Rosnąca liczba biegów...
1 | Data: Styczen 23 2014 01:38:29 |
Temat: RosnÄ ca liczba biegów... | |
Autor: anacron | Tak siÄ zastanawiam, czemu to ma służyÄ? Jeszcze zanim kupiłem auto z IV 2 |
Data: Styczen 23 2014 01:56:20 | Temat: Re: RosnÄ
ca liczba biegów... | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 23 Jan 2014 01:38:29 +0100, anacron napisał(a): Zastanawiam się teraz, czy ma to służyć mniejszemu spalaniu czy lepszej To są dwa zjawiska. Pierwsze to downsizing, który powoduje że silniki są coraz mniej elastyczne, przez co wymagają do efektywnej pracy coraz większej ilości przełożeń. Druga sprawa to duża moc silników - wynikająca i z pogoni za osiągami i z rosnącej masy aut. Efekt jest taki, że nawet do jazdy z prędkościami autostradowymi wystarcza niewielka część mocy maksymalnej silnika. A skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą prędkością przy niższych obrotach, gdzie tą stosunkowo niską moc silnik generuje sprawniej. 3 |
Data: Styczen 23 2014 07:46:00 | Temat: Re: RosnÄ
ca liczba biegów... | Autor: J.F. | Dnia Thu, 23 Jan 2014 01:56:20 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): To są dwa zjawiska. Czekaj ... taki 1.4TSI 122KM ma jakas znaczaco rozna charakterystyke od 2.0 bez T 120 KM ? Druga sprawa to duża moc silników - wynikająca i z pogoni za osiągami i z i 5 biegow to za malo ? J. 4 |
Data: Styczen 23 2014 18:18:33 | Temat: Re: RosnÄ
ca liczba biegów... | Autor: Martin Fox | Dnia Thu, 23 Jan 2014 07:46:00 +0100, J.F. napisał(a): Dnia Thu, 23 Jan 2014 01:56:20 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):.. A skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą prędkością przy A nie? Ile razy mi jadąc autostradą te 140km/h żałowałem że nie mam szóstego biegu... -- Martin Fox 5 |
Data: Styczen 23 2014 19:25:01 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: anacron | W dniu 23.01.2014 19:18, Martin Fox pisze: i 5 biegow to za malo ? Problem w tym, że to tak nie działa, przy VI nadal brakuje następnego bo zestopniowali tak skrzynie, że te 6 pokrywa te 5 wcześniejszych. O ile dobrze pamiętam ja na VI przy 140km/h mam 3000 obrotów (diesel) -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 6 |
Data: Styczen 23 2014 21:45:40 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Axel | "anacron" wrote in message i 5 biegow to za malo ?A nie? Ile razy mi jadąc autostradą te 140km/h żałowałem że nie mam Problem w tym, że to tak nie działa, przy VI nadal brakuje następnego bo Działa, działa. Mam w garażu dwa prawie identyczne samochody (4 lata różnicy) z prawie identycznymi silnikami - pojemność ta sama, 9KM różnicy. W starszym (ciut słabszym) 5 biegów, w nowszym 6. Różnica przy szybkiej jeździe wyraźnie odczuwalna, przy 100km/h na 5. biegu 500 obr/min różnicy. Jak jadę starszym - zdarza mi się łapać za skrzynię, bo mi 'wyje' na 5. biegu... (mimo, że z V max raczej nie osiągam ;-) -- Axel 7 |
Data: Styczen 23 2014 21:30:48 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Martin Fox | Dnia Thu, 23 Jan 2014 19:25:01 +0100, anacron napisał(a): W dniu 23.01.2014 19:18, Martin Fox pisze: No ja w c-klasie mialem jakies 3500 (mniej wiecej) - i ten bieg kolejny, który by zdjął te 700obr/min by się przydał :P -- Martin Fox 8 |
Data: Styczen 23 2014 22:56:33 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Martin, A nie? Ile razy mi jadąc autostradą te 140km/h żałowałem że nie mamA skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą prędkością przyi 5 biegow to za malo ? Ale jak zakładają 6-biegową skrzynię, to zazwyczaj zmieniają przełożenie główne i na najwyższym biegu dalej masz to samo, tylko po drodze musisz więcej kilkiem mieszać :( -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 9 |
Data: Styczen 24 2014 00:36:01 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 23 Jan 2014 22:56:33 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a): Hello Martin, Bo silniki coraz mniej elastyczne, to i potrzeba więcej biegów żeby zagonić na koła moc występującą w wąskim zakresie obrotów. 10 |
Data: Styczen 24 2014 11:23:45 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Bo silniki coraz mniej elastyczne, to i potrzeba więcej biegów żeby zagonićAle jak zakładają 6-biegową skrzynię, to zazwyczaj zmieniająA nie? Ile razy mi jadąc autostradą te 140km/h żałowałem że nie mamA skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą prędkością przyi 5 biegow to za malo ? Tylko dlaczego najpierw liczba biegów rośnie w tych rzekomo tak elastycznych dieslach? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 11 |
Data: Styczen 24 2014 10:41:29 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: masti | Dnia piÄknego Fri, 24 Jan 2014 11:23:45 +0100 osobnik zwany RoMan Hello Tomasz, bo sa coraz mniej elestyczne w zwiÄ zku ze stosowaniem turbo -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 12 |
Data: Styczen 24 2014 13:00:52 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello masti, bo sa coraz mniej elestyczne w związku ze stosowaniem turboBo silniki coraz mniej elastyczne, to i potrzeba więcej biegów żebyTylko dlaczego najpierw liczba biegów rośnie w tych rzekomo tak Tylko dlaczego ciągle krąży mit o elastyczności? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 13 |
Data: Styczen 24 2014 04:04:44 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Adam Klobukowski | On Friday, 24 January 2014 13:00:52 UTC+1, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello masti, Bo wedle badań Instytu Pieczenia Kapusty, średni czas połowicznego rozpadu mitu to 10 lat. BPMSPANC. AdamK 14 |
Data: Styczen 24 2014 12:10:13 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: masti | Dnia piÄknego Fri, 24 Jan 2014 13:00:52 +0100 osobnik zwany RoMan Hello masti, bo diesel dieslowi nierówny :) -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 15 |
Data: Styczen 23 2014 16:40:06 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: anacron | W dniu 23.01.2014 01:56, Tomasz Pyra pisze: A skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą prędkością przy 2500 RPM to w 1.4 CRDI na VI biegu 120 km/h, z 5-cio stopniową skrzynią biegów chyba dla tych obrotów dla V biegu prędkość była identyczna. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 16 |
Data: Styczen 23 2014 17:16:48 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Cavallino |
W dniu 23.01.2014 01:56, Tomasz Pyra pisze: Znaczy IV i V bieg są identyczne? Weź Ty pomyśl co piszesz. 17 |
Data: Styczen 23 2014 17:22:41 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: anacron | W dniu 23.01.2014 17:16, Cavallino pisze:
"Weź Ty pomyśl co" czytasz "z 5-cio stopniową skrzynią biegów ... dla V biegu" :) -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 18 |
Data: Styczen 23 2014 18:17:27 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Cavallino |
W dniu 23.01.2014 17:16, Cavallino pisze: Musisz podkręcić jasność wypowiedzi, bo NADAL z nich nie wynika co chciałeś przekazać. Czy Tobie chodzi o inny samochód w drugim przypadku? Który fragment Twojej wypowiedzi o tym mówi? 19 |
Data: Styczen 23 2014 19:30:16 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: anacron | W dniu 23.01.2014 18:17, Cavallino pisze: Musisz podkręcić jasność wypowiedzi 1. skrzynia VI biegowa bieg VI, obroty 2500 obr/min, prędkość 120 km/h 2. skrzynia V biegowa, bieg V, obroty 2500 obr/min, prędkość 120 km/h Mowa o tym samym silniku. To po co ta VI? Nadal na autostradzie brakuje następnego (takiego nadbiegu) przy 140-150 km/h :) -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 20 |
Data: Styczen 23 2014 19:39:27 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Cavallino |
W dniu 23.01.2014 18:17, Cavallino pisze: Obecnie jest jak mówisz, 6tka jest po to, aby krótsze były pozostałe biegi. Jak dla mnie to kretynizm, im skrzynia krótsza tym gorzej się jeździ. Tyle że to teoretycznie obniża im obroty, a więc i zużycie paliwa. Nadbieg miał sens, ale to stare czasy. 21 |
Data: Styczen 23 2014 21:37:09 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: J.F | Użytkownik "anacron" napisał w wiadomości grup Musisz podkręcić jasność wypowiedzi1. skrzynia VI biegowa 2. skrzynia V biegowa, Mowa o tym samym silniku. To po co ta VI? Dobre pytanie. Nie pomyliles czegos ? Inna sprawa ze obroty chyba w sam raz. Moze tak dobrali. A skrzynia ma tyle biegow, zeby sie dobrze 100 jechalo i 90 i 80 i 70 .... Nadal na autostradzie brakuje Jest inna sprawa - 150km/h wymaga jakiejs mocy. Powiedzmy 60KM. Ty zdaje sie chwaliles jakies male silniki - mozliwe ze ten typ do wyprodukowania 60KM potrzebuje minimum np 3000rpm. Wiec po co ci inne przelozenie ? A spojrzenie w ch-ki moze nawet powiedziec ze taniej jechac przy 4000 niz przy 3000 z pedalem w podlodze. J. 22 |
Data: Styczen 23 2014 01:19:13 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Stiller | On Thu, 23 Jan 2014 01:56:20 +0100, Tomasz Pyra wrote: A skoro tak, to warto zrobiÄ bieg który umożliwi jazdÄ z tÄ prÄdkoĹciÄ Tylko, że jest dokładnie odwrotnie. Silnik pracuje sprawniej przy znamionowym obciÄ żeniu i znamionowych obrotach. Nie minimalnym obciÄ żeniu i minimalnych obrotach - wtedy sprawnoć takiego typowego spalinowca jest najgorsza. Tomek 23 |
Data: Styczen 23 2014 07:13:29 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: J.F. | Dnia Thu, 23 Jan 2014 01:19:13 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a): On Thu, 23 Jan 2014 01:56:20 +0100, Tomasz Pyra wrote: Co znaczy znamionowym, w przypadku silnika samochodowego ? Zazwyczaj gdzies przy srednich obrotach i srednio-wysokim obciazeniu jest to maksimum sprawnosci. Nie minimalnym obciążeniu Ale coz robic gdy przy "znamionowym" mocy jest za duzo ? Wtedy sie okazuje ze lepsze obroty nizsze niz wyzsze.. J. 24 |
Data: Styczen 23 2014 10:10:53 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: ToMasz | 1. popatrz na wykres. najlepsze są obroty pomiędzy maksymalnym momentem a maksymalną mocąTylko, że jest dokładnie odwrotnie. Silnik pracuje sprawniej przy 2. Były próby wykonania silnika ( i samochodu) który będzie pracował tylko na konkretnie zadanych obrotach, napędzał generator, a generator silniki elektryczne napędzające koła. duże straty nieprawdaż? otóż dzięki optymalnej pracy silnika spalinowego okazało się ze sumarycznie wychodzi na zero.... ToMasz 25 |
Data: Styczen 23 2014 10:22:49 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: J.F | Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości Tylko, że jest dokładnie odwrotnie. Silnik pracuje sprawniej przy Ale ze "znamionowoscia" to nie ma nic wspolnego. 2. Były próby wykonania silnika ( i samochodu) który będzie pracował tylko na konkretnie zadanych obrotach, napędzał generator, a generator silniki elektryczne napędzające koła. duże straty nieprawdaż? otóż dzięki optymalnej pracy silnika spalinowego okazało się ze sumarycznie wychodzi na zero.... No ba - coraz wiecej hybryd jezdzi, a Priusy pala raczej malo. J. 26 |
Data: Styczen 23 2014 21:51:55 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Axel | "J.F" wrote in message 2. Były próby wykonania silnika ( i samochodu) który będzie pracował tylko na konkretnie zadanych obrotach, napędzał generator, a generator silniki elektryczne napędzające koła. duże straty nieprawdaż? otóż dzięki optymalnej pracy silnika spalinowego okazało się ze sumarycznie wychodzi na zero.... Opel Ampera tak właśnie działa No ba - coraz wiecej hybryd jezdzi, a Priusy pala raczej malo. Tylko większość hybryd jest napędzana silnikiem spalinowym, a elektryczny jest dodatkowo. A Prius akurat pali dużo... -- Axel 27 |
Data: Styczen 24 2014 00:01:10 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: J.F. | Dnia Thu, 23 Jan 2014 21:51:55 +0100, Axel napisał(a): "J.F" wrote in message Ale razem to dziala tak ja wyzej opisano. Silnik spalinowy sie kreci w zakresie optymalnej pracy, nadwyzka mocy laduje akumulator. J. 28 |
Data: Styczen 24 2014 09:02:31 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2014-01-24 00:01, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Opel Ampera tak właśnie działaAle razem to dziala tak ja wyzej opisano. Silnik spalinowy sie kreci w No raczej nie Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 29 |
Data: Styczen 24 2014 10:14:59 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: J.F | Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości No raczej nieAle razem to dziala tak ja wyzej opisano. Silnik spalinowy sie kreci w>>No ba - coraz wiecej hybryd jezdzi, a Priusy pala raczej malo.>Tylko większość hybryd jest napędzana silnikiem spalinowym, a >elektryczny Sadzac po opisie to wlasnie tak. Jest tam sprytna przekladnia z dwoma motogeneratorami elektrycznymi, ktora moze robic za skrzynie CVT, i tez odbierac lub dodawac mocy. Akumulator tam maly i slaby, to powiedzmy ze w trasie trzeba polegac na silniku spalinowym, ale po miescie mozna podladowac aku, wylaczyc silnik, pojezdzic na elektrycznym, wlaczyc, podladowac ... J. 30 |
Data: Styczen 23 2014 10:32:09 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Adam | W dniu 2014-01-23 10:10, ToMasz pisze: (...) Przecież prawie wszystkie lokomotywy spalinowe (kolejowe) mają napęd hybrydowy, czyli silnik spalinowy napędza silniki elektryczne. -- Pozdrawiam. Adam 31 |
Data: Styczen 23 2014 11:06:54 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Gotfryd Smolik news | On Thu, 23 Jan 2014, Adam wrote: W dniu 2014-01-23 10:10, ToMasz pisze: Dla porządku trzeba dodać, że w lokomotywie nie przeszkadza wada główna tego rozwiązania, czyli łączna masa dwu silników i prądnicy. W samochodzie "na zero" może wyjść uzyskiwana moc, ale już nie czas potrzebny do rozpędzenia do 100km/h ;) pzdr, Gotfryd 32 |
Data: Styczen 23 2014 11:18:26 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 23.01.2014 10:32, Adam pisze: Przecież prawie wszystkie lokomotywy spalinowe (kolejowe) mają napęd Aczkolwiek tam to głównie z powodu technicznych problemów ze skonstruowaniem dostatecznie małej, lekkiej i jednocześnie mocnej przekładni z dostateczną liczbą biegów dla takiego niezbyt elastycznego kolejowego diesla. -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... 33 |
Data: Styczen 23 2014 19:03:44 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: MadMan | Dnia Thu, 23 Jan 2014 11:18:26 +0100, Andrzej Lawa napisał(a): Aczkolwiek tam to głównie z powodu technicznych problemów ze Lekka być nie musi, lokomotywa musi swoje ważyć... -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 34 |
Data: Styczen 24 2014 11:54:13 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 23.01.2014 19:03, MadMan pisze: Dnia Thu, 23 Jan 2014 11:18:26 +0100, Andrzej Lawa napisał(a): Owszem, ale nie tyle, żeby koła i tory pękały ;) -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... 35 |
Data: Styczen 24 2014 16:11:11 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: MadMan | Dnia Fri, 24 Jan 2014 11:54:13 +0100, Andrzej Lawa napisał(a): Lekka być nie musi, lokomotywa musi swoje ważyć... No nie, ale skoro ET22 waży 120 ton, to za bardzo się szczypać chyba nie trzeba :P -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 36 |
Data: Styczen 24 2014 15:19:02 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: masti | Dnia piÄknego Fri, 24 Jan 2014 16:11:11 +0100 osobnik zwany MadMan Dnia Fri, 24 Jan 2014 11:54:13 +0100, Andrzej Lawa napisał(a): SU45 wazy 105t z czego silnik spalinowy 8,6t -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 37 |
Data: Styczen 23 2014 18:00:23 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Shrek | On 2014-01-23 10:10, ToMasz wrote: 1. popatrz na wykres. najlepsze są obroty pomiędzy maksymalnym momentemTylko, że jest dokładnie odwrotnie. Silnik pracuje sprawniej przy To chyba przy starych gaźnikach. U mnie musiałbym non stop na Vtecu jechać;) Shrek. 38 |
Data: Styczen 23 2014 22:00:09 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: twardziejszy | W dniu 23.01.2014 10:10, ToMasz pisze: 2. Były próby wykonania silnika ( i samochodu) który będzie pracował Jaguar C-X75 - jedyny samochód "elektryczny", który mógłby być obiektem marzeń (wersja z turbinami oczywiście) ;) Reszta - sama smutna eko-hüjnia na baterie, którą na siłę chcą nas zainteresować spece od marketingu. -- pzdr 39 |
Data: Styczen 28 2014 09:33:13 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 23.01.2014 22:00, twardziejszy pisze: marzeń (wersja z turbinami oczywiście) ;) Reszta - sama smutna pseudo-eko Bo ani toto ekonomiczne, ani ekologiczne. -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... 40 |
Data: Styczen 26 2014 15:45:22 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: PeJot | W dniu 2014-01-23 07:13, J.F. pisze: Zazwyczaj gdzies przy srednich obrotach i srednio-wysokim obciazeniu ATSD, jak jest w realu ? Żaden producent nie chwali się Eta(P). -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem 41 |
Data: Styczen 23 2014 09:36:47 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, A skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą prędkościąTylko, że jest dokładnie odwrotnie. Silnik pracuje sprawniej przy Ale znamionowe obroty i obciążenie, to za wiele do normalnej jazdy. W efekcie pomimo mniejszej sprawności spalanie będzie mniejsze przy mniejszych obrotach. Do jazdy 90km/h potrzeba kilkunastu KM. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 42 |
Data: Styczen 23 2014 11:26:58 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Stiller | On Thu, 23 Jan 2014 09:36:47 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello Tomasz, Zgoda, spalanie może (choÄ nie musi) byÄ mniejsze. Sprawnoć na pewno nie. Wypowiedź dotyczyła sprawnoĹci silnika i kwestii jej wpływu na iloć biegów. Tomek 43 |
Data: Styczen 23 2014 13:31:47 | Temat: Re: RosnÄ
ca liczba biegów... | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 23.01.2014 12:26, Tomasz Stiller pisze: Ale znamionowe obroty i obciÄ żenie, to za wiele do normalnej jazdy. W Jak już jesteĹ taki dokładny to "wpływu na LICZBÄ biegów". Biegi sÄ policzalne. -- Ĺwiadomie psujÄ cy kodowanie i formatowanie wierszy sÄ jak srajÄ cy z lenistwa i głupoty na Ĺrodku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczÄ to nowoczesnoĹciÄ ... 44 |
Data: Styczen 23 2014 13:00:47 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Stiller | On Thu, 23 Jan 2014 13:31:47 +0100, Andrzej Lawa wrote: Jak już jesteĹ taki dokładny to "wpływu na LICZBÄ biegów". Thx ling nazi. Tomek 45 |
Data: Styczen 23 2014 14:12:41 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: radekp@konto.pl | Thu, 23 Jan 2014 13:31:47 +0100, w Andrzej W dniu 23.01.2014 12:26, Tomasz Stiller pisze: Miodek już sobie odpuścił. 46 |
Data: Styczen 23 2014 14:05:23 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Gotfryd Smolik news | On Thu, 23 Jan 2014, Tomasz Stiller wrote: On Thu, 23 Jan 2014 09:36:47 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Uwaga na nisko latające kwantyfikatory. Dla *zadanej mocy* (potrzebnej do 90km/h po płaskiej dobrej drodze) chcesz uzyskać *mniejsze spalanie* i jednocześnie *niższa sprawność*? Czym wyznaczasz "sprawność", skoro nie miarą energii uzyskanej do zużytej? Dobrym samopoczuciem kierowcy? ;) Wnoszę uprzejmie o niemieszanie założeń :] Przecież porównujesz sprawność silnika na niskich obrtotach z jakim takim momentem ze sprawnością tegoż silnika, w optymalnych obrotach, tyle, że ze śladową dawką paliwa, więc jeszcze niższym momentem. I równie niską sprawnością. Cały kiks polega na przemyceniu założeniu, że *jeśli* silnik będzie się kręcił z "optymalnymi obrotami" to *również* będzie pracował z mocą (tudzież momentem) przy którym owa "lepsza sprawność" (lepsza od osiągalnej przy niskich obrotach) występuje. A przecież założenie początkowe temu zaprzecza. Miarę "potrzeby" kolejnego, wyższego biegu, jest wyłącznie możliwość uzyskania większej sprawności - czyli mniejszego spalania. pzdr, Gotfryd 47 |
Data: Styczen 23 2014 13:48:06 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Stiller | On Thu, 23 Jan 2014 14:05:23 +0100, Gotfryd Smolik news wrote: Uwaga na nisko latajÄ ce kwantyfikatory. Diabeł jak zawsze tkwi w szczegółach. Moc uzyskana z silnika nie równa w zasadzie nigdy mocy przekazywanej na koła, prawda? Przy niższych prÄdkoĹciach obrotowych coraz wiÄkszÄ (proporcjonalnie) czÄć mocy uzyskanej silnik zużywa na napÄdzanie siebie i innych mniej lub bardziej potrzebnych komponentów, pompa wspomagania, klimatyzacja, alternator etc. Ale także na pokonywanie oporów własnych skrzyni biegów i innych elementów napÄdowych. Dlatego nie trudno sobie wyobraziÄ sytuacjÄ, że przy tym samym _spalaniu_ możemy na różnych biegach jechaÄ z różnÄ prÄdkoĹciÄ . A różna prÄdkoć, to różna moc dostarczona na koła, prawda? A skoro różnÄ moc dostarczamy na koła przy takim samym spalaniu w silniku, to co siÄ różni? Ano sprawnoć w odniesieniu bak->koła. WnoszÄ uprzejmie o niemieszanie założeĹ :] Napisałem, że silnik uzyskuje najwiÄkszÄ sprawnoć przy obrotach znamionowych i pełnym obciÄ żeniu - nie zgadzasz siÄ z tym? Dla małego rozjaĹnienia, z jednego z moich samochodów. PrÄdkoć w okolicy 80km/h Na 6-tym biegu 1400 obr/min Na 5-tym biegu 1800 obr/min Na 4-tym biegu 2300 obr/min Na którym biegu pali najmniej? Tomek 48 |
Data: Styczen 23 2014 14:59:02 | Temat: Re: RosnÄ
ca liczba biegów... | Autor: MichaĹ Jankowski | W dniu 23.01.2014 14:48, Tomasz Stiller pisze: On Thu, 23 Jan 2014 14:05:23 +0100, Gotfryd Smolik news wrote: Ehem. Przy tej samej prÄdkoĹci pojazdu im wyższe obroty, tym wiÄcej razy tłok musi przesunÄ Ä siÄ w cylindrze, wiÄc oczywiĹcie wiÄcej energii zmarnuje siÄ na tarcie tłoka o Ĺcianki. Itd. SkÄ d pomysł, że im niższe obroty tym trudniej napÄdzaÄ siebie?
OczywiĹcie na szóstym. MJ 49 |
Data: Styczen 23 2014 14:12:23 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Stiller | On Thu, 23 Jan 2014 14:59:02 +0100, Michał Jankowski wrote: Ehem. Przy tej samej prÄdkoĹci pojazdu im wyższe obroty, tym wiÄcej razy ChoÄby dlatego, że na tłoczenie powietrza do silnika przy przymkniÄtej przepustnicy potrzeba znacznie wiÄcej energii niż na to samo przy w pełni otwartej? To akurat dotyczy tylko benzyny - ale to doć obrazowy przykład. Dla małego rozjaĹnienia, z jednego z moich samochodów. PrÄdkoć w BłÄ d. KtoĹ strzela dalej? Tomek 50 |
Data: Styczen 23 2014 14:15:52 | Temat: Re: RosnÄ
ca liczba biegów... | Autor: AZ | On 2014-01-23, Tomasz Stiller wrote: Bo poniewaz?Ehem. Przy tej samej prÄdkoĹci pojazdu im wyższe obroty, tym wiÄcej razy -- Artur ZZR 1200 51 |
Data: Styczen 23 2014 14:18:01 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Stiller | On Thu, 23 Jan 2014 14:15:52 +0000, AZ wrote: Bo poniewaz? Po ponieważ tak mówi dynamika gazów - taki dział fizyki gdybyĹ nie wiedział. Obrazowo mówiÄ c pchanie czegoĹ przez małÄ dziurkÄ jest trudniejsze niż pchanie tego samego przez wiÄkszÄ dziurkÄ. ProĹciej siÄ nie da, wybacz. Tomek 52 |
Data: Styczen 23 2014 14:24:01 | Temat: Re: RosnÄ
ca liczba biegów... | Autor: AZ | On 2014-01-23, Tomasz Stiller wrote: No odkrywcze to nie jest, a co ze sprezaniem mniejszej ilosci?Bo poniewaz? -- Artur ZZR 1200 53 |
Data: Styczen 23 2014 14:28:04 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Stiller | On Thu, 23 Jan 2014 14:24:01 +0000, AZ wrote: No odkrywcze to nie jest, a co ze sprezaniem mniejszej ilosci? Nic. Ma siÄ nijak do innych czynników wpływajÄ cych na sprawnoć. Jak mi nie wierzysz, to znajdź sobie dowolny wykres spalania jednostkowego dowolnego silnika spalinowego, to zobaczysz gdzie silnik ma najwyższÄ sprawnoć - nie koniecznie dowiesz siÄ dlaczego, ale to inna sprawa. ByÄ może zdziwisz siÄ, ale spalanie jednostkowe nie bÄdzie najniższe przy najniższych obrotach. Tomek 54 |
Data: Styczen 23 2014 14:33:51 | Temat: Re: RosnÄ
ca liczba biegów... | Autor: AZ | On 2014-01-23, Tomasz Stiller wrote: On Thu, 23 Jan 2014 14:24:01 +0000, AZ wrote:Ale my nie rozmawiamy o spalaniu jednostkowym tylko o wiekszej mocy na potrzeby wlasnie silnika i osprzetu przy mniejszych obrotach, na poczatku mowiles, ze potrzebuje jej wiecej bo ssa przez mniejsza dziurke (sprawnosc). Teraz jednak uwazasz, ze to czy spreza wiecej czy mniej powietrza ma sie nijak do sprawnosci. To sie zdecyduj... -- Artur ZZR 1200 55 |
Data: Styczen 23 2014 16:25:31 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Stiller | On Thu, 23 Jan 2014 14:33:51 +0000, AZ wrote: Ale my nie rozmawiamy o spalaniu jednostkowym tylko o wiekszej mocy na RozmawialiĹmy o sprawnoĹci silnika. Napisałem również, że to że sprÄża wiÄcej powietrza jest sprawÄ pomijalnÄ jeĹli weźmie siÄ pod uwagÄ inne czynniki wpływajÄ ce na sprawnoć przy niskiej prÄdkoĹci obrotowej. Postaraj siÄ nie przekrÄcaÄ tego co napisałem. Skoro nie przekonuje CiÄ ani fizyka, ani dane producentów silników to chyba nie mamy o czym rozmawiaÄ. Tomek 56 |
Data: Styczen 23 2014 17:51:40 | Temat: Re: RosnÄ
ca liczba biegów... | Autor: AZ | On 2014-01-23, Tomasz Stiller wrote: On Thu, 23 Jan 2014 14:33:51 +0000, AZ wrote:Napisales, ze przy przymknietej przepustnicy silnik potrzebuje wiecej mocy na samo krecenie sie bo musi ssac powietrze przez mniejsza dziure a samo sprezanie jest juz dla Ciebie sprawa pomijalna, to czemu nie jest nia ssanie powietrza przez przymknieta przepustnice? Tylko dlatego, ze nie potrafisz odpowiedziec na pytanie? -- Artur ZZR 1200 57 |
Data: Styczen 23 2014 17:57:02 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Stiller | On Thu, 23 Jan 2014 17:51:40 +0000, AZ wrote: Tylko dlatego, ze nie potrafisz odpowiedziec na pytanie? Odpowiedziałem już dawno. StwierdziłeĹ, że to co napisałem nie jest specjalnie odkrywcze. Odesłałem zatem do wykresu spalania jednostkowego dowolnego silnika spalinowego, gdzie sam producent przyznaje siÄ do niższej sprawnoĹci silnika przy niższej prÄdkoĹci obrotowej. To także CiÄ nie przekonało. Zatem jakiej odpowiedzi oczekujesz? Tomek 58 |
Data: Styczen 23 2014 18:04:47 | Temat: Re: RosnÄ
ca liczba biegów... | Autor: AZ | On 2014-01-23, Tomasz Stiller wrote: Gdzie? Zacytujesz?Tylko dlatego, ze nie potrafisz odpowiedziec na pytanie? -- - ChoÄby dlatego, że na tłoczenie powietrza do silnika przy przymkniÄtej przepustnicy potrzeba znacznie wiÄcej energii niż na to samo przy w pełni otwartej? To akurat dotyczy tylko benzyny - ale to doć obrazowy przykład. -- - i -- - Po ponieważ tak mówi dynamika gazów - taki dział fizyki gdybyĹ nie wiedział. Obrazowo mówiÄ c pchanie czegoĹ przez małÄ dziurkÄ jest trudniejsze niż pchanie tego samego przez wiÄkszÄ dziurkÄ. ProĹciej siÄ nie da, wybacz. -- - Wiec zapytalem jak sie ma to "znacznie wiecej energii" do pozniejszego sprezania mniej lub wiecej zassanej mieszanki a Ty wyskoczyles o spalaniu jednostkowym. -- Artur ZZR 1200 59 |
Data: Styczen 23 2014 20:31:37 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Stiller | On Thu, 23 Jan 2014 18:04:47 +0000, AZ wrote: Wiec zapytalem jak sie ma to "znacznie wiecej energii" do pozniejszego Dobrze, wracamy do poczÄ tku. Co siÄ dzieje, jak roĹnie prÄdkoć obrotowa silnika (silnik ma wiÄcej powietrza do sprÄżania)? Otóż roĹnie także moc, zgoda? Jak roĹnie moc, to stosunek mocy uzyskiwanej na wałku zdawczym do mocy traconej na napÄdzanie silnika zmienia siÄ, zgoda? Co to oznacza? No ni mniej ni wiÄcej to, że roĹnie sprawnoć. Na biegu jałowym 80% energii produkowanej przez silnik jest zużywanej przez niego samego. Przy obrotach znamionowych bÄdzie to już tylko kilka procent. Tomek 60 |
Data: Styczen 24 2014 09:27:21 | Temat: Re: RosnÄ
ca liczba biegów... | Autor: AZ | On 2014-01-23, Tomasz Stiller wrote: On Thu, 23 Jan 2014 18:04:47 +0000, AZ wrote:Widze, ze uparcie zbaczasz z tematu i jak widac robisz to celowo. Twoja wczesniejsza teza dotyczyla tego, ze na mniejszych obrotach silnik potrzebuje wiecej mocy na swoje potrzeby niz na wyzszych i argumentowales to oporom na przepustnicy a ja zapytalem jak to sie ma do pozniejszego sprezania powietrza w ilosci jakiej udalo sie zassac przez przymknieta przepustnice. Odpowiesz? -- Artur ZZR 1200 61 |
Data: Styczen 24 2014 10:28:18 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 09:27:21 +0000, AZ wrote: Widze, ze uparcie zbaczasz z tematu i jak widac robisz to celowo. Twoja Odpowiadałem Ci już wiele razy. Cały czas rozmawiamy o _sprawnoĹci_ silnika, a nie o jednostkowym zapotrzebowaniu na energiÄ. Podczas pracy na biegu jałowym zużywajÄ c dawkÄ paliwa produkujemy powiedzmy 5kW, z czego 4,5kW jest przejadane przez silnik. Podczas pracy na obrotach znamionowych zużywamy piÄÄ takich dawek paliwa, ale produkujemy 50kW z czego 10kW jest przejadane przez silnik. W którym momencie działamy z wiÄkszÄ sprawnoĹciÄ ? Tomek 62 |
Data: Styczen 24 2014 10:41:53 | Temat: Re: RosnÄ
ca liczba biegów... | Autor: AZ | On 2014-01-24, Tomasz Stiller wrote: On Fri, 24 Jan 2014 09:27:21 +0000, AZ wrote:Ja rozmawiam z Toba akurat o tym: -- -- -- -- -- --zmarnuje siÄ na tarcie tłoka o Ĺcianki. Itd. SkÄ d pomysł, że im niższe Wiec wg. Ciebie silnik na biegu jalowym potrzebuje na krecenie sie wiecej energii niz potrzebuje jej podczas pracy na obrotach znamionowych. W zadnym. Bo jaki jest sens porownywac bieg jalowy z praca... -- Artur ZZR 1200 63 |
Data: Styczen 24 2014 11:46:57 | Temat: Re: RosnÄ
ca liczba biegów... | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 24.01.2014 11:28, Tomasz Stiller pisze: Podczas pracy na obrotach znamionowych zużywamy piÄÄ takich dawek paliwa, Może ustalmy terminologiÄ, bo jedni chyba traktujÄ to jako "teoretyczna sprawnoć energetyczna pracujÄ cego silnika" a inni bardziej przyziemnie jako "zużycie paliwa podczas jazdy" - co niekoniecznie musi byÄ tym samym. -- Ĺwiadomie psujÄ cy kodowanie i formatowanie wierszy sÄ jak srajÄ cy z lenistwa i głupoty na Ĺrodku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczÄ to nowoczesnoĹciÄ ... 64 |
Data: Styczen 24 2014 10:50:22 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 10:41:53 +0000, AZ wrote: W zadnym. Bo jaki jest sens porownywac bieg jalowy z praca... Ok, widzÄ że szkoda mojego czasu. Tomek 65 |
Data: Styczen 24 2014 11:00:05 | Temat: Re: RosnÄ
ca liczba biegów... | Autor: AZ | On 2014-01-24, Tomasz Stiller wrote: On Fri, 24 Jan 2014 10:41:53 +0000, AZ wrote:No, juz w paru kwestiach wypowiedziales sie jaki to jestes gosc - w ogarnieciu samochodu na kursie PJ, w prowadzeniu biznesu a teraz w fizyce. Jak widac, ciezko tu o dyskutantow na Twoim niebywale wysokim poziomie. Marnujesz sie. -- Artur ZZR 1200 66 |
Data: Styczen 24 2014 11:10:43 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 11:00:05 +0000, AZ wrote: No, juz w paru kwestiach wypowiedziales sie jaki to jestes gosc - w Cóż trudno dyskutowaÄ, kiedy adwersarz nie rozumie podstawowych pojÄÄ, a gdy koĹczÄ mu siÄ argumenty zaczyna od wycieczek osobistych. Tutaj podobnie jak z tym ładowaniem akumulatora (przepisanym z wikipedii), niestety nie wiesz o czym mówisz. Całe szczÄĹcie, że ja nie muszÄ CiÄ niczego uczyÄ :) Tomek 67 |
Data: Styczen 24 2014 11:15:29 | Temat: Re: RosnÄ
ca liczba biegów... | Autor: AZ | On 2014-01-24, Tomasz Stiller wrote: Faktycznie trudno dyskutowac jak zadaje sie pytanie a zamiast odpowiedziNo, juz w paru kwestiach wypowiedziales sie jaki to jestes gosc - w otrzymuje sie jakies wydumki nie na temat. Ze co niby przepisalem z Wikipedii? Ze dzialajace ladowanie powinno byc powyzej 13.8V? Teoretyzowac sobie mozna, ze ladowanie jest i przy 12.7V tylko zycie to praktyka a nie teoria... Chyba drugi ktory potrzebuje Snickersa bo inaczej utopi sie w swojej zajebistosci... -- Artur ZZR 1200 68 |
Data: Styczen 24 2014 11:18:54 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 11:15:29 +0000, AZ wrote: Cóż trudno dyskutowaÄ, kiedy adwersarz nie rozumie podstawowych pojÄÄ,Faktycznie trudno dyskutowac jak zadaje sie pytanie a zamiast odpowiedzi OtrzymywałeĹ zawsze całkiem zasadne odpowiedzi, to nie moja wina, że nie pojmujesz co to jest sprawnoć silnika i dlaczego w takim odniesieniu wzrost obciÄ żenia kompresjÄ nie ma znaczenia. Jak już napisałem, to nie mój tylko Twój problem. Tutaj podobnie jak z tym ładowaniem akumulatora (przepisanym zZe co niby przepisalem z Wikipedii? Ze dzialajace ladowanie powinno byc Nic nic, żyj w błogiej nieĹwiadomoĹci, że 13,5V nie ładuje akumulatora. Tylko dobrze by było, żeby w ten sposób nie pomagał innym - bo tylko im szkodzisz. Tomek 69 |
Data: Styczen 24 2014 11:25:40 | Temat: Re: RosnÄ
ca liczba biegów... | Autor: AZ | On 2014-01-24, Tomasz Stiller wrote: On Fri, 24 Jan 2014 11:15:29 +0000, AZ wrote:To chyba Ty nie rozumiesz. Ssanie przez przymknieta przepustnice wymaga wiecej mocy al pozniej mniej tej mocy potrzeba na sprezanie mniejszego ladunku. Wiec summa summarum wychodzi na 0. Przeciez napisalem, ze nawet i 12.7V laduje tyle ze w praktyce i w wiekszosci przypadkow jest to za malo, co z tego, ze samochod bedzie palil i jezdzil jak akumulator bedzie permanentnie niedoladowany i go po 2 latach szlag trafi. To tak jakbys udowadnial, ze hamowanie na blachach to tez hamowanie. -- Artur ZZR 1200 70 |
Data: Styczen 24 2014 11:41:19 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 11:25:40 +0000, AZ wrote: OtrzymywałeĹ zawsze całkiem zasadne odpowiedzi, to nie moja wina, żeTo chyba Ty nie rozumiesz. Ssanie przez przymknieta przepustnice wymaga No i jak to siÄ ma w odniesieniu do sprawnoĹci ogólnej silniak? Nijak. Zupełnie też umknÄ ł Ci fakt, że mój argument z otwarciem przepustnicy nie ma żadnego zastosowania do diesla. A tam przebieg spalania właĹciwego wyglÄ da bardzo podobnie do silników benzynowych. Po prostu nie rozumiesz tego pojÄcia. ZałożÄ siÄ, że z uporem maniaka mÄczysz swój samochód na wysokim biegu i niskich obrotach, bo przecież wydaje siÄ, że wtedy bÄdzie palił najmniej. Przeciez napisalem, ze nawet i 12.7V laduje tyle ze w praktyce i w Tylko, że to nie jest zwykle przyczynÄ Ĺmierci akumulatora. Akumulatory umierajÄ najczÄĹciej z przeładowania, albo całkowitego rozładowania. Niedoładowany akumulator może funkcjonowaÄ bardzo długo. No ale widaÄ, że o akumulatorach również masz Ĺrednie pojÄcie. W koĹcu do znajomoĹci fizyki, dochodzi potrzeba ogarniÄcia chemii na podstawowym poziomie. Tomek. 71 |
Data: Styczen 24 2014 12:45:37 | Temat: Re: RosnÄ
ca liczba biegów... | Autor: sqlwiel | W dniu 2014-01-24 12:41, Tomasz Stiller pisze: 72 |
Data: Styczen 24 2014 11:48:27 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 12:45:37 +0100, sqlwiel wrote: Weź-że siÄ wreszcie zamknij, albo przejdźcie na priv, albo umówcie siÄ A co KF Ci nie działa? Tomek 73 |
Data: Styczen 24 2014 15:03:31 | Temat: Re: RosnÄ
ca liczba biegów... | Autor: sqlwiel | W dniu 2014-01-24 12:48, Tomasz Stiller pisze: On Fri, 24 Jan 2014 12:45:37 +0100, sqlwiel wrote:LiczÄ na to, że może kiedyĹ coĹ sensownego napiszesz, ale widzÄ, że bezpodstawnie. -- DziÄkujÄ. Pozdrawiam. sqlwiel. 74 |
Data: Styczen 24 2014 11:55:56 | Temat: Re: RosnÄ
ca liczba biegów... | Autor: AZ | On 2014-01-24, Tomasz Stiller wrote: A czy ja dyskutuje o sprawnosci silnika w tym momencie? No a jak mial mi nie umknac jak ja dyskutuje o rzekomym wiekszym zapotrzebowaniu na moc przy przymknietej przepustnicy i rzekomej wiekszej sprawnosci z powodu przepustnicy otwartej (brak oporow). Z uporem maniaka traktujesz wszystkich jak idiotow i gdybys sie zalozyl to bys przegral. Bo staram sie samochodem jezdzic w okolicach maksymalnego momentu obrotowego. A teraz ciekawostka - mam w motocyklu silnik 1164 ccm, moc 120 kW, maks. moment przy 8300 RPM. No i jedac na 6 biegu nie przekraczajac 5500 RPM spalanie jest nizsze od tego, gdybym jechal na 5 biegu przy 6000 RPM a wynika to tylko z konstrukcji/zestrojenia gaznikow ktore w granicach tej predkosci obrotowej zaczynaja sie w nich otwierac przepustnice podcisnieniowe. Niby silnik ma wieksza sprawnosc przy 8300 RPM, ale jadac tak to bym skotlowal 2x wiecej paliwa. To mnie rozbawiles tym co napisales... No i to ja mialem stosowac osobiste wycieczki? No nic, tkwij sobie dalej w swej zajebistosci, ja nie mam w zwyczaju rozmawiac z zarozumialymi bufonami :-) -- Artur ZZR 1200 75 |
Data: Styczen 24 2014 12:12:38 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 11:55:56 +0000, AZ wrote: A czy ja dyskutuje o sprawnosci silnika w tym momencie? Cały nasz wÄ tek dotyczy sprawnoĹci silnika, tak jak byĹ tego nie zauważył. No a jak mial mi nie umknac jak ja dyskutuje o rzekomym wiekszym Ponieważ sprawnoć kolego liczy siÄ w rozrachunku ogólnym. Iloć energii dostarczanej, do iloĹci energii otrzymywanej po odjÄciu wszystkich strat własnych. To dlatego, pomimo że opory a wiÄc i straty wynikajÄ ce z tarcia przy wyższych obrotach sÄ wyższe, w rozrachunku ogólnym nadal silnik przy wyższych obrotach jest sprawniejszy. Co wiÄcej ma też zazwyczaj mniejsze zużycie właĹciwe paliwa - a wiÄc potrzebuje mniej paliwa do wyprodukowania 1kW. A teraz ciekawostka - mam w motocyklu silnik 1164 ccm, (....) Na prawdÄ uważasz, że to co napisałeĹ wnosi cokolwiek w temacie sprawnoĹci silnika w przeciÄtnym samochodzie? (...) No i to ja mialem stosowac osobiste wycieczki? LoL, mówi to goć wyzywajÄ cy swojego adwersarza od bufona ;) Tomek 76 |
Data: Styczen 24 2014 13:17:10 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Tylko, że to nie jest zwykle przyczyną śmierci akumulatora. Akumulatory Nie tylko potrzebujesz snickersa ale trochę rzeczywistości. W swojej zajebistości przemyśl sobie sprawę krystalizacji siarczanu ołowiu na elektrodach oraz wypychaniu masy czynnej elektrod przez rosnące kryształy. Popularnie to zjawisko nazywa się zasiarczeniem i w ostatecznym efekcie jest nieodwracalne - masy, która opadła na dno akumulatora w elektrody nie wepchniesz nawet jeśli uda ci się rozpuścić kryształy. Długo niedoładowany akumulator to akumulator zniszczony. Jedynie w pełni naładowany akumulator kwasowo-ołowiowy może być długo przechowywany i nie traci zwoich własciwosci. Jeszcze lepiej, gdy akumulator po pełnym ładowaniu stale pracuje w trybie buforowym (2.3-2.4V/ogniwo) a tylko od czasu do czasu jest głęboko rozładowywany i natychmiast ładowany do pełnego. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 77 |
Data: Styczen 24 2014 12:34:03 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 13:17:10 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: W swojej zajebistoĹci przemyĹl sobie sprawÄ krystalizacji siarczanu W takim razie napisz jeszcze kolego kiedy oraz przy jakich napiÄciach na ogniwie i z jakÄ prÄdkoĹciÄ postÄpujÄ te zjawiska. MyĹlÄ, że dobrze wiesz, że opad masy czynnej może nastÄ piÄ z wielu powodów, z których tylko jednym jest chroniczne niedoładowanie. Znacznie proĹciej uszkodziÄ akumulator w ten sposób można zwyczajnie nie przykrÄcajÄ c do do samochodu. Akumulator, który ma napiÄcie spoczynkowe na poziomie 12,3V jest jak najbardziej niedoładowany ale w żadnym wypadku nie dojdzie do jego szybkiego zniszczenia. CzÄsto jest to po prostu kwestia eksploatacji. WiÄkszoć akumulatorów w samochodach używanych głównie do jazdy miejskiej ma ten problem i ludzie jakoĹ żyjÄ . Tomek 78 |
Data: Styczen 24 2014 14:45:36 | Temat: Re: Rosnšca liczba biegów... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, W swojej zajebistoci przemyl sobie sprawę krystalizacji siarczanuW takim razie napisz jeszcze kolego kiedy oraz przy jakich napięciach na Dopiero co napisałe Niedoładowany akumulator może funkcjonować bardzo długo. I do tego się odnoszę. Usuwanie kontekstu nie pomoże. A kontekst jest taki, że piszesz o ładowaniu napięciem 12.7V jako wystarczajšcym co jest dokumentnš bzdurš, bo to jest napięcie wystarczajšce do zniszczenia akumulatora jeszcze w czasie gwarancji. I odrzucenie roszczeń gwarancyjnych z powodu błędnej eksploatacji. Mój samochód jest obecnie samochodem niedzielnego kierowcy. Odpalam go może dwa razy w tygodniu, żeby po zakupy pojechać ledwie 2km w jednš stronę. I przy włšczonym silniku na akumulatorze mam ponad 14V (bez wiateł itp) - tyle, ile potrzebuje akumulator do poprawnego ładowania. Problem wiecznego niedoładowania występował w - nomen omen - kaszlakach, normalnemu samochodowi z silnikiem Otto wystarczy te 4km dwa razy w tygodniu, żeby akumulator się nie zasiarczał. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 79 |
Data: Styczen 24 2014 14:01:29 | Temat: Re: RosnÄ
ca liczba biegów... | Autor: AZ | On 2014-01-24, RoMan Mandziejewicz wrote: Znaczy sie masz sprawny uklad ladowania, jak jest mniej to logicznym jest, ze cos jest z ukladem nie tak i nalezaloby sie nad tym pochylic zwlaszcza jak mamy zamiar kupic nowy akumulator. Ale jak widac Tomasz pewnie klocki hamulcowe tez zmienia jak sie skonczy blacha, no bo przeciez blachy wystarczaja do zatrzymania samochodu. -- Artur ZZR 1200 80 |
Data: Styczen 24 2014 14:08:36 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 14:45:36 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: W takim razie napisz jeszcze kolego kiedy oraz przy jakich napiÄciach Skoro już mnie posÄ dzasz o coĹ takiego, to czy mógłbyĹ wskazaÄ gdzie to napisałem? Ponieważ nie przypominam sobie, żebym siÄ wypowiadał w ten sposób tutaj na grupie. Mój samochód jest obecnie samochodem niedzielnego kierowcy. Odpalam go Dwa razy w tygodniu przy w pełni sprawnej instalacji wystarczy do poprawnego funkcjonowania akumulatora - ale nie chce mi siÄ wierzyÄ, że akumulator jest w pełni naładowany w takim cyklu. Gorzej, jeĹli z tego zrobi siÄ raz na dwa tygodnie. Tomek 81 |
Data: Styczen 24 2014 15:26:23 | Temat: Re: RosnÄ
ca liczba biegów... | Autor: J.F | Użytkownik "Tomasz Stiller" napisał w wiadomoĹci Akumulator, który ma napiÄcie spoczynkowe na poziomie 12,3V jest jak A slyszales pojecie "zasiarczenie" ? CzÄsto jest to po prostu kwestia eksploatacji. Mysle ze z reguly wlasnie nie maja. J. 82 |
Data: Styczen 24 2014 14:32:22 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 15:26:23 +0100, J.F wrote: Użytkownik "Tomasz Stiller" napisał w wiadomoĹci Słyszałem, co wiÄcej nawet wiem kiedy i z jakÄ intensywnoĹciÄ wystÄpuje. A dlaczego pytasz? Czyżby interesowało CiÄ jak bardzo ulega zasiarczeniu akumulator naładowany w 70%? Tomek 83 |
Data: Styczen 24 2014 15:55:05 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Słyszałem, co więcej nawet wiem kiedy i z jaką intensywnością występuje.Akumulator, który ma napięcie spoczynkowe na poziomie 12,3V jest jakA slyszales pojecie "zasiarczenie" ? Nawet nie potrafisz poprawnego pytania zadać. Bo poprawne pytanie brzmi - "jak szybko" a nie "jak bardzo". A akumulator naładowany w 70% ma napięcie spoczynkowe wyższe niż 12.3V. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 84 |
Data: Styczen 24 2014 15:05:01 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 15:55:05 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Nawet nie potrafisz poprawnego pytania zadaÄ. Bo poprawne pytanie brzmi Ale wniesiesz coĹ do dyskusji, czy bÄdziesz mnie personalnie atakował? Tomek 85 |
Data: Styczen 24 2014 16:11:05 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, On Fri, 24 Jan 2014 15:55:05 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Nawet nie potrafisz poprawnego pytania zadać. Bo poprawne pytanie brzmi Ale wniesiesz coś do dyskusji, czy będziesz mnie personalnie atakował? Wyciąłeś to, co wniosłem, manipulatorze. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 86 |
Data: Styczen 24 2014 15:20:40 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 16:11:05 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: WyciÄ łeĹ to, co wniosłem, manipulatorze. I bÄdÄ to robił za każdym razem jak bÄdziesz mnie personalnie atakował, zamiast prowadziÄ rzeczowÄ dyskusjÄ. Tak już mam, że na chamstwo reagujÄ podobnie. Tomek 87 |
Data: Styczen 24 2014 16:31:40 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Wyciąłeś to, co wniosłem, manipulatorze.I będę to robił za każdym razem jak będziesz mnie personalnie atakował, Jeszcze mojego chamstwa nie poznałeś, niedouczony buraku, nie potrafiący przyznać się do błędów. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 88 |
Data: Styczen 24 2014 15:39:04 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 16:31:40 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Jeszcze mojego chamstwa nie poznałeĹ, niedouczony buraku, nie potrafiÄ cy Tak żałoĹnie koĹczy każdy internetowy troll, któremu brakuje argumentów :D Tomek 89 |
Data: Styczen 24 2014 16:44:55 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Jeszcze mojego chamstwa nie poznałeś, niedouczony buraku, nie potrafiącyTak żałośnie kończy każdy internetowy troll, któremu brakuje argumentów :D Właśnie w ten sposób skończyłeś. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 90 |
Data: Styczen 25 2014 09:08:11 | Temat: Re: RosnÄ
ca liczba biegów... | Autor: Cavallino |
On Fri, 24 Jan 2014 16:11:05 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Prawidłowo. 91 |
Data: Styczen 24 2014 12:59:35 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, W którym momencie działamy z większą sprawnością? Na przejechanie odcinka A do B z prędkością 90 km/h na biegu x zużyjesz 7l paliwa. Na biegu y - 6l paliwa. W którym przypadku działamy z większą sprawnoscią? To, co interesuje nas, to ekonomia a nie teoretyczna sprawność silnika spalinowego. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 92 |
Data: Styczen 24 2014 12:03:26 | Temat: Re: RosnÄ
ca liczba biegów... | Autor: AZ | On 2014-01-24, RoMan Mandziejewicz wrote: Myslisz, ze zrozumie?W którym momencie działamy z wiÄkszÄ sprawnoĹciÄ ? -- Artur ZZR 1200 93 |
Data: Styczen 24 2014 13:18:14 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello AZ, Na przejechanie odcinka A do B z prędkością 90 km/h na biegu xMyslisz, ze zrozumie? Wątpię. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 94 |
Data: Styczen 24 2014 17:36:59 | Temat: Re: RosnÄ
ca liczba biegów... | Autor: Artur MaĹlÄ
g | W dniu 2014-01-24 13:03, AZ pisze: On 2014-01-24, RoMan Mandziejewicz wrote: Nie, ale smaruj siÄ olejkiem. W promieniach jego zajebistoĹci można siÄ opalaÄ :) 95 |
Data: Styczen 24 2014 12:25:25 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 12:59:35 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Na przejechanie odcinka A do B z prÄdkoĹciÄ 90 km/h na biegu x zużyjesz W żadnym. O sprawnoĹci możemy mówiÄ tylko przy konwersji energii. To, co interesuje nas, to ekonomia a nie teoretyczna sprawnoć silnika W takim razie nazywajmy sprawy po imieniu. Wystarczyło od poczÄ tku napisaÄ, że chodziło o ekonomiÄ przejazdu i w ogóle bym siÄ nie odzywał. Problem w tym, że ekonomia niestety w tym przypadku to pojÄcie wzglÄdne. Dla mnie np. ważny jest czas przejazdu a nie jego koszt. Dlaczego jestem w stanie uzasadniÄ wiÄksze spalanie. Tomek 96 |
Data: Styczen 24 2014 18:06:45 | Temat: Re: RosnÄ
ca liczba biegów... | Autor: Robert RÄdziak | On Fri, 24 Jan 2014 10:28:18 +0000 (UTC), Tomasz Stiller Podczas pracy na obrotach znamionowych zużywamy pięć takich dawek paliwa, A podczas jazdy z prędkością 80km/h produkujesz kilkanaście kW, na którym biegu byś nie jechał. A oprócz oporów ssania, ruchu, są jeszcze opory sprężania, straty ciepła na chłodzenie, straty ciepła w gazach spalinowych, których to w całości, jeszcze w funkcji obrotów i obciążenia, nie podejmuję się szacować. RR. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 97 |
Data: Styczen 24 2014 18:17:38 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 18:06:45 +0000, Robert RÄdziak wrote: A podczas jazdy z prÄdkoĹciÄ 80km/h produkujesz kilkanaĹcie kW, na Ależ nie musisz tego sam szacowaÄ. Do wiÄkszoĹci nowoczesnych silników dane o spalaniu właĹciwym sÄ dostÄpne w sieci. Coraz czÄĹciej te krzywe rysowane sÄ dla różnych poziomów obciÄ żenia. Wystarczy poszukaÄ w sieci. Tomek 98 |
Data: Styczen 24 2014 19:34:02 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, A podczas jazdy z prędkością 80km/h produkujesz kilkanaście kW, naAleż nie musisz tego sam szacować. Do większości nowoczesnych silników Wskaż źródło danych potwierdzających, że przy jeździe ze stałą prędkością 80km/h spalanie (w g/kWh) rośnie ze spadkiem obrotów. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 99 |
Data: Styczen 24 2014 18:49:09 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 19:34:02 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Wskaż źródło danych potwierdzajÄ cych, że przy jeździe ze stałÄ Wystarczy Ci wykres mocy silnika z nałożonÄ krzywÄ spalania właĹciwego, czy coĹ jeszcze? Tomek 100 |
Data: Styczen 24 2014 20:07:08 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Wskaż źródło danych potwierdzających, że przy jeździe ze stałąWystarczy Ci wykres mocy silnika z nałożoną krzywą spalania właściwego, Dawaj co masz, nie przewlekaj. A jak nie masz, to odnieś się do tego, co dostałeś w linku. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 101 |
Data: Styczen 24 2014 19:35:19 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 20:07:08 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Dawaj co masz, nie przewlekaj. A jak nie masz, to odnieĹ siÄ do tego, ProszÄ bardzo, oto wykres z ładnie naniesionym pomiarem przy trzech różnych obciÄ żeniach 25%/50%/100% http://us1.webpublications.com.au/static/images/articles/ i1126/112611_6mg.jpg Jednostki co prawda nie metryczne, ale to nie przeszkadza prawda? Co widaÄ na wykresie? Jednostkowe zużycie paliwa podano w podano w funtach/KM/godzinÄ. Przy 25% obciÄ żeniu: dla 1500 rpm wynosi 1,1 dla 2000 rpm wynosi 1,0 dla 3000 rpm wynosi już tylko 0,77 Przy 50% obciÄ żeniu: dla 1500 rpm wynosi 0,58 dla 2000 rpm wynosi 0,52 dla 3000 rpm wynosi 0,47 Przy 100% obciÄ zeniu: dla 1500 rpm wynosi 0,49 dla 2500 rpm wynosi 0,45 dla 3000 rpm wynosi 0,43 Otóż wychodzi na to, że szczególnie przy małym obciÄ żeniu warto ten silnik krÄciÄ doć wysoko, bo różnica w zużyciu paliwa siÄga 30%. Przy wiÄkszym obciÄ żeniu zysk jest mniejszy, ale nadal warto. Tomek 102 |
Data: Styczen 24 2014 20:47:06 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Dawaj co masz, nie przewlekaj. A jak nie masz, to odnieś się do tego,Proszę bardzo, oto wykres z ładnie naniesionym pomiarem przy trzech Nic sensownego się z tego nie da odczytać. Tu masz porządny wykres i się do niego odnieś: http://ecomodder.com/wiki/index.php/File:Mercedes_Benz_OM617_5cyl_turbo_diesel.jpg Jednostki co prawda nie metryczne, ale to nie przeszkadza prawda? Przy 25% obciążeniu: dla 1500 rpm wynosi 1,1 Jakim prędkościom przy jakich biegach to odpowiada? [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 103 |
Data: Styczen 24 2014 20:00:19 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 20:47:06 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: i1126/112611_6mg.jpgProszÄ bardzo, oto wykres z ładnie naniesionym pomiarem przy trzech
Ależ da siÄ, tylko to nie pasuje do Twojej teorii. Tak swojÄ drogÄ spodziewałem siÄ, że coĹ takiego odstawisz. Skoro fakty nie pasujÄ do Twojej teorii, tym gorzej dla faktów - prawda? Przy 25% obciÄ żeniu: Policz sobie z przełożeĹ. Tomek 104 |
Data: Styczen 24 2014 21:25:03 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, i1126/112611_6mg.jpgProszę bardzo, oto wykres z ładnie naniesionym pomiarem przy trzech Nie da się - 25% obciążenia dotyczy mocy dostępnej na danych obrotach. Nie znając charakterystyki mocy w funkcji obrotów nie wiemy nic. Zero danych dotyczących silnika. Odnieś się do wykresu Mercedesa - tam masz komplet danych, łącznie z obciążeniem drogowym podczas jazdy na jednym biegu. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 105 |
Data: Styczen 24 2014 21:31:01 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Przy 25% obciążeniu: Według wykresu tutaj: http://ecomodder.com/wiki/index.php/File:Saturn_1.9l_BSFC_cleaned.png obciążenie dotyczy momentu obrotowego dostępnego przy danych obrotach a nie mocy. Są też hiperbole mocy i widać, że dla 10KM 25% obciążenia jest przy 1800rpm. A dalej obciążenie znacznie maleje a spalanie rośnie. A my mówimy o stałej mocy. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 106 |
Data: Styczen 24 2014 20:33:42 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 21:25:03 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Nie da siÄ - 25% obciÄ żenia dotyczy mocy dostÄpnej na danych obrotach. Tam celowo nie ma mowy o mocy. 25% obciÄ żenia to po prostu 25% obciÄ żenia. Chodziło właĹnie o to, żeby wykazaÄ zależnoć sprawnoĹci wzglÄdem obciÄ żenia i prÄdkoĹci obrotowej. Tomek 107 |
Data: Styczen 24 2014 21:46:38 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Nie da się - 25% obciążenia dotyczy mocy dostępnej na danych obrotach.Tam celowo nie ma mowy o mocy. 25% obciążenia to po prostu 25% Ale my nie mówimy o jakimś tam stałym obciążeniu, nieopisanym czego dotyczy, tylko o stałej mocy. I na wszystkich wykresach, na których uwzględniono moc widać wyraźnie, że przy małych mocach spalanie rośnie dla danej mocy z obrotami. i nie ma zmiłuj: http://ecomodder.com/wiki/index.php/Brake_Specific_Fuel_Consumption_%28BSFC%29_Maps -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 108 |
Data: Styczen 24 2014 20:39:31 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 21:31:01 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: A my mówimy o stałej mocy. Ty mówisz o tym, o czym chcesz mówiÄ, żeby Ci pasowało do teorii. Ja od poczÄ tku mówiÄ o spalaniu jednostkowym. Tomek 109 |
Data: Styczen 24 2014 21:47:42 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, A my mówimy o stałej mocy.Ty mówisz o tym, o czym chcesz mówić, żeby Ci pasowało do teorii. Ja od Od samego początku tej dyskusji chodzi o stałą, małą moc. To ty ciągle usiłujesz od tego uciec. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 110 |
Data: Styczen 24 2014 23:37:44 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: J.F. | Dnia Fri, 24 Jan 2014 19:35:19 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a): On Fri, 24 Jan 2014 20:07:08 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Jednostki przede wszystkim jakies malo wymierne - co to znaczy "50% load" ? Co widać na wykresie? Co widac ? Widac ze nie rozumiesz zagadnienia. Mozna sobie jechac na 2 biegu przy 2800 rpm i obciazeniu np 25%. Zuzycie bedzie wtedy najmniejsze i wyniesie 0.7. Tylko ze "rozsadny" czlowiek wrzuci czworke, obciazenie silnika wzrosnie do 50%, obroty spadna do 1400, i silnik w bardzo nieoptymalnym punkcie bedzie palil 0.6 Przy większym obciążeniu zysk jest mniejszy, ale nadal warto. No istotnie przejscie z 50% @ 3200 na 100% @ 1600 nie jest dobrym pomyslem.. J. 111 |
Data: Styczen 24 2014 18:03:14 | Temat: Re: RosnÄ
ca liczba biegów... | Autor: Robert RÄdziak | On Thu, 23 Jan 2014 20:31:37 +0000 (UTC), Tomasz Stiller Dobrze, wracamy do początku. Co się dzieje, jak rośnie prędkość obrotowa I ona tak sobie sama rośnie? Coś pisałeś o prędkości 80km/h. Zatem na którym biegu byś nie jechał, to zapotrzebowanie na moc jest stałe, bo silnik w warunkach ustalonych nie wyprodukuje więcej momentu niż ten, który jest potrzebny do zrównoważenia oporów ruchu. A od momentu do mocy możesz sobie przejść jednym, prostym wzorem. RR. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 112 |
Data: Styczen 24 2014 19:06:16 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Robert, Dobrze, wracamy do początku. Co się dzieje, jak rośnie prędkość obrotowaI ona tak sobie sama rośnie? Coś pisałeś o prędkości 80km/h. Żadne krzyki i płacze nie przekonają go... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 113 |
Data: Styczen 24 2014 14:08:35 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: radekp@konto.pl | Thu, 23 Jan 2014 17:57:02 +0000 (UTC), w Tomasz Odesłałem zatem do wykresu spalania jednostkowego A ile niższa jest ta sprawność przy 1700rpm od sprawności przy np. 2400rpm? 114 |
Data: Styczen 24 2014 14:35:24 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: J.F | Użytkownik napisał w wiadomości Odesłałem zatem do wykresu spalania jednostkowego A ile niższa jest ta sprawność przy 1700rpm od sprawności przy np. 2400rpm? Troche roznych map http://ecomodder.com/wiki/index.php/Brake_Specific_Fuel_Consumption_(BSFC)_Maps Tylko zwracam uwage ze jak zmienimy bieg, to zmieniaja sie obroty i obciazenie. Dobry przyklad to Mercedes Benz 300SD OM617 5 cylinder Macie tam hiperbole stalej mocy. Jedziemy sobie np spokojnie 110km/h, potrzeba do tego 30kW, no i jak zejdziemy do 1500rpm, to bedzie palil 260g/kWh. Przy 1750 bedzie minimum, a potem spalanie z obrotami rosnie. Ale juz przy 50kW optymalne obroty to jakies 2300. J. 115 |
Data: Styczen 24 2014 13:19:48 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 14:08:35 +0100, wrote: A ile niższa jest ta sprawnoć przy 1700rpm od sprawnoĹci przy np. To już zależy od konkretnego modelu silnika. W skrajnym przypadku siÄga 50%. Tomek 116 |
Data: Styczen 24 2014 14:30:06 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: wchpikus | Mysle ze to tez zalezy od stylu jazdy. 117 |
Data: Styczen 24 2014 14:11:18 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: radekp@konto.pl | Thu, 23 Jan 2014 14:18:01 +0000 (UTC), w Tomasz > Bo poniewaz? A komputer pokładowy co mówi? 118 |
Data: Styczen 24 2014 14:12:16 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 14:11:18 +0100, wrote: Po ponieważ tak mówi dynamika gazów - taki dział fizyki gdybyĹ nie Witamy na pokładzie. Pytasz o komputer w moim samochodzie? Nie mam benzyny z komputerem, wiÄc nie wiem. Tomek 119 |
Data: Styczen 24 2014 15:18:04 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Witamy na pokładzie.Po ponieważ tak mówi dynamika gazów - taki dział fizyki gdybyś nieA komputer pokładowy co mówi? Ale autorytatywnie twierdzić, że na niższym biegu pali mniej potrafiłeś. Na jakiej podstawie? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 120 |
Data: Styczen 24 2014 14:24:18 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 15:18:04 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Ale autorytatywnie twierdziÄ, że na niższym biegu pali mniej potrafiłeĹ. Pisałem o tym wczeĹniej, na podstawie wskazaĹ spalania chwilowego komputera w samochodzie z silnikiem diesla. Tomek 121 |
Data: Styczen 24 2014 14:26:16 | Temat: Re: RosnÄ
ca liczba biegów... | Autor: AZ | On 2014-01-24, Tomasz Stiller wrote: Ja pierdole... :-)Ale autorytatywnie twierdziÄ, że na niższym biegu pali mniej potrafiłeĹ. -- Artur ZZR 1200 122 |
Data: Styczen 24 2014 15:28:03 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: radekp@konto.pl | Fri, 24 Jan 2014 14:24:18 +0000 (UTC), w Tomasz On Fri, 24 Jan 2014 15:18:04 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Chwilowe wskazanie możesz sobie... wsadzić w ramkę. Jedź na autostradę albo jakąś dłuższą drogę. 123 |
Data: Styczen 24 2014 14:35:22 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 15:28:03 +0100, wrote: Fri, 24 Jan 2014 14:24:18 +0000 (UTC), w Pisałem już wczeĹniej na jakim odcinku robiłem ten pomiar i w jakich warunkach. Zerknij kilka postów wyżej, to siÄ dowiesz dlaczego taki pomiar jest wiarygodny. Na dłuższej drodze to dopiero można sobie taki pomiar wsadziÄ w ramkÄ. Wystarczy, że bÄdzie wiało z innego kierunku i już taki pomiar można sobie wsadziÄ... Czy na prawdÄ tak trudno zrozumieÄ, że silnik pracujÄ cy w optymalnych warunkach spala jednostkowo mniej paliwa? To na prawdÄ nie jest fizyka rakietowa, wystarczy umiejÄtnoć czytania wykresów jakie dostarcza producent silnika :) Tomek 124 |
Data: Styczen 24 2014 15:43:50 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: radekp@konto.pl | Fri, 24 Jan 2014 14:35:22 +0000 (UTC), w Tomasz Pisałem już wcześniej na jakim odcinku robiłem ten pomiar i w jakich Nie no pewnie, krótka droga to idealne warunki do badań -- wiatr nawet nie zdąży zawiać. Ergo: czyli trollujesz. 125 |
Data: Styczen 24 2014 15:46:20 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegów... | Autor: | |