Rondo vs. skrzyżowanie
1 | Data: Pa?dziernik 10 2013 15:15:53 |
Temat: Rondo vs. skrzyżowanie | |
Autor: PlaMa | Mythbusters zrobili test czy bardziej wydajne sÄ
ronda czy skrzyżowanie 4-way stop? Jak myslicie? Co wygrało? 2 |
Data: Pa?dziernik 10 2013 15:22:49 | Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie | Autor: PlaMa | W dniu 2013-10-10 15:15, PlaMa pisze: Mythbusters zrobili test czy bardziej wydajne sÄ ronda czy skrzyżowanie Szlag mnie trafia jak pomyĹlÄ, że w moim rodzinnym mieĹcie (Olsztynie) zamiast rond stawia siÄ masowo skrzyżowania ze Ĺwiatłami, które majÄ przeceż DUĹťO niższÄ przepustowoć od wspomnianych w filmiku :( 3 |
Data: Pa?dziernik 10 2013 17:18:30 | Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie | Autor: X-Man | "PlaMa" wrote in message W dniu 2013-10-10 15:15, PlaMa pisze: no też siÄ dziwiÄ że nikt tego w PL od dawna nie stosuj w UK tych rond jest wszÄdzie pełno czasem w postacie białego koła namalowanego na Ĺrodku skrzyżownaia czy niewysokiej oglÄ głej wysepki z asfaltu pomalowanej białÄ farbÄ i to siÄ sprawdza nie trzeba Ĺwiateł znaków itp. w PL tego bardzo brakuje a jak już dadzÄ rondo to zajmuje ono hektar jest wielkie zasłania widok z przeciwka (czasami ma to sens) ale w wiÄkszosci to jest jakaĹ porażka przedrażajÄ ca niepotrzebnie sprawÄ Przykład: http://tnij.org/110d Pzdr Piotrek 4 |
Data: Pa?dziernik 10 2013 22:39:22 | Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie | Autor: J.F. | Dnia Thu, 10 Oct 2013 17:18:30 +0100, X-Man napisał(a): "PlaMa" wrote in message Hm ... tu jest porownanie z czyms dla nas nieznanym - 4-way stop. Chetnie bym zobaczyl porownanie z wielopasowym skrzyzowaniem ze swiatlami, ktore zajmuje chyba mniej miejsca. Jest we Wroclawiu ul. Obornicka. Dawniej jak sie jechalo od Obornik, to sie jechalo, jechalo, jechalo, bo skrecic nie bardzo bylo gdzie, az dojezdzalo do swiatel na koncu, a za swiatlami to sie zaczynaly prawdziwe miejskie korki. Teraz w polowie krzyzuje sie z obwodnica (srodmiejska). Skrzyzowanie na szczescie jest dwupoziomowe i obwodnica leci wiaduktem. A pod wiaduktem modny wezel z rondem. Rondo duze, wjazdy i zjazdy rozdzielone - modelowy przyklad. No i teraz poranny korek zaczyna sie jeszcze przed Wroclawiem. A konczy na rondzie. Rano dominuje ruch naplywowy. Wiekszosc jedzie prosto lub skreca w prawo. A jednak - strach ze ten samochod z przeciwka na rondzie nie skreci jest widac tak silny, ze wjazd na rondo stanowi waskie gardlo. J. P.S. Nie lubie rond. Utrudniaja na terenie niezabudowanym, np. francuskich krajowkach, czy na nowej dk35 pod wroclawiem, nie sprawdzaja sie na wielopasowych drogach w miastach, zajmuja duzo miejsca na mniej obciazonych ulicach. skrzyżownaia czy niewysokiej oglągłej wysepki z asfaltu pomalowanej białą farbą Ale czasami bywa tak http://www.youtube.com/watch?v=cZQhH2S_mxU J. 5 |
Data: Pa?dziernik 10 2013 22:16:15 | Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie | Autor: X-Man | "J.F." wrote in message Dnia Thu, 10 Oct 2013 17:18:30 +0100, X-Man napisał(a): no bo może ta obwodnica i wiadukt się do tego przyczyniły ale filozofował nie będę bo tego nie widzę Rano dominuje ruch naplywowy. Wiekszosc jedzie prosto lub skreca w właśnie w tym rzecz żeby dawać je tam gdzie są potrzebne zamiast np świateł gdzie ludzie bezsensownie stoją zeby jeden samochód z bocznej uliczki mógł się włączyć do ruchu, inna rzecz ze rozmiar rond w przypadku skrzyżowań mało ruchliwych powinien być taki zeby jadący bez wysiłku mogli to rondo ominąć bez potrzeby robienia kilometrowych półkoli, w UK są ronda przez które można (oczywiście nie powinno się) na wprost przejechać jak nie ma ruchu jest lekkie wybrzuszenie ale nie jest to rondo tego typu jak mamy często w PL ze kostka kwiatki itp i zajmuje 3/4 szerokości pasa drogowego a drogi wielopasmowe to już inna historia i wtedy trzeba robic to z głową skrzyżownaia czy niewysokiej oglągłej wysepki z asfaltu pomalowanejAle czasami bywa tak a ze niby co? jakby ronda tam nie było to by wyhamował? z prędkością jaką jechał to wątpię... Pzdr Piotrek 6 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 06:56:46 | Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie | Autor: dddddddd | W dniu 2013-10-10 23:16, X-Man pisze: Skrzyzowanie na szczescie jest dwupoziomowe i obwodnica leci pewnie w niewielkim stopniu tak - bo zawsze ktoś z tej obwodnicy może zjechać - ale ogólnie faktycznie ruch idzie od jednej strony (z rana w stronę centrum), ale dużo ludzi nie włącza kierunków przy wyjeździe z ronda przez co inni nie wiedzą że zjedzie. Dodatkowo zapierdalacze tacy jak ja mimo włączonego kierunkowskazu wstrzymają ruch napływowy na rondo, bo jak taki zapieprza szybciej niż inni, to pewnie nie skręci (i słuszne podejście) P.S. Nie lubie rond. Utrudniaja na terenie niezabudowanym, np. Akurat na DK35 bardziej by się sprawdziły światła (teraz tam chyba nic nie wyjeżdża, bo to ronda przyszykowane do przyszłych fabryk, ale nawet jak te fabryki powstaną, to lepiej żeby światła wykrywały auta na poprzeczce i zmieniały w tym czasie światła, bo przecież do fabryk to będą jeździć drupy np. o 6:00, 7:00 itp., a np. o 10:00 ruch na DK może iść płynnie, zielona fala, bez ronda -- Pozdrawiam Łukasz 7 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 07:34:00 | Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie | Autor: J.F. | Dnia Fri, 11 Oct 2013 06:56:46 +0200, dddddddd napisał(a): W dniu 2013-10-10 23:16, X-Man pisze: Nawet jesli moze, to przeciez przed wjazdem na rondo musi poczekac. - ale ogólnie faktycznie ruch idzie od jednej strony (z rana w Kamere postawic, i mandacik takiemu co migal, ale nie skrecil :-) P.S. Nie lubie rond. Utrudniaja na terenie niezabudowanym, np.właśnie w tym rzecz żeby dawać je tam gdzie są potrzebne zamiast np Jak jest maly ruch to nie trzeba swiatel. Jak jest duzy to rondo zawodzi. Panowie z MB nie przetestowali chyba jeszcze jednego przypadku - ludzie w wiekszosci jada prosto. A swiatla moga byc inteligentne. Akurat na DK35 bardziej by się sprawdziły światła (teraz tam chyba nic Plynnie, k* ... droga szykowana na ekspresowke, dwie jezdnie po dwa pasy, a tu co kilometr rondo. po ch* ten luksus, skoro co chwila trzeba zwolnic do 50. No i rondo wielopasowe, super ... burdel :-) J. 8 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 10:48:17 | Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie | Autor: SW3 | W dniu 11.10.2013 o 06:56 dddddddd pisze: ale dużo ludzi nie włącza kierunków przy wyjeździe z ronda przez co inni nie wiedzą że zjedzie Tak się właśnie zastanawiam dlaczego (w przypadku rond jednopasmowych) robi się takie: http://s14.postimg.org/k0a12mrn5/rondo1.png zamiast takich: http://s14.postimg.org/x89evkp69/rondo2.png Rysunki są jakie są ale mam nadzieję, że widać o co chodzi. Na prawie wszystkich mini-rondach zjeżdżając z ronda prawie do końca jedzie się po łuku w lewo i dopiero na końcu ostry skręt w prawo (rys.1). Gdyby przy zjeżdżaniu nie trzeba było robic tego dodatkowego ominięcia w lewo to oczekujący na wjazd już wcześniej by widzieli czy jadący po rondzie skręci czy nie nawet bez kierunkowskazu bo chcąc zjechać juz wcześniej jechałby innym torem ruchu. Na dodatek w tym rozwiązaniu zjazd z ronda byłby w większej odległości od kolejnego wjazdu co też by uprościło ocenę. No i wysepka między pasami na drodze do ronda byłaby szersza co by było korzystne dla pieszych. Ronda mają być ciasne, żeby spowolnić (uspokoić) ruch - no to przy wjeździe byłyby nadal ciasne a z powodu wyprostowanego zjazdu prędkości nie wzrosłyby raczej gigantycznie. A i pieszy wchodzący na przejście miałby łatwiejszą ocene sytuacji gdyby zawczasu widział który pojazd jedzie w strone jego przejścia a który nie, niz teraz gdy wszyscy mkną naokoło a co któryś nagle tuż przed przejściem skręca (w prawo w strone przejścia). -- SW3 -- -- Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych. /Bastiat 9 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 11:04:09 | Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie | Autor: Myjk | Fri, 11 Oct 2013 10:48:17 +0200, SW3 Tak siÄ właĹnie zastanawiam dlaczego "Because it is the most energy efficient configuration" ;) -- Pozdor Myjk 10 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 11:16:49 | Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie | Autor: J.F | Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości ale dużo ludzi nie włącza kierunków przy wyjeździe z ronda przez co inni nie wiedzą że zjedzie Tak się właśnie zastanawiam dlaczego (w przypadku rond jednopasmowych) robi się takie: Samo takie nic nie da, musialbys jeszcze pasy wymalowac w rondo turbinowe, zeby trzeba bylo migac wyraznie przy zmianie pasa. A potem przyjdzie zima i pasow nie bedzie widac, a potem wiosna i farba sie zetrze :-) Na prawie wszystkich mini-rondach zjeżdżając z ronda prawie do końca jedzie się po łuku w lewo i dopiero na końcu ostry skręt w prawo (rys.1). Tylko ze to o ktorym pisze wyglada tak https://maps.google.pl/?ll=51.157718,17.010154&spn=0.000575,0.001448&t=h&z=20 A i tak jest waskim gardlem na wjezdzie.. J. 11 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 12:05:18 | Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie | Autor: SW3 | W dniu 11.10.2013 o 11:16 J.F pisze: Samo takie nic nie da, musialbys jeszcze pasy wymalowac w rondo turbinowe, zeby trzeba bylo migac wyraznie przy zmianie pasa. Można by wymalować pasy naokoło "okrągłej części ronda" żeby zjeżdżając z ronda zmieniało się pas i żeby było wiadomo, że trzeba migać bo faktycznie zjeżdżając "na wprost" nie byłoby to takie oczywiste. Chodziło mi o ronda jednopasmowe więc nie ma tu co mieszać turbin. Tylko ze to o ktorym pisze wyglada tak Takie ronda (2 lub więcej pasów biegnących dookoła) mz to porażka. Pomijając to, że każdy ma inną teorię na temat jazdy po takim rondzie, to nie podnoszą znacząco przepustowości, niepotrzebnie zwiększają ilość koniecznych zmian pasa i ustąpień pierwszeństwa. A w przypadku mniejszych wersji i tak ciężarówki i autobusy jadą tak jakby był jeden pas. Zamiast tego powinny być ronda turbinowe albo ronda z zupełnie niezależnymi pasami do prawoskrętów i pasem okrężnym (pojedynczym) dla jadących prosto i w lewo. -- SW3 -- -- Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych. /Bastiat 12 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 13:05:19 | Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie | Autor: J.F | Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości Samo takie nic nie da, musialbys jeszcze pasy wymalowac w rondo turbinowe, zeby trzeba bylo migac wyraznie przy zmianie pasa.Można by wymalować pasy naokoło "okrągłej części ronda" żeby zjeżdżając z ronda zmieniało się pas i żeby było wiadomo, że trzeba migać bo faktycznie zjeżdżając "na wprost" nie byłoby to takie oczywiste. Jesli kierowca wjezdzajacy nie bedzie wyraznie widzial ze ten na obwodzie musi zjechac, bo pas mu tak prowadzi - to sie wiele nie zmieni. Tylko ze to o ktorym pisze wyglada tak Takie ronda (2 lub więcej pasów biegnących dookoła) mz to porażka. Pomijając to, że każdy ma inną teorię na temat jazdy po takim rondzie, to nie podnoszą znacząco przepustowości, Tu sie zgodze, ale nie o to mi chodzi. niepotrzebnie zwiększają ilość koniecznych zmian pasa i ustąpień pierwszeństwa. No nie, bo w koncu mozna jechac stale prawym pasem. Tylko po co wtedy lewy. Ale ja o czym innym. Masz zjazd w pewnej odleglosci od wjazdu - widac ze ktos zjezdza. Masz dwa pasy na rondzie, wiec jadacy lewym nie blokuje wjazdu. A jednak jest korek. A w przypadku mniejszych wersji i tak ciężarówki i autobusy jadą tak jakby był jeden pas. Autobus tam jest chyba jeden na kwadrans, a ciezarowek tez malo. Zamiast tego powinny być ronda turbinowe albo ronda z zupełnie niezależnymi pasami do prawoskrętów i pasem okrężnym (pojedynczym) dla jadących prosto i w lewo. to i tak nie wyeliminuje wad rond wielopasowych, czyli krzyzowania kierunkow ruchu. J. 13 |
Data: Listopad 29 2013 10:33:47 | Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie | Autor: radekp@konto.pl | Thu, 10 Oct 2013 15:22:49 +0200, w W dniu 2013-10-10 15:15, PlaMa pisze: Tylko, że to amerykańskie skrzyżowanie było typu 4 x STOP, a nie klasyczne równorzędne jak u nas. Bez obowiązkowego stopu myślę, że przepustowość byłaby bardziej zbliżona. 14 |
Data: Listopad 29 2013 15:12:32 | Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie | Autor: J.F | Użytkownik napisał w wiadomości grup > Mythbusters zrobili test czy bardziej wydajne są ronda czy > skrzyżowanie Tylko, że to amerykańskie skrzyżowanie było typu 4 x STOP, a nie klasyczne Na klasycznym rownorzednym to roznie moze byc, to jak w USA - trzeba podjechac, zobaczyc i byc gotowym do ustapienia. A w lewo to sie nie skreci, gdy z przeciwka sznur pojazdow do przepuszczenia :-) Tu jednak ze swiatlami, i to zmienia wydajnosc. Ja juz pisalem jak sie takie jedno we Wroclawiu wyrabia. A rondo swoje wymiary ma i w miescie moze nie byc na nie miejsca. J. 15 |
Data: Pa?dziernik 10 2013 13:26:58 | Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie | Autor: masti | Dnia piÄknego Thu, 10 Oct 2013 15:15:53 +0200 osobnik zwany PlaMa napisał: Mythbusters zrobili test czy bardziej wydajne sÄ ronda czy skrzyżowanie tak na prawdÄ nie ma uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie. Bardzo dużo zależy od natÄżenia ruchu z poszczególnych kierunków. -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 16 |
Data: Pa?dziernik 10 2013 15:41:34 | Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie | Autor: Myjk | Thu, 10 Oct 2013 15:15:53 +0200, PlaMa 4-way stop? Jak myslicie? Co wygrało? Rondo. Ale obejrzałem to i myĹlÄ że wynik mógł byÄ dużo bardziej druzgocÄ cy gdyby gabaryty "kwadrata" dopasowaÄ do gabarytów ronda. ChcÄ przez to powiedzieÄ, że klasyczne skrzyżowanie było dużo "krótsze". -- Pozdor Myjk 17 |
Data: Pa?dziernik 10 2013 14:27:10 | Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Mythbusters zrobili test czy bardziej wydajne są ronda czy skrzyżowaniehmm, oczywista oczywistością wydaje sie odpowiedź rondo. Ale ponieważ pytasz to mam watpliwości - wyszło ze skrzyzowanie? No to ogladam.... I niespodzianka - rondo wygrywa... :) Gdyby jeszcze nasi urzednicy nie mysleli ze rondo załatwia sprawe... Gdyby jeszcze nasi kierowcy umieli jezdzic po rondach... Ach, rozmarzyłem sie... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją liczyć i tych, którzy nie umieją." Aneta Baran 18 |
Data: Pa?dziernik 10 2013 16:53:12 | Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie | Autor: PlaMa | W dniu 2013-10-10 16:27, Budzik pisze: hmm, oczywista oczywistością wydaje sie odpowiedź rondo. ha! I tu jest niespodzianka! :D Na wykopie przy tym filmiki pojawiła się jak zwykle ożywiona dyskusja i rzeczywiście wychodzi, że sporo osób nie potrafi jeździć po rondach. Można by miasto zapełnić ludźmi, którzy twierdzą, że zewnętrznym pasem ronda jeżdzi się tylko "prosto" lub "prawo" a wewnętrznym "prosto", "lewo" lub "zawraca" i żadne znaki poziome i pionowe tego nie zmieniają _-_ 19 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 08:44:24 | Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie | Autor: Myjk | Thu, 10 Oct 2013 16:53:12 +0200, PlaMa Można by miasto zapełniÄ ludźmi, którzy twierdzÄ , że zewnÄtrznym pasem W pewnej dyskusji na temat ruchu po rondach (naturalnie dwóch głównych szkół) urodziły siÄ schematy i proĹba do dyskutanta o wyznaczenie torów jazdy [na wprost (1 do 3) i skrÄt w lewo (1 do 4)] na nastÄpujÄ cych skrzyżowaniach: http://c.wrzuta.pl/wi8604/d4575cdb001fb708514c4035/tvp1-sk http://c.wrzuta.pl/wi15391/801b6086001a1fea514c4035/tvp2-sk-oz http://c.wrzuta.pl/wi13428/d5ad3e090005a556514c4036/tvp3-soro http://c.wrzuta.pl/wi15822/f16a30380004390b514c4036/tvp4-soro-oz Oto co z tego wyszło: http://c.wrzuta.pl/wi8431/98a1cb23001d3834514c5952/tvp1-sk http://c.wrzuta.pl/wi8245/5d4ac7280007a591514c5953/tvp3-soro http://c.wrzuta.pl/wi18295/eb7aa48a0007cbed514c5952/tvp4-soro-oz -- Pozdor Myjk 20 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 12:13:43 | Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie | Autor: PlaMa | W dniu 2013-10-11 08:44, Myjk pisze: Można by miasto zapełniÄ ludźmi, którzy twierdzÄ , że zewnÄtrznym pasemW pewnej dyskusji na temat ruchu po rondach (naturalnie dwóch głównych :) Mnie uczono tak jak narysowałem niżej i takie rozwiÄ zanie uważam za logiczne i tego siÄ trzymam. Niemniej, moim zdaniem turbiny majÄ jednÄ zasadniczÄ wadÄ - teoretycznie z lewego pasa ma siÄ pierwszeĹstwo skrÄtu w prawo (pierwszeĹstwo zjazdu pierwszym wyjazdem) i bez dodatkowych znaków poziomych to tego typu skrzyżowanie nie może funkcjonowaÄ. http://oi39.tinypic.com/vzhhck.jpg 21 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 13:29:14 | Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie | Autor: Myjk | Fri, 11 Oct 2013 12:13:43 +0200, PlaMa Mnie uczono tak jak narysowałem niżej i takie rozwiÄ zanie uważam za To jest jedna z teorii. Problem z tym rozwiÄ zaniem jest taki, że rondo jest substytutem skrzyżowania (jednego), a nie jak jak w głoszonej teorii -- czterech lub wiÄcej "małych" skrzyżowaĹ. Kłóci siÄ to z PORD, bo to nie rozróznia ronda jako specyficznego obiektu, czyli nie definiuje go jako zestaw skrzyżowaĹ, tylko nadal traktuje jako jedno skrzyżowanie. Ta teoria ma też jednÄ poważnÄ wadÄ, mianowicie praktycznie uniemożliwia zjazd z ronda z wewnÄtrznego pasa nakazujÄ c zmianÄ pasa na zewnÄtrzny (prawy) przed zjazdem, co skutkuje zmniejszeniem jego przepustowoĹci i prowadzi do wystÄ pienia punktów kolizyjnych, nawet z pojazdami poruszajÄ cymi siÄ z tego samego i w tym samym kierunku. http://oi39.tinypic.com/vzhhck.jpg To nie jest rondo turbinowe. Turbinówka ma bardzo specyficzny kształt przypominajÄ cy, tu pewnie nie zaskoczÄ, turbinÄ. Kształt powoduje, że w przypadku trzymania siÄ prawej krawÄdzi zawsze kiedyĹ z ronda siÄ wyjedzie, nawet pomimo chÄci złamania przepisów i przejechania po liniach. Twój przykład to taka nieudana próba wanabe rondo turbinowe. -- Pozdor Myjk 22 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 13:45:43 | Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie | Autor: PlaMa | W dniu 2013-10-11 13:29, Myjk pisze: To nie jest rondo turbinowe. Turbinówka ma bardzo specyficzny kształt wytłumacz bo nie do koĹca rozumiem. 23 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 13:50:10 | Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie | Autor: Myjk | Fri, 11 Oct 2013 13:45:43 +0200, PlaMa wytłumacz bo nie do koĹca rozumiem. http://pl.wikipedia.org/wiki/Rondo_turbinowe Przepraszam za wiki, ale nie chce mi siÄ szukaÄ. Z boku masz ilustracjÄ turbinówki z prawdziwego zdarzenia. -- Pozdor Myjk 24 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 14:23:05 | Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie | Autor: PlaMa | W dniu 2013-10-11 13:50, Myjk pisze: wytłumacz bo nie do koĹca rozumiem.http://pl.wikipedia.org/wiki/Rondo_turbinowe hmm... rzeczywiĹcie pomyliłem pojÄcie w takim razie. To rondo z oboma pasami "wychodzÄ cymi" z tego ronda ma jakÄ Ĺ nazwÄ? 25 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 14:29:19 | Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie | Autor: Myjk | Fri, 11 Oct 2013 14:23:05 +0200, PlaMa To rondo z oboma pasami "wychodzÄ cymi" Tak, nosi nazwÄ "pomyłka". ;) -- Pozdor Myjk 26 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 14:36:41 | Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie | Autor: PlaMa | W dniu 2013-10-11 14:29, Myjk pisze: To rondo z oboma pasami "wychodzÄ cymi"Tak, nosi nazwÄ "pomyłka". ;) przesadzasz, codziennie korzystam z ronda na zbiegu ulic Piłsudskiego i Dworcowej w Olsztynie i uważam, że jest skonstruowane w sposób, który nawet niepełnosprytna małpa zrozumie (patrzÄ c na znaki oczywiĹcie). Ogólnie sam jestem fanem tych "pomyłek" 27 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 14:42:44 | Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie | Autor: Myjk | Fri, 11 Oct 2013 14:36:41 +0200, PlaMa przesadzasz, codziennie korzystam z ronda na zbiegu ulic Piłsudskiego i Ja nie mam problemu ze zrozumieniem jak to ma działaÄ. Niestety sporo osób sobie z tym nie poradzi. Tak wymalowane rondo było w Wawie (Ronbo Babka), tylko z trzema pasami na obwiedni -- i działy siÄ tam dantejskie sceny. Teraz zrobili to jak trzeba i jest rondo turbinowe i jeździ siÄ szybko i bezpiecznie, aczkolwiek czasem też siÄ trafi zdziwiony chcÄ cy jechaÄ prosto/lewo z prawego pasa pomimo wymalowanych strzałek przed skrzyżowaniem. http://www.doszkalanie.edu.pl/images/tak_sie_jezdzi_po_nowym_1_640x0_rozmiar-niestandardowy.jpg -- Pozdor Myjk 28 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 19:56:06 | Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie | Autor: Shrek | On 2013-10-11 14:42, Myjk wrote: Teraz zrobili to jak trzeba i jest rondo turbinowe i jeździ siÄ szybko i Tylko, że problem jest taki, że na takiego pajaca musisz uważaÄ skrÄcajÄ c np ze Ĺrodkowego pasa w prawo, bo w razie kolizji to ty bÄdziesz winny:( Shrek. 29 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 21:45:54 | Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie | Autor: Myjk | Fri, 11 Oct 2013 19:56:06 +0200, Shrek skrÄcajÄ c np ze Ĺrodkowego pasa w prawo Co robiÄ c? -- Pozdor Myjk 30 |
Data: Pa?dziernik 12 2013 15:36:59 | Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie | Autor: Shrek | On 2013-10-11 21:45, Myjk wrote: Fri, 11 Oct 2013 19:56:06 +0200, Shrek JadÄ c Ĺrodkowym pasem uskuteczniajÄ c manewr zjazdu z ronda. Teoretycznie na prawym pasie nie powinno byÄ nikogo (strzałki na wjazdach), kto jedzie dalej dookoła ronda, ale jak już siÄ tam znajdzie to ma pierwszeĹstwo przed tobÄ . Shrek. 31 |
Data: Pa?dziernik 10 2013 16:59:31 | Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie | Autor: mi_ro |
Gdyby jeszcze nasi urzednicy nie mysleli ze rondo załatwia sprawe... podejrzewam że nasi kierowcy mimo wszystko lepiej jeżdżą na rondach niż w tym teście i różnica powinna byc jeszcze większa :) rondo jest bezpieczniejsze 32 |
Data: Pa?dziernik 10 2013 16:00:43 | Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: podejrzewam że nasi kierowcy mimo wszystko lepiej jeżdżą na rondach niż Ale chodzi o to, ze gdyby jezdzili DOBRZE a nie LEPIEJ NIZ W TESCIE to dopiero byłby raj... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest miliarderem" - Charlie Chaplin |