Pytanie o styl jazdy
1 | Data: Luty 06 2007 12:52:30 |
Temat: Pytanie o styl jazdy | |
Autor: mirmił | Witam, 2 |
Data: Luty 06 2007 12:55:03 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Cyprian Prochot |
no 10 kmh to nie jest predkosc nadswietlna. spokojnie mozesz nie tykajac sprzegla i operujac tylko gazem powolutku toczyc sie w korku na 1. -- pozdrawiam Cyprian Prochot CKMK - white Brava 1.6 16V LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700 3 |
Data: Luty 06 2007 13:33:54 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 6 Feb 2007 12:55:03 +0100, "Cyprian Prochot" no 10 kmh to nie jest predkosc nadswietlna. spokojnie mozesz nie tykajac Starym autem tak. 'nowoczesnym' już nie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 4 |
Data: Luty 06 2007 13:37:59 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Cyprian Prochot |
akurat Fiat jest tutaj troszke zlym przykladem. wiem ze pijesz do swojej firmowej Pandy, ale powiedzmy ze nie jest to wystarczajaca proba statystyczna do uogolniania na wszystkie pojazdy ;) -- pozdrawiam Cyprian Prochot CKMK - white Brava 1.6 16V LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700 5 |
Data: Luty 06 2007 13:49:52 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 6 Feb 2007 13:37:59 +0100, "Cyprian Prochot" akurat Fiat jest tutaj troszke zlym przykladem. wiem ze pijesz do swojej OK, dodajmy Twoje prywatne okluski prawieczterogarowe :P -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 6 |
Data: Luty 06 2007 13:37:37 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Bartosz Augustyniak | Adam Płaszczyca wrote: On Tue, 6 Feb 2007 12:55:03 +0100, "Cyprian Prochot" A co to jest "nowoczesne" i dlaczego nie można ? Pytam bo sam czesto jadę na I czy II bez operowania gazem czyli przy obrotach na poziomie 900-1000 -- Z powazaniem Bartosz Augustyniak, Lódz C5 2.0 HDi 110 KM '03 149 kkm C5 2.0 HDi 110 KM '01 149 kkm Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna 7 |
Data: Luty 06 2007 14:01:19 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 6 Feb 2007 13:37:37 +0100, "Bartosz Augustyniak" Starym autem tak. 'nowoczesnym' już nie. Takim, w którym już jest wtryska wielopunktowy, za to księgowi wymusili taniość. Jak na razie przyłapałem fiaty na tym, że nie można lekko nacisnąć gazu. Znaczy - można, tylko albo nic to nei da, albo zaczynasz przyśpieszać. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 8 |
Data: Luty 06 2007 14:07:16 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: blackbird | Takim, w którym już jest wtryska wielopunktowy, za to księgowi To klasyczna reakcja samochodu z elektroniczna przepustnica (W Pandzie jest?). Dziala to zle i koniec, zgadzam sie w 100%. 9 |
Data: Luty 06 2007 14:50:51 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 6 Feb 2007 14:07:16 +0100, "blackbird" To klasyczna reakcja samochodu z elektroniczna przepustnica (W Pandzie Nie, zwykła na linkę. Ale sterownik chyba ma za małą rozdzielczość. Czuć to przy przyśpieszaniu, kiedy wraz z rosnącymi obrotami silnika przyśpieszenie rośnie 'schodkowo'. tak, jakby co chwilę sterownik przeskakiwał na inną charakterystykę/dawkę paliwa. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 10 |
Data: Luty 06 2007 15:19:13 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Tomasz Pyra | Adam Płaszczyca napisał(a): Nie, zwykła na linkę. Ale sterownik chyba ma za małą rozdzielczość. Heheh :) Jak w trolejbusie ze sterowaniem stycznikowo-oporowym ;) 11 |
Data: Luty 06 2007 22:49:42 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 06 Feb 2007 15:19:13 +0100, Tomasz Pyra
No prawie tak samo ;) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 12 |
Data: Luty 06 2007 23:38:32 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: J.F. | On Tue, 06 Feb 2007 14:50:51 +0100, Adam Płaszczyca wrote: Nie, zwykła na linkę. Ale sterownik chyba ma za małą rozdzielczość. tylko czy sterownik ma tu cos do gadania ? BO co - dawkuje za duzo paliwa ? Nie uwierze. Otwiera obieg powietrza wolnych obrotow na maksa ? J. 13 |
Data: Luty 07 2007 09:36:07 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 06 Feb 2007 23:38:32 +0100, J.F. Czuć to przy przyśpieszaniu, kiedy wraz z rosnącymi obrotami silnika No cóż, technika cyfrowa, więc czas otwarcia wtryskiwaczy benzyny jest kwantowany. Jesli sterownik ma, załóżmy, 6 bitowy licznik czasu otwarcia, to może otworzyć wtryskiwacz na czas z dokładnością 1/64 czasu maksymalnego. Taka dokładność może być niewystarczająca. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 14 |
Data: Luty 07 2007 09:53:40 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: DoQ |
No cóż, technika cyfrowa, więc czas otwarcia wtryskiwaczy benzyny jest Ale ABS w Pandzie chwalisz - to przeciez elektronika :P -- Pozdrawiam Paweł Chrysler Stratus http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/ 15 |
Data: Luty 07 2007 12:31:32 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 7 Feb 2007 09:53:40 +0100, "DoQ" wrote: No cóż, technika cyfrowa, więc czas otwarcia wtryskiwaczy benzyny jest Chwalę działanie ABS-u, to, czy działą elektronika, czy co innego jest mi obojętne. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 16 |
Data: Luty 07 2007 12:36:08 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: DoQ | Użytkownik "Adam Płaszczyca" napisał w Ale ABS w Pandzie chwalisz - to przeciez elektronika :PChwalę działanie ABS-u, to, czy działą elektronika, czy co innego jest Ale wtrysk juz dobrze dzialac nie moze "bo elektronika" ? ;-) -- Pozdrawiam Paweł Chrysler Stratus http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/ 17 |
Data: Luty 07 2007 13:36:51 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 7 Feb 2007 12:36:08 +0100, "DoQ" wrote: Ale ABS w Pandzie chwalisz - to przeciez elektronika :PChwalę działanie ABS-u, to, czy działą elektronika, czy co innego jest Nie, bo kiepska elektronika. Niestety, od jakiegoś czasu auta się projektuje na tanio, nie na dobrze. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 18 |
Data: Luty 06 2007 14:08:37 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Grzechu | Adam Płaszczyca napisał: Jak na razie przyłapałem fiaty na tym, że nie można lekko nacisnąć I klapki od wlewu paliwa mają ciągle otwarte ;) -- Pozdrawiam Grzechu -=VW Golf II 1.8GT=- http://forum.vwgolf.pl 19 |
Data: Luty 06 2007 14:51:07 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 6 Feb 2007 14:08:37 +0100, "Grzechu"
A to też ;) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 20 |
Data: Luty 06 2007 14:11:38 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Bartosz Augustyniak | Adam Płaszczyca wrote: On Tue, 6 Feb 2007 13:37:37 +0100, "Bartosz Augustyniak"A ja w klekocie HDi jaki mam ? poza tym że wysokociśnieniowy i bezpośredni :) (Tak ktoś kiedyś rozwijał ten skrót) Jak na razie przyłapałem fiaty na tym, że nie można lekko nacisnąćNo to głupio. A na jałowym reaguje na pedał gazu? albo zaczynaszNo chyba o to chodzi żeby po wciśnieciu gazu przyśpieszyć ? -- Z powazaniem Bartosz Augustyniak, Lódz C5 2.0 HDi 110 KM '03 149 kkm C5 2.0 HDi 110 KM '01 149 kkm Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna 21 |
Data: Luty 06 2007 14:51:49 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 6 Feb 2007 14:11:38 +0100, "Bartosz Augustyniak" Jak na razie przyłapałem fiaty na tym, że nie można lekko nacisnąćNo to głupio. A na jałowym reaguje na pedał gazu? Reaguje, ale też topornie. albo zaczynaszNo chyba o to chodzi żeby po wciśnieciu gazu przyśpieszyć ? Chodzi o to, żeby można było precyzyjnie dodać gazu, a nei binarnie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 22 |
Data: Luty 06 2007 15:31:44 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: DoQ | Użytkownik "Adam Płaszczyca" napisał w No chyba o to chodzi żeby po wciśnieciu gazu przyśpieszyć ?Chodzi o to, żeby można było precyzyjnie dodać gazu, a nei binarnie. Nie o to czasem chodzi? "Fuel-flow control software in the PCM (powertrain control module) helps minimize driveline shock and resulting oscillation that follows a rapid change in throttle opening. The control procedure works together with driveline refinement to minimize the effects of deflection and free play. The fuel injection control software in the PCM also is calibrated to work with the returnless fuel system. The PCM calculates a compensation factor that adjusts the injection pulse duration for variations in pressure differential between the fuel supply system and the intake manifold." -- Pozdrawiam Paweł Chrysler Stratus http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/ 23 |
Data: Luty 06 2007 22:57:08 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 6 Feb 2007 15:31:44 +0100, "DoQ" wrote: Może. Efekt końcowy jest do dupy.Chodzi o to, żeby można było precyzyjnie dodać gazu, a nei binarnie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 24 |
Data: Luty 07 2007 08:28:14 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: DoQ | Użytkownik "Adam Płaszczyca" napisał w On Tue, 6 Feb 2007 15:31:44 +0100, "DoQ" wrote: Dlaczego tak twierdzisz? U mnie akurat bdb to dziala, czesto tocze sie na I czy II i dodaje gazu (np. w korkach). To akurat cytat z opisu mojego silnika, za to mitsu byl bardziej narowisty (mimo ze jeden i drugi na mechanicznej przepustnicy). -- Pozdrawiam Paweł Chrysler Stratus http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/ 25 |
Data: Luty 07 2007 12:32:24 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 7 Feb 2007 08:28:14 +0100, "DoQ" wrote: Może. Efekt końcowy jest do dupy.Chodzi o to, żeby można było precyzyjnie dodać gazu, a nei binarnie.Nie o to czasem chodzi? No może u Ciebie działą, u mnie nie. Naciskasz pedał powolutku, zero reakci, a w pewnym momencie autko zaczyna mocno przyśpieszać i wchodzi w oscylacje. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 26 |
Data: Luty 07 2007 12:40:32 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: DoQ | Użytkownik "Adam Płaszczyca" napisał w No może u Ciebie działą, u mnie nie. Naciskasz pedał powolutku, zero To widocznie kwestia egzemplarza, nie zwalalbym tego na "elektronike" jako taka... -- Pozdrawiam Paweł Chrysler Stratus http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/ 27 |
Data: Luty 07 2007 13:37:43 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 7 Feb 2007 12:40:32 +0100, "DoQ" wrote: To widocznie kwestia egzemplarza, nie zwalalbym tego na "elektronike" jako Testowane w wielu egzemplarzach i innych modelach również. Do tej pory zawsze dziwiłem się, dlaczego właściciele nowych wózków nei potrafią jechać w korku inaczej, niż żabimi skokami, teraz już wiem. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 28 |
Data: Luty 07 2007 13:58:24 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: DoQ | Użytkownik "Adam Płaszczyca" napisał w Testowane w wielu egzemplarzach i innych modelach również. Do tej pory Ok, dzis sprawdze jeszcze raz :P -- Pozdrawiam Paweł Chrysler Stratus http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/ 29 |
Data: Luty 06 2007 15:39:58 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: DoQ | Użytkownik "Adam Płaszczyca" napisał w Jak na razie przyłapałem fiaty na tym, że nie można lekko nacisnąć btw: jezdzisz panda?:) -- Pozdrawiam Paweł Chrysler Stratus http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/ 30 |
Data: Luty 06 2007 16:26:19 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Cyprian Prochot |
tez nasunelo mi to usmiech na usta ;) zwlaszcza jak przejechalem sie tym konkretnym egzemplarzem ;) -- pozdrawiam Cyprian Prochot CKMK - white Brava 1.6 16V LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700 31 |
Data: Luty 06 2007 22:58:36 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 6 Feb 2007 15:39:58 +0100, "DoQ" wrote: Jak na razie przyłapałem fiaty na tym, że nie można lekko nacisnąć Za grzechy mnie bozia pokarała służbowym kurduplem. ma dwie dobrze rzeczy - abs i służbowe paliwo. Poza tym same wady. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 32 |
Data: Luty 07 2007 08:29:30 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: DoQ | Użytkownik "Adam Płaszczyca" napisał w btw: jezdzisz panda?:)Za grzechy mnie bozia pokarała służbowym kurduplem. ma dwie dobrze Oooo w morde LOOL :D - a masz jakies zdjecie jak siedzisz za kółkiem? :D -- Pozdrawiam Paweł Chrysler Stratus http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/ 33 |
Data: Luty 07 2007 12:32:37 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 7 Feb 2007 08:29:30 +0100, "DoQ" wrote: Za grzechy mnie bozia pokarała służbowym kurduplem. ma dwie dobrze Nie, klisza nie wytrzyma ;) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 34 |
Data: Luty 06 2007 13:55:29 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Tomasz Pyra | Adam Płaszczyca napisał(a): On Tue, 6 Feb 2007 12:55:03 +0100, "Cyprian Prochot" Jeździłem różnymi samochodami, włącznie z konstrukcjami dość nowoczesnymi i nigdzie nie spotkałem się z problemem który uniemożliwiałby toczenie się na jedynce. 35 |
Data: Luty 06 2007 14:03:09 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: blackbird | Jeździłem różnymi samochodami, włącznie z konstrukcjami dość nowoczesnymi W Astrze F 1.4 - w lecie, przegrzejesz silnik. Moze nie przy 10 km/h, ale juz przy 20-30 km/h uklad chlodzenia nie daje rady na pierwszym biegu pomimo wlaczonego wentylatora. 36 |
Data: Luty 06 2007 14:15:39 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Bartosz Augustyniak | blackbird wrote: Jeździłem różnymi samochodami, włącznie z konstrukcjami dość No wiesz ale 20-30 to już toczenie sie na II biegu raczej. Tak mi się wydaje ale moge sie mylić bo przemyślałem że od 10 lat zrobiłem max 1000km autem z silnikiem benzynowym i to w dwóch trasach. A tak bujam się klekotem to moge mieć inne spojżenie na predkosći minimalne dla danego biegu. -- Z powazaniem Bartosz Augustyniak, Lódz C5 2.0 HDi 110 KM '03 149 kkm C5 2.0 HDi 110 KM '01 149 kkm Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna 37 |
Data: Luty 06 2007 14:27:08 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: blackbird | No wiesz ale 20-30 to już toczenie sie na II biegu raczej. Tak mi się Jasne, ze na drugi bieg. Ale chyba nie powiesz mi, ze to normalne jesli samochod nie daje rady jechac na najnizszym biegu przez dluzszy czas przy okolo 3000 obrotow. Rezerwy mocy w tym samochodzie nie ma zadnej i az strach pomyslec jak spisywalby sie w gorzystej Hiszpani na waskich podjazdach, skoro uklad chlodzenia szwankuje przy niskich predkosciach. ale moge sie mylić bo przemyślałem że od 10 lat zrobiłem max 1000km autem W benzynie te predkosci minimalne beda nawet nizsze. Roznica polega na tym, ze klekot jak juz zacznie przyspieszac to jedzie, a benzyna jeszcze dlugo po przekroczeniu predkosci minimalnej nie bedzie jechala tak jak trzeba. 38 |
Data: Luty 06 2007 14:32:43 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Bartosz Augustyniak | blackbird wrote: Odkąd kupiłem słuchawkę do telefonu na BT to zmieniam biegi :)No wiesz ale 20-30 to już toczenie sie na II biegu raczej. Tak mi się Rezerwy mocy w tym samochodzie nie maA przy wysokich prędkościch masz wymuszony przepływ powietrza przez chłodnicę, ale faktycznei jak trzeba bedzie jechać pod górkę z 3000 rpm/min na II to może nie byc wesoło. Co 3 zakręty postój na chłodzenie :)
-- Z powazaniem Bartosz Augustyniak, Lódz C5 2.0 HDi 110 KM '03 149 kkm C5 2.0 HDi 110 KM '01 149 kkm Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna 39 |
Data: Luty 06 2007 14:53:18 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: blackbird | A przy wysokich prędkościch masz wymuszony przepływ powietrza przez Moze nie byloby tak zle, poza tym ze wskzazowka laduje w gornych rejonach czerwonego pola, absolutnie nic sie zlego nie dzieje. Zycia silnikowi pewnie to nie przedluzy, ale nic sie nie da z tym zrobic. 40 |
Data: Luty 06 2007 14:20:47 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Tomasz Pyra | blackbird napisał(a): W Astrze F 1.4 - w lecie, przegrzejesz silnik. Moze nie przy 10 km/h, ale juz przy 20-30 km/h uklad chlodzenia nie daje rady na pierwszym biegu pomimo wlaczonego wentylatora. Przy stałej prędkoci powyżej 20km/h to faktycznie lepiej włšczyć dwójkę. Ale dziwne że silnik się przegrzewa - widocznie kto czego nie policzył i dali za małš chłodnicę/wentylator. 41 |
Data: Luty 06 2007 12:57:49 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Gryngol | Zakręty pokonuje się "na biegu", bez wyciśniętego sprzęgła. Przynajmniej ja 42 |
Data: Luty 06 2007 13:00:30 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Bartosz Augustyniak | mirmił wrote: Witam,Nie katuj silnika 30km/h to w więksozści przypadków prędkosc na 2 niż na 3 sprzeglo, zmieniam na dwa i nie puszczajac sprzeglaZaczyan się uślig i nie wiesz co się dzieje, wpadasz w panikę. Przed wejsciem w zaket masz już dwójkę i puszczone sprzegło, w razie czego na wyjsciu lekko gaz i naprzód Gdy zakret sie konczy powoli puszczam sprzeglo iNie uważa że rozsądnym jest skęcanei z nie przygotowanym biegiem Jezdzilem z dwoma instruktorami i jeden mi mowil, ze zakretyMiał razcję Drugi mowil, ze 'oczywiscie na sprzegle'.Kto go uczył jeździć ? Jak dla mnieKiedyś bedziesz potrzebował zeby pociągnął i się zdziwisz No i co 10kkm jedziesz po nowe sprzęgło. Przy 4, piąte dostajesz gratis ? Gdy sie tocze tak 5km/h mam caly czas do polowyKto Ci to powiedział. Wrzucasz pierwszy bieg i operujesz gazem Ogolnie, mam wrazenie ze naduzywam sprzegla przy niskich predkosciach.Masz rację, nadużywasz Moja technika wynika z jazdy FWD, nie wiem jak to w RWD, czy też AWD -- Z powazaniem Bartosz Augustyniak, Lódz C5 2.0 HDi 110 KM '03 149 kkm C5 2.0 HDi 110 KM '01 149 kkm Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna 43 |
Data: Luty 06 2007 13:04:50 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: pejurek | Człowiek podpisany jako "Bartosz Augustyniak" napisał: mirmił wrote: jeli nie przyspiesza, a tym bardziej hamuje, to nic w tym złego. -- pozdrawiam 44 |
Data: Luty 06 2007 13:08:15 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Bartosz Augustyniak | pejurek wrote: Człowiek podpisany jako "Bartosz Augustyniak" napisał:Ale kiedy będzie musiał co zroć i jeste pewien że wrzuci wtedy 2. Ja nawet w swoich kelkotach nie lubię dwięku jak obroty spadajš poniżej 1400 ob, oczywicie poza toczeneim się na I czy II przy obrotach w okolicach 900-1000 -- Z powazaniem Bartosz Augustyniak, Lódz C5 2.0 HDi 110 KM '03 149 kkm C5 2.0 HDi 110 KM '01 149 kkm Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna 45 |
Data: Luty 06 2007 22:01:45 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Wlodek | Ja nawet w swoich kelkotach nie lubię dwięku jak obroty spadajš Z moich obserwacji wynika, ze np. w zestawieniu starego oplowskiego c20ne w vectrze A i oplowskiego 2.0 dth w vectrze B ten pierwszy duzo lepiej sie zachowuje przy niskich (<1500) (i nie tylko) obrotach - mozna nim jezdzic z mniejsza predkoscia na poszczegolnych biegach niz tym klekotem (ale role tu bedzie odgrywala rowniez roznica mas ~1200 vs ~1370). Klekot przy niskich obrotach nieprzyjemnie "buczy". W. 46 |
Data: Luty 07 2007 10:44:11 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: blackbird | rowniez roznica mas ~1200 vs ~1370). Klekot przy niskich Moze zuzyty? 47 |
Data: Luty 07 2007 20:38:25 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Wlodek | rowniez roznica mas ~1200 vs ~1370). Klekot przy niskich klekot '97 < 110 kkm (pewne) benz '94 203 kkm - tego to juz mooocno zuzylem a klekot do niego to jak nowka (zreszta moj jak mial 100 kkm tez byl w dobrym stanie :) ). W. 48 |
Data: Luty 06 2007 13:03:24 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: pejurek | Człowiek podpisany jako "mirmił" napisał: poza tym uczono mnie, ze jedynka sluzy tylko do ruszania :) chyba w maluchu :) -- pozdrawiam 49 |
Data: Luty 06 2007 13:33:34 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 06 Feb 2007 12:52:30 +0100, mirmił wrote: Jezdzilem z dwoma instruktorami i jeden mi mowil, ze zakrety pokonujemy Bosz... skąd ten drugi się wziął? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 50 |
Data: Luty 06 2007 23:42:20 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: J.F. | On Tue, 06 Feb 2007 13:33:34 +0100, Adam Płaszczyca wrote: On Tue, 06 Feb 2007 12:52:30 +0100, mirmił wrote: Z praktyki. Normalnej, nie sportowej. Da sie tak jezdzic, calkiem dobrze zreszta. J. 51 |
Data: Luty 06 2007 13:53:28 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Tomasz Pyra | mirmił napisał(a): Witam, Niby 30km/h to nieduża prędkość i teoretycznie taki zakręt można robić kręcąc nawet kierownicą za pomocą nóg, ale lepiej zawsze zakręty pokonywać tak jak należy żeby nabrać dobrych nawyków. A więc - przed zakrętem redukujesz w miarę potrzeby bieg to tego na którym będziesz z zakrętu wychodził, przed zakrętem po zmianie biegu zasprzęglasz (czyli puszczasz pedał sprzęgła) i przejeżdżasz zakręt operując gazem. Inna sprawa że IMO trzeci bieg to za wysoko jak na 30km/h. Jezdzilem z dwoma instruktorami i jeden mi mowil, ze zakrety pokonujemy z wlaczonym sprzeglem tak trzymajac gaz zeby ani nie zwalniac ani nie przyspieszac. Drugi mowil, ze 'oczywiscie na sprzegle'. Jak dla mnie druga metoda jest dla mnie wygodniejsza, bo nie czuje ze samochod sam 'ciagnie' a czesto musze sie zatrzymac tuz za zakretem zeby np. przepuscic pieszego. Jeżeli masz się zatrzymać to używasz do tego celu hamulca, a nie sprzęgła ;) Sprzęgło wciska się nie wcześniej niż hamulec. Wciskanie najpierw sprzęgła, a potem hamulca prowadzi do utrwalenia bardzo niebezpiecznego odruchu, który powoduje że w awaryjnej sytuacji również najpierw przeniesiesz nogę na sprzęgło, wysprzęglisz i dopiero zaczniesz hamować tracąc przy dużej prędkości cenne metry. A oduczenie się później złych nawyków to trudna sprawa dlatego trzeba wszystko robić poprawnie nawet przy małych prędkościach. 2. Poruszanie sie w korku: samochody jada 10km/h i czesto zwalniaja prawie do zatrzymania lub sie zatrzymuja. Wtedy jade sobie na dwojce i gdy trzeba spowolnic naciskam sprzeglo gdzies do polowy i lekko przyhamowuje. Gdy sie tocze tak 5km/h mam caly czas do polowy wcisniete sprzeglo i nie dodaje gazu. Gdybym je puscil wtedy pojechalbym za szybko. Z kolei na 1szym biegu obroty silnika sa za wysokie. (poza tym uczono mnie, ze jedynka sluzy tylko do ruszania :) Jeżdżąc na półsprzęgle niszczysz sprzęgło. Jeżeli potrzebujesz jechać powoli - jedź na pierwszym biegu (to nie prawda że jest tylko do ruszania - to stare dzieje z czasów niesynchronizowanej jedynki, no chyba że masz 126p, czy inny taki wynalazek). Ogolnie, mam wrazenie ze naduzywam sprzegla przy niskich predkosciach. Jak najbinarniej - wciska się je zawsze od razu i do końca. Przy puszczaniu sprzęgło przytrzymuje się tylko przez moment w pozycji pół sprzęgła - najkrócej jak tylko się da, jak samochód się ruszy puszcza się do końca. Po zdobyciu trochę wprawy robi się to automatycznie i rusza płynnie. 52 |
Data: Luty 06 2007 13:58:23 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: blackbird | 1. Skrecanie w strefie: jade sobie 30km/h na trojce, lekko przyhamowuje, Nie utrudniaj sobie jazdy... Jak jedziesz 30 km/h pomiedzy osiedlowymi skrzyzowaniami to jedz poprostu na dwojce, skrecaj na dwojce. Jak bedziesz sie musial zatrzymac - trudno, wtedy wysprzeglisz. Jezdzilem z dwoma instruktorami i jeden mi mowil, ze zakrety pokonujemy z Bez sensu, "przegazowke" zrobisz dopiero jak bedziesz zapinal bieg. Skrecajac zdejmij poprostu noge z gazu. Po raz kolejny - nie utrudniaj sobie jazdy i wykonuj tylko niezbedne czynnosci. Plynnoscia jazdy zupelnie sie nie przejmuj, to przyjdzie z czasem samo. Drugi mowil, ze 'oczywiscie na sprzegle'. Jak dla mnie druga metoda jest Na skrzyzowaniu noga z gazu, sprzegla tez nie dotykasz bez wyraznej potrzeby. Patrz gdzie jedziesz i przewiduj, na tym sie koncentruj a nie na mieszaniu wajchami i przyciskaniu sprzegla. Jak widzisz, ze bedziesz sie musial zatrzymac to dopiero wtedy wciskaj sprzeglo. I bardzo wazne, co zrobisz jak cos wyskoczy? Hamulec? Czy bedziesz szukal sprzegla? Wciskaj smialo hamulec, jak nie zdarzysz wysprzeglic i samochod zgasnie to przeciez nic sie nie stanie, a jak juz sie nauczysz jezdzic to pewnie bedzie Ci gasl czesciej niz teraz, bo generalnie przestaniesz o to dbac. 2. Poruszanie sie w korku: samochody jada 10km/h i czesto zwalniaja prawie Po raz kolejny... Po co sobie tak utrudniasz zycie? Uwierz mi, nic sie nie stanie jak bedzie toczyl sie na jedynce. Im mniej dodatkowych czynnosci wykonujesz tym jazda jest przyjemniejsza i bardziej plynna. Wrzucanie dwojki w takich warunkach przy 10 km/h jest dobre dla taksowkarzy. Dla mnie jest to niepotrzebne mieszanie biegami. Tocz sie na jedynce, jak zobaczysz ze kolumna aut sie oddala i zrobilo sie miejsce to dopiero wtedy rozpedzasz sie i wrzucasz 2. Gdybym je puscil wtedy pojechalbym za szybko. Z kolei na 1szym biegu Nie rozumie. Na pierwszym biegu spokojnie do 2500 mozesz jechac... Wrzucisz 2 to obroty spadna do 1500 i mozesz jeszcze 2x zmniejszyc predkosc. Jak jest naprawde ciasno to jedz na jedynce i czekaj az kolumna sie ruszy, nie masz przeciez obowiazku jechac nie dalej jak 1 metr od poprzedzajacego pojazdu. Ogolnie, mam wrazenie ze naduzywam sprzegla przy niskich predkosciach. IMHO: Im mniej czynnosci wykonujesz w jednym czasie tym lepiej je wykonasz. Ty niepotrzebnie utrudniasz sobie obsluge pojazdu. 53 |
Data: Luty 07 2007 00:11:06 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: mirmił | Dziekuje wszystkim za odpowiedzi. 54 |
Data: Luty 06 2007 22:02:44 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Pete |
2. O ile zrozumialem Bartosza korzystanie ze sprzegla na zakretach moze skonczyc sie poslizgiem. Dlaczego ? Bo tył auta jest odciążony, w związku z prędzej straci przyczepność i zacznie się obracać. Pokonując zakręt na lekkim gazie (nie mylić z upojeniem alkoholowym) dociążasz tył, przez co masz lepszą przyczepność. Pozdr. Pete PS: Zakładam, że przez "korzystanie ze sprzęgła" rozumiesz wciśnięcie go w podłogę, choć nie jest to prawidłowe rozumienie, IMO. 55 |
Data: Luty 07 2007 10:51:49 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: blackbird | Pokonując zakręt na lekkim gazie (nie mylić z upojeniem alkoholowym) Kiedy to w pierwszej kolejnosci wlasnie brakuje przyczepnosci przedniej osi. 56 |
Data: Luty 07 2007 10:59:00 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: J.F. | On Wed, 7 Feb 2007 10:51:49 +0100, blackbird wrote: Pokonując zakręt na lekkim gazie (nie mylić z upojeniem alkoholowym) Wezcie jeszcze pod uwage ze koledze nie chodzi o warunki szosowe, tylko o ostry zakret/skrzyzowanie w warunkach miejskich. J. 57 |
Data: Luty 07 2007 18:31:08 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: blackbird | Wezcie jeszcze pod uwage ze koledze nie chodzi o warunki szosowe, I wlasnie wtedy najczesciej zdarza sie, ze samochod nie chce skrecac. Wydaje sie, ze ledwo sie toczysz... Skrecasz i nagle w myslach zdejmujac noge z gazu: "o k**** ale slisko". 58 |
Data: Luty 07 2007 18:53:49 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Witold Wladyslaw Wojciech Wilk | mirmił napisał: Jak Wy go uzywacie w opisanych sytacjach ? na biegu, w moim wypadku na trojce spokojnie. na luzie - broń boże. niech coś w aucie oszaleje, spadek obrotów i zgaśnie. jak polecą Ci wspomagania, to możesz się niemiło zdziwić. druga rzecz - unikasz mielenia biegami (zrzucanie na luz). trzecia rzecz - oszczędzasz sprzęgło. skąd się urwał instruktor co poleca wciskanie pedału sprzęgła? -- Witold Wladyslaw Wojciech Wilk Et39m:+48605066384 gg3211630 (lepiej @) prr: giant boulder'02 @13kkm - brak czasu :( / tychy-sosnowiec-gliwice pms: vw golf 2 byl, juz sprzedany :) / pms/kc: citroen xantia mkI 2.0 8v 1995 235kkm/27kkm hydrokomfortowa :) 59 |
Data: Luty 07 2007 19:19:13 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: blackbird | na luzie - broń boże. niech coś w aucie oszaleje, spadek obrotów i Masz racje. Ale utrata wspomagania po zgasnieciu silnika to nieprawda. Wspomaganie hamulcow dziala jeszcze przez jakis czas i chyba w kazdym samochodzie jesli silnik zgasnie podczas hamowania to w najgorszym razie wspomaganie masz do pierwszego pelnego odpuszczenia hamulca. 60 |
Data: Luty 07 2007 19:55:10 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy | Autor: Witold Wladyslaw Wojciech Wilk | blackbird napisał: na luzie - bron bo?e. niech co? w aucie oszaleje, spadek obrotów iMasz racje. Ale utrata wspomagania po zgasnieciu silnika to nieprawda. do tego kierownica... zgasi palnik na prostej, a zaraz łuk i pojedzie prosto, bo się zdziwi, że kierownica tak łatwo się nie kręci już ;) hamulce - tak zostaje "zapas". ale co jak go wykorzysta częściowo, wpada w poślizg, odpuszcza na moment i papa? jedzie dalej? za młody kierowca, ktoś kto ma z kilkaset tysięcy nabite w kilkanaście lat może sobie poradzi. jeździć na biegu i tyle. -- Witold Wladyslaw Wojciech Wilk Et39m:+48605066384 gg3211630 (lepiej @) prr: giant boulder'02 @13kkm - brak czasu :( / tychy-sosnowiec-gliwice pms: vw golf 2 byl, juz sprzedany :) / pms/kc: citroen xantia mkI 2.0 8v 1995 235kkm/27kkm hydrokomfortowa :) |