Sens wymiany paska rozrządu
1 | Data: Pa?dziernik 02 2014 23:04:51 |
Temat: Sens wymiany paska rozrzÄ du | |
Autor: Radek D | Jest sobie taki pełnoletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku już 215000km - czyli powoli już jedzie na złom. Za kilka tysiÄcy km czeka mnie wymiana paska rozrzÄ
du i tak siÄ zastanawiam czy ma to sens ? 2 |
Data: Pa?dziernik 02 2014 23:22:24 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Tomasz WĂłjtowicz | W dniu 2014-10-02 23:04, Radek D pisze: Jest sobie taki pełnoletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku już 215000km 1.0 to chyba silnik bezkolizyjny. W razie zerwania zatrzyma siÄ, a po wymianie rozrzÄ du bÄdzie jeździł dalej. 3 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 14:32:54 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Jacek Maciejewski | Dnia Thu, 02 Oct 2014 23:22:24 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a): W dniu 2014-10-02 23:04, Radek D pisze: Na marginesie, zapytam jak ustalić czy silnik 1,5 DCI 48kW K9K z Renault Kangoo to kolizyjny czy bez? -- Jacek 4 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 15:17:18 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: RadoslawF | Dnia 2014-10-03 14:32, Użytkownik Jacek Maciejewski napisał: Ja bym sprawdził w instrukcji serwisowej lub jakimĹ opisie.Jest sobie taki pełnoletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku już 215000km W ostatecznoĹci policzył zawory, jak tylko dwa (na cylinder) to powinno byÄ bezkolizyjne, jak cztery to to kolizyjne. Pozdrawiam 5 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 16:10:23 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Jacek Maciejewski | Dnia Fri, 03 Oct 2014 15:17:18 +0200, RadoslawF napisał(a): Ja bym sprawdził w instrukcji serwisowej lub jakimś opisie. Hmmm. Mam niezgorszą instrukcję naprawczą silnika ale nic nie znalazłem (nawet przeszukując dokument pod kątem słów). Tyle że wiem że 2 zawory na garnek :) -- Jacek 6 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 14:29:48 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: RadoslawF | Dnia 2014-10-03 16:10, Użytkownik Jacek Maciejewski napisał: Czyli układ bezkolizyjny.Ja bym sprawdził w instrukcji serwisowej lub jakimĹ opisie. Pozdrawiam 7 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 14:47:08 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: J.F. | Dnia Sat, 04 Oct 2014 14:29:48 +0200, RadoslawF napisał(a): Dnia 2014-10-03 16:10, Użytkownik Jacek Maciejewski napisał: Tak glebokich wnioskow to bym nie wyciagal. J. 8 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 17:23:48 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: RadoslawF | Dnia 2014-10-04 14:47, Użytkownik J.F. napisał: Hmmm. Mam niezgorszÄ instrukcjÄ naprawczÄ silnika ale nic nie znalazłemCzyli układ bezkolizyjny. Liczysz że dizel ? Pozdrawiam 9 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 18:06:44 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2014-10-04 17:23, RadoslawF pisze: Dnia 2014-10-04 14:47, Użytkownik J.F. napisał: Masa benzyniaków z 2-ma zaworami na cylinder jest kolizyjna. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokój." 10 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 11:57:19 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: RadoslawF | Dnia 2014-10-04 18:06, Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał: To poproszÄ o przykład kolizyjnego z litrowym silnikiem.Hmmm. Mam niezgorszÄ instrukcjÄ naprawczÄ silnika ale nic nieCzyli układ bezkolizyjny. Pozdrawiam 11 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 13:08:20 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-05 11:57, RadoslawF pisze:
Zastawa miała taki motor. Co prawda silnik trochÄ wiÄkszy bo 1.1L ale chyba siÄ kwalifikuje.. 12 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 14:21:55 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: depros | W dniu 2014-10-05 13:08, Trybun pisze: W dniu 2014-10-05 11:57, RadoslawF pisze: Do którego roku to produkowali i ile konsumowało to paliwa?! 13 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 19:00:28 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-05 14:21, depros pisze: W dniu 2014-10-05 13:08, Trybun pisze: Nie mam pojÄcia kiedy zakoĹczono produkcjÄ. A Ĺrednie zużycie paliwa to jakieĹ 7,5 litra/100km. I to nie jest żadne "to" a autko znacznie wdziÄczniejsze w użytkowaniu niż np. Polski Fiat 125 czy Polonez. 14 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 18:30:30 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Dariusz K. Ĺadziak | Trybun pisze: W dniu 2014-10-05 11:57, RadoslawF pisze: Znaczy - Fiat 508... -- Darek 15 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 19:02:00 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-05 18:30, Dariusz K. Ładziak pisze: Trybun pisze: Fiat 128. W którymś tam roku zwycięzca w konkursie "Auto Roku". 16 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 21:40:25 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Dariusz K. Ĺadziak | Trybun pisze: W dniu 2014-10-05 18:30, Dariusz K. Ładziak pisze: Nie. Fiat 508, Polski Fiat 508... To ten silnik! -- Darek 17 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 22:01:12 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-06 21:40, Dariusz K. Ładziak pisze:
Podaj choć przybliżone parametry owego silnika FIATa 508. 18 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 23:34:15 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: RadoslawF | Dnia 2014-10-07 22:01, Użytkownik Trybun napisał: Zastawa miała taki motor. Co prawda silnik trochÄ wiÄkszy bo 1.1L ale Czterocylindrowy, dolnozaworowy, 995cm3 o mocy 24KMz,stopieĹ sprÄżania 6,3, chłodzony płynem. Ale pierwsze słyszÄ aby tam był układ kolizyjny zaworów. "Polski Fiat 508" oznacza że był to Fiat 508 składany w Polsce z udziałem pewnej liczby komponentów wyprodukowanych u nas. Pozdrawiam 19 |
Data: Pa?dziernik 08 2014 00:06:40 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Tomasz WĂłjtowicz | W dniu 2014-10-07 23:34, RadoslawF pisze: Dnia 2014-10-07 22:01, Użytkownik Trybun napisał: Silnik mógł byÄ dolnozaworowy, a jeĹli nawet górnozaworowy to na pewno w układzie OHV - wałek rozrzÄ du w korpusie, pÄdzony przekładniÄ zÄbatÄ prosto od wału korbowego. Ĺťadnego paska rozrzÄ du, rozwiÄ zanie nie do zdarcia. Wady - wiÄksza bezwładnoć rozrzÄ du ogranicza maksymalnÄ prÄdkoć obrotowÄ silnika. 20 |
Data: Pa?dziernik 09 2014 15:28:24 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-07 23:34, RadoslawF pisze: Dnia 2014-10-07 22:01, Użytkownik Trybun napisał: Czyli w żadnym parametrze nawet w przybliżeniu nie przypomina tego z Zastavy/FIATa128... no poza tym że również był chłodzony płynem. 21 |
Data: Pa?dziernik 09 2014 18:41:37 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: RadoslawF | Dnia 2014-10-09 15:28, Użytkownik Trybun napisał: Czyli w żadnym parametrze nawet w przybliżeniu nie przypomina tego zFiat 128. W którymĹ tam roku zwyciÄzca w konkursie "Auto Roku".Zastawa miała taki motor. Co prawda silnik trochÄ wiÄkszy bo 1.1L Nie ja w dyskusji o silnikach litrowych podawałem jako przykład majÄ ce wiÄkszÄ pojemnoć. :-) Pozdrawiam 22 |
Data: Pa?dziernik 12 2014 09:48:18 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-09 18:41, RadoslawF pisze: Dnia 2014-10-09 15:28, Użytkownik Trybun napisał: Ale Dariusz twierdzi że to ten sam silnik... 23 |
Data: Pa?dziernik 12 2014 11:54:41 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: RadoslawF | Dnia 2014-10-12 09:48, Użytkownik Trybun napisał: Ale Dariusz twierdzi że to ten sam silnik...Czterocylindrowy, dolnozaworowy, 995cm3 o mocy 24KMz,stopieĹCzyli w żadnym parametrze nawet w przybliżeniu nie przypomina tego z Nie takie niedorzecznoĹci ludzie w usenecie wypisujÄ . Pozdrawiam 24 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 21:42:43 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: RadoslawF | Dnia 2014-10-05 13:08, Użytkownik Trybun napisał: Masa benzyniaków z 2-ma zaworami na cylinder jest kolizyjna.To poproszÄ o przykład kolizyjnego z litrowym silnikiem. Sugerujesz że wÄ tkotwórca ma w polówce ten silnik od zastawy ? Ja mimo wszystko poczekam na przykład litrowego silnika z tej "masy benzyniaków". Pozdrawiam 25 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 09:46:24 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: depros | W dniu 2014-10-05 21:42, RadoslawF pisze: Dnia 2014-10-05 13:08, Użytkownik Trybun napisał: Daj mu spokój! Ten Pan smar widział na półce w markecie. Pozdrawiam 26 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 10:58:37 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-05 21:42, RadoslawF pisze: Dnia 2014-10-05 13:08, Użytkownik Trybun napisał: Nic nie sugerujÄ, proszÄ bez filozofii stosowanej - pytałeĹ o przykład kolizyjnego małego benzyniaka to Ci podałem, i nie jakiegos gówna wyczytanego gdzieĹ w necie a przykład własnego doĹwiadczenia. Czego chcesz jeszcze? Mam szukaÄ we necie innych, cudzych "przykładów" aby CiÄ zadowoliÄ? 27 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 10:04:03 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: | W dniu niedziela, 5 października 2014 11:57:19 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał: Dnia 2014-10-04 18:06, Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał: Problem z kolizyjnością pojawił się jak producenci przenieśli wałek rozrządu do głowicy. Jak był w bloku to gięły się laski popychaczy. Naprawa prosta i tania. 28 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 21:51:09 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Dariusz K. Ĺadziak | pisze: Problem z kolizyjnością pojawił się jak producenci przenieśli wałek rozrządu do głowicy. Jak był w bloku to gięły się laski popychaczy. Naprawa prosta i tania. Kogutku, ty znów p... bez sensu. Problem z kolizyjnością zaczął się pojawiać jak zrezygnowano z komory spalania typu L - czyli z silników dolnozaworowych. A zrezygnowano bo spręż miały nijaki i sprawność pod zdechłym psem. Położenie samego wałka nie ma tu żadnego znaczenia - duży spręż to minimalna przestrzeń między dnem tłoka a sklepieniem komory spalania. Dobry współczynnik mocy z pojemności silnika to głównie dobre napełnianie i opróżnianie cylindrów - czyli duże wzniosy zaworów. W efekcie dochodzimy do układu kolizyjnego - jak ci rozrząd stanie bo się napęd rozrządu urwał (najczęściej rwą się paski, prawie nie rwą się łańcuchy, te prędzej pokrywę rozrządu objętą strefą smarowania silnika przetrą i do utraty oleju doprowadzą, najrzadziej nawala rozrząd z wałkiem królewskim) to nie ma pomiłuj - wałek może się zatrzymać w takiej pozycji że któryś zawór jest maksymalnie otwarty... I nieważne - wałek górny pchający zawory bezpośrednio czy dolny przez popychacze i klawiaturę. Strzał w zawór z tłoka to urwanie grzybka, walenie tym grzybkiem po wnętrzu cylindra - bo silnik choć nie pali to rozpędem się jeszcze kręci. -- Darek 29 |
Data: Pa?dziernik 08 2014 00:10:29 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Tomasz Wójtowicz | W dniu 2014-10-06 21:51, Dariusz K. Ładziak pisze: pisze: Nie tak znowu bez sensu. Wałek rozrządu w korpusie jest praktycznie równie bezawaryjny jak OHC z wałkiem królewskim. Kolizje zaworów to niestety choroba typowa dla silników z paskiem. 30 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 22:38:43 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: masti | Tomasz Wójtowicz wrote: Kolizje zaworów to niestety choroba typowa dla silników z paskiem. a co ma pasek do wzajemnego zachodzenia tłoka i zaworów? poza trudniejszym pozostawieniem zaworu w pozycji otwartej? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett 31 |
Data: Pa?dziernik 08 2014 01:27:39 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Tomasz Wójtowicz | W dniu 2014-10-08 00:38, masti pisze: Tomasz Wójtowicz wrote: Miałem na myśli fakt wystąpienia kolizji, a nie to czy silnik jest kolizyjny czy nie. 32 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 21:46:41 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Pszemol | Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomoĹci Dnia 2014-10-04 14:47, Użytkownik J.F. napisał: A ile miał zaworów na cylinder poldek 1.6l? Bo po urwaniu paska miałem pogiÄte popychacze... 33 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 23:53:51 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: RadoslawF | Dnia 2014-10-05 21:46, Użytkownik Pszemol napisał: Hmmm. Mam niezgorszÄ instrukcjÄ naprawczÄ silnika ale nic nieCzyli układ bezkolizyjny. I wycieraczki też. I z tego samego powodu. :-) Pozdrawiam 34 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 22:03:47 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: MadMan | Dnia Sat, 04 Oct 2014 14:29:48 +0200, RadoslawF napisał(a): Czyli układ bezkolizyjny.Ja bym sprawdził w instrukcji serwisowej lub jakimĹ opisie. Ja mam 8v benzynÄ i kolizyjny. I co teraz? :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 35 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 11:55:59 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: RadoslawF | Dnia 2014-10-04 22:03, Użytkownik MadMan napisał: I teraz musisz dbaÄ o terminowe wymiany paska. :-)Czyli układ bezkolizyjny.Ja bym sprawdził w instrukcji serwisowej lub jakimĹ opisie. Pozdrawiam 36 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 21:48:10 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Pszemol | Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomoĹci Dnia 2014-10-04 22:03, Użytkownik MadMan napisał: A ja mam łaĹcuszek, ha! :-) 37 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 23:52:17 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: RadoslawF | Dnia 2014-10-05 21:48, Użytkownik Pszemol napisał: I teraz musisz dbaÄ o terminowe wymiany paska. :-)Czyli układ bezkolizyjny.Ja bym sprawdził w instrukcji serwisowej lub jakimĹ opisie. I liczysz że nie musisz wymieniaÄ ? Pozdrawiam 38 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 20:39:29 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Pszemol | Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomoĹci Dnia 2014-10-05 21:48, Użytkownik Pszemol napisał: .... nie tak czÄsto jak pasek... A na dodatek nie urywa siÄ a jedynie naciÄ ga. 39 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 10:56:09 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-05 21:48, Pszemol pisze:
W praktyce może siÄ okazaÄ że to żadna alternatywa dla paska. Teoretycznie sÄ podobno takie co wytrzymujÄ i milion km przebiegu, ale najczÄĹciej tak samo jak w przypadku paska potrzebna jest co jakiĹ czas wymiana. Jedyny plus to fakt że zerwanie łaĹcucha nie zaskoczy kierowcy tak jak zerwanie paska. 40 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 09:26:32 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: AZ | On 2014-10-06, Trybun wrote: Bo? -- Artur ZZR 1200 GSX-R 600 K6 41 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 16:17:59 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-06 11:26, AZ pisze: On 2014-10-06, Trybun wrote: Wrażenia akustyczne - niesprawny łaĹcuch informuje dźwiÄkowo kierowcÄ że coĹ jest nie tak. 42 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 20:49:38 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Pszemol | Użytkownik "AZ" napisał w wiadomoĹci On 2014-10-06, Trybun wrote: Bo siÄ naciÄ ga zanim siÄ urywa i to hałasuje niemożebnie. 43 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 22:15:02 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Pszemol | Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomoĹci W dniu 2014-10-05 21:48, Pszemol pisze: Znajdź mi proszÄ jaki jest okres serwisowania takiego łaĹcuszka w silniku mojej amerykaĹskiej hondy accord 2004, 4 cylindrowej: http://www.edmunds.com/honda/accord/2004/ 44 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 22:01:43 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-06 22:15, Pszemol pisze: Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomoĹci ByÄ może producent nie przewiduje wymiany. Jest sporo takiego bałaganu, i to nie tylko z łaĹcuchami rozrzÄ du, ale nawet w kwestii wymiany oleju w skrzyniach biegu. Np. w ksiÄ żkach obsługi Forda Sierry, czy Volkswagena Passata stoi jak byk że nie podlega wymianie, a serwis jest zupełnie innego zdania. 45 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 23:30:37 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Pszemol | Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomoĹci W dniu 2014-10-06 22:15, Pszemol pisze: A serwis robi tÄ naprawÄ gratis czy jednak widzisz konflikt interesów? 46 |
Data: Pa?dziernik 09 2014 15:28:36 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-07 23:30, Pszemol pisze:
Nie robi za darmo - konflikt interesów, czyli "platanie siÄ w zeznaniach"... 47 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 21:58:47 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Dariusz K. Ĺadziak | Pszemol pisze: Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości Też trzeba wymieniać - bo ci pokrywę przekładni rozrządu przepiłuje, olej wycieknie i silnik się zatrze (jak nie zatrzymasz go wystarczająco szybko). Tyle że zużyty łańcuch słychać dużo wcześniej niż pokrywę piłować zacznie - a pasek strzela bez uprzedzenia. Silniki projektowane na długowieczność (większość dużych diesli - duże ciężarówki, lokomotywy) mają przekładnię rozrządu zębatą - w silnikach wolnoobrotowych (tak od lokomotywy po transatlantyk) na kołach walcowych, w szybszych (ciężarówki) często z wałkiem królewskim. To się praktycznie nie ma jak popsuć - wyjątkiem był silnik Zaporożca, w którym zastosowano koła walcowe ale ze względu na zakres obrotów większe z kół nie było stalowe tylko z jakiegoś cuda na kształt tekstolitu - trwałe to raczej nie było. -- Darek 48 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 16:11:46 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Tomasz Wójtowicz | W dniu 2014-10-03 14:32, Jacek Maciejewski pisze: Dnia Thu, 02 Oct 2014 23:22:24 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):Diesle chyba zawsze są kolizyjne, w końcu z czegoś się musi wziąć ten duży stopień sprężania. 49 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 20:20:17 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2014-10-03 14:32, Jacek Maciejewski pisze: Dnia Thu, 02 Oct 2014 23:22:24 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a): Bezkolizyjny diesel? Przecież tam komora spalania przy GMP tłoka jest jak żyletka. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." 50 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 20:28:53 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Jacek Maciejewski | Dnia Fri, 03 Oct 2014 20:20:17 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a): Bezkolizyjny diesel? Przecież tam komora spalania przy GMP tłoka jest Ja się nie znam na tym wystarczająco. Ale tłoki w tym silniku mają spore podcięcia pod zawory. No więc próbuję dociec prawdy :) -- Jacek 51 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 11:29:01 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Kamil 'Model' | W dniu 2014-10-03 20:28, Jacek Maciejewski pisze: Dnia Fri, 03 Oct 2014 20:20:17 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):1,9TD od VW ma kolizyjny rozrząd. Wiem to z autopsji... 52 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 22:03:21 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Dariusz K. Ĺadziak | Kamil 'Model' pisze: W dniu 2014-10-03 20:28, Jacek Maciejewski pisze: A przynajmniej naprawialny? z nowych silników VW jest oficjalnie nierozbieralna w pewnych węzłach - np. producent nie gwarantuje możliwości wymontowania wału korbowego z bloku... Podejrzewam że dać się da - tylko nie należy się dziwić jak oszczędnie zaprojektowane gwinty wylezą z kupą materiału bloku i większość trzeba będzie helicoilami ratować. Księgowy głównym konstruktorem. -- Darek 53 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 10:36:36 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Kamil 'Model' | W dniu 2014-10-06 22:03, Dariusz K. Ładziak pisze: Kamil 'Model' pisze:Naprawialny, 5 lat temu taka naprawa kosztowała mnie 3300PLN - konkretnie to ścięło klin na wale (taka wada tych silników) i rozrząd poszedł na spacer. A że stało to się na autostradzie przy prędkości ok. 160km/h to dodatkowo pękł blok silnika między 2 a 3 cylindrem. Tulejowanie bloku, wymiana wału z kołami, nowe korby, tłoki, regeneracja głowicy... Silnik po tym chodził jak nówka sztuka... 54 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 10:44:47 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: depros | W dniu 2014-10-07 10:36, Kamil 'Model' pisze: W dniu 2014-10-06 22:03, Dariusz K. Ładziak pisze: Czy ten klin na wale prawdziwi specjaliści opierający się na złych doświadczeniach klientów proponują również wymieniać? W Fordowskim 1,8 D 1990-2000 był taki klin zużywający się ale na wałku rozrządu, pamiętam jak zmieniałem rozrząd i Spec nakazał bezwzględną wymianę. Stary klin w stosunku do nowego wyglądał na bardzo mocno zmęczony. 55 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 10:54:38 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Kamil 'Model' | W dniu 2014-10-07 10:44, depros pisze:
Najlepszym rozwiązaniem jest wymiana wału z kołem na taki od silnika 1,9TDI 1Z. Pasuje idealnie ale klin ma inny kształt i jest dużo bardziej trwałe. A inni robią frezowanie czopa wału, dają nowy klin, nowe koło i heja. Po jakimś czasie problem powraca i od nowa robota... Niestety wtedy byłem świeżym użytkownikiem takiego silnika i dopiero po awarii się dowiedziałem jakie jest wyjście z tego problemu... 56 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 01:34:04 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: MichaelDataÂŽ | "Radek D" wydumał(a) w wiadomoĹci ID Jest sobie taki pełnoletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku już 215000km - czyli powoli już jedzie na złom. Za kilka tysiÄcy km czeka mnie wymiana paska rozrzÄ du i tak siÄ zastanawiam czy ma to sens ? HONOR, kolego, honor! :) -- Michael________ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)âŹÂŽâ˘ 57 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 02:29:58 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: megrimsES | W dniu 2014-10-03 o 01:34, MichaelDataÂŽ pisze: "Radek D" wydumał(a) w wiadomoĹci IDWylecÄ dekle, potem wyjdÄ korby i zrobiÄ dziury w bloku. Olej poleci na wydech i masz pożar. 58 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 07:03:06 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: cef | W dniu 2014-10-02 o 23:04, Radek D pisze: Jest sobie taki pełnoletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku już A co z nim jest nie tak, że miałby iść na złom? 59 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 21:49:58 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Pszemol | Użytkownik "cef" napisał w wiadomości W dniu 2014-10-02 o 23:04, Radek D pisze: Dlatego widzisz od Polaka kupić auto z 200k km to strach, bo od 5 lat pewnie żadna obsługa nie robiona, nawet oleju nie wymienia bo "przecież na złom"... A od Niemca kupujesz auto zadbane z 300k km i jeszcze potem 200k km robisz sam. 60 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 23:54:40 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: RadoslawF | Dnia 2014-10-05 21:49, Użytkownik Pszemol napisał: Jest sobie taki peÄšÂnoletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku juÄšź To ile aut kupiłeĹ od Niemca ? Pozdrawiam 61 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 20:50:48 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Pszemol | Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomoĹci Dnia 2014-10-05 21:49, Użytkownik Pszemol napisał: Zero :-) Takie mam wyobrażenie na temat "Ordnung must sein" :-) 62 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 10:14:25 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: depros | W dniu 2014-10-05 21:49, Pszemol pisze: Użytkownik "cef" napisał w wiadomości Dalej jadą a przekroczyły 300 000 http://www.mobile.de/pl/marka/vw/model/polo/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:10,srt:mileage,sro:desc,mke:vw,mdl:polo,frn:1993-01,frx:1999-12,ful:petrol,mln:150000/pg:vipcar/197563889.html http://www.mobile.de/pl/marka/vw/model/polo/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:10,srt:mileage,sro:desc,mke:vw,mdl:polo,frn:1993-01,frx:1999-12,ful:petrol,mln:150000/pg:vipcar/199926956.html 430 000;] http://www.mobile.de/pl/marka/vw/model/polo/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:10,srt:mileage,sro:desc,mke:vw,mdl:polo,frn:1993-01,frx:1999-12,ful:petrol,mln:150000/pg:vipcar/198270784.html http://www.mobile.de/pl/marka/vw/model/polo/vhc:car,cnt:de,pgn:2,pgs:10,srt:mileage,sro:desc,mke:vw,mdl:polo,frn:1993-01,frx:1999-12,ful:petrol,mln:150000/pg:vipcar/199450082.html https://www.youtube.com/watch?v=95LWY0n26BE 500 000 i dalej jedzie https://www.youtube.com/watch?v=LVvCk9BdYSY 750 000 i dalej jedzie;] Najlepsze jest lista usterek. W Polsce już by były płacze ze 3 razy musiał zmieniać pompo wtryski bo tankował na stacji "Turbo" a olej zmieniał co 2 lata na niespełniający normy 505.01 63 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 13:36:16 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-02 23:04, Radek D pisze: Jest sobie taki pełnoletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku już 215000km - czyli powoli już jedzie na złom. Za kilka tysiÄcy km czeka mnie wymiana paska rozrzÄ du i tak siÄ zastanawiam czy ma to sens ? Spokojnie możesz jeździÄ dalej bez wymiany. Bo niby co znaczy to że za kilka tysiÄcy km czeka CiÄ wymiana? Pwewnie sie sugerujesz tym dmuchaniem na zimne - czyli coĹ w stylu 60 tys przebiegu bÄ dź 5 lat? Markowy pasek jeżeli nie ma jakichĹ wycieków powinien spokojnie wytrzymaÄ dwukrotne, a nawet trzykrotne wartosci tego co podaje producent auta. Druga sprawa - gdyby już faktycznie doszło do zerwania bÄ dź przeskoczenia to dlaczego zaraz na złom, po prostu kupujesz nowy pasek za 1xxzł zakładasz i jedziesz. W VW, benzynie wymiana nie jest aż tak bardzo skomplikowana żebyĹ nie mógł siÄ pokusiÄ o wymianÄ w własnym zakresie. 64 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 13:47:02 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: J.F. | Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomoĹci Spokojnie możesz jeździÄ dalej bez wymiany. Bo niby co znaczy to że za kilka tysiÄcy km czeka CiÄ wymiana? Pwewnie sie sugerujesz tym dmuchaniem na zimne - czyli coĹ w stylu 60 tys przebiegu bÄ dź 5 lat? Markowy pasek jeżeli nie ma jakichĹ wycieków powinien spokojnie wytrzymaÄ dwukrotne, a nawet trzykrotne wartosci tego co podaje producent auta. Zglaszam ze cztery nubiry, ktore nie dojechaly nawet do jednokrotnej. Opel w podobnych silnikach wymienial co 60kkm, Daewoo chcialo co 90, dojezdzaly do 80. W VW, benzynie wymiana nie jest aż tak bardzo skomplikowana żebyĹ nie mógł siÄ pokusiÄ o wymianÄ w własnym zakresie. Sprobowac mozna, ale chyba w kazdym samochodzie z poprzecznie ustawionym silnikiem miejsca diablo malo, i trzeba czeciowo od gory, a czesciowo przez kolo ... J. 65 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 14:41:11 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-03 13:47, J.F. pisze: Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomoĹci Ważny jest podwykonawca zaopatrujÄ cy producenta w owe paski. Daewoo Polska raczej nie zamawiała podzespołów w firmach typu Contitech, a u byle kogo, warunek - miało byÄ tanio.
W benzynowej Vectrze nawet ja laik przeprowadziłem operacjÄ wymiany bez wiÄkszych problemów. WymienialiĹmy samodzielnie pasek również w brata Passacie... Ale oczywiĹcie w owym Polo to nie musi byÄ przysłowiowa "bułka z masłem".. ByÄ może nawet pÄkniÄcie paska spowoduje poważnÄ awariÄ silnika po której albo inny silnik albo auto na złom. Ale jak widaÄ tu w tym przypadku Radek wiele nie ryzykuje. 66 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 14:58:19 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: J.F. | Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomoĹci Markowy pasek jeżeli nie ma jakichĹ wycieków powinien spokojnie wytrzymaÄ dwukrotne, a nawet trzykrotne wartosci tego co podaje producent auta.Zglaszam ze cztery nubiry, ktore nie dojechaly nawet do jednokrotnej. Ważny jest podwykonawca zaopatrujÄ cy producenta w owe paski. Daewoo Polska raczej nie zamawiała podzespołów w firmach typu Contitech, a u byle kogo, warunek - miało byÄ tanio. Daewoo ? Podejrzewam ze nawet sam mogl robic. To duzy koncern byl. Moglbym nawet rzec, ze paski byly wysokiej jakosci, skoro pekly przy bardzo podobnym przebiegu. Tylko po prostu ktos ten przebieg zawyzyl. Ewentualnie przetestowal jedne paski, a zamowil tansze. Silnik byl w dodatku GM/Holden, wiec tu wiecej nieporozumien wchodzi w gre. Tak czy inaczej - raczej nie slyszalem o paskach na mniej niz 60kkm, wiec te nie wytrzymaly nawet 1.5x wiecej. W benzynowej Vectrze nawet ja laik przeprowadziłem operacjÄ wymiany bez wiÄkszych problemów. WymienialiĹmy samodzielnie pasek również w brata Passacie... Ale oczywiĹcie w owym Polo to nie musi byÄ przysłowiowa "bułka z masłem"..W VW, benzynie wymiana nie jest aż tak bardzo skomplikowana żebyĹ nie mógł siÄ pokusiÄ o wymianÄ w własnym zakresie.Sprobowac mozna, ale chyba w kazdym samochodzie z poprzecznie ustawionym silnikiem miejsca diablo malo, i trzeba czeciowo od gory, a czesciowo przez kolo ... Polo wezsze, to i miejsca z boku mniej, choc zapewne ma i silnik nieco mniejszy :-) Pomijajac mozliwe niespodzianki. Wiem jak sie robi w kadecie, i to jest sporo zabawy, bez podnosnika ciezko. Widzialem tez nissan patrol - tam silnik wzdluznie, ale najpierw trzeba chlodnice wyjac ... no ale to sie przynajmniej daje zrobic samemu. J. 67 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 23:21:30 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: depros | W dniu 2014-10-03 14:58, J.F. pisze: Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomoĹci Ĺťeby samemu co kol wiek zrobiÄ trzeba miÄÄ mnóstwo wiedzy popartej praktykÄ np robiÄ coĹ pierwszy raz z kimĹ kto już popsuł wiele rzeczy i już wie jak robiÄ dobrze żeby działało albo kosztowniejsze napsuÄ samemu. Niektórych rzeczy bez treningu z profesjonalistÄ nie ma możliwoĹci zrobiÄ. Druga rzecz to narzÄdzia przekraczajÄ ce wartoć usługi od chodź by właĹciwy klucz dynamometryczny. Kolejna rzecz miejsce do pracy. Jeżeli jest to pod chmurkÄ to w Polsce właĹciwie sÄ an to 3 miesiÄ ce później jest za chłodno i mnóstwo elementów z przedmiotów z tworzyw sztucznych w niskiej temperaturze siÄ łamie. Naprawiam sam jest tak pisane że zwykły Ĺwieżak nic nie zrobi, do tej literatury już trzeba mieÄ bardzo solidne podstawy chodź by zabezpieczanie auta po odkrÄceniu kół. Bez solidnych podstaw niestety słyszy siÄ o wielu przypadkach przygniecenia przez auto;/ 68 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 12:17:04 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-03 23:21, depros pisze:
MyĹlÄ że do wymiany paska w starym Polo wystarczy ksiÄ żka obsługi, i parÄ podstawowych narzÄdzi. Absolutnie nie ma zapotrzebowania na choÄby wymieniany - klucz dynamometryczny. 69 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 17:21:46 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: depros |
MyĹlÄ że do wymiany paska w starym Polo wystarczy ksiÄ żka obsługi, i Miałem takich mÄ drych inaczej kolegów co siÄ Ĺmiali z goĹcia który nie miał pojÄcia i nawet nie zdÄ żyli zareagowaÄ, jak chłop na włÄ czonym silniku chciał naciÄ gnÄ Ä pasek alternatora i mu dwa palce obciÄło ;/ Wpisz takie hasło w google : "przygnieciony przez samochód" i zobacz ile jest takich przypadków. 70 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 11:03:16 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-04 17:21, depros pisze:
Ja nadal znam sporo takich co to dla napicia siÄ piwa chcÄ kupowaÄ browar. 71 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 12:16:41 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-03 14:58, J.F. pisze: Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomoĹci WÄ tpliwe, ale oczywiĹcie nie można wykluczyÄ tego że to Daewoo samo produkowało paski do swoich pojazdów. Ale wbrew temu co piszesz nie były one jakiejĹ dobrej jakoĹci, skoro nie wytrzymywały nawet tego co był gwarantowane.. Jeden przykład - Passat sÄ siada, 22 lata, sÄ siad ma go od 15 lat, ani razu paska nie wymieniał. 2 razy wymienił olej w silniku, z tym że nieomal przemocÄ ja mu ten drugi raz olej zmieniałem,. Jak widaÄ tak też można jeździÄ autem. Nie, nie propaguje tutaj jakiejĹ mody na niewymienianie paska czy oleju w silniku, ale jak widaÄ po powyższym zalecania producentów to raczej dmuchanie na zimne, niż rzeczywista koniecznoć.
Polo pewnie gołe w przedziale silnikowym - w Passacie i Vectrze dochodzÄ klima i gaz. 72 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 17:17:32 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: depros |
Jeden przykład - Passat sÄ siada, 22 lata, sÄ siad ma go od 15 lat, ani Ja widziałem 2 lata nie zmieniany olej w Peugote na małych przebiegach Pancia właĹcicielka mówiła że nie przejechała przez ten okres przecież 10 000 km, pod pokrywÄ zaworów był pełen gnój coĹ ala czarna piaskownica. OdtÄ d wiem że za wszelkie doniesienia że oleju zmieniaÄ nie trzeba wypowiada cza takich bredni najlepiej laÄ w ryj. Da siÄ nie zmieniaÄ ale wtedy taki samochód wiÄcej stoi zepsuty niż jeździ. Ja już siÄ gówien dorżniÄtych na miałem i na rozbierałem. Jak coĹ jest gówniano traktowane to siÄ szybciej zużywa. Ta Corsa to Panna pewnie myĹlała w kategoriach odsprzedaży auta że je doinwestuje a bÄdzie mniej warte niż inwestycja. Kupi kolejny "nowszy" dorżniÄty złom po okazyjnej cenie i za jakiĹ czas znów siÄ bÄdzie zastanawiaÄ czy siÄ opłaca co ko lwiek zrobiÄ bo nie przechodzi przeglÄ du. 73 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 11:03:36 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-04 17:17, depros pisze:
No i zmieniaj co tysiÄ c kilometrów, nikt przecież ci nie zabrania. A nie zaraz w ryj sceptykom co do takiej asekuranckiej postawy. 74 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 14:24:42 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: MichaelDataÂŽ | Trybun wydumał(a) w : Druga sprawa - gdyby już faktycznie doszło do zerwania bÄ dź przeskoczenia to dlaczego zaraz na złom, po prostu kupujesz nowy pasek za 1xxzł zakładasz i jedziesz. Nie pisz takich bzdur bo jeszcze ktos w to uwierzy :> "Zerwanie paska rozrzÄ du z reguły koĹczy siÄ zniszczeniem silnika. To dlatego należy przestrzegaÄ zalecanych interwałów jego wymiany" http://www.jak-naprawic.info/pasek-rozrzadu-zrywa-sie-bez-ostrzezenia/artykul Polecam ci to przeczytaÄ ale nie mam pewnoĹci czy to ogarniesz. -- Michael________⢠______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)⏠75 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 14:42:08 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-03 14:24, MichaelDataÂŽ pisze: Trybun wydumał(a) w : Twoja wiedza jest czysto teoretyczna, a moja praktyczna, a wiec polemika na ten temat z TobÄ jest zupełnie bez sensu. 76 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 22:07:32 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: MichaelDataÂŽ | Trybun wydumał(a) w : W dniu 2014-10-03 14:24, MichaelDataÂŽ pisze: Już przeczytałem sporo na temat twojej "wiedzy" :) RzeczywiĹcie, powala. Jeszcze szukasz czegoĹ w Ĺwiecach żarowych czy pompowtryskach? :) -- Michael________⢠______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)⏠77 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 12:19:52 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-03 22:07, MichaelDataÂŽ pisze: Twoja wiedza jest czysto teoretyczna, a moja praktyczna, a wiec polemika na ten temat z TobÄ jest zupełnie bez sensu. Nie robiÄ mÄ drych min w sprawie żarników czy wtryskach, bo w dieslu nie mam najmniejszego nawet doĹwiadczenia. Ale z drugiej strony gdy piszÄ o benzynie to zupełnie mnie nie interesuje cytowanie kogoĹ z internetu, sam siÄ na tym trochÄ znam i tylko w takim zakresie wyrażam swoje zdanie. Zdaje siÄ jest to zupełna odwrotnoć twojego stylu prezentowanego w usenecie.. 78 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 19:20:10 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: nadir | W dniu 2014-10-03 o 14:24, MichaelDataÂŽ pisze: Trybun wydumał(a) w : Jak silnik jest bezkolizyjny, to zerwanie paska rozrzÄ du niczym nie grozi. OsobiĹcie przeżyłem awariÄ w takim silniku i nic poza samym paskiem siÄ nie uszkodziło. Natomiast w silnikach kolizyjnych faktycznie można narobiÄ sobie bigosu. 79 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 22:05:18 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: MichaelDataÂŽ | nadir wydumał(a) w : W dniu 2014-10-03 o 14:24, MichaelDataÂŽ pisze: ....a o jakim modelu silnika rozmawiamy? Może doczytasz? -- Michael________⢠______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)⏠80 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 21:15:21 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: m4rkiz | "MichaelDataÂŽ" wrote in message Nie pisz takich bzdur bo jeszcze ktos w to uwierzy :> to ze ktos cos pisze jeszcze wcale nie oznacza ze jest to prawda artykul 'sponsorowany', proponuja w nim profilaktyczna wymiane wszystkiego jak leci, w starszych samochodach jest to czesto ekonomicznie nieuzasadnione uczestniczylem juz w naprawach kolizyjnych silnikow po peknieciu paska, niejednokrotnie wystarczylo wymienic zawory na nie pogiete i robily pozniej jeszcze dziesiatki tysiecy km wiec dmuchanie na zimne w przypadku samochodu za tysiac zlotych (moze dwa, nie chce mi sie szukac) raczej mija sie z celem - przestrzeganie zalecen producenta co do wymian i serwisow raczej traci sens ekonomiczny po maksimum 10 latach 81 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 23:11:28 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: depros | W dniu 2014-10-03 22:15, m4rkiz pisze: "MichaelDataÂŽ" wrote in message Te zawory żeby wymieniÄ to trzeba było zdjÄ Ä głowice, tak? Potem sprawdzenie głowicy na ewentualnoć pÄkniÄcia zakup zaworów uszczelka głowicy planowanie docieranie zaworów uszczelniacze nowe płyny kompletny rozrzÄ d z pompÄ wody to dużo wiÄcej niż wymiana samego rozrzÄ du z pompÄ cieczy chłodzÄ cej!
Zależy gdzie stanie wóz. Ogólnie rzecz biorÄ c zatrzymanie pojazdu nie tam gdzie chce kierowca a gdzie zatrzymuje siÄ wóz niestety grozi ĹmierciÄ kierowcy;/ https://www.youtube.com/watch?v=N6bVLl2cwYM http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3589073,smiertelny-wypadek-na-autostradzie-a4-droga-byla-zablokowana-w-dwoch-kierunkach-zdjecia,id,t.html http://tvnwarszawa.tvn24.pl/index.php/informacje,news,zmienial-kolo-wjechal-w-niego-tir,90115.html 82 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 06:47:48 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: m4rkiz | "depros" wrote in message uczestniczylem juz w naprawach kolizyjnych silnikow po peknieciu paska,Te zawory żeby wymieniÄ to trzeba było zdjÄ Ä głowice, tak? Potem ja pisze o wersji 'ekonomicznej' w ktorej glowica nie peka, zostaje zdjeta wymienione zawory i zalozona na nowej uszczelce i uszczelniaczach bez planowania i docierania wbrew obiegowym opiniom - auta dalej dzialaja bez problemow oczywiscie mozna wydawac 'nieco' wiecej i robic wszystko co i kiedy producent zaleca zyskujac wieksza szanse ze samochod bedzie dzialal bez niespodzianek, tylko z tego co widze jest to bardzo malo popularne podejscie - podejrzewam ze pelnoletnie samochody zdecydowanej wiekszosci ludzi widza warsztat jedynie kiedy cos juz sie zepsuje nie bronie tego podejscia, nie namawiam, poprostu widze to na codzien -- http://db.org.pl/ 83 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 17:28:09 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: depros | W dniu 2014-10-04 07:47, m4rkiz pisze: "depros" wrote in message a i jeszcze zapomniałem o nowych Ĺrubach głowicy co by nic nie pÄkło i trzeba było od poczÄ tku robiÄ. Ekonomicznej? Na debila. Ić w koszta na może siÄ uda a może nie. Na cholerÄ zdejmowaÄ głowicÄ i jej nawet nie sprawdziÄ i nie splanowaÄ? To sÄ dopiero pieniÄ dze w kubeł. Ile te twoje auta działajÄ ? Mało popularne a później płacze że samochód nie pali, ciÄ gle siÄ psuje. Jeden złom pada, sprzedaje siÄ i szuka kolejnej okazji. Gorzej jak takich cwaniaków jest dużo i zaczynajÄ złomy miÄdzy sobÄ sprzedawaÄ i odkupywaÄ a później pełna frustracja. 84 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 23:21:46 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: John KoĹalsky |
Nie pisz takich bzdur bo jeszcze ktos w to uwierzy :> Był taki jeden co miał mi silnik naprawiÄ za 2000 a ostatecznie zapłaciłem mu 2700 po czym okazało siÄ, że muszÄ samochód oddaÄ jeszcze innemu by mi doprowadził go do sprawnoĹci. U Ciebie też tak bajecznie tanio ?
To jak siÄ chce do koĹcioła jeździÄ. Jak chcesz zrobiÄ np kolejne 100 tysiÄcy to wymiana paska jest oczywistoĹciÄ . 85 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 14:30:38 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: CzesĹaw WiĹniak | Markowy pasek jeżeli nie ma jakichĹ wycieków powinien spokojnie wytrzymaÄ dwukrotne, a nawet trzykrotne wartosci tego co podaje producent auta. ROTFL 86 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 14:45:20 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-03 14:30, Czesław WiĹniak pisze: Markowy pasek jeżeli nie ma jakichĹ wycieków powinien spokojnie wytrzymaÄ dwukrotne, a nawet trzykrotne wartosci tego co podaje producent auta. CieszÄ siÄ że siÄ zgadzasz. SÄ przecie 15 letnie auta w których nigdy nie wymieniano paska. 87 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 18:26:37 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: CzesĹaw WiĹniak | ROTFL Nie wÄ tpiÄ :) 88 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 21:44:58 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: John KoĹalsky |
Jest sobie taki pełnoletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku już 215000km - czyli powoli już jedzie na złom. Za kilka tysiÄcy km czeka mnie wymiana paska rozrzÄ du i tak siÄ zastanawiam czy ma to sens ? Kto da wiÄcej ? Mój pasek zerwał siÄ jak miał nieco mniej niż gwarantowane. 89 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 17:46:51 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: dddddddd | W dniu 2014-10-03 13:36, Trybun pisze:
ĹciÄ gałem ostatnio kolegÄ spod Brna - markowy pasek wytrzymał 4lata i 35.000km.... (wymieniany za jego kadencji razem z rolkami) Nie wytrzymał powrotu z Czarnogóry. -- Pozdrawiam Ĺukasz 90 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 21:58:43 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: depros | W dniu 2014-10-04 17:46, dddddddd pisze: W dniu 2014-10-03 13:36, Trybun pisze: Jakie auto, silnik, czy pompa płynu i rolki zostały zmienione i kto zmieniał? Profesjonalnie widziałem ze powinno siÄ napiÄcie takiego paska ustawiaÄ miernikiem SEM http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1617992.html ale ilu fachmanów to stosuje jak tu słyszÄ że bez klucza dynamometrycznego można robiÄ przy silniku?! Druga sprawa to oryginalnoć czÄĹci bo w to że na rynku nie ma podróbek to chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie napisze? 91 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 11:04:54 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-04 17:46, dddddddd pisze: W dniu 2014-10-03 13:36, Trybun pisze: Przyczyn tej awarii może byÄ dużo. I wcale niekoniecznie winÄ ponosi czas czy przebieg. 92 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 07:41:49 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Radek D pisze tak: Jest sobie taki pełnoletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku już Ostatnim razem jak byłem na przeglądzie, wracam z biura wesoły, chowam dokumenty a tu jakaś dziewucha na mnie zerka, dosyć ładna ale chyba patola. Idzie za mną, myślę żebraczka. - Przepraszam może jedzie pan na .... ? Bo samochód mi nie przeszedł przeglądu i chce wrócić do domu. - tak jadę Ledwo centralny stuknął a ta już pcha się do auta. Myślę złodziejka jakaś. No ale nic obmacałem się gdzie portfel i gdzie komórka. Jedziemy. no i zaczyna że przegladu nie przeszedł i ona nie wie co robić. Stara Corsa cały czas mocno dymi na biało. No to jej mówię że prawdopodobnie uszczelka pod głowica padła ~300zł. I teraz gwóźdż programu. Mówi a to ja chyba nie będę naprawiać bo się nie opłaca tylko oddam na złom. Z trudnością utrzymałem tor jazdy wewnątrz pasa. O mało nie przytarłem krawężnika lewym kołem. Po powrocie na bazę laliśmy z kolezkami do rozpuku. -- Piter golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał. 93 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 12:20:49 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-04 07:41, PiteR pisze:
No ale co Cię tak rozbawiło, deklaracja że babka nie wpompuje w rozpadającego się grata 300zł bo to kasa wyrzucona w błoto? 94 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 13:47:41 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Trybun pisze tak: No ale co Cię tak rozbawiło, deklaracja że babka nie wpompuje w To jakie podejście mają teraz dzieci Androida. Nie wydam 300zł na dupowóż, który jak wygląda tak wygląda ale chroni mnie przed deszczem, zimnem i zawiezie mnie do celu za to pójde i łupnę nową szmatę w galerii za 100zł albo smarkfona za 1000zł na raty. A w ogole to niech szybciej już budują te tranwaje bo ja nie chcę samochodu, nie chcę prawa jazdy i nie che płacić za OC :) -- Piter golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał. 95 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 11:05:16 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-04 13:47, PiteR pisze: na ** p.m.s ** Trybun pisze tak: No cóż, może i kierowcą jesteś dobrym, ale ekonomista z ciebie żaden.. Pozostaje tylko mieć nadzieję że w domu kasą rządzi żona bądź ktoś inny z domowników niż Ty... ;-) 96 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 12:53:13 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: X-Man | "Radek D" wrote in message Jest sobie taki pełnoletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku już 215000km - czyli powoli już jedzie na złom. Za kilka tysiÄcy km czeka mnie wymiana paska rozrzÄ du i tak siÄ zastanawiam czy ma to sens ? nic ci nie wyleci najwyżej siÄ zawory pognÄ a jest duża szansa ze to bezkolizyjny silnik... jak i tak szykujesz go na złom to bym jeździł i siÄ nie przejmował... Pzdr Piotr 97 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 17:08:52 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: depros | W dniu 2014-10-04 13:53, X-Man pisze: "Radek D" wrote in messageJak zawory siÄ pognÄ to trzeba ĹciÄ gaÄ głowicÄ?;] 98 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 17:52:54 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: Dariusz K. Ĺadziak | depros pisze: W dniu 2014-10-04 13:53, X-Man pisze: Mechanik - amator, z zawodu ginekolog... Przez wydech zawory wymieni. -- Darek 99 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 10:03:28 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzÄ
du | Autor: yabba | Użytkownik "Radek D" napisał w wiadomoĹci Jest sobie taki pełnoletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku już 215000km - czyli powoli już jedzie na złom. Za kilka tysiÄcy km czeka mnie wymiana paska rozrzÄ du i tak siÄ zastanawiam czy ma to sens ? JeĹli to Twój silnik to jest kolizyjny: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?t=11636&p=94184 Ja bym wymieniał pasek. ZaoszczÄdzisz 300 zł, a zepsujesz samochód za 3000. JeĹli pasek strzeli Ci podczas wyprzedzania TIR-a albo podczas skrÄtu w lewo na ruchliwym skrzyżowaniu to jeszcze wpakujesz siÄ w niebezpiecznÄ sytuacjÄ. -- Pozdrawiam, yabba |