Grupy dyskusyjne   »   Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę

Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę



1 Data: Kwiecien 11 2011 18:50:26
Temat: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę
Autor: Wojtek Sobociński 

Przy okazji wymiany łożysk główki ramy rozebrałem też oba zaciski. Żeby się trochę odmoczyły z brudu wrzuciłem je do ropy ale zapomniałem zdjąć gumki (te w których chodzi trzpień). Teraz już wiem jaki to był błąd... Gumy spuchły i drą się przy mocniejszym dotknięciu :/ Zdarzyło się to jeszcze komuś?
Na szczęście udało się kupić zestaw naprawczy (od cbr chyba) - wygląda, że gumy pasują i jest ten sam rozmiar uszczelnień tłoczka. Złożę i zobaczę jak to będzie działać.

Pozdrawiam

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Leśna



2 Data: Kwiecien 11 2011 20:42:01
Temat: Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę
Autor: Gr4N4c1K 

Dnia 11-04-2011 o 18:50:26 Wojtek Sobociński  napisał(a):

Przy okazji wymiany łożysk główki ramy rozebrałem też oba zaciski. Żeby  się trochę odmoczyły z brudu wrzuciłem je do ropy ale zapomniałem zdjąć  gumki (te w których chodzi trzpień). Teraz już wiem jaki to był błąd...  Gumy spuchły i drą się przy mocniejszym dotknięciu :/ Zdarzyło się to  jeszcze komuś?
Na szczęście udało się kupić zestaw naprawczy (od cbr chyba) - wygląda,  że gumy pasują i jest ten sam rozmiar uszczelnień tłoczka. Złożę i  zobaczę jak to będzie działać.

Pozdrawiam


zdarzyło.. zdarzyło...

podstawowy błąd początkujących mechaników :)

elementy gumowe i z tworzyw w układach hamulcowych można myć jedynie  denaturatem

pozdrawiam

3 Data: Kwiecien 11 2011 22:16:30
Temat: Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę
Autor: Wojtek Sobociński 

W dniu 2011-04-11 20:42, Gr4N4c1K pisze:

Dnia 11-04-2011 o 18:50:26 Wojtek Sobociński  napisał(a):

Przy okazji wymiany łożysk główki ramy rozebrałem też oba zaciski.
Żeby się trochę odmoczyły z brudu wrzuciłem je do ropy ale zapomniałem
zdjąć gumki (te w których chodzi trzpień). Teraz już wiem jaki to był
błąd... Gumy spuchły i drą się przy mocniejszym dotknięciu :/ Zdarzyło
się to jeszcze komuś?
Na szczęście udało się kupić zestaw naprawczy (od cbr chyba) -
wygląda, że gumy pasują i jest ten sam rozmiar uszczelnień tłoczka.
Złożę i zobaczę jak to będzie działać.

Pozdrawiam


zdarzyło.. zdarzyło...

podstawowy błąd początkujących mechaników :)

No to ja już się nauczyłem :)

elementy gumowe i z tworzyw w układach hamulcowych można myć jedynie
denaturatem

Rozpuszczalnik ekstrakcyjny też niszczy?

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Leśna

4 Data: Kwiecien 11 2011 22:22:11
Temat: Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na g umę
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-04-11 22:16, Wojtek Sobociński pisze:

elementy gumowe i z tworzyw w układach hamulcowych można myć jedynie
denaturatem

Rozpuszczalnik ekstrakcyjny też niszczy?


Tak. Do tego powinno sie uzywac sprayu p.n. Brake Cleaner lub po prostu denaturatu.

O taki na przyklad: http://allegro.pl/wurth-zmywacz-uniwersalny-brake-cleaner-500ml-i1446789517.html

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

5 Data: Kwiecien 11 2011 22:48:59
Temat: Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na g umę
Autor: Wojtek Sobociński 

W dniu 2011-04-11 22:22, Kuczu pisze:

W dniu 2011-04-11 22:16, Wojtek Sobociński pisze:

elementy gumowe i z tworzyw w układach hamulcowych można myć jedynie
denaturatem

Rozpuszczalnik ekstrakcyjny też niszczy?


Tak. Do tego powinno sie uzywac sprayu p.n. Brake Cleaner lub po prostu
denaturatu.

O taki na przyklad:
http://allegro.pl/wurth-zmywacz-uniwersalny-brake-cleaner-500ml-i1446789517.html



O, to się przyda. Kupię przy najbliższej okazji, dzięki :)

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Leśna

6 Data: Kwiecien 11 2011 23:41:52
Temat: Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę
Autor: Gr4N4c1K 

Dnia 11-04-2011 o 22:48:59 Wojtek Sobociński  napisał(a):

W dniu 2011-04-11 22:22, Kuczu pisze:
W dniu 2011-04-11 22:16, Wojtek Sobociński pisze:

elementy gumowe i z tworzyw w układach hamulcowych można myć jedynie
denaturatem

Rozpuszczalnik ekstrakcyjny też niszczy?


Tak. Do tego powinno sie uzywac sprayu p.n. Brake Cleaner lub po prostu
denaturatu.

O taki na przyklad:
http://allegro.pl/wurth-zmywacz-uniwersalny-brake-cleaner-500ml-i1446789517.html



O, to się przyda. Kupię przy najbliższej okazji, dzięki :)


ja swego czasu wypracowałem sobie pewną metodę pozbywania się brudu za  pomocą kąpieli w gorącej wodzie z dodatkiem sporej ilości proszku do  prania. po pozbyciu się z grubsza mazi błotno-olejowej (jak coś jest mocno  zasyfiałe, to po upewnieniu się, że ropa nie zaszkodzi pewnym zwłaszcza  gumowym elementom najpierw w niej myje) wrzucam części do miski z taką  miksturą. co jakiś czas zamieszam i czyszczę za pomocą różnych  szczoteczek. jak nie schodzi od razu to moczy się dalej. i tak do skutku.  potem płukanie pod bieżącą wodą i suszenie. a takich sprayów to używam już  w ostatniej fazie przed samym składaniem.

metoda ta mą tę zaletę, że można ją stosować w domu bo nie śmierdzi i nie  ma obawy o awanturę z żoną/matką/kochanką :)

pozdrawiam

7 Data: Kwiecien 11 2011 23:54:07
Temat: Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na g umę
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-04-11 23:41, Gr4N4c1K pisze:

ja swego czasu wypracowałem sobie pewną metodę pozbywania się brudu za
pomocą kąpieli w gorącej wodzie z dodatkiem sporej ilości proszku do
prania. po pozbyciu się z grubsza mazi błotno-olejowej (jak coś jest
mocno zasyfiałe, to po upewnieniu się, że ropa nie zaszkodzi pewnym
zwłaszcza gumowym elementom najpierw w niej myje) wrzucam części do
miski z taką miksturą. co jakiś czas zamieszam i czyszczę za pomocą
różnych szczoteczek. jak nie schodzi od razu to moczy się dalej. i tak
do skutku. potem płukanie pod bieżÄ…cą wodą i suszenie. a takich sprayów
to używam już w ostatniej fazie przed samym składaniem.

metoda ta mą tę zaletę, że można ją stosować w domu bo nie śmierdzi i
nie ma obawy o awanturę z żoną/matką/kochanką :)

Wlasnie skonczylem gotowanie gaznikow DelOrto w wodzie z octem. Skuteczne ale smierdzi okrutnie. Wykorzystalem moment ze kobieta jest na wyjezdzie. Inaczej by sie nie dalo :)

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

8 Data: Kwiecien 11 2011 23:00:48
Temat: Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę
Autor: Lisciasty 

On 11 Kwi, 23:54, Kuczu  wrote:

Wlasnie skonczylem gotowanie gaznikow DelOrto w wodzie z octem.
Skuteczne ale smierdzi okrutnie. Wykorzystalem moment ze kobieta jest na
wyjezdzie. Inaczej by sie nie dalo :)

To już wiemy skąd się biorą legendy, jakoby to faceci są lepszymi
kucharzami od kobiet.
Gada taki z sąsiadką, która pichci schaboszczaka z pyrami - no ja to
dzisiaj gotuję dellorto!

A wracając do merituma, ktoś ma doświadczenia z renowacją padaki
kupionej od Angola?
Zmieniłem tajgera na tajgera ale poprzedni był po Niemcu i wyglądał o
niebo lepiej. Zastanawiam się nad odrdzewianiem i malowaniem tu i
ówdzie, ale nie wiem na jaki koszt i nakład pracy się nastawiać
(zwłaszcza że farba na bloku silnika i na felgach też momentami jest
spuchnięta, to się w ogóle da jakoś domowym sposobem zrobić?).

Pozdrawiam
Lisciasty      /Jelcz-Laskowice. Zadupie Wroclawia/
--
Kawidło GPZ 550 '82
Tygrys '05

9 Data: Kwiecien 12 2011 08:55:46
Temat: Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę
Autor: Arni 

Lisciasty pisze:

Zmieniłem tajgera na tajgera ale poprzedni był po Niemcu i wyglądał o
niebo lepiej. Zastanawiam się nad odrdzewianiem i malowaniem tu i
ówdzie, ale nie wiem na jaki koszt i nakład pracy się nastawiać
(zwłaszcza że farba na bloku silnika i na felgach też momentami jest
spuchnięta, to się w ogóle da jakoś domowym sposobem zrobić?).

jesli juz aluminium kwitnie to tylko dokładne oczyszczenie mechaniczne, na rdze stalowa to mozna pasywator dac (np brunox czy inny fosol) ale do alu nie widziałem.

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
'99 Mazda 323F 2,0 DiTD

10 Data: Kwiecien 12 2011 11:39:06
Temat: Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gum
Autor: Jasio 

Użytkownik "Lisciasty" napisała w wiadomości


A wracając do merituma, ktoś ma doświadczenia z renowacją padaki
kupionej od Angola?
Zmieniłem tajgera na tajgera ale poprzedni był po Niemcu i wyglądał o
niebo lepiej. Zastanawiam się nad odrdzewianiem i malowaniem tu i
ówdzie, ale nie wiem na jaki koszt i nakład pracy się nastawiać
(zwłaszcza że farba na bloku silnika i na felgach też momentami jest
spuchnięta, to się w ogóle da jakoś domowym sposobem zrobić?).

Ma doświadczenia.
Ale poszedłem po najmniejszej linii oporu.
Piaskowanie i malowanie proszkowo.
Za piaskowanie dwóch kół, subframe i drobiazgów w ilości karton od butów
zapłaciłem koło 100zł bez fakturki, więc chyba _aż_tak_ drogo nie jest.

IMVHO to silnik można po prostu szczotką drucianą i sprayem, nie bądźmy
peweksami. (:

--
Jasio
etz vfr

11 Data: Kwiecien 12 2011 08:03:45
Temat: Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na g umę
Autor: Norbi 

W dniu 2011-04-11 23:54, Kuczu pisze:


Wlasnie skonczylem gotowanie gaznikow DelOrto w wodzie z octem.
Skuteczne ale smierdzi okrutnie. Wykorzystalem moment ze kobieta jest na
wyjezdzie. Inaczej by sie nie dalo :)


Nastepnym razem sprobuj zamiast octu dac kwasek cytrynowy :)

Norbi
BLACK XX'03

12 Data: Kwiecien 11 2011 23:15:48
Temat: Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę
Autor: Gr4N4c1K 

Dnia 11-04-2011 o 22:22:11 Kuczu  napisał(a):

W dniu 2011-04-11 22:16, Wojtek Sobociński pisze:

elementy gumowe i z tworzyw w układach hamulcowych można myć jedynie
denaturatem

Rozpuszczalnik ekstrakcyjny też niszczy?


Tak. Do tego powinno sie uzywac sprayu p.n. Brake Cleaner lub po prostu  denaturatu.

O taki na przyklad:  http://allegro.pl/wurth-zmywacz-uniwersalny-brake-cleaner-500ml-i1446789517.html


polecam CRC Brake Cleaner dostępny od ręki we wszelkiej maści  Intercarsach. cena podobna.

a do składania użyć odpowiedniego smaru a w najgorszym wypadku na płyn  hamulcowy. nigdy nie siłować się na sucho z gumkami :)

pozdrawiam

13 Data: Kwiecien 11 2011 23:29:28
Temat: Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na g umę
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-04-11 23:15, Gr4N4c1K pisze:

Dnia 11-04-2011 o 22:22:11 Kuczu  napisał(a):

W dniu 2011-04-11 22:16, Wojtek Sobociński pisze:

elementy gumowe i z tworzyw w układach hamulcowych można myć jedynie
denaturatem

Rozpuszczalnik ekstrakcyjny też niszczy?


Tak. Do tego powinno sie uzywac sprayu p.n. Brake Cleaner lub po
prostu denaturatu.

O taki na przyklad:
http://allegro.pl/wurth-zmywacz-uniwersalny-brake-cleaner-500ml-i1446789517.html



polecam CRC Brake Cleaner dostępny od ręki we wszelkiej maści
Intercarsach. cena podobna.

Wiekszosc tego typu zmywaczy ma ten sam sklad wiec akurat firma nie ma znaczenia. Ja uzywam Wurtha zawodowo i go znam, stad polecalem. Swego czasu nawet w Lidlu mozna bylo kupic zmywacz firmy W5, calkiem niezly, kumplowi udalo sie kupic 2 kartony w cenie 2 pln za puszke. Wyprzedawali czy jakos takos.



--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

14 Data: Kwiecien 11 2011 23:46:42
Temat: Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę
Autor: Gr4N4c1K 

Dnia 11-04-2011 o 23:29:28 Kuczu  napisał(a):


O taki na przyklad:
http://allegro.pl/wurth-zmywacz-uniwersalny-brake-cleaner-500ml-i1446789517.html



polecam CRC Brake Cleaner dostępny od ręki we wszelkiej maści
Intercarsach. cena podobna.

Wiekszosc tego typu zmywaczy ma ten sam sklad wiec akurat firma nie ma  znaczenia. Ja uzywam Wurtha zawodowo i go znam, stad polecalem. Swego  czasu nawet w Lidlu mozna bylo kupic zmywacz firmy W5, calkiem niezly,  kumplowi udalo sie kupic 2 kartony w cenie 2 pln za puszke. Wyprzedawali  czy jakos takos.


w sumie racja. wiele w składzie się nie zmienia. ale za to CRC ładnie  pachnie cytrynką :)

z wurtha to najbardziej byłem zadowolony z suchego teflonu w sprayu.  rewelacja tylko cena była kosmiczna.

pozdrawiam

15 Data: Kwiecien 12 2011 12:48:19
Temat: Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę
Autor: Wojtek Sobociński 

W dniu 2011-04-11 23:15, Gr4N4c1K pisze:

Dnia 11-04-2011 o 22:22:11 Kuczu  napisał(a):

W dniu 2011-04-11 22:16, Wojtek Sobociński pisze:

elementy gumowe i z tworzyw w układach hamulcowych można myć jedynie
denaturatem

Rozpuszczalnik ekstrakcyjny też niszczy?


Tak. Do tego powinno sie uzywac sprayu p.n. Brake Cleaner lub po
prostu denaturatu.

O taki na przyklad:
http://allegro.pl/wurth-zmywacz-uniwersalny-brake-cleaner-500ml-i1446789517.html



polecam CRC Brake Cleaner dostępny od ręki we wszelkiej maści
Intercarsach. cena podobna.

a do składania użyć odpowiedniego smaru a w najgorszym wypadku na płyn
hamulcowy. nigdy nie siłować się na sucho z gumkami :)

Smar był w zestawie i złożyłem jak się należy. Nie chciałem nowych gumek na płyn składać :) Hample działają :D

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Leśna

16 Data: Kwiecien 13 2011 16:16:01
Temat: Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na g umę
Autor: []v[]artec 

W dniu 2011-04-11 22:22, Kuczu pisze:

W dniu 2011-04-11 22:16, Wojtek Sobociński pisze:

elementy gumowe i z tworzyw w układach hamulcowych można myć jedynie
denaturatem

Rozpuszczalnik ekstrakcyjny też niszczy?

Najbardziej. Benzyną też nie. Ale dieslem myję napęd ze 4 sezony i nic się szczególnego nigdy nie działo. Kiedyś wyczytałem w starej serwisówce do GPZ 500 (gen I) więc pewnie jeszcze koniec lat 80-tych, żeby nie myć łańcucha w benzynie tylko w dieslu. Jeszcze lepiej ponoć naftą bo jest jeszcze tłustsza.

--
Martec - Jelenia Góra
..:: CB 900F Hornet owns the road - it really does !
..:: http://img440.imageshack.us/img440/9121/kneedown.jpg
..:: http://img831.imageshack.us/img831/3541/kneedown2.jpg

17 Data: Kwiecien 13 2011 16:27:12
Temat: Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na g umę
Autor: []v[]artec 

W dniu 2011-04-13 16:16, []v[]artec pisze:

Kiedyś wyczytałem w starej serwisówce
do GPZ 500 (gen I) więc pewnie jeszcze koniec lat 80-tych, żeby nie myć
łańcucha w benzynie tylko w dieslu.


Znalazłem tę serwisówkę na dysku.

Screen: http://img824.imageshack.us/i/chaincleaning.jpg/

Ĺšródło - CLYMER Kawasaki EX500/GPZ 500S 87-93


--
Martec - Jelenia Góra
..:: CB 900F Hornet owns the road - it really does !
..:: http://img440.imageshack.us/img440/9121/kneedown.jpg
..:: http://img831.imageshack.us/img831/3541/kneedown2.jpg

18 Data: Kwiecien 12 2011 09:35:52
Temat: Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę
Autor: Glub 

Gr4N4c1K  wrote:

Dnia 11-04-2011 o 18:50:26 Wojtek SobociDski  napisaB(a):

zdarzyBo.. zdarzyBo...

podstawowy bBd pocztkujcych mechaników :)

elementy gumowe i z tworzyw w ukBadach hamulcowych mo|na my jedynie 
denaturatem

Wodą z mydłem. Gum sie nie myje denaturatem.

--
Glub SW-T400

19 Data: Kwiecien 12 2011 19:11:50
Temat: Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę
Autor: Gr4N4c1K 

Dnia 12-04-2011 o 11:35:52 Glub  napisał(a):

Gr4N4c1K  wrote:
Dnia 11-04-2011 o 18:50:26 Wojtek SobociDski   napisaB(a):

zdarzyBo.. zdarzyBo...

podstawowy bB%05d pocz%05tkuj%05cych mechaników :)

elementy gumowe i z tworzyw w ukBadach hamulcowych mo|na my%07 jedynie
denaturatem

Wodą z mydłem. Gum sie nie myje denaturatem.


bo? ciekaw jestem nowej teorii :)

pozdrawiam

20 Data: Kwiecien 12 2011 17:24:49
Temat: Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę
Autor: Glub 

Gr4N4c1K  wrote:

Dnia 12-04-2011 o 11:35:52 Glub  napisaB(a):

bo? ciekaw jestem nowej teorii :)

pozdrawiam

Probowales kiedyś czyścić rolke dociskową w magnetofonach spirytusem lub
denaturatem?

Po kilkunastu takich zabiegach guma ze sprezystej robi sie klejąca.

Dwa- gumowe korki od fiolek ze spirytusem lekarskim- po jakimś czasie tez
robią sie klejące.

Ĺťadna teoria- praktyka, tak od połowy lat 80.
--
Glub SW-T400

21 Data: Kwiecien 12 2011 19:32:31
Temat: Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na g umę
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-04-12 19:24, Glub pisze:

  wrote:
Dnia 12-04-2011 o 11:35:52   napisaB(a):

bo? ciekaw jestem nowej teorii :)

pozdrawiam

Probowales kiedyś czyścić rolke dociskową w magnetofonach spirytusem lub
denaturatem?

Po kilkunastu takich zabiegach guma ze sprezystej robi sie klejąca.

Dwa- gumowe korki od fiolek ze spirytusem lekarskim- po jakimś czasie tez
robią sie klejące.

Ĺťadna teoria- praktyka, tak od połowy lat 80.

I na podstawie rolek w magnetofonach znasz sie na uszczelnieniach hamulcowych ? Gratuluje, naprawde.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

22 Data: Kwiecien 12 2011 17:49:43
Temat: Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na g umę
Autor: Glub 

Kuczu  wrote:

W dniu 2011-04-12 19:24, Glub pisze:

I na podstawie rolek w magnetofonach znasz sie na uszczelnieniach
hamulcowych ? Gratuluje, naprawde.

Ojej, bardzo dziękuje...

Ciekawe ze mój mechanik tez uważa ze gum sie nie myje spirytusem...
Ale on jak widać sie nie zna....

--
Glub SW-T400

23 Data: Kwiecien 12 2011 20:39:34
Temat: Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na g umę
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-04-12 19:49, Glub pisze:

  wrote:
W dniu 2011-04-12 19:24, Glub pisze:

I na podstawie rolek w magnetofonach znasz sie na uszczelnieniach
hamulcowych ? Gratuluje, naprawde.

Ojej, bardzo dziękuje...

A prosze bardzo

Ciekawe ze mój mechanik tez uważa ze gum sie nie myje spirytusem...

A to zalezy jakich gum, tutaj rozmawiamy o uszczelnieniach zaciskow ktore sa w stalym kontakcie z plynem hamulcowym a ktory sklada sie m.in. z glikolu czyli wlasnie alkoholu.
Gumy w zaciskach sa na alkohole odporne. Z tego tez powodu nie zaleca sie stosowac DOT 5 (silikonowy) zamiast DOT 4 czy 5.1 i odwrotnie bo spowodowac to moze rozpadniecie sie uszczelnien

Ale on jak widać sie nie zna....

Widocznie nie bardzo

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

24 Data: Kwiecien 12 2011 18:46:37
Temat: Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na g umę
Autor: Glub 

Kuczu  wrote:

W dniu 2011-04-12 19:49, Glub pisze:
  wrote:
W dniu 2011-04-12 19:24, Glub pisze:

I na podstawie rolek w magnetofonach znasz sie na uszczelnieniach
hamulcowych ? Gratuluje, naprawde.

Ojej, bardzo dziękuje...

A prosze bardzo

Ciekawe ze mój mechanik tez uważa ze gum sie nie myje spirytusem...

A to zalezy jakich gum, tutaj rozmawiamy o uszczelnieniach zaciskow ktore
sa w stalym kontakcie z plynem hamulcowym a ktory sklada sie m.in. z
glikolu czyli wlasnie alkoholu.

Mowa była o spirytusie a nie glikolu...


Gumy w zaciskach sa na alkohole odporne. Z tego tez powodu nie zaleca sie
stosowac DOT 5 (silikonowy) zamiast DOT 4 czy 5.1 i odwrotnie bo
spowodowac to moze rozpadniecie sie uszczelnien

To wszystko co napisałeś wiem ale ja nie mówię o każdym alkoholu tylko
konkretnie o spirytusie.
 
Ale on jak widać sie nie zna....

Widocznie nie bardzo

ahaś...

--
Glub SW-T400

25 Data: Kwiecien 12 2011 20:57:39
Temat: Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na g umę
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-04-12 20:46, Glub pisze:

  wrote:
W dniu 2011-04-12 19:49, Glub pisze:
   wrote:
W dniu 2011-04-12 19:24, Glub pisze:

I na podstawie rolek w magnetofonach znasz sie na uszczelnieniach
hamulcowych ? Gratuluje, naprawde.

Ojej, bardzo dziękuje...

A prosze bardzo

Ciekawe ze mój mechanik tez uważa ze gum sie nie myje spirytusem...

A to zalezy jakich gum, tutaj rozmawiamy o uszczelnieniach zaciskow ktore
sa w stalym kontakcie z plynem hamulcowym a ktory sklada sie m.in. z
glikolu czyli wlasnie alkoholu.

Mowa była o spirytusie a nie glikolu...

No to Ci oznajmiam ze gumy w zacisku motocykla japonskiego sa odporne na spirytus/denaturat. Nawet niektore szkoly traktuja o plukaniu ukladu denaturatem celem jego czyszczenia.


Gumy w zaciskach sa na alkohole odporne. Z tego tez powodu nie zaleca sie
stosowac DOT 5 (silikonowy) zamiast DOT 4 czy 5.1 i odwrotnie bo
spowodowac to moze rozpadniecie sie uszczelnien

To wszystko co napisałeś wiem ale ja nie mówię o każdym alkoholu tylko
konkretnie o spirytusie.

j.w.



--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

26 Data: Kwiecien 13 2011 01:42:56
Temat: Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na g umę
Autor: Jacot 

Kuczu  wrote:

No to Ci oznajmiam ze gumy w zacisku motocykla japonskiego sa odporne na
spirytus/denaturat. Nawet niektore szkoly traktuja o plukaniu ukladu
denaturatem celem jego czyszczenia.

Skoro juz zaczeliscie rozrozniac alkohole to moze trzeba by uscislic,
czy w ogole chodzi o gume, taka gumowa, z gumy;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl
http://stokrotka.ath.cx

27 Data: Kwiecien 13 2011 14:47:12
Temat: Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na g umę
Autor: Glub 

On 2011-04-13 01:42:56 +0200, Jacot said:

Kuczu  wrote:

No to Ci oznajmiam ze gumy w zacisku motocykla japonskiego sa odporne na
spirytus/denaturat. Nawet niektore szkoly traktuja o plukaniu ukladu
denaturatem celem jego czyszczenia.

Skoro juz zaczeliscie rozrozniac alkohole to moze trzeba by uscislic,
czy w ogole chodzi o gume, taka gumowa, z gumy;)

ja mówiłem o takiej gumie z gumy :D
--
Glub
SWT-400

28 Data: Kwiecien 12 2011 21:17:18
Temat: Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę
Autor: Gr4N4c1K 

Dnia 12-04-2011 o 19:24:49 Glub  napisał(a):

Gr4N4c1K  wrote:
Dnia 12-04-2011 o 11:35:52 Glub  napisaB(a):

bo? ciekaw jestem nowej teorii :)

pozdrawiam

Probowales kiedyś czyścić rolke dociskową w magnetofonach spirytusem lub
denaturatem?

Po kilkunastu takich zabiegach guma ze sprezystej robi sie klejąca.

Dwa- gumowe korki od fiolek ze spirytusem lekarskim- po jakimś czasie tez
robią sie klejące.

Żadna teoria- praktyka, tak od połowy lat 80.

a to ciekawe co o tych rolkach od magnetofonów mówisz bo to się ma nijak  do sześćdziesięcioletniej praktyki mojego ojca. pracował i pracuje w  radiu, w technice emisji. a tam do czyszczenia rolek i głowic od zawsze  stosowało się spirytus etylowy z dodatkiem eteru. nie wspomnę przez  wrodzoną skromność, że ja z tą pracą też miałem trochę wspólnego. to raz.  dwa, to już Kuczu wspominał, że guma gumie nierówna. są kauczuki naturalne  i syntetyczne, utwardzane i nie. z ropy lub węgla i silikonowe. w  zależności od zastosowania dobiera się odpowiedni materiał, a ten w  wypadku układów hamulcowych jest spirytusoodporny ale nie na ropopochodne.

może te Twoje rolki były ruskie bo oni podobno potrafią zrobić kauczuk z  kartofla :)

pozdrawiam

ps. glikol to alkohol :)

29 Data: Kwiecien 12 2011 21:41:10
Temat: Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę
Autor: Wojtek Sobociński 

W dniu 2011-04-12 21:17, Gr4N4c1K pisze:

Dnia 12-04-2011 o 19:24:49 Glub  napisał(a):

Gr4N4c1K  wrote:
Dnia 12-04-2011 o 11:35:52 Glub  napisaB(a):

bo? ciekaw jestem nowej teorii :)

pozdrawiam

Probowales kiedyś czyścić rolke dociskową w magnetofonach spirytusem lub
denaturatem?

Po kilkunastu takich zabiegach guma ze sprezystej robi sie klejąca.

Dwa- gumowe korki od fiolek ze spirytusem lekarskim- po jakimś czasie tez
robią sie klejące.

Żadna teoria- praktyka, tak od połowy lat 80.

a to ciekawe co o tych rolkach od magnetofonów mówisz bo to się ma nijak
do sześćdziesięcioletniej praktyki mojego ojca. pracował i pracuje w
radiu, w technice emisji. a tam do czyszczenia rolek i głowic od zawsze
stosowało się spirytus etylowy z dodatkiem eteru. nie wspomnę przez
wrodzoną skromność, że ja z tą pracą też miałem trochę wspólnego. to
raz. dwa, to już Kuczu wspominał, że guma gumie nierówna. są kauczuki
naturalne i syntetyczne, utwardzane i nie. z ropy lub węgla i
silikonowe. w zależności od zastosowania dobiera się odpowiedni
materiał, a ten w wypadku układów hamulcowych jest spirytusoodporny ale
nie na ropopochodne.

Tak, przekonałem się o tym na własne oczy. Gumy spuchły prawie dwukrotnie i osiągnęły monstrualne rozmiary :D
A ja idę za ciosem - ponieważ tarcze miałem już w kiepskim stanie - zamówiłem w larssonie nowe. Pojutrze mają być :)
--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Leśna

30 Data: Kwiecien 13 2011 14:14:58
Temat: Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę
Autor: Michał V-R 

W dniu 2011-04-12 21:41, Wojtek Sobociński pisze:

Tak, przekonałem się o tym na własne oczy. Gumy spuchły prawie
dwukrotnie i osiągnęły monstrualne rozmiary :D
A ja idę za ciosem - ponieważ tarcze miałem już w kiepskim stanie -
zamówiłem w larssonie nowe. Pojutrze mają być :)
A nie mogles isc dalej za ciosem i dobrac nowe zaciski do tych gumek, mialbys skuteczniejsze heble ;-D

--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

31 Data: Kwiecien 13 2011 15:23:31
Temat: Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę
Autor: Wojtek Sobociński 

W dniu 2011-04-13 14:14, Michał V-R pisze:

W dniu 2011-04-12 21:41, Wojtek Sobociński pisze:
Tak, przekonałem się o tym na własne oczy. Gumy spuchły prawie
dwukrotnie i osiągnęły monstrualne rozmiary :D
A ja idę za ciosem - ponieważ tarcze miałem już w kiepskim stanie -
zamówiłem w larssonie nowe. Pojutrze mają być :)
A nie mogles isc dalej za ciosem i dobrac nowe zaciski do tych gumek,
mialbys skuteczniejsze heble ;-D


Ten cios znokautowałby mój portfel :D


--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Leśna

32 Data: Kwiecien 13 2011 00:19:49
Temat: Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę
Autor: Glub 

On 2011-04-12 21:17:18 +0200, Gr4N4c1K said:


a to ciekawe co o tych rolkach od magnetofonów mówisz bo to się ma nijak do sześćdziesięcioletniej praktyki mojego ojca. pracował i pracuje w radiu, w technice emisji. a tam do czyszczenia rolek i głowic od zawsze stosowało się spirytus etylowy z dodatkiem eteru.

może ten eter zalatwiał sprawę... nie bawilem się w czyszczenie emisyjnego studera...

alkohol do kaset czyszczących [fuj] byl izopropylowy

nie wspomnę przez wrodzoną skromność, że ja z tą pracą też miałem trochę wspólnego. to raz.

mnie też fater zatrudniał do podobnych praktyk...

dwa, to już Kuczu wspominał, że guma gumie nierówna. są kauczuki naturalne i syntetyczne, utwardzane i nie. z ropy lub węgla i silikonowe. w zależności od zastosowania dobiera się odpowiedni materiał, a ten w wypadku układów hamulcowych jest spirytusoodporny ale nie na ropopochodne.

kajam się i przyjmuję wyjaśnienie..

może te Twoje rolki były ruskie bo oni podobno potrafią zrobić kauczuk z kartofla :)

hmm niektóre polskie a częśc zagramaniczna w magnetofonach Technics, Luxman tudzież Nakamichi...
zwlaszcza jak koleś przyniósł nakamichi 1000zxl z klejącymi się rolkami od czyszczenia spirytem...

teraz to skłaniałbym się w opcję że to ten spiryt był podejrzany....

ps. glikol to alkohol :)

to wiem z chemii :P
--
Glub
SWT-400

Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę



Grupy dyskusyjne