jest proste - tarcze należy wymienić na nowe.


--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

10 Data: Lipiec 19 2007 10:40:16
Temat: Re: Pulsujacy pedal hamulca
Autor: J.F. 

On Thu, 19 Jul 2007 09:58:56 +0200,  Tomasz Pyra wrote:

mm_k pisze:
 i do tego drzenie kierownicy podczas hamowania. Sprawdzilem tarcze i sa
gladkie, grubosc ok, klocki zuzyte do polowy, nigdy nie wymieniane. VW Golf
IV z 140 tys km przebiegu.
  Czy tarcze moga byc nierowne i wymagac wymiany?

Z tego co widzę w sygnaturce to posiadasz Corollę E11.

Eee - a nie Golfa IV z ABS ?


J.

11 Data: Lipiec 19 2007 10:50:50
Temat: Re: Pulsujacy pedal hamulca
Autor: Tomasz Pyra 

J.F. pisze:

Z tego co widzę w sygnaturce to posiadasz Corollę E11.

Eee - a nie Golfa IV z ABS ?

Ehem... Spojrzałem przez pomyłkę w sygnaturkę Scyzoryka której mm_k nie wyci±ł.


--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

12 Data: Lipiec 22 2007 12:13:41
Temat: Re: Pulsujacy pedal hamulca
Autor: Scyzoryk 


Ehem... Spojrzałem przez pomyłkę w sygnaturkę Scyzoryka której mm_k nie
wyci±ł.

ja juz swoje przetaczalem :) przy wymianie klockow Tez mialy lekkie bicie


--
Pozdr Scyzoryk

Corolla E11 1.6  P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550

13 Data: Lipiec 23 2007 10:18:47
Temat: Re: Pulsujacy pedal hamulca
Autor: Tomasz Pyra 

Scyzoryk pisze:

Ehem... Spojrzałem przez pomyłkę w sygnaturkę Scyzoryka której mm_k nie
wyci±ł.

ja juz swoje przetaczalem :) przy wymianie klockow Tez mialy lekkie bicie

U mnie raczej przetaczanie nic nie da, bo na zimno są prościutkie, a dopiero jak się podgrzeją to zaczynają bić.


--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

14 Data: Lipiec 23 2007 14:19:59
Temat: Re: Pulsujacy pedal hamulca
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 23 Jul 2007 10:18:47 +0200, Tomasz Pyra
 wrote:

U mnie raczej przetaczanie nic nie da, bo na zimno s± pro¶ciutkie, a
dopiero jak się podgrzej± to zaczynaj± bić.

Wbrew pozorom da. Na zimno odkształcenia sa jedyni emniejsze,
podgrzanie zwiększa wyboczenia.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

15 Data: Lipiec 19 2007 10:20:40
Temat: Re: Pulsujacy pedal hamulca
Autor: Robert J. 

...Sprawdzilem tarcze i sa
gladkie

A w jaki sposób to sprawdziłe¶?

16 Data: Lipiec 19 2007 11:14:35
Temat: Re: Pulsujacy pedal hamulca
Autor: Hektor 

Użytkownik "mm_k"  napisał

i do tego drzenie kierownicy podczas hamowania. Sprawdzilem tarcze i sa gladkie, grubosc ok, klocki zuzyte do polowy, nigdy nie wymieniane. VW Golf IV z 140 tys km przebiegu.
 Czy tarcze moga byc nierowne i wymagac wymiany?

Sprawdz gumy na wahaczach i koncówki drazków. Takie objawy to nie zawsze wylacznie tarcze.

Zbigniew Kordan

Re: Pulsujacy pedal hamulca



Grupy dyskusyjne