W dniu 2010-08-05 22:53, Cavallino pisze:
Użytkownik "Mateusz" napisał w wiadomości
W wiekszosci samochodow mozna ustawic temperature nawiewu rozna po
stronie kierowcy i dla pasazera obok.
Sprecyzuj "w większości".
W tych z automatycznym sterowaniem klimatem, popularnie zwanym Climatronic. Mało które sterowanie automatyczne, jest dziś "jednostrefowe".
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
5 |
Data: Sierpien 06 2010 14:59:13 |
Temat: Re: Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem |
Autor: |
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" napisał w
wiadomości
W dniu 2010-08-05 22:53, Cavallino pisze:
Użytkownik "Mateusz" napisał w wiadomości
W wiekszosci samochodow mozna ustawic temperature nawiewu rozna po
stronie kierowcy i dla pasazera obok.
Sprecyzuj "w większości".
W tych z automatycznym sterowaniem klimatem, popularnie zwanym
Climatronic. Mało które sterowanie automatyczne, jest dziś
"jednostrefowe".
W kazdej MAZDzie jest jedna strefa.
Po prostu Japonii nie dosiegnela jeszcze hujna europejska wiec za wszelka
cene kitu ludziom nie cisna
__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 5346 (20100806) __________
Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.
http://www.eset.pl lub http://www.eset.com
6 |
Data: Sierpien 06 2010 16:14:10 | Temat: Re: Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem | Autor: mgr inĹź. |
On 2010-08-06 14:59, wrote:
UÂżytkownik "Marcin "Kenickie" napisaÂł w
wiadomoÂści
W dniu 2010-08-05 22:53, Cavallino pisze:
UÂżytkownik napisaÂł w wiadomoÂści
W wiekszosci samochodow mozna ustawic temperature nawiewu rozna po
stronie kierowcy i dla pasazera obok.
Sprecyzuj "w wiĂŞkszoÂści".
W tych z automatycznym sterowaniem klimatem, popularnie zwanym
Climatronic. MaÂło które sterowanie automatyczne, jest dziÂś
"jednostrefowe".
W kazdej MAZDzie jest jedna strefa.
Po prostu Japonii nie dosiegnela jeszcze hujna europejska wiec za wszelka
cene kitu ludziom nie cisna
Masz niepełne informacje. W Hondzie sÄ
dwie strefy. Mnie siÄ całkiem podoba ta "hujna europejska", ale to oczywiĹcie kwestia indywidualna.
--
Pozdrawiam,
mgr inż.
7 |
Data: Sierpien 06 2010 21:34:13 | Temat: Re: Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem | Autor: ąćęłńóśźż |
Bo tam się mało kto liczy z żoną, matką lub babcią.
-- -- -
| Po prostu Japonii nie dosiegnela jeszcze
8 |
Data: Sierpien 06 2010 23:22:44 | Temat: Re: Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem | Autor: Mateusz |
W wiekszosci samochodow mozna ustawic temperature nawiewu rozna po
stronie kierowcy i dla pasazera obok.
Sprecyzuj "w większości".
W tych z automatycznym sterowaniem klimatem, popularnie zwanym
Climatronic. Mało które sterowanie automatyczne, jest dziś
"jednostrefowe".
Dokladnie o tym mowie. Mam obecnie zywa dyskusje odnosnie tego
automatycznego sterowania temperatury w samochodzie. Proboje przekonac jedna
osobe, ze jak nastawie po swojej stronie 5 stopni wyzsza lub nizsza
temperature (niz jest po stronie kierowcy) to nic sie nie zepsuje (ta osoba
podpiera sie intrukcja, ze tam niby cos o tym wspominaja).
9 |
Data: Sierpien 06 2010 23:33:43 | Temat: Re: Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem | Autor: Cavallino |
Użytkownik "Mateusz" napisał w wiadomości news:
Mam obecnie zywa dyskusje odnosnie tego automatycznego sterowania temperatury w samochodzie. Proboje przekonac jedna osobe, ze jak nastawie po swojej stronie 5 stopni wyzsza lub nizsza temperature (niz jest po stronie kierowcy) to nic sie nie zepsuje (ta osoba podpiera sie intrukcja, ze tam niby cos o tym wspominaja).
Człowiek może się zepsuć.
Gdy po jednej stronie samochodu ma być 5 stopni mniej, a przy mieszaniu się powietrza jest to sytuacja nie do utrzymania, to ten po zimniejszej stronie będzie karmiony solidną dawką przeciągu, a z nim każdy inny kto podróżuje samochodem.
Te 5 stopni, to nie jest różnica temperatury nawiewanego powietrza, tylko temperatura powietrza w danej części kabiny.
To może się udać, ale w autobusie, jeśli ma różne strefy komfortu cieplnego z tyłu i z przodu, a nie w puszeczce jaką jest osobówka.
10 |
Data: Sierpien 06 2010 00:42:16 | Temat: Re: Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem | Autor: Michał |
Mateusz napisał(a):
W wiekszosci samochodow mozna ustawic temperature nawiewu rozna po stronie
kierowcy i dla pasazera obok. Moje pytania brzmia tak: czy jest prawda, ze
temperatury te nie powinny byc ustawiane ze zbyt duza roznica? Czy ma to
jakis (jesli tak to jaki) negatywny wplyw na prace klimatyzacji w
samochodzie?
Na moje oko im większa różnica tym szybciej się wiatrak kręci (szybciej
padnie ?), więcej objawów nie znalazłem.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
11 |
Data: Sierpien 06 2010 08:26:09 | Temat: Re: Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem | Autor: Bartek |
Użytkownik " Michał" napisał w wiadomości
Mateusz napisał(a):
W wiekszosci samochodow mozna ustawic temperature nawiewu rozna po
stronie
kierowcy i dla pasazera obok. Moje pytania brzmia tak: czy jest prawda,
ze
temperatury te nie powinny byc ustawiane ze zbyt duza roznica? Czy ma to
jakis (jesli tak to jaki) negatywny wplyw na prace klimatyzacji w
samochodzie?
Na moje oko im większa różnica tym szybciej się wiatrak kręci (szybciej
padnie ?), więcej objawów nie znalazłem.
jaki wiatrak?
:)
już ktos napisal - tylko klapki sie inaczej ustawiaja - - przeslony - i
tyle.
--
Pozdrawiam, Bartek
12 |
Data: Sierpien 06 2010 10:02:54 | Temat: Re: Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem | Autor: Michał |
> Na moje oko im większa różnica tym szybciej się wiatrak kręci (szybciej
> padnie ?), więcej objawów nie znalazłem.
jaki wiatrak?
:)
już ktos napisal - tylko klapki sie inaczej ustawiaja - - przeslony - i
tyle.
W mojej prawie 20 letniej konstrukcji ;), jak się ustawi większe różnicę
na lewo i prawo to zaczyna delikatnie szybciej się wiatrak kręcić.
Klapki pewnie tez się przestawiają, tylko że klapki to chodzą
co kilka minut.
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
13 |
Data: Sierpien 06 2010 15:00:49 | Temat: Re: Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem | Autor: Axel |
" Michał" wrote in message
Na moje oko im większa różnica tym szybciej się wiatrak kręci (szybciej
padnie ?), więcej objawów nie znalazłem.
jaki wiatrak?
:)
już ktos napisal - tylko klapki sie inaczej ustawiaja - - przeslony - i
tyle.
W mojej prawie 20 letniej konstrukcji ;), jak się ustawi większe różnicę
na lewo i prawo to zaczyna delikatnie szybciej się wiatrak kręcić.
A jak ustawisz na obu taka sama "wieksza roznice" (w stosunku do panujacej
temperatury), to nie zaczyna wiatrak szybciej sie krecic, co?
Bo czy ustawie w strefie, czy w calosci temperature mocno inna od obecnej,
to mi sie wentylator mocniej zaczyna krecic.
--
Axel
14 |
Data: Sierpien 06 2010 12:12:54 | Temat: Re: Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem | Autor: Rafał |
W dniu 06.08.2010 08:26, Bartek pisze:
Na moje oko im większa różnica tym szybciej się wiatrak kręci (szybciej
padnie ?), więcej objawów nie znalazłem.
jaki wiatrak?
:)
Wiatrak musi się szybciej kręcić żeby zwiększyć wydajność ogrzewania/klimy.
Jak ustawimy większą różnicę w strefach to potrzeba więcej energii by tą różnicę utrzymać.
| | | | | | | | | |