On 22 Mar, 07:56, "Marcin N" wrote:
W motocyklu (Fazer 600) mam regulację i przedniego, i tylnego zawieszenia.
Wszystko jest ustawione na "standardowo". Motocykla używam turystycznie i
jakoś nigdy nie zainteresowałem się, czy regulacja zawieszenia może mi coś
poprawić.
Warto zająć się tematem, czy nie zauważę różnicy przy amatorskiej jeździe?
Jak Ci w winklu dupa pojedzie w krzaki albo przy hamowaniu na dziurach
się wywalisz to ustawisz.
Jak w prawidłowy sposób przeprowadza się taką regulację? Nie pytam o sprawy
techniczne - jak kręcić śrubami - tylko jakie powinny być nastawy, żeby
osiągnąć jakiś "optymalny" efekt.
A to już zależy od jeźdzca. Gdyby były "optymalne" nastawy to nie miał
byś regulacji. U mnie producent ustalił, że jeździec jeździ sam, bez
bagażu i waży 68 kg (chyba w Japonii...) i takie ustawienia w ogóle
nie nadają się do jazdy dla mnie. Tył w zakrętach pływa, przód na
nierównościach podskakuje - to są objawy źle ustawionej zawiechy. Ja
po prostu ustawiam eksperymentalnie - zmiana, przejażdżka parę km,
korekta, znowu przejażdżka i tak aż do ideału.
--
Artur
ZZR 1200
3 |
Data: Marzec 22 2010 10:08:02 |
Temat: Re: Regulacja zawieszenia - czy warto? |
Autor: duddits |
Cześć.
W dniu 2010-03-22 07:56, Marcin N pisze:
Witam,
W motocyklu (Fazer 600) mam regulację i przedniego, i tylnego zawieszenia.
Wszystko jest ustawione na "standardowo". Motocykla używam turystycznie
i jakoś nigdy nie zainteresowałem się, czy regulacja zawieszenia może mi
coś poprawić.
Warto zająć się tematem, czy nie zauważę różnicy przy amatorskiej jeździe?
Tematem oczywiście warto zawsze się interesować, bo ma to bezpośredni
wpływ na Twoje bezpieczeństwo. O ile nie ważysz jakoś "niestandardowo"
to moje zdanie jest takie - nie zmieniaj. Ja również mam Fazera i przy
moich 85kg fabryczne ustawienie jest jak najbardziej w porządku. Mowa
oczywiście o, jak to określiłeś, jeździe turystycznej.
Sprawa wygląda oczywiście inaczej gdy jedziesz z pasażerem.
Jak w prawidłowy sposób przeprowadza się taką regulację? Nie pytam o
sprawy techniczne - jak kręcić śrubami - tylko jakie powinny być
nastawy, żeby osiągnąć jakiś "optymalny" efekt.
Generalnie zawieszenie pracuje optymalnie w swoim środkowym zakresie
ugięcia, można to pomierzyć na nieobciążonym sprzęcie i potem z
siedzącym na nim motocyklistą. Dawno byś już zapewne zauważył gdyby
zawieszenie dobijało Ci na najmniejszej nawet nierówności. Na pewno
jednak, jak napisał kolega AZ, trzeba też trochę w takim przypadku
samemu poeksperymentować by osiągnąć optymalny dla siebie efekt.
--
duddits
4 |
Data: Marzec 22 2010 10:32:24 | Temat: Re: Regulacja zawieszenia - czy warto? | Autor: KJ Siła Słów |
Marcin N pisze:
Witam,
W motocyklu (Fazer 600) mam regulację i przedniego, i tylnego zawieszenia.
Wszystko jest ustawione na "standardowo". Motocykla używam turystycznie i jakoś nigdy nie zainteresowałem się, czy regulacja zawieszenia może mi coś poprawić.
A co tam masz do regulowania ?
Generalnie w polozeniu wajch "zerowym" motocykl po nacisnieciu siedzenia kierowcy ma isc rowno na dol na przodzie i tyle i tak samo rowno wracac.
Potem dwa kliki jednym parametrem, pojezdzic, zobaczyc, zapisac polozenie klikow i uwagi nt jazdy. Potem dwa kliki innym paramatrem i to samo. Nie krec wieloma wajchami na raz, bo do niczego nie dojdzies.
Generalnie regulacja wg mnie zmienia duzo, takze na ulicy.
I poszperaj w archiwum, jest tego troche wiecej i lepiej wyjasnione.
KJ
5 |
Data: Marzec 22 2010 10:36:28 | Temat: Re: Regulacja zawieszenia - czy warto? | Autor: KJ Siła Słów |
KJ Siła Słów pisze:
Potem dwa kliki jednym parametrem
Acha, mi ktos objasnil ze zmiany klikow robi sie tak, ze dokrecasz do konca i wracasz z klikami na nowe ustawienie. Nie wiem czy to konieczne czy nie, ale ja tak robie.
KJ
6 |
Data: Marzec 22 2010 10:52:24 | Temat: Re: Regulacja zawieszenia - czy warto? | Autor: Ivam |
Użytkownik "KJ Siła Słów" napisał w wiadomości grup
A co tam masz do regulowania ?
Jesli FZS to ma tylko napiecie sprezyny, jesli FZ chyba jest tak samo, ale nie jestem na 100% pewien.
--
pzdr:
Ivam
7 |
Data: Marzec 22 2010 15:48:15 | Temat: Re: Regulacja zawieszenia - czy warto? | Autor: duddits |
W dniu 2010-03-22 10:52, Ivam pisze:
Jesli FZS to ma tylko napiecie sprezyny, jesli FZ chyba jest tak samo,
ale nie jestem na 100% pewien.
W FZ jest dokładnie jak piszesz, przód za to nie ma regulacji.
--
duddits
8 |
Data: Marzec 22 2010 10:47:51 | Temat: Re: Regulacja zawieszenia - czy warto? | Autor: Watson |
On 22 Mar, 07:56, "Marcin N" wrote:
Witam,
W motocyklu (Fazer 600) mam regulację i przedniego, i tylnego zawieszenia.
Wszystko jest ustawione na "standardowo". Motocykla używam turystycznie i
jakoś nigdy nie zainteresowałem się, czy regulacja zawieszenia może mi coś
poprawić.
Warto zająć się tematem, czy nie zauważę różnicy przy amatorskiej jeździe?
Jak w prawidłowy sposób przeprowadza się taką regulację? Nie pytam o sprawy
techniczne - jak kręcić śrubami - tylko jakie powinny być nastawy, żeby
osiągnąć jakiś "optymalny" efekt.
Poczytaj co faktycznie możesz wyregulować w instrukcji.
I napisz co Ci przeszkadza podczas jazdy.
Wats.
9 |
Data: Marzec 22 2010 22:12:41 | Temat: Re: Regulacja zawieszenia - czy warto? | Autor: Don Pedro |
Watson pisze:
On 22 Mar, 07:56, "Marcin N" wrote:
Witam,
W motocyklu (Fazer 600) mam regulację i przedniego, i tylnego zawieszenia.
Wszystko jest ustawione na "standardowo". Motocykla używam turystycznie i
jakoś nigdy nie zainteresowałem się, czy regulacja zawieszenia może mi coś
poprawić.
Warto zająć się tematem, czy nie zauważę różnicy przy amatorskiej jeździe?
Jak w prawidłowy sposób przeprowadza się taką regulację? Nie pytam o sprawy
techniczne - jak kręcić śrubami - tylko jakie powinny być nastawy, żeby
osiągnąć jakiś "optymalny" efekt.
Poczytaj co faktycznie możesz wyregulować w instrukcji.
I napisz co Ci przeszkadza podczas jazdy.
Amen. Jak nie czujesz potrzeby, to nie kręć. Jakbyś pisał, że Cię wozi wężykiem po winklach, to już byłby jakiś punkt zaczepienia.
pozdr
DP
TL-S
10 |
Data: Marzec 23 2010 14:41:34 | Temat: Re: Regulacja zawieszenia - czy warto? | Autor: Marcin N |
Jak w prawidłowy sposób przeprowadza się taką regulację? Nie pytam o sprawy
techniczne - jak kręcić śrubami - tylko jakie powinny być nastawy, żeby
osiągnąć jakiś "optymalny" efekt.
Poczytaj co faktycznie możesz wyregulować w instrukcji.
I napisz co Ci przeszkadza podczas jazdy.
Amen. Jak nie czujesz potrzeby, to nie kręć. Jakbyś pisał, że Cię wozi wężykiem po winklach, to już byłby jakiś punkt zaczepienia.
Nic mi nie przeszkadza. Posłucham Waszych raz i na razie nie będę drążył tematu. Może kiedyś...
11 |
Data: Marzec 23 2010 10:42:57 | Temat: Re: Regulacja zawieszenia - czy warto? | Autor: Magic |
Watson pisze:
On 22 Mar, 07:56, "Marcin N" wrote:
Witam,
W motocyklu (Fazer 600) mam regulację i przedniego, i tylnego zawieszenia.
Wszystko jest ustawione na "standardowo". Motocykla używam turystycznie i
jakoś nigdy nie zainteresowałem się, czy regulacja zawieszenia może mi coś
poprawić.
Warto zająć się tematem, czy nie zauważę różnicy przy amatorskiej jeździe?
Jak w prawidłowy sposób przeprowadza się taką regulację? Nie pytam o sprawy
techniczne - jak kręcić śrubami - tylko jakie powinny być nastawy, żeby
osiągnąć jakiś "optymalny" efekt.
Poczytaj co faktycznie możesz wyregulować w instrukcji.
I napisz co Ci przeszkadza podczas jazdy.
Dokładnie. Czy przód dobija albo podskakuje przy hamowaniu, czy tył w szybkim winklu pływa, pompuje albo podskakuje, jak zachowuje się zawieszenie gdy na postoju dociśniesz je do dołu - wstaje raz i zamiera czy robi to z bujnięciem góra dół.
Sprawdź też czy faktycznie masz ustawione fabrycznie, u mnie np było za miękko, ustawiłem na 0, chwilę pojeździłem po czym lekko utwardziłem tył i jest ok.
--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
| | | | | | | | |