Grupy dyskusyjne   »   Różnice pomiÄ™dzy USA i Europa

Ró¿nice pomiÄ™dzy USA i Europa



1 Data: Pa?dziernik 26 2011 11:43:37
Temat: Ró¿nice pomiêdzy USA i Europa
Autor: Yogi(n) 

Jakie s± ró¿nice pomiêdzy motocyklem z USA a europejskim, uniemo¿liwiaj±ce przej¶cie przegl±du w Polsce?
- Lampa przednia ¶wiec±ca symetrycznie - wystarczy wymieniæ lampê,  a mo¿e sam kolimator/odb³y¶nik?
- Kierunki ¶wiec±ce siê ca³y czas - wystarczy od³±czyæ kabelek lub zaizolowaæ styk?
- Licznik w milach (ale to chyba nie wyklucza przej¶cia przegl±du - czy siê mylê?)
Co jeszcze? Jakie¶ inne elementy o których nie wiem, tj. obecno¶æ lub brak czego¶ co jest w Polsce wymagane?

--
Yogi(n)



2 Data: Pa?dziernik 26 2011 09:52:07
Temat: Re: Ró¿nice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: AZ 

On 2011-10-26, Yogi(n)  wrote:

Jakie sÄ… ró¿nice pomiÄ™dzy motocyklem z USA a europejskim, uniemo¿liwiajÄ…ce
przejście przeglądu w Polsce?
- Lampa przednia Å›wiecÄ…ca symetrycznie - wystarczy wymienić lampÄ™,  a mo¿e
sam kolimator/odb³yÅ›nik?

A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, na
szkle jest homologacja ktorej to diagnosta moze sie przyczepic.

- Kierunki Å›wiecÄ…ce siÄ™ ca³y czas - wystarczy od³Ä…czyć kabelek lub
zaizolować styk?

Tam to chyba jest inna konstrukcja tego, nie wiem czy to czasem nie jest
zarowka 21/5W, jezeli tak to wystarczy odciac kabelek.

- Licznik w milach (ale to chyba nie wyklucza przejścia przeglądu - czy się
mylÄ™?)

OIDP to tak. Licznik/drogomierz powinien byc w jednostkach stosowanych w
PL.

Co jeszcze? JakieÅ› inne elementy o których nie wiem, tj. obecnoæ lub brak
czegoÅ› co jest w Polsce wymagane?

Sa jeszcze zolte odblaski po lewej/prawej ale nie wiem czy to w Polsce
jest zabronione, zawsze mozna zdjac.

--
Artur
ZZR 1200

3 Data: Pa?dziernik 26 2011 12:01:09
Temat: Re: Ró¿nice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: Marcin N 

W dniu 2011-10-26 11:52, AZ pisze:

- Licznik w milach (ale to chyba nie wyklucza przejścia przeglądu - czy się
mylÄ™?)

OIDP to tak. Licznik/drogomierz powinien byc w jednostkach stosowanych w
PL.

O ile dobrze pamiÄ™tam, to licznik odleg³oÅ›ci mo¿e być w czym siÄ™ chce. PrÄ™dkoÅ›ciomierz musi być w kilometrach na godzinÄ™.

4 Data: Pa?dziernik 26 2011 10:18:29
Temat: Re: Ró¿nice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: AZ 

On 2011-10-26, Marcin N  wrote:


O ile dobrze pamiÄ™tam, to licznik odleg³oÅ›ci mo¿e być w czym siÄ™ chce.
Prędkościomierz musi być w kilometrach na godzinę.

Wydaje mie sie, ze urzadzenia na pokladzie powinny uzywac oficjalnych
jednostek uzywanych w kraju, drogomierz jest obowiazkowym wyposazeniem.

Bedzie Tytus to pewnie rozwieje wszelkie watpliwosci.

--
Artur
ZZR 1200

5 Data: Pa?dziernik 26 2011 15:40:52
Temat: Re: Ró¿nice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: szerszen 



U¿ytkownik "AZ"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup

Bedzie Tytus to pewnie rozwieje wszelkie watpliwosci.

jeÅ›li nie ma ró¿nic pomiÄ™dzy przepisami dotyczÄ…cymi motocykli i samochodów, i przepisy siÄ™ w ostatnich 10 latach nie zmieni³y, to nie ma znaczenia jak jest wyskalowany licznik

nie wiem te¿ jak w przypadku motocykli, ale liczniki samochodowe w wiÄ™kszoÅ›ci sÄ… skalowanie podwójnie, du¿e cyfry w milach i ma³e w km

6 Data: Pa?dziernik 26 2011 12:04:57
Temat: Re: Ró¿nice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: Yogi(n) 

U¿ytkownik "AZ"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup On 2011-10-26, Yogi(n)  wrote:

A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, na
szkle jest homologacja ktorej to diagnosta moze sie przyczepic.
Jasne, najproÅ›ciej ca³a lampa, kilka stówek.

- Kierunki Å›wiecÄ…ce siÄ™ ca³y czas - wystarczy od³Ä…czyć kabelek lub
zaizolować styk?

Tam to chyba jest inna konstrukcja tego, nie wiem czy to czasem nie jest
zarowka 21/5W, jezeli tak to wystarczy odciac kabelek.
OK, tak myÅ›la³em

OIDP to tak. Licznik/drogomierz powinien byc w jednostkach stosowanych w
PL.
No i tu najwiÄ™kszy problem, bo cena zabija. MyÅ›la³em nad wymianÄ… samej tarczy z milami na takÄ… z kilometrami, ale z licznikiem wiÄ™kszy problem, bo trzeba by "rze¼bić" zÄ™batki.

Sa jeszcze zolte odblaski po lewej/prawej ale nie wiem czy to w Polsce
jest zabronione, zawsze mozna zdjac.
To akurat nie powinien być problem,ale dzięki za info.
--
Yogi(n)

7 Data: Pa?dziernik 26 2011 10:17:18
Temat: Re: Ró¿nice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: AZ 

On 2011-10-26, Yogi(n)  wrote:

A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, na
szkle jest homologacja ktorej to diagnosta moze sie przyczepic.
Jasne, najproÅ›ciej ca³a lampa, kilka stówek.

Ja bym zostawil, to nie anglik ze swieci bardziej w lewo. Amerykance
swieca centralnie wiec wiekszej uciazliwosci niz EU nie powinno byc.

No i tu najwiÄ™kszy problem, bo cena zabija. MyÅ›la³em nad wymianÄ… samej
tarczy z milami na taką z kilometrami, ale z licznikiem większy problem, bo
trzeba by "rze¼bić" zÄ™batki.

Przeszkadza Ci to?

--
Artur
ZZR 1200

8 Data: Pa?dziernik 26 2011 12:25:17
Temat: Re: Ró¿nice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: Marcin N 

W dniu 2011-10-26 12:04, Yogi(n) pisze:

No i tu największy problem, bo cena zabija.

PrzypomnÄ™, ¿e ¿yjesz w Polsce.
Mam "Anglika". Przeszed³ 3 przeglÄ…dy w Polsce w ró¿nych stacjach.
Ostatnio pan mnie zaczepi³, ¿e wydech chyba za g³oÅ›ny - a by³ oryginalny. Rok wczeÅ›niej dopatrywa³ siÄ™ podgiÄ™tej rejestracji - a by³a oryginalna. WyglÄ…da³o, ¿e chce po prostu delikatnie do czegoÅ› siÄ™ przyczepić, ¿ebym poczu³, ¿e jestem sprawdzany.

Åšwiat³a Å›wiecÄ…ce na lewo nikomu nie przeszkadza³y. Sprawdzali tylko, czy Å›wiecÄ…. Motocykl przezornie w czasie badania mia³em postawiony na bocznej nó¿ce.

9 Data: Pa?dziernik 26 2011 03:23:30
Temat: Re: Ró¿nice pomiêdzy USA i Europa
Autor: Szuwarek 

On 26 Pa¼, 12:04, "Yogi\(n\)"  wrote:

No i tu najwiêkszy problem, bo cena zabija. My¶la³em nad wymian± samej
tarczy z milami na tak± z kilometrami, ale z licznikiem wiêkszy problem, bo
trzeba by "rze¼biæ" zêbatki.

nobezjaj, my¶lisz ¿e diagnosta bêdzie sprawdza³ czy przebieg masz w
milach czy w km? byleby¶ tylko nie pomerda³ czêstotliwo¶ci wymian
oleum, bo to jednak spora róznica miêdzy km a milami.

--
Pozdrv!
Andrzej
http://glajty.w.interia.pl
http://ump.waw.pl
650 i125

10 Data: Pa?dziernik 26 2011 16:04:53
Temat: Re: Ró¿nice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: Mat S 

U¿ytkownik "Yogi(n)"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

No i tu najwiÄ™kszy problem, bo cena zabija. MyÅ›la³em nad wymianÄ… samej tarczy z milami na takÄ… z kilometrami, ale z licznikiem wiÄ™kszy problem, bo trzeba by "rze¼bić" zÄ™batki.

Jak ju¿ rozgrzebiesz zegar i bÄ™dziesz mia³ dostÄ™p do tarczy, to równie dobrze mo¿na przykleić kawa³ek innej tarczy z napisem km/h w miejscu, gdzie oryginalnie widać mph. Tylko potem bÄ™dziesz siÄ™ t³umaczy³, ¿e masz tylko "180 na liczniku" ;-)

MS

11 Data: Pa?dziernik 26 2011 14:11:48
Temat: Re: Ró¿nice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: AZ 

On 2011-10-26, Mat S  wrote:


Jak ju¿ rozgrzebiesz zegar i bÄ™dziesz mia³ dostÄ™p do tarczy, to równie
dobrze mo¿na przykleić kawa³ek innej tarczy z napisem km/h w miejscu, gdzie
oryginalnie widać mph. Tylko potem bÄ™dziesz siÄ™ t³umaczy³, ¿e masz tylko
"180 na liczniku" ;-)

Ja mam MPH i mniejsza KM/H a i tak dzieciaki ogladajace moto mowia
"leeeeee, to tylko 180 leci".

--
Artur
ZZR 1200

12 Data: Pa?dziernik 26 2011 16:21:55
Temat: Re: Ró¿nice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: marider 

W dniu 2011-10-26 16:11, AZ pisze:

On 2011-10-26, Mat   wrote:

Jak ju¿ rozgrzebiesz zegar i bÄ™dziesz mia³ dostÄ™p do tarczy, to równie
dobrze mo¿na przykleić kawa³ek innej tarczy z napisem km/h w miejscu, gdzie
oryginalnie widać mph. Tylko potem bÄ™dziesz siÄ™ t³umaczy³, ¿e masz tylko
"180 na liczniku" ;-)

Ja mam MPH i mniejsza KM/H a i tak dzieciaki ogladajace moto mowia
"leeeeee, to tylko 180 leci".


Wydrukuj i naklej wersje dla idiotow ;D

http://www.artofspeedproductions.com/images/buy_pics/Kmh_coversion_decal.gif

Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

13 Data: Pa?dziernik 26 2011 16:22:12
Temat: Re: Ró¿nice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: Mat S 

Jak ju¿ rozgrzebiesz zegar i bÄ™dziesz mia³ dostÄ™p do tarczy, to równie
dobrze mo¿na przykleić kawa³ek innej tarczy z napisem km/h w miejscu, gdzie
oryginalnie widać mph. Tylko potem bÄ™dziesz siÄ™ t³umaczy³, ¿e masz tylko
"180 na liczniku" ;-)

Ja mam MPH i mniejsza KM/H a i tak dzieciaki ogladajace moto mowia
"leeeeee, to tylko 180 leci".


³otym w³aÅ›nie mówiÄ™ ;-)

MS

14 Data: Pa?dziernik 27 2011 19:20:26
Temat: Re: Ró¿nice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: PaweÅ‚.H. 


On 2011-10-26, Yogi(n)  wrote:
A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, na
szkle jest homologacja ktorej to diagnosta moze sie przyczepic.
Jasne, najproÅ›ciej ca³a lampa, kilka stówek.



U mnie we Freewindzie siedzi lampa angielska. Na jednej stacji odrzucili, na drugiej nie sprawdzali i podbili przeglÄ…d:)
Po tym i tak przerobi³Ä™m na wersjÄ™ europejskÄ… posi³kujÄ…c siÄ™ instrukcjÄ… i Å›wieci bardziej na prawo:) dodam, ¿e ryfle w reflektorze sÄ… symetryczne.
Oto instrukcja-(dotyczy tylko lamp z ¿arówkÄ… H4): http://caponord.cba.pl/?page_id=100

15 Data: Pa?dziernik 27 2011 21:39:14
Temat: Re: Ró¿nice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: Marcin N 

W dniu 2011-10-27 19:20, Pawe³.H. pisze:


On 2011-10-26, Yogi(n)  wrote:
A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, na
szkle jest homologacja ktorej to diagnosta moze sie przyczepic.
Jasne, najproÅ›ciej ca³a lampa, kilka stówek.



U mnie we Freewindzie siedzi lampa angielska. Na jednej stacji
odrzucili, na drugiej nie sprawdzali i podbili przeglÄ…d:)
Po tym i tak przerobi³Ä™m na wersjÄ™ europejskÄ… posi³kujÄ…c siÄ™ instrukcjÄ…
i Å›wieci bardziej na prawo:) dodam, ¿e ryfle w reflektorze sÄ… symetryczne.
Oto instrukcja-(dotyczy tylko lamp z ¿arówkÄ… H4):
http://caponord.cba.pl/?page_id=100

Czy ten sposób dzia³a na wszystkie "angliki", czy wy³Ä…cznie na ApriliÄ™?

16 Data: Pa?dziernik 27 2011 23:04:41
Temat: Re: Ró¿nice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-10-27 21:39, Marcin N pisze:

U mnie we Freewindzie siedzi lampa angielska. Na jednej stacji
odrzucili, na drugiej nie sprawdzali i podbili przeglÄ…d:)
Po tym i tak przerobi³Ä™m na wersjÄ™ europejskÄ… posi³kujÄ…c siÄ™ instrukcjÄ…
i Å›wieci bardziej na prawo:) dodam, ¿e ryfle w reflektorze sÄ…
symetryczne.
Oto instrukcja-(dotyczy tylko lamp z ¿arówkÄ… H4):
http://caponord.cba.pl/?page_id=100

Czy ten sposób dzia³a na wszystkie "angliki", czy wy³Ä…cznie na ApriliÄ™?

Wnioskujac z opisu na te ktore maja zarowke H4. Nie napisano nic o kloszu i odblysniku. Ale podejrzewam ze w lampach z kloszem profilowanym na lewa strone patent ten mozna rozbic o kant d...

BTW. Mialem kiedys lampe od Multistrady. Byla tam m.in. soczewka od swiatla mijania, ktorej przeslone mozna bylo przestawiac na ruch lewo i prawostronny.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

17 Data: Pa?dziernik 26 2011 17:16:28
Temat: Re: Ró¿nice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-10-26 11:52, AZ pisze:

A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, na
szkle jest homologacja ktorej to diagnosta moze sie przyczepic.


A gdzie swiatlo postojowe ?

- Kierunki Å›wiecÄ…ce siÄ™ ca³y czas - wystarczy od³Ä…czyć kabelek lub
zaizolować styk?

Tam to chyba jest inna konstrukcja tego, nie wiem czy to czasem nie jest
zarowka 21/5W, jezeli tak to wystarczy odciac kabelek.

j.w. Kierunki w USA robia za postojowki.


Sa jeszcze zolte odblaski po lewej/prawej ale nie wiem czy to w Polsce
jest zabronione, zawsze mozna zdjac.

Zolte sa ok i nawet kiedys byly u nas obowiazkowe. Problemem sa czerwone odblaski boczne na tyle motocykla.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

18 Data: Pa?dziernik 26 2011 12:54:31
Temat: Re: Ró¿nice pomiêdzy USA i Europa
Autor: duddits 

W dniu 26.10.2011 11:43, Yogi(n) pisze:

- Kierunki ¶wiec±ce siê ca³y czas - wystarczy od³±czyæ kabelek lub
zaizolowaæ styk?

Pewnie tak, ale ... to ¿e ¶wiec± ¶wiat³em ci±g³ym gdy nie s± w³±czone nie jest niezgodne z polskim prawem. Ja w ka¿dym razie w stosownym Rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury ("w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbêdnego wyposa¿enia") nie znalaz³em informacji, która by tego nie dopuszcza³a.

Inna sprawa, ¿e mo¿e to generowaæ inne problemy typu wprowadziæ kogo¶ na drodze w b³±d, ale w ¶wietle przepisów (niech kto¶ mnie poprawi je¶li siê mylê) jest OK.

--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

19 Data: Pa?dziernik 26 2011 13:17:48
Temat: Re: Ró¿nice pomiêdzy USA i Europa
Autor: trud 

Dnia Wed, 26 Oct 2011 12:54:31 +0200, duddits napisa³(a):

W dniu 26.10.2011 11:43, Yogi(n) pisze:
...Rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury ("w sprawie warunków technicznych
pojazdów oraz zakresu ich niezbêdnego wyposa¿enia") nie znalaz³em
informacji, która by tego nie dopuszcza³a...

W tym¿e rozporz±dzeniu jest okre¶lone, jaki ma byæ kolor ¶wiate³ z przodu
pojazdu. To dyskwalifikuje kierunki ¶wiec±ce ¶wiat³em ci±g³ym.

--
pozdrawiam
trud
SR500

20 Data: Pa?dziernik 26 2011 13:20:58
Temat: Re: Ró¿nice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: Mariusz Kruk 

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "trud"

W dniu 26.10.2011 11:43, Yogi(n) pisze:
...Rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury ("w sprawie warunków technicznych
pojazdów oraz zakresu ich niezbêdnego wyposa¿enia") nie znalaz³em
informacji, która by tego nie dopuszcza³a...
W tym¿e rozporz±dzeniu jest okre¶lone, jaki ma byæ kolor ¶wiate³ z przodu
pojazdu. To dyskwalifikuje kierunki ¶wiec±ce ¶wiat³em ci±g³ym.

Gdzie? Ostatni raz jak tam zagl±da³em, by³a tylko informacja, ¿e nie
mo¿e byæ ¶wiate³ czerwonych z przodu, a bia³ych z ty³u pojazdu
(z wyj±tkiem ¶wiat³a cofania). Co¶ siê od tego czasu zmieni³o?

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|     |
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

21 Data: Pa?dziernik 26 2011 14:07:34
Temat: Re: Ró¿nice pomiêdzy USA i Europa
Autor: huck 

lampe powineines wymienic
w kierunkach sa dwuw³oknowe ¿arówki wystraczy po jednym kablu z przodu i z
ty³u odpiac (moze w nowych sprzetach wymyslili jakis hiper-duper-procesor
nie wiem)
licznik olej
huck

22 Data: Pa?dziernik 26 2011 20:36:42
Temat: Re: Ró¿nice pomiêdzy USA i Europa
Autor: trud 

Dnia Wed, 26 Oct 2011 13:20:58 +0200, Mariusz Kruk napisa³(a):

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "trud"
W dniu 26.10.2011 11:43, Yogi(n) pisze:
...Rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury ("w sprawie warunków technicznych
pojazdów oraz zakresu ich niezbêdnego wyposa¿enia") nie znalaz³em
informacji, która by tego nie dopuszcza³a...
W tym¿e rozporz±dzeniu jest okre¶lone, jaki ma byæ kolor ¶wiate³ z przodu
pojazdu. To dyskwalifikuje kierunki ¶wiec±ce ¶wiat³em ci±g³ym.

Gdzie?

W rozporz±dzeniu.

Ostatni raz jak tam zagl±da³em, by³a tylko informacja, ¿e nie
mo¿e byæ ¶wiate³ czerwonych z przodu, a bia³ych z ty³u pojazdu
(z wyj±tkiem ¶wiat³a cofania). Co¶ siê od tego czasu zmieni³o?

No to widaæ ¿e nie do koñca zagl±da³e¶ lub przeglada³e¶ dokument o
niepe³nej tresci. Jest okre¶lone wszystko. Barwa, ilo¶æ i umiejscowienie.

--
pozdrawiam
trud
SR500

23 Data: Pa?dziernik 27 2011 08:38:24
Temat: Re: Ró¿nice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: Mariusz Kruk 

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "trud"

...Rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury ("w sprawie warunków technicznych
pojazdów oraz zakresu ich niezbêdnego wyposa¿enia") nie znalaz³em
informacji, która by tego nie dopuszcza³a...
W tym¿e rozporz±dzeniu jest okre¶lone, jaki ma byæ kolor ¶wiate³ z przodu
pojazdu. To dyskwalifikuje kierunki ¶wiec±ce ¶wiat³em ci±g³ym.
Gdzie?
W rozporz±dzeniu.

W którym miejscu?

Ostatni raz jak tam zagl±da³em, by³a tylko informacja, ¿e nie
mo¿e byæ ¶wiate³ czerwonych z przodu, a bia³ych z ty³u pojazdu
(z wyj±tkiem ¶wiat³a cofania). Co¶ siê od tego czasu zmieni³o?
No to widaæ ¿e nie do koñca zagl±da³e¶ lub przeglada³e¶ dokument o
niepe³nej tresci. Jest okre¶lone wszystko. Barwa, ilo¶æ i umiejscowienie.

Nie rozumiesz. Ja nie twierdzê, ¿e nie jest okre¶lone jakie o¶wietlenie
_musi_ byæ. Tylko nie bardzo znalaz³em, poza przytoczonymi przeze mnie
regulacjami, przepisy jakich ¶wiate³ nie mo¿e byæ.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|     |
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

24 Data: Pa?dziernik 26 2011 14:17:16
Temat: Re: Ró¿nice pomiêdzy USA i Europa
Autor: Glub 

On Wed, 26 Oct 2011 13:17:48 +0200, trud  wrote:


W tym¿e rozporz±dzeniu jest okre¶lone, jaki ma byæ kolor ¶wiate³ z
przodu
pojazdu. To dyskwalifikuje kierunki ¶wiec±ce ¶wiat³em ci±g³ym.


To sie przypadkiem obrys nie nazywa?

--
Glub
SW-T400

25 Data: Pa?dziernik 26 2011 20:37:35
Temat: Re: Ró¿nice pomiêdzy USA i Europa
Autor: trud 

Dnia Wed, 26 Oct 2011 14:17:16 +0200, Glub napisa³(a):

On Wed, 26 Oct 2011 13:17:48 +0200, trud  wrote:


W tym¿e rozporz±dzeniu jest okre¶lone, jaki ma byæ kolor ¶wiate³ z
przodu
pojazdu. To dyskwalifikuje kierunki ¶wiec±ce ¶wiat³em ci±g³ym.


To sie przypadkiem obrys nie nazywa?

¦wiat³a obrysowe przednie maj± byæ barwy bia³ej.

--
pozdrawiam
trud
SR500

26 Data: Pa?dziernik 26 2011 19:36:03
Temat: Re: Ró¿nice pomiêdzy USA i Europa
Autor: Tytus z domQ 

Siemka

*** "duddits"
Pewnie tak, ale ... to ¿e ¶wiec± ¶wiat³em ci±g³ym gdy nie s± w³±czone
 nie jest niezgodne z polskim prawem.

Tak???

 Ja w ka¿dym razie w stosownym Rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury ("w sprawie warunków technicznych
 pojazdów oraz zakresu ich niezbêdnego wyposa¿enia") nie znalaz³em
 informacji, która by tego nie dopuszcza³a.

Hint - stosowne zalaczniki do tej ustawy...zwlaszcz te dotyczace barwy oswietlenia samochodowego
Polskie prawo nie sekt taki latwe proste i przyjemne ale na wszystko jest paragraf...

--
         Tytus
¿ó³ta motorynka
malagutek RWD

27 Data: Pa?dziernik 26 2011 19:56:13
Temat: Re: Ró¿nice pomiêdzy USA i Europa
Autor: duddits 

W dniu 2011-10-26 19:36, Tytus z domQ pisze:

Hint - stosowne zalaczniki do tej ustawy...zwlaszcz te dotyczace barwy
oswietlenia samochodowego
Polskie prawo nie sekt taki latwe proste i przyjemne ale na wszystko
jest paragraf...

Wiem, rozumiem. Móg³by¶ zacytowaæ stosowny fragment? Ten o barwach ¶wiate³ znam, tylko nie mam pewno¶ci czy kierunkowskazy siê pod to ³api± (co¶ mnie uparcie mówi, ¿e nie - chcia³bym siê tego wra¿enia pozbyæ :)).


--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

28 Data: Pa?dziernik 26 2011 20:48:59
Temat: Re: Ró¿nice pomiêdzy USA i Europa
Autor: trud 

Dnia Wed, 26 Oct 2011 19:56:13 +0200, duddits napisa³(a):

W dniu 2011-10-26 19:36, Tytus z domQ pisze:
Hint - stosowne zalaczniki do tej ustawy...zwlaszcz te dotyczace barwy
oswietlenia samochodowego
Polskie prawo nie sekt taki latwe proste i przyjemne ale na wszystko
jest paragraf...

Wiem, rozumiem. Móg³by¶ zacytowaæ stosowny fragment? Ten o barwach
¶wiate³ znam, tylko nie mam pewno¶ci czy kierunkowskazy siê pod to ³api±
(co¶ mnie uparcie mówi, ¿e nie - chcia³bym siê tego wra¿enia pozbyæ :)).

Jest napisane o w³±czaniu i wy³±czaniu i ¿e powinny migaæ z okre¶lon±
czêstotliwo¶ci±. I to uwa¿am wystarczy.

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20030320262
W tabeli na koñcu.

--
pozdrawiam
trud
SR500

29 Data: Pa?dziernik 26 2011 15:10:05
Temat: Re: Ró¿nice pomiêdzy USA i Europa
Autor: James 

"Yogi(n)" wrote...

Jakie s± ró¿nice pomiêdzy motocyklem z USA a europejskim, uniemo¿liwiaj±ce przej¶cie przegl±du w Polsce?
- Lampa przednia ¶wiec±ca symetrycznie - wystarczy wymieniæ lampê,  a mo¿e sam kolimator/odb³y¶nik?

***
Zazwyczaj trzeba wymienic lampe. Jezeli szklo jest gladkie to wystarczy odblysnik, jednak to trudno bedzie kupic. Najlatwiej jest wymienic calosc na taka, ktora ma na kloszu oznaczenie E z numerem.
Niektore japonskie motocykle nawet na rynek USA maja lampe asymetryczna. Kilka lat temu ten rodzaj lamp zostal dopuszczony w USA. Trzeba sprawdzic oznaczenia na kloszu.

- Kierunki ¶wiec±ce siê ca³y czas - wystarczy od³±czyæ kabelek lub zaizolowaæ styk?

***
Zarowka z dwoma wloknami. Kierunki swieca sie tylko z przodu. Mozna odlaczyc przewod, migacze sa zawsze na wtyczkach, wyciagasz jeden przewod i izolujesz. To jednak znaczaco wplywa na bezpieczenstwo na drodze i ja zawsze mam migacze w wersji USA. Na przegladzie facet sie przyczepil, ale nie mial argumentu na to, ze policyjne Hondy takze maja swiecace sie migacze i puscil. W razie kontroli nie przyjal bym mandatu wlasnie dlatego, ze policyjne tak maja, a to poprawia moje bezpieczenstwo. Problemu nigdy nie mialem...

- Licznik w milach (ale to chyba nie wyklucza przej¶cia przegl±du - czy siê mylê?)

***
Licznik nie ma znaczenia. Nie musi byc w kilometrach. Wiekszosc motocykli i wszystkie samochody w USA maja skale w km na szybkosciomierzu. HD jest tak amerykanski, ze ma zazwyczaj tylko milach. Jesli jest tylko w milach to po prostu musisz sie nauczyc przeliczac. Jest to dosc proste. Pamietasz, ze w miescie jezdzisz 30, 50 to nasze 80km, 62 to 100km i tyle.
Jesli licznik i szybkosciomierz jest cyfrowy (LCD) to na 99,99999% jest przelaczenie na kilometry.

Co jeszcze? Jakie¶ inne elementy o których nie wiem, tj. obecno¶æ lub brak czego¶ co jest w Polsce wymagane?

***
Zadne inne elementy nie sa niezgodne z naszym prawem / przepisami. Wszelkie swiatelka odblaskowe i inne elementy sa u nas dopuszczone i wskazane. Ja zawsze chce, aby mnie jak najlepiej bylo widac na drodze.

Pozdrawiam
--
James (ze wszystkimi pojazdami z USA ;) )

30 Data: Pa?dziernik 26 2011 21:12:49
Temat: Re: Ró¿nice pomiêdzy USA i Europa
Autor: Piotr Rezmer 

James pisze:

Zarowka z dwoma wloknami. Kierunki swieca sie tylko z przodu. Mozna
odlaczyc przewod, migacze sa zawsze na wtyczkach, wyciagasz jeden
przewod i izolujesz. To jednak znaczaco wplywa na bezpieczenstwo na
drodze i ja zawsze mam migacze w wersji USA.


Mo¿esz napisaæ dlaczego wp³ywa na bezpieczeñstwo? Jako¶ nie czujê tematu.


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

31 Data: Pa?dziernik 28 2011 16:32:20
Temat: Re: Ró¿nice pomiêdzy USA i Europa
Autor: James 

"Piotr Rezmer" wrote...

James pisze:

Zarowka z dwoma wloknami. Kierunki swieca sie tylko z przodu. Mozna
odlaczyc przewod, migacze sa zawsze na wtyczkach, wyciagasz jeden
przewod i izolujesz. To jednak znaczaco wplywa na bezpieczenstwo na
drodze i ja zawsze mam migacze w wersji USA.

Mo¿esz napisaæ dlaczego wp³ywa na bezpieczeñstwo? Jako¶ nie czujê tematu.

Z moich wlasnych doswiadczen kiedy widze moto w nocy ze swiecacymi migaczami. Jedno swiatlo moze dac wrazenie, ze jest to pojazd bardzo daleko, albo gdzies zasloniety na poboczu. Kiedy widze migacze od razu wiem, ze to motocykl i latwiej mi obliczyc jego odleglosc/predkosc.
Moim skromnym zdaniem swiecace migacze z przodu daja duzo.

--
pozdro
James

32 Data: Pa?dziernik 28 2011 18:56:12
Temat: Re: Ró¿nice pomiêdzy USA i Europa
Autor: marider 

W dniu 2011-10-28 16:32, James pisze:

Moim skromnym zdaniem swiecace migacze z przodu daja duzo.

Popieram, tylko u nas politycy jeszcze do takich wnioskow niedorosli i z logicznym mysleniem maja problemy najwyrazniej. Lepiej uchwalic 100 bezsensownych ustaw niz 1 konkretna i cos wnoszaca.

Pzdr
PS: uwaga, zaczyna sie kolejna akcja "zniszcz" = Policja z prokuratura i sadami musza na zime zarobic...
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

33 Data: Pa?dziernik 29 2011 12:54:40
Temat: Re: Ró¿nice pomiêdzy USA i Europa
Autor: J_K_K 

W dniu 2011-10-28 18:56, marider pisze:

W dniu 2011-10-28 16:32, James pisze:

Moim skromnym zdaniem swiecace migacze z przodu daja duzo.

Popieram

Tak jak by³o z 3 ¶wiat³em stopu w amerykañskich autach.
W latach 90-tych wlepiali za nie mandaty,
a potem zrobili wyposa¿enie standardowe w europejskich ;-)

--
Pzdr

JKK

34 Data: Pa?dziernik 26 2011 15:32:44
Temat: Re: Ró¿nice pomiêdzy USA i Europa
Autor: marider 

W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:

Jakie s± ró¿nice pomiêdzy motocyklem z USA a europejskim,

Troche ich jest, lacznie z airboxem czy ekologia z "kalafiorni" :)

Co jeszcze?

Komputer tj. ECU. Amerykanskie motocykle sa obciete (tzn. nie maja pelnej mocy jak ich europejskie odpowiedniki ale w ogloszeniach co drugi sciagniety z USA "dzwon po salcie" ma 200KM i wiecej hehehehe.. ). Poczytaj o ecu-reflash'ach :)

Pzdr
PS: czasami sprzety z US sa lepiej wyposazone w markowe dodatki niz EU.
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

35 Data: Pa?dziernik 26 2011 08:14:09
Temat: Re: Ró¿nice pomiêdzy USA i Europa
Autor: wide open 

On 10/26/2011 06:32 AM, marider wrote:

W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:
Jakie s± ró¿nice pomiêdzy motocyklem z USA a europejskim,

Troche ich jest, lacznie z airboxem czy ekologia z "kalafiorni" :)

Co jeszcze?


w temacie, Amerykany moga byc wyposarzone w katalizatory. Po 2007, to juz chyba obowiazek.


Komputer tj. ECU. Amerykanskie motocykle sa obciete (tzn. nie maja
pelnej mocy jak ich europejskie odpowiedniki ale w ogloszeniach co drugi
sciagniety z USA "dzwon po salcie" ma 200KM i wiecej hehehehe.. ).
Poczytaj o ecu-reflash'ach :)

Wiekszosc ludzi ktoryh znam i tak instaluje PCIII na wejsciu. Co do ograniczen mocy - masz jakies przykladowe liczby albo linki?


A.

36 Data: Pa?dziernik 26 2011 23:11:33
Temat: Re: Ró¿nice pomiêdzy USA i Europa
Autor: marider 

W dniu 2011-10-26 17:14, wide open pisze:

On 10/26/2011 06:32 AM, marider wrote:
W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:
Jakie s± ró¿nice pomiêdzy motocyklem z USA a europejskim,

Troche ich jest, lacznie z airboxem czy ekologia z "kalafiorni" :)

Co jeszcze?

Brak postojowki z przodu i generalnie brak "P" na stacyjce takze w razie awarii to spychasz z drogi i stawiasz gdzies w ciemnosciach ;)

w temacie, Amerykany moga byc wyposarzone w katalizatory. Po 2007, to
juz chyba obowiazek.

Europa tez to ma, przynajmniej niektore motki... A jak ma to y-pipe lub wydlubanie kata zalatwia sprawe.

Komputer tj. ECU. Amerykanskie motocykle sa obciete (tzn. nie maja
pelnej mocy jak ich europejskie odpowiedniki ale w ogloszeniach co drugi
sciagniety z USA "dzwon po salcie" ma 200KM i wiecej hehehehe.. ).
Poczytaj o ecu-reflash'ach :)

Wiekszosc ludzi ktoryh znam i tak instaluje PCIII na wejsciu. Co do
ograniczen mocy - masz jakies przykladowe liczby albo linki?

http://www.superbiketoystore.com/sportbike/ecu-re-flashing/cat_2129.html


Poza tym wpisz sobie w google "xxx dyno" gdzie xxx to dowolny model motocykla i poogladaj wykresy (grafika), w najnowszych R1 np. jest to roznica rzedu 8-10KM na samym ECU w oryginale miedzy wersja EU vs US a to b. duzo... Wiec smiesza mnie tymbardziej ogloszenia na Allegro gdzie byle moto z gownianymi dodatkami ma po 200KM :)


Amerykanskie motocykle troche ratuje reflash ECU za ok $450 USD ale to podnosi moc raptem o kilka koni... I w Polsce nikt tego nie oferuje.

Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

37 Data: Pa?dziernik 26 2011 17:48:12
Temat: Re: Ró¿nice pomiêdzy USA i Europa
Autor: Yorick 

Dnia 26 - 10 - 2011 (¶roda) o godzinie 11:43, Yogi(n) napisa³(a):

Jakie s± ró¿nice pomiêdzy motocyklem z USA a europejskim, uniemo¿liwiaj±ce
przej¶cie przegl±du w Polsce?

Mam wersjê z USA. O symetryczn± lampê nikt siê nigdy mnie nie czepia³,
mia³em natomiast raz problemy na przegl±dzie z powodu ¶wiec±cych kierunków
i braku ¶wiat³a postojowego. Kierunkowskazy roz³±czy³em (5 minut roboty),
motocykl przesta³ rzucaæ siê w oczy, ¿e "nieeuropejski" i na nastêpnych
przegl±dach nie by³o ju¿ ¿adnych problemów. Postojowego nie mam do dzi¶ -
ale w koñcu moto nie jest od stania tylko od je¿d¿enia ;-)   

--
Yorick
LS 650

38 Data: Pa?dziernik 26 2011 19:46:59
Temat: Re: Ró¿nice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: Songoku 

W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:

Jakie sÄ… ró¿nice pomiÄ™dzy motocyklem z USA a europejskim,
uniemo¿liwiajÄ…ce przejÅ›cie przeglÄ…du w Polsce?
- Lampa przednia świecąca symetrycznie - wystarczy wymienić lampę, a
mo¿e sam kolimator/odb³yÅ›nik?
- Kierunki Å›wiecÄ…ce siÄ™ ca³y czas - wystarczy od³Ä…czyć kabelek lub
zaizolować styk?
- Licznik w milach (ale to chyba nie wyklucza przejścia przeglądu - czy
siÄ™ mylÄ™?)
Co jeszcze? JakieÅ› inne elementy o których nie wiem, tj. obecnoæ lub
brak czegoÅ› co jest w Polsce wymagane?


Ja latem sprowadzi³em moto z USA i:

1. Nie mam ¿adnych kierunków Å›wiecÄ…cych na sta³e.
2. Kierunki z ty³u by³y zamontowane inaczej ni¿ w wersji EU( EU ma w zadupku, USA mia³ na stelarzu od tablicy rejestracyjnej - ju¿ kupi³em i zamontowa³em te w zadupu bo badziewnie to wyglÄ…da³o)
2. Mam z przodu oddzielnÄ… lampe pozycyjÄ….
3. Co do asymetrycznoÅ›ci Å›wiate³ to siÄ™ nie wypowiadam bo nikt nigdy na to uwagi nie zwraca a ju¿ na pewno nie diagnoÅ›ci i policja.

Wszystkie auta i moto mam z USA i nigdy, ale to przenigdy nie by³o z tego powodu ¿adnych nieprzyjemnoÅ›ci a auta zawsze mam ze Å›wiecÄ…cymi na sta³e kierunkami z przodu.

4. Licznik jesli elektroniczny to zawsze siÄ™ da przestawić - u mnie siÄ™ da³o w³Ä…cznie z licznikami przebiegu, temperatury i spalania.

5. Mam dodatkowe odblaski na lagach, mi nie przeszkadza a mo¿e poprawia bezpieczeÅ„stwo...

6. Jest prawdopodobne, ¿e nie ma immbilisera.

7. Marider napisa³ o zmiejszonej mocy. Mo¿e, ale nie musi być prawda. Jesl moc mniejsza to jeszcze zalezy jak to jest osiÄ…gniÄ™te. U mnie jest to kwestia oprogramowania ECU(jakieÅ› 15KM). ZimowÄ… porÄ… zamierzam wymienić auspuff, zrobić reflash i zarazem dostroić do nowego wydechu.


Wszystko to w odniesieniu do nowego motocykla, jak w starszych to nie wiem. JeÅ›li rozwa¿asz sprowadzanie moto z USA to domyÅ›lam siÄ™, ¿e w miarÄ™ nowy bo starszych siÄ™ nie op³aca sprowadzać z uwagi na koszty sta³e. Jakby co to pytaj.


--
_______
Songoku
ranny 2011 ZX10R ABS
Power is black

39 Data: Pa?dziernik 27 2011 08:02:01
Temat: Re: Ró¿nice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: JonY 

Co do lampy przedniej to sprawd¼ czy ma homologacjÄ™ europejskÄ…. Ogólnie Å›wiecenie symetryczne w niczym nie przeszkadza innym (po prostu Å›wieci wszÄ™dzie nisko a nie jak lampa niesymetryczna od osi jezdni nisko a od pobocza wysoko). Wielu by siÄ™ zdziwi³o jakby popatrzy³o na swoje lampy w europejskich motocyklach czÄ™æ z nich jest symetryczna (np. Suzuki M800, C1800 - to sprawdza³em).
Co do licznika to nie zawsze da siÄ™ przestawić nawet jak jest elektroniczny - sprawdzi³em osobiÅ›cie.

Pozdrawiam,
Wojtek

40 Data: Pa?dziernik 27 2011 19:11:21
Temat: Re: Ró¿nice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: Songoku 

W dniu 2011-10-27 08:02, JonY pisze:

Co do lampy przedniej to sprawd¼ czy ma homologacjÄ™ europejskÄ….


Dziękuję, za dobrą radę, ale szczerze to mnie to "lotto" :)

Nie jest to najwa¿niejszy ficzer :P

--
_______
Songoku
2011 ZX10R ABS
Power is black

41 Data: Pa?dziernik 26 2011 20:35:28
Temat: Re: Ró¿nice pomiêdzy USA i Europa
Autor: Marcin N 

W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:

Jakie s± ró¿nice pomiêdzy motocyklem z USA a europejskim,
uniemo¿liwiaj±ce przej¶cie przegl±du w Polsce?

Przypomnia³o mi siê, ¿e Polska jest w trakcie zmiany przepisów, które maj± dopuszczaæ do ruchu pojazdy z kierownic± po drugiej stronie.
Czy jednocze¶nie nie usuniêto innych (bzdurnych) zapisów? Na przyk³ad konieczno¶æ posiadania ¶wiat³a przeciwmgielnego, albo jakich¶ innych zapisów, które u nas siê stosuje a w innych krajach nie?

42 Data: Pa?dziernik 26 2011 20:55:43
Temat: Re: Ró¿nice pomiêdzy USA i Europa
Autor: trud 

Dnia Wed, 26 Oct 2011 20:35:28 +0200, Marcin N napisa³(a):

W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:
Jakie s± ró¿nice pomiêdzy motocyklem z USA a europejskim,
uniemo¿liwiaj±ce przej¶cie przegl±du w Polsce?

Przypomnia³o mi siê, ¿e Polska jest w trakcie zmiany przepisów, które
maj± dopuszczaæ do ruchu pojazdy z kierownic± po drugiej stronie...

To jaki¶ ¿art?

--
pozdrawiam
trud
SR500

43 Data: Pa?dziernik 26 2011 20:58:20
Temat: Re: Ró¿nice pomiêdzy USA i Europa
Autor: Marcin N 

W dniu 2011-10-26 20:55, trud pisze:

Dnia Wed, 26 Oct 2011 20:35:28 +0200, Marcin N napisa³(a):

W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:
Jakie s± ró¿nice pomiêdzy motocyklem z USA a europejskim,
uniemo¿liwiaj±ce przej¶cie przegl±du w Polsce?

Przypomnia³o mi siê, ¿e Polska jest w trakcie zmiany przepisów, które
maj± dopuszczaæ do ruchu pojazdy z kierownic± po drugiej stronie...

To jaki¶ ¿art?

¯aden ¿art. Wiele krajów UE tak ma. Co wiêcej - Polska by³a naciskana, ¿eby to zmieniæ. Kilka tygodni temu mówili o tym w mediach.

Ponawiam jednak pytanie: czy przy okazji zmienili co¶ jeszcze?

44 Data: Pa?dziernik 27 2011 13:08:45
Temat: Re: Ró¿nice pomiêdzy USA i Europa
Autor: Jasio 

trud  napisa³a rzekomo

Dnia Wed, 26 Oct 2011 20:35:28 +0200, Marcin N napisa³(a):

Przypomnia³o mi siê, ¿e Polska jest w trakcie zmiany przepisów, które
maj± dopuszczaæ do ruchu pojazdy z kierownic± po drugiej stronie...
To jaki¶ ¿art?

Nie, to nie zart.
Tyle, ze IMHO ubezpieczenie powinno byc (adekwatnie do zmniejszonego
bezpieczenstwa) wyzsze.
W UK tez mozesz miec lewa kierownice a na lampach trojkacik z tasmy
izolacyjnej. I zarejestrowac takie auto calkiem legalnie. Z przegladem i
(wyzszym) ubezpieczeniem.


--
Jasio
etz vfr
Rock is dead. Long life paper and scissors.

45 Data: Listopad 02 2011 12:05:50
Temat: Re: Ró¿nice pomiêdzy USA i Europa
Autor: Mat S 

U¿ytkownik "Jasio"  napisa³ w wiadomo¶ci

trud  napisa³a rzekomo

Dnia Wed, 26 Oct 2011 20:35:28 +0200, Marcin N napisa³(a):

Przypomnia³o mi siê, ¿e Polska jest w trakcie zmiany przepisów, które
maj± dopuszczaæ do ruchu pojazdy z kierownic± po drugiej stronie...
To jaki¶ ¿art?

Nie, to nie zart.
Tyle, ze IMHO ubezpieczenie powinno byc (adekwatnie do zmniejszonego bezpieczenstwa) wyzsze.
W UK tez mozesz miec lewa kierownice a na lampach trojkacik z tasmy izolacyjnej. I zarejestrowac takie auto calkiem legalnie. Z przegladem i (wyzszym) ubezpieczeniem.


fajnie to rozwi±zali... "Wiemy, ¿e na w±skiej drodze mo¿esz komu¶ wyjechaæ na czo³owe zderzenie tylko po to, by sprawdziæ, czy mo¿esz wyprzedzaæ. Zap³aæ dodatkowo i mo¿esz pomykaæ. Najwy¿ej paru motocyklistów bêdzie musia³o spierdoliæ do rowu. Albo zgin±...".
W sumie naciski UE mo¿na rozwi±zaæ... W stylu "mo¿na rejestrowaæ, ale OC liczymy poczwórnie".

MS

46 Data: Listopad 02 2011 15:22:47
Temat: Re: Ró¿nice pomiêdzy USA i Europa
Autor: Jasio 

U¿ytkownik "Mat S"  napisa³ w wiadomo¶ci

W sumie naciski UE mo¿na rozwi±zaæ... W stylu "mo¿na rejestrowaæ, ale OC liczymy poczwórnie".



A to ju¿ zale¿y od ubezpieczycieli.
Jest jednak pewien problem. Brytyjskie auta s± zajebi¶cie tanie, m.in. ze wzglêdu na koszty utrzymiania i ma³y rynek. (przecie¿ nie sprzeda¿ auta na ebayu i nie wy¶lesz do Australii).
Wiêc u nich aut z lew± kierownic± niewiele.
Za to naszych rodaków w UK sporo. A rodacy znajd± tam wiele aut, którym siê koñczy przegl±d, o wiele bardziej restrykcyjny ni¿ w PL Przywioz± je tutaj, zarejestruj± bez trudu.
Wiêc prorokujê zalew z³omu z tamtego kierunku.

--
Jasio
vfr etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

47 Data: Listopad 02 2011 18:11:51
Temat: Re: Ró¿nice pomiêdzy USA i Europa
Autor: Mat S 

Wiêc prorokujê zalew z³omu z tamtego kierunku.

A to ju¿ sie zaczê³o - mo¿e nie zalew, ale ostatnio jakby trochê wiêcej tego widaæ.
A przegl±dy w PL to sa baaaaaaaaardzo restrykcyjne, taaaaaaaa... ;-) na niektóre nawet nie trzeba jechaæ przegl±danym samochodem...
Finansowo to jasne, ¿e jest to op³acalne. Ja tylko poproszê, ¿eby prawnie nie by³o mo¿liwe, bo nie chcia³bym byæ zmieciony z drogi przez kgo¶, kto sprawdza, czy mo¿e wyprzedzaæ i w zwi±zku z tym zajmuje ju¿ 0,75 mojego pasa.

MS

Re: Różnice pomiędzy USA i Europa



Grupy dyskusyjne