Samochód do 20 kPLN duzy, tania eksploatacja??
1 | Data: Grudzien 22 2009 21:16:27 |
Temat: Samochód do 20 kPLN duzy, tania eksploatacja?? | |
Autor: Kris | W sumie jak w tamacie 2 |
Data: Grudzien 22 2009 21:23:45 | Temat: Re: Samochód do 20 kPLN duzy, tania eksploatacja?? | Autor: Kuba (aka cita) | Kris wydusił z siebie te słowy:
Omega 2,0 Mondeo 2,0 P 406 E 220D -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) Omega B X25XE *przyda mi sie Twoje klikniecie* http://xracer.pl/index.php?ref=10781 3 |
Data: Grudzien 22 2009 21:51:46 | Temat: Re: Samochód do 20 kPLN duzy, tania eksploatacja?? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Kuba (aka cita) pisze: Kris wydusił z siebie te słowy: Dorzucę do tego Lagunę I z końca produkcji. Wybór silników spory, auto mało psujliwe, dobrze wyposażone. -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być jak kobieta - ładny, znający umiar z miłym głosem. Ale zawsze znajdzie się ktoś kto woli wredną, wrzeszczącą i wściekle umalowaną kurwę." 4 |
Data: Grudzien 22 2009 23:42:24 | Temat: Re: Samochód do 20 kPLN duzy, tania eksploatacja?? | Autor: Kris |
Kuba (aka cita) pisze: myslalem rowniez o Lagunie I ma znacznie wiekszy baganik niz 2 z tego co udalo mi sie zaobserwowac a przynajmniej znacznie lepsze ksztalty ceny I koncza sie mniej wiecej na 15 tys lepiej dolozyc te pare tys i kupic 2-3 lata mlodsza II czy jednak I lepsza waszym zdaniem??
5 |
Data: Grudzien 23 2009 00:05:01 | Temat: Re: Samochód do 20 kPLN duzy, tania eksploatacja?? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Kris pisze:
Za 20 tyś. znajdziesz L2 z pierwszych lat produkcji. Auto niestety naszpikowane elektroniką, która lubi zastrajkować. Głównym winowajcą jest nie sama elektronika, lecz jakość połączeń (śniedziejące kostki, itp.) lub czas (w przypadku np. czujników ciśnienia w kołach - bateria w nich zalana plastikiem po prostu się wyczerpuje). Gdybyś się zdecydował, to nie daj się namówić na supermegazajebisty wg sprzedawców silnik 2.0 IDE. To benzynówka o bezpośrednim wtrysku. Taki sobie motor, dość awaryjny, wcale nie pali mało. IMHO optimum dla L2 Ph1 do w miarę komfortowej jazdy to 1.8 16V 120KM (F3R). Jeździ ciut lepiej niż 1.6 16V 110KM, paląc w zasadzie tak samo. Z diesli - z racji zakupu za taką a nie inną cenę, raczej unikaj 2.2dCi. Silnik niezły, pod warunkiem właściwego użytkowania od początku. A Ty nie masz pewności, jak był użytkowany, kupując auto 8-letnie. Jak już diesel, to raczej 1.9dCi. I nastawić się na regenerację turbo na wstępie (wliczyć sobie to w koszt zakupu auta, żeby nie bolało mentalnie, że kupiłeś i już kasę pakujesz ;)). Co do L1 - faktycznie - kufer jakiś taki większy i ustawniejszy się wydaje. Silniki - to samo - 1.8 16V daje radę, można też wziąć 2.0 16V 140KM (F4P). Z diesli - do wyboru 1.9dTi 98KM lub 1.9dCi 107KM. Ten pierwszy (dTi) jest znacznie mniej wrażliwy na jakość paliwa. Z L1 jest problem jeden - trzeba zwrócić uwagę na progi. Nie ma reguły - moja z 1995r ma je całe i zdrowe, a nowsze egzemplarze potrafiły rdzewieć. Generalnie - polecam rejestrację na forum laguniarzy www.renaultlaguna.pl i poczytanie co nieco. -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być jak kobieta - ładny, znający umiar z miłym głosem. Ale zawsze znajdzie się ktoś kto woli wredną, wrzeszczącą i wściekle umalowaną kurwę." 6 |
Data: Grudzien 23 2009 08:06:44 | Temat: Re: Samochód do 20 kPLN duzy, tania eksploatacja?? | Autor: Sebastian Biały | Marcin "Kenickie" Mydlak wrote: Z diesli - z racji zakupu za taką a nie inną cenę, raczej unikaj 2.2dCi. Niestety bardzo skomplikowany i z wadami fabrycznymi. W kolektorze dolotowym urywają się klapki co powoduje wesołe klekotanie, dymienie, itd. Więc prawie na pewno dodatkowa zmiana kolektora (lub pozbycie sie klapek). W dodatku fabrycznie nowy tez moze od razu paść. Silnik dla majsterkowiczów, choć fajny podczas jazdy. Unikać. W ogóle L2 to samochód dla elektronika i mechanika w jednym :) Wiem, bo mam. 7 |
Data: Grudzien 23 2009 09:25:38 | Temat: Re: Samochód do 20 kPLN duzy, tania eksploatacja?? | Autor: Rafał | Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Z diesli - z racji zakupu za taką a nie inną cenę, raczej unikaj 2.2dCi.Pokaż mi palcem bo nie wiem czym, pod względem awaryjności, różnią się silniki 1,9 do 2,2 dci? Sam mam 2,2dci i nie mam bladego pojęcia o czym mówisz? Turbina, wtryskiwacze, egr, dwumas,...? wszytskie te elementy w obu tych silnikach są równie awaryjne, a właściwie równie bezawaryjne, bo uzależnione tylko i wyłącznie od eksploatacji. To że kupi 1,9 wcale go nie wybawi od problemów z nim w 8 letnim aucie. Jak ktoś przestrzega "dekalogu" to z autem nie dzieje się nic złego, natomiast jak ktoś go nie przestrzega to wybór innego silnika nic nie pomoże. Jedyny problem z tymi samochodami jaki widzę, to to że jak ktoś sprzedaje LII phI to dlatego że ma z nią problemy, bo jak wszystko jest OK, to autko idzie na pniu i nikt się o nim nie dowiaduje. A jak się pieprzy to idzie przez komis/allegro, a później ludzie marudzą że auta na F to złomy i jakie to te nowe diesle są awaryjne. Co do elektroniki - większość usterek można usunąć samemu, przeważnie są to pierdółki. To również nie jest uzależnione od silnika. Pozdrawiam Rafał 8 |
Data: Grudzien 25 2009 12:45:44 | Temat: Re: Samochód do 20 kPLN duzy, tania eksploatacja?? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Rafał pisze: Pokaż mi palcem bo nie wiem czym, pod względem awaryjności, różnią się silniki 1,9 do 2,2 dci? Widziałem na własne oczy blok silnika 2.2 pęknięty wzdłuż pierwszego cylindra od strony rozrządu. Wg gościa, który się tym zajmował, silnik był z roku 2002. I twierdził, że to nie jednostkowy przypadek, choć najprawdopodobniej dotyczyło to konkretnej partii. Sam mam 2,2dci i nie mam bladego pojęcia o czym mówisz? To fakt. Chociaż najważniejsze i tak, jest znalezienie _kumatego_ mechanika. Takiego który nie będzie robił na czuja, lecz znał temat. Sporo ludzi, po zdjęciu plastikowej osłony silnika, jakoś nie chce się tykać tych diesli. A już 2.2 ich przeraża (chyba na podstawie zasłyszanej opinii). Jedyny problem z tymi samochodami jaki widzę, to to że jak ktoś sprzedaje LII phI to dlatego że ma z nią problemy, bo jak wszystko jest OK, to autko idzie na pniu i nikt się o nim nie dowiaduje. No więc właśnie. Sam szukam jakiejś LII i mogę tylko potwierdzić. Czuję, że skończy się albo na innej marce, albo na czymś mniejszym. W sumie - na dużym aucie mi nie zależy, a Clio 1.5dci jest ofertą dość kuszącą - łatwiej znaleźć takie niezjechane totalnie i jednocześnie dość bogato wyposażone. A jak się pieprzy to idzie przez komis/allegro, a później ludzie marudzą że auta na F to złomy i jakie to te nowe diesle są awaryjne. Dlatego nie wiadomo co gorsze - kupić sprowadzanego z licznikiem cofniętym, mającego realnie ~300kkm, ale serwisowanego do końca, czy z polskiego salonu, w tym samym wieku, mającego ze 100-150kkm mniej, ale serwisowanego tylko przez pierwszy rok/dwa lata, a potem łatanego przez nieznającego tematu Zdziśka w stodole. Co do elektroniki - większość usterek można usunąć samemu, przeważnie są to pierdółki. To również nie jest uzależnione od silnika. Dokładnie, na forum klubowym Laguny jest od cholery manuali. Jednak trzeba jakieś obycie manualne i pojęcie mieć, nie można być takim programistą jak nasz grupowy kolega Michał od Safi. ;) Pozdrawiam -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być jak kobieta - ładny, znający umiar z miłym głosem. Ale zawsze znajdzie się ktoś kto woli wredną, wrzeszczącą i wściekle umalowaną kurwę." 9 |
Data: Grudzien 23 2009 09:44:27 | Temat: Re: Samochód do 20 kPLN duzy, tania eksploatacja?? | Autor: eManitou |
P 406 Spokojnie mogę polecić wersje kombi Auto wygodne, części tanie a awaryjność niewielka. Wbrew obiegowym opiniom nie ma żadnych problemów z elektryką nawet w 10 letnich egzemplarzach. Unikać benzyniaków 2.2 i 3.0. Polecam 2.0 i gazować albo HDI. Wady - nie oglądać testów zderzeniowych 406-ki :-) 10 |
Data: Grudzien 23 2009 10:54:46 | Temat: Re: Samochód do 20 kPLN duzy, tania eksploatacja?? | Autor: abc | W dniu 2009-12-22 21:23, Kuba (aka cita) pisze: P 406 Polecam 406 HDI 90KM - brak koła dwumasowego, b. wysoki komfort jazdy, tanie częsci zamienne, b. duża trwałość całego samochodu. Opinia na podstawie samochodu który przejechał 150 tyś km w mojej rodzinie. pozdrawiam ABC 11 |
Data: Grudzien 23 2009 17:39:49 | Temat: Re: Samochód do 20 kPLN duzy, tania eksploatacja?? | Autor: V-Tec | Kuba (aka cita) pisze: Omega 2,0 jak ma być duży i tani w eksploatacji to Omega 2.0. -- Pozdr, W. 12 |
Data: Grudzien 22 2009 22:09:47 | Temat: Re: Samochód do 20 kPLN duzy, tania eksploatacja?? | Autor: Maciek | Dnia Tue, 22 Dec 2009 21:16:27 +0100, Kris napisał(a): wolalbym mlodszy w lepszym stanie ale mniej wyposazony anizeli starszy na Za te pieniadze: Mondeo mk3 kombi 1.8 - 4 letni Mondeo mk3 kombi 2.0 - 5-6 letni Duze, wygodne, pakowne. W porownaniu do wozow drabiniastych spod znaku VW wzor komfortu i estetyki. Jesli nie jestes wrogiem LPG, to juz w ogole jezdzisz za poldarmo. -- pozdrawiam, Maciek "Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF 13 |
Data: Grudzien 22 2009 23:39:23 | Temat: Re: Samochód do 20 kPLN duzy, tania eksploatacja?? | Autor: Kris |
Dnia Tue, 22 Dec 2009 21:16:27 +0100, Kris napisał(a): nie moge znalesc 4 latka do 20 tys mozesz cos podeslac chyba ze masz na mysli jakis sprowadzany na wlasna reke i faktycznie tyle wychodzi Mondeo mk3 kombi 2.0 - 5-6 letni 14 |
Data: Grudzien 23 2009 09:50:14 | Temat: Re: Samochód do 20 kPLN duzy, tania eksploatacja?? | Autor: Maciek | Dnia Tue, 22 Dec 2009 23:39:23 +0100, Kris napisał(a): nie moge znalesc 4 latka do 20 tys Widzialem pare w zblizonej cenie w Krakowie. Popatrz na ceny na Allegro - na ogol sa zawyzone w stosunku do ostatecznej ceny transakcji. -- pozdrawiam, Maciek "Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF 15 |
Data: Grudzien 23 2009 10:52:14 | Temat: Re: Samochód do 20 kPLN duzy, tania eksploatacja?? | Autor: abc | W dniu 2009-12-22 22:09, Maciek pisze: Za te pieniadze: Nie polecam - miałem 'coś' takiego z full wypasem. Rdza, ukręcone trzpienie od wycieraczek, wariujący zamek centralny, kiepski klimatronik, żałosne nagłośnienie, wycieki z silnika,... zresztą, jaka marka samochodów ma najlepsze sklepy internetowe części zamiennych? :-] pozdrawiam ABC 16 |
Data: Grudzien 23 2009 11:01:01 | Temat: Re: Samochód do 20 kPLN duzy, tania eksploatacja?? | Autor: Maciek | Dnia Wed, 23 Dec 2009 10:52:14 +0100, abc napisał(a): Nie polecam - miałem 'coś' takiego z full wypasem. Rdza, ukręcone Musiales na jakas wyjatkowa padake trafic, bo nikt ze znajomych fordziarzy nie narzeka. Ja mam mk2 i tez nie narzekam :) Rdzewieje, owszem, jak wszystko, co jest zrobione z blachy. -- pozdrawiam, Maciek "Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF 17 |
Data: Grudzien 22 2009 22:51:38 | Temat: Re: Samochód do 20 kPLN duzy, tania eksploatacja?? | Autor: Bastion |
W sumie jak w tamacie Unikalbym tych aut (raport TUV o najbardziej awaryjnych autach 10- letnich): http://moto.wp.pl/gid,11796372,title,Najgorsze-10-i-11-letnie-auta,galeriazdjecie.html Dziwnym trafem bodaj 9/10 aut to auta na F. - francuskie - fordy - fiaty 18 |
Data: Grudzien 22 2009 22:58:43 | Temat: Re: Samochód do 20 kPLN duzy, tania eksploatacja?? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Bastion pisze: Unikalbym tych aut (raport TUV o najbardziej awaryjnych autach 10- letnich): Gość chce duże auto, a Ty wyskakujesz z raportem, w którym największe to Berlingo, Alfa 156 i stare Mondeo (aa, no i Voyager), zaś reszta, to kurduple z segmentu B lub nawet A. Żyjesz takimi raportami, czy jak? -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być jak kobieta - ładny, znający umiar z miłym głosem. Ale zawsze znajdzie się ktoś kto woli wredną, wrzeszczącą i wściekle umalowaną kurwę." 19 |
Data: Grudzien 22 2009 23:22:45 | Temat: Re: Samochód do 20 kPLN duzy, tania eksploatacja?? | Autor: fuen | wszyscy wlasciciele swoich 20 |
Data: Grudzien 22 2009 23:51:56 | Temat: Re: Samochód do 20 kPLN duzy, tania eksploatacja?? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | fuen pisze: wszyscy wlasciciele swoich Jaaaasne. Muchy (ich całe miliony) też są zadowolone ze swojego jadła, zatem idźmy ich tropem - jedzmy gówno. -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być jak kobieta - ładny, znający umiar z miłym głosem. Ale zawsze znajdzie się ktoś kto woli wredną, wrzeszczącą i wściekle umalowaną kurwę." 21 |
Data: Grudzien 23 2009 16:16:12 | Temat: Re: Samochód do 20 kPLN duzy, tania eksploatacja?? | Autor: darek s. |
Jaaaasne. Muchy (ich całe miliony) też są zadowolone ze swojego jadła, zawsze to lepszy wybor niz laguna 22 |
Data: Grudzien 23 2009 07:59:12 | Temat: Re: Samochód do 20 kPLN duzy, tania eksploatacja?? | Autor: BearBag | On 23 Gru, 16:16, "darek s." wrote: > Jaaaasne. Muchy (ich całe miliony) też są zadowolone ze swojego jadła, laguna oprocz elektroniki nie ma wikeszych wad, oczywiscie mowa o 2, bo jedynka to juz zabytek i dziwie sie ze ktos to proponuje za 20tys, takie auto można znaleźć za 10tys w idealnym stanie. Jazda Laguną 2 a Passatem TDI ktore srednio mają 400tys to niebo a ziemia, kto jechal ten wie. 23 |
Data: Grudzien 23 2009 17:03:31 | Temat: Re: Samochód do 20 kPLN duzy, tania eksploatacja?? | Autor: Kuba (aka cita) | BearBag wydusił z siebie te słowy: Jazda Laguną 2 a Passatem TDI ktore srednio mają 400tys to niebo a zależy co kto lubi - bo VW i Renault jeżdzą dość odmiennie - tzn mają zupelnie odmienne pojęcie komfortu i wcale nie jest powiedziane, ze jedno z nich jest bardziej komfortowe. Znam takich co to lubią jak W VW - twardo i sprężyście, ale znam też takich co lubią miękko i płynnie. -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) Omega B X25XE *przyda mi sie Twoje klikniecie* http://xracer.pl/index.php?ref=10781 |