W dniu 2012-03-22 09:16, Irek N. pisze:
Powiedzcie mi proszę, jaką opinię mają oba silniki?
1,9 jtd to fajny silnik, w miarę dobrze ciągnie, trochę za bardzo lubi obroty, bo najlepszą dynamikę ma między 3 a 4,5 tys. Paliwa bierze średnio dużo - nie jest jakoś nadmiernie łakomy.
Co do wad to tyle: po 60 tys. padło koło dwumasowe - koszt 4 tys.
W czasie większych mrozów problemy z zapalaniem mimo dolewania dodatku i unikania paliwa z podejrzanych stacji. Ponadto pojawiają się komunikaty typu "awaria systemu kontroli silnika" ASO je kasuje i twierdzi, że ten typ tak ma (koszt 80 zł).
Silnika 1,4 nie miałem, ale miał kolega. Nie jest to jakiś gigant dynamiki, ale dawał radę. Nie psuł się też z tego , co wiem wcale.
Podsumowując: jak nie musisz, to nie bierz jtd.
Jacek
3 |
Data: Marzec 22 2012 13:38:34 |
Temat: Re: Punto 2002 z silnikiem 1.4 czy 1.9JTD |
Autor: Jacek |
W dniu 2012-03-22 09:45, Jacek pisze:
Silnika 1,4 nie miałem, ale miał kolega. Nie jest to jakiś gigant
dynamiki, ale dawał radę. Nie psuł się też z tego , co wiem wcale.
Podsumowując: jak nie musisz, to nie bierz jtd.
Małe sprostowanie: kolegia miał 1,2 8V
Jacek
4 |
Data: Marzec 22 2012 23:49:38 | Temat: Re: Punto 2002 z silnikiem 1.4 czy 1.9JTD | Autor: ojciec |
W dniu 2012-03-22 09:45, Jacek pisze:
W dniu 2012-03-22 09:16, Irek N. pisze:
Powiedzcie mi proszę, jaką opinię mają oba silniki?
1,9 jtd to fajny silnik, w miarę dobrze ciągnie, trochę za bardzo lubi
obroty, bo najlepszą dynamikę ma między 3 a 4,5 tys. Paliwa bierze
średnio dużo - nie jest jakoś nadmiernie łakomy.
Co do wad to tyle: po 60 tys. padło koło dwumasowe - koszt 4 tys.
W czasie większych mrozów problemy z zapalaniem mimo dolewania dodatku i
unikania paliwa z podejrzanych stacji. Ponadto pojawiają się komunikaty
typu "awaria systemu kontroli silnika" ASO je kasuje i twierdzi, że ten
typ tak ma (koszt 80 zł).
Silnika 1,4 nie miałem, ale miał kolega. Nie jest to jakiś gigant
dynamiki, ale dawał radę. Nie psuł się też z tego , co wiem wcale.
Podsumowując: jak nie musisz, to nie bierz jtd.
Jacek
Skoro tak ma, to za co kasowanie?
5 |
Data: Marzec 23 2012 19:07:06 | Temat: Re: Punto 2002 z silnikiem 1.4 czy 1.9JTD | Autor: Jacek |
W dniu 2012-03-22 23:49, ojciec pisze:
Skoro tak ma, to za co kasowanie?
"Ten typ tak ma" to słowa gościa z warsztatu.
Facet od faktur ma do wyboru: A na gwarancji robimy bezpłatnie
B po gwarancji robimy odpłatnie.
Ja mam już opcję B.
Jacek
6 |
Data: Marzec 24 2012 00:51:18 | Temat: Re: Punto 2002 z silnikiem 1.4 czy 1.9JTD | Autor: yabba |
Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości
W dniu 2012-03-22 23:49, ojciec pisze:
Skoro tak ma, to za co kasowanie?
"Ten typ tak ma" to słowa gościa z warsztatu.
Wykrętna odpowiedź numer 4.
Facet od faktur ma do wyboru: A na gwarancji robimy bezpłatnie
B po gwarancji robimy odpłatnie.
Ja mam już opcję B.
Jeśli to ten sam silnik co w Stilo, to masz coś w nim ewidentnie skopane.
Zmień warsztat na jakiś bardziej kumaty.
--
Pozdrawiam,
yabba
7 |
Data: Marzec 24 2012 07:37:14 | Temat: Re: Punto 2002 z silnikiem 1.4 czy 1.9JTD | Autor: Jacek |
W dniu 2012-03-24 00:51, yabba pisze:
Jeśli to ten sam silnik co w Stilo, to masz coś w nim ewidentnie skopane.
Zmień warsztat na jakiś bardziej kumaty.
Nic nie mam "skopane" w silniku, tylko italiańska elektronika się pi....i zwłaszcza na mrozie.
W Stilo i tak miałem więcej komunikatów, bo namiętnie pokazywał np. atlernator fail, albo cooler temp. exceed a raz na rok wyłączał działanie wspomagania kierownicy.
W Doblo te komunikaty zdarzają się TYLKO w niskich temperaturach, a ich repertuar ogranicza się tylko do dwóch :
awaria ABS, uszk. systemu kontroli silnika,
wspomaganie mam na szczęście hydrauliczne.
Jacek
8 |
Data: Marzec 24 2012 23:36:02 | Temat: Re: Punto 2002 z silnikiem 1.4 czy 1.9JTD | Autor: yabba |
Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości
W dniu 2012-03-24 00:51, yabba pisze:
Jeśli to ten sam silnik co w Stilo, to masz coś w nim ewidentnie skopane.
Zmień warsztat na jakiś bardziej kumaty.
Nic nie mam "skopane" w silniku, tylko italiańska elektronika się pi....i zwłaszcza na mrozie.
W Stilo i tak miałem więcej komunikatów, bo namiętnie pokazywał np. atlernator fail, albo cooler temp. exceed a raz na rok wyłączał działanie wspomagania kierownicy.
W Doblo te komunikaty zdarzają się TYLKO w niskich temperaturach, a ich repertuar ogranicza się tylko do dwóch :
awaria ABS, uszk. systemu kontroli silnika,
wspomaganie mam na szczęście hydrauliczne.
Od prawie 6 lat jeżdżę Stilo i wyświetlił mi tylko informację o spalonej żarówce i konieczności sprawdzenia świec żarowych.
Mam nadzieję, że nie zacznie mi robić problemów z elektroniką.
--
Pozdrawiam,
yabba
9 |
Data: Marzec 22 2012 09:41:18 | Temat: Re: Punto 2002 z silnikiem 1.4 czy 1.9JTD | Autor: Irek N. |
Sorryyyy...
Silnik 1.2 benzynowy.
Nie wiem dlaczego napisałem 1.4.
__
Irek.N.
10 |
Data: Marzec 22 2012 03:31:06 | Temat: Re: Punto 2002 z silnikiem 1.4 czy 1.9JTD | Autor: Marcin Kiciński |
W dniu czwartek, 22 marca 2012, 09:41:18 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:
Silnik 1.2 benzynowy.
8V: trwały, tani w utrzymaniu, mało pali ale ma tylko 60KM, co wystarczy do bardzo spokojnej jazdy, nadaje się do gazu.
16V: 80KM, idealny do tego auta, zużycie paliwa niewiele większe jak w 8V, nie wiem jak z awaryjnością.
Pozdrawiam
MK
11 |
Data: Marzec 22 2012 11:47:24 | Temat: Re: Punto 2002 z silnikiem 1.4 czy 1.9JTD | Autor: Maciej M. |
On 2012-03-22 11:31, Marcin KiciĹski wrote:
Silnik 1.2 benzynowy.
8V: trwały, tani w utrzymaniu, mało pali ale ma tylko 60KM, co wystarczy do bardzo spokojnej jazdy, nadaje siÄ do gazu.
16V: 80KM, idealny do tego auta, zużycie paliwa niewiele wiÄksze jak w 8V, nie wiem jak z awaryjnoĹciÄ
.
Potwierdzam, silnik Ĺwietny ale ma problemy z uszczelkÄ
pod głowicÄ
. Jak pójdzie (mi poszła), to szansa na jeden szlif a potem wymiana głowicy...
--
MM
| | | | | | | | |