On Sep 18, 10:22 am, "CeSaR"  wrote:
>Możesz też po przywitaniu się, zapytać o konkretny egzemplarz na
>forum. Wnioskuję z rocznika, że opcja to Saab 9-5 lub 9-3. Jednak
>poskąpiłeś nam szczegółów.
Saab 9-5, rok 2002, motor 2.0T 16V, wersja Arc cokolwiek by to nie miało
oznaczać. Nadwozie sedan.
Skrzynka manualna. Znajomy coś mi napomknął że jest takie cudo gdzieś do
wzięcia no i z ciekawości zbieram informacje :-)
pzdr
C
ARC to wersja wyposażenia. Silnik 2.0T (jeżeli dobrze napisałeś) to
185 KM i około 300 Nm. Rozrząd to łańcuch o żywotności przebiegu
realnego od 230-270 tys km, koszt kompletnego rozrządu to około 900 -
1000 PLN plus robocizna. Silniki mają problem z odpowietrzeniem
skrzyni korbowej (odma), najlepiej kupić zestaw naprawczy poprawiający
błędy konstrukcyjne (180 - 200 PLN plus łatwa robocizna), oraz
regularnie czyścić. Po zakupie przy wymianie oleju profilaktycznie
przeczyścić miskę olejową. I czyścić miskę co pare lat. Silnik z
listwą zapłonową DI, koszt listwy około 800-1000, żywotność około 150
tys km. Silniki baardzo elastyczne, mocne, szybkie, i co ważne niezbyt
łakome na paliwo. Około 9-10 l/100 w cyklu mieszanym. LPG tylko
wielopunktowy wtrysk, wydajna i markowa instalacja (np. BRC 3400 -
3800 PLN). Trudno kupić niezajechany egzemplarz, dużo jest ekstaksówek
z kosmicznymi przebiegami. Ogólnie te samochody dają bardzo dużo
radości, są  świetnie wyposażone, wygodne, trwałe i bezpieczne. Pod
warunkiem, że zadbane.
pozdr
RR
9k
| 6 | Data: Wrzesien 18 2009 11:17:57 | 
| Temat: Re: Saab 2.0T | 
| Autor: CeSaR | 
Trudno kupić niezajechany egzemplarz, dużo jest ekstaksówekz kosmicznymi przebiegami. Ogólnie te samochody dają bardzo dużo
 radości, są  świetnie wyposażone, wygodne, trwałe i bezpieczne. Pod
 warunkiem, że zadbane.
 
 
Serdeczne dzięki. Gdzieś doczytałem, że motor ma 150KM. Jak z żywotnością turbiny? 
No i wogóle - jak wygląda dostępność części do tego samochodu?
 
pzdr
 
C
 | 7 | Data: Wrzesien 18 2009 11:42:52 |  | Temat: Re: Saab 2.0T |  | Autor: melon |  CeSaR pisze:
 
 Serdeczne dzięki. Gdzieś doczytałem, że motor ma 150KM. Jak z żywotnością turbiny?
 
Mi osobiście nie sprawiła nigdy zawodu.  W 9000 2.0t mam nakręcone 280kkm i dalej dmucha. W 95 mam dopiero 80kkm więc się nie wypowiadam.
 No i wogóle - jak wygląda dostępność części do tego samochodu?
 
Części generalnie bez problemu. Sprawdź www.draken.pl  i www.wow.waw.pl  . Duże magazyny, a ewentualne braki ściągają w ciągu niecałego tygodnia.
 
--  
pzdr 
mel
 | 8 | Data: Wrzesien 18 2009 11:51:26 |  | Temat: Re: Saab 2.0T |  | Autor: melon |  CeSaR pisze:
 Jak z żywotnością turbiny?
 
Dopisze: na żywotność turbiny wpływa styl jazdy (jak w każdym uturionym motorze). Delikatnie na zimnym, dać jej ostygnąć bo żwawszej jeździe.
 No i wogóle - jak wygląda dostępność części do tego samochodu?
 
Dopisze: Części oczywiście także w serwisie. Oryginalne, dobre i ok. 3x droższe niż zamienniki (z których jakością jest różnie, ale raczej przyzwoicie). 
Saaby niezajeżdzone nie wymagają specjalnie dużych nakładów finansowych. Pilnować należy jedynie wspomnianej już odmy - niedopilnowanie grozi zatarciem silnika i zniesmaczeniem do marki :)
 
--  
mel
 | 9 | Data: Wrzesien 18 2009 03:02:31 |  | Temat: Re: Saab 2.0T |  | Autor: raadaar |  On Sep 18, 11:17 am, "CeSaR"  wrote:
 >Trudno kupić niezajechany egzemplarz, dużo jest ekstaksówek>z kosmicznymi przebiegami. Ogólnie te samochody dają bardzo dużo
 >radości, są  świetnie wyposażone, wygodne, trwałe i bezpieczne. Pod
 >warunkiem, że zadbane.
 
 Serdeczne dzięki. Gdzieś doczytałem, że motor ma 150KM. Jak z żywotnością
 turbiny?
 No i wogóle - jak wygląda dostępność części do tego samochodu?
 
 pzdr
 
 C
 
 
Jak 150KM to 2.0t (małe "t") wersja tzw LPT (Low Pressure Turbo). 
Turbina w wersji LPT ładuje tylko coś koło 0,4 bar'a, więc jeżeli są 
spełnione zasady prawidłowego użytkowania turbiny i olej jest dobry, 
często zmieniany, to może być długowieczna. Wg mnie jednak 150 KM to 
niezbyt dużo, a spalanie zbliżone do mocniejszych wersji. Oczywiście 
pełno jest tunning kitów i różnych "magików". Jednak różnica do wersji 
2.0T, FPT (Full Pressure Turbo i duże "T"), jest znaczna. Nie mówię 
już o wersjach 200KM wzwyż. Części w ASO drogie, na szczęście w 
internecie ceny przyzwoite :) np.www.draken.pl www.wow.waw.pl . Dużo 
używek. Problem, z zależności od regionu, z "fachowymi" serwisami, bo 
ASO do niech nie zaliczam. Są gdzieniegdzie jednak świetne niezależne 
serwisy, specjalizujące się w marce.
 
pozdr 
RR 
9k
 | 10 | Data: Wrzesien 18 2009 03:11:55 |  | Temat: Re: Saab 2.0T |  | Autor: raadaar |  On Sep 18, 12:02 pm, raadaar  wrote:
 On Sep 18, 11:17 am, "CeSaR"  wrote:www.draken.com.pl
 > >Trudno kupić niezajechany egzemplarz, dużo jest ekstaksówek
 > >z kosmicznymi przebiegami. Ogólnie te samochody dają bardzo dużo
 > >radości, są  świetnie wyposażone, wygodne, trwałe i bezpieczne. Pod
 > >warunkiem, że zadbane.
 
 > Serdeczne dzięki. Gdzieś doczytałem, że motor ma 150KM. Jak z żywotnością
 > turbiny?
 > No i wogóle - jak wygląda dostępność części do tego samochodu?
 
 > pzdr
 
 > C
 
 Jak 150KM to 2.0t (małe "t") wersja tzw LPT (Low Pressure Turbo).
 Turbina w wersji LPT ładuje tylko coś koło 0,4 bar'a, więc jeżeli są
 spełnione zasady prawidłowego użytkowania turbiny i olej jest dobry,
 często zmieniany, to może być długowieczna. Wg mnie jednak 150 KM to
 niezbyt dużo, a spalanie zbliżone do mocniejszych wersji. Oczywiście
 pełno jest tunning kitów i różnych "magików". Jednak różnica do wersji
 2.0T, FPT (Full Pressure Turbo i duże "T"), jest znaczna. Nie mówię
 już o wersjach 200KM wzwyż. Części w ASO drogie, na szczęście w
 internecie ceny przyzwoite :) np.www.draken.plwww.wow.waw.pl. Dużo
 używek. Problem, z zależności od regionu, z "fachowymi" serwisami, bo
 ASO do niech nie zaliczam. Są gdzieniegdzie jednak świetne niezależne
 serwisy, specjalizujące się w marce.
 
 pozdr
 RR
 9k
 
 |  |  |  |  |