Różnica w BP Pb95 i Shell V-P ower Racing 100
1 | Data: Listopad 06 2009 13:18:02 |
Temat: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100 | |
Autor: Katanka | Jest kolosalna, to juz pisąłem po subiektywnych odczuciach. Ale teraz na hamowni wyszło ponad 12 koni więcej. Oba wykresy zamieszczę niebawem. 2 |
Data: Listopad 06 2009 14:55:17 | Temat: Re: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100 | Autor: Katanka | Katanka wrote: Jest kolosalna, to juz pisąłem po subiektywnych odczuciach. Ale teraz Dodam tylko, że wzrost mocy maksymalnej wynosi około 5%. -- Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy PSN: Katanka_PL | XBL: Katanka PL www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl 3 |
Data: Listopad 06 2009 13:56:33 | Temat: Re: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100 | Autor: kamil |
Jest kolosalna, to juz pisąłem po subiektywnych odczuciach. Ale teraz na hamowni wyszło ponad 12 koni więcej. Oba wykresy zamieszczę niebawem. Pomiary wielokrotne, czy raz nalales PB95 i wlasciwie nie wiadomo, jakiej jakosci bylo to paliwo? :) Pozdrawiam Kamil 4 |
Data: Listopad 06 2009 15:07:25 | Temat: Re: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100 | Autor: Katanka | kamil wrote: "Katanka" wrote in message To prawda, zawsze może być tak, że paliwo było chszczone. No ale tak - tankowałem na BP, najwiekszej stacji w okolicy (w sumie to Petrokompleks.pl). Robiłem dwa hamowania, różnica między nimi wyszła 0,5 konika. Na paliwie V-Power też robiłem 2 hamowania po sobie i różnica wyszła jeszcze4 mniej - 0,2 konika. Ale jest jeszcze odczucie subiektywne. Tankowałem Pb95 już kilkadziesiąt razy na różnych stacjach (w Czechach też) i nigdy nie było uczucia tak pozytywnego jak po zatankowaniu V-Power Racing 100. Na tym paliwku wchodzi na obroty duży szybciej. Odczucia jest ciężko oszukać. -- Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy PSN: Katanka_PL | XBL: Katanka PL www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl 5 |
Data: Listopad 06 2009 14:59:25 | Temat: Re: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100 | Autor: pwz | Katanka pisze: Jest kolosalna, to juz pisąłem po subiektywnych odczuciach. Ale teraz na hamowni wyszło ponad 12 koni więcej. Oba wykresy zamieszczę niebawem. No dobrze, ale na korzyść którego paliwa? I czy powtarzałeś wielokrotnie to porównanie? I czy auto było testowane w podobnych warunkach (na hamowni)? pwz 6 |
Data: Listopad 06 2009 15:09:51 | Temat: Re: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100 | Autor: Katanka | pwz wrote: Katanka pisze: V-Power daje większą moc to porównanie? I czy auto było testowane w podobnych warunkach (na Na tej samej hamowni, na każdym paliwie 2x pod rząd było hamowane, zawsze autko było cieplutkie (zanim wjechałem na hamownie, to zrobiłem autkiem 60km). Nie bardzo wiem co jeszcze zrobić aby pomiar był dokładniejszy. Aha, zawsze też robilismy hamowanie na 4 biegu. -- Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy PSN: Katanka_PL | XBL: Katanka PL www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl 7 |
Data: Listopad 06 2009 07:28:16 | Temat: Re: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100 | Autor: Olleo | PS. silnik volvowski benzyniak 2.5T R5. Jakie paliwo zaleca producent? Mapy w turbo sa robione pod konkretne paliwo - mozna stroic pod noPb99, wtedy na takim paliwie bedzie lepiej jezdzil, niz 95. Moj jest strojony pod noPb95 i tankowanie lepszej nie ma specjalnego sensu. -- Olleo 8 |
Data: Listopad 06 2009 07:48:34 | Temat: Re: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100 | Autor: Przemek V | On 6 Lis, 16:28, Olleo wrote: > PS. silnik volvowski benzyniak 2.5T R5. Może być ustawiony niby pod NoPb95 ale mieć czujnik spalania stukowego na podstawie którego zwiększany jest kąt wyprzedzenia zapłonu tak, że wykorzysta lepsze paliwo. Za 2-3 tyg sprawdzę na tym samym silniku ;) 9 |
Data: Listopad 06 2009 22:54:24 | Temat: Re: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100 | Autor: Grejon | Przemek V pisze: On 6 Lis, 16:28, Olleo wrote: Chyba zmniejszany? W sensie opóźniany. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ 10 |
Data: Listopad 07 2009 20:26:27 | Temat: Re: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100 | Autor: P_ablo |
Może być ustawiony niby pod NoPb95 ale mieć czujnik >spalania stukowego Czujnik spalania stukowego wplynie na zaplon jesli zalejesz gorszego paliwa niz zalecane i wystapi spalanie stukowe.Z tego co ja wiem, nie ma mozliwosci przyspieszenia zaplonu bez dedykowanych urzadzen. Picasso 11 |
Data: Listopad 06 2009 17:28:01 | Temat: Re: Róznica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100 | Autor: Katanka | Olleo wrote: PS. silnik volvowski benzyniak 2.5T R5. Na wlewie jest napis: "Tankowac min. Pb95, najlepiej na BP". Widac Ford Polska wszedl w porozumienie z BP. -- Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy PSN: Katanka_PL | XBL: Katanka PL www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl 12 |
Data: Listopad 06 2009 15:49:18 | Temat: Re: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100 | Autor: to | Katanka wrote: Jest kolosalna, to juz pisÄ łem po subiektywnych odczuciach. Ale teraz na Nie znam tego silnika, ale spotkałem siÄ z negatywnymi opiniami odnoĹnie T5 i jazdy na NoPb95. Może silnik jest strojony pod 98, a na 95 PCM po prostu opóźnia zapłon? Druga przyczyna może byÄ taka, że trafiłeĹ na jakieĹ wyjÄ tkowo kiepskie paliwo. PróbowałeĹ hamowaÄ na NoPb98 lub na V- Power 95? -- cokolwiek 13 |
Data: Listopad 06 2009 17:47:38 | Temat: Re: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Ra cing 100 | Autor: Arek M |
Nie znam tego silnika, ale spotkałem siÄ z negatywnymi opiniami odnoĹnie T5 i jazdy na NoPb95. Ĺťe co prosze? Miałem auto z tym sinikiem (volvo S60 T5). Na klapce było, zeby laÄ 95. Tankowałem zawsze 95, czasem zdazało mi sie zalaÄ 98/100 dla testów. I _NIGDY_, ale to absolutnie _NIGDY_ nie zauwazylem, zeby: * na 95 byly jakiekolwiek problemy * na 98/100 jezdził zauważalnie lepiej * były jakiekolwiek różnice w spalaniu W obecnym aucie (2.0 turbo, circa 240KM) również nie widze/czuje zadnej roznicy. Kiedys w zwyklym, wolnossacym 2.0 16v wydawało mi sie, ze na 100 (vpower racing) jezdzi lepiej. Moze faktycznie lepiej jezdził, moze to zludzenie - nie wiem. StÄ d potem w kolejnych autach czasem eksperymentowałem zalewajac to lepsze paliwo - i uważam to dziĹ za niepotrzebnie wydawane pieniÄ dze. Moze masz na mysli silnik T4 (volvo, 1.9 turbo) - użytkownicy faktycznie skarżyli sie na to, jak sie auto zachowuje na 95. -- PozdrawiAM! 14 |
Data: Listopad 06 2009 17:04:20 | Temat: Re: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100 | Autor: Jacek | Ja też miałem podobne odczucie po zatankowaniu V-power. 15 |
Data: Listopad 06 2009 17:38:21 | Temat: Re: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100 | Autor: kowtow | Teraz ja opowiem swoją historią 16 |
Data: Listopad 07 2009 00:10:44 | Temat: Re: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100 | Autor: AA | Mam nowego Fiata Linea 1.4 T-Jet 120 KM Troszke podobny TSI 1.4 122KM Zatankowane noPB95 na Carrefour i... spalanie +10% w gore (w stosunku do npPB95 z BP). Co z tego, ze bylo kilkanascie groszy taniej na litrze, jak roznica na spalaniu pozarla cala oszczednosc z nawiazka. AA 17 |
Data: Listopad 09 2009 09:57:11 | Temat: Re: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100 | Autor: Arek (G) | AA pisze: Mam nowego Fiata Linea 1.4 T-Jet 120 KM Na tym samym silniku największa różnica jest pomiędzy niemieckim shell'em a dowolnym polskim. Tankując do pełna w niemczech mając wskazówkę na połowie miałem przejechane ok 500km, na polskim paliwie ze statoila na A4 jadąc tak samo gdy wskazówka doszła do połowy miałem przejechane ok 380km. A. 18 |
Data: Listopad 06 2009 18:14:44 | Temat: Re: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100 | Autor: Pan Piskorz | wyszło ponad 12 koni więcej. Oba wykresy zamieszczę niebawem. wg instruykcji moich pojazdów nie spodziewałem się podwyższonych osiągów, i nie zauważyłem żadnej różnicy, liczba oktanowa nie reprezentuje wartości energetycznej paliwa P. 19 |
Data: Listopad 06 2009 21:12:37 | Temat: Re: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100 | Autor: s@piens | Katanka wrote: Jest kolosalna, to juz pisąłem po subiektywnych odczuciach. Ale teraz Ja (subiektywnie) odczułem różnicę pomiędzy Pb 95 a Pb 98 Ultimate z BP. Po Shell V-Power Racing 100 też było nieźle Ten sam silnik. W 5-Gear (albo Motorvision - nie pamiętam dokładnie) podczas recenzji mówili, że ma czujnik spalania stukowego i faktycznie lepsze paliwo zwiększa moc. -- Piotr |